• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

ΗΠΑ Alaska - Road trip 2016

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.839
Likes
15.736
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Στα όρια της φαντασίας



Άλλο ένα ταξίδι στα όρια της φαντασίας. Είναι κάποια μέρη που λες ότι μάλλον δε θα τα επισκεφτείς ποτέ γιατί είναι τόσο μακρινά που είναι αδύνατον να τα φτάσεις. Πάντα υπάρχουν τέτοιοι προορισμοί για όλους τους ταξιδιώτες. Η αδυναμία επίσκεψης προκύπτει είτε από το κόστος του ταξιδιού είτε από την απόσταση που νομίζεις ότι δεν καλύπτεται, λες και βρισκόμαστε ακόμα στην εποχή των ατμόπλοιων.

Όχι, όλα γίνονται! Εντάξει, το κόστος είναι ένας μεγάλος περιορισμός. Δε θέλω να το κουβεντιάσω αυτό. Πάντα στις ιστορίες μου εδώ γράφω για το κόστος του ταξιδιού μου, για να παίρνετε μια ιδέα.

Ας μιλήσουμε για το κόστος ενός ταξιδιού στην Αλάσκα. Τα ελάχιστα πρακτορεία που πηγαίνουν εκεί χρεώνουν πάνω από 7000 ευρώ ένα 20ήμερο ταξίδι. Και οι μέρες στην Αλάσκα είναι δεν είναι πάνω από μια εβδομάδα. Συμπληρώνουν τις μέρες με ανατολικές ΗΠΑ και Καναδά.
Αλάσκα θέλω ρε φίλε! Ούτε Σιάτλ, ούτε Τζάσπερ.

Γι αυτό κι εμείς οργανώσαμε ένα ταξίδι γεμάτο Αλάσκα: δεκαπέντε διανυχτερεύσεις. Χωρίς εσωτερικές πτήσεις, μόνο αυτοκίνητο. Πάνω από 6.000 χιλιόμετρα στους δρόμους της έσχατης πολιτείας των ΗΠΑ και της δυτικότερης πολιτείας του Καναδά, το Γιούκον. Το Γιούκον προέκυψε διότι αν δε χρησιμοποιήσεις αεροπλάνο πρέπει να περάσεις από τον Καναδά για λίγο ώστε να φτάσεις στην πρωτεύουσα της Αλάσκας, το Juneau. Και πάλι δεν πας οδικώς μέχρι εκεί. Χρειάζεσαι πλοίο. Το κάναμε.

Η Αλάσκα είναι τεράστια και θέλαμε να δούμε όση πιο πολλή γίνεται. Προσπαθήσαμε να καλύψομε όλη την έκταση που απλώνονται οι καλοί δρόμοι και ακόμα παραπάνω. Γι αυτό είχαμε κλείσει αυτοκίνητο 4x4 ώστε να μπορούμε να μπούμε σε περιοχές με χωματόδρομους. Βέβαια, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα περιμέναμε, αλλά και πάλι όλα πήγαν πολύ καλά. Ένα σημείο που θέλαμε να φτάσομε ήταν το Barrow ή το Brudhoe Bay στον Αρκτικό Ωκεανό. Όμως το κόστος ήταν αρκετό για να πάμε με αεροπλάνο και οι μέρες πολλές για να πάμε με αυτοκίνητο (χωματόδρομος, ο περίφημος Dalton Highway). Έτσι αυτό το κομμάτι μας έμεινε. Δεν μπορείς να τα έχεις και όλα. Αξιολογείς και επιλέγεις.

Το νότιο-ανατολικό κομμάτι της Αλάσκας που το διασχίσαμε για να φτάσομε στο ακόμα πιο νότιο, που είναι η λωρίδα δίπλα στον Καναδά, δεν είχε τρομερό ενδιαφέρον Έτσι η εκδρομή είχε κάποια κενά ενδιαφέροντος μόνο και μόνο για να καλύψομε τις ενδιάμεσες αποστάσεις. Όμως για μένα και μόνο να οδηγείς σε αυτή την άκρη του κόσμου είναι ένα προκλητικό ενδιαφέρον.

Τώρα, γιατί να πάμε Αλάσκα; Για μένα προσωπικά γιατί έχει κάτι το ξεχωριστά εξωτικό ακόμα και το όνομα. Όλοι την έχομε συνδέσει με κρύο και χιόνια, όμως εμείς προτιμήσαμε την καλοκαιρινή περίοδο γιατί είμαστε του ταξιδιού χωρίς περιπέτεια. Περιμέναμε να δούμε, πέρα από τους παγετώνες, ένα ιδιαίτερο τοπίο με εναλλαγές. Περιμέναμε επίσης να δούμε ζώα της θάλασσας και αρκούδες. Τα είδαμε σε ικανοποιητικό βαθμό.

Η παρέα μας αυτή τη φορά ήταν κουτσουρεμένη. Μόνο τρεις: εγώ με τη γυναίκα μου και ο Γιάννης, που χρεώθηκε μονόκλινο και ήταν και ακριβά. Οδηγούσαμε εγώ και ο Γιάννης, κυρίως όμως εκείνος γιατί εγώ κρατούσα τον πλοηγό και έλεγα (και έλεγχα) τους δρόμους.

Στην Αλάσκα οι πιο σημαντικές πόλεις είναι τρεις: η μεγαλύτερη που είναι το Anchorage με 300.000 κατοίκους και οι άλλες δύο μικρότερες με 35.000 κατοίκους: το Fairbanks και το προαναφερθέν Juneau.

Οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι σε όλη αυτή την τεράστια πολιτεία είναι σχετικά ελάχιστοι. Ασφαλώς και δεν είναι παντού κατοικημένο το μέρος, οπότε οι δρόμοι δεν είναι απαραίτητοι. Οι οδικές αρτηρίες βρίσκονται στο νότιο-ανατολικό και κεντρικό τμήμα.

Ο πιο πολυσύχναστος δρόμος είναι ο Alaska Highway που ξεκινά χαμηλά από τον Καναδά και φτάνει ως το Delta Junction, κοντά στο Fairbanks. Άλλοι μεγάλοι και ιστορικοί δρόμοι είναι οι: Glenn Highway, Richardson Highway, Denali Highway, George Parks Highway, Seward Highway, Elliott Highway και διάφοροι άλλοι μικρότερης σημασίας για μας. Ο πιο διάσημος όλων βέβαια είναι ο Dalton Highway που περνά το βόρειο πολικό κύκλο και φτάνει στον Αρκτικό Ωκεανό.

Ονόματα που πριν λίγο καιρό δεν είχα ακούσει καν και τώρα μου φαντάζουν μυθικά. Πόσοι άλλωστε από εμάς ήξεραν και ξέρουν έστω μια πόλη της Αλάσκας;

Πριν προχωρήσω στην περιγραφή του ταξιδιού θα αναφέρω μια «μικρή» λεπτομέρεια. Όταν σκεφτόμασταν για τις ημέρες της εκδρομής, αν θα είναι 15 ή 17, μας ήρθε η ιδέα μιας και βρισκόμασταν κοντά να αφιερώσουμε και μερικές μέρες στα νησιά της Χαβάης. Έτσι η εκδρομή κατέληξε να αυξηθεί στις 23 ημέρες. Την Χαβάη θα σας την πω ως ανεξάρτητη ιστορία μια άλλη φορά.

Και επειδή πάντα αναφέρομαι από την αρχή στο κόστος του ταξιδιού, μόνο η Αλάσκα, αν το ταξίδι ήταν 17 ημερών, θα κόστιζε για μας λιγότερο από 4.000 ευρώ. Αξιοπρεπέστατη τιμή για μερικώς αξιοπρεπή ξενοδοχεία και φαγητό πλούσιο σε ψωμί, τυρί, σαλάμι. Φάγαμε και ωραίο έτοιμο φαγητό και σάντουιτς από τα σούπερ μάρκετ αλλά και λίγες απαίσιες κονσέρβες. Πάντως δεν έχασα ούτε ένα κιλό, αν και θα το ήθελα.

Τα ξενοδοχεία κόστισαν από 70 ευρώ ως 140 το δίκλινο με εξαίρεση ένα πολύ φτηνό στον Καναδά, που πήγε λιγότερο από 50 ευρώ.

Ο καιρός, Ιούλιο μήνα που πήγαμε εμείς, είχε ελάχιστη θερμοκρασία τους 10 βαθμούς Κελσίου. Υπήρξαν κρύες μέρες και βροχερές που η θερμοκρασία δεν ανέβηκε πάνω από 14 βαθμούς, ενώ στις καλές έφτασε και τους 24. Τις μισές μέρες είχαμε από ψιλόβροχο μέχρι λίγες ώρες δυνατής βροχής. Τις υπόλοιπες όμως ήταν πολύ όμορφα. Όχι και για κοντομάνικο, ούτε σορτσάκι, αλλά πολύ καλά.

Στη διάρκεια της εκδρομής μας ουσιαστικά δεν είδαμε ποτέ νύχτα, σκοτάδι. Κατά τις 12 τα μεσάνυχτα είχε σουρουπώσει λίγο αλλά στις 3 το πρωί που έτυχε να ξυπνήσω είχε φέξει για καλά. Αυτό είναι καλό γιατί έχεις όλες τις ώρες με φως για να περιηγηθείς και δεν βιάζεσαι να γυρίσεις πίσω. Σε ένα site βρήκα τις ώρες που έδυε ο ήλιος στις περιοχές που πήγαμε για τις μέρες που ήμασταν εκεί. Στο Anchorage όταν φτάσαμε (5 Ιουλίου) ανέτειλε στις 04:35 και έδυε στις 23:32. Αυτό σημαίνει ότι είχε αρκετό φως από τις 03:30 ως τις 01:00, και έτσι ήταν. Όταν φεύγαμε, στις 26 Ιουλίου ανέτειλε 05:20 και έδυε στις 22:50. Βλέπετε, μέσα σε 20 μέρες τεράστια διαφορά. Στο Fairbanks, που ήταν βορειότερα και στον ίδιο περίπου μεσημβρινό, αλλά πήγαμε αργότερα, στις 22 Ιουλίου, είχε ανατολή στις 04:20 και δύση στις 23:30.

Πολλοί φίλοι με ρωτάνε τώρα που γυρίσαμε αν είδαμε το σέλας. Όχι ρε παιδιά! Το σέλας θέλει σκοτάδι κι εμείς σκοτάδι δεν είδαμε. Θα το δούμε αλλού. Στη βόρεια Αλάσκα φαίνεται από το τέλος Αυγούστου μέχρι τέλος Απριλίου.

Στο Anchorage φτάσαμε μέσω Φραγκφούρτης. Η πτήση ξεκίνησε από τη Γερμανία στις 14:30 και στην Αλάσκα φτάσαμε στις 14:00 την ίδια μέρα, μετά από 9,5 ώρες πτήση. Πετάξαμε πάνω από το Βόρειο Πόλο σχεδόν, μόνο που συνέχεια είχε σύννεφα και δεν είδαμε τίποτα.

upload_2016-9-13_10-52-5.jpeg


upload_2016-9-13_10-53-24.jpeg



Στο αεροδρόμιο νοικιάσαμε ένα ωραίο αυτοκίνητο χωρίς κανένα πρόβλημα και πήγαμε στην πόλη για το ξενοδοχείο μας. Δεν ήταν κι ό,τι καλύτερο μας έχει συμβεί. Είχαμε δώσει κάπου 80 ευρώ το δίκλινο και είχαμε και κοινή τουαλέτα. Τα ξενοδοχεία ήταν γενικά ακριβά και συχνά δεν είχες και επιλογές. Αφού το βρήκαμε φτηνό είπαμε θα το αντέξομε. Τα καταφέραμε.

Βγήκαμε μια βόλτα στην πόλη και καταλάβαμε ότι πέρα από τα πάρκα της δεν είχε κάτι άλλο ενδιαφέρον. Μείναμε τρία βράδια και τις ώρες που κάναμε βόλτα ήταν λίγο κουραστικό λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. Είχε αρκετά λούμπεν στοιχεία. Εννοώ τύπου: άστεγους ή ναρκομανείς. Τους έβλεπες παντού, ειδικά μετά τις 8 το «βράδυ». Δεν ζητιάνευαν τόσο αλλά δε θα τους χάλαγε και κανένα δολάριο αν τους έδινες. Και μάλιστα πολλοί ήταν από τους ιθαγενείς της περιοχής, που γενικά δεν είδαμε πολλούς στο Anchorage. Στο Fairbanks είδαμε πολύ περισσότερους.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι βλέπεις πιο πολλά μαγαζιά να πουλάνε αεροπλάνα από αυτοκίνητα. Μου φάνηκε ότι αυτά που πουλάνε τα αεροπλάνα έχουν και μικρή πίστα για προσγείωση-απογείωση.

Για πρώτη μέρα πολλά είδαμε. Ήμασταν αρκετά κουρασμένοι από το ταξίδι και πέσαμε νωρίς να ξεκουραστούμε. Η διαφορά της ώρας από Ελλάδα είναι 11 ώρες. Το τζετ λαγκ μας ταλαιπώρησε για σχεδόν μια εβδομάδα, αλλά από την Τρίτη τέταρτη μέρα ξυπνούσαμε μετά τις 4, 5 το πρωί.

upload_2016-9-13_10-56-5.jpeg


Εδώ βλέπομε το εσωτερικό ενός καταστήματος με τίτλο: Welcome Fishermen, Hunters, and other Liers.
upload_2016-9-13_10-57-37.jpeg


upload_2016-9-13_10-59-50.jpeg


upload_2016-9-13_11-1-6.jpeg


 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.839
Likes
15.736
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Η επόμενη μέρα είχε μια κρουαζιέρα 5 περίπου ωρών στο χωριό Whittier. Την είχαμε κλείσει μήνες πριν για σιγουριά. Νομίζω έτσι πρέπει να γίνεται διότι σε μια άλλη περίπτωση αργότερα δεν είχα κλείσει και δεν βρήκα να κάνω την εκδρομή ακριβώς που ήθελα. Ευτυχώς δεν μας βγήκε σε κακό. Το χωριό Whittier απέχει 100 χιλιόμετρα από το Anchorage αλλά οι δρόμοι είναι καλοί και πας γρήγορα. Άλλωστε εμείς ξυπνούσαμε τόσο νωρίς που προλαβαίναμε να κάνομε άπειρα πράγματα. Ξεκινώντας νωρίς λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να πάμε όλη τη διαδρομή και πιο πέρα σε ένα χωριό με το όνομα Hope που είδαμε στο χάρτη και κάπου έλεγε ότι είναι ψαροχώρι. Φτάσαμε μέχρι το τέλος του δρόμου και χωριό δεν είδαμε. Ήταν κρυμμένο μέσα στο δάσος. Στην περιοχή που ήταν τα σπίτια έβλεπες δρομάκια να εισχωρούν στη βλάστηση και ξεχώριζες και κάποιο σπίτι. Σιγά-σιγά καταλάβαμε ότι ξεχώριζες τα χωριά από τα κουτιά ταχυδρομείου στην άκρη του κεντρικού δρόμου.

upload_2016-9-14_16-25-7.jpeg


upload_2016-9-14_16-26-31.jpeg


upload_2016-9-14_16-28-8.jpeg


upload_2016-9-14_16-29-21.jpeg


Υπήρξε μικρός κίνδυνος να φτάσουμε καθυστερημένοι για τη βόλτα με το πλοίο γιατί για το Whittier έχει ένα δρόμο που περνά από ένα τούνελ (Anton Anderson Memorial Tunnel) με μήκος τέσσερα χιλιόμετρα και μια λωρίδα κυκλοφορίας όλη κι όλη. Από εκεί περνούν και τα τρένα. Τα αυτοκίνητα που πάνε στο χωριό περνάνε τις ολόκληρες ώρες και αυτά που επιστρέφουν τις μισές, αν δε σε πετύχει τρένο.

upload_2016-9-14_16-30-45.jpeg


upload_2016-9-14_16-31-52.jpeg


Η κρουαζιέρα θα ήταν καταπληκτική αν δεν είχε αρκετή συννεφιά και ομίχλη τις πρώτες δύο περίπου ώρες. Θα βλέπαμε 26 παγετώνες και είδαμε μια δεκαριά. Πάντως ήταν πολύ όμορφα και για Αλάσκα τα άξιζε τα 140 ευρώ της. Που να είχε και καλό καιρό!

