• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Αδοξο τέλος για τα υδροπλανα στην Ελλάδα

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.857
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Η είδηση, αν και είναι λίγων ημερών παλιά, αποκαλύπτει οτι η Ελλάδα και η γραφειοκρατία της αποτελούν μεγάλο τροχοπέδη για προσπάθειες που θα μπορούσαν να μας διευκολύνουν στις εναέρειες μετακινήσεις μας εντός των συνόρων..

Υδροπλάνα: Προσθαλασσώνονται λόγω γραφειοκρατίας




Του Φώτη Φωτεινού




Άδοξο τέλος για τα υδροπλάνα της AirSea Lines. Οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αποχώρησαν, 60 άτομα απολύθηκαν από τα υδατοδρόμια όλης της Ελλάδας, οι πτήσεις ανεστάλησαν και 25 εκατ. ευρώ «πνίγηκαν στο βυθό» του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους.

Ωστόσο, όλα είχαν ξεκινήσει ιδανικά ή τουλάχιστον έτσι έδειχναν. Υπουργοί Μεταφορών και Εμπορικής Ναυτιλίας συνωστίζονταν για φωτογραφίες με τους Καναδούς επιχειρηματίες της μητρικής AirSea Lines, στο Lagonissi Grand Resort.

Τα χρόνια πέρασαν, οι τυμπανοκρουσίες του 2004 σίγησαν, καθώς ακολούθησε η απότομη προσγείωση στην ελληνική πραγματικότητα.

Η τελευταία κραυγή αγωνίας...

«Τέσσερα χρόνια αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα, λόγω των αργών ρυθμών διεκπεραίωσης των υποθέσεων από τις δημόσιες υπηρεσίες και πλέον έχουμε φτάσει στα όρια, ως επιχείρηση, που έχει επενδύσει πάνω από 20 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 70 άτομα προσωπικό.

Επιπλέον, η επίμονη καθυστέρηση λειτουργίας υδατοδρομίου στην Αθήνα μας καθιστά παράλυτους, με αποτέλεσμα καθημερινά να ξοδεύονται τα χρήματα που έχουν ήδη επενδυθεί, να απολύεται προσωπικό της εταιρείας και σε γενικές γραμμές, η εταιρεία να οδηγείται στη μη ικανότητα λειτουργίας», ανέφερε ο ιδρυτής της AirSea Lines Ελλάδας Μιχάλης Πατέλης, στα τέλη του περσινού έτους, όπως είχε δημοσιοποιήσει το Capital.gr.

Τότε, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα μηνιαία έξοδα της Air Sea Lines, μαζί με τα έξοδα προσωπικού, ανέρχονταν σε 700.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που τους χειμερινούς μήνες, τα ημερήσια έσοδα, μόλις που ξεπερνούσαν τις 3.000 ευρώ.

Δυο ήταν τα καίρια «χτυπήματα» για την εταιρεία. Η αρχική επένδυση των 25 εκατ. ευρώ «τινάχτηκε στον αέρα», έπειτα από τη μη διεξαγωγή πτήσεων, για δεύτερο συνεχές καλοκαίρι στο Αιγαίο, αλλά και η έλλειψη υδατοδρομίου στην Αθήνα, καθώς η εταιρεία διεκδικούσε το Φάληρο.

Ο Μ. Πατέλης και άλλοι μέτοχοι «χρεώθηκαν» την επιχειρησιακή αποτυχία της εταιρείας, με αποτέλεσμα δυο επενδυτικά fund - μέτοχοι, η Rab Capital και η Fidelity να ζητήσουν την απομάκρυνσή τους.

Είχε προηγηθεί αποτυχημένο roadshow για την εξεύρεση επενδυτών, με αποτέλεσμα να αναλάβει σήμερα το management της εταιρείας ο Κύπριος Ανδρέας Ραλιάς, προερχόμενος από την On Telecoms.

Η εταιρεία απασχολεί περί τα 20 άτομα προσωπικό στα κεντρικά γραφεία της Καλλιθέας, τα οποία δυσκολεύονται πλέον να πληρωθούν.

Στις 28 Αυγούστου 2004 πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση

Μετά από αρκετά γραφειοκρατικά προβλήματα, αλλά και πρακτικά, καθώς δεν υπήρχε εγχώρια νομοθεσία για την δημιουργία υδατοδρομίων, η AirSea Lines πραγματοποίησε την πρώτη της πτήση στην Ελλάδα στις 28 Αυγούστου του 2004.

Μέχρι και το 2004 δεν υπήρχε νομοθετικό καθεστώς για τη λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας και καμία αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, δηλαδή την Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας και το υπουργείο Ναυτιλίας.

Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας στην Ελλάδα δόθηκαν με το νομοσχέδιο 3333/2005, δηλαδή η αδειοδότηση και λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας, ενώ τον ίδιο χρόνο εκδόθηκε κοινή υπουργική απόφαση, η οποία έθετε ως όριο τη διεξαγωγή τριών πτήσεων την ημέρα ανά προορισμό.

Ο νόμος 3333 για τα υδροπλάνα παρέπεμπε τη ρύθμιση κρίσιμων θεμάτων όπως συχνότητα δρομολογίων, έγκριση για τη διενέργεια πτήσεων τσάρτερ ή διακομιδής ασθενών σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι μηνών.

Πέρασαν περισσότερο από τέσσερα χρόνια και το ΠΔ ακόμα εκδίδεται, εξαιτίας της γραφειοκρατίας, αλλά και ενστάσεων που υπέβαλαν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Ναυτιλίας για να αποσαφηνιστούν θεσμικά ζητήματα, όπως οι απαιτούμενοι κανόνες λειτουργίας και ασφάλειας των υδατοδρομίων, οι περιοχές κίνησης και ελιγμών των υδροπλάνων, καθώς και πολλές άλλες διατάξεις τελωνιακής και αστυνομικής φύσης.
Πηγή:
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=757890
 
Last edited by a moderator:

pix_lax82

Member
Μηνύματα
89
Likes
32
Ταξίδι-Όνειρο
Βορειος Κορέα
Κρίμα....

Ετσι ειναι αντι να το εκμεταλευτούμε και να επενδύσουμε τουριστικά σε αυτο το μέσο το οποίο θα μπορούσε να αναβαθμίσει ακομα και το επίπεδο ζωής των ανθρώπων που εμεναν σε μικρά νησια το καταδίκασαν και αυτό.

Τι να πει κανείς....
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Η συγκεκριμένη εταιρία ήταν υπόδειγμα τσαπατσουλιάς, ανευθυνότητας και γελειότητας... ένα αεροπλάνο μόνο πετούσε, πετούσαν όποτε ήθελαν, οι καθυστερήσεις ήταν σε μόνιμη βάση και άφηναν τον κόσμο όταν η πτήση αναβάλονταν στο έλεος του Κυρίου... μιλάμε για τρομερο θράσος... οι απανταχού άσχετοι δημοσιογράφοι βέβαια χωρίς να ρωτήσουν και να μάθουν τους λιβανίζουν...
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.494
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
θα μπορούσε να αναβαθμίσει ακομα και το επίπεδο ζωής των ανθρώπων που εμεναν σε μικρά νησια το καταδίκασαν και αυτό.
μήπως είδες το:
"From here to eternity"..Burt Lancaster, Montgomery Clift, Deborah Kerr..


ναι από τα υδροπλάνα περιμένουν..
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Η συγκεκριμένη εταιρία ήταν υπόδειγμα τσαπατσουλιάς, ανευθυνότητας και γελειότητας... ένα αεροπλάνο μόνο πετούσε, πετούσαν όποτε ήθελαν, οι καθυστερήσεις ήταν σε μόνιμη βάση και άφηναν τον κόσμο όταν η πτήση αναβάλονταν στο έλεος του Κυρίου... μιλάμε για τρομερο θράσος... οι απανταχού άσχετοι δημοσιογράφοι βέβαια χωρίς να ρωτήσουν και να μάθουν τους λιβανίζουν...
Ότι και να 'ταν αυτή, η ανικανότητα της Ελλάδας να θεσπίσει και να εφαρμόσει ένα θεσμικό πλαίσιο είναι το θέμα, και όχι η συγκεκριμένη εταιρία, ή το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο, που εγγενώς έχει χίλια δυο προβλήματα. Την ίδια ακριβώς κρατική ανικανότητα αντιμετωπίζει και κάθε άλλη νέα επένδυση που προσπαθεί να κάνει κάτι το διαφοροποιημένο.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Επί της ουσίας καμιά αντίρηση, αλλά το να διαμαρτύρεται η συγκεκριμένη εταιρία για την ανικανότητα του κράτους αποτελεί την πιό αστεία είδηση της τελευταίας εικοσαετίας...
 
