...Το ταξίδι είναι απόκτηση εμπειρίας και γνώσεων. Γνώση για τον ευατό σου αλλά και για τον κόσμο γύρω σου...
Η ιδέα του roadtrip υπήρχε για καιρό στο μυαλό μου - διαβάζω το φόρουμ 3 χρόνια - αλλά τελικά μπόρεσα να την πραγματοποιήσω τον τελευταίο Σεπτέμβριο. Η απόφαση πάρθηκε δύο μήνες πριν από το ταξίδι, καθώς οριστικοποιήθηκε και η άδεια που θα έπαιρνε η γυναίκα μου. Αφου συνέπεφτε και η επέτειος του γάμου μας ήθελα να κάνουμε αυτό το όμορφο ταξίδι.
Με το χρόνο που είχα στη διάθεσή μου, άρχισα να ψάχνω στο viamichelin όλες τις διαφορετικές ρότες που θα μπορούσαμε να πάρουμε, ώστε να μένουμε 2 με 3 βράδια στο κάθε μέρος. Το ταξίδι οριστικοποιήθηκε ως εξής: Αθήνα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι-Μπολόνια-Λιουμπλιάνα-Λίμνη Bled-Σάλτσμπουργκ-Σαν Μαρίνο και πίσω στην Αθήνα. Την Ιταλία την είχαμε επισκεφτεί πάλι το 2009, οπότε θα ήταν προορισμός transit (1 βράδυ στη Μπολόνια). Λιουμπλιάνα θα μέναμε 2 βράδια, 1 βράδυ στη λίμνη Bled (Σλοβενία) και 2 βράδια στο Σάλτσμπουργκ.Το Σαν Μαρίνο θα το επισκεπτόμασταν μόνο για μια μέρα.
Σύνολο χιλιομέτρων διαδρομής: 3.680,2!!! (ακόμη παραμένει τρομαχτικό νούμερο).
1η ημέρα - 2η ημέρα
Αθήνα - Ηγουμενίτσα καράβι για Μπάρι - Μπολόνια
Ο ενθουσιασμός μεγάλος και ο δρόμος μακρύς. Είχαμε αποφασίσει να κάνουμε μια στάση για καφέ στη μικρή και κουκλίστικη Πάργα, αφού είχαμε αέρα 3 ωρών μέχρι την αναχώρηση του πλοίου.
Ώρα 11.00 το βράδυ και το πλοίο αναχωρεί. Μπάρι ερχόμαστε...
Έχοντας κοιμηθεί κάποιες ωρίτσες στην καμπίνα μας, ενημερωνόμαστε στις 7 το πρωί ότι το πλοίο φτάνει σε 45 λεπτά. Μαζεύουμε πράγματα, κάνουμε τους απαραίτητους ελέγχους ότι δεν ξεχάσαμε τίποτα και κατεβαίνουμε στο γκαράζ. Μόλις αποβιβαστήκαμε ενεργοποίησα κατευθείαν το gps στο κινητό για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας στην Μπολόνια.
Μέχρι να βγούμε από το λιμάνι του Μπάρι και να εισέλθουμε στην Autostrada, πέρασε 1 ώρα γιατί είχαν παντού έργα και πολλά φορτηγά. Φτάνουμε στα διόδια, τραβάω το χαρτάκι και η μπάρα σηκώνεται.
Η Autostrada είναι καλοστρωμένη, αλλά πλέον και στην Ελλάδα η Ιονία οδός ή η Αττική οδός, έχουν ίδιας ποιότητας οδόστρωμα. Το ωραίο είναι ότι έχεις ατελείωτες ευθείες. Αρνητική εντύπωση μου έκαναν οι οδηγοί του ιταλικού Νότου, οι οποίοι μοιάζουν στον τρόπο οδήγησης με τους Έλληνες: απρόσεχτοι, χωρίς να κρατούν αποστάσεις ασφαλείας και φουλ γκάζι. Η ώρα περνάει και το στομάχι χορεύει ταμπούρλο. Λέμε να σταματήσουμε σε κάποιο ΣΕΑ επάνω στον δρόμο... Παντού ήταν καθαρά σε όλα τα ΣΕΑ που συναντήσαμε στη διάρκεια του ταξιδιού μας, αλλά σχεδόν κανείς δεν μιλάει Αγγλικά (!). Ευτυχώς που οι ταμειακές δείχνουν το ποσό που πρέπει να πληρώσεις και από την έξω πλευρά γιατί αλλιώς ακόμη θα έψαχνα να δω πόσα μου λέει ο υπάλληλος να πληρώσω.
Η ώρα φτάνει να βγούμε από την Autostrada στην έξοδο προς Μπολόνια. φτάνω στα διόδια.
Μα, καλά, πως σηκώνεται αυτή η μπάρα των διοδίων; Έχω βάλει τα χρήματα στην ειδική σχισμή αλλά τίποτα.. Άνθρωπος δεν υπήρχε πουθενά (τελικά υπήρχε παραδίπλα, εγώ δεν τον είχα δει από το άγχος μου), και αμάξια από πίσω μου. Κάνω νόημα στην από πίσω να κάνει όπισθεν γιατί έχει πρόβλημα το μηχάνημα. Ακόμα δεν θυμάμαι τελικά τι έκανα, πάντως στην δεύτερη προσπάθειά μου πέρασα.
Μπολόνια
Στη Μπολόνια φτάσαμε απόγευμα στις 7 μ.μ. Κάναμε 8 ώρες με τις στάσεις για να φτάσουμε. ΔΕΝ πτοούμαστε όμως. ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Παρκάρω το αυτοκίνητό στο παρκινγκ του ξενοδοχείου, αφήνουμε τα πράγματα μας και παίρνουμε κατευθείαν ταξί για το κέντρο.
Η Μπολόνια είναι από τις ιστορικότερες πόλεις τις Ιταλίας, εκεί χτίστηκε το πρώτο πανεπιστήμιο της Ευρώπης. Η πόλη έχει κίτρινα χρώματα, και από παντού αποπνέεται η αρχαία της ύπαρξη.
Πρώτη στάση ο καθεδρικός ναός της Μπολόνια με το καμπαναριό του.
Το καμπαναριό είναι επί της ουσίας δύο καμπαναριά. Το δεύτερο, και ψηλότερο, χτίστηκε εξωτερικά του πρώτου, με τρόπο που να αφήνει ένα μικρό διαδρομάκι, ανεβαίνοντας κυκλικά ώσπου να φτάσεις στην κορυφή.
θέα από το il Campanile
Δεύτερη στάση. Η Βασιλική του Αγίου Πετρονίου. Έργο αρχιτεκτονικής τέχνης από τον Antonio di Vincenzo.
Η ώρα έχει πάει ήδη 9.30 οπότε καθίσαμε σε μια trattoria για φαγητό και έπειτα ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο.
Bologna in night lights
Η ιδέα του roadtrip υπήρχε για καιρό στο μυαλό μου - διαβάζω το φόρουμ 3 χρόνια - αλλά τελικά μπόρεσα να την πραγματοποιήσω τον τελευταίο Σεπτέμβριο. Η απόφαση πάρθηκε δύο μήνες πριν από το ταξίδι, καθώς οριστικοποιήθηκε και η άδεια που θα έπαιρνε η γυναίκα μου. Αφου συνέπεφτε και η επέτειος του γάμου μας ήθελα να κάνουμε αυτό το όμορφο ταξίδι.
Με το χρόνο που είχα στη διάθεσή μου, άρχισα να ψάχνω στο viamichelin όλες τις διαφορετικές ρότες που θα μπορούσαμε να πάρουμε, ώστε να μένουμε 2 με 3 βράδια στο κάθε μέρος. Το ταξίδι οριστικοποιήθηκε ως εξής: Αθήνα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι-Μπολόνια-Λιουμπλιάνα-Λίμνη Bled-Σάλτσμπουργκ-Σαν Μαρίνο και πίσω στην Αθήνα. Την Ιταλία την είχαμε επισκεφτεί πάλι το 2009, οπότε θα ήταν προορισμός transit (1 βράδυ στη Μπολόνια). Λιουμπλιάνα θα μέναμε 2 βράδια, 1 βράδυ στη λίμνη Bled (Σλοβενία) και 2 βράδια στο Σάλτσμπουργκ.Το Σαν Μαρίνο θα το επισκεπτόμασταν μόνο για μια μέρα.
Σύνολο χιλιομέτρων διαδρομής: 3.680,2!!! (ακόμη παραμένει τρομαχτικό νούμερο).
1η ημέρα - 2η ημέρα
Αθήνα - Ηγουμενίτσα καράβι για Μπάρι - Μπολόνια
Ο ενθουσιασμός μεγάλος και ο δρόμος μακρύς. Είχαμε αποφασίσει να κάνουμε μια στάση για καφέ στη μικρή και κουκλίστικη Πάργα, αφού είχαμε αέρα 3 ωρών μέχρι την αναχώρηση του πλοίου.
Ώρα 11.00 το βράδυ και το πλοίο αναχωρεί. Μπάρι ερχόμαστε...
Έχοντας κοιμηθεί κάποιες ωρίτσες στην καμπίνα μας, ενημερωνόμαστε στις 7 το πρωί ότι το πλοίο φτάνει σε 45 λεπτά. Μαζεύουμε πράγματα, κάνουμε τους απαραίτητους ελέγχους ότι δεν ξεχάσαμε τίποτα και κατεβαίνουμε στο γκαράζ. Μόλις αποβιβαστήκαμε ενεργοποίησα κατευθείαν το gps στο κινητό για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας στην Μπολόνια.
Μέχρι να βγούμε από το λιμάνι του Μπάρι και να εισέλθουμε στην Autostrada, πέρασε 1 ώρα γιατί είχαν παντού έργα και πολλά φορτηγά. Φτάνουμε στα διόδια, τραβάω το χαρτάκι και η μπάρα σηκώνεται.
Η Autostrada είναι καλοστρωμένη, αλλά πλέον και στην Ελλάδα η Ιονία οδός ή η Αττική οδός, έχουν ίδιας ποιότητας οδόστρωμα. Το ωραίο είναι ότι έχεις ατελείωτες ευθείες. Αρνητική εντύπωση μου έκαναν οι οδηγοί του ιταλικού Νότου, οι οποίοι μοιάζουν στον τρόπο οδήγησης με τους Έλληνες: απρόσεχτοι, χωρίς να κρατούν αποστάσεις ασφαλείας και φουλ γκάζι. Η ώρα περνάει και το στομάχι χορεύει ταμπούρλο. Λέμε να σταματήσουμε σε κάποιο ΣΕΑ επάνω στον δρόμο... Παντού ήταν καθαρά σε όλα τα ΣΕΑ που συναντήσαμε στη διάρκεια του ταξιδιού μας, αλλά σχεδόν κανείς δεν μιλάει Αγγλικά (!). Ευτυχώς που οι ταμειακές δείχνουν το ποσό που πρέπει να πληρώσεις και από την έξω πλευρά γιατί αλλιώς ακόμη θα έψαχνα να δω πόσα μου λέει ο υπάλληλος να πληρώσω.
Η ώρα φτάνει να βγούμε από την Autostrada στην έξοδο προς Μπολόνια. φτάνω στα διόδια.
Μα, καλά, πως σηκώνεται αυτή η μπάρα των διοδίων; Έχω βάλει τα χρήματα στην ειδική σχισμή αλλά τίποτα.. Άνθρωπος δεν υπήρχε πουθενά (τελικά υπήρχε παραδίπλα, εγώ δεν τον είχα δει από το άγχος μου), και αμάξια από πίσω μου. Κάνω νόημα στην από πίσω να κάνει όπισθεν γιατί έχει πρόβλημα το μηχάνημα. Ακόμα δεν θυμάμαι τελικά τι έκανα, πάντως στην δεύτερη προσπάθειά μου πέρασα.
Μπολόνια
Στη Μπολόνια φτάσαμε απόγευμα στις 7 μ.μ. Κάναμε 8 ώρες με τις στάσεις για να φτάσουμε. ΔΕΝ πτοούμαστε όμως. ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Παρκάρω το αυτοκίνητό στο παρκινγκ του ξενοδοχείου, αφήνουμε τα πράγματα μας και παίρνουμε κατευθείαν ταξί για το κέντρο.
Η Μπολόνια είναι από τις ιστορικότερες πόλεις τις Ιταλίας, εκεί χτίστηκε το πρώτο πανεπιστήμιο της Ευρώπης. Η πόλη έχει κίτρινα χρώματα, και από παντού αποπνέεται η αρχαία της ύπαρξη.
Πρώτη στάση ο καθεδρικός ναός της Μπολόνια με το καμπαναριό του.
Το καμπαναριό είναι επί της ουσίας δύο καμπαναριά. Το δεύτερο, και ψηλότερο, χτίστηκε εξωτερικά του πρώτου, με τρόπο που να αφήνει ένα μικρό διαδρομάκι, ανεβαίνοντας κυκλικά ώσπου να φτάσεις στην κορυφή.
θέα από το il Campanile
Δεύτερη στάση. Η Βασιλική του Αγίου Πετρονίου. Έργο αρχιτεκτονικής τέχνης από τον Antonio di Vincenzo.
Η ώρα έχει πάει ήδη 9.30 οπότε καθίσαμε σε μια trattoria για φαγητό και έπειτα ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο.
Bologna in night lights
Last edited: