soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.755
- Likes
- 6.505
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ 2015
Θα σας πάω… και φέτος ένα ταξιδάκι στο λεγόμενο «Περιβόλι της Παναγιάς» επιβεβαιώνοντας αυτά που έχω γράψει σε άλλες ιστορίες, ότι δηλαδή κάθε ταξίδι είναι διαφορετικό κάθε μοναστήρι έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Αν δεν έβρισκα το διαφορετικό δε θα σας έγραφα αλλά θα έβαζα μόνο εικόνες. Μάλιστα όπως θα δείτε κάποια ερωτηματικά ακόμα δεν έχω δώσει απάντηση, και ίσως την βρείτε εσείς.[1]
Αυτή τη φορά με ξεσήκωσε ο περυσινός μου σύντροφος ο πρωτάρης. Θυμάστε, αυτός με τη δερμάτινη τσάντα του δόκτορα επιπλέον της χειραποσκευής. Ο αθεόφοβος και φέτος την κρατούσε. Αλλά του την συγχωρώ…καθότι πριν λίγες μέρες με ειδοποίησε πως θέλει να πηγαίνει στο Α.Ο. κάθε χρόνο μέχρι που θα μπορεί να περπατά, και μόνο μαζί μου. Τούτο μόνο του αποτελεί μια ηθική ικανοποίηση.
Φέτος όμως παρουσιάστηκε αναπάντεχα και τρίτος πρωτάρης. Συμπολίτης μου γνωστός από δεκαετίες, απ΄ αυτούς που χάνονται οι δρόμοι σας αλλά κάποια στιγμή οι δρόμοι σας ξανασμίγουν. Μάλιστα ούτος μου δήλωσε ότι είναι πεζοπόρος.!! Ωραία, σκέφθηκα!! Αν χάσω τη διαδρομή όπως έγινε στο προηγούμενο ταξίδι, θα είμαι με παρέα. Βρήκα το σύντροφο στις πορείες μου στις ερημιές κι έτσι με περισσότερη φροντίδα συνέχισα να μελετώ τους χάρτες με τα μονοπάτια, τις πορείες μεταξύ των μοναστηριών που θα μας φιλοξενούσαν, τρίωρες, τετράωρες πορείες πάνω στις κορυφές των καταπράσινων βουνών, αρχές Ιούνη όταν η φύση είναι ανθισμένη.
Από διαφορετικούς τόπους και σε ξεχωριστούς χρόνους ξεκίνησε το ταξίδι καθενός μας, και νάμαστε στο πρακτορείο της Χαλκιδικής την προγραμματισμένη ώρα. Άρχισε να νυχτώνει όταν φτάσαμε στο κρατημένο πριν από μήνα ξενοδοχείο του φιλικού μου ξενοδόχου στη Ουρανούπολη. Βρίσκεται πεντακόσια μέτρα πριν φτάσουμε στην πόλη και το προτιμώ γιατί εκτός που ο ιδιοκτήτης του είναι τύπος επικοινωνιακός, έχει καλές τιμές και πλούσιο πρωινό.
Τακτοποιηθήκαμε και ξεκινήσαμε για την πόλη. Στις παραλιακές ταβέρνες οι πελάτες ήταν ελάχιστοι αυτή την εποχή. Έλληνες, Βαλκάνιοι, Ρώσοι. Βαριά μαύρα σύννεφα σκέπαζαν τον ουρανό, ο αέρας δυνάμωσε στην παραλία, βροντές ακούγονταν, λάμψεις χαράκωναν τον ουρανό από τα δυτικά. Προφυλαμένοι από τον αέρα και τις λίγες ψιχάλες κάτω από τις τέντες της παραλιακής ταβέρνας όπου είχαμε τελειώσει το βραδινό μας περιμέναμε δυνατή μπόρα να ξεσπάσει, να περάσει και να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο. Επειδή το αραιό ψιλόβροχο συνεχιζόταν, βαρεθήκαμε και πήραμε το δρόμο της επιστροφής από τον κεντρικό δρόμο έξω από την πόλη. Ήταν κατασκότεινα, και πάνω μας γινόταν ο χαλασμός από μπουμπουνητά, αστραπές, κεραυνοί σε όλο το σκοτεινό στερέωμα, δυνατά κι ασταμάτητα. Ήταν ένα φαινόμενο συνηθισμένο που το χαίρεσαι όταν τυχαίνει νάσαι κλεισμένος στο σπίτι σου, αλλά στην ύπαιθρο καταλαβαίνεις την ένταση του και τον κίνδυνο. Το αδιάβροχο με την κουκούλα με προφύλαξε από τη βροχή που άρχισε πέντε λεπτά πριν περάσουμε την πόρτα του ξενοδοχείου. Μα τι αμαρτίες κάναμε και μας υποδέχονται έτσι; Ή ο δαί….νας δε σ αφήνει να πας ν’ αγιάσεις!...Κάθε φορά κάτι συμβαίνει…μά φέτος δεν ήταν η καταιγίδα, αλλά αυτό που έτυχε την επόμενη μέρα. Η κάρτα τριτέκνου ξεχασμένη σπίτι και 25 ευρώ στο διαμονητήριο αντί 10!!
Την επόμενη μέρα ταξιδεύαμε με το καραβάκι παράλληλα με τις δυτικές ακτές του Άθως κάτω όμως από ένα καθαρό ουρανό κι ένα λαμπρό ήλιο. Τα επί εκατονταετίες αγιασμένα χώματα έχουν αρχίσει να σου στέλνουν τη θετική πνευματική τους ενέργεια, και οι αρνητικές δυνάμεις υποτάσσονται… Εννοείται βέβαια ότι είσαι δέκτης. Κείνη τις μέρες τουλάχιστον. Διαφορετικά πας, ανεβαίνεις στην κορυφή του Άθως και κανονίζεις να φτάσεις ξημερώματα… για να δεις τη ανατολή του ήλιου.
Πρώτος μας προορισμός ήταν η Ι.Μ. Κωνσταμονίτου. Αποβιβαστήκαμε στον ταρσανά της μονής στην τρίτη στάση του πλοιαρίου αποφεύγοντας την πολυκοσμία της Δάφνης και των Καρυών που επικρατεί την ώρα της άφιξης του πλοίου.
45 λεπτά μόνο ήταν η απόσταση από τον Ταρσανά μέχρι το μοναστήρι. Στο λιμανάκι περίμενε μια καρότσα με πάγκους και πήρε τους προσκυνητές μαζί και τον «δόκτορα» μας, Οι πεζοπόροι… δε δελεάζονται από τέτοιες πολυτέλειες. Εγώ με το δικό μου «πεζοπόρο» φορτωθήκαμε τα σακίδια στην πλάτη και ξεκινήσαμε πάνω στον ίδιο δρόμο πού πήρε η καρότσα. Ήταν ένας ανηφορικός φαρδύς χωματόδρομος. Δεν είχε τις ομορφιές ενός μονοπατιού όπως αυτά που είναι κατάσπαρτο το Α.Ο., κάτω από δένδρα με σκιά, όμως ήταν χαραγμένο πάνω σε καταπράσινους λόφους συνεχή ανηφόρα μέχρι το μοναστήρι και η διαδρομή γινόταν κάτω από τον ήλιο της εντεκάτης πρωινής ώρας μηνός Ιουνίου.
Μετά από 20 λεπτά άκουσα πίσω μου μια φωνή: -Τυχερός ο Ευ…..ς -Σιγά που είναι τυχερός, εμείς είμαστε οι τυχεροί που απολαμβάνουμε τη φύση και το τοπίο της, του απάντησα. Μετά από πέντε λεπτά η ίδια μουρμούρα ξανά. Γυρνάω πίσω το κεφάλι μου κι ο αθεόφοβος παρά τις συμβουλές μου, εκτός από το σακίδιο της πλάτης, κρατούσε κι από μία τσάντα πλαστική σε κάθε χέρι. Στη μία είχε δυο μπουκάλια νερό και στην άλλη το μπουφανάκι του. - Προτιμάς νερό από τις αποθήκες του σούπερ μάρκετ, κι όχι από το καθαρό κρυστάλλινο του Α.Ο. ; Συνεχίσαμε μπροστά εγώ πίσω αυτός., -Αρχίζω να ιδρώνω!!! Άκουσα μια φωνή πίσω μου – Και τι έγινε δηλαδή πως ιδρώνεις, εγώ έχω ιδρώσει από πριν, θα στεγνώσουμε αργότερα, σιγά το πράμα –Έχω ιδρώσει…-Μα δεν μου δήλωσες πως κάνεις πεζοπορίες ; Που τις κάνεις; -Πηγαίνω μέχρι το λιμάνι και γυρίζω σπίτι μου με τα πόδια…..!!
Μετά από 45 λεπτά είδαμε το μοναστήρι περιτριγυρισμένο από καταπράσινα βουνά που έκρυβαν τον ορίζοντα. Ο φίλος μας ήταν απ έξω και μας περίμενε.
Από το ξενοδοχείο
Τάισμα των γλάρων από το χέρι
Προς Ι.Μ. Κωνσταμονίτου
Κωνσταμονίτου
[1] Η περιγραφή απευθύνεται και για άτομα εκτός φόρουμ
Θα σας πάω… και φέτος ένα ταξιδάκι στο λεγόμενο «Περιβόλι της Παναγιάς» επιβεβαιώνοντας αυτά που έχω γράψει σε άλλες ιστορίες, ότι δηλαδή κάθε ταξίδι είναι διαφορετικό κάθε μοναστήρι έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Αν δεν έβρισκα το διαφορετικό δε θα σας έγραφα αλλά θα έβαζα μόνο εικόνες. Μάλιστα όπως θα δείτε κάποια ερωτηματικά ακόμα δεν έχω δώσει απάντηση, και ίσως την βρείτε εσείς.[1]
Αυτή τη φορά με ξεσήκωσε ο περυσινός μου σύντροφος ο πρωτάρης. Θυμάστε, αυτός με τη δερμάτινη τσάντα του δόκτορα επιπλέον της χειραποσκευής. Ο αθεόφοβος και φέτος την κρατούσε. Αλλά του την συγχωρώ…καθότι πριν λίγες μέρες με ειδοποίησε πως θέλει να πηγαίνει στο Α.Ο. κάθε χρόνο μέχρι που θα μπορεί να περπατά, και μόνο μαζί μου. Τούτο μόνο του αποτελεί μια ηθική ικανοποίηση.
Φέτος όμως παρουσιάστηκε αναπάντεχα και τρίτος πρωτάρης. Συμπολίτης μου γνωστός από δεκαετίες, απ΄ αυτούς που χάνονται οι δρόμοι σας αλλά κάποια στιγμή οι δρόμοι σας ξανασμίγουν. Μάλιστα ούτος μου δήλωσε ότι είναι πεζοπόρος.!! Ωραία, σκέφθηκα!! Αν χάσω τη διαδρομή όπως έγινε στο προηγούμενο ταξίδι, θα είμαι με παρέα. Βρήκα το σύντροφο στις πορείες μου στις ερημιές κι έτσι με περισσότερη φροντίδα συνέχισα να μελετώ τους χάρτες με τα μονοπάτια, τις πορείες μεταξύ των μοναστηριών που θα μας φιλοξενούσαν, τρίωρες, τετράωρες πορείες πάνω στις κορυφές των καταπράσινων βουνών, αρχές Ιούνη όταν η φύση είναι ανθισμένη.
Από διαφορετικούς τόπους και σε ξεχωριστούς χρόνους ξεκίνησε το ταξίδι καθενός μας, και νάμαστε στο πρακτορείο της Χαλκιδικής την προγραμματισμένη ώρα. Άρχισε να νυχτώνει όταν φτάσαμε στο κρατημένο πριν από μήνα ξενοδοχείο του φιλικού μου ξενοδόχου στη Ουρανούπολη. Βρίσκεται πεντακόσια μέτρα πριν φτάσουμε στην πόλη και το προτιμώ γιατί εκτός που ο ιδιοκτήτης του είναι τύπος επικοινωνιακός, έχει καλές τιμές και πλούσιο πρωινό.
Τακτοποιηθήκαμε και ξεκινήσαμε για την πόλη. Στις παραλιακές ταβέρνες οι πελάτες ήταν ελάχιστοι αυτή την εποχή. Έλληνες, Βαλκάνιοι, Ρώσοι. Βαριά μαύρα σύννεφα σκέπαζαν τον ουρανό, ο αέρας δυνάμωσε στην παραλία, βροντές ακούγονταν, λάμψεις χαράκωναν τον ουρανό από τα δυτικά. Προφυλαμένοι από τον αέρα και τις λίγες ψιχάλες κάτω από τις τέντες της παραλιακής ταβέρνας όπου είχαμε τελειώσει το βραδινό μας περιμέναμε δυνατή μπόρα να ξεσπάσει, να περάσει και να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο. Επειδή το αραιό ψιλόβροχο συνεχιζόταν, βαρεθήκαμε και πήραμε το δρόμο της επιστροφής από τον κεντρικό δρόμο έξω από την πόλη. Ήταν κατασκότεινα, και πάνω μας γινόταν ο χαλασμός από μπουμπουνητά, αστραπές, κεραυνοί σε όλο το σκοτεινό στερέωμα, δυνατά κι ασταμάτητα. Ήταν ένα φαινόμενο συνηθισμένο που το χαίρεσαι όταν τυχαίνει νάσαι κλεισμένος στο σπίτι σου, αλλά στην ύπαιθρο καταλαβαίνεις την ένταση του και τον κίνδυνο. Το αδιάβροχο με την κουκούλα με προφύλαξε από τη βροχή που άρχισε πέντε λεπτά πριν περάσουμε την πόρτα του ξενοδοχείου. Μα τι αμαρτίες κάναμε και μας υποδέχονται έτσι; Ή ο δαί….νας δε σ αφήνει να πας ν’ αγιάσεις!...Κάθε φορά κάτι συμβαίνει…μά φέτος δεν ήταν η καταιγίδα, αλλά αυτό που έτυχε την επόμενη μέρα. Η κάρτα τριτέκνου ξεχασμένη σπίτι και 25 ευρώ στο διαμονητήριο αντί 10!!
Την επόμενη μέρα ταξιδεύαμε με το καραβάκι παράλληλα με τις δυτικές ακτές του Άθως κάτω όμως από ένα καθαρό ουρανό κι ένα λαμπρό ήλιο. Τα επί εκατονταετίες αγιασμένα χώματα έχουν αρχίσει να σου στέλνουν τη θετική πνευματική τους ενέργεια, και οι αρνητικές δυνάμεις υποτάσσονται… Εννοείται βέβαια ότι είσαι δέκτης. Κείνη τις μέρες τουλάχιστον. Διαφορετικά πας, ανεβαίνεις στην κορυφή του Άθως και κανονίζεις να φτάσεις ξημερώματα… για να δεις τη ανατολή του ήλιου.
Πρώτος μας προορισμός ήταν η Ι.Μ. Κωνσταμονίτου. Αποβιβαστήκαμε στον ταρσανά της μονής στην τρίτη στάση του πλοιαρίου αποφεύγοντας την πολυκοσμία της Δάφνης και των Καρυών που επικρατεί την ώρα της άφιξης του πλοίου.
45 λεπτά μόνο ήταν η απόσταση από τον Ταρσανά μέχρι το μοναστήρι. Στο λιμανάκι περίμενε μια καρότσα με πάγκους και πήρε τους προσκυνητές μαζί και τον «δόκτορα» μας, Οι πεζοπόροι… δε δελεάζονται από τέτοιες πολυτέλειες. Εγώ με το δικό μου «πεζοπόρο» φορτωθήκαμε τα σακίδια στην πλάτη και ξεκινήσαμε πάνω στον ίδιο δρόμο πού πήρε η καρότσα. Ήταν ένας ανηφορικός φαρδύς χωματόδρομος. Δεν είχε τις ομορφιές ενός μονοπατιού όπως αυτά που είναι κατάσπαρτο το Α.Ο., κάτω από δένδρα με σκιά, όμως ήταν χαραγμένο πάνω σε καταπράσινους λόφους συνεχή ανηφόρα μέχρι το μοναστήρι και η διαδρομή γινόταν κάτω από τον ήλιο της εντεκάτης πρωινής ώρας μηνός Ιουνίου.
Μετά από 20 λεπτά άκουσα πίσω μου μια φωνή: -Τυχερός ο Ευ…..ς -Σιγά που είναι τυχερός, εμείς είμαστε οι τυχεροί που απολαμβάνουμε τη φύση και το τοπίο της, του απάντησα. Μετά από πέντε λεπτά η ίδια μουρμούρα ξανά. Γυρνάω πίσω το κεφάλι μου κι ο αθεόφοβος παρά τις συμβουλές μου, εκτός από το σακίδιο της πλάτης, κρατούσε κι από μία τσάντα πλαστική σε κάθε χέρι. Στη μία είχε δυο μπουκάλια νερό και στην άλλη το μπουφανάκι του. - Προτιμάς νερό από τις αποθήκες του σούπερ μάρκετ, κι όχι από το καθαρό κρυστάλλινο του Α.Ο. ; Συνεχίσαμε μπροστά εγώ πίσω αυτός., -Αρχίζω να ιδρώνω!!! Άκουσα μια φωνή πίσω μου – Και τι έγινε δηλαδή πως ιδρώνεις, εγώ έχω ιδρώσει από πριν, θα στεγνώσουμε αργότερα, σιγά το πράμα –Έχω ιδρώσει…-Μα δεν μου δήλωσες πως κάνεις πεζοπορίες ; Που τις κάνεις; -Πηγαίνω μέχρι το λιμάνι και γυρίζω σπίτι μου με τα πόδια…..!!
Μετά από 45 λεπτά είδαμε το μοναστήρι περιτριγυρισμένο από καταπράσινα βουνά που έκρυβαν τον ορίζοντα. Ο φίλος μας ήταν απ έξω και μας περίμενε.
Από το ξενοδοχείο
Τάισμα των γλάρων από το χέρι
Προς Ι.Μ. Κωνσταμονίτου
Κωνσταμονίτου
[1] Η περιγραφή απευθύνεται και για άτομα εκτός φόρουμ