FILBO
Member
- Μηνύματα
- 152
- Likes
- 941
Επόμενος προορισμός μας ήταν η χερσόνησος Dyrholaey σε απόσταση 30 περίπου χλμ. Ο δρόμος συνεχιζόταν μέσα από πράσινους αγρούς που τους κάλυπτε ένα χαλί από μωβ αγριολούλουδα (όπως γράφαμε και στις εκθέσεις στο δημοτικό). Το τοπίο ήταν τόσο όμορφο μέσα στην απλότητά του που δεν μπορέσαμε ν' αντισταθούμε και σταματήσαμε για μια γρήγορη φωτογράφηση. Έτσι απαθανατιστήκαμε με φόντο την τοπική χλωρίδα.
Σύντομα συναντήσαμε τον 218 στα δεξιά μας (υπήρχε πινακίδα), τον ακολουθήσαμε και φθάσαμε στο πάρκινγκ. Υπάρχουν δύο δυνατότητες, ή να κατευθυνθείς προς τα πάνω, στην κορυφή του ακρωτηρίου ή να κατέβεις προς τη μαύρη παραλία Kirkjufjara. Eμείς κάναμε το πρώτο γιατί είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε στη συνέχεια την πιο διάσημη, παρακείμενη παραλία Reynisfjara.
H Dyrholaey είναι μια μικρή χερσόνησος-ακρωτήριο στη νότια ακτή της Ισλανδίας. Δημιουργήθηκε μετά από μια υποθαλάσσια ηφαιστειακή έκρηξη που έγινε πριν από πολλές χιλιάδες χρόνια. Το όνομα της σημαίνει "το νησί της πορτότρυπας" εξαιτίας της αψίδας από λάβα που έχει σχηματιστεί καθώς η δύναμη του ωκεανού διαβρώνει συνεχώς τον μαύρο βασάλτη. Έχει ύψος 120 μ. και όταν η θάλασσα είναι ήρεμη, μπορούν να περάσουν μικρά πλοία μέσα απ' αυτή. Λέγεται δε ότι ένας ριψοκίνδυνος (θεοπάλαβος θα έλεγα) Ισλανδός πέρασε μ' ένα αεροπλανάκι μέσα από την τρύπα!! Αλήθεια-ψέματα θα σας γελάσω...
Όταν φθάσαμε κοντά στην άκρη του γκρεμού, η θέα ήταν πανοραμική. Μιας και ο ουρανός ήταν πεντακάθαρος μπορούσες να δεις δυτικά κατά μήκος της ακτογραμμής σε πολύ μεγάλη απόσταση. Ανατολικά εκτείνονταν η μαύρη παραλία και προς τα βόρεια έβλεπες τον παγετώνα Mydralsjokull ν' αστράφτει. Μπροστά μας απλωνόταν η απεραντοσύνη του ωκεανού.Σκέφτηκα ότι αν τραβήξεις μια γραμμή από κει που στεκόμασταν, αυτή θα φτάσει στην Ανταρκτική χωρίς να συναντήσει στεριά. Μ' έπιασε δέος.. Τα βράχια ψηλά και άγρια, ο γκρεμός απόκρημνος.. Ευτυχώς που υπήρχε πιο πέρα ένας αιωνόβιος φάρος (από το 1927) για να δεσπόζει στα ανεμοδαρμένα ύψη και να προειδοποιεί τους ναυτικούς, στέλνοντας στωικά τα φωτεινά του σήματα. Πλέον έχει μετατραπεί εσωτερικά σε πολυτελές ξενοδοχείο αλλά απ' έξω διατηρεί τη μοναχική, αυστηρή του εικόνα.
Από τη θάλασσα έβλεπες να ξεπροβάλλουν βραχώδεις σχηματισμοί που προέρχονταν κι αυτοί από την έκρηξη που γέννησε ολόκληρη τη χερσόνησο. Ο πιο εντυπωσιακός ήταν οι "βελόνες" που βρίσκονταν στο τέλος της παραλίας Kirkjufjara και που ο θρύλος λέει ότι δημιουργήθηκαν όταν δύο ξωτικά προσπαθούσαν να σύρουν στη στεριά ένα τρικάταρτο καράβι αλλά τα πρόλαβε το ξημέρωμα και πέτρωσαν κάτω από το φως της μέρας. Έχουν ύψος 66 μ. και σύμφωνα με την παράδοση ήταν φωλιά ενός τέρατος για πολλούς αιώνες...
Πήραμε ένα μονοπάτι και περπατήσαμε προς ένα γειτονικό ύψωμα. Καθώς ανηφορίζαμε είδαμε στις χορταριασμένες πλαγιές των βράχων πολλά-πολλά puffins. Είναι θαλασσοπούλια που βρίσκουν την τροφή τους βουτώντας μέσα στο νερό. Μένουν σε μεγάλες αποικίες στο Β. Ατλαντικό, φτιάχνουν τις φωλιές τους σε σχισμές ή κοιλώματα των βράχων ή τις σκάβουν στο χώμα, πετούν κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας αλλά είναι και υποβρύχιοι κολυμβητές. Από τον Μάιο μέχρι τον Ιούνιο αναπαράγονται οπότε η πρόσβαση στην περιοχή είναι περιορισμένη ή και τελείως απαγορευμένη.
Και να σκεφθείτε ότι τα χαριτωμένα αυτά πουλάκια με τις άσπρες κοιλίτσες, τη μαύρη ράχη και το ριγέ πορτοκαλί ράμφος θεωρούνται τοπική σπεσιαλιτέ που τη διαφημίζουν κάποια εστιατόρια στο Ρευκιαβίκ.
Καθώς κατεβαίναμε από το ύψωμα βλέπω τον άντρα μου να έχει στήσει τον τρίποδα σε σημείο με απίστευτη θέα, να ρυθμίζει διαφράγματα, ταχύτητες, φακούς και όλα τα σχετικά και τη στιγμή που ήταν έτοιμος να απαθανατίσει αυτή τη μοναδική εικόνα, να έρχεται ένα σύννεφο από τη θάλασσα και να τυλίγει τους βράχους, εξαφανίζοντάς τους από το οπτικό πεδίο.
Η απογοήτευση του ήταν απερίγραπτη. Περίμενε μπας και φύγει το σύννεφο αλλά εις μάτην. Αρνιόταν πεισματικά να του αδειάσει τη γωνιά. "Θα βρούμε άλλους βράχους, πιο ωραίους " του είπα για να τον παρηγορήσω.
Ο περίπατος μας στη Dyrholaey μας ευχαρίστησε πολύ και με πιο μεγάλη όρεξη συνεχίσαμε για τη γειτονική παραλία Reynisfjara.
Σύντομα συναντήσαμε τον 218 στα δεξιά μας (υπήρχε πινακίδα), τον ακολουθήσαμε και φθάσαμε στο πάρκινγκ. Υπάρχουν δύο δυνατότητες, ή να κατευθυνθείς προς τα πάνω, στην κορυφή του ακρωτηρίου ή να κατέβεις προς τη μαύρη παραλία Kirkjufjara. Eμείς κάναμε το πρώτο γιατί είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε στη συνέχεια την πιο διάσημη, παρακείμενη παραλία Reynisfjara.
H Dyrholaey είναι μια μικρή χερσόνησος-ακρωτήριο στη νότια ακτή της Ισλανδίας. Δημιουργήθηκε μετά από μια υποθαλάσσια ηφαιστειακή έκρηξη που έγινε πριν από πολλές χιλιάδες χρόνια. Το όνομα της σημαίνει "το νησί της πορτότρυπας" εξαιτίας της αψίδας από λάβα που έχει σχηματιστεί καθώς η δύναμη του ωκεανού διαβρώνει συνεχώς τον μαύρο βασάλτη. Έχει ύψος 120 μ. και όταν η θάλασσα είναι ήρεμη, μπορούν να περάσουν μικρά πλοία μέσα απ' αυτή. Λέγεται δε ότι ένας ριψοκίνδυνος (θεοπάλαβος θα έλεγα) Ισλανδός πέρασε μ' ένα αεροπλανάκι μέσα από την τρύπα!! Αλήθεια-ψέματα θα σας γελάσω...
Όταν φθάσαμε κοντά στην άκρη του γκρεμού, η θέα ήταν πανοραμική. Μιας και ο ουρανός ήταν πεντακάθαρος μπορούσες να δεις δυτικά κατά μήκος της ακτογραμμής σε πολύ μεγάλη απόσταση. Ανατολικά εκτείνονταν η μαύρη παραλία και προς τα βόρεια έβλεπες τον παγετώνα Mydralsjokull ν' αστράφτει. Μπροστά μας απλωνόταν η απεραντοσύνη του ωκεανού.Σκέφτηκα ότι αν τραβήξεις μια γραμμή από κει που στεκόμασταν, αυτή θα φτάσει στην Ανταρκτική χωρίς να συναντήσει στεριά. Μ' έπιασε δέος.. Τα βράχια ψηλά και άγρια, ο γκρεμός απόκρημνος.. Ευτυχώς που υπήρχε πιο πέρα ένας αιωνόβιος φάρος (από το 1927) για να δεσπόζει στα ανεμοδαρμένα ύψη και να προειδοποιεί τους ναυτικούς, στέλνοντας στωικά τα φωτεινά του σήματα. Πλέον έχει μετατραπεί εσωτερικά σε πολυτελές ξενοδοχείο αλλά απ' έξω διατηρεί τη μοναχική, αυστηρή του εικόνα.
Από τη θάλασσα έβλεπες να ξεπροβάλλουν βραχώδεις σχηματισμοί που προέρχονταν κι αυτοί από την έκρηξη που γέννησε ολόκληρη τη χερσόνησο. Ο πιο εντυπωσιακός ήταν οι "βελόνες" που βρίσκονταν στο τέλος της παραλίας Kirkjufjara και που ο θρύλος λέει ότι δημιουργήθηκαν όταν δύο ξωτικά προσπαθούσαν να σύρουν στη στεριά ένα τρικάταρτο καράβι αλλά τα πρόλαβε το ξημέρωμα και πέτρωσαν κάτω από το φως της μέρας. Έχουν ύψος 66 μ. και σύμφωνα με την παράδοση ήταν φωλιά ενός τέρατος για πολλούς αιώνες...
Πήραμε ένα μονοπάτι και περπατήσαμε προς ένα γειτονικό ύψωμα. Καθώς ανηφορίζαμε είδαμε στις χορταριασμένες πλαγιές των βράχων πολλά-πολλά puffins. Είναι θαλασσοπούλια που βρίσκουν την τροφή τους βουτώντας μέσα στο νερό. Μένουν σε μεγάλες αποικίες στο Β. Ατλαντικό, φτιάχνουν τις φωλιές τους σε σχισμές ή κοιλώματα των βράχων ή τις σκάβουν στο χώμα, πετούν κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας αλλά είναι και υποβρύχιοι κολυμβητές. Από τον Μάιο μέχρι τον Ιούνιο αναπαράγονται οπότε η πρόσβαση στην περιοχή είναι περιορισμένη ή και τελείως απαγορευμένη.
Και να σκεφθείτε ότι τα χαριτωμένα αυτά πουλάκια με τις άσπρες κοιλίτσες, τη μαύρη ράχη και το ριγέ πορτοκαλί ράμφος θεωρούνται τοπική σπεσιαλιτέ που τη διαφημίζουν κάποια εστιατόρια στο Ρευκιαβίκ.
Καθώς κατεβαίναμε από το ύψωμα βλέπω τον άντρα μου να έχει στήσει τον τρίποδα σε σημείο με απίστευτη θέα, να ρυθμίζει διαφράγματα, ταχύτητες, φακούς και όλα τα σχετικά και τη στιγμή που ήταν έτοιμος να απαθανατίσει αυτή τη μοναδική εικόνα, να έρχεται ένα σύννεφο από τη θάλασσα και να τυλίγει τους βράχους, εξαφανίζοντάς τους από το οπτικό πεδίο.
Η απογοήτευση του ήταν απερίγραπτη. Περίμενε μπας και φύγει το σύννεφο αλλά εις μάτην. Αρνιόταν πεισματικά να του αδειάσει τη γωνιά. "Θα βρούμε άλλους βράχους, πιο ωραίους " του είπα για να τον παρηγορήσω.
Ο περίπατος μας στη Dyrholaey μας ευχαρίστησε πολύ και με πιο μεγάλη όρεξη συνεχίσαμε για τη γειτονική παραλία Reynisfjara.
Last edited: