• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Ιταλία ταξιδι Εμιλια Ρομανα

Μηνύματα
27
Likes
218


στην Εμιλια Ρομάνια στη Ραβεννα


Είχα ενδιασμούς για αυτό το τελευταίο μέρος . Ο λόγος; Δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι σημαντικό μετά από ανάλογες δημοσιεύσεις.
Τέλος πάντων το αποφάσισα. Όσο για την Βερόνα στο προηγούμενο άρθρο, να διευκρινήσω μετα από παρέμβαση ( υπεύθυνου σαιτ) ότι πράγματι η Βερόνα έιναι στην περιοχή Βένετο και όχι στην Εμίλια που την κατέταξα.
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού, έδειχνε πρώτη διανυκτέρευση στη Ραβέννα.
Έτσι, μετά το αεροδρόμιο στην Μπολόνια και μια γρήγορη περιήγηση στην πόλη, πήραμε το τραίνο για Ραβέννα, όπου είχαμε κλείσει διανυκτέρευση σε θαυμάσιο οίκημα και κατά την γνώμη μας αρκετά οικονομικό. 20240515_215610.jpg 20240515_215552.jpg Να διευκρινήσω ότι όλες οι μετακινήσεις στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνα, που ήταν αρκετές έγιναν με τραίνο. Οικονομικά γρήγορα άνετα.
Η Ραβέννα είναι η πόλη με τα ωραιότερα διατηρημένα ψηφιδωτά εκτός από την Αγιά Σοφιά, που βρίσκονται στους ναούς , και ειδικά στον ναό San Vitale.
Δημιουργήθηκαν την ίδια εποχή με την Αγία Σοφία, επί αυτοκράτορα Ιουστινιανού κ Θεοδώρας και μέσα από την επίσκεψη στη Ραβέννα θα μας δοθεί η ευκαιρία να ξαναδούμε γνωστές εικόνες από τα βιβλία ιστορίας των γυμνασιακών μας χρόνων.
8 μνημεία που βρίσκονται στη Ραβέννα έχουν ανακηρυχθεί μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και είναι απαραίτητο σε κάθε επισκέπτη να τα εξερευνήσει.
Το ψιλόβροχο μαζί με το σκοτάδι, είχαν ξεκινήσει καθώς αφήσαμε το σιδηροδρομικό σταθμό, και βγήκαμε έξω, προκειμένου να κατευθυνθούμε στο πανέμορφο RBNB .
Ήταν το βράδυ στις 15 Μαΐου 2024.
Η αυριανή ημέρα προμηνυόταν δύσκολη με πολύ ποδαρόδρομο καθώς θα αλωνίζαμε την περιοχή. Το πρωινό ήταν στεγνό. Έτσι μετά από τον καφέ και τα λοιπά γνωστά αναγκαία για τέτοια ώρα, ζωστήκαμε τα τσαντικά και φύγαμε.
20240516_101655.jpg 20240516_101642.jpg Πολύ κοντά, σχεδόν απέναντι από την κατοικία , έτσι για ζέσταμα, ξεκινήσαμε από την εκκλησία του San Giovani Evangelista που είναι η παλαιότερη εκκλησία στην πόλη και η οποία βομβαρδίστηκε στον 2ο πόλεμο, καταστράφηκε αλλά αποκαταστάθηκε.
Όμορφος χώρος κορινθιακά κιονόκρανα, ψηφιδωτά, που όμως δεν αντέχουν σε σύγκριση με όσα ακολούθησαν.
Γρήγορα λοιπόν για την Basilica Di S. Apollinare Nuovo . Την βρίσκεις εύκολα. Εκεί βγάζεις ενιαίο εισιτήριο με 12,5 Ευρώ για επίσκεψη 5 αξιοθέατων.
Όλες σχεδόν οι επισκέψεις έχουν συγκεκριμένη ώρα εισόδου άρα και παραμονής σε κάθε χώρο. (Ο Απολλινάριος είναι ιδρυτής κ μάρτυρας της τοπικής εκκλησίας)
20240516_104556.jpg 20240516_104619.jpg 20240516_104920.jpg 20240516_111128.jpg 20240516_111219.jpg 20240516_111229.jpg 20240516_111219.jpg 20240516_112953.jpg 20240516_113721.jpg 20240516_115812.jpg 20240516_115845.jpg 20240516_121932.jpg 20240516_122125.jpg 20240516_123354.jpg 20240516_123535.jpg 20240516_123557.jpg 20240516_131528.jpg 20240516_131734.jpg
Τι να πρωτοθαυμάσουμε;
Τα ψηφιδωτά είναι από τον 6ο αιώνα με σκηνές από τον βίο του Χριστού και της Παναγίας. Αποφεύγω τα πολλά πολλά καθώς πιστεύω πως μόνο η επιτόπια ματιά σε αυτό το σκηνικό μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να «δούμε» πραγματικά αυτά τα αιώνια έργα τέχνης κ πολιτισμού. Να συμπληρώσω έτσι για την ιστορία ότι την χρονολογία των έργων υπήρξε ισχυρή διαμάχη στην Ορθοδοξία με τον Αρειανισμό. Οι δε αυτοκράτορες του Βυζαντίου από την εποχή του Κωνσταντίνου και μετά δεν είχαν πρόβλημα να ισορροπούν ανάμεσα στις αιρέσεις και στους «αιρετικούς» ανάλογα τα συμφέροντα, ανεξάρτητα από τις «τελικές κρίσεις»; της ιστορίας. Επί Ιουστινιανού η πόλη ήταν έδρα της βυζαντινής αυτοκρατορίας και ο αρχιεπίσκοπος της, ήταν ο δεύτερος στην τάξη μετά τον Πάπα.
Το μικρό Βαφτιστήριο Degli Ariani βρίσκεται κοντά στα προηγούμενα, αλλά ιδρώσαμε να το βρούμε. Έχει ξεχωριστό εισιτήριο (3 ευρώ) ήταν στα χέρια των οπαδών του Αρείου , σε 8γωνο σχήμα και περίπου 2 -2,5 μέτρα βυθισμένο σε σχέση με το επίπεδο του δρόμου. Στα ψηφιδωτά στο θόλο του, ο Χριστός χωρίς γένια βαφτίζεται από τον Ιωάννη που φοράει δέρμα λεοπάρδαλης.
Ο δε Ιορδάνης ποταμός αναπαρίσταται σαν γέροντας με καβουροδαγκάνες στο κεφάλι. Γύρω γύρω δε οι Απόστολοι.
Όμως το αξιοθέατο που ξεχωρίζει στη Ραβέννα είναι η αριστουργηματική San Vitale.
Ψηφιδωτά της συναγωνίζονται τα αντίστοιχα της Αγίας Σοφίας. Ιστορίες της Παλιάς κ της Νέας Διαθήκης, με κορυφαία τον Χριστό να δίνει το στέμμα στον Βιτάλιο ενώ ο επίσκοπος Ecclesius του παραδίνει το εκκλησιαστικό μοντέλο, (ο Εκλέσιους το 527 μχ ξεκίνησε την οικοδόμηση του ναού. Ο δε Βιτάλιος που ήταν οπλοποιός, θεωρείται άγιος αφού μαρτύρησε στα 62 μχ στη Ραβέννα και γιορτάζεται κάθε 23 Ιουλίου.)
Σε άλλα σημεία εξυμνείται η αυτοκρατορία , ο Ιουστινιανός με την Θεοδώρα , η ενότητα της εκκλησίας με την αυτοκρατορία ,αλλά και η Ιερουσαλήμ και η Βηθλεέμ. Γενικά η υποταγή της εκκλησίας στον Αυτοκράτορα, καθώς η σύνολη ιστορία της βυζαντινής αυτοκρατορίας περικλείει και την δύσκολη ισορροπία, μεταξύ θρησκείας και εξουσίας, αλλά και την επιβολή της δεύτερης στην πρώτη.
Παραδίπλα, το μαυσωλείο της GALLA PLACIDIA, η οποία είναι η κόρη του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Α. Μάλιστα σε μία από τις 3 ευρισκόμενες σαρκοφάγους λέγεται ότι είναι τα οστά της. Στην οροφή του μικρού ναού παριστάνεται ο ουρανός έχοντας στη μέση χρυσό σταυρό. Ιδιαίτερης προσοχής το μωσαϊκό με τον Χριστό στα χρυσά σαν καλό ποιμένα στο κοπάδι του.

Το Βαφτιστήριο του επίσκοπου Νέωνος διακοσμημένο με λαμπρά ψηφιδωτά, είναι το αρχαιότερο παλαιοχριστιανικό μνημείο στη Ραβέννα. Πλούσιο εσωτερικό με εικόνες προφητών , με τον Χριστό με γένια , αυτή την φορά, να τον βαφτίζει ο ποιος άλλος; Ο Ιωάννης Βαπτιστής
Το μαυσωλείο του Θεοδώριχου, κτίστηκε από τον ίδιο στα 520 μχ. και στη σημερινή μορφή του αποτελείται από δύο δεκάγωνα κτίσματα το ένα πάνω στο άλλο.
Το Μουσείο e Cappella Arcivescovile. Στον πρώτο όροφο είναι η εκκλησία του Αγ. Ανδρέα. Κτίστηκε στην εποχή του Θεοδώριχου με τα λείψανα του Αγίου Ανδρέα που έφτασαν στη Ραβέννα από την Κωνσταντινούπολη στα μισά του 6ου αιώνα. Εδώ και η απεικόνιση του Χριστού σαν πολεμιστής . " Μια επίσκεψη στα μνημεία της Ραβέννας της UNESCO δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη χωρίς να έχεις επισκεφτεί το μικρό παρεκκλήσι του Sant'Andrea, ένα «κρυμμένο» μαργαριτάρι μέσα στο Αρχιεπισκοπικό Μουσείο. το παρεκκλήσι αντιπροσωπεύει το μοναδικό παράδειγμα παλαιοχριστιανικού αρχιεπισκοπικού παρεκκλησίου που έχει διασωθεί άθικτο σε εμάς, καθώς και το μοναδικό ορθόδοξο λατρευτικό κτήριο που χτίστηκε κατά τη διάρκεια του Αρειανισμού... " διαβάσαμε . και παρακάτω..." ...ανάμεσα στα πολυάριθμα πολύτιμα κομμάτια του μουσείου, βρίσκουμε τη χρυσελεφάντινο Έδρα του Μαξιμιανού, τον αμβόνα από την εκκλησία των Αγίων Ιωάννη και Παύλου, ένα ακέφαλο, χλαμυδάτινο άγαλμα υστεροπαλαίας σε πορφύριο (που πιθανότατα απεικονίζει έναν αυτοκράτορα, αβέβαιης ταυτότητας). ένα μαρμάρινο πασχαλινό ημερολόγιο από τον 6ο αιώνα, ο ασημένιος σταυρός του επισκόπου Agnello (6ος αιώνας), τα ψηφιδωτά της αψίδας του αρχαίου καθεδρικού ναού της Ουρσιάνα,..."
Στην πόλη υπάρχει και η σαρκοφάγος του παγκόσμιου Δάντη (κοντά στη Βασιλική San Fracesco). Την θεία κωμωδία την έγραψε στην Ραβέννα.
Να μην αφήσουμε το Πάρκο Rocca Brancaleone με τα βενετσιάνικα τείχη την τάφρο και τις γέφυρες επικοινωνίας. 20240516_201831.jpg 20240516_202509.jpg
Φυσικά είναι δύσκολη και η φωτογράφιση χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία , αλλά ακόμη και η σωστή παρακολούθηση των εικόνων λόγω της απόστασης από το μάτι του παρατηρητή αλλά και λόγω της ηλικίας του ματιού μας!!! Τι να κάνουμε;.

Μακάρισα δίπλα μου την κυρία με τα αποτελεσματικά μικρά κιάλια με τα οποία εκστασιασμένη παρατηρούσε τα πάντα. Με είδε και μου τα παραχώρησε για λίγη ώρα. Την ευχαριστώ.

Μάθημα πρώτον λοιπόν. Μικρά κιάλια άκρως απαραίτητα.

Όσο για τα λοιπά. Ο καφές στην Ιταλία παντού είναι καλός και φτηνός. Τα παγωτά το ίδιο. Αν βρείτε στο δρόμο σκεπαστή αγορά ε, τότε το φαγητό σίγουρα θα ξεπερνάει τις προσδοκίες μας. Ειδικά όταν προσφέρει ένα μαγαζί aperitivo. Πάντως το Passatelli αποδείχτηκε πάρα πολύ καλό στις παραδοσιακές γεύσεις που δοκιμάσαμε.

Μα στη Ραβέννα δεν πάμε για φαγητό. Εκεί το "κύριο πιάτο" είναι άλλο. Πάμε πρώτα - πρωτα γιατί πρόκειται για «το άλλο» ΒΥΖΑΝΤΙΟ, στην ΙΤΑΛΙΑ.
 
Μηνύματα
27
Likes
218
20240517_171123.jpg ταξίδι στην Ιταλία ΒΕΡΟΝΑ
ΣΤΗ ΒΕΡΟΝΑ πόλη του απόλυτου έρωτα
Για τον παραπάνω τίτλο της πόλης Βερόνα, φρόντισε αρχικά ο σημαντικότερος Άγγλος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας.
Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
Ουσιαστικά λοιπόν η πόλη είναι «δική του» εδώ και αρκετούς αιώνες. Εκτός από την 18η Μαΐου που για μία ημέρα έγινε η πόλη του Πάπα Φραγκίσκου.
Εκεί στη μεγαλόπρεπη Αρένα της Βερόνα που στέκει σαν άλλο Κολοσσαίο από το 30 μχ διοργανώθηκε η ημερίδα «Αρένα της ειρήνης» όπου μπροστά σε 10-12 χιλιάδες ρωμαιοκαθολικούς, ο παλαιστίνιος που είχαν δολοφονήσει τον αδελφό του οι Ισραηλινοί στρατιώτες, αγκαλιάστηκε με τον ισραηλινό που έχασε τους γονείς του στην επίθεση της Χαμάς ( 7 Οκτωβρίου).
Μα και οι παρεμβάσεις του Πάπα ήταν πολύ μπροστά σε σχέση με όλες τις πολιτικές δυνάμεις εξουσίας της Ευρώπης και όχι μόνο.
Όσο για την Βερόνα;

Ο Σαίξπηρ έδωσε την ώθηση με το αριστούργημα «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» αλλά είναι ο Δήμαρχος το μακρινό 1937 απότι διάβασα που εμπνεύστηκε όλο το σκηνικό.
Ο Ουίλιαμ φυσικά ποτέ δεν επισκέφτηκε την περιοχή, αλλά και τα γεγονότα με το ερωτευμένο ζεύγος δεν υπήρξαν.
Όμως ο δήμαρχος κατάλαβε την αξία και την υπεραξία της υπόθεσης και προσανατολίστηκε στο να δημιουργήσει μια τουριστική «κότα» που γεννάει από τότε συνεχώς χρυσά αυγά.
Βρήκαν ένα σπίτι παραδοσιακό, αρχοντόσπιτο, πρόσθεσαν και το περίφημο μαρμάρινο μπαλκόνι στόλισαν τον κήπο κάτω από το μπαλκόνι με το άγαλμα της Ιουλιέτας και το καραβάνι πήρε το δρόμο του. Χιλιάδες καθημερινά επισκέπτονται το μέρος, κάνουν ουρά για να φωτογραφηθούν στο μπαλκόνι αλλά και για κάτι ακόμη.
Να χουφτώσουν το δεξί στήθος στο άγαλμα κάνοντας συγχρόνως μια ευχή αγάπης η οποία έτσι 20240517_165708.jpg αποκτά εχέγγυα αλήθειας. Δεν έχει σημασία τι πιστεύει κανείς. 20240517_165057.jpg 20240517_163847.jpg 20240517_192338.jpg 20240517_193439.jpg

Ο άνθρωπος έχει ανάγκη και τον μύθο και την ευχή. Άλλωστε αν όλο αυτό το σκηνικό το δούμε σαν μέσο για να έρθουμε στην Βερόνα και να διακτινιστούμε στην λοιπή Εμίλια Ρομάνα, τότε ναι ΑΞΙΖΟΥΝ κ το σκηνικό και ο Μύθος που το περιβάλει.
Αν ακόμη παρακινηθούμε να γνωρίσουμε τον θεατρικό συγγραφέα καλύτερα, ε, τότε πετύχαμε το τερπνόν μετα του ωφελίμου που μας έλεγαν οι δάσκαλοι μας. (φυσικά παρακάτω από το Casa di Giulietta ανακαλύπτουμε και το αντίστοιχο του Ρωμαίου. Τι όχι;)
20240517_174940.jpg 20240517_172226.jpg 20240517_180316.jpg
Η Βερόνα είναι μια κούκλα.
Μια πόλη με παλμό ζωντάνια και πάθος. Πραγματικά πόλη της επικοινωνίας της διασκέδασης της ομορφιάς. Ο Αδίγης (Αντιτζε) από τις Άλπεις παίρνει το νερό και το κυλάει μέσα στη Βερόνα μέχρι την Βενετία καμαρώνοντας γέφυρες και αξιοθέατα δίπλα στις όχθες του. Ιστορικές τοποθεσίες διαδέχονται η μία την άλλη όπως η arena di Verona, η Piazza delle Erbe, piazza dei signori, to Museo Castelvecchio , ο καθεδρικός ναός, ναός San Fermo Maggiore κτλ.
Το google πλέον δίνει άφθονες πληροφορίες άρα οι δικές σημειώσεις περισσεύουν.
Αυτό που με εντυπωσίασε είναι το χαρούμενο πλήθος. Οι γελαστές ουρές για παγωτά, η γαστριμαργική πανδαισία σε κάθε μεσαιωνικό και αναγεννησιακό στενό της πόλης, οι παρέες νέων μεγάλων μεγαλύτερων. Το αστείρευτο χαμόγελο όλων.
Τελειώνοντας επισκεφτείτε όσοι πάτε 2-3 πολύ χαρακτηριστικά σημεία που νομίζω αξίζει να τα τιμήσουμε…
Την Gelateria Ponte Pietra, το caffe Borsari αλλά κυρίως το μαγικό – για μένα- τo εστιατόριο LA TRADISION, για την ποιότητα και τις τιμές.
Αυτά τα λίγα. Για περισσότερα ταξιδεύετε. Οι δρόμοι είναι ανοιχτοί.
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
1.014
Likes
2.340
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
"Η Βερόνα είναι μια κούκλα."
Το επιβεβαιώνω μετά από πρόσφατη επίσκεψη.
Ζει όμως στη σκιά του εμπορικού Μιλάνου, και των τουριστικών Βενετίας, Φλωρεντίας και Ρώμης.
 
Μηνύματα
27
Likes
218
στην Εμιλια Ρομάνια στη Ραβεννα


Είχα ενδιασμούς για αυτό το τελευταίο μέρος . Ο λόγος; Δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι σημαντικό μετά από ανάλογες δημοσιεύσεις.
Τέλος πάντων το αποφάσισα. Όσο για την Βερόνα στο προηγούμενο άρθρο, να διευκρινήσω μετα από παρέμβαση ( υπεύθυνου σαιτ) ότι πράγματι η Βερόνα έιναι στην περιοχή Βένετο και όχι στην Εμίλια που την κατέταξα.
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού, έδειχνε πρώτη διανυκτέρευση στη Ραβέννα.
Έτσι, μετά το αεροδρόμιο στην Μπολόνια και μια γρήγορη περιήγηση στην πόλη, πήραμε το τραίνο για Ραβέννα, όπου είχαμε κλείσει διανυκτέρευση σε θαυμάσιο οίκημα και κατά την γνώμη μας αρκετά οικονομικό. 20240515_215610.jpg 20240515_215552.jpg Να διευκρινήσω ότι όλες οι μετακινήσεις στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνα, που ήταν αρκετές έγιναν με τραίνο. Οικονομικά γρήγορα άνετα.
Η Ραβέννα είναι η πόλη με τα ωραιότερα διατηρημένα ψηφιδωτά εκτός από την Αγιά Σοφιά, που βρίσκονται στους ναούς , και ειδικά στον ναό San Vitale.
Δημιουργήθηκαν την ίδια εποχή με την Αγία Σοφία, επί αυτοκράτορα Ιουστινιανού κ Θεοδώρας και μέσα από την επίσκεψη στη Ραβέννα θα μας δοθεί η ευκαιρία να ξαναδούμε γνωστές εικόνες από τα βιβλία ιστορίας των γυμνασιακών μας χρόνων.
8 μνημεία που βρίσκονται στη Ραβέννα έχουν ανακηρυχθεί μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και είναι απαραίτητο σε κάθε επισκέπτη να τα εξερευνήσει.
Το ψιλόβροχο μαζί με το σκοτάδι, είχαν ξεκινήσει καθώς αφήσαμε το σιδηροδρομικό σταθμό, και βγήκαμε έξω, προκειμένου να κατευθυνθούμε στο πανέμορφο RBNB .
Ήταν το βράδυ στις 15 Μαΐου 2024.
Η αυριανή ημέρα προμηνυόταν δύσκολη με πολύ ποδαρόδρομο καθώς θα αλωνίζαμε την περιοχή. Το πρωινό ήταν στεγνό. Έτσι μετά από τον καφέ και τα λοιπά γνωστά αναγκαία για τέτοια ώρα, ζωστήκαμε τα τσαντικά και φύγαμε.
20240516_101655.jpg 20240516_101642.jpg Πολύ κοντά, σχεδόν απέναντι από την κατοικία , έτσι για ζέσταμα, ξεκινήσαμε από την εκκλησία του San Giovani Evangelista που είναι η παλαιότερη εκκλησία στην πόλη και η οποία βομβαρδίστηκε στον 2ο πόλεμο, καταστράφηκε αλλά αποκαταστάθηκε.
Όμορφος χώρος κορινθιακά κιονόκρανα, ψηφιδωτά, που όμως δεν αντέχουν σε σύγκριση με όσα ακολούθησαν.
Γρήγορα λοιπόν για την Basilica Di S. Apollinare Nuovo . Την βρίσκεις εύκολα. Εκεί βγάζεις ενιαίο εισιτήριο με 12,5 Ευρώ για επίσκεψη 5 αξιοθέατων.
Όλες σχεδόν οι επισκέψεις έχουν συγκεκριμένη ώρα εισόδου άρα και παραμονής σε κάθε χώρο. (Ο Απολλινάριος είναι ιδρυτής κ μάρτυρας της τοπικής εκκλησίας)
20240516_104556.jpg 20240516_104619.jpg 20240516_104920.jpg 20240516_111128.jpg 20240516_111219.jpg 20240516_111229.jpg 20240516_111219.jpg 20240516_112953.jpg 20240516_113721.jpg 20240516_115812.jpg 20240516_115845.jpg 20240516_121932.jpg 20240516_122125.jpg 20240516_123354.jpg 20240516_123535.jpg 20240516_123557.jpg 20240516_131528.jpg 20240516_131734.jpg
Τι να πρωτοθαυμάσουμε;
Τα ψηφιδωτά είναι από τον 6ο αιώνα με σκηνές από τον βίο του Χριστού και της Παναγίας. Αποφεύγω τα πολλά πολλά καθώς πιστεύω πως μόνο η επιτόπια ματιά σε αυτό το σκηνικό μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να «δούμε» πραγματικά αυτά τα αιώνια έργα τέχνης κ πολιτισμού. Να συμπληρώσω έτσι για την ιστορία ότι την χρονολογία των έργων υπήρξε ισχυρή διαμάχη στην Ορθοδοξία με τον Αρειανισμό. Οι δε αυτοκράτορες του Βυζαντίου από την εποχή του Κωνσταντίνου και μετά δεν είχαν πρόβλημα να ισορροπούν ανάμεσα στις αιρέσεις και στους «αιρετικούς» ανάλογα τα συμφέροντα, ανεξάρτητα από τις «τελικές κρίσεις»; της ιστορίας. Επί Ιουστινιανού η πόλη ήταν έδρα της βυζαντινής αυτοκρατορίας και ο αρχιεπίσκοπος της, ήταν ο δεύτερος στην τάξη μετά τον Πάπα.
Το μικρό Βαφτιστήριο Degli Ariani βρίσκεται κοντά στα προηγούμενα, αλλά ιδρώσαμε να το βρούμε. Έχει ξεχωριστό εισιτήριο (3 ευρώ) ήταν στα χέρια των οπαδών του Αρείου , σε 8γωνο σχήμα και περίπου 2 -2,5 μέτρα βυθισμένο σε σχέση με το επίπεδο του δρόμου. Στα ψηφιδωτά στο θόλο του, ο Χριστός χωρίς γένια βαφτίζεται από τον Ιωάννη που φοράει δέρμα λεοπάρδαλης.
Ο δε Ιορδάνης ποταμός αναπαρίσταται σαν γέροντας με καβουροδαγκάνες στο κεφάλι. Γύρω γύρω δε οι Απόστολοι.
Όμως το αξιοθέατο που ξεχωρίζει στη Ραβέννα είναι η αριστουργηματική San Vitale.
Ψηφιδωτά της συναγωνίζονται τα αντίστοιχα της Αγίας Σοφίας. Ιστορίες της Παλιάς κ της Νέας Διαθήκης, με κορυφαία τον Χριστό να δίνει το στέμμα στον Βιτάλιο ενώ ο επίσκοπος Ecclesius του παραδίνει το εκκλησιαστικό μοντέλο, (ο Εκλέσιους το 527 μχ ξεκίνησε την οικοδόμηση του ναού. Ο δε Βιτάλιος που ήταν οπλοποιός, θεωρείται άγιος αφού μαρτύρησε στα 62 μχ στη Ραβέννα και γιορτάζεται κάθε 23 Ιουλίου.)
Σε άλλα σημεία εξυμνείται η αυτοκρατορία , ο Ιουστινιανός με την Θεοδώρα , η ενότητα της εκκλησίας με την αυτοκρατορία ,αλλά και η Ιερουσαλήμ και η Βηθλεέμ. Γενικά η υποταγή της εκκλησίας στον Αυτοκράτορα, καθώς η σύνολη ιστορία της βυζαντινής αυτοκρατορίας περικλείει και την δύσκολη ισορροπία, μεταξύ θρησκείας και εξουσίας, αλλά και την επιβολή της δεύτερης στην πρώτη.
Παραδίπλα, το μαυσωλείο της GALLA PLACIDIA, η οποία είναι η κόρη του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Α. Μάλιστα σε μία από τις 3 ευρισκόμενες σαρκοφάγους λέγεται ότι είναι τα οστά της. Στην οροφή του μικρού ναού παριστάνεται ο ουρανός έχοντας στη μέση χρυσό σταυρό. Ιδιαίτερης προσοχής το μωσαϊκό με τον Χριστό στα χρυσά σαν καλό ποιμένα στο κοπάδι του.

Το Βαφτιστήριο του επίσκοπου Νέωνος διακοσμημένο με λαμπρά ψηφιδωτά, είναι το αρχαιότερο παλαιοχριστιανικό μνημείο στη Ραβέννα. Πλούσιο εσωτερικό με εικόνες προφητών , με τον Χριστό με γένια , αυτή την φορά, να τον βαφτίζει ο ποιος άλλος; Ο Ιωάννης Βαπτιστής
Το μαυσωλείο του Θεοδώριχου, κτίστηκε από τον ίδιο στα 520 μχ. και στη σημερινή μορφή του αποτελείται από δύο δεκάγωνα κτίσματα το ένα πάνω στο άλλο.
Το Μουσείο e Cappella Arcivescovile. Στον πρώτο όροφο είναι η εκκλησία του Αγ. Ανδρέα. Κτίστηκε στην εποχή του Θεοδώριχου με τα λείψανα του Αγίου Ανδρέα που έφτασαν στη Ραβέννα από την Κωνσταντινούπολη στα μισά του 6ου αιώνα. Εδώ και η απεικόνιση του Χριστού σαν πολεμιστής . " Μια επίσκεψη στα μνημεία της Ραβέννας της UNESCO δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη χωρίς να έχεις επισκεφτεί το μικρό παρεκκλήσι του Sant'Andrea, ένα «κρυμμένο» μαργαριτάρι μέσα στο Αρχιεπισκοπικό Μουσείο. το παρεκκλήσι αντιπροσωπεύει το μοναδικό παράδειγμα παλαιοχριστιανικού αρχιεπισκοπικού παρεκκλησίου που έχει διασωθεί άθικτο σε εμάς, καθώς και το μοναδικό ορθόδοξο λατρευτικό κτήριο που χτίστηκε κατά τη διάρκεια του Αρειανισμού... " διαβάσαμε . και παρακάτω..." ...ανάμεσα στα πολυάριθμα πολύτιμα κομμάτια του μουσείου, βρίσκουμε τη χρυσελεφάντινο Έδρα του Μαξιμιανού, τον αμβόνα από την εκκλησία των Αγίων Ιωάννη και Παύλου, ένα ακέφαλο, χλαμυδάτινο άγαλμα υστεροπαλαίας σε πορφύριο (που πιθανότατα απεικονίζει έναν αυτοκράτορα, αβέβαιης ταυτότητας). ένα μαρμάρινο πασχαλινό ημερολόγιο από τον 6ο αιώνα, ο ασημένιος σταυρός του επισκόπου Agnello (6ος αιώνας), τα ψηφιδωτά της αψίδας του αρχαίου καθεδρικού ναού της Ουρσιάνα,..."
Στην πόλη υπάρχει και η σαρκοφάγος του παγκόσμιου Δάντη (κοντά στη Βασιλική San Fracesco). Την θεία κωμωδία την έγραψε στην Ραβέννα.
Να μην αφήσουμε το Πάρκο Rocca Brancaleone με τα βενετσιάνικα τείχη την τάφρο και τις γέφυρες επικοινωνίας. 20240516_201831.jpg 20240516_202509.jpg
Φυσικά είναι δύσκολη και η φωτογράφιση χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία , αλλά ακόμη και η σωστή παρακολούθηση των εικόνων λόγω της απόστασης από το μάτι του παρατηρητή αλλά και λόγω της ηλικίας του ματιού μας!!! Τι να κάνουμε;.

Μακάρισα δίπλα μου την κυρία με τα αποτελεσματικά μικρά κιάλια με τα οποία εκστασιασμένη παρατηρούσε τα πάντα. Με είδε και μου τα παραχώρησε για λίγη ώρα. Την ευχαριστώ.

Μάθημα πρώτον λοιπόν. Μικρά κιάλια άκρως απαραίτητα.

Όσο για τα λοιπά. Ο καφές στην Ιταλία παντού είναι καλός και φτηνός. Τα παγωτά το ίδιο. Αν βρείτε στο δρόμο σκεπαστή αγορά ε, τότε το φαγητό σίγουρα θα ξεπερνάει τις προσδοκίες μας. Ειδικά όταν προσφέρει ένα μαγαζί aperitivo. Πάντως το Passatelli αποδείχτηκε πάρα πολύ καλό στις παραδοσιακές γεύσεις που δοκιμάσαμε.

Μα στη Ραβέννα δεν πάμε για φαγητό. Εκεί το "κύριο πιάτο" είναι άλλο. Πάμε πρώτα - πρωτα γιατί πρόκειται για «το άλλο» ΒΥΖΑΝΤΙΟ, στην ΙΤΑΛΙΑ.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.748
Μηνύματα
911.010
Μέλη
39.487
Νεότερο μέλος
EiriniDra

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom