Γουατεμάλα Γουατεμάλα. Γλυκιά και τσαχπίνα

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Στο δρόμο προς το Τικάλ

Τα είδαμε από μακριά και το μάτι μας κόλλησε εκεί. Ανέμιζαν στον άνεμο, σε χίλια δυο χρώματα. Μπλε του ουρανού, ροζ έντονο κυλοτί, κατακκόκινο της φωτιάς, κίτρινο του μίσους. Ήταν κάτι ανάμεσα σε δίχτυ, μπορεί και σε τούλι, ίσως και σαν τρύπιες οργάτζες. Δεμένα τούτα τα πολύχρωμα υφάσματα, πάνω σε πασσάλους μπηγμένους στο έδαφος, τριγύριζαν μονώροφα και διώροφα κτίσματα, που ήταν βαμμένα σε ακόμα πιο έντονα χρώματα

Οι συνοδοί είδαν την απορία μας και γελάσανε. «Νεκροταφείο είναι» μας είπαν και γουρλώσαμε τα μάτια, μην πιστεύοντας το θέαμα. Το βανάκι σταμάτησε, μπήκε στα χωράφια, πέρασε μέσα από τον χορταρένιο οικισμό και άραξε στο ύψωμα δίπλα από το νεκροταφείο. Πίσω μας τρέχαν τα παιδιά και οι μεγάλοι βγήκαν στις πόρτες και παρατηρούσαν τους τρελούς που πήγαιναν στο νεκροταφείο τους. Τα χρώματα των τάφων είχαν να κάνουν με την ψυχοσύνθεση του μακαρίτη. Ο ήρεμος και ήσυχος ανθρωπάκος, είχε έναν τάφο άσπρο, ή έστω ροζέ. Ο ατίθασος, κόκκινο, η τσαπερδώνα, ροζ, ο ζηλιάρης, κίτρινο, και πάει λέγοντας. Ανάλογα με το μέγεθος της κοινωνικής και οικονομικής στάθμης του αναχωρήσαντος, η υστάτη κατοικία ήταν μεγάλη ή μικρή, ισόπεδη, ή με ανώγι και κατώγι. ΄Ολες όμως είχαν περιζωθεί με πολύχρωμα υφάσματα, που τα ‘παιρνε ο αγέρας και τα ανάδευε, όπως πετάει η ψυχή και χορεύει γύρω από την κατοικία του σώματός της. Την ημέρα των νεκρών έρχονται οι συγγενείς στα νεκροταφεία και περνούν ώρες και ώρες, φέρνουν λουλούδια και φαγητά, κάνουν πικ νικ και γιορτάζουν την ημέρα όλοι μαζί. Ζωντανοί και χαιρετισμένοι.

Σταυροκοπηθήκαμε, μην σώσει κι αφήσουμε το κοκκαλάκι μας σε τούτα δω τα μέρη, γιατί ποιος να βρεθεί να τηρήσει τα έθιμα για μας, και συνεχίσαμε το δρόμο για τη Λίμνη Πετέν Ιντζά και το νησάκι Φλόρες.

Μπήκαμε στη Σάντα Ελένα και ζαρώσαμε στις θέσεις μας. Βρώμικη πόλη, με περίεργους ανθρώπους, πολλά μαγαζιά, ακόμα πιο πολλά φαναρτζίδικα και όλα με ασφαλίτες. Οι Γουατεμαλτέκοι είναι σχετικά μικρόσωμοι άνθρωποι, αλλά τα όπλα που προτιμούν είναι τεράστια, σαν οπλοπολυβόλα. Ζωσμένοι οι τύποι με τα πυροβόλα, έκοβαν βόλτες έξω από τα μαγαζιά που φύλαγαν, έχοντας ύφος ανάλογο της «σοβαρότητας» του υψηλού τους έργου.

Περάσαμε τους δρόμους τρέχοντας σαν τρελοί. Φτάσαμε στη λίμνη Πετέν Ιντζά. Απέναντί μας το νησάκι Φλόρες και πάνω του η ομώνυμη πόλη φάνταζε ονειρική, ανάμεσα στα πυκνά δέντρα. Διασχίσαμε το στενό δρόμο του μισού χιλιομέτρου, που ενώνει τη γη με το νησί και μεταφερθήκαμε στον καιρό της αποικιοκρατίας. Πλακόστρωτοι οι δρόμοι, μικρά τα σπίτια, γεμάτα φως, σε αποχρώσεις της ώχρας, του μπλε του ουρανού, του κεραμιδί και του πράσινου. Όλα σε πολύ έντονα χρώματα. Γύρω από τη λίμνη τα εστιατόρια περιμένουν τους τουρίστες. Εκτός από μας, ζήτημα αν ήταν στο νησί, καμιά 10αριά ακόμα. Κάποιος από τους φίλους ήθελε να δοκιμάσει αρμαντίγιο. Το αρμαντίγιο είναι ένα τεράστιο τρωκτικό, με σκληρή πανοπλία, που την πουλάνε ως είδος τουριστικού αξιοθέατου. Είπα να πάρω μία, αλλά μετά το Κέρατο της Χιλής, το ξέχασα στο λεπτό. Το να φας αρμαντίγιο, δεν είναι και εύκολο πράγμα. Πρέπει να το έχεις παραγγείλει από το προηγούμενο βράδυ, άντε και την ίδια ημέρ, πρωί πρωί. Βγήκε στις ρούγες ο ντόπιος συνοδός και έφερε τα καλά νέα. Βρέθηκε μαγειρεμένο τρωκτικό σε μέρος που ήταν πολύ ονομαστό. Ο φίλος έφαγε βασιλικά, καθήμενος στο ίδιο τραπέζι που είχε θρονιαστεί ο Μελ Γκίπσον. Γύρισε ευτυχισμένος που δοκίμασε τον μεζέ που ονειρευόταν από την Αθήνα, και έτσι μάθαμε κι εμείς οι αδαείς, τι γεύση είχε το αρμαντίγιο. Γεύση κοτόπουλου.

Το Φλόρες είναι χτισμένο πάνω σε έναν λόφο. Στο ύψωμα του λόφου, στέκεται η Πλάθα Μαγιόρ, το Δημαρχείο και η εκκλησία. Σε αυτό το ίδιο ύψωμα, υπήρχε μια μεγάλη και ακμάζουσα πόλη, η Τάγκελσαλ, την οποία οικοδόμησαν οι Μάγιας, μετακομίζοντας από το Τσιτσέν Ιντζά. Ο Κορτέζ ήρθε το 1524, έφερε δώρα στους άρχοντες της πόλης και προχώρησε κατά την Ονδούρα. Δυστυχώς, το 1697, οι ισπανοί ήρθαν και κατέστρεψαν όλους τους ναούς των Μάγιας, για να χτίσουν την πόλη, που τώρα λέγεται Φλόρες. Η Φλόρες πήρε το όνομά της από τον Σιρίλο Φλόρες, έναν γιατρό που πρωτοστάτησε στις προσπάθειες για την ανεξαρτησία της Γουατεμάλας, στη δεκαετία του 1820. Το άγαλμά του, είναι κι αυτό στην πλατεία, μαζί με κομμάτια από την αρχαία πόλη των Μάγιας, που αρχίζει και αποκαλύπτεται μετά τις πρόσφατες ανασκαφές.

Το Τικάλ βρίσκεται κοντά από εδώ. Περίπου μία ώρα. Για να είμαστε πιο κοντά, μείναμε στο Camino Real Tikal, ένα ξενοδοχείο που από μόνο του είναι ένα αξιοθέατο. Μακριά από τον πολιτισμό, στην άλλη μεριά της λίμνης, ανάμεσα στα δέντρα της ζούγκλας και πλάι στον μοναδικό βιότοπο, κρύβεται αυτό το κατάλυμα, που ξετρελαίνει με τις γωνιές του. Κρεμαστοί κήποι, καραβάκι για βόλτα στη λίμνη, μπαρ, σε ότι επίπεδο ήθελες, με απίστευτη θέα στη λίμνη.

Αλείφτηκα με αντικουνουπικά και έμεινα μέχρι αργά, στο μπαρ με τα κεράκια, μόνη, παρέα με τους ήχους της ζούγκλας και μια πίνα κολάδα.
‘Εκλεισα τα μάτια και αναρωτήθηκα γιατί οι Μάγιας έφτιαχναν όλο και νέες πόλεις, όλο και πιο βαθειά στη ζούγκλα.
΄Ισως αύριο, το Τικάλ να δώσει κάποιες απαντήσεις.
 

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
Καταπληκτική η ιστορία του νεκροταφείου. Άλλος κόσμος, άλλη κουλτούρα. Ευχαριστούμε stellanna.

ασχετο, αλλά νομιζα οτι λεγοταν αρμαντιλλο...
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Καταπληκτική η ιστορία του νεκροταφείου. Άλλος κόσμος, άλλη κουλτούρα. Ευχαριστούμε stellanna.

ασχετο, αλλά νομιζα οτι λεγοταν αρμαντιλλο...
Σωστά το νομίζεις. Τα δύο λλ (ll) διαβάζονται ιλ με μια απόχρωση του γ
Πώς να το γράψω εδώ?
Όπως το άκουγα να το λένε, το μεταφέρω.
Οι προφορές έχουν δυσκολία στην απόδοση στη γλώσσα μας.... :lol:
Αλλά, τώρα που το είπες, το έψαξα. Παντού, στα ελληνικά, αρμαντίλο το βρήκα
Λες να παράκουσα? (μην τολμήσετε να μιλήσετε για ηλικία, σας έφαγα...):haha:
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Τικάλ
Δεν κλείσαμε μάτι όλη τη νύχτα από τους θορύβους της ζούγκλας. Άλλα ζώα ουρλιάζανε, άλλα πουλιά φωνάζανε, τα βατράχια είχαν αποθρασυνθεί και πηδούσαν στα μπαλκόνια μας, τεράστια και απαιτητικά. Αν είχαμε αφήσει χαραμάδα ανοικτή, μάλλον αγκαλιά θα κοιμόμασταν. Για να συνέλθω το πρωί, πήρα έναν φρέσκο χυμό ανανά και χώθηκα στο υπαίθριο τζακούζι. Αγαλλίαση…. Βγήκα μόνον όταν κατάλαβα ότι θα φεύγανε χωρίς εμένα για το Τικάλ.

Το Τικάλ, η κορυφαία αυτή πόλη των Μάγιας, απέχει περίπου μισή ώρα από το ξενοδοχείο μας, στη Λίμνη Πετέν Ιντζά. Στο δρόμο μας συναντούσαμε άγριες γαλοπούλες. Μοιάζανε με παγώνια. Τεράστιες, πολύχρωμες, πανέμορφες, περπατούσαν στα πλαϊνά του δρόμου, διασχίζανε το οδόστρωμα και κάνανε γλύκες στο βαν μας.
Ο δρόμος στενός, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένος, οδηγεί στο Τικάλ, διασχίζοντας μια περιοχή τροπικού δάσους, που είναι μέρος του εθνικού δρυμού του Τικάλ, εκτάσεως 550 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Χρειαστήκαμε 30 χιλιόμετρα να φτάσουμε στην πύλη εισόδου του αρχαιολογικού χώρου, ο οποίος είναι τεράστιος. Σκηνές από την ταινία «Αποκαλύπτω» και με τον Μελ Γκίπσον, γυρίστηκαν σε πυραμίδες του Τικάλ, ενώ επίσης, ήταν ο κύριος χώρος γυρισμάτων της ταινίας «Ο Χαμένος Κόσμος», με τον θρυλικό Ιντιάνα Τζόουνς.

Ο αρχαιολογικός χώρος, έχει ανασκαφεί και αποκατασταθεί μόνο σε ένα μικρό μέρος και όμως χρειάζεσαι τα τρία τέταρτα της ημέρας για να τον γυρίσεις.
Περπατάμε σε έναν επίπεδο δρόμο, χαραγμένο μέσα στο τροπικό δάσος, χαζεύοντας τον πίθηκο αράχνη, τα πουλιά μοκ μοκ, τα δέντρα σαίντα με τον ολόισιο κορμό τους και τη φουντωτή κορφή τους, σήμα κατατεθέν της περιοχής, τα δέντρα τσίκλε, που βγάζουν από τον κορμό τους σαν τη ρητίνη τη γνωστή μας τσίκλα. Και ξαφνικά το μονοπάτι ανοίγει. Οι πυραμίδες εμφανίζονται από το πουθενά. Μένεις εκστασιασμένος. Νοιώθεις ότι είσαι μέρος μιας εξερευνητικής ομάδας στη ζούγκλα. Εδώ υπήρχε ένα σύμπλεγμα από πέντε όμοιες πυραμίδες. Πέντε και τα επίπεδα του χώρου. Ο αριθμός πέντε, είναι σημαντικός για τους Μάγιας, αφού πέντε είναι και τα ιερά στοιχεία της ζωής: Νερό, αίμα, αέρας, φωτιά και χώμα. Σήμερα έχουν αποκατασταθεί δύο πυραμίδες, οι δίδυμες. Οι αρχαιολόγοι έχουν κάνει τη λεγόμενη φωτογραφική αναστήλωση, δηλαδή, αποκατέστησαν μόνο την μία πλευρά, αφήνοντας τις άλλες όπως ακριβώς τις βρήκαν. Σε αυτή την περιοχή του πλανήτη, οι αρχαιολόγοι υποστηρίζουν τη σχολή της πλήρους αποκατάστασης, ενώ στην πατρίδα μας, ακολουθείται η συντήρηση. Εδώ οι πυραμίδες ξαναχτίζονται από την αρχή. Η ζούγκλα κατακτά τα μνημεία και τα μετατρέπει σε λόφο με δέντρα και σκόρπιες πέτρες. Βλέποντας τέτοιους λόφους, ξέρεις ότι εκεί κάποτε ήταν μια πυραμίδα. Οι αρχαιολόγοι επεμβαίνουν και σιγά σιγά δίνουν την αρχική μορφή στο κτίσμα. Δεκατρία τα επίπεδα των πολύ επικλινών πυραμίδων στο Τικάλ. Εννέα του κάτω κόσμου και άλλα τέσσερα, ψηλά στην κορφή, που ήταν χρωματισμένο με έντονα χρώματα. Τα δεκατρία επίπεδα, αντικατοπτρίζουν και τις 13 ενώσεις του ανθρώπινου σώματος. Ακόμα και ο τάφος του βασιλιά, σε 13 μέτρα κάτω από έδαφος βρέθηκε.

Εκατοντάδες είναι τα συμπλέγματα των οικοδομημάτων. Η ζούγκλα με το ζόρι κρατιέται έξω από όσα μνημεία έχουν αποκατασταθεί. Τα βρύα καλύπτουν τις πέτρες και τις καθιστούν ιδιαίτερα γλιστερές, κυρίως τις βροχερές ημέρες.

Η πυραμίδα του Ιαγουάρου, φαντάζει πανύψηλη. Δίπλα της παραμένει ανέπαφο το γήπεδο της μπάλας, της αγαπημένες ενασχόλησης των Μάγιας.
Η πυραμίδα Νο 4, με ύψος 70 μέτρων, είναι η πιο ψηλή πυραμίδα κάθε αρχαιολογικού χώρου στην Μέση Αμερική. Η κορφή της φαντάζει εξώκοσμη, έτσι όπως ξεπετάγεται πάνω από τα δέντρα της ζούγκλας. Για να την ανέβεις έχουν φτιάξει ξύλινες σκάλες, διπλής, ευτυχώς, κατεύθυνσης. Φτάνεις στην κορφή, με κομμένη την ανάσα. Τα χάνεις με το θέαμα. Είσαι πάνω από τα δέντρα της ζούγκλας. Βλέπεις μιαν απέραντη πράσινη θάλασσα, με τις κορφές των πυραμίδων να ξεπετάγονται που και που, στοχεύοντας στον ουρανό. Κάθεσαι στο κράσπεδο της κορφής και ξεχνιέσαι. Κανείς δεν σε πιέζει να φύγεις, να κατέβεις. Μπορείς να μείνεις και να αναπλάθεις στο νου σου σκηνές από τα έργα που έχεις δει, με τον Ιντιάνα Τζόουνς. Οι τουρίστες λιγοστοί εδώ επάνω στην κορφή. Οι περισσότεροι, κυρίως αμερικάνοι, που τους έφεραν τα κρουαζιερόπλοια στις πόλεις της ακτής, ήρθαν μονοήμερη εκδρομή και την έχουν αράξει στη σκιά των δέντρων.
Το κατέβασμα δεν είναι εύκολο. Οι σκάλες είναι σχεδόν κάθετες, αλλά τουλάχιστον κρατιέσαι από τα ξύλινα βοηθήματα.

Mundo Perdido, ο Χαμένος Κόσμος. Αυτό το σημείο είναι το αρχαιότερο στο Τικάλ. Τα πρώτα του κτίσματα ανάγονται πριν το 500 π.Χ. και έχουν φτιαχτεί με τη μέθοδο του κρεμμυδιού. Το ένα πάνω και γύρω από το άλλο. Η κεντρική πυραμίδα λέγεται και πυραμίδα του Τεοτιουακάν, διότι μοιάζει με τις πυραμίδες του αντίστοιχου αρχαιολογικού χώρου, έξω από το Μέξικο Σίτυ. Τούτη η πυραμίδα είναι αστρολογικό κέντρο. Οι αρχαιολόγοι μπήκαν στα σπλάχνα της και βρήκαν πολλές στοές, με αναπαραστάσεις από τον τρόπο της καθημερινής, αλλά και της σεξουαλικής ζωής των Μάγιας. Βλέποντάς το, είπαν πως εδώ είναι ένας χαμένος κόσμος, γι΄ αυτό και δόθηκε αυτή η ονομασία στην περιοχή.

Ο Ναός Νο 5, είναι τεράστιος. Σχεδόν κάθετος. Τον ανεβαίνεις και βοήθειά σου, για να τον κατέβεις. Το πρόβλημα είναι με τα σκαλιά. Ψηλά, και στενά. Απότομα και γλιστερά. Χωρίς να μπορείς να πιάνεσαι, ανεβαίνεις σαν τον κάβουρα. Στο πλάι, και ζικ ζακ. Δεν νοείται να μην ανέβεις, έστω και για το γαμώτο της υπόθεσης. ΄Εφτασες μέχρι εδώ, να αφήσεις την ευκαιρία να πάει χαμένη? Η ανάβαση στις πυραμίδες είναι κάτι σαν τάμα. Τις ανεβαίνεις με τα τέσσερα και τις κατεβαίνεις με την όπισθεν. Λες και προσκυνάς το ιερατείο των Μάγιας.

Συνολικός απολογισμός: Για να γυρίσεις το Τικάλ, κάνεις ποδαρόδρομο 10 περίπου χιλιομέτρων. Μπορείς να ανέβεις σε πολλές πυραμίδες και δεν έχεις καμιά δικαιολογία να μην ανέβεις σε αυτήν με το… υποβοήθημα, ήτοι στην Νο 4. Για να νοιώσεις την ατμόσφαιρα και την ομορφιά του τοπίου, πρέπει να έρθεις νωρίς. Ο χώρος ανοίγει στις 6 το πρωί, αλλά αν είσαι εδώ στις 8, είσαι άρχοντας. Πραγματικά, αυτό το πρωινό, θα το θυμάσαι σε όλη σου τη ζωή. Θα νοιώθεις ότι είσαι κομμάτι της εξερευνητικής αποστολής. Μην χάσεις αυτό το συναίσθημα. Κατά τις 10, φτάνουν οι πρώτες ορδές των αμερικάνων, από τα κρουαζιερόπλοια. Κοντά παντελονάκια, μπύρες και κόκες στο χέρι και καπελάκια που λένε «cruise τάδε». Δεν βλέπουν τίποτε, δεν ανεβαίνουν πουθενά, απλά τριγυρίζουν στον τόπο, φωνάζοντας, γελώντας και φωτογραφίζοντας.

Αν πάλι θέλεις να ζήσεις την απόλυτη τελειότητα του Τικάλ, κανόνισε ή να μείνεις σε ένα από τα μικρά πανδοχεία του πάρκου, ή να σε φέρουν εδώ πριν το ξημέρωμα. Επιτρέπεται να ανέβεις μόνο στην πυραμίδα Νο 4, για να δεις την ανατολή του ήλιου. Δεν είναι πολύς ο κόσμος που έρχεται. Είναι όμως οι σωστοί, οι… βαρεμένοι ταξιδευτές.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.021
Likes
9.813
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Ειναι αληθεια οτι οι αρχαιες πολεις των Μαγια ασκουν μια μαγεια στον επισκεπτη - εξαιρουνται αυτοι που δεν ξερουν γιατι ηρθαν , οπως η αγελη που περιεγραψες που απλα ακολουθει τον οδηγο γιατι πρεπει.

Μπορω να καταλαβω τα συναισθηματα σου εχοντας επισκεφτει την Κομπα που επισης βρισκεται σε ζουγκλα , αν και πιστευω οτι το Τικαλ εχει κατι παραπανω..ισως πολυ παραπανω!
Δεν ειναι μονο οι πιραμιδες , αλλα και η διαδρομη προς το κορυφαιο μνημειο των Μαγιας μεσα στην πυκνη ζουγκλα που το κανουν μοναδικη ταξιδιωτικη εμπειρια! Σου δημιουργει την αισθηση οτι η ζουγκλα προσπαθει να κρυψει τις πιραμιδες απο τον υπολοιπο κοσμο.

Υπεροχη η αφηγηση σου , αγαπημενος προορισμος!
Περιμενουμε συνεχεια!!
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Είναι όπως ακριβώς το είπες. Έχεις την αίσθηση ότι η ζούγκλα προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατήσει κρυφούς τους θησαυρούς της. Αυτό το συναίσθημα είναι που κάνει το ταξίδι σχέτη περιπέτεια. Νοιώθεις ότι είσαι μέλος μια εξερευνητικής ομάδας, ότι είσαι κι εσύ ένας απ΄ αυτούς που ανακαλύπτει τον χαμένο κόσμο...
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.021
Likes
9.813
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Ελπιζω να υπηρξε και δευτερη μερα επισκεψης στο Τικαλ!
Φωτος θα δουμε?:)

Και μια ερωτηση πρακτικης φυσεως..απο κουνουπια πως ηταν η διαδρομη προς το Τικαλ? Να ξερω αν θα παω με τον Mr. ή μονη μου :lol:
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Δεν ύπήρχαν κουνούπια στο Τικάλ. Στη λίμνη όμως Πετέν Ιντζά, έγινε μάχη. Το καλό ήταν πως δεν ήταν ανθεκτικά στα γνωστά αντικουνουπικά.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.913
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
stellana μου αρεσει που 'χτυπας' αργα ,αλλά σταθερα ....:haha:
το κοινο σου ομως περιμενει υπομονετικα και χαλαλι σου γιατι μας καθηλωνεις με την ομορφη αφηγηση σου .... για αλλη μια φορα
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Σε ευχαριστώ καλή μου συμφορουμίτισα, για τα γλυκά σου λόγια
Ακόμα δεν χτύπησα.... όπου να ναι... έρχεται...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.741
Μηνύματα
910.518
Μέλη
39.473
Νεότερο μέλος
Tassosap

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom