• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ιταλία Γαστρονομικές budget διακοπές στη Ρώμη

Rosa Mundial

Member
Μηνύματα
617
Likes
85
Επόμενο Ταξίδι
ελα ντε
Ταξίδι-Όνειρο
Ταϋλάνδη

ΣΥΝΕΧΕΙΑ... ΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ...

Η τρίτη μέρα μας στη Ρώμη ξεκίνησε όμορφα, αλλά με αρκετή συννεφιά. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από την περίφημη πλατεία Campo dei Fiori , και τη διάσημη υπαίθρια αγορά της, που ήταν όμορφη και λιτή, αλλά όχι εντυπωσιακή.

Επόμενος σταθμός το Πάνθεον, που πλέον θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε! Το εσωτερικό του εντυπωσιακό, μεγαλοπρεπές , με τον τεράστιο τρούλο του να δεσπόζει στην κορυφή και το κρύο να ….θερίζει. Το Πάνθεον είναι ένα μνημείο που μπορείς να κλείσεις σε μία ματιά. Δε χρειάζεται περισσότερο από αυτή, μία μόνο αρκεί να για να σου μείνει αποτυπωμένη η εικόνα του για πάντα.

Συνεχίσαμε με κατεύθυνση το Termini , τον τερματικό σταθμό της πόλης, που θέλαμε, κυρίως από περιέργεια, να επισκεφθούμε.

Το Termini πιστεύεται ότι είναι η Ομόνοια της Ρώμης. Χιλιάδες μεταναστών και τουριστών συχνάζουν αναγκαστικά εκεί , μέρα-νύχτα. Προσωπικά , το Termini δε μου θύμισε Ομόνοια. Ένοιωθες παντού ασφάλεια, έριχνες απλά μια κλεφτή ματιά πού και πού στο πορτοφόλι σου.

Αυτό που μου άρεσε εκεί ήταν κάτι υπαίθριες αντικερί σε μία πλατεία λίγο πιο πέρα, όπου κανείς μπορούσε να βρει μεγάλης αξίας παλιά αντικείμενα, βιβλία και νομίσματα σε εξευτελιστικές τιμές. Αυτά τα καταστήματα, μάλιστα, πωλούσαν και DVD ακατάλληλου περιεχομένου, ενώ η πλειοψηφία των πελατών είχε πάει για αυτά! Μου φάνηκε αξιοπερίεργη η άνεση των κουστουμαρισμένων και μεσηλίκων, σοβαρών Ρωμαίων στην αναζήτηση και αγορά αυτών των DVD. Εμείς, αρκεστήκαμε σε κάποια παλιά νομίσματα και συνεχίσαμε τη βόλτα μας….

Σε αυτό το σημείο αποφασίσαμε να επισκεφθούμε τη Fontana di Trevi. Πραγματικά δεν περιμέναμε να δούμε τόσο κόσμο εκεί. Εκατοντάδες τουριστών χαλούσαν την εικόνα. Δώσαμε υπόσχεση για μία βραδινή επιστροφή, όπου τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα…..

Κάπου εκεί ο καιρός, που τόσες ώρες μας προειδοποιούσε, μας τα χάλασε. Η βροχή άρχισε να πέφτει καταρρακτωδώς. Οι συμπαθείς ασιάτες με τις ομπρέλες ξετρύπωσαν σαν τα σαλιγκάρια (όπως ακριβώς κι εδώ!)

Μπορώ να πω ότι η βροχή ταιριάζει στη Ρώμη. Της δίνει έναν άλλο αέρα, μια επιπρόσθετη μεγαλοπρέπεια. Δε με χάλασε καθόλου. Το φθινοπωρινό τοπίο κυριολεκτικά ‘έδεσε’ στα μάτια μου με την πόλη.

Αυτό που δε μου άρεσε (και αναφέρομαι σε όλο το διάστημα της ημέρας, που γενικά ήταν βροχερή) ήταν το κομφούζιο που επικράτησε στους δρόμους. Κυριολεκτικά ακούγαμε μονίμως τη σειρήνα ενός ασθενοφόρου. Πρωτόγνωρο συναίσθημα ακόμα και για τους Αθηναίους.

Τώρα , το μεσημέρι έφθανε στο τέλος του και η πείνα μάς είχε κυριολεκτικά θερίσει. Όντας άριστα ενημερωμένοι ήδη πριν το ταξίδι μας, είχαμε πάρει την απόφαση να επισκεφθούμε την Osteria da Giovanni, ένα παλιό ιταλικό παραδοσιακό μαγειρείο στη Via della Lungara.

Η via della Lungara δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί. Δύσκολο ήταν να βρεθεί το μαγαζί που θέλαμε επί της οδού. Τι αρίθμηση ήταν αυτή? Άρχιζε , τέλειωνε, ξανάρχιζε, άλλαζε φορά, δεν υπήρχαν μονά-ζυγά…..μπέρδεμα! Ευτυχώς βρήκαμε έναν ταχυδρόμο (!) και μας κατατόπισε (και ναι, κι αυτός μπερδεύτηκε αρχικά!).

Το παραδοσιακό οινομαγειρείο ήταν κυριολεκτικά φίσκα. Συνταξιούχοι (μάλλον εργένηδες), εργαζόμενοι που έκαναν το διάλειμμά τους και κάποιοι νεαροί Ιταλοί φοιτητές έτρωγαν εκεί σαν το σπίτι τους. Όλα φαίνονταν ιδανικά για ένα τυπικό ιταλικό γεύμα , αλλά οι προσδοκίες δυστυχώς δεν επαληθεύτηκαν.

Ο σερβιτόρος ήταν απίστευτα αναιδής. Μάλλον αδιάφορος , αφού αναιδή δύσκολα μπορείς να πεις κάποιον που δε σου μιλάει καν. Μας αγνοούσε για ένα τέταρτο επιδεικτικά (χωρίς να έχει κάτι άλλο να κάνει) και δυστυχώς επιμείναμε και δε φύγαμε τότε που ήταν ευκαιρία.

Και λέω δυστυχώς, γιατί το φαγητό δεν ήταν καλό και οι τιμές πέρασαν τα όρια του φυσιολογικού. Παραγγείλαμε fettuccine al sugo, trippa alla romana και ένα μοσχάρι με μανιτάρια. Οι μερίδες τουλάχιστον γελοίες, φύγαμε απίστευτα πεινασμένοι. Μα είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσο μικρές μερίδες σε οινομαγειρείο και μάλιστα παραδοσιακό? Εδώ τέτοιες ποσότητες δε συναντάς ΟΥΤΕ σε gourmet εστιατόρια. Όσο για την περιβόητη trippa alla romana, οκ, καλό, αλλά μακράν καλύτερος ο δικός μας πατσάς και η μαγειρίτσα. Αλλά καλό.

Πετάξαμε 23 ευρώ και φύγαμε πεινασμένοι (ναι, εκ των υστέρων τα κατατάσσω στα μοναδικά άχρηστα λεφτά του ταξιδιού μας). Στο δρόμο είδαμε ένα τούρκικο (?) ντονεράδικο και είπαμε να φάμε μία αραβική με ντονέρ. Η τιμή της στα 3.5 ευρώ , η ποσότητα καλούτσικη, αλλά μάλλον ακριβή θα τη χαρακτήριζα.

Συνεχίσαμε προς το ξενοδοχείο και ξαφνικά αποφασίσαμε μία γρήγορη στάση σε μία gelateria, για να δοκιμάσω επιτέλους το περίφημο ιταλικό παγωτό. Επέλεξα γεύσεις fior di latte και κανέλλα και ζήτησα να μου προσθέσει και Panna. To fior di latte είναι το ανθόγαλο, λατρεμένη γεύση που προσωπικά γνωρίζω από την Κρήτη (μάλλον οι Ιταλοί μάς τη μάθανε!). Το παγωτό ήταν τέλειο και άκρως πετυχημένο. Ήταν η ‘παγωμένη απόδοση’ της γεύσης. Η κανέλλα το ίδιο νόστιμη. Η panna τελικά, δε μου άρεσε, για το γεγονός ότι ήταν άγλυκη. Οι Ιταλοί, απ’ ό,τι κατάλαβα από όσα γλυκά δοκίμασα, δε συμπαθούν ιδιαίτερα τα λιγωτικά επιδόρπια και προσπαθούν με διάφορες μεθόδους να ‘εξουδετερώνουν’ τη γλύκα τους.

Το κυπελλάκι κοστολογήθηκε στα 2.5 ευρώ.

Γρήγορα φθάσαμε στο δωμάτιο μας όπου θα ξεκουραζόμασταν για μία ώρα περίπου και θα ξαναβγαίναμε στο σεργιάνι!

Μόλις ξυπνήσαμε, αποφασίσαμε να επισκεφθούμε για άλλη μια φορά την Piazza Venezia, μία πλατεία που με είχε ενθουσιάσει. Από εκεί, συνεχίζοντας τη βόλτα μας, βρεθήκαμε σε μία διαφορετική γειτονιά της Ρώμης, που μου άρεσε πάρα πολύ. Δεν ξέρω ποια ακριβώς είναι αυτή η γειτονιά, θυμάμαι, όμως, έναν δρόμο ‘via panisperna’και το φίλο μου να μου λέει ότι αυτό το μέρος του θύμιζε έντονα Valencia.

Το σκοτάδι αναπόφευκτα έπεσε για άλλη μια φορά. Κατευθυνθήκαμε προς το Πάνθεον , στα στενάκια του οποίου αναζητήσαμε μία πασίγνωστη Gelateria, το ‘Giollitti’, στο οποίο θελήσαμε να γευτούμε παγωτό ιταλικό για άλλη μια φορά. Επιλέξαμε από γεύσεις φοντάν σοκολάτας, ρύζι και nutella (αυτή η nutella βρισκόταν κυριολεκτικά παντού , κανονική τουριστική παγίδα!). Οι δύο πρώτες γεύσεις ήταν οκ, τίποτα το ιδιαίτερο και , κλασικά, άγλυκες (το δε φοντάν σοκολάτας παίζει να μην είχε καθόλου ζάχαρη….). H nutella, όμως, ήταν το κάτι άλλο. Α-Π-Ι-Σ-Τ-Ε-Υ-Τ-Η-! Δοκιμάσαμε από περιέργεια και αλλού, μόνο εκεί ήταν πετυχημένη. Μετά από μία μισάωρη βόλτα, δεν άντεξα. Ξαναεπέστρεψα για άλλο ένα χωνάκι μόνο nutella! Ναι , μέσα σε μία ώρα είχα φάει 3 παγωτά μες στο καταχείμωνο! Το κυπελλάκι νομίζω πάλι κυμαινόταν στα 2.5 ευρώ.

Πεινασμένοι (ναι, πεινασμένοι) κατευθυνθήκαμε στο Trastevere για να βιώσουμε την ιταλική εμπειρία του aperitivo. Στο Freni e Frizioni πληρώσαμε 6 ευρώ το κρασί μας και φάγαμε του σκασμού από έναν μπουφέ που περιείχε ζυμαρικά, ρύζια και σαλάτες. Ωραία ατμόσφαιρα , νεαρός κόσμος. Στα 30 λεπτά μάς είχαν διώξει, επειδή ‘το τραπέζι ήταν πιασμένο’!

Τότε αποφασίσαμε να κάνουμε μία βολτίτσα στο Βατικανο, που το είχαμε παραγκωνίσει , η αλήθεια είναι. Το Βατικανό το βράδυ είναι ωραίο, ήσυχο, με αρκετούς άστεγους να το περιτριγυρίζουν. Επιβλητικός ο ναός, ωραίος ο φωτισμός…….

Όπως καταλαβαίνετε, δεν…..ενθουσιαστήκαμε κιόλας και βιαστικά επιστρέψαμε στο Trastevere ,όπου κάναμε μία ακόμα βόλτα στα όμορφα σοκάκια της αυθεντικής αυτής γειτονιάς. Το Trastevere το περίμενα πιο τουριστικοποιημένο. Σίγουρα ήταν, αλλά σαν την Πλάκα δεν ήταν . Καλό αυτό.

Γρήγορα νοστάλγησα μια βόλτα στα πέριξ της Piazza Navona. Αυθεντική ατμόσφαιρα, αινιγματικά σοκάκια και φασαριόζοι Ιταλοί σε ένα μέρος που ανθεί το βράδυ (κατά τη γνώμη μου, πάντα).

Τότε θυμηθήκαμε την υπόσχεση που είχαμε δώσει στη Fontana di Trevi. Επιστρέψαμε στο όμορφο σιντριβάνι.

Μου άρεσαν αφάνταστα τα ιταλικά σιντριβάνια. Ακόμα και το νερό που τρέχει μέσα τους σου δίνει την αίσθηση του διαφορετικού, του πεντακάθαρου, του γάργαρου. Δεν ξέρω αν έχει να κάνει με το χρώμα του μαρμάρου και της πέτρας των σιντριβανιών , αλλά το νερό που βλέπεις μέσα τους έχει ένα μαγευτικό χρώμα, το οποίο μόνο στις διαυγείς θάλασσες του Ιονίου έχω συναντήσει (λέτε να εμπνεύστηκαν από’κει οι Ιταλοι?!). Η εικόνα σε σχεδόν κάθε σιντριβάνι είναι υπέροχη.

Με την ησυχία μας, τώρα, πετάξαμε μέσα το νόμισμά μας , κάνοντας μια ευχή (όχι και τόσο …σημαντική, μιας και την προηγούμενη φορά δεν είχε πραγματοποιηθεί) και ελπίσαμε στιγμιαία κάποια στιγμή όντως να επιστρέψουμε στην πόλη. Εκ των υστέρων μάθαμε ότι το νόμισμα δεν το πετάξαμε με τον ορθό τρόπο (έπρεπε να γυρίσουμε την πλάτη και να το ρίξουμε πάνω από τον δεξιό ώμο, νομίζω) , αλλά δεν πτοηθήκαμε!

Στην επιστροφή, ζήτησα ικετευτικά από το φίλο μου να περάσουμε για άλλη μία φορά από την Piazza Venezia, για να την αποχαιρετήσω. Μου έκανε το χατίρι.

Η συγκεκριμένη πλατεία είναι σίγουρα ωραία και το βράδυ, αλλά , κατά τη γνώμη μου, η όψη της αναδεικνύεται καλύτερα υπό το φως του ηλίου.

Τα πόδια μας δε μας βαστούσαν άλλο. Κουρασμένοι γυρίσαμε στο πανδοχείο μας , ρυθμίσαμε το ξυπνητήρι στις 5 το πρωί και κοιμηθήκαμε.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Αχ, μας ανοίγεις την όρεξη με την ωραία περιγραφή σου! Ανυπομονώ για τη συνέχεια!
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.487
Likes
9.486
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
το διάσημο πλέον παραδοσιακό παγωμένο γιαούρτι. Το συστήνω λοιπόν για περιόδους καύσωνα στη Ρώμη!
εγώ όχι. :D
διασημο εννοείς στις ΒΑ πολιτείες των ΗΠΑ όπου και εφευρεύθηκε..αμερικανικό γλυκό στη Ρώμη? δεν είναι κρίμα?
στη Ρώμη σε καύσωνα τρώμε παγωτά και παραδοσιακά grattachecca στις όχθες του Τίβερη..
πέρα από τα αστεία σου εύχομαι να πας και να ξαναπάς στη Ρώμη και να τη χαρείς όπως νομίζεις καλύτερα.;)
 

Rosa Mundial

Member
Μηνύματα
617
Likes
85
Επόμενο Ταξίδι
ελα ντε
Ταξίδι-Όνειρο
Ταϋλάνδη
εγώ όχι. :D
διασημο εννοείς στις ΒΑ πολιτείες των ΗΠΑ όπου και εφευρεύθηκε..αμερικανικό γλυκό στη Ρώμη? δεν είναι κρίμα?
στη Ρώμη σε καύσωνα τρώμε παγωτά και παραδοσιακά grattachecca στις όχθες του Τίβερη..
πέρα από τα αστεία σου εύχομαι να πας και να ξαναπάς στη Ρώμη και να τη χαρείς όπως νομίζεις καλύτερα.;)
βασικα, το συγκεκριμενο δε μου θυμισε καθολου το τυποποιημένο frozen yogurt που βρισκουμε παντου. Ασε που το μαγαζακι ήταν παλιομοδίτικο και είχε ένα σωρό ταμπέλες απ'έξω του τυπου 'δοκιμαστε εδω το αυθεντικο, παραδοσιακό παγωμένο γιαούρτι μπλα μπλα κλπ....'. Νομιζω ήταν 'τοπικό' προϊόν, αν και δεν το συναντησα κι αλλού!
Βεβαια, να πάω σε περίοδο καύσωνα στη Ρώμη μάλλον το αποκλείω, γιατί , απ'ό,τι είδα, οι τιμές σκαρφαλώνουν στα.....ύψη ! Δεν υπάρχει λόγος! Προτιμώ να πάω 2 φορές Φλεβάρη παρά 1 Αύγουστο!:p

Αχ, μας ανοίγεις την όρεξη με την ωραία περιγραφή σου! Ανυπομονώ για τη συνέχεια!
Ευχαριστώ πολύ! Ερχεται σε λίγο η συνέχεια....
 

Rosa Mundial

Member
Μηνύματα
617
Likes
85
Επόμενο Ταξίδι
ελα ντε
Ταξίδι-Όνειρο
Ταϋλάνδη
ΣΥΝΕΧΕΙΑ... ΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ...

Το πρωί μάς βρήκε να ξυπνάμε στις 8, να τρώμε βιαστικά το τίμιο πλην ταπεινό πρωινό μας και να ξεκινάμε την περιήγησή μας στην πόλη. Γεμίσαμε γρήγορα τα μπουκαλάκια μας σε μία βρύση έξω από το πανδοχείο μας (υπάρχουν άφθονες στην πόλη με συνέπεια να μην ξέρω καν πόσο κοστίζει το περίφημο ‘πανάκριβο’ νερό της Ρώμης). Πρώτος σταθμός , η Piazza Venezia, η πιο επιβλητική πλατεία της Ρώμης , που φαντάζει εξαιρετική υπό το φως του ηλίου (το ‘νυχτερινό‘ Πάνθεον και η πρωινή Piazza Venezia είναι τελικά τα αγαπημένα μου!) , δίπλα της το Campidoglio και παραπέρα το θέατρο Marcello. Γυρίσαμε να θαυμάσουμε άλλη μια φορά την πλατεία και αρχίσαμε να κατηφορίζουμε , αφήνοντας πίσω μας να αχνοφαίνεται το Κολοσσαίο, που θα το επισκεπτόμασταν για το μεσημεριανό μας γεύμα.

Λίγο πιο πέρα , ο καλός μου αποφάσισε να δοκιμάσει έναν αυθεντικό ιταλικό espresso στα όρθια. Η ποσότητα του ελάχιστη και η τιμή του στο 1 ευρώ. Έβαλε μέσα ένα ολόκληρο φακελάκι ζάχαρης και –εκεί ήταν που – πείστηκα να δοκιμάσω, αν και απεχθάνομαι τον καφέ. Τι να πω? Σκέτο φαρμάκι! Οι λάτρεις , πάντως, σίγουρα θα τον επαινέσουν!

Σε αυτό το σημείο ήταν που αποφασίσαμε ότι είναι καλή ώρα να επισκεφθούμε την Κρύπτη των Καπουτσίνων στη Via Veneto , ένα αξιοθέατο – με όλη την έννοια της λέξης- που θα αφαιρούσε μόνο 10 λεπτά από το χρόνο μας και 1 ευρώ από την τσέπη μας. Το θέαμα απλά εντυπωσιακό. Οστά 4000 μοναχών , τοποθετημένα με μοναδικό τρόπο, να αποτελούν ουσιαστικά το διάκοσμο της Κρύπτης. Μακάβριο, ανατριχιαστικό , άγριο θέαμα , που αξίζει να δείτε …

Επόμενη σταση μας η Piazza di Spagna.

Να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι στη διαδρομή μας προς τα εκεί ανακαλύψαμε την οδική συμπεριφορά των Ιταλών. Οι οδηγοί είναι μάλλον το ίδιο επιπόλαιοι και ανεύθυνοι με εδώ . Η σήμανση και τα φανάρια της πόλης , όμως, ευνοούν τον οδηγό, αφήνοντας στην άκρη τον πέζο , που , κυριολεκτικά πράττει κατά βούληση. Στα φανάρια της πόλης, άλλωστε, υπάρχει και πορτοκαλί ανθρωπάκι για τον πεζό , που τον προειδοποιεί να σταματήσει. Το αποτέλεσμα? Τα επικρατούντα χρώματα για τους πεζούς είναι το πορτοκαλί και το κόκκινο, ενώ το πράσινο σπάνια συναντάται. Η συνέπεια? Ενώ οι οδηγοί έχουν την ίδια συμπεριφορά με τους Έλληνες, οι πεζοί έχουν μακρά χειρότερη της ελληνικής, αφού , οι άμοιροι, βρίσκονται μονίμως στο περιθώριο. Στους δρόμους της Ρώμης επικρατεί κομφούζιο.-

Να τονίσω επίσης ότι στη Ρώμη υπάρχει ελλιπέστατη σήμανση, δηλαδή οι τουρίστες θα βρουν πολύ δύσκολα πινακίδες που θα τους καθοδηγούν στα σημαντικά αξιοθέατα της πόλης.

Η Piazza di Spagna με τα επιβλητικά σκαλιά της δεσπόζει αγέρωχη και φωτογραφίζεται , όχι άδικα , από δεκάδες τουριστών. Συννεφιασμένο τοπίο, δένει άψογα με την εικόνα και το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό!

Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς τη Via Condotti , τη Βουκουρεστίου της Ρώμης , με πανάκριβα μαγαζιά και πλήθος κόσμου να χαζεύει τις βιτρίνες . Εκεί παρατήρησα ότι οι ιταλικοί οίκοι μόδας έχουν τα καταστήματα τους στα καλύτερα σημεία του δρόμου. Ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα μαγαζιά. Πολλά καταστήματα ήταν ανοιχτά εκείνη τη μέρα (Κυριακή) , αλλά όχι όλα. Μάλλον στην Ιταλία εφαρμόζεται ο νόμος ‘ανοιχτά κατά βούληση’. Ο κόσμος, πολύς (όπως στην Ερμού τα Χριστούγεννα) , αλλά τα μαγαζιά άδεια!

Ο δρόμος μάς έβγαλε στην Piazza di Popolo. Απόκριες στη Ρώμη και εκεί ήταν κυριολεκτικά το μοναδικό σημείο που μας το υπενθύμισε. Καλλιτέχνες του δρόμου, μασκαράδες και ντυμένα παιδάκια με υστερικές μαμάδες πλημμύριζαν την πλατεία ,που πέραν του αιγυπτιακού οβελίσκου, μάλλον δεν είχε κάτι άλλο το αξιοπρόσεκτο.

Βιαστικά ανηφορίσαμε προς το πάρκο Borghese , όπου δεσπόζει η διάσημη βίλα-μουσείο. Η είσοδος στο πάρκο είναι δωρεάν , η είσοδος στο μουσείο όχι. Οι Ρωμαίοι έκαναν τον κυριακάτικο περίπατό τους στο βοτανικό πάρκο, με τα πολλά δένδρα , το χαλίκι και τις λιμνούλες, μία πραγματική όαση , περισσότερο για τους ντόπιους.

Τότε ήταν που το στομάχι μας άρχισε να γουργουρίζει παραπονεμένα και πήραμε το δρόμο της επιστροφής , με κατεύθυνση τον διάσημο Luzzi του Κολοσσαίου.

Το Κολοσσαίο είναι όσο επιβλητικό φαντάζεται κανείς. Ένα μεγαλειώδες κτήριο που στη γοητεία του κρύβει τη φρίκη και την απέχθεια για τα άλλοτε εκεί τεκταινόμενα . Ο κόσμος που το περιτριγύριζε πολύς, μάλλον υπερβολικός, οι φωτογραφικές μηχανές στο χέρι και η βαβούρα αναπόφευκτη.

Ο Luzzi είχε πολύ κόσμο στην αναμονή . Μιλάμε για δεκάδες. Ο χρόνος που μείναμε όρθιοι, όμως, δεν ξεπέρασε τα 5 λεπτά. Νεαροί, ντόμπροι (και όχι αγενείς , ως λέγεται) σερβιτόροι , κάνουν τα κουμάντα τους. Τρως γρήγορα, αξιοπρεπώς, οικονομικά. Φαγαμε λαζάνια με κρέας, μία pizza 4 formaggi και μία ναπολιτάνικη με αντσούγια! Μου έκανε εντύπωση η πίτσα με αντσούγια (ναι, αυτή που τρώνε τα χελωνονιντζάκια!) που θεωρητικά μού ακουγόταν αηδιαστική , στην πράξη, όμως, ήταν τουλάχιστον απολαυστική . Εδώ παρατηρησα και για πρώτη φορά ότι οι Ιταλοί γενικά τρώνε πιο ανάλατο από εμάς το φαγητό τους. Τουλάχιστον πιο ανάλατο απ’ό,τι το τρώω εγώ. Τέλος, ο λογαριασμός , με μισό κιλό χύμα κρασί (2.5 ευρώ, παρακαλω!) ανήλθε στα 21 ευρώ συνολικά , χωρις χρέωση του περίφημου coperto!

Ο πόθος για επιδόρπιο διακαής και η συνέχεια μάς βρήκε στο μετρό με κατεύθυνση την Pompi και τη διάσημη τιραμισού της! Σταση Re di Roma, περπάτημα 2 λεπτών, επιλογή κλασικής τιραμισού και γεύση μπανάνας-νουτέλα (3.5 ευρώ το κομμάτι) και φύγαμε! Οφείλω να ομολογήσω ότι γευστικά δε με κάλυψε το γλυκό, καθώς περίμενα πολλά περισσότερα. Η τιραμισού είναι το αγαπημένο μου επιδόρπιο και επιθυμώ να γεύομαι σε κάθε κουταλιά την πικράδα του κακάο, την ένταση του καφέ και το κάψιμο του κονιάκ , να σβήνουν απαλά από το δροσιστικό μασκαρπόνε. Η τιραμισού της Pompi δεν τα κατάφερε…

Καπου εκεί περιμέναμε και το λεωφορείο για το κέντρο της Ρώμης , το οποίο δεν άργησε να φθάσει. Οι συγκοινωνίες θυμίζουν τις δικές μας (με εξαίρεση το μετρό που είναι οικτρό σε εμφάνιση). Μάθαμε μάλιστα ότι βρισκόμασταν σε μία ασιατική συνοικιά της πόλης, οπότε δεν εκπλαγήκαμε που μέσα στο λεωφορείο υπήρχαν κυρίως μετανάστες, που μάλλον πήγαιναν στις δουλειές τους. Στη διαδρομή είδαμε μία Πυραμίδα, ενώ παρατηρήσαμε ότι γενικά η πόλη έχει αρκετό πράσινο.

Το λεωφορείο μας άφησε ακριβώς μπροστά από το ξενοδοχείο , ακολουθώντας τη διαδρομή του τραμ και πατώντας πάνω στις ράγες του (!), που εκεί μάλλον αποτελούν λεωφορειο-τραμλωρίδες , και εμείς, εξουθενωμένοι πηραμε το μεσημεριανό μας υπνάκο.

Το απόγευμα βρήκε εμένα και τον καλό μου να πίνουμε βιαστικά ένα εσπρεσάκι (αυτός να πίνει, δηλαδή) των 80 λεπτών στο καφέ της γειτονιάς και να συνεχίζουμε τη βόλτα μας, στη μαγευτική πόλη, όπου είχε ήδη απλωθεί το σκοτάδι.

Θαυμάσαμε το ποταμόπλοιο που δέσποζε σε μία μεριά του Τίβερη και πλησιάσαμε σε απόσταση αναπνοής την Νήσο Tiberina , που αποπνέει μία απίστευτη γαλήνη. Συνεχίσαμε στις αγαπημένες πλατείες , που είχαμε ξανά επισκεφθεί την προηγουμένη, και καταλήξαμε στα σοκάκια του γραφικού Campo dei Fiori και στη συνέχεια του Trastevere.

To Trastevere είναι πραγματικά μια συνοικία βγαλμένη από άλλη εποχή , που ζει στους δικούς της ρυθμούς, που αυξάνουν κυρίως το βραδυ. Χιλιάδες μπαράκια, φούρνοι , εστιατόρια, ταβέρνες , που μοιάζουν τόσο αυθεντικά που δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις.

Η βόλτα μάς άνοιξε την όρεξη και μείναμε με το στόμα ανοιχτό , μπροστά από το Carlo Menta , ένα εστιατόριο που ανέφερε ότι η Pizza margarita κοστίζει 3 ευρώ , ενώ η marinara μόλις 2! Καθίσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Παραγγείλαμε μία carbonara και ένα gnocchi al pesto, καθώς και μία pizza capricciosa και μια marinara. Όλα ήταν υπέροχα! Η carbonara, αυθεντική, al dente, με πανσέτα, αυγό και μπόλικο πιπέρι, τα gnocchi μαλακά , με μία σάλτσα πέστο απίστευτα πετυχημένη. Η pizza marinara (πίτσα με σκόρδο, σάλτσα ντομάτας και βασιλικό) αναδείκνυε το μεγαλείο της απλότητας! Η pizza capricciosa, αντίθετα , ενώ ήταν νόστιμη, ήταν το πιο άδυναμο πιάτο, κυρίως λόγω των πολλών υλικών. Εδώ ήταν που εννόησα την έννοια της cucina povera και την γαστρονομικής απλότητας της ιταλικής κουζίνας . Ο λογαριασμός ήταν να έλθει στα 16 ευρώ για τα παραπάνω, ανήλθε, όμως, στα 21, λόγω προσθηκης coperto και μπουκαλιού νερού. Και πάλι βρίσκω την τιμή εξαιρετική και κατατάσσω το συγκεκριμένο γεύμα στην κορυφή της νοερής λίστας των γευμάτων μου στην Αιώνια Πόλη.

Η νύχτα μάς βρήκε να περιπλανιόμαστε στα σοκάκια του Trastevere, να θαυμάζουμε την Santa Maria di Trastevere και να νοσταλγούμε άλλες εποχές…..

Κουρασμένοι , αποφασίσαμε να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού, παίρνωντας ένα suppli (τηγανιτή κροκέτα ρυζιού με λιωμένη mozzarela) στο χέρι και βγάζοντας το πρόγραμμα της αυριανής….
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Υπέροχη μέρα από κάθε άποψη!
 

thalia 35

Member
Μηνύματα
162
Likes
93
Επόμενο Ταξίδι
Βαρκελώνη
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Κι εμένα μου άρεσε πολύ το Carlo Menta κι ακόμα πιό πολύ οι τιμές. Αχ τί μου θύμησες τώρα.
 

Rosa Mundial

Member
Μηνύματα
617
Likes
85
Επόμενο Ταξίδι
ελα ντε
Ταξίδι-Όνειρο
Ταϋλάνδη
Κι εμένα μου άρεσε πολύ το Carlo Menta κι ακόμα πιό πολύ οι τιμές. Αχ τί μου θύμησες τώρα.
ναι ήταν καταπληκτικό! Αν και τουριστικό, οι γεύσεις του ήταν πολύ καλές και οι τιμες του ασυναγώνιστες, γι'αυτό το προτιμούν και αρκετοί ντόπιοι! Είχε μάλιστα μια καταπληκτική pizza marinara, τίγκα στο σκόρδο (πρέπει να είχε δεκα ολόκληρες σκελίδες πάνω), που , όμως, δεν άφηνε καμία απολύτως άσχημη μυρωδιά μετά!
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.487
Likes
9.486
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Ο λογαριασμός ήταν να έλθει στα 16 ευρώ για τα παραπάνω, ανήλθε, όμως, στα 21, λόγω προσθηκης coperto
η προσθήκη coperto απαγορεύεται (όπως και στη χώρα μας).

E’ inoltre fatto divieto di applicare costi aggiuntivi per il coperto.​

Περιφερειακός Νόμος 31, 29/11/2006, άρθρο 16, παρ.3.

http://www.comune.roma.it/PCR/resources/cms/documents/LRLazion21_06.pdf
 

Rosa Mundial

Member
Μηνύματα
617
Likes
85
Επόμενο Ταξίδι
ελα ντε
Ταξίδι-Όνειρο
Ταϋλάνδη
η προσθήκη coperto απαγορεύεται (όπως και στη χώρα μας).

E’ inoltre fatto divieto di applicare costi aggiuntivi per il coperto.​

Περιφερειακός Νόμος 31, 29/11/2006, άρθρο 16, παρ.3.

http://www.comune.roma.it/PCR/resources/cms/documents/LRLazion21_06.pdf
για την Ελλάδα το ήξερα, για την Ιταλία όχι! Η αληθεια , βέβαια, είναι ότι πλέον εδώ όσοι χρεώνουν κουβέρ, σου φέρνουν και κάτι (π.χ. ενα μπουκάλι νερό, ενα ορεκτικό, μια σαλτσούλα έστω). Στη Ρώμη έφερναν το πολύ ψωμί. Και η αλήθεια είναι ότι δυστυχώς το χρέωναν σχεδόν παντού....

Από την άλλη , παρατήρησα ότι οι Ιταλοί δύσκολα έφερναν και απόδειξη, σε σημείο χειρότερο και από εμάς, που μας θεωρούσα 'κορυφή' στη φοροδιαφυγή.

Βεβαια, εδώ, τα κεντρικα-τουριστικά μαγαζιά τα προσέχουν ιδιαίτερα αυτά, γιατί λόγω ανταγωνισμού, το παραμικρό παράπτωμα μπορεί να αποβεί 'μοιραίο' για το μαγαζι. Στην Ιταλία, τους είδα σχεδόν όλους πολύ χαλαρότερους....
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.487
Likes
9.486
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Στη Ρώμη έφερναν το πολύ ψωμί. Και η αλήθεια είναι ότι δυστυχώς το χρέωναν σχεδόν παντού.....
ούτε το ψωμί χρεώνεται. και πρέπει να σου φέρουν νερό βρύσης αν το επιθυμείς. για την ακρίβεια χρεώνεται ΟΤΙ παραγγείλεις και υπάρχει τιμολογημένο στο μενού.
τα πράγματα είναι απλά εκεί. στην 1η καταγγελία το πρόστιμο φθάνει ως 3000Ε. στη 2η το μαγαζί κλείνει. κανείς λογικός εστιατορας δεν ρισκάρει, ξέρουν πού τα κάνουν. απειλείς με καταγγελία ή πας στο κοντινότερο τμήμα. με την απόδειξη εννοείται.
 

Rosa Mundial

Member
Μηνύματα
617
Likes
85
Επόμενο Ταξίδι
ελα ντε
Ταξίδι-Όνειρο
Ταϋλάνδη
ούτε το ψωμί χρεώνεται. και πρέπει να σου φέρουν νερό βρύσης αν το επιθυμείς. για την ακρίβεια χρεώνεται ΟΤΙ παραγγείλεις και υπάρχει τιμολογημένο στο μενού.
τα πράγματα είναι απλά εκεί. στην 1η καταγγελία το πρόστιμο φθάνει ως 3000Ε. στη 2η το μαγαζί κλείνει. κανείς λογικός εστιατορας δεν ρισκάρει, ξέρουν πού τα κάνουν. απειλείς με καταγγελία ή πας στο κοντινότερο τμήμα. με την απόδειξη εννοείται.
ακου να δεις! Θα τό'χω στα υπ'όψιν στην επόμενη επίσκεψή μου
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.623
Μηνύματα
904.162
Μέλη
39.357
Νεότερο μέλος
fani_rou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom