• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ισλανδία H Iσλανδία, ένα campervan και η αφήγηση μιας saga…

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.571
Likes
22.270
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula

Το πρωί σηκωθήκαμε νωρίς. Παρόλο που είχα υπολογίσει ότι η σημερινή μέρα θα είναι φορτωμένη από σημεία ενδιαφέροντος δεν βιαζόμασταν. Μαζέψαμε κρεβάτι, ντυθήκαμε και φάγαμε το πρωινό μας με την ησυχία μας στο camper, αγναντεύοντας την ισλανδική φύση γύρω μας! Σήμερα έπρεπε να επισκεφτούμε ένα supermarket καθώς είχαμε κάποιες βασικές ελλείψεις όπως αυγά, τυρί, γάλα, χυμούς κτλ. Στην συνέχεια έκανα μια μικρή εξερεύνηση στο χώρο μαγειρέματος και φαγητού του κάμπινγκ. Είναι μια ψηλοτάβανη αίθουσα πλήρως εξοπλισμένη για μαγείρεμα και πλύσιμο, με τραπεζοκαθίσματα γύρω στο χώρο. Τελικά όλοι οι χώροι της φάρμας ήταν προσεγμένοι και καθαροί παρόλο που ήταν εμφανές ότι πρόκειται για παλιά κατασκευή!
1.JPG


Πριν ξεκινήσουμε τη μέρα μας πήγα στο κεντρικό κτίριο της φάρμας για να πληρώσω τη διανυκτέρευση μας. Μου άνοιξε μια νεαρή κοπέλα. Όση ώρα έκανε για να φέρει το μηχάνημα Pos εγώ χάζευα το επίσης ψηλοτάβανο σπίτι με την απλή και αραιή επίπλωση, που επίσης ήταν μιας άλλης εποχής! Όταν ήρθε η κοπέλα, πέρασα τη κάρτα μου, πήρα την απόδειξη μου, ανταλλάξαμε ευχαριστίες και γύρισα στο αυτοκίνητο για να φύγουμε. Καθώς περπατούσα έστρεψα το βλέμμα μου μακριά….ήταν πολύ όμορφα! Δεν είχα προλάβει να εμπεδώσω ότι βρίσκομαι στην Ισλανδία....
2.JPG


Gerduberg Cliffs
Ο πρώτος στόχος μας για σήμερα ήταν το Gerðuberg. Πρόκειται για μία σειρά από τέλεια διαμορφωμένες στήλες βασάλτη που εκτείνονται κατά μήκος ενός βράχου στην είσοδο της χερσονήσου Snaefellsnes. Κατά την διάρκεια της διαδρομής βλέπαμε γύρω μας απέραντα λιβάδια λάβας που μαρτυρούν το παρελθόν της χερσονήσου. Η σημερινή μέρα θα ήταν γεμάτη με τέτοιες εικόνες καθώς η χερσόνησος Snaefellsnes φημίζεται γι αυτό.
4.JPG


Το Gerðuberg βρίσκονταν σε πολύ μικρή απόσταση από το χθεσινό σημείο διαμονής μας, οπότε φτάσαμε σε λίγα λεπτά. Παρκάραμε και κατεβήκαμε για βόλτα. Κατά τη διάρκεια μιας έκρηξης, πριν από χιλιάδες χρόνια, ποτάμια λάβας έρεαν από τους βράχους, σε πολύ ίσες ροές. Μόλις έφταναν στην θάλασσα κρύωναν απότομα, γεγονός που οδηγούσε σε αυτόν το μοναδικό σχηματισμό. Οι στήλες είναι τόσο γεωμετρικά συμμετρικές που σου δίνουν την εντύπωση ότι είναι λαξευμένες στο χέρι. Και αυτό είναι που τις κάνει να ξεχωρίζουν.
5.JPG

6.JPG


Budir & Budakirkja
Συνεχίσαμε το δρόμο μας με κατεύθυνση προς Budir. Πρόκειται για ένα μικρό οικισμό στο νότο της χερσονήσου Snæfellsnes. Τα τοπία γύρω μας πρωτόγνωρα για τα δικά μας δεδομένα…
8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG


To Budir χρονολογείται ως ένας από τους παλαιότερους οικισμούς της Ισλανδίας. Ήταν κάποτε ένα εύπορο ψαροχώρι, με έντονη εμπορική δραστηριότητα και ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ισλανδίας. Σήμερα αποτελεί πόλο έλξης μόνο για τους τουρίστες, κυρίως για το τεράστιο πεδίο λάβας Búðahraun που φτάνει ανατολικά από το χωριουδάκι προς τη θάλασσα από τον κόλπο Faxaflói , και δυτικά στον ύφαλο του Hraunlandarif. Η πηγή της λάβας είναι ο ηφαιστειακός κρατήρας Búðaklettur ύψους 88 μέτρων που βρίσκεται στη μέση του πεδίου λάβας.
13.JPG


Πλέον το μόνο που υπάρχει στο Budir είναι ένα ξενοδοχείο και μία παλιά εκκλησία. Εμείς στοχεύαμε στην εκκλησία.
14.JPG


Ο Bent Lauridtsen πήρε άδεια από την επισκοπή το 1701 για να χτίσει μια εκκλησία στην περιοχή. Μία παλιά ιστορία λέει ότι, όταν αποφάσισε σε ποια περιοχή θα έχτιζε την εκκλησία, μια ηλικιωμένη γυναίκα του πρότεινε να βάλει έναν άντρα να κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του μέχρι να ζαλιστεί και στη συνέχεια να ρίξει τρία βέλη στον αέρα. Εκεί που θα προσγειώνονταν το τρίτο βέλος θα χτίζονταν και η εκκλησία.

Κατά την διάρκεια των χρόνων η εκκλησία υπέστη πολλές φθορές και ανακατασκευές. Μια γυναίκα με το όνομα Steinunn είχε φροντίσει σχολαστικά τα αντικείμενα από το παλιό παρεκκλήσι, με αποτέλεσμα η εκκλησία να έχει μέχρι και σήμερα μερικά από τα αρχικά της αντικείμενα, όπως το μάνταλο της πόρτας χαραγμένο από τον Bent το 1703! Η εκκλησία ανακαινίστηκε το 1951 και στη δεκαετία του 1980 ανακατασκευάστηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
15.JPG

16.JPG

17.JPG


Η εκκλησία δυστυχώς ήταν κλειστή. Την ώρα που περιεργαζόμασταν τον περίβολό της, είχαν έρθει δυο σχιστομάτες που έδιναν σόου (!) Ο ένας είχε φορέσει μία άσπρη κάπα με κουκούλα και έβγαζε λόγο μπροστά στην εκκλησία και ο άλλος τον βιντεοσκοπούσε…και εγώ τους έβγαζα φωτογραφία! :haha:
18.JPG


…ο κόσμος κουβαλάει μεγάλη δόση βλακείας, προκειμένου να γίνει viral στο διαδίκτυο!

Raudfeldsgja Gorge
Αφήσαμε το Budir και συνεχίσαμε δυτικά κατά μήκος της χερσονήσου. Στα αριστερά μας είχαμε τη θάλασσα και στα δεξιά μας υπέροχα βουνά και ποτάμια λάβας που είχαν ρεύσει χιλιάδες χρόνια πριν…
19.JPG

21.JPG

22.JPG


Φτάσαμε σε ένα πάρκινγκ, που σε μικρή απόσταση από αυτό βρίσκονταν το όμορφο φαράγγι Raudfeldsgja
23.JPG


Σύμφωνα με τη τοπική λαογραφία και πιο συγκεκριμένα στο έπος Bárður Saga Snæfellsáss, που γράφτηκε τον 14ο αιώνα για γεγονότα που συνέβησαν 5 αιώνες πριν, στην περιοχή ζούσε ο Bárður, ο οποίος ήταν μισός άνθρωπος μισός τρόλ. Ο Bárður είχε δύο κόρες. Μία μέρα οι κόρες του έπαιζαν με κάποια αγόρια της περιοχής. Ένα από αυτά έσπρωξε μια από τις κόρες του στη θάλασσα σε ένα παγόβουνο, το οποίο παρασύρθηκε μέχρι τη Γροιλανδία. Εκεί, λοιπόν, η κόρη βρήκε έναν εραστή και έμεινε. Ο Barður, νομίζοντας ότι είναι νεκρή, τιμώρησε αυτό το αγόρι και τον αδερφό του, ρίχνοντάς τα στο φαράγγι Raudfeldsgja….
24.JPG


Υπάρχει ένα μονοπάτι που ξεκινάει από το πάρκινγκ και κατά μήκος ενός ρέματος φτάνει μέχρι την είσοδο του φαραγγιού. Την ώρα που φτάναμε στη είσοδο, έβγαιναν κάποιοι άλλοι, οπότε μετά ήταν όλο δικό μας. Πατώντας σε πέτρες, για να μην βρέξουμε τα παπούτσια μας, μπήκαμε όσο πιο μέσα μπορούσαμε. Από ένα σημείο και μετά πρέπει να σκαρφαλώσεις και πρέπει να έχεις ειδικό εξοπλισμό γι αυτό.
25.JPG

26.JPG

27.JPG


Βγαίνοντας από το φαράγγι η θέα ήταν εκπληκτική!
29.JPG


Arnarstapi
Λίγα χιλιόμετρα πιο δυτικά βρίσκεται το Arnarstapi. Χρονολογείται από την εποχή του Bárður και υπάρχει σχετικό μνημείο φτιαγμένο από ηφαιστειογενείς πέτρες. Υπάρχει επίσης και μνημείο του Ιούλιου Βέρν (που δεν κατάφερα να βρω…) για το μυθιστόρημα του "Ταξίδι στο κέντρο της Γής", στο οποίο θεωρείται ότι βασικό σκηνικό αποτελεί το ηφαίστειο που καλύπτει ο παγετώνας Snæfellsjökull.
30.JPG


Η περιοχή διαθέτει αρκετά παλιά και όμορφα σπίτια, όπως η κατοικία του Δανού διοικητή, που χτίστηκε το 1770, με ενδιαφέρουσες ιστορίες και φημίζεται για την όμορφη φύση της.
31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPG

35.JPG


Το Arnarstapi ήταν δημοφιλές λόγω του φυσικού λιμανιού του, το οποίο αναπτύχθηκε ως εμπορικό λιμάνι. Η Δανία επένδυσε πολλά χρήματα στο Arnarstapi κατά τον 18ο και 19ο αι., κυρίως για τα δικά της συμφέροντα και όχι για των Ισλανδών. Κατά τη βιομηχανική επανάσταση, ο πληθυσμός του Arnarstapi συρρικνώθηκε. Η συντριπτική πλειονότητα των θέσεων εργασίας της χώρας συγκεντρώθηκε στο Ρέικιαβικ, μειώνοντας ραγδαία τις εμπορικές δραστηριότητες στην περιοχή με αποτέλεσμα το Arnarstapi να γίνει ένα μικρό χωριουδάκι.
36.JPG


Σήμερα η αλιεία και το εμπόριο παραμένουν ζωτικής σημασίας δραστηριότητες, αλλά αποτελούν δευτερεύον ασχολίες καθώς το χωριό έχει μετατραπεί σε σταθμό ανεφοδιασμού των ταξιδιωτών και αφετηρία για πολλές δραστηριότητες στο Εθνικό Πάρκο Snæfellsjökull. Από εδώ ξεκινάει και πεζοπορικό μονοπάτι που καταλήγει στο Hellnar.

Εδώ, λοιπόν, σταματήσαμε και για φαγητό. Καθώς είχαμε πολλά σημεία ακόμα να δούμε σε όλη τη χερσόνησο δεν υπήρχε πολύς χρόνος για μαγείρεμα, οπότε είπαμε να φάμε το πρώτο "στιγμιαίο γεύμα" μας…. Χάλια σαν γεύμα, αλλά ιδανικό για εξοικονόμηση χρόνου. Τρώγαμε καθώς βολτάραμε χωρίς να χρειαστεί να πλύνουμε πιάτα.

Hellnar
Εμείς μεταβήκαμε στο γειτονικό χωριό Hellnar με το αυτοκίνητο και όχι με τα πόδια. Ήταν ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς ψαρέματος της χερσονήσου και χρονολογείται απο το 1560. Το χωριό είχε την ίδια μοίρα με το γειτονικό Arnarstapi.
38.JPG

39.JPG


Snæfellsjökull National Park
Το εθνικό πάρκο Snæfellsjökull βρίσκεται στην άκρη της χερσονήσου Snæfellsnes και είναι ένα από τα τρία εθνικά πάρκα της Ισλανδίας. Το βασικό χαρακτηριστικό του πάρκου είναι το ομώνυμο ηφαίστειο με τις δύο κορυφές του, να υψώνεται στην άκρη της χερσονήσου και να είναι ορατό ακόμα και από το Reykjavik όταν ο ορίζοντας είναι καθαρός.
41.JPG


Ένα άλλο χαρακτηριστικό του πάρκου είναι το πεδίο λάβας Buðahraun που προανέφερα, το οποίο περιβάλλει τον παγετώνα. Αυτό το έδαφος που είναι καλυμμένο με βρύα δίνει στην περιοχή την αίσθηση του στοιχειωμένου και έναν αέρα απόκοσμο!
40.JPG


Ένα τελευταίο χαρακτηριστικό του πάρκου είναι τα σπήλαια λάβας, τα περισσότερα εκ των οποίων όμως δεν είναι προσβάσημα. Η ακτογραμμή επίσης διαθέτει αξιοθέατα τα οποία και επισκεφτήκαμε στη συνέχεια.

Londrangar
Λίγο πιο κάτω συναντήσαμε τους απότομους βράχους Lóndrangar, που αποτελούν ένα από τα πολλά γεωλογικά θαύματα της χερσονήσου Snæfellnes. Οι απότομοι βράχοι που υψώνονται στην άκρη της ακτής αποτελούν τμήμα ενός ηφαιστειακού κρατήρα, που έχουν απομείνει αιώνες τώρα όρθιοι να θυμίζουν "βραχώδες κάστρο"!
43.JPG


Οι κάτοικοι της περιοχής δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ τα χωράφια γύρω από τους βράχους του Lóndrangar λόγω των ξωτικών που φημολογείται ότι ζουν εκεί….Πρέπει να είναι πολύ παραγωγικά αυτά τα ξωτικά, καθώς η ποσότητα γκουανό στα βράχια της περιοχής, ουκ ολίγη είναι! :p
44.JPG

45.JPG


Malarrif lighthouse
Το Malarrif βρίσκεται ακριβώς μετά το Londrangar. Έχει ένα παλιό φάρο και ένα κέντρο πληροφοριών για το Εθνικό Πάρκο Snæfellsnes. Όταν φτάσαμε εκεί, παρκάραμε και πήγαμε κατευθείαν στο κέντρο πληροφοριών. Εκείνη την ώρα βρισκόταν στη θάλασσα ένα αλιευτικό σκάφος σε σχετικά κοντινή απόσταση από την ακτή.
46.JPG

47.JPG


Μπήκαμε στο κέντρο και άφησα τον bro να περιεργάζεται τα εκθέματα και τις πληροφορίες του κέντρου και πήγα τουαλέτα. Όταν βγήκα δεν ήταν στο χώρο, γιατί είχε βγει έξω. Βγαίνω και εγώ και μου λέει ότι μόλις είχε δει φάλαινα γύρω από το αλιευτικό!!! Κοιτώ και εγώ το καημένο με λαχτάρα, αλλά τζίφος....
"Και γιατί δεν με φώναξες;;;"
"Γιατί ήσουν τουαλέτα…."
"Ε και;;;…"
" ? ".....:rolleyes:
48.JPG

50.JPG


Ο παλιός φάρος, που μοιάζει με πύραυλο έτοιμο να εκτοξευθεί, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο για τους Ισλανδούς ψαράδες για δεκαετίες καθώς αλιεύουν γύρω από την ακτή μέχρι και σήμερα. Χτίστηκε το 1917 και ξαναχτίστηκε το 1947. Το ύψος του φάρου είναι 20 μέτρα και το φως είχε εύρος δεκαοκτώ μίλια.
51.JPG


Εκείνη την εποχή, το αγρόκτημα Malarrif ήταν ένα από τα πιο απομονωμένα αγροκτήματα στην Ισλανδία και το δυτικότερο στη χερσόνησο Snæfellsnes.

Djupalonssandur
Στην συνέχεια περνώντας μέσα από απέραντα λιβάδια λάβας, φτάσαμε στο πάρκινγκ από το οποίο ξεκινάει το μονοπάτι για την παραλία Djupalonssandur.
54.JPG

55.JPG


Αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Καθώς κατεβαίναμε στη παραλία χαζεύαμε τα υπέροχα ηφαιστειογενή γλυπτά από λάβα.
57.JPG

58.JPG


Το Djúpalónssandur είναι ένας αψιδωτός κόλπος με μαύρο βότσαλο που λέγονται Djúpalónsperlur ή αλλιώς "τα μαργαριτάρια του Djúpalón".
59.JPG

60.JPG


Τη νύχτα της 13ης Μαρτίου 1948, η αγγλική τράτα Epine GY7 από το Grimsby ναυάγησε με δεκατέσσερις νεκρούς και πέντε επιζώντες. Τα υπολείμματα του ναυαγισμένου σκάφους παραμένουν διάσπαρτα στην παραλία, σκουριασμένα πια και αποτελούν μνημείο για όσους χάθηκαν.
62.JPG

63.JPG


Δίπλα στην παραλία υπάρχουν και δύο μικρές λίμνες με φρέσκο νερό που ονομάζονται Djúpulón και Svörtulón. Στους παλιούς καιρούς πίστευαν ότι αυτές οι λίμνες ήταν απύθμενες. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι το βάθος τους δεν ξεπερνά τα πέντε μέτρα…
64.JPG


Όση ώρα ήμασταν στη παραλία βρήκα ευκαιρία να κάνω το δικό μου "σημείο μνήμης", για να αφήσω ένα κομμάτι της ψυχής μου σε αυτό το αφιλόξενο μέρος…:heart:
65.JPG

Προειδοποίηση: Η συγκεκριμένη παραλία θεωρείται επικίνδυνη όταν ο καιρός δεν είναι καλός, καθώς τα κύματα μπορούν να βγουν αρκετά μέτρα έξω στην ακτή, να παρασύρουν τα πάντα και να δημιουργήσουν ισχυρή αναρρόφηση.

Συνεχίζεται...
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.571
Likes
22.270
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping

Saxhó
ll Crater
Στην συνέχεια κινηθήκαμε βόρεια με στόχο τον κρατήρα Saxhóll. Είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς και προσβάσιμους κρατήρες στη χερσόνησο Snæfellsnes.
66.JPG


Ο κρατήρας έχει ύψος περίπου 100μ. και έχει τοποθετηθεί μία μεταλλική σκάλα για να κάνει την ανάβαση εύκολη για τους επισκέπτες.
67.JPG

68.JPG


Όταν ανεβήκαμε στη κορυφή του κρατήρα διαπιστώσαμε ότι η θέα από εκεί πάνω είναι απίστευτη! Μέχρι εκεί που έφτανε το μάτι μας βλέπαμε απέραντα λιβάδια λάβας, κρατήρες και πέρα στο βάθος τον Ατλαντικό Ωκεανό! Εκείνη τη στιγμή είχα τις πρώτες σκέψεις περι δημιουργίας του πλανήτη μας και κάναμε κουβέντα με τον αδερφό μου για το πόσο πρωτόγνωρο είναι το όλο σκηνικό γύρω μας! Αν και αυτό που βλέπαμε δεν ήταν τίποτα μπροστά σε αυτά που θα βλέπαμε μετέπειτα στο ταξίδι…….
69.JPG

70.JPG

71.JPG


Στον κρατήρα υπήρχε και κάτι σαν πυξίδα που εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς προσδιορίζει…είχε τα σημεία του ορίζοντα πάνω και πολλά ονόματα στα ισλανδικά αλλά αδυνατούσα να καταλάβω τι ήθελε να πει ο "ποιητής"…αργότερα στην Ελλάδα, όταν συμμάζευα τις φωτογραφίες μας το κοίταξα λιγάκι και διαπίστωσα ότι είναι ένα είδος πυξίδας που δείχνει τους κρατήρες (μάλλον) της χερσονήσου. Κάποια ονόματα που αναγράφονται επάνω είναι ονόματα κρατήρων της χερσονήσου, καθώς ουκ ολίγους διαθέτει η χερσόνησος….
72.JPG


Öndverðarnes lighthouse
Φεύγοντας από τον κρατήρα πήραμε τον κεντρικό δρόμο και μετά από λίγο βγήκαμε από αυτόν για να συνεχίσουμε σε έναν δευτερεύον. Ο επόμενος μας στόχος ήταν το ακρωτήρι Öndverðarnes που είναι το δυτικότερο σημείο της χερσονήσου Snæfellsnes. Ο δρόμος ήταν αρκετά στενός, ώστε να χωράει μόνο ένα όχημα. Στα αριστερά μας είχαμε τη θάλασσα και τη πρώτη ανοιχτόχρωμη παραλία με ηφαιστειογενή πετρώματα. Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η παραλία στο Durness, στα βόρεια Highlands της Σκωτίας. Τότε είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι θα ανέβαινα ένα ακόμα σκαλοπάτι προς τον βορρά με κατεύθυνση την Ισλανδία! Και να 'μαι τώρα εδώ, να δίνω μία νέα υπόσχεση στον εαυτό μου για ένα ακόμα σκαλοπάτι προς τα πάνω....
73.JPG


Το πρώτο που παρατηρήσαμε ήταν ένας μικρός πορτοκαλής φάρος. Το όνομα του Öndverðarnesviti, ο οποίος χτίστηκε το 1973. Κάποτε εδώ η περιοχή φιλοξενούσε εγκαταστάσεις αποθήκευσης αλιείας και καλύβες ψαράδων. Εδώ, επίσης, υπήρχε ένα αγρόκτημα και ένα παρεκκλήσι.
74.JPG

75.JPG

76.JPG

77.JPG


Δεξιά από το φάρο υπήρχε μια πινακίδα και ένα ξύλινο μονοπάτι που οδηγούσε σε αυτό για το οποίο είχαμε έρθει…το όνομα αυτού Falki. Πρόκειται για τη μοναδική παροχή νερού που υπήρχε τότε στο ακρωτήρι ðndverðarnes, ένα πηγάδι. Σύμφωνα με τον μύθο, υπήρχαν τρείς τρύπες στο πηγάδι, μία με γλυκό νερό, μια άλλη με ιερό νερό και μία τρίτη με μπύρα. Η τελευταία ήταν η αφορμή να κάνω όλο αυτό το δρόμο μέχρι εδώ :haha:
78.JPG

79.JPG


Όταν μπήκα μέσα είδα μόνο μία τρύπα που είχε νερό και αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση ήταν ότι καθώς έμπαινα αισθανόμουν ένα κύμα ζέστης. Όταν έφτασα μέσα είχε αρκετή ζέστη! Δίπλα από την είσοδο του πηγαδιού υπήρχε μία κίτρινη πινακίδα με το γράμμα R και αυτό σημαίνει ότι το πηγάδι προστατεύεται.
80.JPG


Σημείωση: Όταν οι δρόμοι είναι στενοί, ώστε να χωράει μόνο ένα όχημα, υπάρχουν διάφορα "ανοίγματα" που σηματοδοτούνται με μία μπλε πινακίδα με το γράμμα Μ. Εκεί μπαίνει ένα εκ των δύο οχημάτων για να διεξάγεται ομαλά η κυκλοφορία. Τα "ανοίγματα" αυτά, με τη σχετική σήμανση, υπάρχουν και μέσα σε τούνελ με μία λωρίδα κυκλοφορίας.
82.JPG


Hellissandur
Φτάνοντας στο Hellissandur βρήκαμε ένα βενζινάδικο και σταματήσαμε για να γεμίσουμε το ντεπόζιτο που τροφοδοτούσε το νεροχύτη του βαν μας. Όση ώρα ήμασταν εκεί πήρε το μάτι μου κάτι πολύ ενδιαφέρον….
83.JPG

….ήταν το ομορφότερο γκράφιτι που έχω δει έως σήμερα! Πήγα μπροστά στο κτίριο, πάνω στο οποίο ήταν ζωγραφισμένο και το κοιτούσα μαγνητισμένη…εκπληκτικό.-
Αφού πήρα το βλέμμα μου από πάνω του, πρόσεξα ότι όλο το χωριό ήταν γεμάτο γκράφιτι! Έπρεπε να συνεχίσουμε όμως, οπότε δεν είχα το χρόνο να φέρω βόλτα όλο το χωριό για φωτογραφίες...

Rif
Είναι ένα γνωστό ψαροχώρι της περιοχής, το οποίο απλά προσπεράσαμε γιατί δεν υπήρχε κάτι να δούμε ή να κάνουμε, τουλάχιστον, εκείνη την ώρα (17:00)
84.JPG


Olafsvik
Το Olasvik είναι ένας από τους μεγαλύτερους οικισμούς στην χερσόνησο. Αποτελεί ορμητήριο για διάφορες δραστηριότητες στην περιοχή όπως η παρατήρηση φαλαινών, καθώς και για διαμονή και ανεφοδιασμό. Εμείς απλά μπήκαμε στο χωριό και κάναμε βόλτα στην αρχή με το αυτοκίνητο και μετά για ένα 10λεπτο με τα πόδια. Φύγαμε όμως γιατί η ώρα περνούσε και είχαμε να δούμε και να κάνουμε κι άλλα…
85.JPG

86.JPG

87.JPG

88.JPG


Kirkjufell
Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς ανατολικά. Κατά την διαδρομή απολαμβάναμε τα τοπία γύρω μας με τους καταρράκτες να ρέουν στις πλαγιές των βουνών, με τις χιονισμένες κορυφές τους, την παραλιακή διαδρομή και διάσπαρτες φάρμες εδώ και εκεί σαν πονηρές πινελιές, για να δώσουν χρώμα στον καμβά της φύσης!….
89.JPG

90.JPG

91.JPG

92.JPG


Και εκεί που χαζεύουμε δεξιά και αριστερά, κάποια στιγμή φτάνουμε στο Grundarfjordur... Παρκάρουμε και ανοίγω το χάρτη. Βλέπω ότι η πόλη που είμαστε είναι μετά το σημείο ενδιαφέροντος….:rolleyes: Kαι άντε ο αδερφός μου δεν το είχε δει ούτε σε φωτογραφία, εγώ; Τι διάολο, ολόκληρο βουνό και δεν το είδα;;;…Πάμε ξανά πίσω! Δεν είχα προσέξει ούτε το καταρράκτη Kirkjufellsfoss, που βρίσκεται απέναντι από το βουνό…
93.JPG


Το Kirkjufell, που το όνομα του σημαίνει "Εκκλησία του βουνού", είναι ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα βουνά της Ισλανδίας, λόγω του δραματικού σχηματισμού του και της τέλειας παράκτιας τοποθεσίας του. Εμένα πάντως μου μοιάζει περισσότερο με καπέλο μάγισσας!
94.JPG


Ο καταρράκτης δεν με συγκίνησε ιδιαίτερα…αλλά το βουνό είναι πανέμορφο!!!

Grundarfjordur
Σταματήσαμε ξανά στο Grundarfjordur γιατί θέλαμε να "ανεφοδιαστούμε" με ότι μας έλλειπε από τρόφιμα. Ήταν το μοναδικό θέμα που δεν είχαμε φροντίσει από τη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στη χώρα…
95.JPG


Όταν βγήκαμε από το supermarket έκλεψα λίγα λεπτά για να βγάλω το Kirkjufell από μία άλλη οπτική γωνία που δεν είχα προσέξει την πρώτη φορά που φτάσαμε εδώ…
96.JPG


Berserkjahraun
Συνεχίσαμε ξανά ανατολικά. Για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος δεν είχα δει ούτε εγώ κάποια φωτογραφία. Από το διάβασμα που έκανα όμως ήξερα ότι πρόκειται για ένα λιβάδι λάβας 4000 ετών και για τους κρατήρες που την "ξέρασαν"! Οπότε σήκωσα κεραίες, ειδικά μετά τη "παράβλεψη" του Kirkjufell…
97.JPG

98.JPG


Κάποια στιγμή το τοπίο άρχισε να αλλάζει και να δείχνει περισσότερο εξωγήινο!...αρχίσαμε τα επιφωνήματα τύπου ααααααα ή ωωωωωω και φυσικά μέχρι να διασχίσουμε το πεδίο λάβας με τους κρατήρες κάναμε αρκετές στάσεις για φωτογραφίες…
99.JPG

100.JPG

101.JPG

102.JPG


Stykkisholmur
Επόμενη στάση στη γνωστή πόλη Stykkisholmur. Πρόκειται για ένα μικρό οικισμό των 1000 περίπου κατοίκων. Το φυσικό του λιμάνι εξυπηρετεί εμπορικά τη περιοχή και αποτελεί πορθμείο. Από εδώ φεύγουν καράβια για το Flatey Island και για τα Δυτικά Φιόρδ.
103.JPG


Ο οικισμός αναπτύχθηκε κυρίως με την έναρξη του Δανικού Εμπορικού Μονοπωλίου στην Ισλανδία, ξεκινώντας από το 1602 και έως τα τέλη του 18ου αι. Μολονότι οι πολιτικές αυτού του μονοπωλίου εξαθλίωσαν πολλούς Ισλανδούς, βοήθησε στην ανάπτυξη πόλεων κατά μήκος της χερσονήσου όπως το Stykkisholmur. Παρά την αποικιακή κυριαρχία των Δανών η πόλη είχε πάντα καλούς δεσμούς με τους πρώην ηγεμόνες της. Κάθε χρόνο, από το 1994, και κάθε τρίτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου, στην πόλη πραγματοποιείται η "Ημέρα της Δανίας", στην οποία γιορτάζονται οι συνεχείς σχέσεις μεταξύ τους. Το Stykkisholmur είναι επίσης η αδελφή πόλη του Kolding, στη Δανία.
104.JPG


Εδώ συναντήσαμε μια μικρή κινητικότητα και από τουρίστες και από ντόπιους. Η πόλη αποτελεί βάση για διάφορες δραστηριότητες τριγύρω, όπως πεζοπορίες στο Helgafell. Επίσης είναι πολιτιστικός κόμβος. Φιλοξενεί το Μουσείο "Norwegian House", το Μουσείο Ηφαιστείων τον παλαιότερο μετεωρολογικό σταθμό της χώρας, που χρονολογείται από το 1845 και το παλαιότερο διώροφο κτίριο στην Ισλανδία, από το 1828. Φυσικά εκείνη την ώρα όλα αυτά ήταν κλειστά…😭
105.JPG


Κάναμε μία μικρή βόλτα στη πόλη και καταλήξαμε στο λιμάνι, που θεωρώ ότι είναι το πιο φωτογενές σημείο της μικρής αυτής πόλης!
106.JPG


Εκεί πετύχαμε ένα μαγαζάκι με fish & chips, το οποίο εννοείται πως ήταν κλειστό εκείνη την ώρα, αλλά ο bro έμεινε με την όρεξη, την οποία φρόντιζε να μου υπενθυμίζει συνέχεια, μέχρι τελικά να βρούμε αργότερα σε άλλη πόλη για να φάει το ισλανδικό ψαράκι "που του είχε μυρίσει" και να σταματήσει η γκρίνια!...

Budardalur camping
Τελευταία στάση για σήμερα θα ήταν το σημείο διαμονής μας. Βγαίνοντας από το Stykkisholmur πήραμε τον 54. Σταματήσαμε σε ένα σημείο του δρόμου για να αποφασίσουμε που θα μείνουμε. Στην αρχή λέγαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην είσοδο των δυτικών φιόρδ, καθώς την επόμενη μέρα θα πηγαίναμε εκεί. Τελικά αποφασίσαμε να μείνουμε στο κάμπινγκ του οικισμού Budardalur. Επειδή δεν ήταν τόσο αργά, θέλαμε να αράξουμε λίγο, αλλά και να μαγειρέψω για την επόμενη μέρα, γιατί γνώριζα ότι θα είχαμε πολύ χιλιόμετρο να διανύσουμε. Ένα μεγάλο μέρος του 54 είναι χωματόδρομος, αλλά σε καλή κατάσταση. Κατά την διαδρομή συναντήσαμε φάρμες στη μέση του πουθενά και προβατάκια, έτσι για να κλείσουμε βουκολικά τα ενδιαφέροντα μας για την σημερινή μέρα! Αγαπάμε προβατάκια 😍
107.JPG

108.JPG

109.JPG


Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
110.png


Αφού, λοιπόν, είχα κυνηγήσει και τα προβατάκια μου για σήμερα, είπα να παρατήσω τη κάμερα και να απολαύσω το βραδινό μου χαζεύοντας τα ισλανδικά τοπία μέχρι να φτάσουμε στο κάμπινγκ.
111.JPG


Το Skyr είναι ισλανδικό προϊόν. Πρόκειται για λευκό, πολύ μαλακό τυρί, σχεδόν σαν γιαούρτι, που γίνεται από αποβουτυρωμένο αγελαδινό ή πρόβειο γάλα και πυτιά. Είναι ιστορικό τυρί, από την εποχή των Βίκινγκς (900μ.Χ). Το βρίσκει κανείς και σε γεύσεις (φρούτα, βανίλια κτλ). Μοιάζει με γιαούρτι και για γιαούρτι το είχαμε αγοράσει. Όταν το έφαγα κατάλαβα ότι είναι αρκετά βαρύ για γιαούρτι και αρκετά ελαφρύ για τυρί, καθώς μου έφερε καούρες στο στομάχι....στον αδερφό μου του άρεσε! Εννοείται ότι τα υπόλοιπα τα έφαγε αυτός και ευτυχώς είχαμε πάρει και κανονικά γιαούρτια γιατί εγώ δεν ξανα έφαγα skyr…

Φτάνοντας στο Budardalur σταματήσαμε αρχικά για να βάλουμε καύσιμα. Εκείνη την ώρα δεν ήταν ανοιχτό το πρατήριο για να αγοράσουμε κάρτα καυσίμων, οπότε αναγκαστικά βάλαμε καύσιμα με τη χρήση της πιστωτικής που σου δεσμεύει ποσό στη κάρτα. Είχαμε ξεχάσει να σταματήσουμε σε ένα πρατήριο και να πάρουμε κάρτες καυσίμων, οπότε την επόμενη μέρα το φροντίσαμε με τη πρώτη ευκαιρία.

Στο κάμπινγκ παρκάραμε και ο αδερφός μου πήγε στο κεντρικό κτίριο για να πληρώσει, ώστε την επόμενη μέρα να φύγουμε κατευθείαν. Εγώ έκανα κάμπριο το camper μας και ξεκίνησα μαγείρεμα υπό τη συνοδεία της πιο χάλια μπύρας της χώρας…
112.JPG


Όταν τελείωσα και το πακετάρισμα του φαγητού, συμμαζέψαμε "τη κουζίνα" και στρώσαμε το κρεβάτι μας. Μπορεί η μέρα να ήταν γεμάτη, εγώ όμως είχα τρελή όρεξη! Μόλις ο bro έβαλε τη μάσκα ύπνου, στο μέτωπο αρχικά σαν Μαρία Αντουανέτα, ξεκίνησα το δούλεμα! Του το χρωστούσα από το προηγούμενο βράδυ…...zzzzzzzz
 
Last edited:

Vicks

Member
Μηνύματα
694
Likes
2.242
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.571
Likes
22.270
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords

Guðrúnarlaug hot spring

Το σημερινό εγερτήριο έγινε νωρίς! Σηκωθήκαμε με ωραία διάθεση και πολύ όρεξη για περιπέτεια. Φάγαμε, ντυθήκαμε γρήγορα και φύγαμε κατευθείαν. Πρώτη μας στάση η θερμή πηγή Guðrúnarlaug. Η Ισλανδία ως ηφαιστειογενή χώρα έχει πολλές θερμές πηγές. Μία από αυτές είναι η Guðrúnarlaug. Βρίσκεται σε μια περιοχή των Βίκινγκς στη δυτική Ισλανδία. Μια κατολίσθηση κατέστρεψε την αρχική πηγή και το Guðrúnarlaug έκλεισε για 140 χρόνια έως τον Οκτώβριο του 2009, όταν ανακατασκευάστηκε.
1.JPG


Εδώ έχει λάβει χώρα η Laxdæla Saga. Στη περιοχή έζησε η Guðrún Ósvífursdóttir, η οποία επισκεπτόταν συχνά αυτή τη θερμή πηγή και είναι μία εκ των τριών πρωταγωνιστών της σάγκα. Οι άλλοι δύο είναι ο Bolli Þorleiksson και ο Kjartan Ólafsson και αποτελούν το πιο γνωστό τρίγωνο αγάπης στις Ισλανδικές αφηγήσεις!
2.JPG


Στη αρχή του μονοπατιού για τη πηγή, υπάρχει μία πινακίδα που προειδοποιεί ότι η θερμοκρασία του νερού μπορεί να αυξηθεί ξαφνικά, ότι πρέπει να σεβαστείς το χώρο από όλες τις απόψεις και ότι μπαίνεις με ατομική σου ευθύνη στο νερό. Αυτές οι οδηγίες ισχύουν για όλες τις φυσικές πηγές της χώρας!
3.JPG


Συγκρατήσαμε τις ορέξεις μας για βουτιά, κυρίως γιατί η πηγή δεν φαίνονταν να ανατροφοδοτείται με φρέσκο νερό…και κατά δεύτερον είχαμε πολλά χιλιόμετρα μπροστά μας και πολλές μέρες και ευκαιρίες ακόμα για βουτιές σε καλύτερα σημεία! Στη περιοχή υπάρχουν και σύγχρονα θερμά λουτρά, ένα ξενοδοχείο και χώρος κάμπινγκ.

Flokalundur
Συνεχίσαμε το δρόμο μας για αρκετά χιλιόμετρα, κάνοντας μικρές στάσεις μόνο για φωτογραφίες και άλλες φορές βγάζοντας φωτογραφίες εν κινήσει.
4.JPG

5.JPG

6.JPG


Μετά το Bjarkalundur και αφού πλέον είχαμε μπει για τα καλά στα δυτικά φιόρδ, ο δρόμος έγινε χωμάτινος και καθώς διασχίζαμε τα φιόρδ κατά μήκος των ακτών τους, γινόταν και ορεινός κατά τόπους!
7.JPG

8.JPG

9.JPG


Τη μισή σχεδόν διαδρομή την κάναμε έτσι, ενώ αργότερα ο δρόμος έγινε πάλι με άσφαλτο, ακόμα και τα ορεινά κομμάτια του, μέχρι να φτάσουμε στο Flokalundur. Η θέα από πολλά σημεία ήταν εκπληκτική!
10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG


Το Flokalundur είναι το σημείο στο οποίο βγαίνουν τα φέρυ που ξεκινούν από το Stykkisholmur για τα δυτικά φιόρδ. Εκεί κάναμε στάση για τουαλέτα, μια μικρή βόλτα για ξέπιασμα και ξεκινήσαμε πάλι με κατεύθυνση δυτικά.
21.JPG

22.JPG

23.JPG

24.JPG

25.JPG


Raudasandur beach & Melanes campsite
Στη συνέχεια κινούμασταν χαμηλά στο επίπεδο της θάλασσας και βλέπαμε απομονωμένες φάρμες. Πριν ξαναπάρουμε τα βουνά, βρήκαμε ένα ωραίο μέρος, δίπλα σε μία φάρμα και σταματήσαμε για να φάμε γιατί το στομάχι είχε κολλήσει στη πλάτη. Το φαγάκι μας ήταν έτοιμο από το προηγούμενο βράδυ, κάναμε μόνο μια σαλάτα και στρωθήκαμε στο φαγητό!
26.JPG

27.JPG

28.JPG


Αφού πλύναμε πιάτα, χαλαρώσαμε για λίγη ώρα πριν συνεχίσουμε με προορισμό την κόκκινη παραλία Raudasandur. Όταν φτάσαμε στο ορεινό πέρασμα που συνδέει το Bardastrond με το Patreksfjordur συναντήσαμε στο δρόμο ένα μνημείο (κακάσχημο θα το έλεγα), που είχε μία επεξήγηση δίπλα, αλλά ήταν στα ισλανδικά. Έψαξα στο ίντερνετ και βρήκα ότι βρισκόμασταν στο ψηλότερο σημείο (404μ.) και ότι ο πέτρινος άντρας που είχα μπροστά μου είχε ανεγερθεί από τους εργάτες που κατασκεύασαν το δρόμο αυτόν, ο οποίος θεωρούνταν δύσκολο έργο (πριν 60 χρόνια) και πολύ σημαντικός για τις επικοινωνίες στα δυτικά φιόρδ! Διάβασα, επίσης, ότι το άγαλμα έχει μια ασυνήθιστη ομοιότητα με έναν τοπικό αγρότη και πολιτικό….
29.JPG

30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPG


Μόλις κατεβήκαμε το βουνό και λίγα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στη κόκκινη παραλία συναντήσαμε το σκουριασμένο σκαρί ενός αλιευτικού σκάφους που στέκει εκεί χρόνια, έρμαιο στη φθορά του χρόνου και των καιρικών συνθηκών. Δίπλα από το ναυάγιο υπάρχει ένα ξύλινο τραπεζοκάθισμα και χώρος στάσης και ξεκούρασης. Υπήρχε κόσμος ήδη εκεί, οπότε δεν πλησιάσαμε, παρά αρκεστήκαμε σε κάποιες φώτο από μακριά.
35.JPG

36.JPG


Συνεχίσαμε στο χωματόδρομο, ανηφορίζοντας. Για να συναντήσουμε τη παραλία έπρεπε να διασχίσουμε άλλο ένα βουνό. Κάποια στιγμή, από τη κορυφή, φάνηκε πέρα μακριά η θάλασσα και οι ανοιχτόχρωμες ροζουλί λωρίδες άμμου …Μόλις κατεβήκαμε το βουνό στρίψαμε δεξιά πρώτα για να δούμε τον οικισμό, λέμε τώρα…δύο κτίρια, μία εκκλησία και μερικά προβατάκια παραδίπλα να βόσκουν δίπλα στη θάλασσα, κάποια εκ των οποίων βρίσκονταν και μέσα στη θάλασσα! 😍
37.JPG

38.JPG

39.JPG

40.JPG

41.JPG

42.JPG

43.JPG

44.JPG

45.JPG


Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την αντίθετη πλευρά της παραλίας, προς το Melanes campsite. Στο κάμπινγκ υπήρχαν όλο κι όλο δύο camper. Το κάμπινγκ διαθέτει και ξύλινες "καλύβες" για διαμονή. Κατεβήκαμε για να κάνουμε μια βόλτα και μας έφαγαν τα μυγάκια…..
46.JPG

47.JPG

48.JPG

49.JPG


Hnjotur
Πήραμε τον 614, δηλαδή ανεβήκαμε και πάλι το βουνό που πριν λίγη ώρα περάσαμε, για να φτάσουμε στη κόκκινη παραλία, μέχρι να συναντήσουμε τον 612 στο Patreksfjord, όπου και στρίψαμε αριστερά. Περάσαμε από το τοπικό αεροδρόμιο που βρίσκεται κατά μήκος της ακτής, δίπλα σε άλλη μία ανοιχτόχρωμη παραλία. Λίγο μετά το αεροδρόμιο ο δρόμος μας πήγαινε στο εσωτερικό της χερσονήσου στη κοιλάδα Orlygshofn, όπου βρίσκεται το Hnjotur.
50.JPG

51.JPG

52.JPG

53.JPG

54.JPG

55.JPG


Το Hnjotur φιλοξενεί το Μουσείο Egill Olafsson στο οποίο μπορεί κάποιος να δει μια μοναδική συλλογή από παλιά αντικείμενα κτηνοτροφικού και αλιευτικού εξοπλισμού από τις νότιες περιοχές των δυτικών φιόρδ. Με τον τρόπο αυτό το μουσείο παρουσιάζει την ιστορία και τη καθημερινότητα στην περιοχή. Στο μουσείο, επίσης, υπάρχει μια έκθεση για τη διάσωση της βρετανικής τράτας Dhoon που έφτασε στο Latrabjarg το 1947. Το μουσείο είναι μικρό αλλά αρκετά ενδιαφέρον! Αυτό που μου άρεσε γενικά στα μουσεία τους είναι οι παλιές φωτογραφίες...ανεκτίμητες!
56.JPG

57.JPG


59.JPG

60.JPG

61.JPG

62.JPG

63.JPG

64.JPG


Breidavik beach
Συνεχίσαμε δυτικά προς το κόλπο. Εκεί βρίσκεται η ομώνυμη παραλία που έχει χρυσή άμμο. Δεν κατεβήκαμε κάτω, αλλά αρκεστήκαμε στη θέα από ψηλά και κάναμε δυο τρεις μικρές στάσεις στο δρόμο για φωτογραφίες.
65.JPG

66.JPG


Συνεχίζεται....
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.571
Likes
22.270
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping

Latrabjarg

Συνεχίζοντας στον 612 φτάσαμε στο Latrabjarg. Πρόκειται για ένα μεγάλο γκρεμό, μήκους 14 χιλιομέτρων και ύψους 441 μέτρων, που φιλοξενεί έναν απίστευτο αριθμό πουλιών και αποτελεί το δυτικότερο σημείο της Ισλανδίας. Είναι ένα τέλειο μέρος για όσους αγαπούν τη παρατήρηση πουλιών και ένα πολύ καλό σημείο για να δει κάποιος puffins! Υπάρχει χώρος να αφήσεις το αυτοκίνητο δίπλα στο φάρο που είναι εκεί και αυτό κάναμε και εμείς. Ξεκινήσαμε με τα πόδια να ανεβαίνουμε το μονοπάτι κατά μήκος των γκρεμών.
67.JPG

68.JPG

70.JPG

71.JPG


Κάποια στιγμή, πριν φτάσουμε στο ψηλότερο σημείο, σταματώ και παρατηρώ τους γκρεμούς. Όταν σήκωσα το κεφάλι είδα τον αδερφό μου να μου κάνει νόημα ήσυχα να γυρίσω. Μόλις γυρίζω βλέπω έναν άλλον κύριο που μου κάνει επίσης νόημα να κάνω ησυχία και μου δείχνει γελώντας ένα σημείο στην άκρη του γκρεμού….
72.JPG


….ήθελα να τσιρίξω από τη χαρά μου, αλλά αντ’ αυτού το βούλωσα και γελούσα αθόρυβα! Αφού σήκωσε μία το αριστερό φτερό για να ξυθεί και μετά μία το δεξί φτερό, ήρθε λίγο πιο κοντά σε εμάς. Γούσταρε πόζα το πουλάκι και ήθελε να βγει φωτογραφία!!!! Ε να μην του χαλάσω το χατίρι εγώ! Μπορεί να το έβγαλα 856.921 φωτογραφίες…. 😍
73.JPG

74.JPG

75.JPG

76.JPG


Κάποια στιγμή έφυγε το puffin και πάλι καλά, γιατί δεν θα ξεκολλούσα με τίποτα από εκεί εγώ…Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και παρατηρούσαμε τους γκρεμούς με τα αναρίθμητα πουλιά…πολύ χέσιμο λέμε!...τόνοι γκουανο.
77.JPG

78.JPG

79.JPG

80.JPG


Petreksfjordur
Είχε έρθει η ώρα να κινηθούμε βόρεια. Πήραμε το 612 για να γυρίσουμε πίσω και μόλις συναντήσαμε τον 62 στρίψαμε αριστερά και κατευθυνθήκαμε προς τον οικισμό Petreksfjordur. Κάναμε μία στάση για τουαλέτα, να φάμε ένα φρούτο και συνεχίσαμε.
81.JPG

82.JPG


Talknafjordur
Ο επόμενος οικισμός που βρίσκονταν στον δρόμο μας ήταν το Talknafjordur. Στο οικισμό αυτό υπάρχουν θερμά λουτρά. Επίσης, η εκκλησία του οικισμού "χτυπάει" έντονα στο μάτι του επισκέπτη, καθώς έχει ένα ασυνήθιστο, για τα δεδομένα μας, αρχιτεκτονικό στιλ, όπως και αρκετές άλλες εκκλησίες στη χώρα! Μπήκαμε στον οικισμό, κάναμε μία σύντομη βόλτα και συνεχίσαμε.
83.JPG

84.JPG

85.JPG

86.JPG

87.JPG


Bildudalur
Η διαδρομή για τον επόμενο οικισμό ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Όσο ανεβαίναμε βόρεια τα τοπία γινόντουσαν το ένα καλύτερο από το άλλο!!! Ο επόμενος οικισμός που κάναμε στάση ήταν το Bíldudalur. Πρόκειται για ένα ψαροχώρι των 200 κατοίκων, που άκμασε μετά το τέλος του εμπορικού μονοπωλίου της Δανίας. Μετά την παρακμή της αλιευτικής βιομηχανίας η οικονομία του χωριού στηρίζεται στη λειτουργία ενός εργοστασίου μεταποίησης φυκιών πλούσιων σε ορυκτά και στο τουρισμό.
88.JPG

89.JPG

90.JPG

91.JPG

92.JPG

93.JPG


Dunjandi
Ο επόμενος μας στόχος ήταν ο καταρράκτης Dynjandi. Είναι ο μεγαλύτερος στο είδος του καταρράκτης της περιοχής, το όνομα του οποίου σημαίνει "εκκωφαντικός". Συνεχίσαμε προς βόρεια με κατεύθυνση το Dynjandisdalur. Στο κομμάτι αυτό της διαδρομής συναντήσαμε πολλούς μικρούς και άλλοτε μεγαλύτερους καταρράκτες να ρέουν, είτε σε ανοίγματα βράχων, είτε σε πλαγιές που έμοιαζαν με γεωργικές αναβαθμίδες. Τα τοπία ορεινά με κορυφές βράχων να μοιάζουν σαν από άλλο πλανήτη και πανοραμική θέα των φιόρδ ανεπανάληπτη!…
94.JPG

95.JPG

96.JPG

97.JPG

98.JPG

99.JPG

100.JPG

101.JPG

102.JPG

103.JPG


Όταν φτάσαμε στον καταρράκτη διαπιστώσαμε ότι υπάρχει οργανωμένος χώρος για κάμπινγκ. Είχε τουαλέτες, νιπτήρες για λάντζα και ξύλινα τραπεζοκαθίσματα! Παρκάραμε κοντά σε ένα ξύλινο πάγκο, γιατί ήταν ιδανικό μέρος για μαγείρεμα, και ξεκινήσαμε πρώτα τη βόλτα μας, να δούμε το καταρράκτη.
104.JPG


Ο καταρράκτης μοιάζει με υδάτινη κουρτίνα! Το καλοκαίρι ρέει ιδανική ποσότητα νερού ώστε να δημιουργείται αυτή η όμορφη υδάτινη κουρτίνα. Μπορείς να τον δεις από κοντά αν ανέβεις ψηλά στη πλαγιά του βουνού που χύνεται. Τα νερά του μεγάλου καταρράκτη δημιουργούν άλλους πιο μικρούς καταρράκτες, επίσης πολύ όμορφους! Με τη σειρά: Hæstahjallafoss, Strompgljúfrafoss (Strompur), Göngumannafoss, Hrísvaðsfoss-Kvíslarfoss, Hundafoss και Bæjarfoss (Sjóarfoss).
105.JPG

106.JPG

107.JPG

108.JPG

109.JPG


Δεν ανεβήκαμε μέχρι τη βάση του μεγάλου καταρράκτη, γιατί θέλαμε να μαγειρέψουμε για την αυριανή μέρα και να φάμε το βραδινό μας. Από το σημείο που φτάσαμε πάντως η θέα προς το φιόρδ ήταν όνειρο!...:heart:
110.JPG

111.JPG


Αφού ξεκουραστήκαμε, φάγαμε και μαγείρεψα για την επόμενη μέρα, αποφασίσαμε να μεταβούμε στο þingeyri camping, ώστε να είμαστε πιο κοντά στο Isafjordur για το ξεκίνημα της επόμενης μέρας. Η ώρα ήταν 22:00 και είχαμε χρόνο. Αφήνοντας, λοιπόν, πίσω μας το μυχό του φιόρδ αντίκρυσα μία από τις πιο όμορφες εικόνες των δυτικών φιόρδ! Έτσι νόμιζα τουλάχιστον…
112.JPG


Þingeyri
Τελευταίος προορισμός για σήμερα το Þingeyri. Πήραμε τον 626 και πολύ σύντομα βρεθήκαμε να "σκαρφαλώνουμε" σε ένα ακόμα βουνό! Η ισλανδική φύση μας επιφύλαξε άλλη μία όμορφη έκπληξη. Όταν φτάσαμε σε ένα αρκετά ψηλό σημείο του βουνού, σταμάτησα γιατί αυτό που έβλεπα ήταν γαμάτο!… Κατέβηκα από το αυτοκίνητο και κοίταξα μέχρι εκεί που έφτανε το μάτι μου, πέρα μακριά, τα φιόρδ που είχαμε διασχίσει στη σειρά το ένα μετά το άλλο…
113.JPG

114.JPG


Ξαναμπαίνουμε στο αυτοκίνητο και συνεχίζουμε. Μόλις φτάσαμε στη κορυφή του βουνού διανύσαμε μια μικρή απόσταση και αμέσως μετά ξεκίνησε η κατάβαση. Τότε ήταν που περάσαμε στο επόμενο φιόρδ και κόντεψα να βγω από το δρόμο, γιατί αντίκρυσα ένα απο τα ομορφότερα ηλιοβασιλέματα που έχω δει στη ζωή μου…...οργίασαν τα μάτια μου!!!
115.JPG


Πήρε το αυτοκίνητο ο αδερφός μου για να μπορέσω να απολαύσω τις εικόνες αυτές και να βγάλω φωτογραφίες. Βασικά το πήρε για να μη σκοτωθούμε με εμένα οδηγό :innocent:.....Άλλωστε είχαμε φτάσει σχεδόν στο προορισμό μας!
116.JPG

117.JPG


Όταν φτάσαμε στο Þingeyri, πήγαμε κατευθείαν στο κάμπινγκ. Δεν βρήκαμε κάποιον για να πληρώσουμε εκείνη την ώρα, οπότε το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να ετοιμαστούμε για ύπνο.
118.JPG

119.JPG


Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
120.png


Πριν κοιμηθούμε ήπιαμε και μία "νερουλή" μπύρα και κάναμε το απολογισμό της μέρας, ο οποίος ήταν πλούσιος και αξέχαστος!....
 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.503
Likes
8.263
Επόμενο Ταξίδι
????
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Δεν αφήσατε μέρος απάτητο απ' ότι καταλαβαίνω. Χαρά στο κουράγιο σας.

Πάντως το νησί είναι το όνειρο κάθε γεωλόγου πέρα απ' οτιδήποτε άλλο.
Πρέπει κάποια στιγμή να βρω λεφτά (ή χορηγό) και να πάω, έτσι για να τιμήσω το πρώτο μου πτυχίο που δεν το χρησιμοποίησα ποτέ.

Όποτε μπορέσεις δώσε και κανένα οικονομικό στοιχείο. Π.χ. κόστος campervan, κόστος super market, είσοδοι σε μουσεία, εκθέσεις, θερμές πηγές κλπ.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.571
Likes
22.270
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Δεν αφήσατε μέρος απάτητο απ' ότι καταλαβαίνω. Χαρά στο κουράγιο σας.
Δυστυχώς αφήσαμε, αλλά ας μείνει και κάτι για την επόμενη φορά, καθώς έχω σκοπό να κάνω stopover στη χώρα σε επόμενο ταξίδι για κάπου βόρεια πάλι... ;)
Όσο βαστάνε τα πόδια μου θα κάνω τέτοια ταξίδια, γιατί μου αρέσουν....

Πάντως το νησί είναι το όνειρο κάθε γεωλόγου πέρα απ' οτιδήποτε άλλο.
Πρέπει κάποια στιγμή να βρω λεφτά (ή χορηγό) και να πάω, έτσι για να τιμήσω το πρώτο μου πτυχίο που δεν το χρησιμοποίησα ποτέ.
Αλήθεια; Ωραία και πάνω απ' όλα ενδιαφέρουσα επιστήμη!
Για να κάνω το ταξίδι έκανα το σκ@$%ο μου παξιμάδι για 8 μήνες και όταν γύρισα συνέχισα να ξεχρεώνω (πιστωτικές κτλ)....αλλά κ@&*%ες είναι αυτές :innocent:
Πάντως σου εύχομαι ολόψυχα να πας, είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο το ταξίδι σε αυτή τη χώρα....οι εικόνες που σου δίνει είναι το κάτι άλλο και η κάθε δεκάρα που ξόδεψα άξιζε για μένα!...

ΥΓ Σου μιλώ με αυτό το λεξιλόγιο με όλο το θάρρος που σου έχω! Συγνώμη αν σε ενοχλεί!

Όποτε μπορέσεις δώσε και κανένα οικονομικό στοιχείο. Π.χ. κόστος campervan, κόστος super market, είσοδοι σε μουσεία, εκθέσεις, θερμές πηγές κλπ.
Τα οικονομικά στοιχεία θα μπούνε όλα στο τέλος της αφήγησης. Μέχρι τότε δες εδώ
Είχα παραθέσει όλα τα οικονομικά στοιχεία του ταξιδιού, μόλις γύρισα για να είναι στη διάθεση όλων όσων ήθελαν να ταξιδέψουν έτσι και μη. Ο καθένας μπορεί να κρατήσει ότι του είναι χρήσιμο!
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.503
Likes
8.263
Επόμενο Ταξίδι
????
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Για να κάνω το ταξίδι έκανα το σκ@$%ο μου παξιμάδι για 8 μήνες
Η μόνη μου ελπίδα για να μην κάνω το ίδιο, είναι τα προγράμματα Erasmus για το προσωπικό των πανεπιστημίων. Αλλά δυστυχώς, στην Ισλανδία και τα 2 πανεπιστήμια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, συνήθως προσφέρουν προγράμματα μόνο 3 ημερών, οπότε το ποσό που παίρνεις είναι δυσανάλογα μικρό με το κόστος του ταξιδιού.

ΥΓ Σου μιλώ με αυτό το λεξιλόγιο με όλο το θάρρος που σου έχω! Συγνώμη αν σε ενοχλεί!
Δεν μ' ενοχλεί καθόλου.

Είχα παραθέσει όλα τα οικονομικά στοιχεία του ταξιδιού, μόλις γύρισα για να είναι στη διάθεση όλων όσων ήθελαν να ταξιδέψουν έτσι και μη
Ωραία, θα το ξεψαχνίσω.
 
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Είπα να μπω βραδάκι στο φόρουμ, βλέπω ιστορία για Ισλανδία. Κάνω ένα κλικ, τι να δω, σαν να ζω τη συνέχεια.. ☺
Την ρούφηξα με χαρά, σαν λυσσασμένος που ψάχνει πληροφορίες. Έχω πρόβλημα, γιατρέ;;;
Παρεμπιπτόντως, τον ήλιο εμείς τον είδαμε την προτελευταία μέρα εκεί, είχαμε περάσει σχεδόν τρεις εβδομάδες με καιρό σκ***..
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.571
Likes
22.270
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Έχω πρόβλημα, γιατρέ;;;
Όποιος πει ναι, θα έχει να κάνει μαζί μου :p

Παρεμπιπτόντως, τον ήλιο εμείς τον είδαμε την προτελευταία μέρα εκεί, είχαμε περάσει σχεδόν τρεις εβδομάδες με καιρό σκ***..
Εμάς μας τα χάλασε λίγο στο νότο και κυρίως όταν θέλαμε να πάμε στο Hveradalir....σκ@τ@
 
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
μας τα χάλασε λίγο στο νότο και κυρίως όταν θέλαμε να πάμε στο Hveradalir....σκ@τ@
Να πάτε ξανά, αν είναι έτσι ;)
Αναμένω τη συνέχεια, κυρίως για την ενδοχώρα που εμείς δεν έχουμε δει ακόμη.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.894
Likes
44.646
Η μόνη μου ελπίδα για να μην κάνω το ίδιο, είναι τα προγράμματα Erasmus για το προσωπικό των πανεπιστημίων. Αλλά δυστυχώς, στην Ισλανδία και τα 2 πανεπιστήμια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, συνήθως προσφέρουν προγράμματα μόνο 3 ημερών, οπότε το ποσό που παίρνεις είναι δυσανάλογα μικρό με το κόστος του ταξιδιού.
Οταν ειχα κανει αιτηση για κινητικοτητα εκπαιδευτικων, επισης μονο 3ημερο καθαρο με δωρο την εκδρομη στο Golden Circle, που την παιρνεις με 50 ευρω απο τουριστικο γραφειο και απειρες υποχρεωσεις στο Reykjiavik.
Δεν αξιζει τον κοπο κατα τη γνωμη μου παρα μονο για τα εισιτηρια
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.136
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom