travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.860
- Likes
- 16.083
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Παγετώνας Χούπερ.
Για τη σημερινή ημέρα δεν είχαμε και παρά πολλά πράγματα να κάνουμε. Αυτό βέβαια έγραφε το ελλιπές πρόγραμμά μας. Όταν τελείωσε το ταξίδι μας έστειλα ένα γράμμα στον ιδιοκτήτη του πρακτορείου, τον Σαχίντ στη Λαχόρη, για να τον ευχαριστήσω. Δεν του έγραψα τίποτα κακό για το πρόγραμμα. Εκείνος φυσικά είχε ενημερωθεί από τον Ασίφ, ότι του ζητούσαμε να μας πάει από εδώ κι από εκεί προσθέτοντας προορισμούς. Γι’ αυτό μου απολογήθηκε λέγοντας μου ότι έκανε ένα πρόγραμμα ελαφρύ λόγω της μεγάλης ηλικίας μας, και ότι δεν φανταζόταν ότι ήμασταν τόσο κινητικοί. Μη σου πω τίποτα για τις ηλικίες μας Σαχίντ!
Σύμφωνα με τον ξεναγό μας η περιοχή που ήμασταν ήταν όμορφη, αλλά δεν έχει επισκέψιμα μέρη που να βρίσκονται σε σχετικά κοντινή απόσταση. Εξαίρεση αποτελούν 2 κάστρα που βρίσκονται πολύ κοντά στο Καριμαμπάντ. Μάλιστα το ένα βρίσκεται στην άκρη του χωριού. Το χωριό είναι σχετικά μεγάλο και είναι χτισμένο στις πλαγιές ενός βουνού. Από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου μπορούμε να δούμε τέσσερις κορυφές που να είναι πάνω από 7 χιλιόμετρα υψόμετρο. Στο πίσω μέρος, δηλαδή προς το βορρά, μπορούμε να δούμε άλλες τέσσερις. Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο τέτοιο μέρος στον κόσμο. Αυτά βέβαια μας τα είπε ο ξεναγός και θεωρώ ότι ξέρει και πρέπει να του έχω εμπιστοσύνη σε τέτοια θέματα.
Το πρωί ξύπνησα αρκετά νωρίς, περίπου στις 5:30. Δηλαδή μετά από 6 ώρες ύπνο με το ζόρι. Επειδή είδα ότι έξω είχε λιακάδα βγήκα αμέσως στα μπαλκόνια του ξενοδοχείου για να τραβήξω φωτογραφίες τις γύρω βουνοκορφές. Όσες μπορούσα να δω τουλάχιστον. Όμως το ξενοδοχείο είναι αρκετά ψηλά, αν και στο κάτω μέρος του χωριού, και μπορούμε και βλέπουμε κάτω το ποτάμι που τρέχει στην κοιλάδα. Επίσης βλέπουμε ακριβώς απέναντι και χαμηλά βουνά αλλά και πολύ ψηλά. Διακρίνεται επίσης τουλάχιστον ένας παγετώνας. Το χωριό είναι αμφιθεατρικό. Έχει ένα κεντρικό δρόμο τον οποίο ανεβαίνουν και κατεβαίνουν τα οχήματα. Στο τέλος του δρόμου μπορείς να συνεχίσεις με τα πόδια ή με μηχανάκι, αλλά και με μικρό αυτοκίνητο και να φτάσεις μέχρι το φρούριο Baltit.
Ο χώρος του ξενοδοχείου μας:
Φωτογράφισα λοιπόν τα βουνά με τα τεράστια υψόμετρα και την κοιλάδα που κάτω τρέχει ο ποταμός Hunza που τροφοδοτείται από τα νερά πολλών άλλων παραπόταμων που τα μαζεύουν από τους παγετώνες. Το έκανα 2-3 φορές (την φωτογράφιση) αφού μέχρι τις 7:30 άλλαζε ο φωτισμός καθώς ανέβαινε ο ήλιος. Εκείνη την ώρα πήγαμε για να πάρουμε ένα πολύ φτωχικό πρωινό. Στις 8:30 όμως είχαμε αναχώρηση. Φύγαμε φυσικά χωρίς τις βαλίτσες μας, πρώτη φορά στο ταξίδι, αφού θα επιστρέφαμε κάποια ώρα στο ξενοδοχείο στο οποίο θα μέναμε άλλη μία βραδιά.
Προορισμός μας ήταν ο παγετώνας Χούπερ. Πηγαίνοντας για τον παγετώνα κάναμε μερικές στάσεις. Μια ήταν στο χωριό, πολύ κοντά στον παγετώνα, και ο ξεναγός μάς σταματά κάπου σε κάτι άσχετα χωράφια. Βγαίνουμε από το αυτοκίνητο και μας δείχνει τις καλλιέργειες δίπλα. Στην αρχή αναρωτηθήκαμε γιατί να μας δείχνει αυτά τα πράσινα φυτά, λες και ήταν κάτι ιδιαίτερο. Κι όμως ήταν! Ένα σωρό χωράφια τριγύρω ήταν όλο καλλιέργειες χασίσι. Δεν ήταν ακόμα έτοιμο, αλλά ήταν ποτισμένο και φουντωτό. Φυσικά το περιεργαστήκαμε και κόψαμε μερικά φύλλα για να τα τρίψουμε στα χέρια μας και να μυρίσουμε. Είπε ότι είναι για ιατρική χρήση μόνο, αλλά ασφαλώς όποιος ήθελε στο χωριό το χρησιμοποιούσε κατά το δοκούν. Τις επόμενες μέρες δεν είδαμε παρόμοιες καλλιέργειες. Όχι ότι δε θα υπήρχαν αλλά δε δίναμε σημασία. Άλλωστε συνέχεια στις στάσεις που κάναμε, βλέπαμε άπειρο χασίσι στις άκρες των δρόμων. Μόνο που ήταν απότιστο και μάλλον θα το έλεγα άγριο. Γι’ αυτό και ήταν πιο κοντό και είχε τα φύλλα μικρά. Έχω την υποψία ότι ο οδηγός μας κάτι τέτοιο κάπνιζε μερικές φορές, αφού πολύ συχνά μύριζε το αυτοκίνητο. Όχι ότι κάπνιζε ποτέ μέσα σε αυτό, αλλά κάτι σχετικό μου ερχόταν στη μύτη. Όταν το είπα στους άλλους δεν ήθελαν να το πιστέψουν και μου έλεγαν ότι είναι επειδή το πατάμε και γι’ αυτό μυρίζει γενικά. Δε μας απασχόλησε περισσότερο όμως.
Πρώτη και μεγάλη στάση ήταν ο παγετώνας Hoper ή Hopper ή Hooper. Για να πάμε εκεί κάναμε σχεδόν μιάμιση ώρα. Όμως η διαδρομή φυσικά είχε το ενδιαφέρον της. Σταματήσαμε πολλές φορές για φωτογραφίες. Όταν φτάσαμε στο χωριό Ηopper δεν αργήσαμε να δούμε τον τεράστιο παγετώνα. Προχωρώντας λίγο με τα πόδια φτάσαμε σε ένα σημείο που προς τα κάτω φαινόταν να ξεχύνεται το ποτάμι του χιονιού. Ο παγετώνας κυλά μπορεί και 200 μέτρα πιο κάτω από εμάς, όχι περισσότερο. Στην περιοχή μείναμε πάνω από μία ώρα κάνοντας βόλτες και θαυμάζοντας το τοπίο.
Προχωρώντας λίγο στη μεριά από την οποία κατέβαινε ο παγετώνας, είδαμε το βουνό ολόκληρο από το οποίο εκείνος ξεκινούσε. Το θέαμα ήταν υπέροχο και είχαμε ενθουσιαστεί. Χρόνια είχαμε να δούμε τέτοιο παγετώνα, και από τόσο κοντά μάλιστα. Η ομορφιά επίσης ήταν στο ότι τον έβλεπες από ψηλά να ξεχύνετε κάτω από τα πόδια σου. Όποιος ήθελε μπορούσε να περπατήσει για να πάει να τον συναντήσει. Όμως θα χρειαζόταν αρκετή ώρα, ειδικά ή επιστροφή. Έτσι εμείς προτιμήσαμε να μείνουμε σε εκείνο το μέρος που ήμασταν κάνοντας βόλτες. Σε μια γωνιά του βουνού φτάσαμε και εκεί ήταν ένα τύπου ξενοδοχείο. Τα περισσότερα «δωμάτια» ήταν σκηνές ιγκλού με διάφανη οροφή. Από τα πιο ενδιαφέροντα μέρη που έχω δει για να μείνει κάποιος.
Ωραία θα ήταν να μένεις σε αυτή τη σκηνή:
Η διαδρομή για τον Παγετώνα:
Για τη σημερινή ημέρα δεν είχαμε και παρά πολλά πράγματα να κάνουμε. Αυτό βέβαια έγραφε το ελλιπές πρόγραμμά μας. Όταν τελείωσε το ταξίδι μας έστειλα ένα γράμμα στον ιδιοκτήτη του πρακτορείου, τον Σαχίντ στη Λαχόρη, για να τον ευχαριστήσω. Δεν του έγραψα τίποτα κακό για το πρόγραμμα. Εκείνος φυσικά είχε ενημερωθεί από τον Ασίφ, ότι του ζητούσαμε να μας πάει από εδώ κι από εκεί προσθέτοντας προορισμούς. Γι’ αυτό μου απολογήθηκε λέγοντας μου ότι έκανε ένα πρόγραμμα ελαφρύ λόγω της μεγάλης ηλικίας μας, και ότι δεν φανταζόταν ότι ήμασταν τόσο κινητικοί. Μη σου πω τίποτα για τις ηλικίες μας Σαχίντ!
Σύμφωνα με τον ξεναγό μας η περιοχή που ήμασταν ήταν όμορφη, αλλά δεν έχει επισκέψιμα μέρη που να βρίσκονται σε σχετικά κοντινή απόσταση. Εξαίρεση αποτελούν 2 κάστρα που βρίσκονται πολύ κοντά στο Καριμαμπάντ. Μάλιστα το ένα βρίσκεται στην άκρη του χωριού. Το χωριό είναι σχετικά μεγάλο και είναι χτισμένο στις πλαγιές ενός βουνού. Από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου μπορούμε να δούμε τέσσερις κορυφές που να είναι πάνω από 7 χιλιόμετρα υψόμετρο. Στο πίσω μέρος, δηλαδή προς το βορρά, μπορούμε να δούμε άλλες τέσσερις. Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο τέτοιο μέρος στον κόσμο. Αυτά βέβαια μας τα είπε ο ξεναγός και θεωρώ ότι ξέρει και πρέπει να του έχω εμπιστοσύνη σε τέτοια θέματα.
Το πρωί ξύπνησα αρκετά νωρίς, περίπου στις 5:30. Δηλαδή μετά από 6 ώρες ύπνο με το ζόρι. Επειδή είδα ότι έξω είχε λιακάδα βγήκα αμέσως στα μπαλκόνια του ξενοδοχείου για να τραβήξω φωτογραφίες τις γύρω βουνοκορφές. Όσες μπορούσα να δω τουλάχιστον. Όμως το ξενοδοχείο είναι αρκετά ψηλά, αν και στο κάτω μέρος του χωριού, και μπορούμε και βλέπουμε κάτω το ποτάμι που τρέχει στην κοιλάδα. Επίσης βλέπουμε ακριβώς απέναντι και χαμηλά βουνά αλλά και πολύ ψηλά. Διακρίνεται επίσης τουλάχιστον ένας παγετώνας. Το χωριό είναι αμφιθεατρικό. Έχει ένα κεντρικό δρόμο τον οποίο ανεβαίνουν και κατεβαίνουν τα οχήματα. Στο τέλος του δρόμου μπορείς να συνεχίσεις με τα πόδια ή με μηχανάκι, αλλά και με μικρό αυτοκίνητο και να φτάσεις μέχρι το φρούριο Baltit.
Ο χώρος του ξενοδοχείου μας:
Φωτογράφισα λοιπόν τα βουνά με τα τεράστια υψόμετρα και την κοιλάδα που κάτω τρέχει ο ποταμός Hunza που τροφοδοτείται από τα νερά πολλών άλλων παραπόταμων που τα μαζεύουν από τους παγετώνες. Το έκανα 2-3 φορές (την φωτογράφιση) αφού μέχρι τις 7:30 άλλαζε ο φωτισμός καθώς ανέβαινε ο ήλιος. Εκείνη την ώρα πήγαμε για να πάρουμε ένα πολύ φτωχικό πρωινό. Στις 8:30 όμως είχαμε αναχώρηση. Φύγαμε φυσικά χωρίς τις βαλίτσες μας, πρώτη φορά στο ταξίδι, αφού θα επιστρέφαμε κάποια ώρα στο ξενοδοχείο στο οποίο θα μέναμε άλλη μία βραδιά.
Πρώτη και μεγάλη στάση ήταν ο παγετώνας Hoper ή Hopper ή Hooper. Για να πάμε εκεί κάναμε σχεδόν μιάμιση ώρα. Όμως η διαδρομή φυσικά είχε το ενδιαφέρον της. Σταματήσαμε πολλές φορές για φωτογραφίες. Όταν φτάσαμε στο χωριό Ηopper δεν αργήσαμε να δούμε τον τεράστιο παγετώνα. Προχωρώντας λίγο με τα πόδια φτάσαμε σε ένα σημείο που προς τα κάτω φαινόταν να ξεχύνεται το ποτάμι του χιονιού. Ο παγετώνας κυλά μπορεί και 200 μέτρα πιο κάτω από εμάς, όχι περισσότερο. Στην περιοχή μείναμε πάνω από μία ώρα κάνοντας βόλτες και θαυμάζοντας το τοπίο.
Προχωρώντας λίγο στη μεριά από την οποία κατέβαινε ο παγετώνας, είδαμε το βουνό ολόκληρο από το οποίο εκείνος ξεκινούσε. Το θέαμα ήταν υπέροχο και είχαμε ενθουσιαστεί. Χρόνια είχαμε να δούμε τέτοιο παγετώνα, και από τόσο κοντά μάλιστα. Η ομορφιά επίσης ήταν στο ότι τον έβλεπες από ψηλά να ξεχύνετε κάτω από τα πόδια σου. Όποιος ήθελε μπορούσε να περπατήσει για να πάει να τον συναντήσει. Όμως θα χρειαζόταν αρκετή ώρα, ειδικά ή επιστροφή. Έτσι εμείς προτιμήσαμε να μείνουμε σε εκείνο το μέρος που ήμασταν κάνοντας βόλτες. Σε μια γωνιά του βουνού φτάσαμε και εκεί ήταν ένα τύπου ξενοδοχείο. Τα περισσότερα «δωμάτια» ήταν σκηνές ιγκλού με διάφανη οροφή. Από τα πιο ενδιαφέροντα μέρη που έχω δει για να μείνει κάποιος.
Ωραία θα ήταν να μένεις σε αυτή τη σκηνή:
Η διαδρομή για τον Παγετώνα: