Ανδόρρα Γαλλία Μέσα Πυρηναία (Τουλούζη, Σπήλαιο Niaux, Κάστρο Montsegur, Oι «Κάθαροι» κ.α.) - Ανδόρα

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ

Μέσα Πυρηναία (Τουλούζη, Σπήλαιο Niaux, Κάστρο Montsegur, Oι «Κάθαροι» κ,.ά )-Ανδόρα.

Αυτή τη φορά θα πάμε στα Πυρηναία όρη…

Ήταν Ιούλιος του 2004 όταν πήραμε την πτήση από Ηράκλειο για Τουλούζη, με επιστροφή μετά από έξη διανυχτευρεύσεις. Ο δικός μας…άνθρωπος μας υποδέχτηκε με την οικογένεια του στο αεροδρόμιο. Επιτέλους, ανταποκριθήκαμε στις προσκλήσεις του να γνωρίσουμε τον τόπο που ζει και εργάζεται, και μια ακόμα επικοινωνία με την τετραμελή οικογένεια του, που μέχρι τότε γινόταν μόνο στον τόπο μας. Δεν αρκέστηκε όμως, σ΄ αυτά, αλλά είχε πάρει άδεια, και με ημερήσιες κι όχι μόνο εκδρομές, γνωρίσαμε την ευρύτερη περιοχή της πόλης, με τα αξιοθέατα , την γεωγραφία και την ιστορία της. Έχοντας τον λοιπόν, οδηγό, διερμηνέα και ξεναγό, ξεκινάμε τις περιηγήσεις μας

Η Τουλούζη είναι η τέταρτη σε μέγεθος πόλη της Γαλλίας και βρίσκεται στα νότια της χώρας, στην περιοχή των Μεσοπυρηναίων. Εντυπωσιάζει το μουσείο des Augustins με πολλά ρωμαϊκά αρχαία. Πολύ όμορφο είναι το πάρκο της πόλης, καθαρό και περιποιημένο, πλούσιο σε χλωρίδα με καλλιτεχνικά διαμορφωμένα ανθοστόλιστα θέματα.

Την πόλη διασχίζει ο ποταμός Γαρούνας ο οποίος πηγάζει από τα Πυρηναία, φτάνει στο Μπορντό και καταλήγει στον Βισκαϊκό κόλπο. Από την Τουλούζη συνεχίζει το ποτάμι με το Canal du Midi (κανάλι του νότου) και χύνεται στη Μεσόγειο. Είναι ένα τεράστιο έργο του ανθρώπου που κατατάσσεται, κατά μικρό βέβαια ποσοστό, στην κατηγορία του Σουέζ, του Ισθμού της Κορίνθου και του καναλιού του Παναμά. Έχει καταχωρηθεί στα μνημεία της παγκοσμίου κληρονομιάς της Unesco. Το έργο αυτό που μαζί με τον Γαρούνα θα ένωνε τη Μεσόγειο με τον Ατλαντικό το είχαν σκεφτεί και οι Ρωμαίοι. Οι εργασίες όμως ξεκίνησαν το 1666 επί Λουδοβίκου 14ου και τέλειωσαν 15 χρόνια αργότερα. Το Canal du Midi έχει μήκος 240 km, βάθος 2,5 μ., και πλάτος 10μ. . Ένα σύνολο από 100 δεξαμενές όπως και στο κανάλι του Παναμά αλλά εδώ μικρότερες, φέρνουν τα κάθε είδους σκάφη που τα περισσότερα είναι αναψυχής, στο επόμενο επίπεδο που πρέπει να προχωρήσουν για τη συνέχεια του ταξιδιού. Στα χωριά και στις πόλεις απ’ όπου περνά υπάρχουν λιμανάκια για τον ελλιμενισμό των σκαφών, παράλληλα με το κανάλι δεν υπάρχουν δρόμοι για αυτοκίνητα αλλά μόνο καλοί χωματόδρομοι για ποδηλασία, ή τζόκιν, δενδροστοιχίες δίπλα στο ποτάμι και πολλοί χώροι αναψυχής με τους απαραίτητους πάγκους για πικ νικ.
Μας έτυχε να σταματήσουμε σε ένα παραποτάμιο χωριό με λιμανάκι για τα σκάφη, και εντυπωσιάστηκα από την οργάνωση. Όλα τα πλεούμενα ήταν εφοδιασμένα με ποδήλατα, για να μπορούν οι επιβάτες τους να επισκέπτονται τα κοντινά αξιοθέατα.. Είναι ταξίδι μέσα στην φύση, μέσα από τα χωριά και πόλεις της νοτίου Γαλλίας. Στη Μεσόγειο θάλασσα καταλήγει στο λιμάνι Sete, που φτιάχτηκε για την εξυπηρέτηση των σκαφών του καναλιού.

Στην ευρύτερη περιοχή της Τουλούζης βρίσκεται η αεροκατασκευαστική μονάδα των air bus 380, παλιά και των Concord κι΄ επίσης ο ESA (Ευρωπαικός Οργανισμός Διαστήματος), που είναι η NASA της Ευρώπης. Δεν μπορεί να λείπει απ εδώ η Cite de l’ Espace. Με 40 ευρώ το εισιτήριο που έκανε τότε, βλέπεις ομοιώματα σε κανονικό μέγεθος του Ariane, του Mir, του Suyuz κα. Ξεναγήσε στο αστεροσκοπείο, μπαίνεις σε διαστημόπλοια, παίρνεις μια καλή ιδέα απ’ τη ζωή των αστροναυτών, και πολλές τεχνικές λεπτομέρειες για δορυφόρους ,διαστημόπλοια, πυραύλους κ.λ.π.

Το πανεπιστήμιο της Τουλούζης είναι από τα παλαιότερα της Ευρώπης.. Σήμερα υπάρχουν τρία πανεπιστήμια και ο αριθμός των φοιτητών είναι ο τρίτος στην Γαλλία μετά το Παρίσι και τη Λυών. Τα νερά του ποταμού κυλούν ήρεμα μέσα απ’ την πόλη, οι παλιές γέφυρες πάνω του δίνουν μια ρομαντική νότα, φέρνει όμως αρκετή υγρασία , τις μέρες που ήμασταν είχαμε τακτικό ραντεβού με απογευματινές, και ιδίως νυχτερινές μπόρες, παρόλο που ήταν Ιούλιος και την μέρα ο ουρανός ήταν πεντακάθαρος.

Σπήλαιο Niaux. Για να επισκεφτείς το σπήλαιο πρέπει να κλείσεις ραντεβού 12-15 μέρες πριν. Η ξενάγηση γίνεται ανά ομάδες των δέκα ατόμων. Βρίσκεται στα ΝΔ της Τουλούζης κοντά στα Πυρηναία. Φτάσαμε μετά από δυο ώρες οδήγησης με μια μικρή στάση στην όμορφη πόλη Foix. H αίθουσα υποδοχής και το ταμείο ήταν ένα επίπεδο κάτω απ’ αυτό της εισόδου. Μετά από την επιβεβαίωση του ραντεβού μας και την έκδοση των εισιτηρίων, μας έδωσαν να φορέσουμε κράνη, κι’ από ένα φακό ανά δύο άτομα, με οδηγίες να μην φωτίζουμε τις πλευρές του σπηλαίου αλλά να τον ανοίγουμε μόνο όπου δεν διακρίνουμε καλά το μονοπάτι, κι εφόσον ο φακός του ξεναγού δεν μας καλύπτει.
Παίρνουμε το μεγάλο ανελκυστήρα και φτάνουμε στο επίπεδο του σπηλαίου. Βρισκόμαστε στους πρόποδες των Πυρηναίων σε υψόμετρο 500 μέτρα περίππου,και μπροστά μας βλέπουμε μια τεράστια μαύρη τρύπα που είναι είσοδος του σπηλαίου. Το φως της ημέρας που μπαίνει απ΄ τη μεγάλη είσοδο φωτίζει τα πρώτα μας βήματα. Το μονοπάτι είναι καλά χαραγμένο απ’ την πολύ χρήση, ο ξεναγός μας επισημαίνει τα γλιστερά του σημεία, οδηγίες για στιγμιαίο άναμμα των φακών, ξενάγηση στα γαλλικά και μετάφραση σε μας απ΄ τον άνθρωπο μας. Κάθε σπήλαιο έχει τις ιδιαιτερότητες του. Εδώ έχουμε μεγάλο πλάτος και ύψος ιδίως στα πρώτα μέτρα της εισόδου. Το σπήλαιο μοιάζει με μια μακρόστενη γαλαρία με μόνο μία μικρή καμπή κάπου στη μέση. Προχωρώντας στο βάθος αρχίζουν να στενεύουν τα τοιχώματα αλλά η οροφή παραμένει σε αρκετό ύψος. Με μεγάλη μου έκπληξη βλέπω ότι είναι το πρώτο σπήλαιο απ’ όσα έχω δει, που δεν υπάρχουν σταλαγμίτες ή σταλαχτίτες. Μόνο βράχια στις πλευρές, σκόρπια στο έδαφος μαζί με άμμο και μερικές λιμνούλες.

Μετά από 800 μέτρα από την είσοδο φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής όπου βρίσκεται το λεγόμενο «Μεγάλο Σαλόνι» με τις σπηλαιογραφίες για τις οποίες ήρθαμε που γι’ αυτές είναι το σπήλαιο τόσο ξακουστό στον κόσμο. Δίνεται αυστηρή εντολή από τον ξεναγό να μην ανάβουμε φακό, εκτός απ΄ τον δικό του που μας φωτίζει την τέχνη των σπηλαίων του παλαιολιθικού ανθρώπου.
Είναι εικόνες κυνηγιού, με βίσονες, άλογα, αίγες, ελάφια, μερικά βέλη, σε μια στάση κίνησης γεμάτη ζωή. Οι περισσότερες είναι ζωγραφισμένες από μαύρο άνθρακα και ο λόγος που δεν κάνει να φωτίζονται, είναι για να μην αλλοιωθεί η ουσία αυτή απ’ το ηλεκτρικό φως. Η ηλικία τους έχει υπολογιστεί στα 13.000 χρόνια π.Χ. Το σπήλαιο δεν χρησιμοποιήθηκα σαν κατοικία αλλά ήταν πέρασμα μεταναστευτικών φύλων, που μετακινιόνταν σε μέρη που έβρισκαν κυνήγι.

Ένα ερώτημα όμως που τίθεται είναι, γιατί διάλεξαν αυτό το σκοτεινό, το βαθύτερο σημείο του σπηλαίου να φτιάξουν τα έργα τους, με μόνη βοήθεια το φωτισμό που ερχόταν από κάποιες εστίες φωτιάς; Ή μήπως ζωγράφισαν και σε άλλα σημεία, αλλά το φως της ημέρας ή η επίδραση του αέρα έσβησε τα έργα; Μια εκδοχή που υποστηρίζεται είναι ότι, ήταν έκφραση λατρείας ή θυσίας, που απαιτούσε απομόνωση κι απομάκρυνση από το πλήθος που περιφερόταν στους υπόλοιπους χώρους. Άλλη πάλι ότι ήταν πληροφορίες προς άλλους νομάδες σχετικά με την πανίδα της περιοχής.
Σημάδια του προϊστορικού ανθρώπου βρέθηκαν κι άλλα μέσα στο σπήλαιο όπως απλές γραμμές, ίχνη φωτιάς κ.α. Υπάρχουν όμως χαραγμένα πάνω στα βράχια και ονόματα επισκεπτών του σπηλαίου με παλαιότερη χρονολογία το 1602 μ.Χ., που φανερώνουν ότι η αγάπη του ανθρώπου για τουρισμό είναι πολύ παλιά.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Υπεροχη εμπειρια το σπηλαιο καπετανιε!!!!
 

PAPI_9

Member
Μηνύματα
138
Likes
135
Επόμενο Ταξίδι
Είμαστε στην έρευνα....
Ταξίδι-Όνειρο
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΛΑΚΕΡΟΣ!!!
Πολύ ωραίος προορισμός και περιγραφή επίσης.. Ευχαριστούμε και αναμένουμε τη συνέχεια:clap:
 

elenara88

Member
Μηνύματα
1.788
Likes
1.815
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
Ο καπετανιος ξεκινησε ιστοριααααα ... ολεεεεε:clap:
οπως παντα τα λες τοσο ομορφα ... ελπιζω η συνεχεια να μην αργησει:clap::clap:
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Eφχ παιδιά.
Δεν την προόριζα για τις ιστορίες αλλά στις πληροφορίες. 'Ομως μου έβγαζε πλ/ριες-Ευρώπη και μετά δεν έβλεπα Γαλλία, οπότε την έβαλα εδώ
για να μπει στη θέση της για όποιον χρειαστεί κάτι.

Εδώ σημαδεμένες οι περιοδείες μας με τα μέρη που πήγαμε



ESA



ESA Ariane


σπήλαιο Niaux η είσοδος

 

Attachments

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Η διαδρομή στα Πυρηναία με προορισμό την Ανδόρα είναι πολύ όμορφη! Περιμένω τις εντυπώσεις σου!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Η διαδρομή στα Πυρηναία με προορισμό την Ανδόρα είναι πολύ όμορφη! Περιμένω τις εντυπώσεις σου!
τόχω στα υπόψη paty, συμπεραίνω πως την έκανες. το αφήνω όμως τελευταίο μαζί και το... πολιτισμικό σοκ που έπαθα στην Ανδόρα.....
 

SPROM

Member
Μηνύματα
774
Likes
177
Επόμενο Ταξίδι
Εξεταστική
Ταξίδι-Όνειρο
Δεν ξέρω τώρα...
τόχω στα υπόψη paty, συμπεραίνω πως την έκανες. το αφήνω όμως τελευταίο μαζί και το... πολιτισμικό σοκ που έπαθα στην Ανδόρα.....
πολιτισμικό σοκ στην Ανδόρρα;; Γιατί σου συνέβη αυτό;
Εγώ, για το λίγο που τη θυμάμαι, είχα περάσει χάλια. Χάλια!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Ήμασταν στην εποχή της καλύτερης ανθοφορίας της φύσης στη Γαλλία. Μόλις αφήναμε με το πετρελαιοκίνητο Πεζώ 2000 τα τελευταία σπίτια των προαστίων της Τουλούζης, ταξιδεύαμε μέσα σε μια κίτρινη θάλασσα από ηλιοτρόπια που ήταν στην ομορφότερη τους φάση. Τεράστιες εκτάσεις από κίτρινο που χάνονταν πίσω από λοφίσκους, και συνέχιζαν μέχρι όπου έφτανε το μάτι μας. Ιδιωτικές μεγάλες περιουσίες από καλλιεργημένες λωρίδες γης που τα σύνορα τους δεν διακρίνονταν. Η καλλιέργεια των ηλιοτρόπιων ήταν πιο έντονη στη διαδρομή προς το Carcassonne.





Τα αρδευτικά κανάλια έκαναν συχνά την παρουσία τους στις διαδρομές μας, μεταφέροντας άφθονο νερό από το Γαρούνα που το κατέβαζε από τα Πηρυναία για να ποτίζει αυτή την ευλογημένη καρποφόρα γη, που δεν γνωρίζει από άγονα και πετρώδη βουνά και που μια σύγκριση με της Ελλάδας σε καταθλίβει. Καμιά ανθρώπινη δραστηριότητα δεν επηρέαζε άσχημα την αισθητική κατά τη διάρκεια της οδήγησης στους καλούς αυτοκινητόδρομους μεγάλους ή μικρούς, που με τις σημάνσεις τους, έδιναν πλήρη ενημέρωση στον επισκέπτη της περιοχής. Πολύ συχνά πινακίδες έδειχναν χώρους για κάμπινκ ιδιωτικό ή δημόσιο. Η τιμή απ΄ ότι μου είπαν ήταν 3-4 ευρώ το άτομο. Περάσαμε κοντά από ένα κάμπινκ, κάναμε μια μικρή στάση, δίπλα του κυλούσε ήρεμα τα νερά του ένα ποτάμι κάτω από τη σκιά πανύψηλων δένδρων. Όλο το έδαφος ήταν σκεπασμένο από φυσικό γκαζόν, πρόσεξα ηρεμία, οργάνωση και πολύ καθαριότητα.

Οι ντόπιοι πρακτικοί και απλοί στις περιοδείες τους προτιμούν την επαφή με την φύση αυτή την εποχή του καλοκαιριού, ιδίως όταν υπάρχουν όλες οι βασικές παροχές, κι΄ όταν ο συγκάτοικος σου θα φερθεί πολιτισμένα και θα σεβαστεί τον χώρο. Άλλη συνήθεια των Γάλλων εκδρομέων ήταν η μεταφορά μαζί τους του μεσημεριανού πρόχειρου φαγητού. Φαγητό από το σπίτι, ή μεγάλα σάντουιτς από γαλλικές φρέσκες μπαγκέτες, φρούτα, μπύρες και αναψυκτικά κι ότι άλλο τρώγεται πρόχειρα. Χώροι γι΄ αυτό υπήρχαν παντού, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους δίπλα στα ποτάμια, κάτω απ’ τη σκιά των δένδρων, πάνω σε ξύλινους πάγκους ήταν η χαρά των παιδιών και η ελευθερία των μεγάλων. Αυτό ήταν και το δικό μας πρόγραμμα των εκδρομών που τέλειωναν με την άφιξη στο σπίτι μετά τις επτά οπότε είχαμε το κανονικό δείπνο. Από γαλλικό μενού βέβαια. Η Γαλλίδα νοικοκυρά δεν ήθελε να ανακατευόμαστε αλλά να μας περιποιείται μόνη της. Περιείχε πολλά και διάφορα και πάντα χόρταινες. Εκτός απ’ το κύριο πιάτο υπήρχαν πολλά σαλαμοειδή και κονσερβοειδή πικάντικα Πολύ μου άρεσε η συνέχεια με την ποικιλία των τυριών και το μαύρο κρασί, που συνοδευόταν με κουτσομπολιό και αστεία. Την μόνη φορά που ανακατευτήκαμε, μετά από διαβουλεύσεις… του «δικού» μας με την νοικοκυρά, ήταν στο ψήσιμο των σαλιγκαριών που του φέραμε από την Κρήτη για τα οποία τρελαίνεται…

Στις μικρές πόλεις και στα χωριά υπήρχε τάξη και καθαριότητα. Κουκλίστικο ήταν το χωριό Foix που το είδαμε στην επιστροφή μας από το σπήλαιο. Είναι πρωτεύουσα της περιοχής Ariege στην οποία ανήκει και το σπήλαιο. Ένα μεγάλο μακρύ πάρκο στη μέση της πόλης χώριζε τους δυο κύριους δρόμους της. Περισσότερο εδώ θαυμάσαμε τις γλάστρες με τις ανθισμένες πετούνιες που τις είχαν τοποθετήσει πάνω στις κολόνες του φωτισμού των δρόμων, και πάνω στον εξωτερικό τοίχο των σπιτιών ιδιωτικών ή και δημοσίων. Ήταν κάτι πρωτότυπο και παράδειγμα προς μίμηση…

Foix


Foix Ο στρογγυλός πύργος του κάστρου από δρόμο της πόλης


Foix


Το ιστορικό κάστρο του Foix είναι κτισμένο πάνω σένα βράχο που βρίσκεται μέσα στο χωριό Οι τρεις πύργοι υψώνονται στον ουρανό δίνοντας του μια επιβλητική όψη ορατή από πολύ μακριά. Οι δύο τετράγωνοι κτίστηκαν τον 11ο αιώνα και ο στρογγυλός τον 15ο. Είναι κτισμένο σε στρατηγικό σημείο γιατί έλεγχε όλη την περιοχή στους θρησκευτικούς πολέμους.

Chateau de Foix


Η μόνη διαδρομή που κάναμε στα βόρεια της Τουλούζης, ήταν αυτή στο χωριό Cordes, και στο μεσαιωνικό χωριό Najac όπως τα βλέπεται στον χάρτη. Σ’ αυτή τη διαδρομή στη θέση της καλλιέργειας των ηλιοτροπίων είχε πάρει αυτή των σιτηρών και των ζωοτροφών. Σύγχρονες μηχανές θέριζαν και δεμάτιαζαν το χόρτο σε μεγάλους όγκους που τους βλέπαμε σκορπισμένους πάνω στα χωράφια, έτοιμους να προωθηθούν στο εμπόριο. Ο αυτοκινητόδρομος που πήραμε ήταν με διόδια, είχε 4 λωρίδες, η ταχύτητα μας σταθερή ήταν στα 150km και για λίγα λεπτά στην επιστροφή πιάσαμε τα 180km. Εκεί που πηγαίναμε θα συναντούσαμε άλλες δύο οικογένειες Γάλλων συγγενών με παιδιά.. Στο χωριό Cordes σταματήσαμε για να δούμε ένα συγκρότημα με αγροτουρισμό. Μεταξύ των άλλων έκτρεφαν άλογα κι’ έδιναν μαθήματα ιππασίας σε νεαρά κυρίως άτομα και σε παιδιά. Κάναμε επίσκεψη στους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς με τα παλαιά εργαλεία αγροτικής καλλιέργειας και γενικής χρήσης.

Τo Μεσαιωνικό Νajac είναι κτισμένο πάνω σε λόφο, που στην κορυφή του βρίσκεται το ομώνυμο κάστρο. Κι εδώ έχουμε άλλο ένα ιστορικό κάστρο κτισμένο το 1250, ήταν απόρθητο και για 100 χρόνια διατηρούσε την ειρήνη στην περιοχή. Ο πύργος του έχει ύψος 40 μέτρα, και έχει τη μοναδική ιδιαιτερότητα στον κόσμο να βρίσκονται τρεις τοξότες μαζί σε ανοίγματα 6,80 μέτρων.

Najac. To κάστρο στο βάθος

Συναντηθήκαμε με τους υπόλοιπους, περιπλανηθήκαμε στα στενά σοκάκια της παλιάς πόλης, ανεβήκαμε στο κάστρο και καταλήξαμε σε χώρο για πικ νικ κοντά στο ποτάμι που περνά έξω από το χωριό, όπου κι άλλες οικογένειες Γάλλων είχαν στρατοπεδεύσει. Όλοι της παρέας μας ακόμα και τα δεκάχρονα παιδιά ήξεραν κάποιες ελληνικές λέξεις… Ποιες ήταν αυτές; Ποιες άλλες, αφού δεν ήτανε μήνας που είχε τελειώσει το ευρωπαϊκό του 2004, τότε που στείλαμε και τους Γάλλους του Ζιντάν και του Ενρύ, στο σπίτι τους; Οι λέξεις λοιπόν των μικρών ήταν: «Nikopolidis”, “Charisteas” και όλοι οι υπόλοιποι της ομάδας...

Νajac
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ομορφη εκδρομη Αντωνη. Την απολαμβανω με το παραπανω!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.146
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom