alma viajer@
Member
- Μηνύματα
- 14
- Likes
- 104
Περιεχόμενα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Γεια σας ! Διαβάζω χρόνια τώρα τις ιστορίες σας, τα ταξίδια σας σε κοντινούς ή εξωτικούς προορισμούς και ομολογώ ότι έχω μάθει πάρα πολλά πράγματα για τον όμορφο κόσμο που ζούμε. Πάντα μου άρεσαν τα ταξίδια και ήθελα να γυρίσω τον κόσμο, όμως λόγω συνθηκών μέχρι τον περασμένο Μάρτη στα 28 μου χρόνια δεν είχα καταφέρει να βγω εκτός συνόρων. Ωστόσο, πάντα διάβαζα για προορισμούς που ήθελα να επισκεφτώ, έκανα σχέδια και ταξίδευα νοερά σε αυτούς. Ως αρκετά οργανωτικό άτομο πίστευα ότι στο πρώτο ταξίδι στο εξωτερικό, θα έχω όλο τον χρόνο να διαβάσω τα πάντα και να οργανώσω με κάθε λεπτομέρεια το ταξίδι για να μην ξεχάσω πράγματα ή πάει κάτι στραβά. Έλα όμως που τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Στα μέσα Φεβρουαρίου 2023, μια περίοδο αρκετά φορτωμένη στην δουλειά και το Α εξάμηνο του μεταπτυχιακού να οδεύει στο τέλος του με αρκετό διάβασμα, λόγω εργασιών και εξεταστικής, ομολογώ ότι είχα πιεστεί αρκετά και είχα φτάσει στα όρια μου. Έτσι, όταν είδα στην αρχική μου στα social εκπτώσεις της Aegean για το εξωτερικό έκανα μια γρήγορη αναζήτηση και βρήκα εισιτήρια για Βαρκελώνη 8-13 Μάρτη με απευθείας πτήσεις πήγαινε-έλα στα 170 €. Γνωρίζοντας ότι θα είχα τελειώσει με την εξεταστική λίγες ημέρες νωρίτερα και χωρίς να το σκεφτώ ιδιαίτερα πήρα αμέσως τηλέφωνο τον Χ. και τον ρώτησα αν θα ήθελε να πάμε. Όπως καταλαβαίνετε η απάντησή του ήταν θετική και έτσι κλείσαμε αυθημερόν εισιτήρια. (Και ο Χ. θα πήγαινε 1η φορά στο εξωτερικό). Ο καιρός θα περνούσε βασανιστικά αργά, με πολύ διάβασμα λόγω του μεταπτυχιακού και χωρίς ιδιαίτερο χρόνο για κανέναν από τους δυο μας να προετοιμάσει το ταξίδι, όπως θα ήθελα τουλάχιστον. Εξάλλου το ταξίδι ξεκινά από την στιγμή που αρχίζεις να το οργανώνεις…Έτσι, έφτασε η ώρα που βρήκα και εγώ το χρόνο να καταγράψω την εμπειρία του πρώτου μου ταξιδιού και να το μοιραστώ μαζί σας…Προσδεθείτε…Απογειωνόμαστε…
1η ΗΜΕΡΑ
Και επειδή η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται, να πω ότι λίγες ημέρες πριν το ταξίδι έγινε το δυστύχημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα Τέμπη. Πετούσαμε στις 08.40 για Βαρκελώνη τη μέρα που είχε προκηρυχθεί γενική απεργία και δε λειτουργούσε κανένα ΜΜΜ. Με πεσμένη ψυχολογία λόγω του πένθους που βίωνε η χώρα, φτάσαμε στο Ελ. Βενιζέλος με ταξί αρκετά νωρίς μη γνωρίζοντας πόση κίνηση θα βρίσκαμε στο δρόμο μας. Η πτήση μας ήταν καλή και στο μεταξύ είχαμε βρει και τη χαμένη μας διάθεση. Ήρθε η στιγμή της αποβίβασης στην ηλιόλουστη Βαρκελώνη. Γιούπι !!!
Πριν προλάβω καν να βγω από το αεροδρόμιο είδα και το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση. Πού ήταν αυτό;;; Στην τουαλέτα του αεροδρομίου μετά την πτήση. Έψαχνα το καζανάκι η καημένη! Κοίταξα παντού γύρω από τη λεκάνη, μήπως υπάρχουν κρυφά κουμπιά, μοχλοί κλπ. Τίποτα. Αποφάσισα να φύγω. Φεύγοντας και ανοίγοντας την πόρτα λοιπόν, άκουσα το καζανάκι να τρέχει. Έμεινα κάγκελο!!! Σε πολλούς θα φανεί παράξενο ως και αστείο- γελοίο που το αναφέρω ως γεγονός, αλλά εγώ στην Ελλάδα δεν είχα δει φωτοκύτταρο για το καζανάκι. Μόνο για το πλύσιμο και σκούπισμα- στέγνωμα των χεριών. Και ναι, μου φάνηκε περίεργο!! Αφού πριν την πτήση της επιστροφής, επισκέφτηκα ξανά την τουαλέτα για να βρω που ήταν αυτό το φωτοκύτταρο. Σήκωνα χέρια- πόδια, τα έβαζα μπροστά από όλες τις επιφάνειες. Τίποτα. Το καζανάκι χτύπησε όταν πήγα να φύγω, αλλά πάλι δεν κατάλαβα που ήταν. Και αυτό το τόσο μικρό, ασήμαντο και αστείο και άλλα μικρά τέτοια πραγματάκια με έκαναν να σιγουρευτώ ότι τα ταξίδια στο εξωτερικό είναι απαραίτητα για να δούμε τι γίνεται και πέρα από το σπίτι μας.
Αρχίσαμε λοιπόν να ψάχνουμε πού θα βγάλουμε αρχικά εισιτήριο για το λεωφορείο που θα παίρναμε για να φτάσουμε στο κέντρο της Βαρκελώνης. Είχαμε αποφασίσει ότι δε θα παίρναμε το Aerobus και ότι δε θα βγάζαμε την Barcelona card, αλλά ότι θα παίρναμε για να φτάσουμε στο κέντρο το ΤΜΒ Νο 46 του αεροδρομίου και για τις μετακινήσεις μας θα χρησιμοποιούσαμε την Τ-Casual που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο Aerobus. Μία Τ- Casual μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα από 2 άτομα μέχρι να τελειώσουν οι διαδρομές που της αντιστοιχούν. Οι διάφοροι υπάλληλοι στα γκισέ μας έστελναν ο ένας στον άλλον για να καταλήξουμε στην πληροφορία που είχα διαβάσει, ότι εισιτήρια για αυτά που ζητούσαμε θα βγάζαμε στο κατάστημα καπνού (tabaco) που υπήρχε στο αεροδρόμιο. Αυτόματοι πωλητές για εισιτήρια του Aerobus υπήρχαν παντού, αλλά εμείς ταλαιπωρηθήκαμε για να προμηθευτούμε το πιο φθηνό εισιτήριο του Νο 46. Χάσαμε αρκετή ώρα μέχρι να βγάλουμε τα εισιτήρια. Ωστόσο, βρήκαμε αμέσως το λεωφορείο, το οποίο ξεκίνησε και αμέσως για το κέντρο της πόλης. Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε πως ακριβώς χτυπάμε το εισιτήριο στο μηχάνημα και οι ντόπιοι μας εξήγησαν γελώντας. Τους ευχαριστήσαμε στα ισπανικά και κάτσαμε να απολαύσουμε τη διαδρομή.
Το πόσο χαρούμενη ήμουν που τα καταφέραμε και που καταλάβαινα τα όσα έλεγαν οι ντόπιοι δεν περιγράφεται. Είχα το Β2 στα ισπανικά, αλλά είχα να ασχοληθώ με τη γλώσσα 5-6 χρόνια και δεν είχα προλάβει να την φρεσκάρω. Δεν ήξερα αν θα καταφέρω να πω κάτι πέρα από μερικές λέξεις, αλλά καταλάβαινα. Το είχα και αυτό το άγχος, διότι στη Βαρκελώνη ως γνωστόν πρώτη επίσημη γλώσσα είναι τα καταλανικά.
Κοιτώντας τους δρόμους της Βαρκελώνης και συζητώντας με τον Χ. το πόσο απίστευτο μας φαίνεται που βρισκόμαστε εκεί, φτάσαμε επιτέλους στη Plaza Cataluña για να πάρουμε το μετρό για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας. Στο σημείο αυτό να πω ότι είχε αρκετή ζέστη και οποιαδήποτε επιθυμία να βγάλω φωτογραφίες στη Plaza Cataluña ζαλωμένη με τις βαλίτσες βρήκε τοίχο, καθώς δικαίως ο Χ. ήθελε να φτάσουμε στο ξενοδοχείο, να τακτοποιηθούμε και μετά να ξεχυθούμε στους δρόμους. Έτσι μπήκαμε στο μετρό με κατεύθυνση το σταθμό Diagonal. Η εμπειρία στο μετρό της Βαρκελώνης μοναδική! Προφανώς είναι παλαιότερο από το δικό μας, αλλά σαφώς έχει μεγαλύτερο δίκτυο με 9 γραμμές μετρό και 3-4 τρένων και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Πραγματικά τα ΜΜΜ καλύπτουν ολόκληρη την πόλη. Για να φτάσουμε στην « σωστή » αποβάθρα έπρεπε να περιπλανηθούμε στους χώρους του μετρό περίπου στα 10 λεπτά ! Είχαν επιγραφές στα καταλανικά και στα ισπανικά, αλλά όχι στα αγγλικά π.χ. η έξοδος sortida και salida αντίστοιχα. Ωστόσο, δεν νομίζω ότι κάποιος που δεν μιλάει ισπανικά θα έχει κάποιο ιδιαίτερο θέμα. Τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων υποστηρίζουν την αγγλική γλώσσα. Ακόμα μου έκανε εντύπωση ότι σε κάθε συρμό πάνω από τις πόρτες έβλεπες τις στάσεις της γραμμής του μετρό που βρισκόσουν και όχι όλου του δικτύου όπως στην Αθήνα. Υπήρχε βέβαια ανά σημεία και κάποια μικρογραφία όλου του δικτύου. Λογικό βέβαια τόσο μεγάλο που είναι!
Φτάσαμε στη Diagonal, βάλαμε το gps και κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο μας το BCN URBANESS HOTELS BONAVISTA που βρίσκεται μεταξύ της συνοικίας Gracia και Eixample . Στο δρόμο χαζεύαμε τα κτίρια, τους δρόμους κλπ. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο όπου μας υποδέχθηκε ένα ευγενικό παιδί και αφήσαμε τα πράγματα μας. Το δωμάτιο ήταν απλό και μικρό θα έλεγα για τα χρήματα που δώσαμε, ωστόσο ήταν καθαρό. Δεν είχε θέα, αλλά ήταν σε καλή γειτονιά και κοντά στο κέντρο. Μη ζητάμε και πολλά βέβαια όταν κλείνουμε κατάλυμα 15 ημέρες πριν την άφιξη μας. Για την ιστορία πληρώσαμε 480€ το δίκλινο για 5 βράδια. Αφού όταν ψάχναμε καταλύματα για να κλείσουμε, απογοητεύτηκα από τις τιμές τους και μετάνιωσα στιγμιαία που έκλεισα τόσο επιπόλαια αεροπορικά χωρίς να κοιτάξω τα περί διαμονής. Έχω συνηθίσει βλέπετε να ξεψαχνίζω τα περί διαμονής στην Ελλάδα και δεν είχα δώσει ποτέ τέτοιο ποσό κάπου για τη διαμονή. Βέβαια τέτοια ποσά είναι μάλλον αρκετά συνηθισμένα εντός και εκτός συνόρων.
Αφού τακτοποιηθήκαμε λοιπόν, ξεχυθήκαμε στους δρόμους της Βαρκελώνης με σκοπό να περπατήσουμε μέχρι και κατά μήκος του διασημότερου πεζοδρόμου της πόλης την Las Ramblas. Το κινητό πήρε φωτιά, αφού δεν σταμάτησα να τραβώ φωτογραφίες τους δρόμους και τα κτίρια. Όλη η πόλη ή τουλάχιστον το κέντρο της είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα που δεν σταματάς να το χαζεύεις. Το ένα κτίριο είναι καλύτερο από το άλλο, αν και τα πιο γνωστά είναι του Gaudi. Στο δρόμο μας είδαμε προφανώς και τα διάσημα κτίρια του , την La Pedrera ή Casa Mila, αλλά και την Casa Batlό.
Το άλλο πράγμα που δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ερχόμενος στην Βαρκελώνη είναι το φάρδος των δρόμων. Έχουν άπλα οι άνθρωποι, πως να το πω διαφορετικά. Τεράστια πεζοδρόμια για να περπατήσεις και να ευχαριστηθείς τη βόλτα σου. Σε άλλη λωρίδα ξεχωριστή κινούνται τα ποδήλατα, ενώ δική τους λωρίδα έχουν τα λεωφορεία και τα ταξί. Τα ΙΧ έχουν 3-4 λωρίδες. Και αυτό φανταστείτε το x2 για το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, δηλάδή λωρίδες για πεζούς, ποδήλατα, ΜΜΜ, αυτοκίνητα. Θα μου πείτε λεωφόρος ήταν. Η λογική αυτή όμως υπήρχε και στους υπόλοιπους δρόμους της πόλης, Πραγματικά οι δρόμοι είναι τεράστιοι και ως πεζός χαίρεσαι να περπατάς στην πόλη και ως ποδηλάτης να ποδηλατείς. Οι ποδηλάτες έχουν δικά τους φανάρια, δική τους σήμανση. Μπορούν να πάνε οπουδήποτε στην πόλη με μεγάλη ασφάλεια και αν κατάλαβα καλά η πλειοψηφία των κατοίκων κινείται με δημοτικά ποδήλατα. Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα το τόσο μεγάλο πλήθος και η παρουσία ποδηλάτων στην πόλη. Λόγω της σύντομης περιόδου προετοιμασίας δεν είχα καταλάβει πόσο εκτεταμένη ήταν η χρήση του ποδηλάτου στη Βαρκελώνη. Ως ποδηλατούπολη είχα στο μυαλό μου πόλεις όπως το Άμστερνταμ.
Περπατώντας φτάσαμε γρήγορα στην κεντρική πλατεία της Βαρκελώνης, στην Plaza Cataluña, η οποία έσφυζε από ζωή. Πάνω στην πλατεία υπήρχαν συντριβάνια, διάσπαρτα αγάλματα, ενώ γύρω από την πλατεία έβλεπες τόσο σύγχρονα κτίρια, όσο και παλαιότερα κτίρια με περίτεχνη αρχιτεκτονική. Από την πλατεία αυτή ξεκινούσε η περίφημη Las Ramblas. Αυτός ο δρόμος είναι σίγουρα ο πιο τουριστικός της Βαρκελώνης. Πραγματικά γινόταν χαμός. Τουρίστες υπήρχαν παντού σε όλη την πόλη, αλλά στον συγκεκριμένο δρόμο πραγματικά έβλεπες κόσμο από κάθε άκρη του πλανήτη.Σε όλο το μήκος της Las Ramblas θα βρεις μαγαζιά για καφέ, ποτό, φαγητό, τουριστικά, θέατρα, μουσεία, πλανόδιους πωλητές και την αγορά La Boqueria. Ότι ψωνίσετε από εκεί σίγουρα μπορείτε να το βρείτε πιο φθηνά σε άλλο σημείο της πόλης. Είναι ένας δρόμος περίπου 1,2 χλμ που περνάει πολύ ευχάριστα για να καταλήξει στο άγαλμα του Κολόμβου, στη θάλασσα. Στην πραγματικότητα είναι ένας πεζόδρομος ανάμεσα στα 2 ρεύματα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.Όλα τα site γράφουν ότι χρειάζεται προσοχή λόγω της ύπαρξης πορτοφολάδων, οπότε είχαμε το νου μας και λόγω πολυκοσμίας. Θα έλεγα ότι την ημέρα είναι οκ, αλλά μετά τη δύση του ηλίου ίσως χρειάζεται μια προσοχή παραπάνω. Στη Las Ramplas μας κέρασαν από ένα μαγαζί που έκανε διαφήμιση και κάτι γλυκάκια turron νομίζω τα έλεγαν. Δεν ήταν καθόλου άσχημα. Όπως προείπα, κατηφορίζοντας θα συναντήσετε στο δεξί σας χέρι την La Boqueria, την πιο διάσημη και foul τουριστική αγορά της Βαρκελώνης. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα, αν και δεν έχω ιδιαίτερη τρέλα με τις αγορές. Υπήρχαν πάγκοι για φρούτα, χυμούς, παγωτά, σνακ, κρεατικά, ψαρικά, tapas, empanadas, quesadillas…Ότι τραβούσε η ψυχή σου και όλα πολύ τακτοποιημένα και χρωματικά συνδυασμένα για να χορταίνει το μάτι σου! Υπήρχαν και μαγαζιά που μπορούσες να φας και να πιεις το ποτό σου. Εμείς κάναμε τη βόλτα μας, πήραμε το χυμό μας και θα επιστρέφαμε κάποια άλλη στιγμή για να δοκιμάσουμε κάποιες από τις λιχουδιές που είδαμε. Πραγματικά ήθελες να τα δοκιμάσεις όλα.
Λίγο πριν φτάσουμε στη θάλασσα, στρίψαμε αριστερά προκειμένου να δούμε μία από τις ομορφότερες αν όχι την ομορφότερη πλατεία που είδα στην Βαρκελώνη, την Plaza Reial. Είναι μια πλατεία που σφύζει από ζωή ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες ως σημείο συνάντησης. Εκεί βρίσκεται πλήθος από καφέ, μπαρ, νυχτερινά μαγαζιά. Στο κέντρο της βρίσκεται ένα συντριβάνι, ενώ περιστοιχίζεται από φοίνικες και φανοστάτες σχεδιασμένους από τον Gaudi. Η πλατεία είναι αδελφοποιημένη με την Plaza Garibaldi στο Μεξικό. Ενθουσιασμένη έβγαλα ένα σωρό φωτογραφίες. Νόμιζα ότι είχε γυρίσει ο χρόνος κάποιους αιώνες πίσω έχοντας ως φόντο αυτά τα επιβλητικά κτίρια. Ωστόσο, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τη βόλτα μας.
Και κάπως έτσι φτάσαμε στη θάλασσα και στο άγαλμα του Κολόμβου. Και να θέλαμε να ανεβούμε να θαυμάσουμε τη θέα από ψηλά, ήταν κλειστό. Χαζέψαμε τα κτίρια γύρω από το άγαλμα, την προκυμαία, ότι μπορούσαμε να δούμε στον ορίζοντα από κτίρια όπως το ξενοδοχείο W, ενώ παρατηρήσαμε και το εναέριο τελεφερίκ που μετέφερε τους επιβάτες μέχρι το λόφο του Montjuic και πίσω. Εμείς αρκεστήκαμε στο να το χαζεύουμε, καθώς δεν θα το χρησιμοποιούσαμε. Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και περπατήσαμε δίπλα στη θάλασσα στην rambla del mar με προορισμό το Aquarium, το ενυδρείο της Βαρκελώνης. Είχαμε αρκετή ώρα για να το γυρίσουμε με την ησυχία μας. Ο Χ. το θεωρούσε ότι θα είναι από τα highlight του ταξιδιού. Το περίμενε πως και πως μιας και δεν είχε επισκεφθεί ενυδρείο. Νομίζω θα είχα την ίδια αίσθηση με εκείνον, αν δεν είχα επισκεφθεί ένα εξάμηνο νωρίτερα εκείνο του Ηρακλείου στην Κρήτη, το οποίο ήταν αρκετά μεγάλο. Βέβαια, το ενυδρείο στη Βαρκελώνη υπερτερούσε σε ποσότητα, ποικιλία θαλασσίων ειδών, ενώ η εμπειρία του να κολυμπούν γύρω σου (πάνω, δεξιά και αριστερά) θαλάσσια είδη όπως καρχαρίες είναι μοναδική, αν και καταλαβαίνω και όσους δεν θέλουν να επισκέπτονται ενυδρεία και ζωολογικούς κήπους. Βγάλαμε ένα κάρο φωτογραφίες και φύγαμε γεμάτοι και ενθουσιασμένοι ειδικά ο Χ. Να επισημάνουμε ότι αν ήθελες να αγοράσεις τη φωτογραφία που ήθελαν να σε βγάλουν εκεί ήθελες 17 ευρώ, ενώ στο πωλητήριο τα πάντα ήταν υπερκοστολογημένα.
Βγήκαμε από το ενυδρείο, κάναμε μια πολύ σύντομη βόλτα στο διπλανό εμπορικό κέντρο και μετά περπατήσαμε τον παραλιακό δρόμο της Βαρκελώνης και την πασίγνωστη παραλία Barceloneta. Η παραλιακή διαδρομή ήταν γεμάτη φοινικάκια, ενώ ανά σημεία υπήρχαν καφετέριες όπου ο κόσμος απολάμβανε τον καφέ του. Στην διαδρομή υπήρχαν διάφορα αξιοθέατα, όπως το μουσείο Καταλανικής ιστορίας, το οποίο όμως δεν επισκεφθήκαμε. Μου έκανε εντύπωση που υπήρχαν ταμπέλες που προέτρεπαν τον κόσμο να μην αγοράζει από μικροπωλητές, διότι αν τους έπιανε η αστυνομία θα πλήρωνε πρόστιμο.
Όταν πια φτάσαμε στην παραλία έμεινα έκπληκτη. Όχι γιατί είδα τα υπέροχα νερά, εξάλλου πρόκειται για αστική παραλία, αλλά γιατί είδα μια τεράστια αμμουδιά. Στην Ελλάδα ή θα την είχαμε καταπατήσει είτε θα ήταν γεμάτη ομπρέλες και ξαπλώστρες, εφόσον ήταν μέσα στον αστικό ιστό. Και όμως οι Βαρκελωνέζοι μετά την Ολυμπιάδα του 1992 κατάφεραν να μετατρέψουν την πόλη τους σε αυτό που είναι σήμερα. Στα πλαίσια της ανάπλασης της πόλης, ήταν και η αναμόρφωση των παραλιών που σήμερα χαίρονται οι ντόπιοι και οι τουρίστες. Το απογευματάκι που κάναμε βόλτα και είχε αρκετή ζέστη για αρχές Μαρτίου (πάνω από 20 βαθμούς) υπήρχε αρκετός κόσμος που καθόταν στην παραλία, άλλοι έπαιζαν beach volley στα διάφορα γήπεδα που υπήρχαν, ενώ άλλοι όπως εμείς χαίρονταν τη βόλτα τους δίπλα στην παραλία. Μάλιστα, είδαμε και καλλιτέχνες. Βεβαίως! Έργα τέχνης από άμμο ! Εγώ ως παιδί έφτιαχνα καστράκια στην άμμο και περηφανευόμουν για το επίτευγμα μου. Που να ξερα, τι γλυπτά φτιάχνει ο κόσμος από άμμο ! Και ήταν και οι δημιουργοί τους δίπλα να ακούν ρέγκε και το λουκ τους να παραπέμπει σε Bob Marley ! Περπατήσαμε τον πεζόδρομο μέχρι το γλυπτό της φάλαινας. Δεν είχε το γλυπτό κάτι ιδιαίτερο βέβαια. Από κοντά δε μοιάζει καν με φάλαινα. Η γύρω περιοχή έχει καζίνο και πλήθος από νυχτερινά μαγαζιά, ωστόσο σε εμάς η κούραση είχε ήδη κάνει την εμφάνισή της, όπως και η πείνα μας, αφού ουσιαστικά δεν είχαμε φάει τίποτα όλη μέρα. Οπότε πήραμε το δρόμο της επιστροφής με σκοπό να βρούμε κάπου να φάμε.
Είχε ήδη νυχτώσει. Ομολογώ ότι δεν είχαμε ψάξει τίποτα περί εστιατορίων, μπαρ κλπ. Έτσι, κάτσαμε στο πρώτο μαγαζί που βρέθηκε μπροστά μας ,καθώς η κούραση και η πείνα μας είχε καταβάλλει. Μεγάλο λάθος. Τις επόμενες ημέρες θα ψάχναμε τουλάχιστον λίγο πριν που θα κάτσουμε. Για την ιστορία, κάτσαμε σε ένα μαγαζί ονόματι el Xulo, λατινοαμερικάνικο, κοντά στην θάλασσα. Παραγγείλαμε διάφορα tacos, burger με κάποιο μπιφτέκι με περίεργο τρόπο μαγειρέματος, patatas bravas και 2 ποτά. Τα φάγαμε όλα μιας και η πείνα μας ήταν μεγάλη, αλλά νόστιμα ήταν μόνο τα tacos. Το burger ενδεχομένως να μην μας άρεσε εξαιτίας του κρέατος ή του μαγειρέματος που δεν είχαμε συνηθίσει. Βάλαμε μπόλικες αλοιφές για να μπορέσουμε να το φάμε. Όσο για τις πατάτες άρεσαν στον Χ., αλλά σε εμένα όχι. Τις επόμενες ημέρες όμως τις παραγγείλαμε σε διάφορα μαγαζιά και τις ευχαριστήθηκα. Το προσωπικό ήταν αρκετά φιλικό, ωστόσο η εμπειρία μας από το φαγητό δεν ήταν ιδιαίτερα θετική. Να σημειώσουμε ότι ήταν το ακριβότερο γεύμα μας στη Βαρκελώνη και αυτό που μας άφησε ανικανοποίητους.
Στη συνέχεια, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο ψόφιοι στην κούραση. Τα πόδια μας είχαν ανάψει. Φορούσαμε τα παπούτσια μας από τις 5 το πρωί και είχαν φτάσει μεσάνυχτα. Είχαμε περπατήσει σύμφωνα με βηματομετρητή πάνω από 20 χλμ. Μεγάλες πεζοπορίες θα μας ακολουθούσαν και τις επόμενες ημέρες, οπότε είχε έρθει η ώρα της ξεκούρασης.