St.Adamantidou
Member
- Μηνύματα
- 245
- Likes
- 897
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο (Bula)]Στα φιτζιανά [B]bula[/B
- Κεφάλαιο 3ο (Οι άνθρωποι των Φίτζι)
- Κεφάλαιο 4ο (Σαλαμάντα)
- Κεφάλαιο 5ο (Κεφαλοπνιγμοί στο Σάουαι-λάου)]Το σύμπλεγμα των νησιών [B]Γιασάουα[/B
- Κεφάλαιο 6ο (Σαν Ροβινσώνες πολυτελείας και η ανακομιδή του λόβο)
- Κεφάλαιο 7ο (Savoir Vivre στα νησιά των Φίτζι)
- Κεφάλαιο 8ο (Λάι-Λάι και Βινάκα)
- Κεφάλαιο 9ο (Περίλυπος έστιν η ψυχή μου....)
Fiji
Η ιδέα κυκλοφορούσε στο μυαλό μου από το 1984. ΄Ομως εκείνη τη χρονιά δεν πραγματοποιήθηκε το ταξίδι γιατί οι... τρελλοί που το αποφασίσαμε μετριόμασταν στα δάκτυλα του ενός χεριού, ενώ για να ξεκινήσουμε έπρεπε να μετριόμαστε στα δάκτυλα των χεριών της πολυχέρας θεάς Κάλι.
Τελικά τρία χρόνια αργότερα, κινήσαμε για την 20ήμερη περιπέτειά μας, χωρίς να ξέρουμε πως στο δρόμο μας περίμεναν οι Κύκλωπες και οι Λαιστρηγόνες της εποχής μας, δηλαδή πραξικοπήματα, εμφύλιοι σπαραγμοί, εξοντωτικές πτήσεις των 22 ωρών, δεκάωρες διαφορές χρόνου, κροκόδειλος σουβλάκι και ένα σωρό άλλα τέτοια.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απ΄ την αρχή.
REREVAKA NA KALOU KA DOKA NA TUI και ένα έμβλημα
Αυτό είναι το εθνικό μόττο των Φίτζι και σημαίνει «να φοβάσαι το Θεό και να σέβεσαι τη βασίλισσα». Τούτο το μόττο πλαισιώνει το παραδοσιακό τους έμβλημα που είναι μια μεγάλη ασπίδα μ΄ ένα λιοντάρι στην κορφή να κρατά στα νύχια του έναν καρπό. Πιο πάνω απ΄ αυτό έχει ζωγραφισμένο ένα πανέμορφη νησιώτικο κανώ. Στις τέσσερες πλευρές της η ασπίδα έχει ένα ζαχαροκάλαμο, έναν κοκοφοίνικα, ένα τσαμπί μπανάνες και το περιστέρι της ειρήνης.
Πάνω σε αυτό το πολύ όμορφο έμβλημα βρίσκεται συνθηματικά γραμμένη όλη η ιστορία και η φύση των νησιών και των κατοίκων της.
Προέλευση όλων των λαών των νησιών του Ειρηνικού είναι η Νοτιοανατολική Ασία. Οι φιτζιανοί έφτασαν σε τούτα τα νησιδάκια σε 3 δόσεις, αρχής γεννομένης από το 1600 π.χ. ΄Ηταν γεωργοί, ψαράδες και κτηνοτρόφοι. Το τελευταίο μεταναστευτικό κύμα έφτασε εδώ το 1800 μ.χ. από τη Μαλαισία.
Οι ντόπιοι ζούσαν μέσα σε οργανωμένες κοινωνίες που τις όριζαν αυστηροί κανόνες.
΄Αρχοντας και γενικός δερβέναγας, με τεράστια προσωπική ισχύ, ήταν ο αρχηγός της φυλής. Ο φύλαρχος είχε το δικαίωμα να απαιτεί λύτρα από τους ηττημένους εχθρούς τους καθώς και πολλές ανθρωποθυσίες με θύματα φυσικά τους αιχμαλώτους.
Η θέση στην κοινωνική τάξη ήταν κληρονομική και περνούσε στα παιδιά και από τους δυο γονείς.
Η πολυγαμία ήταν επίσημη.
Το πολιτικό σκηνικό στα νησιά άλλαζε πολύ συχνά γιατί δεν υπήρχε ένας γενικός, ας πούμε «κεχαγιάς» στον οποίο να αναφέρονται οι μικρότεροι αρχηγοί. ΄Ετσι ο αρχηγός μιας φατρίας, μπορούσε να εμπλακεί σε πόλεμο με τον αρχηγό μιας άλλης, για ένα κομμάτι γης, ένα κανώ, μια γυναίκα.
Ο καννιβαλισμός ήταν στα Φίτζι μια πολύ συνηθισμένη πρακτική που ξεκίνησε κάμποσες εκατοντάδες χρόνια προ Χριστού. Θεωρείτο ένας απόλυτα φυσιολογικός τρόπος ζωής. Οι φιτζιανοί έτρωγαν ανθρώπινο κρέας για λόγους θρησκευτικούς. Τα θύματά τους ήταν συνήθως αιχμάλωτοι από τους μεταξύ τους πολέμους και ήταν ο έσχατος εξευτελισμός για τον ηττημένο, και αιώνιο αίσχος για την οικογένεια του φαγωμένου!!!
΄Εκαναν και μακάβριο χιούμορ. Συνήθιζαν να κόβουν τη γλώσσα ή τα δάκτυλα των εχθρών, να τα μαγειρεύουν χωριστά και να τα προσφέρουν στους ίδιους τους ακρωτησιαρμένους, δίκην ντελικατέτσας, πριν τους βράσουν κι αυτούς ολόκληρους!!!
΄Ενα άλλο αστείο τους, ήταν να ταίζουν τους δύστυχους ιεραποστόλους ανθρώπινο κρέας και να τους το ανακοινώνουν ακριβώς πάνω στη... χώνεψη.
Εκτός από την ανθρωποφαγία έκαναν κι άλλες «χαρούλες» στους εχθρούς τους. Τους έθαβαν ζωντανούς μέσα στους λάκκους των πασσάλων, που πάνω τους έστηναν τα καινούρια τους σπίτια. (κόκορα εμείς στα θέμελα, εχθρό αυτοί στα παλούκια των σπιτιών τους.) Κρέμμαγαν τα παιδόπουλα των νικημένων γονιών ανάποδα από τα κατάρτια, στραγγάλιζαν τις γυναίκες πάνω στον τάφο του αρχηγού τους, για να μη.... βρίσκει βαρετή την επέκεινα ζωή του χωρίς θηλυκά!!!!!
Τέτοια κι άλλα παρόμοια συνέβαιναν εδώ πριν φτάσουν οι ιεραπόστολοι.
Ωστόσο αυτό άργησε να γίνει. Λευκοί έψαχναν πυρετωδώς για την TERRA AUSTRALIS INCOGNITA, (΄Αγνωστη Νότια Γη), που οι γεωγράφοι του 16ου και 17ου αιώνα ήξεραν από υπολογισμούς, ότι έπρεπε να υπάρχει κάπου στο νότο, για να εξισορροπεί τις γήινες μάζες του βορείου ημισφαιρίου.
Οι πρώτες αφίξεις λευκών εδώ ήταν μάλλον τυχαίες, γιατί κανείς δεν έψαχνε γι΄ αυτά τα νησιά. Πρώτος έφτασε ο Τάσμαν το 1642 από τον ΄Αγιο Μαυρίκιο, γυρεύοντας την Αυστραλία. Αντί γι΄ αυτήν βρήκε την Τασμανία και ύστερα τη Νέα Ζηλανδία, όπου τον κυνήγησαν οι οργισμένοι Μαορί. Για να μην κινδυνέψει περισσότερο ανηφόρισε προς τα δυτικά και έπεσε πάνω στα Φίτζι.
Ο Κουκ έφτασε πολύ αργότερα, το 1774 και το μόνο που είδε ήταν κάποιοι άνθρωποι στις παραλίες, που μόλις αντελήφθησαν το πλοίο εξαφανίστηκαν στο εσωτερικό.
Η έλευση του πλοιάρχου Μπλάι στα νησιά, στα 1789, ήταν το αποτέλεσμα της πολύ γνωστής μας από το σχετικό φιλμ ανταρσίας του Μπάουντυ.
Η πραγματική και συστηματική εξερεύνηση των νησιών έγινε από τον αμερικανό Wilkes, στα 1840, μισό αιώνα αργότερα από την περιπέτεια του πλοιάρχου Μπλάι. ΄Εφτασε εδώ με μερικούς άξιους θαλασσοπόρους, που τους συνόδευαν ζωολόγοι, βοτανολόγοι, γεωλόγοι, εθνολόγοι και ζωγράφοι. Τα συμπεράσματα των επιστημόνων ήταν απωθητικά. Βεβαίωσαν τον «πολιτισμένο» κόσμο πως αυτή η περιοχή, εκτός από τους αγρίους, διέθετε και εξαιρετικά επικίνδυνες αβαθείς κοραλλιογενείς ακτές, που πάνω τους τσακίζονταν τα πλοία και καλόν θα ήταν να αποφεύγεται γενικώς την περιοχή.
Θα τους άφηναν στην ησυχία τους, αν δεν ανακάλυπταν ότι στα Φίτζι υπήρχε αφθονία ξύλου, από το οποίο γίνονταν τα σαντάλια, είδος πολύ διαδεδομένο εκείνη την εποχή. ΄Ηταν ο περιώνυμος πυρετός του SANDAL WOOD, που αργότερα ήρθε και πάλι στο προσκήνιο, από το πασίγνωστο αιθέριο έλαιο. Ο πρώτος.... σανταλοπυρετός κράτησε από το 1804 μέχρι και το 1810, αλλά ήταν αφορμή για συρροή ευρωπαίων τυχοδιωκτών στα νησιά.
Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν και ένας σουηδός μισθοφόρος, ο mr Savage, που έκανε κάτι κολλεγιές με τους ντόπιους φυλάρχους και τους βοήθησε να βελτιώσουν την τέχνη του πολέμου. Ακόμα κρατά τη φήμη του.
Τελικά η «εξημέρωση» των φιτζιανών επιτεύχθηκε με τον χριστιανισμό, και τη συνδρομή των κατοίκων των γειτονικών νησιών Tonga, καθ΄ όσον εκεί ήταν πιο ήρεμοι οι άνθρωποι και πιο δεκτικοί στα «νέα» από τη δύση.
Στα Φίτζι οι φύλαρχοι μουλάρωσαν, γιατί είχαν υποψιαστεί ότι με τη νέα κατάσταση πραγμάτων θα έχαναν, παρά θα κέρδιζαν. Ο Τογκανός βασιλιάς έστειλε το ξαδελφάκι του στους πεισματάριδες γειτόνους τους και αποτέλεσμα ήταν άγριες σφαγές, καταστροφές τρομερές στο όνομα του χριστιανισμού και σχεδόν πλήρης διάλυση του φιτζιανού κατεστημένου.
Με τα πολλά οι φιτζιανοί πείστηκαν, αλλά ήταν πολύ φυσικό οι ξένοι ιεραπόστολοι να θεωρούνται παρείσακτοι, επικίνδυνοι και απαράδεκτοι.
΄Οποτε τους δινόταν η ευκαιρία τους τακτοποιούσαν, όπως έγινε στα 1867,με τον παπα-Baker, που είχε και το θράσσος να σουρλατσάρει στα ενδότερα του νησιού. Του την έστεισαν, του ρίχτηκαν και κατά το φιτζιανό έθιμο τον μαγείρεψαν. Και μια και ήταν, όχι μόνο λευκός, αλλά και έξέχουσα προσωπικότητα, μοίρασαν κοψίδια του σε όλα τα χωριά της περιοχής.
Οι πρώτοι λευκοί άποικοι των Φίτζι ήταν πειρατές, λαθρέμποροι και γενικώς κουμάσια διαφόρων ευρωπαϊκών κυρίως εθνοτήτων. Επισήμως ήταν εδώ Αμερικάνοι, Γάλλοι και ΄Αγγλοι.
΄Οταν όμως οι άποικοι άρχισαν να αγοράζουν και να καλλιεργούν γη, δημιουργήθηκε πρόβλημα εργατικών χεριών. Οι περήφανοι φιτζιανοί αρνούνταν πεισματικά να δουλέψουν στις φυτείες των λευκών. Η λύση στην έλλειψη δόθηκε με την εισαγωγή σκλάβων από τα νησιά του Σολομώντα και τις Νέες Εβρίδες. Επειδή τα χέρια και πάλι δεν έφταναν, ο άγγλος κυβερνήτης συνέστησε στους φυτειοκαλλιεργητές να φέρουν εργάτες από το άλλο προτεκτοράτο της αυτοκρατορίας, την Ινδία.
Και κάπου τότε, γύρω στα 1879, ξεκίνησε και το σημερινό τους μέγα και άλυτο πρόβλημα, η παρουσία των Ινδών που με τα χρόνια κατέληξαν να είναι η πλειοψηφία.
Τον Οκτώβριο του 1970 τα νησιά Φίτζι απέκτησαν την ανεξαρτησία τους, αλλά όχι και τη ησυχία τους.
Με πραξικοπήματα προσπαθούν όλα αυτά τα χρόνοι, Ινδοί και φιτζιανοί να καταλάβουν την εξουσία.
Σε ένα τέτοιο πραξικόπημα, πέσαμε κι εμείς το Σεπτέμβρη του ʽ87
....................................................
Η ιδέα κυκλοφορούσε στο μυαλό μου από το 1984. ΄Ομως εκείνη τη χρονιά δεν πραγματοποιήθηκε το ταξίδι γιατί οι... τρελλοί που το αποφασίσαμε μετριόμασταν στα δάκτυλα του ενός χεριού, ενώ για να ξεκινήσουμε έπρεπε να μετριόμαστε στα δάκτυλα των χεριών της πολυχέρας θεάς Κάλι.
Τελικά τρία χρόνια αργότερα, κινήσαμε για την 20ήμερη περιπέτειά μας, χωρίς να ξέρουμε πως στο δρόμο μας περίμεναν οι Κύκλωπες και οι Λαιστρηγόνες της εποχής μας, δηλαδή πραξικοπήματα, εμφύλιοι σπαραγμοί, εξοντωτικές πτήσεις των 22 ωρών, δεκάωρες διαφορές χρόνου, κροκόδειλος σουβλάκι και ένα σωρό άλλα τέτοια.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απ΄ την αρχή.
REREVAKA NA KALOU KA DOKA NA TUI και ένα έμβλημα
Αυτό είναι το εθνικό μόττο των Φίτζι και σημαίνει «να φοβάσαι το Θεό και να σέβεσαι τη βασίλισσα». Τούτο το μόττο πλαισιώνει το παραδοσιακό τους έμβλημα που είναι μια μεγάλη ασπίδα μ΄ ένα λιοντάρι στην κορφή να κρατά στα νύχια του έναν καρπό. Πιο πάνω απ΄ αυτό έχει ζωγραφισμένο ένα πανέμορφη νησιώτικο κανώ. Στις τέσσερες πλευρές της η ασπίδα έχει ένα ζαχαροκάλαμο, έναν κοκοφοίνικα, ένα τσαμπί μπανάνες και το περιστέρι της ειρήνης.
Πάνω σε αυτό το πολύ όμορφο έμβλημα βρίσκεται συνθηματικά γραμμένη όλη η ιστορία και η φύση των νησιών και των κατοίκων της.
Προέλευση όλων των λαών των νησιών του Ειρηνικού είναι η Νοτιοανατολική Ασία. Οι φιτζιανοί έφτασαν σε τούτα τα νησιδάκια σε 3 δόσεις, αρχής γεννομένης από το 1600 π.χ. ΄Ηταν γεωργοί, ψαράδες και κτηνοτρόφοι. Το τελευταίο μεταναστευτικό κύμα έφτασε εδώ το 1800 μ.χ. από τη Μαλαισία.
Οι ντόπιοι ζούσαν μέσα σε οργανωμένες κοινωνίες που τις όριζαν αυστηροί κανόνες.
΄Αρχοντας και γενικός δερβέναγας, με τεράστια προσωπική ισχύ, ήταν ο αρχηγός της φυλής. Ο φύλαρχος είχε το δικαίωμα να απαιτεί λύτρα από τους ηττημένους εχθρούς τους καθώς και πολλές ανθρωποθυσίες με θύματα φυσικά τους αιχμαλώτους.
Η θέση στην κοινωνική τάξη ήταν κληρονομική και περνούσε στα παιδιά και από τους δυο γονείς.
Η πολυγαμία ήταν επίσημη.
Το πολιτικό σκηνικό στα νησιά άλλαζε πολύ συχνά γιατί δεν υπήρχε ένας γενικός, ας πούμε «κεχαγιάς» στον οποίο να αναφέρονται οι μικρότεροι αρχηγοί. ΄Ετσι ο αρχηγός μιας φατρίας, μπορούσε να εμπλακεί σε πόλεμο με τον αρχηγό μιας άλλης, για ένα κομμάτι γης, ένα κανώ, μια γυναίκα.
Ο καννιβαλισμός ήταν στα Φίτζι μια πολύ συνηθισμένη πρακτική που ξεκίνησε κάμποσες εκατοντάδες χρόνια προ Χριστού. Θεωρείτο ένας απόλυτα φυσιολογικός τρόπος ζωής. Οι φιτζιανοί έτρωγαν ανθρώπινο κρέας για λόγους θρησκευτικούς. Τα θύματά τους ήταν συνήθως αιχμάλωτοι από τους μεταξύ τους πολέμους και ήταν ο έσχατος εξευτελισμός για τον ηττημένο, και αιώνιο αίσχος για την οικογένεια του φαγωμένου!!!
΄Εκαναν και μακάβριο χιούμορ. Συνήθιζαν να κόβουν τη γλώσσα ή τα δάκτυλα των εχθρών, να τα μαγειρεύουν χωριστά και να τα προσφέρουν στους ίδιους τους ακρωτησιαρμένους, δίκην ντελικατέτσας, πριν τους βράσουν κι αυτούς ολόκληρους!!!
΄Ενα άλλο αστείο τους, ήταν να ταίζουν τους δύστυχους ιεραποστόλους ανθρώπινο κρέας και να τους το ανακοινώνουν ακριβώς πάνω στη... χώνεψη.
Εκτός από την ανθρωποφαγία έκαναν κι άλλες «χαρούλες» στους εχθρούς τους. Τους έθαβαν ζωντανούς μέσα στους λάκκους των πασσάλων, που πάνω τους έστηναν τα καινούρια τους σπίτια. (κόκορα εμείς στα θέμελα, εχθρό αυτοί στα παλούκια των σπιτιών τους.) Κρέμμαγαν τα παιδόπουλα των νικημένων γονιών ανάποδα από τα κατάρτια, στραγγάλιζαν τις γυναίκες πάνω στον τάφο του αρχηγού τους, για να μη.... βρίσκει βαρετή την επέκεινα ζωή του χωρίς θηλυκά!!!!!
Τέτοια κι άλλα παρόμοια συνέβαιναν εδώ πριν φτάσουν οι ιεραπόστολοι.
Ωστόσο αυτό άργησε να γίνει. Λευκοί έψαχναν πυρετωδώς για την TERRA AUSTRALIS INCOGNITA, (΄Αγνωστη Νότια Γη), που οι γεωγράφοι του 16ου και 17ου αιώνα ήξεραν από υπολογισμούς, ότι έπρεπε να υπάρχει κάπου στο νότο, για να εξισορροπεί τις γήινες μάζες του βορείου ημισφαιρίου.
Οι πρώτες αφίξεις λευκών εδώ ήταν μάλλον τυχαίες, γιατί κανείς δεν έψαχνε γι΄ αυτά τα νησιά. Πρώτος έφτασε ο Τάσμαν το 1642 από τον ΄Αγιο Μαυρίκιο, γυρεύοντας την Αυστραλία. Αντί γι΄ αυτήν βρήκε την Τασμανία και ύστερα τη Νέα Ζηλανδία, όπου τον κυνήγησαν οι οργισμένοι Μαορί. Για να μην κινδυνέψει περισσότερο ανηφόρισε προς τα δυτικά και έπεσε πάνω στα Φίτζι.
Ο Κουκ έφτασε πολύ αργότερα, το 1774 και το μόνο που είδε ήταν κάποιοι άνθρωποι στις παραλίες, που μόλις αντελήφθησαν το πλοίο εξαφανίστηκαν στο εσωτερικό.
Η έλευση του πλοιάρχου Μπλάι στα νησιά, στα 1789, ήταν το αποτέλεσμα της πολύ γνωστής μας από το σχετικό φιλμ ανταρσίας του Μπάουντυ.
Η πραγματική και συστηματική εξερεύνηση των νησιών έγινε από τον αμερικανό Wilkes, στα 1840, μισό αιώνα αργότερα από την περιπέτεια του πλοιάρχου Μπλάι. ΄Εφτασε εδώ με μερικούς άξιους θαλασσοπόρους, που τους συνόδευαν ζωολόγοι, βοτανολόγοι, γεωλόγοι, εθνολόγοι και ζωγράφοι. Τα συμπεράσματα των επιστημόνων ήταν απωθητικά. Βεβαίωσαν τον «πολιτισμένο» κόσμο πως αυτή η περιοχή, εκτός από τους αγρίους, διέθετε και εξαιρετικά επικίνδυνες αβαθείς κοραλλιογενείς ακτές, που πάνω τους τσακίζονταν τα πλοία και καλόν θα ήταν να αποφεύγεται γενικώς την περιοχή.
Θα τους άφηναν στην ησυχία τους, αν δεν ανακάλυπταν ότι στα Φίτζι υπήρχε αφθονία ξύλου, από το οποίο γίνονταν τα σαντάλια, είδος πολύ διαδεδομένο εκείνη την εποχή. ΄Ηταν ο περιώνυμος πυρετός του SANDAL WOOD, που αργότερα ήρθε και πάλι στο προσκήνιο, από το πασίγνωστο αιθέριο έλαιο. Ο πρώτος.... σανταλοπυρετός κράτησε από το 1804 μέχρι και το 1810, αλλά ήταν αφορμή για συρροή ευρωπαίων τυχοδιωκτών στα νησιά.
Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν και ένας σουηδός μισθοφόρος, ο mr Savage, που έκανε κάτι κολλεγιές με τους ντόπιους φυλάρχους και τους βοήθησε να βελτιώσουν την τέχνη του πολέμου. Ακόμα κρατά τη φήμη του.
Τελικά η «εξημέρωση» των φιτζιανών επιτεύχθηκε με τον χριστιανισμό, και τη συνδρομή των κατοίκων των γειτονικών νησιών Tonga, καθ΄ όσον εκεί ήταν πιο ήρεμοι οι άνθρωποι και πιο δεκτικοί στα «νέα» από τη δύση.
Στα Φίτζι οι φύλαρχοι μουλάρωσαν, γιατί είχαν υποψιαστεί ότι με τη νέα κατάσταση πραγμάτων θα έχαναν, παρά θα κέρδιζαν. Ο Τογκανός βασιλιάς έστειλε το ξαδελφάκι του στους πεισματάριδες γειτόνους τους και αποτέλεσμα ήταν άγριες σφαγές, καταστροφές τρομερές στο όνομα του χριστιανισμού και σχεδόν πλήρης διάλυση του φιτζιανού κατεστημένου.
Με τα πολλά οι φιτζιανοί πείστηκαν, αλλά ήταν πολύ φυσικό οι ξένοι ιεραπόστολοι να θεωρούνται παρείσακτοι, επικίνδυνοι και απαράδεκτοι.
΄Οποτε τους δινόταν η ευκαιρία τους τακτοποιούσαν, όπως έγινε στα 1867,με τον παπα-Baker, που είχε και το θράσσος να σουρλατσάρει στα ενδότερα του νησιού. Του την έστεισαν, του ρίχτηκαν και κατά το φιτζιανό έθιμο τον μαγείρεψαν. Και μια και ήταν, όχι μόνο λευκός, αλλά και έξέχουσα προσωπικότητα, μοίρασαν κοψίδια του σε όλα τα χωριά της περιοχής.
Οι πρώτοι λευκοί άποικοι των Φίτζι ήταν πειρατές, λαθρέμποροι και γενικώς κουμάσια διαφόρων ευρωπαϊκών κυρίως εθνοτήτων. Επισήμως ήταν εδώ Αμερικάνοι, Γάλλοι και ΄Αγγλοι.
΄Οταν όμως οι άποικοι άρχισαν να αγοράζουν και να καλλιεργούν γη, δημιουργήθηκε πρόβλημα εργατικών χεριών. Οι περήφανοι φιτζιανοί αρνούνταν πεισματικά να δουλέψουν στις φυτείες των λευκών. Η λύση στην έλλειψη δόθηκε με την εισαγωγή σκλάβων από τα νησιά του Σολομώντα και τις Νέες Εβρίδες. Επειδή τα χέρια και πάλι δεν έφταναν, ο άγγλος κυβερνήτης συνέστησε στους φυτειοκαλλιεργητές να φέρουν εργάτες από το άλλο προτεκτοράτο της αυτοκρατορίας, την Ινδία.
Και κάπου τότε, γύρω στα 1879, ξεκίνησε και το σημερινό τους μέγα και άλυτο πρόβλημα, η παρουσία των Ινδών που με τα χρόνια κατέληξαν να είναι η πλειοψηφία.
Τον Οκτώβριο του 1970 τα νησιά Φίτζι απέκτησαν την ανεξαρτησία τους, αλλά όχι και τη ησυχία τους.
Με πραξικοπήματα προσπαθούν όλα αυτά τα χρόνοι, Ινδοί και φιτζιανοί να καταλάβουν την εξουσία.
Σε ένα τέτοιο πραξικόπημα, πέσαμε κι εμείς το Σεπτέμβρη του ʽ87
....................................................
Attachments
-
149,7 KB Προβολές: 4.833