upload_2016-9-14_16-33-23.jpeg


Τρεις Παγετώνες και μετά τρεις φώκιες.
upload_2016-9-14_16-34-36.jpeg


upload_2016-9-14_16-35-45.jpeg


upload_2016-9-14_16-37-13.jpeg


upload_2016-9-14_16-38-52.jpeg


upload_2016-9-14_16-40-19.jpeg


upload_2016-9-14_16-41-58.jpeg


Είδαμε μια φάλαινα μόνο και από μακριά.
upload_2016-9-14_16-44-7.jpeg


upload_2016-9-14_16-45-33.jpeg


Στην περιοχή αυτή πας κυρίως για τη φύση και ειδικά τους παγετώνες. Και όντως, τους παγετώνες τους απολαύσαμε. Δεν θέλω να κάνω συγκρίσεις με άλλες περιοχές γιατί είναι νωπές οι αναμνήσεις μου από τούτο το ταξίδι και η κρίση δεν θα είναι πλήρως αντικειμενική. Όμως αν θες να δεις και να πλησιάσεις παγετώνες η Αλάσκα είναι ιδανικό μέρος. Το πληρώνεις λίγο ακριβά, αλλά εμείς το είχαμε πάρει απόφαση και όπου χρειαζόταν τα ακουμπούσαμε κανονικά. Υπήρχαν παγετώνες που σε χρέωναν για να τους πλησιάσεις (δεν εννοώ να πάρεις οδηγό, αυτό κι αν χρεωνόταν ακριβά!) και άλλοι που με λίγο περπάτημα απολάμβανες το μεγαλείο τους. Όπου είχαμε χρόνο πηγαίναμε, αλλά γενικά δεν περπατήσαμε και τόσο σε αυτό το ταξίδι. Δεν κάνομε ταξίδια που το ενδιαφέρον τους να στηρίζεται στο περπάτημα σε μονοπάτια. Όχι λόγω ηλικίας αλλά γιατί αξιοποιούμε διαφορετικά το χρόνο μας. Εντάξει, αν χρειαστεί και μια δυο ώρες περπάτημα το κάνομε.

Φωτογραφίες από το Anchorage. Η πρώτη είναι ένα μνημείο της ειρήνης, όχι του πολέμου. Ο στρατιώτης είναι η φιγούρα σύμβολο ειρήνης! Σε όλους τους λαούς (σχεδόν).
upload_2016-9-14_16-47-12.jpeg


upload_2016-9-14_16-49-45.jpeg



Η τρίτη μέρα στην Αλάσκα είχε πολλά χιλιόμετρα για να δούμε γραφικά χωριά στη χερσόνησο Kenai. Το πιο όμορφο και τουριστικό θεωρείται το Seward, που φυσικά είναι παραλιακό. Από εκεί ξεκινούν ημερήσιες κρουαζιέρες για παγετώνες και ζώα της θάλασσας, αλλά δεν πήγαμε αφού είχαμε στο πρόγραμμά κι άλλες. Εντύπωση μας έκανε εκεί το camping για τροχόσπιτα. Το μέγεθος δηλαδή των τροχόσπιτων. Τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην Αλάσκα είναι δωδεκάμετρα και πίσω κουβαλούν και ένα τζιπ οι άνθρωποι για τις μετακινήσεις τους. Τα τροχόσπιτα αυτά όταν έχουν παρκάρει έχουν τη δυνατότητα να εκτείνονται δεξιά και αριστερά για 50-60 πόντους επί πλέον και γίνονται κανονικές γκαρσονιέρες 30 ή 35 τετραγωνικών μέτρων!

upload_2016-9-14_16-52-23.jpeg


upload_2016-9-14_16-54-6.jpeg


upload_2016-9-14_16-55-31.jpeg


upload_2016-9-14_16-56-48.jpeg


Μετά προχωρήσαμε και στις μικρές πόλεις: Sterling, Soldotna και Kenai City, που δεν ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές.

upload_2016-9-14_16-58-1.jpeg


upload_2016-9-14_16-59-16.jpeg


Η διαδρομή άξιζε όμως και κυρίως η λίμνη Skilac στην οποία κάναμε λίγο βόλτα.

upload_2016-9-14_17-0-40.jpeg


upload_2016-9-14_17-1-46.jpeg


Το ενδιαφέρον ήταν ότι σε κάθε στροφή μπορούσε να τύχει αν δούμε και κάποιο κοντινό ή μακρινό παγετώνα να ξεπετάγεται από τα βουνά. Χιόνια δεν υπήρχαν και πολύ χαμηλά. Πιστεύω ότι σε υψόμετρο κάτω από 1500 μέτρα δεν είχε, εκτός και αν ήταν χωμένο σε κάποια χαράδρα. Όμως οι παγετώνες έφταναν μέχρι τη θάλασσα, και αυτό ήταν το καταπληκτικό: να βλέπεις τα βουνά καταπράσινα ή με γυμνά βράχια και ξαφνικά να πετάγεται ο παγετώνας ανάμεσα σε δυο πλαγιές.

upload_2016-9-14_17-3-15.jpeg


upload_2016-9-14_17-4-42.jpeg


Η επόμενη μέρα είχε αναχώρηση για τα νησιά της Χαβάης λίγο μετά το μεσημέρι. Το πρωί επισκεφτήκαμε το μουσείο (25$ είσοδος, μετριότητα) και κάναμε βόλτα σε κάποια πάρκα στο Anchorage.

upload_2016-9-14_17-11-44.jpeg


Από το αεροπλάνο το θέαμα των βουνών με τους παγετώνες ήταν εξαίσιο.

upload_2016-9-14_17-7-33.jpeg


upload_2016-9-14_17-8-53.jpeg


Θα συνεχίσουμε με το ταξίδι στην Αλάσκα, αφού έχουμε επιστρέψει από Χαβάη.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.839
Likes
15.736
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Εδώ έχομε κάνει ένα διάλειμμα έξι ημερών για την επίσκεψη στη Χαβάη και επανερχόμαστε στο αεροδρόμιο του Anchorage νωρίς ένα πρωί επιστρέφοντας. Και βέβαια θα απαντήσω στην εύλογη ερώτηση: γιατί σπάσαμε την Αλάσκα στα δύο; Ο βασικότερος λόγος είναι οικονομικός, αλλά και ένας άλλος είναι το μικρότερο ρίσκο για κάποια αεροπορική ή άλλη καθυστέρηση. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν όλα με επιστροφή και γι αυτό έβγαιναν φτηνότερα από το να πας Αθήνα-Αλάσκα-Χαβάη-Αθήνα. Πιστεύω το είχα ψάξει αρκετά καλά και δεν βρήκα κάτι καλύτερο. Και μιλάμε για διαφορά από 500 ευρώ και πάνω.

Το θέμα του ρίσκου εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία και τις εμπειρίες του καθενός. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήθελα να έχομε τρεις ανεξάρτητες και διαδοχικές πτήσεις χωρίς μεγάλο σταθμό. Και όταν λέω ανεξάρτητες εννοώ ότι τα εισιτήρια δε βγήκαν με τη μία με συνεργαζόμενες εταιρίες. Αυτό νομίζω σημαίνει ότι αν χάσεις μια πτήση δε στην καλύπτει κανείς.

Έτσι φτάνομε ξημερώματα (επιστρέφοντας από Χαβάη) στο Ted Stevens Anchorage αεροδρόμιο και πάμε στον γκισέ της Dollar-Thrifty για να πάρομε ένα Jeep Compass που είχαμε κλείσει μήνες πριν για να προλάβομε την περίοδο υψηλού τουρισμού στην περιοχή. Ήδη στο ίδιο ταξίδι είχαμε παραλάβει άλλα τρία αυτοκίνητα από την ίδια εταιρία (ένα στο Anchorage και από ένα στα δυο νησιά της Χαβάης που είχαμε επισκεφτεί). Δεν είχε υπάρξει κανένα πρόβλημα. Μόνο ας έχετε υπόψη σας ότι η συγκεκριμένη εταιρία εμφανίζει μικρό κόστος ενοικίασης, αλλά δεν συμπεριλαμβάνεται μέσα η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος μπορεί να υπερδιπλασιαστεί αν πάρεις όλες τις καλύψεις, που εμείς πάντα παίρνουμε.

Έρχεται η σειρά μας στον γκισέ και η κοπέλα που θα μας εξυπηρετούσε μου φάνηκε ξινή, πες το προαίσθημα. Της λέω το όνομα στο οποίο είχαμε κλείσει το αυτοκίνητο και δεν το εύρισκε. Υποχρεώθηκα να της δώσω τον αριθμό κράτησης. Μου έκανε εντύπωση, που δε μας βρήκε με το όνομα μόνο, αλλά η ενοικίαση προχωρούσε κανονικά. Σχεδόν είχαμε τελειώσει και τη ρωτώ αν θα μου δώσει κάποιο πρόσθετο έγγραφο αφού θα περνούσαμε τα σύνορα του Καναδά για να πάμε στο άλλο κομμάτι της Αλάσκας. Μόλις το ακούει ορθώνεται και μου λέει ότι δεν επιτρέπεται να φύγομε από την πολιτεία της Αλάσκας. Της εξηγώ ότι έχω μιλήσει με το γραφείο, εδώ στο αεροδρόμιο πριν την κράτησή μας και μου είπαν ότι περνάμε τα σύνορα χωρίς κανένα πρόβλημα. Παρά τις διαμαρτυρίες μου δεν άλλαζε γνώμη. Της ζητώ τον προϊστάμενο του γραφείου και μου είπε ότι είναι η ίδια. Δεν είχε νόημα να συνεχίσω τη διαμαρτυρία. Μου έφυγε ο τσαμπουκάς, όσος είχα, που δεν ήταν και πολύς. Μου έφυγε τέλος πάντων η χαλαρότης.

Το σκεφτόμαστε στα γρήγορα και αποφασίζομε να αλλάξομε το πρόγραμμά μας και να μην πάμε προς τον Καναδά. Ας χάσομε κάποια κλεισμένη κρουαζιέρα και ίσως τα ξενοδοχεία. Ρωτάμε και τα διπλανά γραφεία και αυτοκίνητο δεν υπήρχε ούτε για δείγμα. Της λέμε λοιπόν της κυρίας ότι ΟΚ, αλλάζομε το πρόγραμμά μας και δε θα περάσομε από Καναδά. Αμ δε! Δε σας το δίνω λέει το αμάξι γιατί «you intend to violate the contract» (σκοπεύετε να παραβιάσετε τη συμφωνία). Σκίζει και τα χαρτιά όλα και μας λέει ότι λυπάται. Της λέω ότι ήρθαμε από την Ελλάδα στην Αλάσκα και μας αφήνει 13 μέρες χωρίς αυτοκίνητο. Ήταν πολύ λυπημένη, όπως μας έλεγε. Είμαι σίγουρος ότι μέσα της την είχε καταβρεί. Θα μοσχονοίκιαζε το τζιπ τελευταία στιγμή.

Τόσο άσχημα είχα να νιώσω χρόνια. Φεύγοντας από τα γραφεία ενοικίασης και οι τρεις μας και χωρίς να ξέρομε τι μπορούμε να κάνομε ήμασταν απογοητευμένοι. Ξέρετε απογοήτευση με πανικό ταυτόχρονα, το χειρότερο συναίσθημα. Κινήσαμε βόλτες στο σχεδόν έρημο λόγω της ώρας αεροδρόμιο να βρούμε γραφείο πληροφοριών. Κλειστό. Πάω και λέω την πικρή μας ιστορία σε μια υπάλληλο της Alaska Airlines που ήταν μπροστά σε ένα κομπιούτερ και ασχολιόταν με απολεσθείσες αποσκευές. Ευτυχώς δεν είχε δουλειά και με άκουσε (καλά να είναι η γυναίκα!) με κατανόηση. Εγώ της πρότεινα να δει στο internet μήπως μας βρει κάποιο γραφείο στην πόλη με διαθέσιμο οποιοδήποτε όχημα. Το ψάχνει και μάλιστα πήρε από μόνη της τηλέφωνο και στο πρώτο που πήρε βρήκε ένα μεγάλο αλλά ακριβό chevrolet. Μου δίνει τη διεύθυνση και ήταν προς την πόλη, αλλά κοντά. Σε δέκα λεπτά ήμασταν εκεί με το ταξί και πήραμε το αυτοκίνητο. Ήταν λίγο ακριβό όπως είπα αλλά εκείνη την ώρα δε σκεφτόμασταν τα λεφτά. Για 13 μέρες δώσαμε 2.520 δολάρια. Το άλλο, το τζιπ, θα κόστιζε 2.000$. Ασφαλώς η χαρά μας ήταν πλέον τόσο μεγάλη που τα λεφτά και άλλα τόσα να ήταν δε θα μας ένοιαζε.

Και το ωραίο ήταν ότι λέω στην κοπέλα, αφού είχαμε πληρώσει (για λόγους ασφαλείας): θα θέλαμε να πάμε στο Haines (μια μικρή πόλη στη λωρίδα της Αλάσκας, που λέγαμε, δίπλα στον Καναδά), μπορούμε να διασχίσομε τα σύνορα του Καναδά για να φτάσομε εκεί; Βεβαίως μας λέει, κανένα πρόβλημα. Τη ρωτώ αν χρειάζεται κάποιο πρόσθετο χαρτί για τη διάβαση των συνόρων. Κανένα μου λέει, καλό ταξίδι. Και το ακόμα πιο ωραίο: η εταιρία ενοικίασης ήταν και αυτή της Dollar-Thrifty!

Έτσι με μια μικρή καθυστέρηση πήραμε τη λιμουζίνα μας και φύγαμε για την απέραντη Αλάσκα. Το ταξίδι μας πραγματοποιήθηκε όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί.

Το αμάξι μας.
upload_2016-9-15_22-0-43.jpeg


Δεν παρέλειψα φεύγοντας από το Anchorage να περάσω για να ευχαριστήσω την κοπέλα της Alaska Airlines που μας βρήκε το αυτοκίνητο. Δεν ήταν εκεί, αλλά άφησα σημείωμα σε μια συνάδελφό της για να της το παραδώσει. Ένα ευχαριστώ προς ένα άνθρωπο που βοήθησε χωρίς να έχει δικό του όφελος. Ακόμα και η συνάδελφός της που κράτησε το σημείωμα χάρηκε τόσο πολύ! Και για τις ευχαριστίες μας και γιατί είχαμε κάνει ένα ωραίο ταξίδι.


Και τώρα η ΑΛΑΣΚΑ ήταν για μας!


Πρώτη διαμονή ήταν σύμφωνα με το πρόγραμμά μας η πόλη Valdez. Είναι μια μικρή παραλιακή πόλη με 4, 5 χιλιάδες κατοίκους, που βρίσκεται στον κόλπο Prince William Sound. Εκεί καταλήγει ο περίφημος αγωγός Trans-Alaska Pipeline που έρχεται από τον Αρκτικό Ωκεανό μεταφέροντας πετρέλαιο. Επιλέξαμε αυτό το μέρος γιατί έχει ωραία διαδρομή για να φτάσεις και ενδιαφέρουσες κρουαζιέρες για να δούμε παγετώνες που φτάνουν στη θάλασσα και φάλαινες. Η απόστασή της από το Anchorage κοντά στα 500 χιλιόμετρα. Αν το κάνεις χωρίς στάσεις είναι λιγότερο από 6 ώρες.

upload_2016-9-15_22-2-10.jpeg


Τα δύο μεγάλα αυτοκίνητα που βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία είναι τροχόσπιτα και το πρώτο τραβά και ένα αυτοκίνητο μαζί.
upload_2016-9-15_22-4-22.jpeg


upload_2016-9-15_22-6-3.jpeg


Από το Anchorage πήραμε τον Glenn Highway και η μέρα ήταν ηλιόλουστη. Όπου βλέπαμε παράκαμψη για κάποια λίμνη την ακολουθούσαμε για να τη δούμε και να τραβήξουμε φωτογραφίες. Σταματάγαμε και σε γέφυρες να δούμε τα ποτάμια γεμάτα νερό ή να φωτογραφήσουμε τα βουνά με τους παγετώνες. Και γενικά κάναμε όλα εκείνα που όταν είσαι με πρακτορείο δεν τα κάνεις ή τα κάνεις με φειδώ γιατί ο χρόνος τρέχει και πρέπει «να προλάβουμε το φαγητό στο ξενοδοχείο γιατί θα κλείσει το εστιατόριο». Ο τόπος καταπράσινος. Μόνο στα βουνά από κάποιο ύψος και πάνω (ας πούμε 1500 μέτρα) σταματούσε η βλάστηση και από χιόνια μόνο αρκετά ψηλά, ίσως στα δύο χιλιόμετρα και πάνω. Καμιά φορά νομίζομε ότι στην Αλάσκα έχει χιόνια παντού και το καλοκαίρι ακόμα. Δεν είναι έτσι.

upload_2016-9-15_22-7-26.jpeg


Ο δρόμος βέβαια ήταν άνετος και χωρίς ιδιαίτερη κίνηση. Κυρίως έβλεπες αυτά τα τεράστια τροχόσπιτα, λίγες νταλίκες και πιο λίγες μοτοσυκλέτες.

Σε κάποιο σημείο κάναμε μια παράκαμψη για να επισκεφτούμε τον παγετώνα Matanuska. Πληρώνεις και $25 το άτομο για να περάσεις από το δρόμο του ιδιώτη που τον εκμεταλλεύεται κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως αξίζει. Φτάνεις στην άκρη του παγετώνα όπου παρκάρεις και με δέκα λεπτά περπάτημα είσαι πάνω στον παγετώνα. Φωτογραφίες και τα λοιπά.

Έχω μια ερώτηση: Είμαστε πολλοί που μας εκστασιάζουν οι παγετώνες, όσο κανένα άλλο φαινόμενο της φύσης;

Το ποτάμι-παγετώνας:
upload_2016-9-15_22-9-5.jpeg


Εδώ τελειώνει ο παγετώνας:
upload_2016-9-15_22-10-26.jpeg


Και για να γνωριστούμε:
upload_2016-9-15_22-12-2.jpeg


Να πω τώρα και μια αλήθεια: οι παγετώνες από μακριά έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και ομορφιά. Όσο τους πλησιάζεις χάνεται η οπτική που έχεις και δε βλέπεις όλο το μέγεθος παρά μόνο το τμήμα του που προσεγγίζεις. Βέβαια όταν είσαι μακριά θες να πλησιάσεις όσο γίνεται περισσότερο, γιατί νομίζεις ότι θα απολαύσεις όλο αυτό που φαίνεται από την απόσταση που βρισκόσουν.

upload_2016-9-15_22-13-18.jpeg


upload_2016-9-15_22-14-38.jpeg


Ο δρόμος που πάει στο Valdez πάει γύρω-γύρω από μια οροσειρά με μέγιστο ύψος πάνω από τα 4 χιλιόμετρα και γεμάτη παγετώνες. Επειδή ο καιρός ήταν καλός και υπήρχε καλή ορατότητα, μπορέσαμε και τους απολαύσαμε από το δρόμο χωρίς να κάνομε άλλη παράκαμψη. Μόνο ο Matanuska άλλωστε ήταν κοντά στο δρόμο. Για τους άλλους δεν ξέρω αν υπάρχει καν δρόμος για αυτοκίνητο. Η Αλάσκα είναι το μέρος του περπατήματος (trekking), όπως και η Νέα Ζηλανδία (απ' όσα μέρη ξέρω). Έτσι όποιος το επιθυμεί ας πάει με τα πόδια του. Εμείς έχουμε άλλες προτεραιότητες: θαυμάζουμε από κοντά ή μακριά και πάμε κυρίως όπου πάει ο δρόμος. Περπάτημα κάνουμε μόνο όταν πιστεύουμε ότι αξίζει και όχι σε βάρος του προγράμματος της εκδρομής. Θα έχετε καταλάβει ότι δεν είναι να «χασομεράμε» στα ταξίδια που κάνω. Το πρόγραμμά μας πάντα έχει πολλές επισκέψεις και λίγο χασομέρι. Δεν πάμε στην άκρη του κόσμου με κόστος 250 ευρώ τη μέρα για να περπατάμε. Πολλοί θα διαφωνούν, αλλά αν θέλω περπάτημα το κάνω στα ελληνικά βουνά ή έστω της Ευρώπης.

upload_2016-9-15_22-16-3.jpeg


upload_2016-9-15_22-18-0.jpeg




Όλη η διαδρομή της μέρας αυτής ήταν υπέροχη και ειδικά τα τελευταία 100 χιλιόμετρα με βουνά που είχαν υπέροχους χρωματισμούς πετρωμάτων, καταρράκτες, ποτάμια , λίμνες και πολλούς (σχετικά μικρούς) παγετώνες. Μάλιστα τους δυο-τρεις τελευταίους τους προσέγγιζες εύκολα. Το κάναμε σε έναν. Μόνο φωτογραφίες δεν έβγαιναν τόσο ωραίες γιατί είχαμε κόντρα τον ήλιο. Είπαμε ότι μετά από δύο μέρες που θα αναχωρούσαμε πρωί θα ήταν ο ήλιος από πίσω και θα ήταν καλύτερες. Αμ δε! Είχε μια συννεφιά που σε ορισμένα σημεία γινόταν ομίχλη. Αυτό το κακό έχει εκεί, και το ζήσαμε κάμποσες φορές: περνάς από ένα δρόμο που ξέρεις ότι έχεις να δεις ωραία τοπία και σου έχει μικρή ορατότητα. Τουλάχιστο όταν περνάς πρώτη φορά δεν ξέρεις τι έχεις χάσει! Στην επιστροφή λοιπόν δεν απολαύσαμε ξανά το τοπίο. Μόνο σε ένα παγετώνα πήγαμε πολύ κοντά και ήταν υπέροχα. Θα τα πούμε στη συνέχεια της ιστορίας.

upload_2016-9-15_22-19-29.jpeg


Εγώ πάντως εδώ δεν έχω λόγια:
upload_2016-9-15_22-21-6.jpeg


upload_2016-9-15_22-22-26.jpeg


upload_2016-9-15_22-23-50.jpeg


upload_2016-9-15_22-25-11.jpeg


upload_2016-9-15_22-26-44.jpeg


upload_2016-9-15_22-28-14.jpeg


Το απογευματάκι φτάσαμε στο Valdez. Δεν είναι κάποια όμορφη πόλη, όπως θα φανταζόμασταν ένα παλιό ψαροχώρι. Έχει μερικά γραφικά ξύλινα κτήρια και ένα λιμάνι γεμάτο βάρκες και ιστιοπλοϊκά. Αν δηλαδή κάνεις με τα πόδια βόλτα για μια ώρα μάλλον θα έχεις ολοκληρώσει τα ενδιαφέροντα. Αξίζει ίσως μια βόλτα στην παλιά πόλη του Valdez, που είναι λίγο έξω από τη σημερινή και υπάρχουν κάποια λίγα ερείπια από ό,τι έμεινε από τον σεισμό του 1964. Τακτοποιηθήκαμε σε ένα συμπαθές διαμέρισμα με δύο υπνοδωμάτια και σαλόνι, κόστους 250 ευρώ ανά βράδυ. Είπαμε εδώ οι τιμές είναι φωτιά. Και που να πηγαίναμε σε τίποτα καλύτερο. Κάτι ξέρουν οι αμερικάνοι που ταξιδεύουν με τα τροχόσπιτα!

upload_2016-9-15_22-29-39.jpeg


upload_2016-9-15_22-30-56.jpeg


Κάμαμε μια βόλτα στο χωριό πριν πάμε για ύπνο. Κάθε τόσο έβλεπες ταμπέλες για να προσέχουμε τις αρκούδες και τι πρέπει αν κάνουμε αν βρεθούμε αντιμέτωποι με καμία από αυτές. Δυστυχώς ή ευτυχώς μας πέτυχαν μόνο κάτι αγριοκούνελα. Και ήταν πολύ φιλικά, αν και λίγο τρομαγμένα! Το περίεργο είναι ότι σε αυτά τα μέρη, ενώ βλέπεις τόσα αυτοκίνητα, τόσα σκάφη και τόσα μαγαζιά ο κόσμος είναι κρυμμένος. Δεν κυκλοφορεί. Δεν ξέρω αν φταίει η νοοτροπία ή ότι δεν θένε να ξοδέψουν χρήματα λόγω ακρίβειας. Στη χώρα μας πας σε ένα παραλιακό χωριό το καλοκαίρι και νομίζεις ότι δε θα έχει άνθρωπο και βλέπεις στην παραλία γεμάτα τα μαγαζιά.

upload_2016-9-15_22-32-18.jpeg


upload_2016-9-15_22-33-42.jpeg


upload_2016-9-15_22-35-8.jpeg



Το χαρακτηριστικό στην Αλάσκα είναι τα πολλά πολύχρωμα ξύλινα τοτέμ. Τα βλέπεις παντού και είναι πολύ όμορφα. Και το Valdez ήταν γεμάτο. Είναι ένα απομονωμένο μέρος. Αν σκεφτείς ότι βρίσκεται μακριά από το Anchorage και το πιο κοντινό χωριό απέχει τουλάχιστο 100 χιλιόμετρα, έχει μια μοναξιά. Εκτός από το σεισμό του 1964 που το κατέστρεψε είχε και μια άλλη καταστροφή: τον Μάρτιο του 1989 το πλοίο Exxon Valdez προσέκρουσε σε ένα βράχο τη νύχτα και πέσανε στον κόλπο Prince William Sound χιλιάδες τόνοι αργού πετρελαίου καταστρέφοντας για χρόνια την περιοχή. Η καταστροφή θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως για το περιβάλλον.

Και το ξενοδοχείο μας με τα τοτέμ του:
upload_2016-9-15_22-37-34.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.839
Likes
15.736
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

chrgkoutz

Member
Μηνύματα
379
Likes
1.223
Ταξίδι-Όνειρο
Δάση Βόρειου Καναδά
travelbreak,πρωτα να σε "παινεψω" λιγο για την δημοσιευση σου.
Λιτος,αναλυτικος και ικανοποιητικα περιγραφικος.Περιγραφεις ολα οσα θελω να μαθω για προγραμματισμο παρομοιας περιοδειας,ενω οι φωτο σου υποστηριζουν κι αναδεικνυουν την φυσικη ομορφια των περιοχων,που διασχισατε.
.
Αρχικα λοιπον,θα ηθελα να ρωτησω,αν εχεις κανει τον γυρο της Νορβηγιας κι εφοσον απαντησεις θετικα, να σου ζητησω να συγκρινεις την μορφολογια και τις φυσικες ομορφιες,σε αναλογικη κλιμακα φυσικα,γιατι η Αλασκα είναι τεραστια
.
Μετα το ταξιδι,θα ελεγες/προτιμουσες να ειχες νοικιασει αυτοκινουμενο, για την περιοδεια σου στην Αλασκα;
Ειχες ελεγξει την περιπτωση αυτή κι αν ναι,ποια η διαφορα τιμης;

Επισης,κακως δεν αναφερεις το ονομα του «γραφειου ενοικιασης(?)»,που σου δημιουργησε το προβλημα,για να ξερει κι ο επομενος….προς αποφυγη
Περιμενω περιγραφες των δασικων περιοχων και φυσικα πολλες φωτο τους.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.136
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom