Όνομα χρήστη xvan
Member
- Μηνύματα
- 27
- Likes
- 218
Περιεχόμενα
στην Εμιλια Ρομάνια στη Ραβεννα
Είχα ενδιασμούς για αυτό το τελευταίο μέρος . Ο λόγος; Δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι σημαντικό μετά από ανάλογες δημοσιεύσεις.
Τέλος πάντων το αποφάσισα. Όσο για την Βερόνα στο προηγούμενο άρθρο, να διευκρινήσω μετα από παρέμβαση ( υπεύθυνου σαιτ) ότι πράγματι η Βερόνα έιναι στην περιοχή Βένετο και όχι στην Εμίλια που την κατέταξα.
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού, έδειχνε πρώτη διανυκτέρευση στη Ραβέννα.
Έτσι, μετά το αεροδρόμιο στην Μπολόνια και μια γρήγορη περιήγηση στην πόλη, πήραμε το τραίνο για Ραβέννα, όπου είχαμε κλείσει διανυκτέρευση σε θαυμάσιο οίκημα και κατά την γνώμη μας αρκετά οικονομικό. Να διευκρινήσω ότι όλες οι μετακινήσεις στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνα, που ήταν αρκετές έγιναν με τραίνο. Οικονομικά γρήγορα άνετα.
Η Ραβέννα είναι η πόλη με τα ωραιότερα διατηρημένα ψηφιδωτά εκτός από την Αγιά Σοφιά, που βρίσκονται στους ναούς , και ειδικά στον ναό San Vitale.
Δημιουργήθηκαν την ίδια εποχή με την Αγία Σοφία, επί αυτοκράτορα Ιουστινιανού κ Θεοδώρας και μέσα από την επίσκεψη στη Ραβέννα θα μας δοθεί η ευκαιρία να ξαναδούμε γνωστές εικόνες από τα βιβλία ιστορίας των γυμνασιακών μας χρόνων.
8 μνημεία που βρίσκονται στη Ραβέννα έχουν ανακηρυχθεί μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και είναι απαραίτητο σε κάθε επισκέπτη να τα εξερευνήσει.
Το ψιλόβροχο μαζί με το σκοτάδι, είχαν ξεκινήσει καθώς αφήσαμε το σιδηροδρομικό σταθμό, και βγήκαμε έξω, προκειμένου να κατευθυνθούμε στο πανέμορφο RBNB .
Ήταν το βράδυ στις 15 Μαΐου 2024.
Η αυριανή ημέρα προμηνυόταν δύσκολη με πολύ ποδαρόδρομο καθώς θα αλωνίζαμε την περιοχή. Το πρωινό ήταν στεγνό. Έτσι μετά από τον καφέ και τα λοιπά γνωστά αναγκαία για τέτοια ώρα, ζωστήκαμε τα τσαντικά και φύγαμε.
Πολύ κοντά, σχεδόν απέναντι από την κατοικία , έτσι για ζέσταμα, ξεκινήσαμε από την εκκλησία του San Giovani Evangelista που είναι η παλαιότερη εκκλησία στην πόλη και η οποία βομβαρδίστηκε στον 2ο πόλεμο, καταστράφηκε αλλά αποκαταστάθηκε.
Όμορφος χώρος κορινθιακά κιονόκρανα, ψηφιδωτά, που όμως δεν αντέχουν σε σύγκριση με όσα ακολούθησαν.
Γρήγορα λοιπόν για την Basilica Di S. Apollinare Nuovo . Την βρίσκεις εύκολα. Εκεί βγάζεις ενιαίο εισιτήριο με 12,5 Ευρώ για επίσκεψη 5 αξιοθέατων.
Όλες σχεδόν οι επισκέψεις έχουν συγκεκριμένη ώρα εισόδου άρα και παραμονής σε κάθε χώρο. (Ο Απολλινάριος είναι ιδρυτής κ μάρτυρας της τοπικής εκκλησίας)
Τι να πρωτοθαυμάσουμε;
Τα ψηφιδωτά είναι από τον 6ο αιώνα με σκηνές από τον βίο του Χριστού και της Παναγίας. Αποφεύγω τα πολλά πολλά καθώς πιστεύω πως μόνο η επιτόπια ματιά σε αυτό το σκηνικό μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να «δούμε» πραγματικά αυτά τα αιώνια έργα τέχνης κ πολιτισμού. Να συμπληρώσω έτσι για την ιστορία ότι την χρονολογία των έργων υπήρξε ισχυρή διαμάχη στην Ορθοδοξία με τον Αρειανισμό. Οι δε αυτοκράτορες του Βυζαντίου από την εποχή του Κωνσταντίνου και μετά δεν είχαν πρόβλημα να ισορροπούν ανάμεσα στις αιρέσεις και στους «αιρετικούς» ανάλογα τα συμφέροντα, ανεξάρτητα από τις «τελικές κρίσεις»; της ιστορίας. Επί Ιουστινιανού η πόλη ήταν έδρα της βυζαντινής αυτοκρατορίας και ο αρχιεπίσκοπος της, ήταν ο δεύτερος στην τάξη μετά τον Πάπα.
Το μικρό Βαφτιστήριο Degli Ariani βρίσκεται κοντά στα προηγούμενα, αλλά ιδρώσαμε να το βρούμε. Έχει ξεχωριστό εισιτήριο (3 ευρώ) ήταν στα χέρια των οπαδών του Αρείου , σε 8γωνο σχήμα και περίπου 2 -2,5 μέτρα βυθισμένο σε σχέση με το επίπεδο του δρόμου. Στα ψηφιδωτά στο θόλο του, ο Χριστός χωρίς γένια βαφτίζεται από τον Ιωάννη που φοράει δέρμα λεοπάρδαλης.
Ο δε Ιορδάνης ποταμός αναπαρίσταται σαν γέροντας με καβουροδαγκάνες στο κεφάλι. Γύρω γύρω δε οι Απόστολοι.
Όμως το αξιοθέατο που ξεχωρίζει στη Ραβέννα είναι η αριστουργηματική San Vitale.
Ψηφιδωτά της συναγωνίζονται τα αντίστοιχα της Αγίας Σοφίας. Ιστορίες της Παλιάς κ της Νέας Διαθήκης, με κορυφαία τον Χριστό να δίνει το στέμμα στον Βιτάλιο ενώ ο επίσκοπος Ecclesius του παραδίνει το εκκλησιαστικό μοντέλο, (ο Εκλέσιους το 527 μχ ξεκίνησε την οικοδόμηση του ναού. Ο δε Βιτάλιος που ήταν οπλοποιός, θεωρείται άγιος αφού μαρτύρησε στα 62 μχ στη Ραβέννα και γιορτάζεται κάθε 23 Ιουλίου.)
Σε άλλα σημεία εξυμνείται η αυτοκρατορία , ο Ιουστινιανός με την Θεοδώρα , η ενότητα της εκκλησίας με την αυτοκρατορία ,αλλά και η Ιερουσαλήμ και η Βηθλεέμ. Γενικά η υποταγή της εκκλησίας στον Αυτοκράτορα, καθώς η σύνολη ιστορία της βυζαντινής αυτοκρατορίας περικλείει και την δύσκολη ισορροπία, μεταξύ θρησκείας και εξουσίας, αλλά και την επιβολή της δεύτερης στην πρώτη.
Παραδίπλα, το μαυσωλείο της GALLA PLACIDIA, η οποία είναι η κόρη του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Α. Μάλιστα σε μία από τις 3 ευρισκόμενες σαρκοφάγους λέγεται ότι είναι τα οστά της. Στην οροφή του μικρού ναού παριστάνεται ο ουρανός έχοντας στη μέση χρυσό σταυρό. Ιδιαίτερης προσοχής το μωσαϊκό με τον Χριστό στα χρυσά σαν καλό ποιμένα στο κοπάδι του.
Το Βαφτιστήριο του επίσκοπου Νέωνος διακοσμημένο με λαμπρά ψηφιδωτά, είναι το αρχαιότερο παλαιοχριστιανικό μνημείο στη Ραβέννα. Πλούσιο εσωτερικό με εικόνες προφητών , με τον Χριστό με γένια , αυτή την φορά, να τον βαφτίζει ο ποιος άλλος; Ο Ιωάννης Βαπτιστής
Το μαυσωλείο του Θεοδώριχου, κτίστηκε από τον ίδιο στα 520 μχ. και στη σημερινή μορφή του αποτελείται από δύο δεκάγωνα κτίσματα το ένα πάνω στο άλλο.
Το Μουσείο e Cappella Arcivescovile. Στον πρώτο όροφο είναι η εκκλησία του Αγ. Ανδρέα. Κτίστηκε στην εποχή του Θεοδώριχου με τα λείψανα του Αγίου Ανδρέα που έφτασαν στη Ραβέννα από την Κωνσταντινούπολη στα μισά του 6ου αιώνα. Εδώ και η απεικόνιση του Χριστού σαν πολεμιστής . " Μια επίσκεψη στα μνημεία της Ραβέννας της UNESCO δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη χωρίς να έχεις επισκεφτεί το μικρό παρεκκλήσι του Sant'Andrea, ένα «κρυμμένο» μαργαριτάρι μέσα στο Αρχιεπισκοπικό Μουσείο. το παρεκκλήσι αντιπροσωπεύει το μοναδικό παράδειγμα παλαιοχριστιανικού αρχιεπισκοπικού παρεκκλησίου που έχει διασωθεί άθικτο σε εμάς, καθώς και το μοναδικό ορθόδοξο λατρευτικό κτήριο που χτίστηκε κατά τη διάρκεια του Αρειανισμού... " διαβάσαμε . και παρακάτω..." ...ανάμεσα στα πολυάριθμα πολύτιμα κομμάτια του μουσείου, βρίσκουμε τη χρυσελεφάντινο Έδρα του Μαξιμιανού, τον αμβόνα από την εκκλησία των Αγίων Ιωάννη και Παύλου, ένα ακέφαλο, χλαμυδάτινο άγαλμα υστεροπαλαίας σε πορφύριο (που πιθανότατα απεικονίζει έναν αυτοκράτορα, αβέβαιης ταυτότητας). ένα μαρμάρινο πασχαλινό ημερολόγιο από τον 6ο αιώνα, ο ασημένιος σταυρός του επισκόπου Agnello (6ος αιώνας), τα ψηφιδωτά της αψίδας του αρχαίου καθεδρικού ναού της Ουρσιάνα,..."
Στην πόλη υπάρχει και η σαρκοφάγος του παγκόσμιου Δάντη (κοντά στη Βασιλική San Fracesco). Την θεία κωμωδία την έγραψε στην Ραβέννα.
Να μην αφήσουμε το Πάρκο Rocca Brancaleone με τα βενετσιάνικα τείχη την τάφρο και τις γέφυρες επικοινωνίας.
Φυσικά είναι δύσκολη και η φωτογράφιση χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία , αλλά ακόμη και η σωστή παρακολούθηση των εικόνων λόγω της απόστασης από το μάτι του παρατηρητή αλλά και λόγω της ηλικίας του ματιού μας!!! Τι να κάνουμε;.
Μακάρισα δίπλα μου την κυρία με τα αποτελεσματικά μικρά κιάλια με τα οποία εκστασιασμένη παρατηρούσε τα πάντα. Με είδε και μου τα παραχώρησε για λίγη ώρα. Την ευχαριστώ.
Μάθημα πρώτον λοιπόν. Μικρά κιάλια άκρως απαραίτητα.
Όσο για τα λοιπά. Ο καφές στην Ιταλία παντού είναι καλός και φτηνός. Τα παγωτά το ίδιο. Αν βρείτε στο δρόμο σκεπαστή αγορά ε, τότε το φαγητό σίγουρα θα ξεπερνάει τις προσδοκίες μας. Ειδικά όταν προσφέρει ένα μαγαζί aperitivo. Πάντως το Passatelli αποδείχτηκε πάρα πολύ καλό στις παραδοσιακές γεύσεις που δοκιμάσαμε.
Μα στη Ραβέννα δεν πάμε για φαγητό. Εκεί το "κύριο πιάτο" είναι άλλο. Πάμε πρώτα - πρωτα γιατί πρόκειται για «το άλλο» ΒΥΖΑΝΤΙΟ, στην ΙΤΑΛΙΑ.