Μηνύματα
607
Likes
115
Επόμενο Ταξίδι
βορεια ιταλια- ελβετια
Ταξίδι-Όνειρο
ιαπωνια
ρε παιδιά αυτή η εταιρεία μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση(εάν είναι βέβαια αυτή για την οποία μιλώ, αλλά πόσες εταιρείες με υδροπλάνα υπάρχουν στην αθήνα?) πριν δύο χρόνια ήθελα να πετάξω για μύκονο και μόλις είχαν ξεκινήσει τις πτήσεις από λαύριο .εάν θυμάμαι καλά. μου έκανε εντύπωση πως δεν δεχόταν να κάνω κράτηση με πιστωτική κάρτα, τους εξήγησα ότι είμαι από σέρρες όμως επέμεναν ότι δεν μπορούσα να κλείσω με πιστωτική. φαντάζεσαι να κατέβαινα από σέρρες στο λαύριο και να μην έβρισκα εισητήριο! δεν ξέρω αλλά και μένα μου φάνηκαν λίγο ανοργάνωτοι.
 

GKCAPO

Member
Μηνύματα
772
Likes
319
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΑΝΑΔΑΣ-Η.Π.Α.
Η συγκεκριμένη εταιρία ήταν υπόδειγμα τσαπατσουλιάς, ανευθυνότητας και γελειότητας... ένα αεροπλάνο μόνο πετούσε, πετούσαν όποτε ήθελαν, οι καθυστερήσεις ήταν σε μόνιμη βάση και άφηναν τον κόσμο όταν η πτήση αναβάλονταν στο έλεος του Κυρίου... μιλάμε για τρομερο θράσος... οι απανταχού άσχετοι δημοσιογράφοι βέβαια χωρίς να ρωτήσουν και να μάθουν τους λιβανίζουν...
..αν μου επιτρέπετε... παλιά κινέζικη παροιμία λέει:
"μια τσαπατσούλικη χώρα...έχει τις περισσότερες πιθανότητες να έλξει τσαπατσούλικες επιχειρήσεις"
Με την ευκαιρία ξέρει κανείς τι έγινε με την μεξικάνικη επένδυση (για υδροπλάνα λέω)
με έδρα Βόλο??? Η κόρη μου πάει Δημοτικό με το αγοράκι του κυρίου από το Μεξικό.
Είναι ο άνθρωπος εγκαταστημένος από πέρσι στη πόλη και περιμεεεεένει..."τις υπηρεσίες".
Λένε ότι ετοιμάζεται να φύγει (έχασε και τη σεζόν) Δεν τον γνωρίζω, εκτός που χαιρετιόμαστε στο σχολείο. Ξέρετε κάτι???
 

GKCAPO

Member
Μηνύματα
772
Likes
319
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΑΝΑΔΑΣ-Η.Π.Α.
Επί της ουσίας καμιά αντίρηση, αλλά το να διαμαρτύρεται η συγκεκριμένη εταιρία για την ανικανότητα του κράτους αποτελεί την πιό αστεία είδηση της τελευταίας εικοσαετίας...
Συμφωνώ και επαυξάνω!
 

master1706

Member
Μηνύματα
303
Likes
74
Επόμενο Ταξίδι
Φλωρεντία
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη, ξανά!!
Ότι και να 'ταν αυτή, η ανικανότητα της Ελλάδας να θεσπίσει και να εφαρμόσει ένα θεσμικό πλαίσιο είναι το θέμα, και όχι η συγκεκριμένη εταιρία, ή το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο, που εγγενώς έχει χίλια δυο προβλήματα. Την ίδια ακριβώς κρατική ανικανότητα αντιμετωπίζει και κάθε άλλη νέα επένδυση που προσπαθεί να κάνει κάτι το διαφοροποιημένο.
Αυτό είναι που πρέπει να μας απασχολεί περισσότερο! Ότι πάμε κατα διαόλου σαν χώρα..
Τώρα αν έτυχε και έπεσε στα δίχτυα της γραφειοκρατείας και μία τσαπατσούλικη , όπως λέει και ο traveller, τι είχαμε, τι χάσαμε..
 
Μηνύματα
821
Likes
754
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Εγώ θα διαφωνήσω. Έχω χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη εταιρεία σε 3 διαφορετικούς προορισμούς στο Ιόνιο και οι εντυπώσεις μου ήταν οι καλύτερες. Το ίδιο και ξένοι επισκέπτες. Ειδικά στη σύνδεση με τους Παξούς, η έννοια ήταν μία: Πολιτισμός!
Αλλά εδώ μιλάμε για Ιόνιο, στο Αιγαίο μάλλον κόλλησαν στο να μην θιγούν τα συμφέροντα εφοπλιστών της ακτοπλοϊας, να μην κοπούν οι επιδοτούμενες "άγονες" γραμμές και ξεβολευτούν κάποιες καταστάσεις για να βολευτούν οι επιβάτες.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.200
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom