delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.196
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο (Antigua)
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
- Κεφάλαιο 22ο
- Κεφάλαιο 23ο
- Κεφάλαιο 24ο
- Κεφάλαιο 25ο
- Κεφάλαιο 26ο
- Κεφάλαιο 27ο
O Ζαμπούνης λέει ότι όταν έχεις κάτι θετικό να πεις για κάποιον, πρέπει να το λες, κι ότι όταν έχεις κάτι αρνητικό να πεις για κάποιον, το κρατάς για τον εαυτό σου. Νομίζω ότι είναι ένας από τους κανόνες του “savoir vivre”. Με αυτό κατά νου, να το ανοίξω το στόμα μου για την πόλη του Παλένκε, ή να το βουλώσω; Ας το θέσω έτσι: σε λίγο θα πέσω για ύπνο, κι αυτή θα είναι η δεύτερη βραδιά μου εδώ. Αν το πρωί η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου μου μου πρότεινε να μείνω τρίτη βραδιά δωρεάν, θα της έλεγα “gracias, pero no, gracias”. “Ευχαριστώ, αλλά... δεν. Ευχαριστώ πάντως”. Από την άλλη, ο αρχαιολογικός χώρος του Παλένκε, ο ένας από τους δύο λόγους για τους οποίους ήρθα εδώ, “λέει”, είναι “padrisimo”, που λένε κι οι Μεξικάνοι. “Πηγαίνει” κάπως έτσι: padre, padrisimo, padrisisimo, και σημαίνει “καλό, καλύτερο, καλυτερότερο”, σε ελαφρώς ελεύθερη μετάφραση...
Πριν από έναν χώρο και κάτι, ήμουν στο Τεοτιουακάν, δίπλα στην Πόλη του Μεξικού, στη μέση μίας κατάξερης περιοχής, στην οποία για να βρεις σκιά πρέπει να βγάλεις το φανελάκι σου και να το τεντώσεις πάνω από το κεφάλι σου. Αντίθετα, το αρχαίο Παλένκε είναι κτισμένο μέσα σε ζούγκλα, κυριολεκτικά. Πράσινο παντού, πανύψηλα δέντρα, κάποια πιο ψηλά ακόμη και από τις πιο ψηλές πυραμίδες, ρυάκι/ποταμάκι να διασχίζει τον χώρο στο κέντρο του, μικρές λίμνες σε στιλ βαθμίδων σε μια γωνιά του αρχαιολογικού χώρου, και γενικά... πολλή φύση, πολλοί ήχοι φύσης, παράξενοι ήχοι ζώων, και παράξενα έντομα, που πρώτη φορά είδα. Θερμοκρασία και υγρασία; Σάουνα... Το πράσινο μπλουζάκι μου μέσα σε είκοσι λεπτά είχε γίνει... μαύρο, κι ήταν κολλημένο πάνω μου. Το νερό που κουβαλούσα, από παγωμένο είχε γίνει... κατουρλιό, με το συμπάθιο, μέχρι να ανέβω στην πρώτη πυραμίδα. Μεταξύ λοιπόν Τεοτιουακάν και Παλένκε ψηφίζω Παλένκε; Χμμμ... Δεν είμαι τόσο σίγουρος... Το ότι το αρχαίο Παλένκε είναι κτισμένο εντός ζούγκλας, το κάνει εντυπωσιακό, όπως και ο αριθμός των πυραμίδων και λοιπών κτισμάτων που έχουν ανασκαφεί. Από την άλλη όμως, οι πυραμίδες, σε σύγκριση με τις δύο μεγαλύτερες στο Τεοτιουακάν, είναι... μωρά. Κάθεσαι στην κορυφή των δύο βασικών πυραμίδων στο “Τεό”, κι έχεις την αίσθηση ότι είσαι... στην κορυφή του κόσμου. Τα... ανθρωπάκια στη βάση των πυραμίδων φαντάζουν μυρμήγκια. Από την κορυφή των πυραμίδων στο Παλένκε σχεδόν μπορείς να ακούσεις για τι κουβεντιάζει μία παρέα στη βάση της πυραμίδας “σου”... Όχι ότι χρειάζεται να επιλέξει κανείς ποιος από τους δύο αρχαιολογικούς χώρους είναι πιο εντυπωσιακός... Όπως μου αρέσει να λέω, όταν κανείς έχει να επιλέξει μεταξύ δύο, Α και Β, η καλύτερη επιλογή είναι Α ΚΑΙ Β (αχόρταγος και άπληστος, ναι).
Όσο για το σύγχρονο Παλένκε, για να μην το “θάψω” τελείως, πρέπει να πω ότι αργά απόψε, που βγήκα για βόλτα, βρήκα ένα μέρος με καταπληκτικά panuchos και salbotes (τοπικές λιχουδιές), έγλειψα και τα δάκτυλά μου, και αργότερα, στην κεντρική πλατεία, είχε ζωντανή μουσική (μαρίμπα), και πέρασα ώρα μιλώντας με κάποιον Εουχένιο, ντόπιο, στον οποίο ΦΥΣΙΚΑ δεν έχασα την ευκαιρία να πω ότι το όνομά του είναι ελληνικό. Ώρες-ώρες αισθάνομαι σαν τον μπαμπά της νύφης στο “My Big Fat Greek Wedding”... Καλά πέρασε η βραδιά, όμως γενικά το σύγχρονο Παλένκε, δεν, δεν, δεν έχει κάτι να σε κρατήσει, να πεις “δε γ...ται, ήρθα για δύο βράδια αλλά θα μείνω και τρίτο”. Αρχιτεκτονικά, πονάνε τα μάτια σου. Η κεντρική πλατεία, άχαρη. Η μεγαλύτερη εκκλησία, “λίγη”. Τα panuchos πάντως και τα salbotes, ήταν για βραβείο...
Το πρωί παίρνω λεωφορείο για Campeche. Καμιά δεκαριά άτομα με τα οποία μίλησα εδώ και στο Σαν Κριστόμπαλ και τους είπα ότι σχεδίαζα να πάω στο Καμπέτσε, όλοι (μα όλοι), όταν άκουσαν Καμπέτσε, πήραν εκείνη την έκφραση που όλοι οι Έλληνες παίρνουν όταν ακούν Θεσσαλονίκη. “Ααα, το Καμπέτσε είναι ωραίοοο”. Μου το έχουν πει Μεξικάνοι από... παντού, από DF (πρωτεύουσα), από Μοντερέι, από Κερέταρο, Τσιαπανέκος (ντόπιοι της Πολιτείας Τσιάπας, εδώ που βρίσκομαι), και φαντάζομαι ότι δεν πρόκειται για... παν-μεξικανική συνωμοσία για να προωθήσουν τον τουρισμό τού Καμπέτσε... Κάτι θα ξέρουν...
On another note, χθες και σήμερα ζύμωσα για τα καλά στο μυαλό μου την ιδέα να “πεταχτώ” στην Κούβα από το Κανκούν, στο τέλος του μεξικανικού κομματιού του ταξιδιού μου. Έχω υπολογίσει πόσο θα μου κοστίσει η διαμονή, φυσικά τα αεροπορικά εισιτήρια, οι μετακινήσεις εντός Κούβας, και για να καταλήξω σε ένα μπάτζετ έχω ήδη κτυπήσει διαδικτυακά κάποιες πόρτες, αναρτώντας σχετικές ερωτήσεις σε ταξιδιωτικά fora. Ψάχνω πόσο πρέπει να υπολογίσω καθημερινά για φαγητό και καφέδες-μπίρες. Θέλω να ξέρω πόσο θα μου βγει ένα 15ήμερο εκεί, κι αν αξίζει, με βάση το μπάτζετ που μπορώ να διαθέσω, να πάω, ή όχι. Με εκνευρίζει το ότι σαν σόλο ταξιδιώτης πρέπει να πληρώνω τη φουλ τιμή ενός δωματίου, με εκνευρίζουν διάφορα που έχουν να κάνουν με το πώς ταξιδεύει ένας ξένος στο εσωτερικό της Κούβας, όμως... το έχω εφηβικό όνειρο, και θα είμαι τόοοοσο κοντά, από το Κανκούν σχεδόν μπορείς να... μυρίσεις την Κούβα. Και θα είμαι εκεί, τόσο κοντά, σε δύο βδομάδες. Αν το αφήσω για άλλη φορά στο μέλλον, πάντα κάτι μπορεί να συμβαίνει, και διαρκώς να το αναβάλω...
Άντε να δω πώς θα βγει η βραδιά... Με ceiling fan να δουλεύει στο φουλ, και το δωμάτιο πάλι το αισθάνομαι σαν σάουνα... Pobrecito Δημήτρη (“προβλήματα” που τα έχω στο Μεξικό, κατά τη διάρκεια του πιο padrisisimo ταξιδιού της ζωής μου...).
Πριν από έναν χώρο και κάτι, ήμουν στο Τεοτιουακάν, δίπλα στην Πόλη του Μεξικού, στη μέση μίας κατάξερης περιοχής, στην οποία για να βρεις σκιά πρέπει να βγάλεις το φανελάκι σου και να το τεντώσεις πάνω από το κεφάλι σου. Αντίθετα, το αρχαίο Παλένκε είναι κτισμένο μέσα σε ζούγκλα, κυριολεκτικά. Πράσινο παντού, πανύψηλα δέντρα, κάποια πιο ψηλά ακόμη και από τις πιο ψηλές πυραμίδες, ρυάκι/ποταμάκι να διασχίζει τον χώρο στο κέντρο του, μικρές λίμνες σε στιλ βαθμίδων σε μια γωνιά του αρχαιολογικού χώρου, και γενικά... πολλή φύση, πολλοί ήχοι φύσης, παράξενοι ήχοι ζώων, και παράξενα έντομα, που πρώτη φορά είδα. Θερμοκρασία και υγρασία; Σάουνα... Το πράσινο μπλουζάκι μου μέσα σε είκοσι λεπτά είχε γίνει... μαύρο, κι ήταν κολλημένο πάνω μου. Το νερό που κουβαλούσα, από παγωμένο είχε γίνει... κατουρλιό, με το συμπάθιο, μέχρι να ανέβω στην πρώτη πυραμίδα. Μεταξύ λοιπόν Τεοτιουακάν και Παλένκε ψηφίζω Παλένκε; Χμμμ... Δεν είμαι τόσο σίγουρος... Το ότι το αρχαίο Παλένκε είναι κτισμένο εντός ζούγκλας, το κάνει εντυπωσιακό, όπως και ο αριθμός των πυραμίδων και λοιπών κτισμάτων που έχουν ανασκαφεί. Από την άλλη όμως, οι πυραμίδες, σε σύγκριση με τις δύο μεγαλύτερες στο Τεοτιουακάν, είναι... μωρά. Κάθεσαι στην κορυφή των δύο βασικών πυραμίδων στο “Τεό”, κι έχεις την αίσθηση ότι είσαι... στην κορυφή του κόσμου. Τα... ανθρωπάκια στη βάση των πυραμίδων φαντάζουν μυρμήγκια. Από την κορυφή των πυραμίδων στο Παλένκε σχεδόν μπορείς να ακούσεις για τι κουβεντιάζει μία παρέα στη βάση της πυραμίδας “σου”... Όχι ότι χρειάζεται να επιλέξει κανείς ποιος από τους δύο αρχαιολογικούς χώρους είναι πιο εντυπωσιακός... Όπως μου αρέσει να λέω, όταν κανείς έχει να επιλέξει μεταξύ δύο, Α και Β, η καλύτερη επιλογή είναι Α ΚΑΙ Β (αχόρταγος και άπληστος, ναι).
Όσο για το σύγχρονο Παλένκε, για να μην το “θάψω” τελείως, πρέπει να πω ότι αργά απόψε, που βγήκα για βόλτα, βρήκα ένα μέρος με καταπληκτικά panuchos και salbotes (τοπικές λιχουδιές), έγλειψα και τα δάκτυλά μου, και αργότερα, στην κεντρική πλατεία, είχε ζωντανή μουσική (μαρίμπα), και πέρασα ώρα μιλώντας με κάποιον Εουχένιο, ντόπιο, στον οποίο ΦΥΣΙΚΑ δεν έχασα την ευκαιρία να πω ότι το όνομά του είναι ελληνικό. Ώρες-ώρες αισθάνομαι σαν τον μπαμπά της νύφης στο “My Big Fat Greek Wedding”... Καλά πέρασε η βραδιά, όμως γενικά το σύγχρονο Παλένκε, δεν, δεν, δεν έχει κάτι να σε κρατήσει, να πεις “δε γ...ται, ήρθα για δύο βράδια αλλά θα μείνω και τρίτο”. Αρχιτεκτονικά, πονάνε τα μάτια σου. Η κεντρική πλατεία, άχαρη. Η μεγαλύτερη εκκλησία, “λίγη”. Τα panuchos πάντως και τα salbotes, ήταν για βραβείο...
Το πρωί παίρνω λεωφορείο για Campeche. Καμιά δεκαριά άτομα με τα οποία μίλησα εδώ και στο Σαν Κριστόμπαλ και τους είπα ότι σχεδίαζα να πάω στο Καμπέτσε, όλοι (μα όλοι), όταν άκουσαν Καμπέτσε, πήραν εκείνη την έκφραση που όλοι οι Έλληνες παίρνουν όταν ακούν Θεσσαλονίκη. “Ααα, το Καμπέτσε είναι ωραίοοο”. Μου το έχουν πει Μεξικάνοι από... παντού, από DF (πρωτεύουσα), από Μοντερέι, από Κερέταρο, Τσιαπανέκος (ντόπιοι της Πολιτείας Τσιάπας, εδώ που βρίσκομαι), και φαντάζομαι ότι δεν πρόκειται για... παν-μεξικανική συνωμοσία για να προωθήσουν τον τουρισμό τού Καμπέτσε... Κάτι θα ξέρουν...
On another note, χθες και σήμερα ζύμωσα για τα καλά στο μυαλό μου την ιδέα να “πεταχτώ” στην Κούβα από το Κανκούν, στο τέλος του μεξικανικού κομματιού του ταξιδιού μου. Έχω υπολογίσει πόσο θα μου κοστίσει η διαμονή, φυσικά τα αεροπορικά εισιτήρια, οι μετακινήσεις εντός Κούβας, και για να καταλήξω σε ένα μπάτζετ έχω ήδη κτυπήσει διαδικτυακά κάποιες πόρτες, αναρτώντας σχετικές ερωτήσεις σε ταξιδιωτικά fora. Ψάχνω πόσο πρέπει να υπολογίσω καθημερινά για φαγητό και καφέδες-μπίρες. Θέλω να ξέρω πόσο θα μου βγει ένα 15ήμερο εκεί, κι αν αξίζει, με βάση το μπάτζετ που μπορώ να διαθέσω, να πάω, ή όχι. Με εκνευρίζει το ότι σαν σόλο ταξιδιώτης πρέπει να πληρώνω τη φουλ τιμή ενός δωματίου, με εκνευρίζουν διάφορα που έχουν να κάνουν με το πώς ταξιδεύει ένας ξένος στο εσωτερικό της Κούβας, όμως... το έχω εφηβικό όνειρο, και θα είμαι τόοοοσο κοντά, από το Κανκούν σχεδόν μπορείς να... μυρίσεις την Κούβα. Και θα είμαι εκεί, τόσο κοντά, σε δύο βδομάδες. Αν το αφήσω για άλλη φορά στο μέλλον, πάντα κάτι μπορεί να συμβαίνει, και διαρκώς να το αναβάλω...
Άντε να δω πώς θα βγει η βραδιά... Με ceiling fan να δουλεύει στο φουλ, και το δωμάτιο πάλι το αισθάνομαι σαν σάουνα... Pobrecito Δημήτρη (“προβλήματα” που τα έχω στο Μεξικό, κατά τη διάρκεια του πιο padrisisimo ταξιδιού της ζωής μου...).
Attachments
-
15,3 KB Προβολές: 134
Last edited by a moderator: