• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

ΗΠΑ L.A. Ένα απρόσμενο ταξίδι

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,

(LA, μέρος Α)

Τα ταξίδια από μικρή ασκούσαν πάνω μου ιδιαίτερη γοητεία....Τα μακρινά, ακόμα πιο πολύ...Νησιά του Πάσχα, Περού, Μεξικό, Αργεντινή, Γη του Πυρρός, Αφρική, Ινδίες, Νεπάλ, Δρόμος του Μεταξιού....μέρη που και μόνο το όνομά τους με ταξιδεύει σε τόπους μακρινούς, με γεμίζει εικόνες, που με "καλούν" με μια δική τους, ιδιαίτερη γοητεία να τα επισκεφθώ, να γίνω μέρος τους, να τα κάνω δικά "μου"...Ωστόσο, για κάποιο περίεργο λόγο, οι Η.Π.Α. δεν ήταν ποτέ στους ονειρεμένους προορισμούς μου -στα μερη που θα πέταγα τη "σκούφια" μου για να διακτινιστώ, χωρίς δεύτερη σκέψη, την άλλη κι όλας στιγμή..


Όταν, Σεπτέμβριος μήνας ήταν, η στενή μου (Ιταλίδα) φίλη και νυν κάτοικος Παρισιού, κέρδισε υποτροφία για έρευνα στο Ίδρυμα Γκετί του L.A., χάρηκα πραγματικά. Λαμπρό μυαλό, κοπέλα δυναμική και πολυτάλαντη, είμαι σίγουρη ότι άξιζε και παραπάνω μια τέτοια διάκριση και ευκαιρία. Κατά καιρούς ανταλλάσαμε τα νέα μας, ωστόσο ήταν μια έκπληξη για μένα, όταν, στη συνομιλία μας στα γενέθλιά μου μου είπε, απρόσμενα, "λοιπόν, πότε θα έλθεις;" "στο Παρίσι;", τη ρώτησε ξαφνιασμένη. "μα, εδώ", μου λέει απορημένη με την απάντησή μου, σπεύδοντας να εξηγήσει ότι θα χαρεί πολύ να με δει, ότι η υποτροφία παρέχει στους "τυχερούς" υπότροφους στέγαση σε ένα μεγάλο οίκημα με ανεξάρτητα διαμερίσματα, το καθένα από τα οποία διαθέτει δύο υπνοδωμάτια, σαλόνι, και κουζίνα, ότι το μόνο κόστος θα είναι τα αεροπορικά, ότι η παρέα (οι 12 περίπου υπότροφοι) ήταν όλοι "μια χαρα παιδιά", ότι δεν θα είχα να νοιαστώ για έξοδα εκεί (τους παρέχονταν μισθός και βασικός εξοπλισμός για διατροφή, μετακινήσεις και όλες τις βασικές ανέσεις μιας σύγχρονης ζωής). Για μια στιγμή η ιδέα του ταξιδιού έλαμψε στο μυαλό μου (είχα και μια εβδομάδα άδεια, καθότι το καλοκαίρι, λόγω εκτάκτων οικογενειακών συγκυριών, είχα παραμείνει στην Αθήνα), όμως αμέσως έφυγε πάλι...μεγάλη απόσταση, λίγες μέρες, πολλά τα έξοδα..."Τουλάχιστον ψάξε στο ίντερνετ, συχνά έχει προσφορές και δεν είναι τόσο ακριβά όσο νομίζεις", επέμεινε η καλή νεράιδα του επεκείμενου ταξιδιού..Έτσι, την επόμενη μέρα, μπήκα στο ίντερνετ, αναζητώντας πτήσεις για LAX (όπως ονομάζεται το αεροδρόμιο του LA), αναγκαστικά με ενδιάμεσο σταθμό, καθώς απευθείας πτήσεις από το Ελ.Βενιζέλος δεν υπάρχουν. Με λιγο ψάξιμο, διαπίστωσα ότι οι περισσότερες πτήσεις κυμαίνονταν γύρω στα 800-900 ευρώ μετ' επιστροφής (τελική τιμή, με φόρους), όμως υπήρχαν και πτήσεις που ξεκινούσαν από 500 ευρώ, και ελάχιστες (αλλα με πολύωρες αναμονές, και άβολες ώρες) από 480! Καθόλου άσχημα δηλαδή αν σκεφθείς ότι μιλάμε για υπερατλαντική πτήση, που μάλιστα εν συνεχεία διασχίζει και όλη την Αμερική, για να προσγειωθεί στις ακτές κοντά του Ειρηνικού Ωκεανού...Παρόλα αυτά, ακόμα και τότε, δεν ήταν κάτι που "επιδίωξα", -κυρίως ήταν μια σειρά συγκυριών (κάτι η φιλενάδα μου που επέμενε, κάτι που από τη δουλειά με ενημερώσανε ότι η άδεια δεν μεταφέρεται και ότι πρέπει να έχω πάρει τις μέρες της άδειάς μου μέχρι το τέλος του έτους, κάτι η ενθάρρυνση της οικογένειας, που πρότεινε μάλιστα να συμβάλει ως δώρο γενεθλίων το μισό ποσό των εισιτηρίων, αν η τιμή δεν είναι πολύ ακριβή...). Ηταν, κατά έναν τρόπο, σαν αυτό το ταξίδι, να "ήθελε" να γίνει....Αφού διαπίστωσα ότι το θέμα της άδειας είναι επομένως εφικτό, (και μάλιστα κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς να χρειαστεί να τη ζητήσω και να επικαλεστώ αιτίες και αφορμές, - γιατί, μια εβδομάδα, στην Αθήνα, ε, δεν λέει, λέει; ειδικά όταν σου παρουσιάζεται μια τέτοια ευκαιρία) μπηκα πάλι στο ίντερνετ, και βλέπω συνδυασμό πτήσεων (Air France /Delta Airlines) με τελικό κόστος ~520 € (Aθήνα -Παρίσι-L.A, LA-N.Yόρκη-Αθήνα). Η ενδιάμεση αναμονή ήταν πολύ μικρή (μόλις μια ώρα και στις δύο πτήσεις, που σήμαινε τρέξιμο στο αεροδρόμιο και εμπιστοσύνη στο σύμπαν ότι η βαλίτσα θα προλάβει να κάνει την αλλαγή, οι πτήσεις όμως ήταν της ίδιας εταιρείας, που σε καλύπτει σε περίπτωση καθυστερήσεων. Κάτι τελευταίες εκρεμμότητες (visa, για την οποία κάνεις αίτηση ηλεκτρονικά στην Αμερικάνικη Πρεσβεία και σου αποστέλλεται σχετική φόρμα) και ανανέωση διαβατηρίου (η αλήθεια είναι ότι το να ταξιδεύεις με ταυτότητα σε όλη πλέον την ευρωπαικη ένωση με είχε κάνει να το αμελήσω) ευτυχώς τακτοποιήθηκαν σε διάστημα εβδομάδας (προς μεγάλη μου -ευχάριστη έκπληξη- οι υπάλληλοι της Τροχαίας στο τμήμα των Διαβατηρίων επέδειξαν προθυμία και αποτελεσματικότητα), και, προτού καλά καλά το συνειδητοποιήσω, βρέθηκα, βράδυ Παρασκευής, να ετοιμάζω βαλίτσες για ...L.A....!


Πάνω στην ώρα της ετοιμασίας, ήρθε και το τηλεφώνημα της φίλης, συμβουλεύοντάς μου για πολλοστή φορά να μην έχω μαζί μου τίποτα φαγώσιμο (δεν επιτρέπουν τη μεταφορά τροφίμων οι Αμερικανικές αρχές) και επιμένοντας να μην ξεχάσω να πάρω...μαγιό (we' ll go for swimming, by the pool, we will have a pool party, don't forget your swim suit, put it on your bag now!). Για να πω την αλήθεια, η σκέψη του μπάνιου Δεκέμβρη μήνα μου φαινόταν σχεδόν εξωπραγματική (λατρεύω τη θάλασσα αλλα δεν ανήκω στους χειμερινούς κολυμβητές), αλλά, τόση επιμονή, ανέσυρα και τα μαγιό, χώρο δεν πιάνουν (έτσι και αλλιως σεντόνια και πετσέτες, υπήρχαν εκεί, δεν θα κουβαλούσα). Ο καιρός προβλεπόταν καλός, 23 βαθμούς κελσίου, η θερμοκρασία έπεφτε όμως το βράδυ (οπότε να πάρω και ένα ελαφρύ παλτουδάκι). Μουσική, Φωτογραφική μηχανή, βιβλία για το δρόμο, φυσικά ταυτότητα, διαβατήριο, βίζα, και ένας...πηγαίος ξαφνικός ενθουσιασμός.. Καθότι τυγχάνο οπαδός φανατική των ταξιδιών (είναι η ψυχή, που είναι ταξιδιάρα!), πολλές φορές χαζεύω μόνη μου τον χάρτη, - όμως μια ακόμη ματιά με έκανε να συγκρατήσω ένα σιγανό σφύριγμα μέσα απ' τα δόντια μου...Παρίσι, και μετά πτήση πάνω απ' τη Γροιλανδία, από Καναδά, πάνω από την Ηπειρωτική "Χώρα" της Αμερικής, για να φθάσω στον Ειρηνικό Ωκεανό...Πως λέμε στην άλλη άκρη του κόσμου....Αυτό! Έκανα νοητά τη διαδρομή με το δάχτυλό μου πάνω στο χάρτη..ουάου...:)


Το πρωινό ξύπνημα είναι πάντα δύσκολο, ειδικά αν το "πρωί" είναι στις 4 τα ξημερώματα, καθότι η πτήση για Παρίσι ήταν στις 7 το πρωί...Το check in κύλησε ομαλά, θέση σε παράθυρο βρέθηκε, η βαλίτσα κύλησε στο διάδρομο των αποσκευών με τα απαραίτητα ταμπελάκια (ραντεβού στο LAX!), και η κοπέλα στο γκισέ μου σημείωσε την πύλη που θα έπρεπε να αναζητήσω στο Charles de Gaul, το αεροδρόμιο του Παρισιού, για άμεση αποβίβαση στην επόμενη πτήση. Λίγη ώρα αργότερα, και σχεδόν παράλληλα με τον ήλιο που ανέτειλε, το αεροπλάνο της Air France απογειωνόταν από το Ελ. Βενιζέλος και έπαιρνε στροφή προς τα βορειοδυτικά, ενώ οι ακτογραμμές μίκραιναν συνεχώς μέχρι που χάθηκαν από τον ορίζοντα. Για πολύ ώρα το μόνο που έβλεπα ήταν μπαμπαδένια σύννεφα, βαμβακωτά, τόσο αφράτα που θαρρείς και αν τα άγγιζες θα έλιωναν... Το τοπίο άλλαξε απότομα όταν το αεροπλάνο βρέθηκε πάνω στους ψηλούς, απότομους όγκους των Άλπεων: τοπία καταχιόνιστα, μυτερές κορυφές, πλαγιές απότομες, εικόνες που κάλλιστα θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος από ντοκυμαντέρ του BBC ή του National Geographic..Αγρια τοπία, απότομα, κάτασπρα και επιβλητικά... Στη μονοτονία του άσπρου, ένα μικρό αεροπλάνο της Swissair με το χαρακτηριστικό κόκκινο σταυρό πέρασε χαμηλά από κάτω μας....Τί ταχύτητες πάνω από τα σύννεφα, σκέφθηκα μαγεμένη....Τί θαύμα, αυτά τα ταξίδια στον αέρα..Τί επινόηση του ανθρώπινου μυαλού...Η αεροσυνοδός διέκοψε τις σκέψεις μου προσφέροντας καφέ και πρωινό....Μασουλώντας ένα κουλουράκι, με το ζεστό φλυτζάνι ανα χείρας, χάθηκα πάλι στο πανόραμα του κόσμου, σύννεφα και χιόνια και βουνά, - μια ευρώπη ντυμένη στα λευκά..

Λίγες ώρες μετά, το αεροπλάνο άρχισε να χαμηλώνει πάνω από μια Γαλλία....παγωμένη....Το Παρίσι ήταν...βουτηγμένο στο χιόνι..Δρόμοι, κτίρια, σπίτια, όλα κάτασπρα, και χιόνι να πέφτει πυκνό...Μετά από μερικούς κύκλους, προσγειωθήκαμε σε ένα αεροδρόμιο....χιονισμένο. Μάλιστα στο σημείο προσγείωσης δεν ήρθε φυσούνα, αλλά η γνωστή παλαιά (και αγαπημένη) σκαλίτσα, ενώ δίπλα περίμεναν δύο λεωφορειάκια, που και αυτά φαίνονταν...χιονισμένα (στην οροφή τους το χιόνι θα ήταν σίγουρα μια παλάμη). Εκπληκτη, βρέθηκα ξαφνικά (με το ελαφρύ, τύπου πιο πολύ "καμπαρτίνα" παλτό μου) σε θερμοκρασία ..εξωτερικού περιβάλλοντος...Με τα παπουτάκια- μπαλαρίνες (θεώρησα πως μπότες σε τόσες ώρες πτήσεων θα ήταν μάλλον...κουραστικό) και την καμπαρντίνα εκτέθηκα ξαφνικά σε...αρκτική σχεδόν θερμοκρασία, και, άρχισα, προσεχτικά, να κατεβαίνω τη σκάλα του αεροπλάνου που και αυτή ήταν γεμάτη χιόνια -και χιόνιζε!!! Οι υπόλοιποι επιβάτες με κοίταξαν μάλλον περίεργα, ενώ με προσπερνούσαν, όλοι ντυμένοι σαν εσκιμώοι (εμ, Παρίσι πήγαιναν οι άνθρωποι, είχαν προνοήσει...). Παγωμένη, βρέθηκα κάποια στιγμή στο κτίριο του αεροδρομίου, τρία τέταρτα πριν την αναχώρηση της επόμενης πτήσης, η πύλη αναχώρησης της οποίας ήταν...στην άλλη άκρη του αεροδρομίου..Τρέχοντας σχεδόν, έφθασα στο check in, -για να αντικρύσω μπροστά μου...ουρές!! η ώρα περνούσε κι εγώ προσπαθούσα να βρω κάποιον υπεύθυνο για να ρωτήσω αν θα προλάβω την πτήση, όταν μια υπάλληλος βγήκε μπροστά και ανήγγειλε ότι τυχόν επιβάτες για την πτήση της Air France για LA θα έπρεπε να προηγηθούν...Δυστυχώς δεν είχε θέση σε παράθυρο (μου έδωσαν όμως θέση σε διάδρομο, που ήταν η...αμέσως καλύτερη, ή τουλάχιστον λιγότερο χειρότερη, επιλογή). Σχεδόν τρέχοντας (μου έκαναν νόημα και οι υπάλληλοι του αεροδρομίου να βιαστώ) πέρασα το check in, και έφθασα στη πύλη (στην άκρη του αεροδρομίου), όπου οι επιβάτες είχαν ήδη αρχίσει να επιβιβάζονται στο αεροπλάνο...


¨Ετσι, σχεδόν λαχανιασμένη (και παγωμένη!) επιβιβάστηκα στο αεροπλάνο, όπου, όπως ανακαλύψαμε αμέσως μετά (και αφού όλος ο κόσμος είχε επιβιβαστεί), η πυκνή χιονόπτωση καθιστούσε αδύνατη την απογείωση και θα έπρεπε να "περιμένουμε"..Η αναμονή ήταν εξαιρετικά εκνευριστική στο στενό χώρο του αεροπλάνου (τουλάχιστον στην οικονομική θέση), οι καπνίζοντες διαμαρτύρονταν, το χιόνι έπεφτε πυκνό, και εμένα με έπιασε μια ξαφνική ανησυχία, -το αεροπλάνο δεν θα έφευγε, δεν θα έφθανα στο LA, και θα έπρεπε να μείνω σε ένα παγωμένο, χιονισμένο Παρίσι, ενώ το μόνο που είχα στη βαλίτσα (που ποιός ξέρει που ήταν αυτή τη στιγή) ήταν πουκαμισάκια, ελαφριά πουλοβεράκια, τζινάκι, φουστίτσες, και...μαγιό....! Μετά από 4,5 ωρες αναμονή, ειχα σχεδόν απελπιστεί (θα έμενα Γαλλία!!!) και έτσι, όταν επιτέλους δόθηκε άδεια απογείωσης, ένιωσα μια βαθειά, βαθειά ανακούφιση....Επιτέλους, φεύγαμε...!


Κοντά 5 ώρες αναμονή σε ένα αεροπλάνο, και στη συνέχεια 11 ώρες πτήση είναι....πολλές ώρες, ακόμα και για μένα που λατρεύω τα αεροπλάνα. Ευτυχώς, ο συνεπιβάτης μου (από Λίβανο, όπως μου είπε αργότερα) ήταν αρκετά ευγενικός, και δεν είχε πρόβλημα να έχουμε το παράθυρο ανοιχτό. Ακόμα καλύτερο όμως (και πιο άνετο) αποδείχτηκε το παράθυρο στον κοινόχρηστο χώρο πριν την κουζίνα του αεροπλάνου...Οι αεροσυναδοί (μόνο άνδρες!) ήταν πολύ ευγενικοί, μάλιστα ο ένας είδε ένα βιβλίο που κρατούσα μαζί μου και αναγνώρισε τα Ελληνικά, είχε παλαιότερα ζήσει στην Ελλάδα κάποια χρόνια, και έτσι πιάσαμε μια χαλαρή συζήτηση, που εκτός απο ευχάριστη είχε ως αποτέλεσμα 1) να κάθομαι όση ώρα θέλω στο "παράθυρο" των αεροσυνοδών, κοντά στο χώρο της "κουζίνας", αν μπορώ να το πω έτσι, έναν μικρό χώρο πριν έναν άλλο μικρό χώρο που ετοιμάζανε δίσκους και φαγητά, 2) να τσιμπήσω μεν λίγο απο το φαγητό(γενικά το "πλαστικό" φαγητό δεν μου αρέσει, ε, ναι, είμαι κομματάκι ιδιότροπη!) αλλά να μου δοθούν 3 σουφλεδάκια σοκολάτας αντί 1 (αφού είδαν ότι ήταν σχεδόν το μόνο που έφαγα) και 3) εκτιμώντας δεόντως την αδυναμία μου στη...σοκολάτα, να μου προσφέρουν παγωτά-ξυλάκια, τα οποία επίσης τίμησα δεόντως....Επίσης, η θέα από παράθυρο ήταν εντυπωσιακή...Τα παγόβουνα της Γροιλανδίας, κορυφές και πάγοι και ατέλειωτες άπρες κοιλάδες και λίμνες -πολλές λίμνες- στον Καναδά, στεριά (με λίγο πράσινο) στα ηπειρωτικά εδάφη, και πολύς ουρανός, και σύννεφα...Αυτή είναι η Αμερική, λοιπόν! σκέφθηκα...Οι ώρες πάντως, ακόμα και με θέα, και κουβέντα, και γλυκά, είναι πολλές (αν βάλουμε και τις 3,5 ωρες Αθήνα -Παρίσι έκλεινα σχεδόν 20 ώρες στον άερα, οπότε αισθάνθηκα σαφώς ανακούφιση όταν ο πιλότος ανήγγειλε ότι πλησιάζει η ώρα της προσγείωσης στο L.A. Kαθότι έπρεπε να επιστρέψω στη θέση μου δεν είχα πλήρη θέα, όμως είδα (και ένιωσα) μισή στροφή πάνω απ' τη θάλασσα (ο Ειρηνικός, λοιπόν!), και μετά εναν ροζ ουρανό με πολλούς, πολλούς, λεπτούς και ψηλούς φοίνικες...(βέβαια, Καλιφόρνια, δεν είμαστε;).


Και μετά, ...φθάσαμε...Δια μαγείας, όλοι οι επιβαίνοντες πριν καν ανοίξουν οι πόρτες βρέθηκαν με ένα κινητό στο χέρι! Ανοιξα λοιπόν και εγώ το δικό μου, και διαπίστωσα με έκπληξη ότι η Vodafone, ή μάλλον το συμβαλλόμενο δίκτυο, είχε...αριστότατο σήμα...Πρώτη ενημέρωση, σπίτι, "ναι, έφθασα, καλά" (είχαν μάθει για τη χιονόπτωση στη Γαλλία, πολλές πτήσεις ακυρώθηκαν, και λίγο μετά που απογειωθήκαμε το αεροδρόμιο του Παρισιού...έκλεισε λόγω καιρικών συνθηκών). Δεύτερο μήνυμα, δυστυχώς η φίλη μου δεν μπορούσε να έλθει γιατί είχε μια διάλεξη που δεν έπρεπε να χάσει και δεν είχε υπολογίσει την τόση καθυστέρηση, μπορούσα να πάρω ένα ταξί και να βρεθούμε "σπίτι;". Αλοίμονο, μπορούσα, δεν θα μπορούσα? στο κατω κατω, η πτήση θα έφθανε κανονικά μεσημέρι, και ήδη ήταν σούρουπο, ενω ακόμα δεν είχαμε περάσει τους απαραίτητους ελέγχους. Ο κόσμος πολύς, όμως ο έλεγχος ήταν γρήγορος και αποτελεσματικός, διαβατήριο, βίζα, ένα χαρτί για τον τόπο (δ/ση διαμονής), το λόγο και κάποια τυπικά στοιχεία και μια κάμερα που σε φωτογράφιζε (Αμερική είναι αυτή!),μετά ένα πέρασμα από σκυλιά (όχι λυκόσκυλα, σκυλιά μικρόσωμα, τύπου τεριέ, κάτι που μου έκανε εντύπωση!, δυστυχώς όμως δεν με άφησαν να παίξω μαζί τους :-( ) που σε μύριζαν για έλεγχο, και μετά, μια γλυκιά ανακούφιση καθώς είδα τη βαλίτσα μου να φιγουράρει περήφανα κάνοντας κύκλους στη σχετική "ταινίας"..'Ολα καλά, λοιπόν! Και ο καιρός, καλός! Και κάπως έτσι, βγήκα απο το αεροδρόμιο, κατευθυνόμενη προς τη μεγάλη ουρά των ταξί (τα οποία, όπως μου είχε αναφέρει στο μήνυμά της η φίλη μου, έχουν αναρτημένο τιμοκατάλογο των διαδρομών...Sunset Blvd, είπα, απολαμβάνοντας το όμορφο, εξωτικό σχεδον όνομα...Ηταν η ώρα του Ηλιοβασιλέματος, και εγώ πήγαινα στη Λεωφόρου του Ηλιοβασιλέματος, έτοιμη να συναντήσω τη φίλη μου και να γνωρίσω αυτό το νέο κόσμο!


Ο ταξιτζής αποδείχτηκε αντίστοιχης ιδιοσυγκρασίας με το μέσο προφίλ του Έλληνα ταξιτζή: ομιλητικότατος. Ρώτησε (όχι, που δεν ρώταγε!) από που είμαι (επιχειρώντας μία πρόβλεψη ότι είμαι από Ισπανία -δεν ξέρω γιατί, αλλά πολλοί με "κάνουν" για Ισπανίδα) , και όταν του είπα από Ελλάδα, έβγαλε έντονα επιφωνήματα χαράς, και αφού μου έκανε επίδειξη των γνώσεών του σε ελληνικές λέξεις (γειά σου, καλά, αθήνα, μουζάκα, σουβλάκι) έβαλε ένα cd με ελληνικά τραγούδια (το οποίο και μετά μου χάρισε). Ήταν κυρίως παλαιά τραγούδια (νέο κύμα), που όμως δεν μπόρεσα να ακούσω, γιατί με το που έβαζε ένα τραγούδι το άλλαζε για να με βάλει να ακούσω και το επόμενο, κ.ο.κ. Εγώ πάλι άκουγα...με το ένα αυτί, το μυαλό μου ήταν αλλού, ήθελα απλά να ξεκουραστώ και να απολαύσω τις νέες εικόνες, αυτό το νέο κόσμο όπου όλα είναι τόσο.."μεγάλα".,, -μεγάλοι φοίνικες, μεγάλοι λεωφόροι, μεγάλα αυτοκίνητα (σε όλο το LA τα δικά μας, "μεσαία" αυτοκίνητα, απλά, δεν κυκλοφορούν, είναι όλα..μεγάλα, ζήτημα όλη την εβδομάδα που έμεινα να είδα 1 yaris!!!) μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα, μεγάλοι κόμβοι, μεγάλα γκαράζ (πολυόροφα, ουρανοξύστες-γκαράζ, ήταν απίστευτο!)....Η διαδρομή ήταν μεγάλη, η κίνηση αρκετή, και έτσι μάλλον ξαφνιάστηκα όταν φθάσαμε και ο ταξιτζής μου ζήτησε απλά...39 δολάρια! (στην Ελλάδα θα ήταν τουλάχιστον τα..διπλάσια), ενώ παράλληλα μου χάρισε το cd, με βοήθησε με τη βαλίτσα και μου ευχήθηκε καλή διαμονή. Ενα τεράστιο κτίριο, με ψηλούς τοίχους στο χρώμα της ώχρας, από το εσωτερικό του οποίου ξεχώριζε μια συστάδα από ψηλούς, αδύνατους φοίνικες όρθωνε τον όγκο του μπροστά μου.Κοίταξα τον αριθμό (ναι, ήταν ο σωστός). Κουδούνια δεν υπάρχουν, μόνοι κωδικοί. Πληκτρολόγησα τον αριθμό που μου είχε δώσει η φίλη μου, έριξα μια ματιά στον κατακόκκινο ουρανό (ο ήλιος είχε δύσει αφήνοντας διάσπαρτο ένα ροζ, πορφυρό χρώμα), και περίμενα.

 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
απο αέρος και πρώτες εντυπώσεις

στον αέρα και πρώτες εντυπώσεις....:)

65417_480685628863_531948863_5642227_3549572_n.jpg


162646_480687383863_531948863_5642249_2157085_n.jpg


162646_480687393863_531948863_5642250_1948163_a.jpg
 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
L.A. (μέρος Β)

Η πόρτα άνοιξε, και αμέσως χάθηκα στην αγκαλιά της Ιταλίδας φίλης μου. Ξαφνικά, συγκινήθηκα...Πόσο μου είχε λείψει η παρέα της, η αστείρευτη ενεργητικότητά της... Και πόσο όμορφο ήταν να συναντιόμαστε πάλι. Έχουμε κατά καιρούς συναντηθεί σε διάφορα μέρη, ομολογώ όμως ότι το L.A. δεν θα περίμενα να είναι ένα από αυτά.Η ζωή όμως είναι απρόβλεπτη, και, τί κι αν η Ελλάδα, και η Ιταλία, και το Παρίσι, (όπου έμενε και μένει), ήταν στην άλλη άκρη της γης, εναν ατλαντικό ωκεανό και μια αμερική "κατά πλάτος" μακριά, όλα έμοιαζαν ξαφνικά τόσο απλά, τόσο..."εύκολα". Ανταμώναμε λοιπόν πάλι "εκεί", στη Sunset Blvd, στην τόσο "αμερικανική" Καλιφόρνια. Και μια (σχεδόν) ολόκληρη εβδομάδα ήταν μπροστά μας.

Η αγκαλιά μας διακόπηκε από τον ευγενικό (αλλά γνήσια φιλικό) χαιρετισμό ενός άλλου υπότροφου του Μουσείου και Ιδρύματος Γκετί, που πέρασε πλάι μας εκείνη την ώρα. Συστηθήκαμε (ήταν γερμανός και τον έλεγαν Μαρκ), και, πολύ ιπποτικά, ο Μαρκ πήρε τη βαλίτσα μου και άρχισε να τη σέρνει προς το διαμέρισμα που θα ήταν το "σπίτι" μου για τις επόμενες μέρες. Στο δρόμο συναντήσαμε και δυο -τρεις ακόμα ιππότροφους, που προφανώς ακούγοντας τη φασαρία βγήκαν να μας χαιρετήσουν. Ένα ζευγάρι από την Ιταλία, μία κοπέλα από τη Γαλλία, ένας Βέλγος.Οι συστάσεις γίνονταν χαρούμενα, ο καθένας έσπευδε να με καλωσόρίσει και να μου δώσει πλήθος πληροφοριών για τη "ζωή" στο εν λόγω κτίριο, εγώ απαντούσα όσο καλύτερα μπορούσα, χωρίς ωστόσο να μπορούσα να πάρω τα μάτια μου από την τεράστια, μακρόστενη πισίνα (θερμαινόμενη μάλιστα) που απλωνόταν μπροστά μου, με γύρω γύρω ξαπλώστρες, λουλούδια, και ψηλούς, αδύνατους φοίνικες (αυτοί οι τόσο χαρακτηριστικοί όπως διαπίστωσα και αργότερα φοίνικες της Καλοφόρνια!) που απλώνονταν ψηλά, στον συνήθως ανέφελο ουρανό.
Πρέπει η φίλη μου να παρατήρησε τη ματιά μου, γιατί αμέσως χαμογέλασε και είπε ότι θα μου κάνει μία σύντομη "ξενάγηση" του κοινόχρηστου εξωτερικού χώρου, του κήπου (αν και καμία σχέση δεν είχε με "garden" ο τεράστιος αυτός χώρος).

Το κτίριο, λοιπόν, ήταν διόροφο και απλωνόταν σε σχήμα Π προς την είσοδο, ενώ στη μέση υπήρχε ο "κήπος". Μπαίνοντας από την είσοδο, ο "κήπος" σε υποδεχόταν με ένα μικρό συντριβάνι και μια λιμνούλα με χρυσόψαρα. Αριστερά και δεξιά, κατά μήκος των δύο πλευρών του, υπήρχαν μακρόστενοι "διάδρομοι¨, υπό μορφή μονοπατιών, στις άκρες των οποίων υπήρχαν τριανταφυλλιές, και άλλα είδη λουλουδιών. Προς την εσωτερική πλευρά των μονοπατιών, περιτοιχισμένη από μια χαμηλή καλαμωτή, ήταν η μεγάλη, θερμαινόμενη πισίνα. Γύρω της ορθώνονταν οι ψηλολέλεκες φοίνικες, -υπήρχαν ξαπλώστρες, μια αιώρα στο βάθος. Μπροστά, υπήρχε ειδικός χώρος για barbecue, ενώ πιο πίσω, υπήρχε μια μικρή, στρογγυλή τούβλινη πισίνα, που, όπως έμαθα λίγη ώρα αργότερα, ήταν το αγαπημένο όλων τους, "jacuzzi" (πώς είναι αυτά που μοιάζουν με μπανιέρες και εχουν δυο -τρεις βρύσες και νεράκι να τρέχει; ε, καμία σχέση!).

Εντυπωσιασμένη παρά τον γνήσιο "σκεπτικισμό" μου προς το όλο αυτό που θεωρούσα χαρακτηριστικά "Αμερικανικό", ακολούθησα την παρέα προς το κτίριο. Πρώτα, περάσαμε στο κυρίως κτίριο (τους κοινόχρηστους χώρους) καθώς έπρεπε να συμπληρώσω τα στοιχεία μου στο βιβλίο των "επισκεπτών"-φιλοξενουμένων. Το κτίριο διέθετε ένα κοινόχρηστο σαλόνι (διακοσμημένο, ομολογώ, με πολύ ζεστό γούστο, υπήρχε μάλιστα και πιάνο, και περιοδικά), μια βιβλοθήκη με τραπεζάκια εξοπλισμένα με computer και τα συναφή, κοινόχρηστη κουζίνα (όλα τα διαμερίσματα διέθεταν ιδιωτική κουζίνα, η κοινόχρηστη όμως διέθετε ειδικότερο εξοπλισμό (διαφόρων ειδών μίξερ, κατσαρολικά καθώς και είδη κοινής χρήσης), ενώ υπήρχε επίσης κοινόχρηστο πλυντήριο-στεγνωτήριο (laundry).

Στη συνέχεια αποσυρθήκαμε στο διαμέρισμά μας, όπου μπόρεσα να τακτοποιηθώ στο "δωμάτιό μου"....Ανετο, φωτεινό, μια χαρά ήταν, σίγουρα παραπάνω απ' ότι περίμενα (άμα προκύπτει ευκαιρία για ταξίδι, α, δεν έχω πρόβλημα, κοιμάμαι και στον καναπέ,και στο χαλί ακόμα! το παραμύθι για την πριγκίπισσα με το ρεβύθι σίγουρα δεν γράφτηκε για μένα!). Το σαλόνι διέθετε τηλεόραση επίπεδης οθόνης, καναπέ, και ένα μεγάλο τραπέζι για φαγητό, η κουζίνα ήταν μικρή και φωτεινή, και υπήρχε wi-fi σε όλους τους χώρους. Ωστόσο, δεν μείναμε μέσα για πολύ, καθώς, όπως ενημερώθηκα, με περίμεναν, -το λοιπόν θα "έπρεπε" να αλλάξω (εμ, μαγιό, έφερα, δεν έφερα; μαγιό λοιπόν!) για ένα σύντομο welcome drink στο χαλαρωτικό jacuzzi. Για λίγο δίστασα, όμως ήταν τέτοιος ο ενθουσιασμός της καλής μου φίλης που δεν θέλησα να της χαλάσω χατήρι. Έτσι, λίγο αργότερα, με μαγιό (και νιώθοντας λίγο σαν αλμοδοβαρική ηρωίδα, -το τελευταίο εικοσιτετράωρο ξεκίνησε χαράματα στην Αθήνα, συνεχίστηκε με εμένα να κατεβαίνω ντυμένη φθινοπωρινά σε ένα χιονισμένο, παγωμένο παρίσι, για να καταλήξω, έπειτα από 17 περίπου ώρες σε ένα αεροπλάνο, να βγαίνω με το μαγιό, νύχτα πια, σε μια πισίνα, σε ένα "κήπο" με φοίνικες στο L.A.!! Ωστόσο, μετά τον αρχικό μου δισταγμό, και αφού πείστηκα να δοκιμάσω τη ζεστή, στρογγυλή πισίνα -jacuzzi, διαπίστωσα ότι τελικά...είναι ωραία! Το jacuzzi (που εγώ από την αρχή το έλεγα "η στρογγυλή μικρή πισίνα") ήταν με νερό που ανακυκλώνεται, καθαρό, με βαθυ-ρηχό χώρο, με σκαλάκια και εσοχές για να καθίσεις, ενώ μπορούσες να διαβαθμίσεις τη θερμοκρασία αλλά και την κίνηση του νερού (εμείς το βάλαμε στο μασάζ, και μπλουμ, χαλαρώσαμε μέσα στο ζεστό νερό με..μπουρμπολήθρες....). Έπειτα από λίγο το jacuzzi και η πισίνα ήταν..σχεδόν γεμάτα, νέες συστάσεις, και εμείς να χαλαρώνουμε κάτω απ' τον ουρανό της καλιφόρνια πίνοντας μαρτίνι και τρώγοντας φρούτα που κάποιος προνόησε να φέρει....Πολύ σύντομα, κάποιος έθεσε την πρόταση της επόμενης μέρας: ξύπνημα στις 7 και αναχώρηση στις 8 το πρωί για hiking στους λόγους της Σάντα Μόνικα. Ολοι κοιτάξανε ξαφνικά εμένα, -για να αρχίσουν στη συνέχεια να με ρωτάνε αν θα ήταν πρόβλημα για μένα, λόγω του jet lang, να τους συνοδέψω σε αυτή την εμπερία. Προσωπικά δεν ήμουν καν σίγουρη τί ακριβώς εννοούν hiking, αλλά και μόνο η σκέψη να δω τους λόφους της Σάντα Μόνικα (όπου κι αν ήταν αυτοί οι λόφοι) ήταν αρκετή για να πω το ναι.. Η προθυμία μου προφανώς τους χαροποίησε και, καθώς η ώρα ήταν πια περασμένη, λίγο αργότερα καληνυχτιστήκαμε και αποσυρθήκαμε στο διαμερισματάκι μας.

Ακολούθησε ένα χαλαρό ντουζ για να ξεπλυθεί το οποιο χλώριο της πισίνας-jacuzzi (να συμπληρώσω εδώ ότι κάθε δωμάτιο είχε το δικό του μπάνιο, χλιδή δηλαδή!!!), ένα ελαφρύ γεύμα που είχε ετοιμάσει η φίλη μου (προσωπικά δεν πεινούσα, αλλά εκτός από λαμπρό μυαλό, η ιταλίδα φίλη μου είναι χρυσοχέρα στο μαγείρεμα, δημιουργώντας ελαφριά αλλά καταπληκτικά φαγητά), και....βουτιά στο κρεβάτι (άλλο αν από την υπερένταση άργησα πολύ να κοιμηθώ, η κούραση γλυκιά, μα ο ύπνος άργησε να έλθει).

Το πρωί κοιμόμουνα για τα καλά όταν άκουσα χτυπήματα στην πόρτα, στο δωμάτιό "μου". Ακαριαία ωστόσο θυμήθκα τους λόφους της Σάντα Μόνικα, - πετάχτηκα πάνω και έσπευσα να ετοιμαστώ. Κολάν, αθλητικά, μια ελαφριά μπλούζα, ένα μπουφανάκι, και έτοιμη...Ηπια τον καφέ μου (με τη φιλενάδα μου να προσπαθει να με πείσει για τις ευεργετικές ιδιότητες ενός κανονικού -ευρωπαικού ομως- πρωινού, - μάταιος κόπος, το πρωινό μου, χρόνια τώρα, είναι απλά καφές, ή γάλα-με -καφέ και μπισκότο σοκολάτας, - τίποτα άλλο δεν πάει κάτι τις πρώτες πρωινές ώρες).

Στις οκτώ παρά πέντε είμασταν στην πίσω αυλή (ω, ναι, υπήρχε και πίσω αυλή, που ουσιαστικά ήταν...χώρος πάρκιγκ). Οπως διαπίστωσα (κάτι που έμελλε να διαπιστώσω πολλές φορές κατά τη συντομη παραμονή μου) o κύριος (αν όχι ο...μόνος) τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων στο LA είναι το αυτοκίνητο. Το μετρό καλύπτει ορισμένες μόνο περιοχές, τα λεωφορεία (όπως διαπίστωσα αργότερα εκ πείρας) δεν έρχονται συχνά, και χρησιμοποιούνται κυρίως από τους "μετανάστες" (ήτοι τους -συμπαθέστατους κατ' εμέ- μεξικάνους ή "ινδιάνων" απο πλευράς καταγωγής κατοίκων), ενώ το κύριο μέσο μεταφοράς είναι το αυτοκίνητο. Και μάλιστα το μεγάλο αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα μικρο-μεσαία συμπαθέστατα αυτοκίνητα "πόλης" των ευρωπαικών χωρών (fiat, yaris, corsa, golf, κτλ) είναι είδος....που το ψάχνεις στο μικροσκόπιο. Απλά, δεν υπάρχουν! Όλα τα αυτοκίνητα είναι, -όχι απαραίτητα καινούρια-, αλλά μεγάλα (τετράπορτα και...μακριά), -ευτυχώς έχουν φαίνεται τα πολυόροφα γκαράζ, γιατί αν αυτό συνέβαινε σε εμάς, θα ήταν όχι μόνο η Αθήνα αλλά ολόκληρη η χώρα ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα (όχι οτι δεν είναι, είναι, αλλά...κάποιες φορές!). Όπως επίσης διαπίστωσα, τα αυτοκίνητα στην Αμερική είναι -σχεδόν όλα- με αυτόματες ταχύτητες (υποτίθεται ότι έτσι είναι ευκολότερο, εγώ παραμένω πάντως της...κλασικής ευρωπαικής "σχολής"). Ακολούθησε μια μίνι σύσκεψη για το πώς θα χωριστούμε στα αυτοκίνητα (οι περισσότεροι υπότροφοι νοίκιαζαν αυτοκίνητο κατά το χρόνο παραμονής τους, ή αγόραζαν σε χαμηλή τιμή παλαιά, ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα, τα οποία στη συνέχεια, όταν τελείωνε ο χρόνος ή το εξάμηνο ή τρίμηνο της υποτροφίας τα πουλούσαν σε εξίσου χαμηλή τιμή στους επόμενους υποτρόφους). Εμείς καταλήξαμε στο αυτοκίνητο του Μαρκ, το οποίο (τεράστιο, φυσικά σε όγκο, και παμπάλαιο), είχε όλα τα χαρακτηριστικά αυτού που θα αποκαλούσαμε..."σακαράκα", τόσο απ' έξω, όσο και από μέσα, αφού μάλιστα τα κάλυμα της οροφής είχε σκιστεί, σακούλιαζε και σε ορισμένα σημεία είχε ωραιότατες...τρύπες..! Το διασκεδάσαμε όμως, γελάσαμε πολύ, δεν μπορώ να πω! :)

Κι έτσι, με γέλια, ξεκίνησε η πρώτη αυτή βόλτα στην πόλη του "μεγάλου"...Μεγάλοι, φαρδιοί δρόμοι, μεγάλα πεζοδρόμια, μεγάλα σπίτια, ως επί το πλείστον μονοκατοικίες, μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα. Οι άνθρωποι στους δρόμους ελάχιστοι, -εκτός κι αν βγάζουν βόλτα το σκύλο τους, για όλα τα άλλα οι μετακινήσεις γίνονται με το αυτοκίνητο. Κάποια στιγμή φθάσαμε σε ένα μεγάλο, ανοιχτό χώρο, παρκάραμε το αυτοκίνητο, και μπήκαμε στην είσοδο ενός "πάρκου", αν μπορω να το πω έτσι, ενα μονοπάτι που οδηγούσε σε διαδρομές και ανάβαση στους λόφους της Σάντα Μόνικα, σε κοντινή απόσταση απ' το LA. To τοπίο καλοκαιρινό, λουλούδια, δέντρα, χρώματα (ακόμα και...βουκαμβίλιες!), - ωστόσο, όσο ανεβαίναμε μέσα από στενά μονοπάτια, η φύση άρχισε να αλλάζει, να γίνεται φθινοπωρινή, πετρώδης, όλο και πιο άγρια...Η ανάβαση στους λόφους μετά από μια μέρα ταξίδι, με jet lang (το LA είναι 9 ώρες πίσω από την Αθήνα), και με πολύ λιγο ύπνο δεν θα έλεγα ότι ήταν ακριβώς ξεκούραστη, όμως η φύση ήταν ιδιαίτερη, άγρια όμορφη, και η θέα από τις κορυφές των λόφων αποζημίωνε τον όποιο κόπο μέχρι να την "κατακτήσεις"....

Από τη μια μεριά, - οι λόφοι, και ο ειρηνικός...τεράστια ακτογραμμή, απέραντη θάλασσα, - τυλιγμένη σε ομίχλη..Από την άλλη, το L.A....με το κέντρο του (DownTown) να ξεχωρίζει αμυδρά μέσα στην ομίχλη, μια σειρά απο ουρανοξύστες, κοντά ο ένας στον άλλο, να διακρίνονται, επιβλητικότεροι, ψηλότεροι από τα υπόλοιπα κτίρια, μα και πάλι, τόσο χαμηλοί μπροστά στον απέραντο ουρανό...και, φυσικά, μέσα στις πράσινες πλαγιές των λόφων, μεγάλα, τεράστια σπίτια, -οι βίλες των πλουσίων και διασήμων αστέρων του Χόλιγουντ. "Ενα από αυτά είναι το σπίτι του Μπραντ Πιτ και της Αντζελίνα Τζολί", μου εκμυστηρεύτηκε η ..Ιζαμπέλ, η Γαλλίδα της παρέας. Προσωπικά -αν και θεώρησα αγένεια να της το πω-, η βίλα της Αντζελίνα και του Μπραντ Πιτ με αφήνει παντελώς αδιάφορη, - εκείνο που απολάμβανα ήταν η φύση, (φύση "παρόμοια" αλλά συγχρόνως διαφορετική από τη φύση που έχουμε συνηθίσει), και το ύψος, κι αυτή η εικόνα που σχεδόν άγγιζε τα όρια της αίσθησης, η μεγάλη πόλη να απλώνεται μέχρι τις ακτές του ειρηνικού, μέσα σε σύννεφα ομίχλης, έχοντας κάτι το σχεδόν απόκοσμο, εκεί, στο πρωινό φως , κάτι το "πέρα από το χρόνο" και συγχρόνως το φθαρτό, καθώς, ειδωμένη από τις κορυφές των λόφων της Σάντα Μόνικα, το L.A., απλωμένο ράθυμα στα νερά του μεγάλου ωκεανού, η λεγόμενη "πόλη των διασήμων" δεν ήταν τελικά, παρά αυτό ακριβώς: μια πόλη, που στα γρανάζια του χρόνου, εισέπνεε, εξέπνεε, άλλαζε, ακολουθούσε, εν τέλει, την τροχιά της..

Είχαμε σχεδόν φθάσει πάνω στο ραχοκοκαλιά μιας λοφοσειράς, και ακολουθούσαμε ένα μικρό, στενό μονοπάτι, που ένωνε τις κορυφογραμμές των λόφων, -μια αίσθηση αιθέρια, παράξενη, σαν να ισορροπείς μεταξύ των βουνών, μεταξύ των κόσμων, μεταξύ του νερού και της πόλης, κάτι ανάμεσα στην ελευθερία της φύσης και τους ρυθμούς του "πολιτισμού".. .Και η ψυχή να απλώνεται πάνω απ' τους λόφους, να τρέχει ελεύθερα ίσαμε εκεί που χάνεται το μάτι κι ακόμα πιο πέρα, κι ύστερα να παίρνει στροφή πάνω απ' τον ωκεανό, σαν τα αεροπλάνα που συνέχεια έβλεπες να κάνουν κύκλο πάνω από τη θάλασσα, πόσες πτήσεις, από που έρχονται, και πού να πάνε, και κάτι απ' το μέσα να "πετάει", (πάντα προς την πλευρά του ωκεανού)..Λόφους ανεβήκαμε, Λόφους κατεβήκαμε, το τοπίο πάλι άλλαξε και βρεθήκαμε μπροστά σε κάτι περίεργα, ψηλά βράχια (στα οποία ανεβήκαμε με τη σειρά, να φθάσουμε ει δυνατόν στο "ψηλότερο" σημείο, να ατενίσουμε από εκεί τον κόσμο! Ξεκούραση για νερό και μπισκοτάκι (χειροποίητο και πεντανόστιμο, από τη Γερμανίδα της παρέας) και στη συνέχεια, σιγά σιγά, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, όχι από τον ίδιο δρόμο, αλλά από άλλο μονοπάτι που μας κατηφόρισε μέσα από πιο θαλλερούς και πιο ήπιας βλάστησης φιδωτούς δρόμους..Αν και για μένα η αγριάδα, το απότομο του τοπιου με άγγιξε περισσότερο (αυτό το αδάμαστο, πώς μου ταιριάζει!!), ομολογώ ότι και η διαδρομή της επιστροφής ήταν ιδιαίτερα όμορφη, μέσα από μονοπάτια με πυκνή βλάστηση, καλάμια, δέντρα, πουρνάρια, έως και πλατάνια...Ευχάριστη έκπληξη ένας ρυθμικός ήχος, σαν κάτι που χτυπάει σε ξύλο, - αναζητώντας την πηγή του ήχου, το βλέμμα μου οδηγήθηκε σε ένα μικρό δρυοκολάπτη, που, κρεμασμένος στον κορμό ενός δέντρου, έσκαβε το φλοιό του με επιμονή. Πλατάνια, κορμί, άγνωστα φυτά, κελαηδίσματα και ήχοι αθέατων σε εμάς πτηνών, θροίσματα, - κι ένα τοπίο που ολοένα και "ημέρευε" όσο κατεβαίναμε.Κατά διαστήματα συναντούσαμε και άλλες παρέες, που απολάμβαναν το περπάτημα στη φύση (εντύπωση μου έκανε ότι είδαμε και άτομα μεγάλης σχετικά ηλικίας), και χαιρετιόμασταν ευγενικά. (Ώρες ώρες νιώθω πως οι άνθρωποι στη φύση έχουν άλλους, πιο γήινους, πιο ανθρώπινες κώδικες επικοινωνίας, - θα χαιρετηθούν, έστω και με ένα νεύμα, θα βοηθήσει ο ένας τον άλλο, θα μοιραστεί κάτι όμορφο μαζί του, ανεξαρτήτου ηλικίας ή εθνικότητας - οι πόλεις, πάλι, θέτουν...τείχη, όρια, γεννούν μια βιασύνη και μια δυσπιστία που πολλαπλασιάζεται σε κάθε επαφή, και κάνει τα απλά, πολυσύνθετα, λες και εκεί οι άνθρωποι φοβούνται να σηκώσουν το βλέμμα, μην τύχει και συναντηθούν τα βλέμματά τους - και ακομα και τότε αποστρέφουν το βλέμμα βιαστικά, σαν να ντρέπονται σχεδόν γι' αυτό).Εντύπωση μου έκανε ότι αρκετοί από όσους συναντήσαμε ήταν άνθρωποι μεγάλης σχετικά ηλικίας, με το ορειβατικό μπαστούνι, το σακίδιο τους....πολύ το χάρηκα! μαγκιά τους!

Κατεβήκαμε μέχρι που φθάσαμε σε σχεδόν επίπεδες εκτάσεις, λιβάδεια με πρασινάδες και άνθρωποι να παίζουν με τα σκυλιά τους..(ένα ακαριαίο τσίμπημα δυνατής νοσταλγίας, πόσο θα άρεσε στον τετράποδό σύντροφό μου να τρέχει εδώ..!!) Κατά διαστήματα "περίπτερα" με φωτογραφίες μας ενημέρωναν για τα είδη πανίδας και χλωρίδας που υπήρχαν εδώ (ο Μαρκ, που είχε ξαναέλθει, μου είπε πως είχε δει αλεπού και ελάφι, - εγώ όμως το μόνο είδος πανίδας που είδα ήταν ο δρυοκολάπτης!).Στην έξοδο του πάρκου μια συστάδα από κατακόκκινα δέντρα με πολλά φύλλα που θρόιζαν στον άνεμο αιχμαλώτισε βλέμματα και εντυπώσεις (red marple trees, όπως μου ανέφεραν - δεν ξέρω την ονομασία τους στα ελληνικά).

Όταν γυρίσαμε, είχε πια μεσημεριάσει, ενώ η πεζοπορία στο βουνο μας είχε ανοίξει την όρεξη. Η φίλη μου πρότεινε να ψήσουμε steaks στο barbecue, απολαμβάνοντας τον μεσημεριανό ήλιο...Αφού φαγαμε (δηλαδή οι υπόλοιποι έφαγαν, ενώ εγώ ακόμα...εψηνα, και ναι, θα ακούσω με σεβασμό και εγκαρτέρηση τις απόψεις περί των "ιδιοτήτων του..ωμού ή σχεδόν ωμού" κρέατος, αλλά δεν πρόκειται να τις...δοκιμάσω ή να τις ενστερνιστώ!), η φίλη μου και μερικοί ακόμα από τους υποτρόφους έπρεπε να ανέβουν στο Μουσείο Γκετί, για συνάντηση με κάποιον καθηγητή..Μου πρότειναν να τους ακολουθήσω, και να επισκεφθώ το Μουσείο και τους κήπους του μέχρι να τελειώσουν, ενώ μετά θα ακολουθούσε σε αίθουσα του Μουσείου εκδήλωση για τα εγκαίνια μιας έκθεσης φωτογραφίας κάποιων ιαπωνέζων φωτογράφων (το όνομα των οποίων ομολογώ πως δεν εχω συγκρατήσει :-( ) , όπου θα μπορούσαμε να πάμε, αν ήθελα..Δέχτηκα ευχαρίστως, κι έτσι,...ξαναμοιραστήκαμε στα αυτοκίνητα και ξεκινήσαμε για το Γκετί (the Getty Center).

Φθάνοντας στο μουσείο, και αφού μου δόθηκε το απαραίτητο "καρτελάκι" του επισκέπτη ώστε να μπορώ ελεύθερα να κινούμαι στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του, περάσαμε για λίγο απο το γραφείο (όλοι οι υπότροποι είχαν γραφείο για την έρευνά τους, είτε στον τελευταίο όροφο του Μουσείου είτε στη βίλα Γκετύ) του Γάλλου της παρέας, για να αφήσουμε τσάντες, παλτά και ο,τι δεν θα ήθελε ο καθένας να κουβαλάει πάνω του τις επόμενες ώρες)....Ο πίσω τοίχος του γραφείου ήταν τζαμαρία, που έβγαινε σε μικρό μπαλκονάκι, και ω......θέα!!!! το L.A. υποκλινόταν κάτω απ' τα μάτια μου, στο φως του μεσημεριανού ήλιου, επιβλητικό, δυναμικό, με τους λίγους ουρανοξύστες του (άλλους να κάνουν...πηγαδάκια λες και έχουν θέματα να λύσουν και άλλους να στέκονται μόνοι, σκεφτικοί, στωικοί ίσως μέσα στη μεγάλη πόλη!). Δεν ξέρω αν η θέα ήταν αυτό που θα λέγαμε "όμορφη" (σίγουρα έχω ατενίσει τον κόσμο απο ψηλά από πολύ πιο ρομαντικά μέρη), - σίγουρα όμως ήταν επιβλητική! (εγώ πάντως με τέτοια θέα,....δύσκολα θα μπορούσα να συγκεντρωθώ σε οποιαδήποτε έρευνα!).

Λίγο αργότερα, η φίλη μου μαζί με την καινούρια μου παρέα έφυγε για να περευρεθεί στη συνάντηση με τον καθηγητή τους. Δώσαμε ραντεβού σε ένα τρίωρο, και έμεινα ελεύθερη να περιπλανηθώ...Το μουσείο Γκετί, κληροδότημα του Αμερικανού επιχειρηματία και συλλέκτη Ζαν Πολ Γκετί διαθέτει σαφώς αξιόλογα έργα και δεν είναι τυχαίο ότι έχει τη φήμη ενός από τα σημαντικότερα μουσεία-κέντρα τέχνης στην Αμερική (σίγουρα οι μελετητές της ιστορίας της τέχνης -και όχι μόνο- θα μπορούσαν να περάσουν μέρες ολόκληρες στις αίθουσές του), -ξεχωρίζω τις "ίριδες" του Βαν Γκογκ (αγαπημένος μου!!) , ενώ ενδιαφέρουσα ήταν μια -περιοδική νομίζω- έκθεση με σπάνια εικονογράφηση βυζαντινών χειρογράφων, που μόλις είχε στηθεί και ανοίξει για το κοινό. Ωστόσο, η μέρα ήταν όμορφη, ηλιόλουστη, και λίγο αργότερα το "έξω" άρχισε να με καλεί...Και ομολογώ ότι το "έξω", οι κήποι (γιατί περί κήπους πρόκειται, και μάλιστα για εξαιρετικά καλοφτιαγμένους κήπους), ήταν ίσως αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ! Δεν ξέρω πολλά για την "αρχιτεκτονική κήπων" -εξωτερικών χώρων, έχω όμως την αίσθηση ότι οι εν λόγω κήποι θα ήταν κάλλιστα ζωντανό βιβλίο και υπόδειγμα σε έναν τέτοιο κλάδο, - σε συνδυασμό με τη θέα μάλιστα, και τον καλό καιρό, η βόλτα στους κήπους του μουσείου ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία...Κι αν κάποιος πει ότι το Μουσείο είναι μεγάλο (και είναι!), οι κήποι του είναι ακόμα πιο μεγάλοι, -και πολλοί!, ενώ σε αρκετά σημεία φιλοξενούνται γλυπτά μοντέρνας κυρίως αρχιτεκτονικής.Αλλού πλακόστρωτες αυλές με δέντρα ψηλά, αλλού βεράντες με λουλούδια, αλλού δεντρα φθινοπωρινά, κόκκινα και χρυσαφιά (marples trees), αλλού πάλι περίτεχνα παρτέρια, αλλού ινδιάνικες σκηνές με καλάμια, αλλού κήποι υπό μορφή λαβυρίνθων, αλλού κήποι "τουρλού" (με δέντρα...λίγο απ "ολα", απο ροδιά μέχρι τριανταφυλλιές διαφόρων ποικιλιών και τροπικά είδη!)...Και πριν καλά καλά το καταλάβω, η γλυκιά ώρα του σούρουπου....ο ουρανός να παίρνει κίτρινα -πορτοκαλί και μετά ροζ-μοβ-πορφυρά χρώματα, ο ήλιος, -ο ίδιος ήλιος, ο τόσο "δικός μας", τόσο όμοιος και πάντα τόσο μοναδικός, -, να βυθίζεται κάπου στον ειρηνικό, κι ύστερα το σκοτάδι να πέφτει, αργά, και τα πρώτα φώτα (τα φώτα των αυτοκινήτων) να δημιουργούν φωτεινά φιδίσια μονοπάτια μέσα στην πόλη, στα "έγκατά" της...κίνηση, άνθρωποι που γύριζαν απο τη δουλειά, -κι εγώ, μακριά απο τη δική μου καθημερινότητα, να παρακολουθώ νωχελικά τη δική τους ζωή, τη δική τους καθημερινή στιγμή, κρεμασμένη εκεί, σε ένα πεζούλι, κάτω από ένα κόκκινο δέντρο, ενώ το σκοτάδι πύκνωνε γύρω μου...τα πρώτα φώτα απ τους ουρανοξύστες άρχισαν να ανάβουν, κι ύστερα κι άλλα, κι άλλα, και τα φώτα του μουσείου πίσω μου, και κάπου εκει αντιλήφθηκα ότι οι τρεις ώρες είχαν περάσει, - έπρεπε να γυρίσω πίσω, πριν αρχίσουν να ανησυχούν...

Xάρισα ένα τελευταίο βλέμμα στην απεραντοσύνη του LA (θέλοντας να κρατήσω την εικόνα, να τη ζω, να τη θυμάμαι), κι έπειτα γύρισα την πλάτη μου στη θέα της νύχτας-πάνω-απ-την -πολη και άρχισα να τρέχω προς το μουσείο, προσπαθώντας να θυμηθώ πού είχαμε πει ότι θα βρεθούμε σε ένα κτίριο που και το ίδιο μοιάζει με λαβύρινθο..

(συνεχίζεται..)
 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
ανεβαίνοντας στους λόφους της Σάντα Μόνικα

ανεβαίνοντας στους λόφους της Σάντα Μόνικα

162646_480687398863_531948863_5642251_5593189_n.jpg


163181_480689218863_531948863_5642294_202603_n.jpg


154944_480694403863_531948863_5642362_1129460_n.jpg


154944_480694388863_531948863_5642359_7473985_n.jpg


162703_480690428863_531948863_5642307_2616850_n.jpg


162703_480690438863_2692736_n.jpg
 

Despinna

Member
Μηνύματα
174
Likes
163
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Ινδία, Αργεντινή,
στους κήπους του Μουσείου Γκετί

Βόλτα στους κήπους του Μουσείου Γκετί

69701_480712018863_531948863_5642610_1063711_n.jpg


163427_480710258863_531948863_5642587_1374647_n.jpg


163427_480710253863_531948863_5642586_8186979_n.jpg


155600_480713928863_531948863_5642630_7022284_n.jpg


58062_480717948863_531948863_5642695_1839431_n.jpg


156872_480715238863_531948863_5642656_3042319_n.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.077
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom