• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

tourism4all στην Κω

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ

Όταν ανακοινώθηκε το πρόγραμμα tourism4all ήμασταν κι εμείς από αυτούς που κάναμε αίτηση χωρίς να τρέφουμε μεγάλες προσδοκίες. Όπως ήταν φανερό και μέσα από τα διάφορα νήματα του forum υπήρχαν διάφορες απόψεις ,πολλές φορές ακραία αντίθετες για το πόσο επιθετικός/ επικίνδυνος είναι ο ιός ή για το ποια πολιτική θα έπρεπε να ακολουθηθεί, να ταξιδέψουμε ή όχι και που.


Στο τέλος Ιούλη που οι δικαιούχοι πιστώθηκαν τα εν λόγω voucher ήταν πια εμφανές ότι ο ιός κατά πάσα πιθανότητα ήρθε για να μείνει αλλά και εμείς είχαμε αποφασίσει πια ότι δεν θα περιμέναμε κάποιο εμβόλιο για να πάρουμε τους δρόμους.


Ξεκινάει η αναζήτηση λοιπόν προορισμού με την εξής ερώτηση :κοντά ή μακριά;


“ΜΑΚΡΙΑ.......κοντά μπορούμε να πάμε πιο εύκολα!!!”απαντάει το ταίρι .


Εκείνες τις ημέρες είχε αναρτηθεί και η εκπομπή με τον @Traveller για την Κω , αρκετά καταλύματα ήταν στην λίστα και κάπως έτσι αποφασίστηκε ο προορισμός. Οι μέρες (4)μας φάνηκαν κάπως οριακές οπότε αποφασίζουμε να κλείσουμε 3 επιπλέον. Σε αντίθεση με όσα διάβαζα στο αντίστοιχο νήμα εδώ ,στην επικοινωνία μου με την πρώτη μου επιλογή όλα πήγαν πολύ καλά. ”Ναι έχουμε δωμάτιο για τις ημερομηνίες σας”(6-13/9),για τις 3 επιπλέον ημέρες μας ζητήθηκε το ποσό των 100 Ε με πρωινό, ενώ δεν ζητήθηκε προκαταβολή.


Μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχαμε συζητήσει τίποτα για το πώς θα πάμε. Και κάπου εκεί κάνει την εμφάνιση του ο “δίτροχος αγαπημένος”, κάνοντας μονόδρομο την ακτοπλοϊκή μεταφορά μας.


Δυο ενήλικες +ένα μηχανάκι ,Πειραιάς-Κως, σε αεροπορικού τύπου καθίσματα: κόστος κοντά 200Ε, κι άλλα τόσα για την επιστροφή. Και θυμήθηκα γιατί αποφεύγουμε τα νησιά. Ευτυχώς το πρόγραμμα CUVodafone1+1 με την βοήθεια της κόρης (χρειαζόμασταν 2),κατέβασε το κόστος στο μισό.





Στις 5/9 στο πλοίο της ΒLUE STAR που λύνει κάβους στην Ε1 του Πειραια,5΄πριν τα μεσάνυχτα, με προορισμό Αμοργό, Πάτμο, Λέρο, Κω, Ρόδο, βρισκόμαστε κι εμείς μέσα. Το ταξίδι μεγάλο αλλά δεν βαριέσε .Ευκαιρία να δω λίγο από Αμοργό(ούτε εβδομάδα που γύρισε η κόρη κατενθουσιασμένη)
IMG_20200906_054854.jpg
Πάτμο(δυο φορές κινήσαμε και τις δυο φορές αναβλήθηκε η επίσκεψη μας)
IMG_20200906_081447.jpg
και Λέρο(τόσα θετικά σχόλια έχω ακούσει από το ταίρι )
IMG_20200906_094122_1.jpg
12 ώρες μετά είναι η σειρά μας να αποβιβαστούμε.


Η πρώτη εικόνα εντυπωσιάζει
IMG_20200912_101759_1.jpg
και η δεύτερη προκαλεί σοκ: πού βρέθηκαν καλέ τόσοι τουρίστες;


Αυτοί δεν σκιάζονται; Εδώ έχει περιοριστικά μέτρα(τα μαγαζιά κλείνουν τα μεσάνυχτα)!!


Βρίσκουμε εύκολα το ξενοδοχείο ,check-in και βουρ για παραλία.


Η σχετική κούραση και ο έντονος βοριάς μας οδηγούν κάπου κοντά ,στον ναυτικό όμιλο. Είναι Κυριακή και υπάρχει σχετικός συνωστισμός . Ο τόπος όμως είναι γεμάτος κρινάκια της θάλασσας και το μπάνιο λειτουργεί χαλαρωτικά.
IMG_20200906_145310.jpg
Φεύγουμε όταν δεν αντέχουμε την πείνα μας. Σε συνδυασμό με την κούραση καταλήγουμε να φάμε πρόχειρα και τουριστικά. Το μόνο που επιθυμούμε πια είναι ένας καλός ύπνος.

 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
ΚΕΦΑΛΟΣ

Σε αυτό το ταξίδι η οργάνωση χαρακτηριζόταν από τα μότο “βλέποντας και κάνοντας” και “χαλαρά”. Κάποια στιγμή είχα σημειώσει σημεία ενδιαφέροντος χωρίς να τα ψάξω όμως περισσότερο.


Δευτέρα λοιπόν και τα μουσεία είναι κλειστά. Αποφασίζουμε λοιπόν να πάμε στο πιο μακρινό οικισμό στην Κέφαλο.


Πρώτα όμως μια άλλη νέα εμπειρία: πρωϊνό στα χρόνια του κοροναϊού.


Στο οικογενειακό ξενοδοχείο λειτουργούσε μπουφές με τον εξής τρόπο: τα τραπεζοκαθίσματα βρίσκονταν σε εξωτερικό χώρο και κάθε φορα που κάποιο από αυτά άδειαζε ,αμέσως ψεκαζόταν με απολυμαντικό. Στην συνέχεια σου δινόταν ένα φυλλάδιο στο οποίο τσέκαρες τις προτιμήσεις σου και στα έφερναν άμεσα στο τραπέζι σου.


Παρατηρώντας τους υπόλοιπους πελάτες καταλαβαίνουμε ότι είμαστε οι μόνοι Έλληνες σε ένα μέτριας χωρητικότητας και πληρότητας κατάλυμα.


Όλα καλά ,αλλά ένας καφές κρύος είναι απαραίτητος .Παρά τους βοριάδες στην θάλλασα ,στην στεριά έχει ιδιαίτερη ζέστη.


Η διαδρομή αποκαλύπτει ένα νησί με γόνιμα εδάφη ,παρατημένα για χάρη του τουρισμού. Βέβαια έκπληξη μου προκαλoυν τα γελάδια που υπάρχουν αριστερά και δεξιά της εθνικής; επαρχιακής; οδού.
IMG_20200907_113747.jpg



Σε 40΄ φτάνουμε στην Κέφαλο και συνεχίζουμε προς τα δυτικά όπου πάει ο δρόμος. Στην αρχή ο δρόμος έχει πυκνή βλάστηση αριστερά δεξιά ,σύντομα όμως το σκηνικό αλλάζει. Τα εδάφη έχουν το χρώμα της άμμου με χαμηλή βλάστηση(θυμάρια και κέδροι;).Μελίσια και αιγοπρόβατα αλλά ελεύθερα αλλά σε περιφραγμένους χώρους. Πολλά ξωκλήσια σε άσπρο και γαλάζιο .Υπάρχουν και κάποια χαμηλά μικρά σπίτια ,νέες οικοδομές.
IMG_20200907_110515.jpg


IMG_20200907_110548_1.jpg


Στο τέλος του δρόμου υπάρχει εστιατόριο ,ομπρέλες και δυο τρεις ξένοι .Η θάλλασα έχει κύμα .Σκέφτομαι πόσο όμορφα θα είναι το ηλιοβασίλεμα εδώ.


Παίρνουμε το δρόμο προς τα πίσω και φτάνοντας στον οικισμό στρίβουμε προς Λιμνιώνα. Κι εδώ αέρας δυνατός αλλά και να μην είχε ,μπάνιο δεν θα έκανα.

IMG_20200907_121029.jpg




IMG_20200907_121001.jpg


Επιστροφή και ανάβαση σε ότι έχει απομείνει από το κάστρο. Ωραία θέα προς τον κόλπο και την Νίσυρο στο βάθος.

IMG_20200907_123501.jpg



IMG_20200907_123620_1.jpg



IMG_20200907_123352_1.jpg


Περιήγηση τέλος .Ώρα για μπάνιο. Στην παραλία του Αγ. Στεφάνου. Το 5αστερο νεόκτιστο ξενοδοχείο ακριβώς από πάνω φέτος δεν λειτούργησε (όπως και πολλές άλλες επιχειρήσεις στο νησί).Στην παραλία υπάρχουν ξαπλώστρες επί πληρωμή και είναι μονόδρομος ελλείψη οποιασδήποτε σκιάς. Σαν χορτάσαμε μπάνιο και χαλάρωση επιστέφουμε στην βάση μας.


Απόψε λέμε να φάμε στο Broadway .Αμ δε. Κι αυτό κλειστό τις Δευτέρες.


Περπατώντας για το κέντρο της πόλης συναντάμε ένα μαγαζί Special.Θυμήθηκα τα σχόλια για τα παγωτά του, είχε και ζέστη .Λέμε “δεν παίρνουμε μια μπαλίτσα να δροσιστούμε ,να μην μας κόψει και την όρεξη”. Μπαίνουμε μέσα απαραίτητα με τις μάσκες μας και μένουμε μπροστά στην βιτρίνα των παγωτών. Αφού αποφασίζουμε πιάνει ένα χάρτινο κύπελο σαν αυτό για τον καφέ και βάζει ...βάζει.😳😳
”Μία μπάλα παρακαλώ” εμείς. ”Μία σας βάζω “η απάντηση.:icecream::icecream::icecream::icecream:


Χανόμαστε στα στενά ,κάπου αγοράζουμε ένα σουβλάκι στο χέρι , στο λιμάνι ρίχνουμε μια ματιά στα τουριστικά πλοία και παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής χαζεύοντας και συζητώντας.


''Αύριο πάλι έτσι μακριά θα πάμε;” ρωτάει το ταίρι.


“Όχι καλέ, τα μακρινά τελειώσανε. ”απαντάω.


Πού να ήξερε!!!:lol::lol::lol:
 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
εν αρχή.........ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑ
Ο ήλιος καίει και ο βοριάς έχει δυναμώσει σήμερα.


Κατευθυνόμαστε προς Μαστιχάρι. Ένα πρώην ψαροχώρι ,νυν τουριστικό οικισμό αλλά και πορθμείο για την Κάλυμνο απέναντι ,με 2 πλοία και αρκετά δρομολόγια ,καθημερνά .Ο πειρασμός μεγάλος , αλλά διαφωνούμε για το εάν θα μας συνοδεύσει ο" δίτροχος αγαπημένος”.
IMG_20200908_111743.jpg




Έτσι παίρνουμε τον δρόμο για το κάστρο της Αντιμάχειας.


Ο δρόμος στρίβει στην γωνία του στρατοπέδου της Κω. Από την μια μεριά γυμνάζονται οι φαντάροι και από την άλλη βόσκουν προβατάκια. Περνάμε χέρσα χωράφια που μοιάζουν θερισμένα ,με τον αέρα να μας μαστιγώνει . Κι εκεί που πιστεύουμε ότι κάπου κάναμε κάτι λάθος νάτο μπροστά μας ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ
IMG_20200908_123829_1.jpg



Μπαίνουμε μέσα και αντιλαμβανόμαστε πόσο μεγάλο πρέπει να ήταν. Η θέα προς τον κόλπο της Καρδαμαινας είναι απρόσκοπτη.
IMG_20200908_114212.jpg


IMG_20200908_121806.jpg


IMG_20200908_121106.jpg


IMG_20200908_115422.jpg


IMG_20200908_115744.jpg


IMG_20200908_115409_1.jpg

Αλλά τί εγκατάλειψη είναι αυτή; Είναι φανερό από το εγκαταλελλειμενο κιόσκι στην είσοδο ότι κάποτε είχε εισιτήριο η επίσκεψη του. Οι ερημωμένες τουαλέτες και η κατεστραμμένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση με τους σπασμένους προβολείς είναι ισχυρή ένδειξη ότι στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν δόθηκαν χρήματα για την ανάδειξη του.


Τί συνέβη κι έχει αφεθεί στην τύχη του;


Γιατί οι ντόπιοι επιτρέπουν στα ζώα τους να περιφέρονται μέσα στο κάστρο προκαλώντας μεγαλύτερη καταστροφή;


Γιατί τόση εγκατάλειψη σε ένα τέτοιο μνημείο;


Με ένα σφίξιμο στην καρδιά και αρκετά μουδιασμένοι με αυτά που αντίκρυσαν τα μάτια μας ,συνεχίζουμε για Καρδάμαινα.


Για την Καρδάμαινα είχα ακούσει ότι είναι πολύ τουριστική.
IMG_20200908_144723.jpg



Ο κοροναϊός έχει κάνει το θαύμα του.Ο κόσμος είναι κατά πολύ λιγότερος από αυτόν στα χωριά μας τον Αύγουστο. Στις ομπρέλες που κάτσαμε, οι γύρω μας ήταν ντόπιοι. Απολαύσαμε το μπάνιο μας συνοδεία μιας κρύας μπίρας και όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε , προτείνω αθώα


”Μωρέ ,δεν πάμε και στο κάστρο στο Πυλί; Πάνω στον δρόμο μας είναι.”


25 χρόνια συμβίωσης έχουν κάνει γνωστά την “απληστία μου” στα ταξίδια. Διακρίνω το βλέμμα :”πού σκοπεύεις να μας τραβολογάς τέτοια ώρα τρελή;”. Αλλά περιέργως η πρόταση μου γίνεται δεκτή. Κι έτσι ξεκινάμε ανεβαίνοντας την πλαγιά του όρους Δικαίου. Στο Πυλί ζητάμε οδηγίες για το κάστρο και η χαμογελαστή καφετζού αφού μας τις δίνει συμπληρώνει:”Δεν θα μπορέσετε να ανεβείτε, πηγαίνετε στην Ζια καλύτερα”. Τώρα και οι δυο είμαστε σίγουροι ότι πρέπει και να πάμε και να ανεβούμε.
IMG_20200908_165635_1.jpg


IMG_20200908_165947.jpg


IMG_20200908_165633.jpg


IMG_20200908_165551.jpg


IMG_20200908_171114.jpg


Φτάνοντας εντυπωσιάζει με την τοποθεσία του .Δεν αποκαλείται τυχαία “Μυστράς των Δωδεκανήσων”.Η ανάβαση στο μεγαλύτερο μέρος της είναι στην σκια δέντρων. Μόνο το τελευταίο κομμάτι είναι γυμνό. Το Τιγκάκι , η Ψέριμος,η Κάλυμνος και τα τουρκικά παράλια ελέγχονταν από το φρούριο αυτό. Το παλαιό χωριό βρισκόταν προστατευμένο στην πλαγιά πίσω του και από τα χαλάσματα δείχνει μεγάλο.


Κι εδώ βέβαια το ίδιο σενάριο .Εγκατάλειψη ,στο έλεος της φύσης και των αιγοπροβάτων.


Ο δρόμος μας οδηγεί στην Ζια.


Σοκ!!Περιμέναμε ένα μέρος τουριστικό αλλά αυτό ξεπερνάει την φαντασία μας.Η απογοήτευση από ότι αντικρύζουμε βαραίνει την κούραση της ημέρας.


Επιστέφουμε στην βάση μας με σκοπό να καταφέρουμε να φάμε στο Broadway απόψε.


Χρόνο για ξεκούραση δεν έχουμε πολύ .Γύρω στις 8:00 βρισκόμαστε στο μαγαζί.


Τα τραπέζια είναι όλα γεμάτα. Ο σερβιτόρος μας πληροφορεί ότι ελεύθερο τραπέζι θα έχει γύρω στις 9:30.!!! Δεν έχουμε κουράγιο να πάμε πουθενά . Κάποιος θεός μας λυπάτε και ένα τραπέζι αδειάζει . Ότι λένε, ακούσετε ή διαβάσετε για το συγκεκριμένο μαγαζί είναι αληθινό.


Απόψε το ταίρι δεν ρωτάει για το αυριανό πρόγραμμα.:kissing2:
 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
από τον Ασκληπιό στον Διόνυσο

Όταν είπαμε στους γνωστούς μας για το ταξίδι αυτό , η πρώτη τους κουβέντα ήταν για το Ασκληπιείο.


Αυτό έχει σειρά σήμερα . Περνώντας το Πλατάνι σε κοντινή απόσταση βρίσκεται ο αρχαιολογικός χώρος.


Στα εκδοτήρια υπάρχει προσφορά ενιαίου εισιτηρίου για το Ασκληπιείο, την Ρωμαϊκή οικία και το μουσείο στην τιμή των 15Ε με ισχύ 3 ημερών, το οποίο επιλέγουμε.
IMG_20200909_103428.jpg


IMG_20200909_103821.jpg


IMG_20200909_103032.jpg


Απλώνεται σε επίπεδα μέσα σε μια κατάφυτη πλαγιά. Όσο ανεβαίνεις η θέα σε εντυπωσιάζει.
IMG_20200909_104132_1.jpg


IMG_20200909_105311.jpg



Παρά την έντονη ζέστη περνάμε αρκετή ώρα στον χώρο .Οι ενημερωτικές ταμπέλες βοηθάνε τόσο στην κατανόηση της ιστορίας του μέρους αλλά και της εποχής που κτίστηκε και λειτούργησε.


Φεύγουμε έχοντας πάρει μια Πρώτη ιδέα της σημασίας που έδινε η αρχαία ιατρική, στην αρμονία του ανθρώπου με την φύση και αυτής για την υγεία του.


Και συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε το βουνό . Επόμενη στάση :το χωριό Χαϊχουτες. Το χωριό φάντασμα. Νιώθουμε περίεργα περπατώντας ανάμεσα στα χαλάσματα. Κανα δυο σπίτια έχουν αναπαλαιωθεί και η εκκλησία του χωριού στέκει στην γωνιά με την καλύτερη θέα. Αργότερα το βράδυ ,ψάχνοντας στο διαδύκτιο ,βρήκα αυτή την ανάρτηση με φωτογραφίες του χωριού από προηγούμενα χρόνια.
ΟΙ ΧΑΪΧΟΥΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

IMG_20200909_120401.jpg


IMG_20200909_120419.jpg


IMG_20200909_121359.jpg


IMG_20200909_120446.jpg


IMG_20200909_121826.jpg



Συνεχίζοντας και σε μικρή απόσταση ξαναφτάνουμε στην Ζια. Ένα όμορφο και γραφικό χωριό που θυσίασε την αυθεντικότητα του στο βωμό του τουρισμού.
IMG_20200909_125758_1.jpg



Και συνεχίζουμε για Λινοτόπι.Η ιστορία του κρασιού στην Κω ξεκινάει από τα αρχαία χρόνια. Εκεί γύρω στο 80 ,η κερδοφόρα συνεταιριστική επιχείρηση VINCO ,κλείνει λόγω έλλειψης σταφυλιών. Οι αμπελουργοί στρέφονται μαζικά προς τον τουρισμό .Την τελευταία δεκαετία όμως γίνονται αξιόλογες προσπάθειες αναβίωσης του ντόπιου αμπελώνα.


Οι αμπελώνες Τριανταφυλλόπουλου είναι ένα από τα δυο οινοποιεία που έχουμε ξεχωρίσει για επίσκεψη .

IMG_20200909_145949.jpg


Οι εγκαταστάσεις του είναι νεόκτιστες ,σύγχρονες και μέσα στον αμπελώνα.


Την στιγμή που φτάνουμε έχει ήδη ξεκινήσει γευσιγνωσία με μια μεγάλη οικογένεια Άγγλων. Άλλες χρονιές θα απαιτούταν ραντεβού, ας όψεται ο ιος. Περνάμε σε διπλανό τραπέζι ,καθόμαστε και ξεκινάει η γευσιγνωσία. Όπως περνάνε τα μπουκάλια από μπροστά μας, έτσι περνάνε και πολλά θέματα συζήτησης. Αθλητικά ,οικονομικά, τοπική αυτοδιοίκηση, τουρισμός, υγεία, κορονοϊός. Μπροστά στα μάτια μας είχαμε απλωμένο τον αμπελώνα και στο βάθος την θάλλασα . Το κρασί γέμιζε τα ποτήρια μας και έμοιαζε ύβρις να μην το πιούμε.

IMG_20200909_145958.jpg



Η συζήτηση κράτησε και μετά το τέλος της γευσιγνωσίας. Ένα τρίωρο γεμάτο που πέρασε πολύ ευχάριστα .


Είναι ώρα για μπάνιο αλλά με το κρασί που έχουμε καταναλώσει το μόνο που θέλουμε είναι ύπνος.


Καταλήγουμε για μπάνιο αργά το απόγευμα στην άδεια από ξένους τουρίστες παραλία της Λάμπης.


Με βαριά καρδιά φεύγουμε λίγο πριν ανάψουν τα φώτα του δρόμου.
 
Last edited:

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ

Η ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ


Το 1933 ένας μεγάλος σεισμού ισοπέδωσε την πόλη της Κω.


Η ιταλική διοίκηση βρίσκει ευκαιρία για εκτεταμένες ανασκαφές .Μέχρι το 1940 έχουν προχωρήσει και σε αναστηλώσεις των ευρημάτων τους.


Ένα από αυτά είναι και η Ρωμαϊκή οικία ,χτισμένη πάνω σε οικία ελληνιστικών χρόνων, με υπέροχα μωσαϊκά ,πολλά δωμάτια και 3 αίθρια.
IMG_20200910_095806.jpg


IMG_20200910_101006.jpg


IMG_20200910_101622.jpg


IMG_20200910_101404.jpg



Η διαδρομή μέσα στο κτήριο σε μεταφέρει στο παρελθόν.





Από τα αξιοθέατα των ενιαίων εισιτηρίων τώρα είχε μείνει μόνο ένα ακόμα προς επίσκεψη: το Αρχαιολογικό μουσείο.


Κατευθυνόμαστε λοιπόν προς την πλατεία Ελευθερίας. Το κτήριο κτισμένο το 1935 αποτελεί και αυτό μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς.


Πριν ξαναφορέσουμε τις μάσκες μας και μπούμε μέσα, καθόμαστε στο Άριστον. Άμα βρεθείς εδώ επιβάλλεται να δοκιμάσεις μπουγάτσα και τυρόπιτα με μέλι.
IMG_20200912_095317_1.jpg


IMG_20200911_114131_1.jpg


IMG_20200911_114127.jpg



Και άμα δοκιμάσεις θα έρχεσαι κάθε μέρα. Τουλάχιστον αυτό συνέβει σε εμάς.


Καρδαμωμένοι λοιπόν μπαίνουμε στο μουσείο.

IMG_20200910_124137_1.jpg



Οι συλλογές μικρές αλλά σου δίνουν με γλαφυρό τρόπο την ιστορία του τόπου από τα προϊστορικά μέχρι τα πρωτοχριστιανικά χρόνια.
IMG_20200910_120613.jpg


IMG_20200910_123821.jpg


IMG_20200910_123749.jpg


IMG_20200910_121314.jpg






Ομολογώ ότι οι επισκέψεις σε δυο εσωτερικούς αρχαιολογικούς χώρους ,σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μας ζάλισε . Ήταν και η μάσκα ,απαραίτητο αξεσουάρ πλέον, συν η ζέστη το μόνο που επιθυμούσαμε πια ήτανε θάλλασα.


Η πρώτη σκέψη ήταν να πάμε στα Θερμά. Φτάσαμε μέχρι την καντίνα αλλά η ζέστη ήταν αφόρητη για να κάνουμε την διαδρομή μέχρι κάτω και πάλι πίσω με τα πόδια.


Καταλήξαμε λοιπόν στην παραλία του Αγ. Φωκά.
IMG_20200910_144158_1.jpg


IMG_20200910_144151_1.jpg



Η παραλία εδώ έχει μαύρο βότσαλο, η θάλλασα προστατευμένη από τους βοριάδες και οι ξαπλώστρες αραιές . Οι παραγγελίες γίνονται μέσω εφαρμογής στο κινητό ,όταν είναι έτοιμες σε ειδοποιούν και τις παραλαμβάνεις μόνος σου ενώ κάθε φορά που κάποια ξαπλώστρα αδειάζει η υπάλληλος καταφθάνει με έναν ψεκαστήρα (αγροτικό) και δεν αφήνει τίποτα στεγνό!!!





Το βράδι μας βρίσκει στο Πλατάνι. Είχα σημειώσει :κεμπάπ στου Αράπ. Πράγματι εξαιρετικό. Όπως και η μελιτζανοσαλάτα ,και το συνοδευτικό πιλάφι με μια ιδέα από κύμινο αλλά και το τηγανητό συκώτι. Εκείνο τον χαλβά όμως που κέρασε στο τέλος, δεν μπορώ να τον ξεχάσω.


Με τόσο φαγητό αδύνατο να πέσουμε για ύπνο. Περιπλανιόμαστε περπατώντας στην νυχτερινή πόλη μέχρι να νιώσουμε κάπως ελαφρύτεροι.
 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.......

Έφτασε Παρασκευή και μένουν αρκετά που δεν έχουμε επισκεφθεί.


Στο πρωϊνό παρατηρούμε ότι επικρατεί μια αναστάτωση. Η Ολλανδία είχε χαρακτηρίσει πορτοκαλί τα Ελληνικά νησιά, δίνοντας την δυνατότητα στους πολίτες της να επιστρέψουν χωρίς χρηματική επιβάρυνση μέχρι την Κυριακή. Όποιοι επιθυμούσαν να παραμείνουν θα έπρεπε να επιστρέψουν μέσω Αθήνας με δικά τους έξοδα ,ενώ παράλληλα για το χρονικό διάστημα της διαμονής τους δεν θα είχαν ασφαλιστικές παροχές.


Για δες!!!! Τόσες μέρες εμείς νομίζαμε τους Ολλανδούς για Γερμανούς.


Επηρεασμένοι από το όλο κλίμα ξεκινάμε με τα πόδια για το ρωμαϊκό Ωδείο. Περπατώντας μέσα από τα στενά της πόλης έχουμε την δυνατότητα να δούμε την καθημερινότητα των μονίμων κατοίκων της, το ιταλικό πολεοδομικό σχέδιο που εφαρμόστηκε μετά τον σεισμό του 1933 καθώς και την αρχιτεκτονική των κτιρίων, παλαβότερων και νεότερων.
IMG_20200911_103014_1.jpg


IMG_20200911_103048.jpg


IMG_20200911_104933.jpg



Χαλαρωμένοι κάπως φτάνουμε στο Ωδείο .Στο εσωτερικό του λειτουργεί μια μικρή έκθεση σχετική με το κτήριο.

IMG_20200911_105641.jpg


IMG_20200911_110117_1.jpg


IMG_20200911_111238.jpg



Συνεχίζουμε ακριβώς απέναντι σε εξωτερικούς αρχαιολογικούς χώρους. Παρόλο που εισιτήριο δεν υφίσταται εδώ ,ο χώρος δείχνει να μην μείνει όλο το 24ωρο ανοιχτός. Προχωρούμε στο αρχαίο γυμνάσιο και το αρχαίο νυμφαίο ,ενώ ακριβώς από πάνω τους βρίσκονται τα ερείπια αρχαίου τείχους .Ερείπια οκίων, δημοσίων κτιρίων, ναών με αλλαγή λατρείας βρίσκονται σπαρμένα μέσα στο χώρο. Κάποτε, πριν καιρό, εδώ έγινε καταγραφή, συντήρηση, σήμανση, κάλυψη. Τώρα πια μόνο ενθύμια όλων αυτών.


Βγαίνοντας κατευθυνόμαστε προς την πλατεία Ελευθερίας. Είπαμε ,”δεκατιανό” στο Άριστον.


Συνεχίζουμε με την Περιοχή συνοικία λιμένος ,εκεί που βρίσκονταν η αρχαία αγορά του νησιού.
IMG_20200911_121408.jpg


IMG_20200911_121501.jpg


IMG_20200911_121412.jpg



Αυτά τα αρχαία βρίσκονται πιο κεντρικά . Κι όμως βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με τα προηγούμενα. Σε μερικά σημεία δε τα αρχαία κρύβονται μέσα σε βλάστηση!!!


Η ζέστη έχει γίνει δυσάρεστη .Και οι δυο μας θέλουμε θάλλασα.

IMG_20200911_160459.jpg


IMG_20200911_160515_1.jpg



Ξεκινάμε με κατεύθυνση τον Αγ. Φωκά. Μετά το Ψαλίδι και πριν το φυλάκιο του Αγ. Φωκά παρατηρούμε να υπάρχουν έξοδοι προς την παραλία και αποφασίζουμε να κατέβουμε σε μια από αυτές. Τεράστια βοτσαλωτή παραλία ,με αλμυρίκια να χαρίζουν παχιά σκιά , ο κόσμος ελάχιστος. Οι στιγμές χαλάρωσης που μας χάρισε το μέρος ήταν ανεκτίμητες. Εμείς για μας. Πόσο μας είχαν λείψει αυτές οι στιγμές. Όποιες σκέψεις υπήρχαν για κάποια τουριστική εκδρομή σε κάποια από τα γύρω νησιά ,διαγράφονται.

IMG_20200911_200104_1.jpg

IMG_20200911_200513.jpg



Η βραδυνή βόλτα στην πόλη μας ανεβάζει στην πλατεία Διαγόρα. Ο δρόμος γεμάτος με τουριστικά . Μα που βρισκόμαστε ; Μοναστηράκι; Πλάκα; Κι όμως εάν παρατηρήσεις πίσω από τα stad με τα τουριστικά υπάρχει ομορφιά και ιστορία.


Μερικά στενά πιο μακριά πέφτουμε μπροστά σε ένα σουβλατζίδικο: σουβλάκι με παραδοσιακή λαγάνα. Ο κόσμος είναι ντόπιος ,η κίνηση έντονη ,εμείς Αθηναίοι και η επιλογή μονόδρομος.


Με τα σουβλάκια μας στο χέρι ,κλείνουμε την μέρα μας.
 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
ΣΕΡΓΙΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

IMG_20200912_093952.jpg




Το πρωί μας βρίσκει να ξεκινάμε από την πλατεία Διαγόρα. Στην επεξηγηματική πινακίδα διαβάζουμε ότι η συνοικία εδώ διαμορφώθηκε από την ιταλική διοίκηση μετά τον σεισμό του 1933 .Χτίστηκαν κατοικίες και εργαστήρια στα οποία στεγάστηκαν τεχνίτες. Στην ταμπέλα εμφανίζονται και τα σχέδια των κτιρίων αυτών. Προσπαθούμε να καταλάβουμε εάν υπάρχει κτήριο από εκείνη την εποχή αλλά είναι πολύ δύσκολο .

IMG_20200912_094122_1.jpg


IMG_20200912_094228_1.jpg


IMG_20200912_094525.jpg


IMG_20200912_094615_1.jpg


Κατηφορίζουμε τον δρόμο που ανεβήκαμε το προηγούμενο βράδυ. Τα μαγαζιά δεν έχουν απλώσει την πραμάτεια τους στο στενό με αποτέλεσμα να είναι εμφανής η ομορφιά της γειτονιάς. Με αργούς ρυθμούς κατηφορίζουμε ρουφώντας τις εικόνες και ακούγοντας τις συζητήσεις των καταστηματαρχών που ανοίγουν σιγά-σιγά.

IMG_20200912_094816_1.jpg


IMG_20200912_094919_1.jpg


IMG_20200912_094926_1.jpg

Βγαίνουμε στην πλατεία Ελευθέριας και καθόμαστε στο “Άριστον”.


Από το τραπέζι μας παρατηρούμε την κίνηση στην πλατεία. Ένας πατέρας με τον πιτσιρικά γιο του έχουν ψωνίσει τα απαραίτητα για το σχολείο και κάνουν μια στάση για μπουγάτσα. Είναι πρωτάκι και με χαρά περιεργάζεται τα ψώνια του.


Πιο δίπλα μια γιαγιά με ένα παππού ετοιμάζονται να φύγουν. Ο παππούς έχει εμφανή τα σημάδια του εγκεφαλικού στο περπάτημα του. Η γιαγιά κατευθύνεται στο παρκαρισμένο μηχανάκι μπροστά στο κατάστημα. Είναι η οδηγός του και ο παππούς συνοδηγός!!!:shock::shock::shock:

IMG_20200910_114737.jpg


IMG_20200911_120326_1.jpg


IMG_20200910_124911_1.jpg


IMG_20200910_125437_1.jpg


Συνεχίζουμε περνώντας από το κτήριο της συναγωγής ,το πλάτανο του Ιπποκράτη και επιστρέφουμε από το λιμάνι για να πάρουμε τον δρόμο για την θάλλασα.


Επιλέγουμε την ίδια παραλία με εχθές. Να μαζέψουμε χαλάρωση για τις μέρες που έρχονται.

IMG_20200911_194630.jpg


IMG_20200911_193901.jpg

Μια τελευταία απογευματινή βόλτα μέχρι τα τείχη του κλειστού κάστρου της Νεραντζιάς και καθόμαστε για φαγητό στα χθεσινά σουβλάκια.

IMG_20200912_195018.jpg

Οι πελάτες στην συντριπτική πλειοψηφία ντόπιοι που έρχονται να παραλάβουν παραγγελία. Αποκορύφωμα της βραδιάς ένας μπόμπιρας χαμογελαστός σκάει μύτη χοροπηδώντας με την παραγγελία γραμμένη στο χαρτί στο ένα χέρι και την πιστωτική κάρτα στο άλλο . Σαν σκηνή ελληνικής ταινίας.


Αυτή η μέρα δεν είχε κάτι καινούριο σε αξιοθέατα. Καθώς η μισερή φετινή τουριστική σεζόν φθάνει στο τέλος της , η καθημερινότητα των ντόπιων αλλάζει. Μας δίνει την δυνατότητα μιας μικρής ,κλεφτής ματιάς στην καρδιά του τόπου. Στους ανθρώπους της.
 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
Η Κυριακη της Αναχωρησης


Η σημερνή Κυριακή δεν έχει καμιά σχέση σε κίνηση με την προηγούμενη Κυριακή της άφιξής μας.
IMG_20200913_102940.jpg



Αποφασίσαμε το τελευταίο μας μπάνιο να γίνει στα Θερμά. Ο ήλιος και η ζέστη δεν μας αποθαρρύνει αυτή την φορά. Άλλωστε είναι τελευταία ευκαιρία να δούμε αυτό το σπάνιο φυσικό φαινόμενο. Ο κόσμος είναι αρκετός ,κάποιοι μάλιστα επιστέφουν κι όλας. Στην παραλία έχουν κατέβει κατσίκια ψάχνοντας φαγητό, κάνοντας την περιοχή να μας θυμίζει έντονα Νότια Κρήτη. Μπαίνουμε στα θερμά νερά.......στα πολύ θερμά νερά . Ευτυχώς ο ελαφρύς κυματισμός της θάλλασας φέρνει κρύο νερό και κατεβάζει σε κάποιες μεριές την θερμοκρασιακά . Όταν δεν αντέχουμε πια βουτάμε στην δροσερή θάλλασα και μετά πάλι στα θερμά.

Τα ιαματικά λουτρά κουράζουν πάντα.
Επιστροφή για σιέστα λοιπόν. Ο ευγενικός ξενοδόχος, μας παραχώρησε το δωμάτιο έως την ώρα αναχώρησης μας.


“Μέχρι το μεσημέρι δεν θα έχουν μείνει ξένοι τουρίστες”, μας είχε πει.
IMG_20200913_152632_1.jpg


IMG_20200911_102719.jpg


Αργά το μεσημέρι βγαίνουμε για να φάμε κάτι. Επικρατεί απολυτή ησυχία. Ελάχιστοι άνθρωποι κινούνται στον δρόμο. Καθώς η πόλη έχει πολλά μικρά πάρκα ,πνιγμένα στην σκια πυκνών δέντρων, επιλέγουμε να κάνουμε ένα μίνι πικ-νικ χαζεύοντας τα κτήρια γύρω από αυτήν.


Στην τελευταία βόλτα αποχαιρετισμού της πόλης κάνουμε δυο στάσεις: στην Καθολική εκκλησία
IMG_20200913_150559_1.jpg



και στην εκκλησία του Αγ. Νικολάου.

IMG_20200913_153843_1.jpg



Τραυματισμένες ανεπανόρθωτα από τον σεισμό του 2017 όπως και άλλα μνημεία.


Στις 20.00 το BLUE STAR δένει στο λιμάνι. Χρειαστήκαν 50΄ για να φορτώσει και να αποχαιρετίσουμε την Κω.


Στην Κάλυμνο το καράβι δένει μακριά ,στον λιμενοβραχίονα έξω από το λιμάνι . Μέσα στο σκοτάδι μόνο τα φώτα φαίνονται.
IMG_20200913_214227.jpg



Κάπου μέσα στον ύπνο μου, θα ακούσω τις ανακοινώσεις για την Λέρο και την Πάτμο. Είναι η κούραση της ημέρας και το κούνημα από τα μποφόρ που με νανουρίζουν.


Την αγαπημένη Σύρο όμως θα βγω να την χαιρετήσω.


Μετά από 12 ώρες δένουμε Πειραιά . Στα γκαράζ του πλοίου ερχόμαστε νωρίς-νωρίς σε επαφή με την επικίνδυνη καθημερινότητα της πόλης . Ένας ηλικιωμένος οδηγός ,ιδιοκτήτης ενός ολοκαίνουριου μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτου, δυσκολεύεται να χειριστεί το κιβώτιο ταχυτήτων και βάζει όπισθεν. Την κατάσταση σώζουν οι άνθρωποι του πλοίου.


20΄αργοτερα και αρτιμελής αγκαλιάζουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα.


Έχουμε επιστρέψει στην βάση μας.
 

damasta

Member
Μηνύματα
196
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
ΕΠΙΛΟΓΟΣ





Η Κως είναι το πρώτο νησί των Δωδεκανήσων που επισκέπτομαι ,δεύτερο για το ταίρι.
IMG_20200913_103034_1.jpg



Στα θετικά της είναι :η θέση της (πολύ κοντά σε αλλά κατοικημένα νησιά),το κλίμα της(ήπιο),ο πλούτος της γης της(εύφορη γη-κτηνοτροφία), οι θάλλασες για κάθε γούστο, η ιστορία της(μάρτυρες τα μνημεία της).


Στα θετικά του νησιού θα προσμετρήσω και τους ανθρώπους του. Σε μια πολύ δύσκολη χρονιά τους είδα να αντιμετωπίζουν τα δύσκολα με χαμόγελο ,παρόλο που το μέλλον τους είναι αβέβαιο και το ξέρουν.


Στα αρνητικά είναι :ο απόλυτα τουριστικός προσανατολισμός του νησιού, η εγκατάλειψη των ιστορικών μνημείων (τόσο στην ύπαιθρο όσο και στην πόλη).


Η ποιότητα ζωής στην Κω θα μπορούσε να είναι πολύ υψηλή. Τα επίπεδα υγείας και παιδείας όμως είναι όπως σε κάθε επαρχιακή πόλη της Ελλάδας.


Ιδιαίτερα για την υγεία, στο νησί του Ιπποκράτη όταν αρρωστήσουν χωρίς δεύτερη σκέψη αναζητούν ίαση εκτός νησιού.

IMG_20200906_205909.jpg


ΤΕΛΟΣ
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.614
Likes
51.129
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πολύ όμορφη η ιστορία σου για ένα νησί που επισκέφτηκα κι εγώ πριν λίγες μέρες.
Συμφωνώ απόλυτα με τον επίλογο σου, τόσο προς τα θετικά, όσο κυριότερα προς τα αρνητικά συμπεράσματα που είναι εμφανέστατα.
Καλά ταξίδια και καλές ιστορίες εύχομαι!
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.011
Likes
13.029
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Ευχαριστώ @damasta για τη ματιά σου στην Κω. Να πω ότι ήσασταν τυχεροί μέσα στην ατυχία του κορωνοϊού που την είδατε έτσι ήρεμη, άδεια και ανθρώπινη. Δεν την έχω επισκεφθεί, αλλά πέρυσι έφαγα 5-6 ώρες μεταξύ αεροδρομίου και Καρδάμαινας. Καμία σχέση.
 

thanos75

Member
Μηνύματα
1.495
Likes
3.952
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Πολύ ωραία και λεπτομερέστατη η καταγραφή της Κω στην ιστορία σου damasta και συμφωνώ απόλυτα με την οπτική σου. Ενα νησί που αγαπώ και το έχω γνωρίσει πολύ καλά σε 2 ταξίδια μου εκεί. Η μόνη επισήμανση που έχω να κάνω είναι πως η εγκατάλειψη των μνημείων και του πολιτιστικού του πλούτου είναι κάτι που δυστυχώς το βλέπει κανείς έντονα σε όλη τη χώρα μας και δυστυχώς έχει να κάνει με τη διαχρονική απαξίωση του πολιτιστικού κεφαλαίου και πλούτου από όλες σχεδόν τις κυβερνήσεις. Ουσιαστικά στην Κω βλέπεις ό,τι ίσως βλέπεις και στην υπόλοιπη Ελλάδα στον τομέα αυτό. Το πρόβλημα είναι ότι σε μια από τις τουριστικές "ναυαρχίδες" της χώρας μας θα περίμενε κανείς τα μνημεία και όλες οι υποδομές που σχετίοζονται με την ιστορία και τον πολιτισμό να λάμπουν! Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Και πάλι καλά να λέμε που στον 20ο αιώντα έγινα κάποια σοβαρά έργα αναστήλωσης και διατήρησης των μνημείων κατά την περίοδο της Ιταλοκρατίας.
Πάντως θα πρέπει να αναφερθεί πως μεγάλο πισογύρισμα στον τομέα αυτό αποτέλεσε και ο σεισμός του 2017. ΄Έχοντας δει το νησί σε σαφέστερα πιο "λαμπερή" ΄φάση το καλοκαίρι του 2014 (λίγο πριν και τη κρίση του προσφυγικού), πραγματικά οι εικόνες μετά το σεισμό "πόνεσαν". Δυστυχώς φαίνεται πως ακόμα δεν έχουν ξεπεραστεί όλες οι πληγές- και μάλλον φαίνεται πως τα πολιτιστικά μνημεία θεωρήθηκαν τη δεδομένη στιγμή "δεύτερη προτεραιότητα". Ας ελπίσουμε το νησί να βρει στο προσεχές μέλλον την ποιότητα ζωής που του αξίζει πραγματικά
Υ.Γ. Και εγώ λατρεύω απίστευτα τη Σύρα. Ο,τι ώρα και να περάσω από το λιμάνι της με το πλοίο, και σε όποιον προορισμό και να κατευθύνομαι, δεν υπάρχει περίπτωση μα μην βγω να μην τη φωτογραφίσω. Η μεγάλη μου νησιωτική αδυναμία
Υ.Γ. 2 Συμπάθησα και εγώ απίστευτα τους Κώες
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.638
Μηνύματα
905.246
Μέλη
39.377
Νεότερο μέλος
Vrankovic

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom