• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ρουμανία 3+2 = Καρπάθια

NOSTIMON HMAP

Member
Μηνύματα
219
Likes
88
Επόμενο Ταξίδι
ΙΤΑΛΙΑ?
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΗΣΙΑ ΛΟΦΟΝΤΕΝ

Έρχεται λοιπόν το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος και όλοι ξεχύνονται για τις παραλίες οπότε μας δίνεται η ευκαιρία να ΜΗΝ πάμε όπου πάει όλος ο κόσμος συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση των Ελληνικών προορισμών. Προσθέτουμε και ένα 2ήμερο αδείας και ξεκινάμε για Ρουμανία.
Το αυτοκίνητο φορτώνεται με 2 σακ βουαγιάζ, στο πορτοφόλι μετρητά (όχι πολλά) και σε μιάμιση ώρα, από Προμαχώνα μπαίνουμε στη Βουλγαρία. Η διαδρομή γνωστή και έχει περιγραφεί σε άλλη ιστορία. Κατά τις 4,30 φτάνουμε Βέλικο Τύρνοβο στάση για φαγητό και γραμμή για Ρούσε το πέρασμα για τη Ρουμανία με γέφυρα στο Δούναβη. Με ένα μικρό αντίτιμο και συνοπτικές διαδικασίες, βρισκόμαστε, αφού περνάμε τη γέφυρα τη διακοσμημένη με ένα ζευγάρι εντυπωσιακούς πυλώνες με κίονες στη κάθε της πλευρά (και φορτωμένη με δεκάδες φορτηγά) στη Ρουμανία.
Τα 75 km μέχρι το Βουκουρέστι σε έναν επίπεδο κάμπο και σε καλούτσικο και ευθύ δρόμο με πάρα πολύ κίνηση. Ένα από τα πράγματα που θα θυμάμαι από τη Ρουμανία θα είναι τα πάρα πολλά αυτοκίνητα και ειδικά τα φορτηγά.
Το GPS μας έβγαλε στο κέντρο του Βουκουρεστίου (σε ευχαριστώ τεχνολογία και μεγάλε αδερφέ) και κατά μεγάλη σύμπτωση μπροστά σε ξενοδοχείο με ελεύθερα δωμάτια των 65? σε ένα κτήριο του 1900. Αν εξαιρέσεις λίγο το τρίξιμο στο 100+ χρονών πάτωμα και το ταβάνι που δεν φαινόταν (λόγω ύψους), το δωμάτιο ήταν μία χαρά και μεγαλύτερο από το φοιτητικό διαμέρισμα του γιου μας.
Τις 2-3 ώρες μέχρι τον ύπνο τις βγάλαμε με μία μικρή βόλτα στη γειτονιά, στη πλατεία Ροσέτι για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ και για σάντουιτς στο γυράδικο.
Το πρωί με τα πόδια γύρα στο κέντρο του Βουκουρεστίου στα βασικά σημεία που αξίζει να δεί κανείς. Έργα του καθεστώτος (παλάτι του Λαού, τα πάρκα, οι πλατείες και οι λεωφόροι) και κτήρια και ναοί που γλίτωσαν από το καθεστώς τους βομβαρδισμούς και τον χρόνο, και που έδωσαν στη πρωτεύουσα της Ρουμανίας, το όνομα Παρίσι των Βαλκανίων. Δεν είναι φαντάζομαι Παρίσι (χωρίς να το έχω επισκεφθεί) αλλά όλο και κάτι συναντάς που σε κάνει να το κοιτάξεις και δεύτερη φορά και να το θαυμάσεις από αρχιτεκτονικής άποψης (και συναντάς πολλά). Τα κτήρια βέβαια δεν είναι στη καλύτερη τους κατάσταση αλλά διορθώνονται σιγά σιγά και κάτι που κάνει εντύπωση είναι το ότι ενώ μπορεί να είναι άβαφα και απεριποίητα, τα μπαλκόνια και τα παράθυρα όμως είναι στολισμένα με γλάστρες και λουλούδια. Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι έχουν μεράκι τους αρέσει το ωραίο και η καθαριότητα και άμα ορθοποδήσουν οικονομικά θα ξανακάνουν την πόλη τους ένα κόσμημα.
Ο χρόνος όμως πιέζει και αφού γίνει μία βόλτα στη πόλη με το αυτοκίνητο συνεχίζουμε βόρεια προς τα Καρπάθια..
Επόμενη στάση η τουριστική από ανέκαθεν πόλη Σινάια. Την πανέμορφη καταπράσινη περιοχή σε ένα φαράγγι των Καρπαθίων, την είχαν εντοπίσει από το 1600 μοναχοί, άρχοντες και βασιλείς και πρόσθεσαν στην ήδη όμορφη περιοχή όμορφα μοναστήρια, επαύλεις και ένα πανέμορφο παλάτι-κάστρο το Πέλες (το ομορφότερο που έχω δει μέχρι τώρα). Τουριστικός προορισμός και δεν υπάρχει περίπτωση να μη περιλαμβάνεται σε επίσκεψη στη Ρουμανία. Γεύμα πάμφθηνο στη περιοχή και πέρασμα από την άλλη πλευρά των Καρπαθίων προς το σημερινό προορισμό το Μπρασόβ. Φτάνοντας στο Μπρασόβ η απογοήτευση. Η βροχή που έπεφτε, η κούραση του ταξιδιού και η εικόνα των απεριποίητων καθεστωτικών κτηρίων μας χάλασαν τη διάθεση. Αλλά το GPS μας οδήγησε στο κέντρο της πόλης και στο θαύμα. Η μέρα με τη νύχτα. Βρεθήκαμε σε μία μεσαιωνική πόλη της κεντρικής Ευρώπης. Αφήνουμε το αμάξι στο φυλασσόμενο πάρκινκ, και πετιόμαστε στο κοντινό ξενοδοχείο που εντοπίσαμε από το δίκτυο χωρίς όμως να έχουμε κλείσει, όπου μαθαίνουμε ότι είναι δύσκολο να βρεθεί δωμάτιο στη πόλη. Παρόλα αυτά μετά από πολλά τηλεφωνήματα και πολύ ενδιαφέρων από τον υπάλληλο της ρεσεψιόν βρέθηκε πεντακάθαρο διαμέρισμα σε ένα ανακαινισμένο κτήριο του 1600 στη κεντρική πλατεία, στη τιμή των 50? (περιλαμβάνεται και πρωϊνό μας τονίζουν. Και τι πρωϊνό. Ήταν από τις φορές που ντράπηκα που πλήρωσα τόσο φτηνά για τόσα πολλά). Τα πράγματα από το αυτοκίνητο, ντουζάκι και σύντομη βόλτα στη πλατεία όπου παρά το ψιλόβροχο ο κόσμος παρακολουθούσε μία υπαίθρια συναυλία. Κρασί και φαγητό στο μεσαιωνικό εστιατόριο κάτω από το δωμάτιο και ύπνο γιατί και η επόμενη μέρα προβλέπεται ενδιαφέρουσα.
 

Attachments

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Ωραίο το πρώτο μέρος και αυτής της βουτιάς στα Βαλκάνια. Περιμένουμε.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.784
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Τα Καρπαθια και η περιοχη της Τρανσυλβανιας παντα ηχουσαν περιεργα στα αυτια μου-λογω του γνωστου κατοικου τους-περιμενω τη συνεχεια.
 

NOSTIMON HMAP

Member
Μηνύματα
219
Likes
88
Επόμενο Ταξίδι
ΙΤΑΛΙΑ?
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΗΣΙΑ ΛΟΦΟΝΤΕΝ
Το Μπρασόβ, παλιά Κορόνα, πόλη με Γερμανικό παρελθόν βρίσκεται στους βόρειους πρόποδες της οροσειράς και είναι μία από τις βάσεις για τις εξορμήσεις στα Καρπάθια. Εκτός από τα χαρακτηριστικά μεσαιωνικά σπίτια και τα δαντελωτά, στολισμένα, νεοκλασικά φιλοξενεί και τη Μαύρη Εκκλησία τη μεγαλύτερη γοτθικού ρυθμού εκκλησία της χώρας με το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό όργανο της νοτιοδυτικής Ευρώπης και μία μεγάλη συλλογή ανατολίτικων ταπήτων που στολίζουν τα οικογενειακά στασίδια. Επίσης στο κέντρο της πλατείας δεσπόζει το παλιό δημαρχείο προσθέτοντας στο μεσαιωνικό χρώμα της πόλης. Το κέντρο το γυρίζεις γρήγορα ειδικά άμα ψιχαλίζει, χαζεύεις τα όμορφα σημεία, τη συναγωγή, τα τείχη και ξεκινάς για το κάστρο του Δράκουλα στη πόλη Μπράν.
Τελικά ένα παραμύθι έκανε μία ολόκληρη οροσειρά, μία χώρα, ένα κάστρο και έναν ηγεμόνα διάσημους. Ο κόμης Ντρακούλ (Βλάντ Τέπες) ηγεμόνας της Βλαχίας οι φήμες λένε ότι κοιμήθηκε για μια μόνο βραδιά στο συγκεκριμένο κάστρο αλλά η πένα του Αβραάμ Στόκερ δημιούργησε τον θρύλο τον οποίο εκμεταλλεύονται στο έπακρο οι Ρουμάνοι γιατί πουλάει. Και πουλάει πολύ. Ότι μπορεί να φανταστεί κανείς από αναμνηστικό, φέρνει τη σφραγίδα του κόμη και ο κόμης κόσμο. Έβγαλαν και κρασί Δράκουλα (το κέτσαπ τους ξέφυγε). Κατά τα άλλα το κάστρο ψιλοκαταθλιπτικό σε μία καταπράσινη περιοχή δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον αντίστοιχο του ονόματός του αλλά Καρπάθια πας, δεν γίνεται να λείπει από την περιήγηση. Μετά την επίσκεψη και τις απαραίτητες φωτογραφίες συνεχίζουμε τη διαδρομή προς το Σιμπιού όχι από τον κανονικό δρόμο γυρίζοντας στο Μπρασόβ (30 km) αλλά από τα τρομερά και φοβερά Καρπάθια.. Τρομερά και φοβερά μόνο στο όνομα γιατί είναι πανέμορφα με μεγάλα δάση κωνοφόρων και ηλιόλουστες κατά διαστήματα χορτολιβαδικές εκτάσεις, όπου σου ερχόταν να κυλιστείς δίπλα στις αγελάδες που έβοσκαν αμέριμνες. Ποταμάκια και σπιτάκια διάσπαρτα στις πλαγιές όπου περιμένεις να δεις και τη Χάϊντι να βγαίνει από καμιά πόρτα, κάτι σαν Αυστρία. Αυτά με τα Καρπάθια τα οποία τα αφήσαμε πίσω μας και πιάσαμε κάμπο και τον διεθνή προς Σιμπιού. Ο δρόμος με μία λουρίδα ανά κατεύθυνση με διαδοχικές στάσεις λόγω έργων, και με κίνηση τρομερή (και πολλά μα πάρα πολλά φορτηγά).
Η άφιξη στο Σιμπιού αργά το απόγευμα και η εικόνα της πανέμορφης πόλης (πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης 2007) μας διώχνει την κούραση. Παρκάρισμα ελεύθερο στην είσοδο της παλιάς πόλης, Στα 50 μέτρα κλείνουμε δωμάτιο με 40? (χωρίς πρωϊνό) σε αναστηλωμένο μεσαιωνικό σπίτι στον κεντρικό δρόμο της πόλης, ξεφόρτωμα και βιαστικά να προλάβουμε να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερα από την παραμυθένια πόλη.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Έχω "φτιαχτεί" κανονικά. Είναι ένα από τα ταξίδια που ονειρεύομαι. Συνέχισε και σε παρακαλώ στο τέλος δώσε και στοιχεία χρηστικά (ονόματα ή και σάϊτ ξενοδοχείων, φαγάδικα κ.λ.π.)
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Οχι απλά Νόστιμον .... Πεντανόστιμον το πενθήμερο στα Καρπάθια.
Το έβαλα κι αυτό στα προσεχώς (με κίνδυνο να γινω γραφικός απ τη μεγάλη λίστα)
 

NOSTIMON HMAP

Member
Μηνύματα
219
Likes
88
Επόμενο Ταξίδι
ΙΤΑΛΙΑ?
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΗΣΙΑ ΛΟΦΟΝΤΕΝ
Πράγματι η πόλη είναι παραμυθένια, όπου, αν δεν υπήρχε το ηλεκτρικό και μερικές (όχι πολλές ) επιγραφές και βιτρίνες καταστημάτων θα περίμενες να ξεπροβάλει από τις θεόρατες πόρτες των εσωτερικών αυλών των κτηρίων κανένας έφιππος ιππότης ή κανένας αραμπάς που τον τραβούν τα βόδια. Φυσικά οι πόρτες σήμερα κρύβουν τα αυτοκίνητα των ιδιοκτητών των κτηρίων τα οποία αναστηλώνονται και κατοικούνται κανονικά. Και είναι όλη η πόλη αναστηλωμένη καθαρή και περιποιημένη με όμορφα μαγαζάκια, καφέ και ρεστοράν και πολλούς τουρίστες από όλο τον κόσμο να γεμίζουν κάρτες μνήμης και φίλμ. Φωτογραφίες να δείχνουν σε φίλους, γιατί η ομορφιά της πόλης μένει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη όσων την επισκέπτονται.
Έτσι κι εμείς το ίδιο βράδυ και το επόμενο πρωί γυρνούσαμε, ανακαλύπταμε, φωτογραφίζαμε, ξαποσταίναμε στα καφέ και πάλι από την αρχή για να χορτάσουμε την επιστροφή στο παρελθόν.
Η παλιά πόλη περιβάλλεται από τη νέα την οποία τη βγάλαμε τελείως από το μυαλό μας όπως επίσης ξε-χάσαμε να επισκεφτούμε και ένα αξιόλογο πάρκο-μουσείο στα περίχωρα (Άστρα). Δυστυχώς το πρόγραμμα δεν επέτρεπε και δεύτερη ημέρα, οπότε φόρτωμα και δια μέσω των Καρπαθίων πάλι και δίπλα στο ποταμό Όλτ, συνοδεία της μεγάλης κίνησης και του πλήθους των φορτηγών, κατευθυνόμαστε νότια προς Κραιόβα.
Η πόλη κάποτε ίσως να ήταν όμορφη πάντως σήμερα μπορεί να χαρακτηριστεί αδιάφορη από την εικόνα που δίνει το συνοθήλευμα των καθεστωτικών ως επι το πλείστον κτηρίων με τα ελάχιστα δείγματα του όμορφου (;) παρελθόντος. Βέβαια μία γύρα με το αυτοκίνητο και μία σύντομη στάση για ανταλλαγή χρημάτων δεν δίνει ασφαλή συμπεράσματα αλλά τουλάχιστον σε μένα αυτή η εντύπωση δόθηκε.
Η πορεία μας συνεχίζεται νότια προς τη μία από τις 4 (;) πύλες εισόδου –εξόδου προς Βουλγαρία το Ορυάχοβο. Οι άλλες τρείς είναι το Ρούσε από όπου μπήκαμε, το Βιντίν δυτικά στα σύνορα με Σερβία, και άλλη μία μου φαίνεται στη Μαύρη θάλασσα.
Τα τελευταία 75 km της Ρουμανίας γίνανε ανάμεσα σε φτωχικά, άχρωμα, καμπίσια χωριά χωρίς καθόλου κίνηση, (εκτός από τα ιππήλατα οχήματα των αγροτών) σε σημείο που να αμφιβάλουμε ότι ήταν ανοιχτό το φέρυ στο Ορυάχοβο. Χωριά διαφορετικά από αυτά που ξέρουμε, χωρίς βάθος, παρατεταγμένα επί πολλά χιλιόμετρα δεξιά αριστερά του δρόμου. Αυτό βέβαια έχει σαν αποτέλεσμα και τον περιορισμό και του ορίου ταχύτητας επί μακρόν, λόγω κατοικημένης περιοχής. Τελικά φτάσαμε στον Δούναβη και στο Ρουμάνικο τελωνείο από όπου θα περνούσαμε απέναντι, πληρώνοντας 26? για το φέρυ, 5? για κάτι τις και 15? δωράκι στον υπάλληλο (γιατί δεν είχαμε μία βινιέτα όπως μας είπε, την οποία την προμηθεύουν τα βενζινάδικα όταν βάζεις βενζίνη). Εμείς βάλαμε βενζίνη και δεν μας έδωσαν τίποτα, ούτε στα σύνορα μας ζήτησαν χρήματα για βινιέτα, πράγμα που γίνεται στα Βουλγάρικα σύνορα, κοστίζει 5? και έχει διάρκεια μιάς εβδομάδας. Ο καυγάς με τον υπάλληλο ξεκίνησε όταν μας είπε ότι το πρόστιμο είναι 300?, δεν δεχόταν να πάμε να βάλουμε βενζίνη και να επιστρέψουμε , ούτε να επιλέξουμε άλλη πύλη εξόδου (πχ Ρούσε). Τελικά αφού είδε ότι δεν βγαίνει άκρη είπε δώστε ότι προαιρείσθε (τα 15?) και μας άφησε να περάσουμε. Προσπεράσαμε μία ουρά 40-50 φορτηγών που περίμεναν τον έλεγχο, ανεβήκαμε στο φέρυ μαζί με άλλα 4 ΙΧ και καμιά 15ριά φορτηγά και σε 30 λεπτά βρισκόμαστε στη Βουλγαρία διαπλέοντας τον Δούναβη.
Ο δρόμος προς Σόφια πολύ καλύτερος από της Ρουμανίας, με μεγαλύτερα όρια ταχύτητας και διαδοχικά μπλόκα της τροχαίας, αλλά τους Βούλγαρους οδηγούς πιστούς στη καλή τους συνήθεια να σε ειδοποιούν με το αναβόσβημα των προβολέων, οπότε όλα μέλι γάλα. Νωρίς το βράδυ φτάνουμε Σόφια κατάλυση στο παλιό καλό ξενοδοχείο (Ντίτερ) γεύμα και ύπνο γιατί οι 8+ ώρες οδήγησης για 550 km δεν επέτρεπαν να συνεχίσουμε για Θεσσαλονίκη. Εξάλλου ποτέ δεν χάνουμε την ευκαιρία για μία πρωϊνή βόλτα με καφέ στη Λεωφόρο Βίτοσα και ένα καλό μεσημεριανό στο Μελένικο. Νωρίς το απόγευμα φτάσαμε σπίτι μας Θεσσαλονίκη.
Τελικά πολύς κόσμος όπως και εμείς παλιά, έχει μια αρνητική ιδέα για τα Βαλκάνια αλλά πιστεύω ότι έχουν πολλά να προσφέρουν και από φύση και από αξιοθέατα και από κουλτούρα και στο κάτω κάτω είναι εύκολα προσβάσιμα και οικονομικά (2 άτομα, 5 μέρες, 4 διανυκτερεύσεις, είσοδοι, βενζίνες, γεύματα, καφέδες, ποτά, ποτά, ποτά και αρκετές κρέμες Ασλάν 750?).
Τώρα για τους φίλους που θέλουν να ακολουθήσουν τα βήματα μας στο μεν Σιμπιού προτείνω την πανσιόν casa Frieda (4ο μαγαζί στον κεντρικό πεζόδρομο αριστερά) στο Μπρασόβ θα ήθελα να μείνω αλλά ήταν γεμάτα τα bella mousica και casa Wagner στη κεντρική πλατεία (http://www.brasov-hotels.ro/accomodation/TH2-hotel_in_brasov.en.php) αλλά και η πανσιόν στο Gustari restaurant με ικανοποίησε. Στο Βουκουρέστι το Banat το τριζάτο για όσους αντέχουν (εγώ έχω ζήσει σε νεοκλασικό) και Σόφια το Diter μου αρέσει.
Οι δρόμοι στη Βουλγαρία μου φάνηκαν πιο ασφαλείς, γιατί οι Ρουμάνοι οδηγοί μου φάνηκαν πιο επιθετικοί και αψυχολόγητοι και δεν ειδοποιούν για τις κακοτοπιές (τροχαία). Παρόλα αυτά σταματούν στις διαβάσεις για τους πεζούς.
Όσο για το φαγητό και το ποτό άμα δοκιμάσεις τα Βουλγάρικα (υπάρχουν και κολλήματα) μιάς και θα περάσεις από εκεί τα Ρουμάνικα δεν συγκινούν, εκτός αν αρέσουν τα κεντροευρωπαικά.
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Δεν έχω ταξιδέψει στις Βαλκανικές χώρες, είναι στο μυαλό μου όμως, γι αυτό και σ΄ευχαριστώ για τις πληροφορίες!:)

Μια χαρά το πενθήμερο! Πάντα τέτοια, σου εύχομαι!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πολύ καλό!!! Νάσαι πάντα καλά να κάνεις πολλά ταξίδια και να μας "παίρνεις" κι εμάς μαζί σου. Σε ευχαριστώ!!!
 

Lthanos

Member
Μηνύματα
1.387
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο
Ταξίδι-Όνειρο
2 μήνες στην Κίνα
Άλλη μία όμορφη ιστορία μεταφέρθηκε σε "Ταξιδιωτικές Ιστορίες/Ευρώπη".
 
Μηνύματα
108
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Βουκουρέστι
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αφηγηματικός και κατατοπιστικός.Σχεδιάζω να κάνω το ίδιο tour με τη γυναίκα μου τη Πρωτοχρονιά.Καλά ταξίδια Νοστιμο Ημαρ
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.255
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom