• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

περι κινήτρων.....

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Dafni

Member
Μηνύματα
984
Likes
598
Mε αφορμή την κουβέντα που ξεκίνησε στην ταξιδιωτική ιστορία του Christos71 ανοιγω αυτό το θέμα για να μη γεμίσει η ιστορία του ανθρωπου με off topic μηνυματα....Κατ'αρχήν να πω ότι για μένα η Ινδια είναι όνειρο ζωής...αν όμως αυριο υπήρχαν οι συγκυρίες για ένα τέτοιο ταξιδι νομίζω ότι δεν θα ήμουν έτοιμη να το πραγματοποιήσω...
Τους περισσότερους από μας ,μας γοητεύει η ανακάλυψη του διαφορετικου....
φτάνει όμως αυτό?δεν ξέρω αλλά το να βρει κανεις γοητεια μέσα σε τόσο δύσκολες καταστάσεις μου φαίνεται δύσκολο...όχι ότι δεν μπορεί να συμβει αλλά δεν είναι τόσο απλο.Αυτό που είπε ο Χρήστος "να ξύσεις τη βρώμα"ώστε να ανακαλύψεις ότι είναι αυτό που κρύβεται από κάτω είναι μια διαδικασία εξαιρετικά πολύπολοκη.Φοβάμαι ότι κάποιοι(και ξεκαθαρίζω ότι δεν εννοώ κανέναν από τους φίλους του φόρουμ που έχουν κάνει αυτό το ταξίδι ή άλλα παρόμοια)πέφτουν στην παγίδα του τσιρκου...και μη βιαστείτε να επαναστατήσετε.Δεν εννοω ότι οι άνθρωποι που ζουν εκει είναι τσιρκο σε καμμιά περιπτωση.Εννοω οτι η ικανοποιηση της παρακολουθησης της ζωής σε μια τέτοια χώρα μπορεί να δημιρουργήσει σε κάποιους την ιδια ικανοποιηση που νιώθουν αυτοι που τους αρέσει το τσίρκο....Θα έλεγα ότι για μένα εκεινο που με ωθει για ένα τέτοιο ταξίδι δεν είναι η ανακάλυψη του διαφορετικου....είναι η ανακάλυψη του"κάτι παραπάνω".Κάτι που δεν το προσφέρει ο δυτικός τροπος ζωης και παρά τη δυσκολία της κατανόησης του,αισθάνομαι ότι το έχω ανάγκη ....Ομως καταλαβαίνω απόλυτα και ταυτιζομαι ενιοτε και με κεινους που τους απωθει η ιδέα ενος τέτοιου ταξιδιου κυρίως λόγω των κινδυνων που κρυβει σε ότι αφορά την υγεια όπως ανέφερε η romantic woman.To πάθος είναι κινητήριος δύναμη αλλά όταν είναι ανενξέλενκτο αποτελει υβρη.Ποιά είναι τα δεδομένα ,τα όρια?σίγουρα αυστηρά προσωπικά.Ενα ταξίδι στην Ινδια ας πουμε για μένα είναι ότι το έργο ενος δυσνόητου δύσκολου και "παρεξηγημένου"συγγραφέα.Μπορεί να έχει να δώσει κάτι σημαντικό αλλά δεν σημαινει ότι όλοι μπορουν να το κατανοήσουν ή είναι έτοιμοι ή πρέπει να το κάνουν.Υπάρχουν τόσα εκει εξω που μπορεί να μάθει κανεις που ποιος μπορεί να πει τι πρέπει και τι όχι?Επίσης δε σημαινει ότι ο μόνος δρόμος ,ή ο δικος του δρομος είναι ο ιδιος για τον καθένα...Θαυμάζω εσάς που έχετε παει στην Ινδια,θαυμάζω όμως και κεινους που άφησαν την άνετη ζωουλα τους στην πόλη με την καλή δουλειά(αμάξι,ψυχαγωγίες,κ.τ.λ)και ανακάλυψαν ένα πιο γεμάτο τρόπο ζωής(αυτό το κάτι παραπάνω,που έλεγα)στην επαρχία ,σε ένα χωριουδάκι..."Το κάτι παραπάνω"μπορεί να είναι στην άκρη του κόσμου ή να είναι δίπλα μας.Εκεινο που έχει σημασία είναι το που θα στρέψουμε το βλέμα και τι είμαστε ετοιμοι να θυσιάσουμε ή να μην υππολογίσουμε για να το γνωρίσουμεΝομιζω ότι οι δρόμοι είναι τόσοι πολλοι τόσο διαφορετικοι που όχι μόνο δεν υπάρχει ένας ή δυο για να ακολουθησει κανεις ,αλλά και για τον καθένα ξεχωριστά είναι πολλοι.....επιλέγει σταδιακά στο πέρασμα της ζωής του και κάνει τα δικά του βήματα....
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Εξαιρετικο θεμα ανοιξες Dafni. Και φυσικα δεν υπαρχει μια και μονο απαντηση.
Μπορω να μιλησω μονο για μενα -και αυτο παλι πολυ σχετικο ειναι -γιατι αλλα κινητρα, η μαλλον διαφορετικα ταξιδια εκανα πριν εικοσι πεντε χρονια διαφορετικα τωρα και φανταζομαι διαφορετικα στο μελλον.
Κατα τη διαρκεια της φοιτητικης μου ζωης αρχες της δεκαετιας του 80 ημουν μαγεμενη με τον ευρωπαικο πολιτισμο, τοτε λεγαμε "το καλοκαιρι θα ταξιδεψω στην Ευρωπη", υποσυνειδητως δεχομενοι οτι εμεις εδω δεν καλοειμαστε τμημα του Ευρωπαικου εδαφους. Εκεινο που με ενδιεφερε ηταν τα πολιτιστικα και ιστορικα σημεια συγκλισης και αποκλεισης της Ελλαδας με-απο την Ευρωπη, οποτε και κατ΄ επεκταση επροκειτο για μια αναζητηση της δικης μου ταυτοτητας ως ελληνιδας, βαλκανιας, ανατολιτισσας, ευρωπαιας.Τελικα μαλλον κατεληξα στο συμπερασμα οτι ως ελληνιδα ειμαι και βαλκανια και ανατολιτισσα και ευρωπαια. Καθως μεγαλωνα και απομακρυνοταν η παιδικη μου ηλικια της δεκαετιας του εξηντα και η εφηβικη του εβδομηντα, ενιωσα μια νοσταλγια για καποιες πια χαμενες εικονες που εφερα στην μνημη μου -τοσο αστικης ζωης οσο και της υπαιθρου- τις οποιες εβλεπα να μπροστα μου ζωντανες στην Τουρκια. Αυτο με μαγεψε και με τραβηξε προς τα μερη της Ανατολης. Καμια φορα βεβαια καταλογιζω στο ευρωπαικο κομματι του εαυτου μου εναν ιδιοτυπο καθυστερημενο οριενταλισμο, αλλα οσον αφορα την Ανατολη δεν νομιζω οτι ειναι το ξενο που με τραβαει αλλα το οικειο.
Καλα ως εδω: Η Απω Ανατολη γιατι με ελκει; Σιγουρα για εντελως διαφορετικους λογους απο την καθ' ημας Ανατολη. Εκει ειναι οντως το διαφορετικο, το αλλιωτικο, το εξωτικο που με ελκουν και με ελκυουν. Προσπαθω μεσα απο την φαινομενικη διαφορετικοτητα να βρω σχηματα και μορφες κοινες που να μου απευθυνονται στον δικο μου λογο, ετσι οπως εχει πια διαμορφωθει απο την επαφη του με το εως προτινος αγνωστο και ανοικειο.
Και οσο εξερευνω παγοδες και παλατια, ακουω μουσικες και ψαλμωδιες, βλεπω τις δικες τους ιδιαιτερες τεχνες, ζωγραφιες και αγαλματα, γευομαι γευσεις και μυριζω μυρωδιες, προβλημα δεν εχω. Εκει που ακομη δεν εχω βρει τροπο να διαχειριστω την (ας την πουμε χωρις να ειμαι σιγουρη δυτικου τυπου) αμηχανια μου ειναι στο σημειο που μπαινουν ο ανθρωποι στο πλανο. Πως ακριβως συμπεριφερομαι; Τι ακριβως τους λεω: Γεια σας, ηρθα απο καπου πολυ μακρια, πληρωσα ενα σκασμο λεφτα-οσα δε θα δειτε εσεις σε ολη σας τη ζωη- προκειμενου να ερθω να δω τις καλυβες σας, τα ζωα σας, τους αργαλειους σας, τα ντυσιματα σας, τα τατουαζ σας; Και εγω εχω μια ζωη που μου ειναι σχεδον αδυνατον να σας την εξηγησω και δε φταιει μονο η γλωσσα σε αυτο; Μπορει οι ανθρωποι αυτοι να εχουν μια ολωσδιολου αλλιωτικη αισθηση και καθολου να μην τους απασχολει τα κινητρα μου, αλλα απλως να χαιρονται τη στιγμη, η απλως να αδιαφορουν εντελως για εμενα και τις ανησυχιες μου, αλλα η δυτικου τυπου ενοχη, αν θελετε με καταδιωκει μεχρις εκει. Θα προτιμουσα να ειχα τον απαραιτητο χρονο, να μεινω και να τους γνωρισω σε μια πιο στενη επαφη ωστε να εχει και καποιο νοημα η συναντηση μας, αλλα και αυτος με κυνηγαει.
Αν εχω τετοια θεματα με τις επισκεψεις σε απομακρυσμενα χωρια της υπαιθρου, εκει που μπλοκαρω εντελως και αρνουμαι να επισκεφθω _και νομιζω οτι και στο μελλον θα συνεχιζω να αρνουμαι_ ειναι τις εξαθλιωμενες περιοχες στις πολεις. Η πολη εχει απολυτη εξαθλιωση, η υπαιθρος ειναι διαφορετικη. Δεν ειναι οτι δεν αντεχω να βλεπω. Μια χαρα αντεχω, με εχει εκπαιδευσει και η τηλεοραση εξαιρετικα, θα εχω την αισθηση του ντοκυμαντερ. Δεν ειναι οτι δε θα ειναι ευχαριστο το ταξιδι μου. Δεν ειναι αυτη η πρωτη μου προτεραιοτητα. Η μαλλον ας το θεσω ως εξης: μολις απομακρυνθω απο τη φαβελα και περασουν και δυο τρεις ωρες- ξερω τι κουμασι ειμαι- μια χαρα θα ξαναγινει δυστυχως το ταξιδι μου. Για μενα ο πιο σοβαρος λογος ειναι το γιατι βρισκομαι εκει: Τι εχει να προσφερει η παρουσια μου σε αυτους τους ανθρωπους. Εγω εισπραττω απο αυτους εικονες σοκαριστικες που με ξεσηκωνουν και τι δινω; Τη συμπονια μου; Εμφανιστηκα στην περιοχη τους καλοθρεμενη δυτικη για να χαζεψω ποιο πραγμα, την αποικια των τερμιτων; Το να ξυσω τη βρωμα για να ανακαλυψω οτι ειναι ανθρωποι, δε μου χρειαζεται το γνωριζω οτι προκειται γι ανθρωπους. Και μπορω να υποθεσω οτι οι καθημερινες δυσκολιες εχουν δωσει σε πολλους απο αυτους μια ιδιαιτερου τυπου δυναμη και θεωρηση των πραγματων. Αν ομως εγω, η ανετη δυτικη καθομαι και τους χαζευω αντι να ανασκουμπωθω και να βοηθησω, ειναι μαλλον σκληρο και απωνθρωπο απο μεριας μου. Και δε μπορω να θεωρησω οτι η εξαθλιωση στην οποια βρισκονται ειναι αποτοκος δικης τους επιλογης. Δε μπορω να θεωρησω οτι δε θα ηθελαν να ειναι αλλιως, σε ανθρωπινες συνθηκες. Αυτο που θα ενιωθα αν πηγαινα εκει ειναι οτι θα επαιζα το ρολο του καπο σε στρατοπεδο συγκεντρωσης.
Μεχρι λοιπον να ερθει -αν ερθει η στιγμη- να παω να βοηθησω, οσο ελαχιστο και αναποτελεσματικο και αν ειναι στην τελικη - ετσι οπως το κανει η Renata και η Lullu θεωρω οτι δεν εχω κανενα λογο να βρισκομαι σε σλαμ απλως χαζευοντας την ανθρωπινη δυστυχια και μιζερια. Και προς Θεου δεν εννοω οτι ο καθε δυτικος ανθρωπος που επισκεπτεται τα σλαμ ειναι κατι τοσο εφιαλτικο οσο ο καπο στα στρατοπεδα συγκεντρωσης, ειναι πολυ πιθανον οτι σε πολλους αυτη η εμπειρια δινει μεγαλο πνευματικο πλουτο ακι τοτε καλα κανουν και παρευρισκονται. Εγω μαλλον ειμαι η αμηχανη η οποια δεν μπορω να επικοινωνησω κατω απο αυτες τις συνθηκες.
Απο εκει και επειτα στο Βαρανασι φυσικα και θα πηγαινα: Με καλυπτει ο δημοσιος θρησκευτικος χαρακτηρας του θεματος. Αλλα στα σλαμ την Βομβαης η του Δελχι με τιποτε.
 

Dafni

Member
Μηνύματα
984
Likes
598
Μεχρι λοιπον να ερθει -αν ερθει η στιγμη- να παω να βοηθησω, οσο ελαχιστο και αναποτελεσματικο και αν ειναι στην τελικη - ετσι οπως το κανει η Renata και η Lullu θεωρω οτι δεν εχω κανενα λογο να βρισκομαι σε σλαμ απλως χαζευοντας την ανθρωπινη δυστυχια και μιζερια. Και προς Θεου δεν εννοω οτι ο καθε δυτικος ανθρωπος που επισκεπτεται τα σλαμ ειναι κατι τοσο εφιαλτικο οσο ο καπο στα στρατοπεδα συγκεντρωσης, ειναι πολυ πιθανον οτι σε πολλους αυτη η εμπειρια δινει μεγαλο πνευματικο πλουτο ακι τοτε καλα κανουν και παρευρισκονται. Εγω μαλλον ειμαι η αμηχανη η οποια δεν μπορω να επικοινωνησω κατω απο αυτες τις συνθηκες.
Oι εξέλιξη των επιλογών σου σε ότι αφορά τα ταξίδια είναι νομίζω ένα παρακλάδι του δικου σου "δρομου" στη ζωή ...το ταξιδιωτικό παρακλάδι...:D
αυτό εννοουσα ότι ο καθένας είναι σε διαφορετικό στάδιο της δικής του αναζήτησης γενικά, και μια έκφραση της είναι και το ταξίδι
Οσο για το τελευταίο κομμάτι που παραθέτω θέλω να πω ότι συμφωνώ απολύτως αλλά και να προσθέσω με απόλυτη ειληκρήνεια ότι αν δεν καταφέρει κανεις να ΄χει ένα κινητρο τόσο ισχυρό,μια πεποιθηση τόσο απόλυτη ότι αυτό που κάνει είναι αυτό που επιτάσσει η πορεια του στο μάταιο τουτο κόσμο(θα μου πειτε πως θα το αντιληφθει κανεις?δεν ξέρω αλλά νομίζω ότι θα το αντιληφθει...) ,όχι μόνο η αμηχανία,ή η ντροπή θα έλεγα εγώ,αλλά για να λέμε και τα πράγματα με το όνομα τους ,και το ένστικτο της αυτοπροστασίας και της αυτοσυντήρησης ,δικαιως κατά τη γνώμη μου,τον αποτρεπουν από τετοια ταξίδια...
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.963
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Κοίτα να δείς τώρα...
Νομίζω δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση...συνηθίζω να μην αναλύω...
αισθάνομαι -πράττω! αυτό μου παει πιο πολύ.
Δεν παω να πάρω να αρπαξω να συγκρίνω..πάω να νιώσω!
Δεν στεναχωριέμαι ούτε νιώθω τυχερή!
Δεν ανταγωνίζομαι τίποτα απλώς συνυπάρχω με όλους εκεί έξω αλλα δεν εντάσσομαι!
Δεν αντιγράφω ούτε θέλω να με αντιγράψουν...
Περιέργεια μεγάλη έχω,αλλα δεν ζητώ ούτε θέλω εξηγήσεις..
Τα ταξίδια μου με τρέφουν με γεμίζουν και με ικανοποιούν..οπου και νάναι..θα ψάξω να δώ την διαφορετικότητα και να την νιώσω!
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
  • Συμφωνώ (και δεν είναι περίεργο) με τον προβληματισμό και τις αποψεις που μολις διάβασα σ αυτό το τόπικ

  • Επέλεξα το παραπάνω απόσπασμα γιατί περιλαμβάνει και τη δική μου οπτική, αλλά και την μελλοντική προοπτική ( εθελοντισμός ).
  • Δεν πιστεύω ότι μπορείς πραγματικά να καταλάβεις αυτούς τους ανθρώπους, όσα "εργαλεία" κι αν χρησιμοποιήσεις γι αυτό το σκοπό.
  • Όμως : Είναι αδύνατο να " αποφύγεις " το ταξίδι στην Ινδία
 

skoumpi

Member
Μηνύματα
1.206
Likes
1.101
Καλημέρα Dafni θελω να σου πω μπραβο για το θέμα που άνοιξες. Δεν εχω ταξιδέψει τοσο οσο εσείς αλλα αυτές οι σκέψεις με εχουν προβληματίσει. Καταννοω απολυτα αυτο που γράφεις για "το τσιρκο" νομίζω καθένας που ταξιδεύει (και δεν παει καπου απλώς για να βάλει άλλο ενα τικ στο χάρτη του) το εχει σκεφτεί.Ειναι περίεργα τα πράγματα εγώ πάντως πολύ συχνά δεν καταφέρνω να απαλλαγώ απο τις τύψεις του οτι ανήκω στη δύση...
Θα περιμένω με ενδιαφέρον να διαβάσω τις απόψεις αυτών που εχουν ταξιδέψει περισσοτερο και σίγουρα εχουν παει ενα βήμα παρακάτω και στα συναισθήματα και στις σκέψεις.
 

coccobill

Member
Μηνύματα
326
Likes
348
Ταξίδι-Όνειρο
Σανγκρι-Λα
Η αφορμη λοιπον ηταν η φτωχια και η καυση των νεκρων, σωστα; Δεν ξερω αν εχω γινει πιο γαιδουρι με τα χρονια αλλα δεν ξεχωριζω πια τη φτωχεια ενος Ινδου η Πακιστανου η οποιασδηποτε αλλης εθνικοτητας απο αυτη που βλεπω εδω. Μια γιαγια στην παλια μου γειτονια προσπαθει να ζησει με 350 ευρω οταν δινει τα 300 για ενοικιο κι ενα παλικαρακι 17 χρονων πριν δυο χρονια ερχοταν στην Αθηνα απο τη Θεσσαλια δυο φορες τη βδομαδα για χημειοθεραπειες ταξιδευοντας στην καροτσα ενος αγροτικου. Παραδειγματα εχουμε ολοι μας, η φτωχεια που ζουν αρκετοι απο τους συντοπιτες μας ουτε απαλυνεται ουτε με απενοχοπειει επειδη καποιοι αλλοι καπου αλλου ζουν σε χειροτερες ισως συνθηκες. Ξερω πως οταν ταξιδευοντας και συναντω συνθηκες ενδειας νιωθω σαφως αμηχανα -και ασχημα ενδεχομενως- αλλα τουλαχιστον μπορω να συμβαλλω μερικως στην τοπικη οικονομια.
Αναφορικα με την καυση τωρα, νομιζω πως καθε εθιμο που δεν περικλειει
βια η πονο και θελω και πρεπει να το δω για να καταλαβω, οσο γινεται, τη διαφορετικη προσεγγιση ενος αλλου λαου. Η αντιμετωπιση του θανατου ειναι ενδεικτκη για την κουλτουρα και τη σταση ζωης μιας κοινωνιας. Δειχνει την κατανοηση και το σεβασμο στον κυκλο της ζωης και απαιτει παιδεια- οχι βεβαια ακαδημαικη. Θυμαστε τα 'Ονειρα' του Κουροσαβα οπου ο ταξιδιωτης φτανει στο χωριο με τους ανεμομυλους στη διαρκεια προετοιμασιας μιας κηδειας. Ηταν η πιο φωτεινη ιστορια της ταινιας γιατι ο θανατος για τους κατοικους εκεινους ηταν η επιβεβαιωση και το επιστεγασμα της ιδιας της ζωης.
Μεγαλη κουβεντα ανοιξαμε...
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Οτι υπαρχει φτωχεια στις δυτικες κοινωνιες σιγουρα υπαρχει και κανεις ποτε δεν ισχυριστηκε το αντιθετο: Ομως η γιαγια προς το παρον ειχε καπου να μεινει, και ο νεαρος ειχε δικαιωμα σε χημειοθεραπεια η οποια ως γνωστον εχει πανακριβα φαρμακα. Αρα ακομη δεν εχουν φτασει στο επιπεδο της εξαθλιωσης. Εκει εγκειται η διαφορα: να μην εχεις που να μεινεις παρα μονο στο δρομο, να μην μπορεις να εχεις οχι μονο χημειοθεραπεια, αλλα ουτε ενα απλο αντιβιωτικο. Αν η γιαγια χασει το σπιτι της και δεν εχει πια που να μεινει και αν ο νεος απο τη Θεσσαλια χασει τη δυνατοτητα να λαμβανει χημειοθεραπευτικη αγωγη, τοτε τα πραγματα ειναι τελειως διαφορετικα. Στην Ινδια και δυστυχως οχι μονο εκει, μιλαμε για αστεγους οι οποιοι ουτε ασπιρινη δε μπορουν να αγορασουν. Οχι οτι τετοια φαινομενα δυστυχως δεν αρχιζουν να υπαρχουν και στις δυτικου τυπου κοινωνιες: Η Αθηνα εχει δυστυχως πια αρκετους αστεγους και η Θεσσαλονικη ακολουθει κατα ποδας. Ομως εκει ο αριθμος ειναι τρομακτικος και κανει τη διαφορα: Σε εκεινες τις χωρες μιλαμε για τεραστια νουμερα, για περιοχες ολοκληρες στις οποιες κατοικουν χωρις υδρευση, χωρις αποχετευση, (καλα ηλεκτρικο δε το συζηταμε) πραγμα το οποιο οδηγει με μαθηματικη ακριβεια σε αρρωστιες, χωρις σπιτια στην ουσια, εκτος αν καποιος θεωρει σπιτια τα κατασκευασματα απο κοντρα πλακε, λαμαρινες απο τενεκεδες, ναυλον και χαρτονια. Συνθηκες υγιεινης οι οποιες επιτρεπουν μονο στους ισχυροτερους οργανισμους να επιβιωσουν, οι υπολοιποι ομως δυστυχως αρρωσταινουν και δε θα τυχουν καμιας ιατροφαρμακευτικης περιθαλψης, εκτος και αν βρεθουν στο δρομο καποιας οργανωσης η οποια δραστηριοποιειται στην περιοχη. Και ναι μεν δεν ξεχωριζω τον αστεγο που ζει στην Αθηνα, απο τον αστεγο που ζει στην Ινδια, αλλα τον αστεγο νεαρο ινδο ο οποιος υποφερει και αυτος απο νεοπλασματικη νοσο, και ο οποιος ακομη και να βρεθει στο διαβα καποιας οργανωσης παροχης βοηθειας δε προκειται να λαβει τα απαραιτητα ακριβα χημειοθεραπευτικα φαρμακα, δε μπορω να τον εξισωσω με τον ελληνα ομοιοπαθη του απο τη Θεσσαλια, ακομη και αν ο τελευταιος αναγκαζεται δυστυχως να ταξιδευει στην καροτσα ενος φορτηγου.
Το οτι συμβαλω στην τοπικη οικονομια ταξιδευοντας δε με αποενοχοποιει καθολου, δεδομενου οτι τα χρηματα αυτα δεν προκειται να καταληξουν στο παραμικρο στα χερια αυτης της κατηγοριας των ανθρωπων οι οποιοι εχουν βρεθει εντελως στο περιθωριο της κοινωνιας: Τα χρηματα μου το πολυ πολυ, στην καλυτερη των περιπτωσεων, να ενισχυσουν τη μεσαια ταξη της περιοχης που επισκεπτομαι. Καθολου αμεληταιο βεβαιως, αλλα η τεραστια κατηγορια των αστεγων ουδολως θα ωφεληθει.
Αυτο που θελω να πω ειναι οτι ειναι διαφορετικο μεγεθος η φτωχεια και διαφορετικο μεγεθος η εξαθλιωση. Μπορει κανεις να ειναι φτωχος αλλα να εχει στεγη, τροφη και ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη. Τοτε δεν ειναι εξαθλιωμενος, ακομη και αν υποκειται σε διαφορες απαραδεκτες και προσβλητικες γραφειοκρατικες διαδικασιες για να εξασφαλισει τα σχετικα επιδοματα. Μιλαμε για εξαθλιωση οταν τιποτε απο τα παραπανω δεν ισχυουν: μενεις στο δρομο, πρεπει να ζητιανεψεις για να φας και αυτο δεν ειναι σιγουρο οτι θα συμβει καθε μερα και αν αρρωστησεις τοτε προβλημα σου. Το προβλημα ειναι οτι και στις δυτικες χωρες τα τελευταια χρονια εχουν παρουσιαστει πληθυσμοι οι οποιοι υποφερουν απο τετοιου ειδους εξαθλιωση και ο αριθμος τους βαινει δυστυχως αυξητικος. Υπαρχει ορατος ο φοβος οτι καποια στιγμη με την αναπτυξη που εχουν οι οικονομιες των χωρων της Ασιας και την οικονομικη κριση που μαστιζει τις δυτικες χωρες να εξισωθουν τελικα οι δυο εικονες των αστεγων.

Ισως εγινε ενα μπερδεμα σε σχεση με την καυση των νεκρων: Αλλο η καυση των νεκρων και αλλο η φτωχεια της περιοχης: Το ενα ειναι ταφικο εθιμο και αφορα καθε κοινωνικη ταξη, το αλλο αφορα μια κοινωνικη πραγματικοτητα και δεν εχει σχεση με τον τροπο ταφης: εξισου αστεγοι η εξισου πλουσιοι θα ηταν και αν αποφασιζαν να θαψουν τους νεκρους τους αντι να τους καινε, η να τους αφηνουν στους στηλους της σιωπης, οπως κανουν για παραδειγμα οι παρσιστες στην Καλκουτα.
Για τα εθιμα της ταφης, εφοσον εχουν δημοσιο χαρακτηρα, συμφωνω απολυτως: Η αντιληψη που εχει καθε λαος για τον θανατο ειναι απολυτως ενδιαφερουσα. Απο την πιο σκοτεινη εως την πιο φωτεινη αντιμετωπιση του τελους του βιου μπορει κανεις να αντιληφθει τον τροπο φιλοσοφικης θεωρησης των μεταφυσικων ζητηματων του λαου που επισκεπτεται.
Απο την αλλη βεβαια δε θα πηγαινα ποτε, για παραδειγμα, να παρεισφρυσω στο παρκο των παρσιστων στην Καλκουτα, οσο περιεργη και αν ειμαι που ειμαι, προκειμενου να χαζεψω τα εκθετα πτωματα πανω στους στηλους, οχι γιατι εχω κανενα ζητημα να βλεπω ορνια να κατασπαρασσουν πτωματα, δε αηδιαζω απο κατι τετοια, αλλα γιατι η ιδια η ζωροαστρικη θρησκεια δε θελει να ειναι παροντες σε αυτη τη διαδικασια κανεις μη πιστος σε αυτην. Δεν εχει λοιπον δημοσιο χαρακτηρα, αρα παρολο που δε θεωρω την παρουσια μου ως προσβλητικη, εφοσον ομως οι απολυτως ενδιαφερομενοι τη θεωρουν ως τετοια, οφειλω να το δεχθω και να το σεβαστω.
 
Μηνύματα
2.510
Likes
3.278
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
Αγαπητή Δάφνη κατ αρχάς να πώ ότι χαίρομαι που οι διαφορετικές απόψεις που εκφράσαμε εγώ και η FAMEK στην ιστορία του Χρήστου σε ώθησαν να ξεκινήσεις αυτή την κουβέντα,
όσο για τά κίνητρα για ένα τέτοιο ταξίδι τόπες και μόνη σου είναι καθαρά προσωπικά....,είναι επιλογή και δε χωράει κριτική το άν κάποιος πάει από περιέργεια και μόνο,άλλος πάει για να βρεθεί και να ζήσει την τελείως διαφορετική κουλτούρα,κλπ(φυσικά και δεν αναφέρομαι στα ταξίδια εθελοντισμού που έχουν ιερό σκοπό και είναι αξιέπαινα)Αυτό που θεωρώ πολύ σημαντικό είναι η ΕΠΙΓΝΩΣΗ της κατάστασης και των συνθηκών που επικρατούν...(γιατί πολλοί ονειροβατούν όπως είπε και η FAMEK και μετά γυρνάν με κατάθλιψη,άλλοι καταβάλλονται από τις συνθήκες και επιστρέφουν με μια ξεγυρισμένη γαστρεντερίτιδα κλπ )και με βάση αυτή την επίγνωση την προσδοκία γιά κάποια άλλα πράγματα,βαθύτερα......
Συμφωνώ μ αυτό που είπες περί τσίρκου...οι ισορροπίες και η διαχωριστική γραμμή μεταξύ του αξιοθέατου και της αξιοθέατης-αξιοπερίεργης κατάστασης είναι πολύ λεπτές,εφ όσον δε μιλάμε για απλώς διαφορετική κατάσταση αλλά για απόλυτη εξαθλίωση και απόλυτη βρωμιά που ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ (δε τα λέω εγώ τα λένε και τα διαβάζω στις ιστορίες και τα βλέπω στα ντοκυμαντέρ),επομένως να πάω σαν τουρίστρια (όσο και να ενοχλεί σε κάποιους η λέξη)εφ όσον θα πάω εκεί οπως οι περισσότεροι άλλωστε με μιά άδεια 10,15 ημερών;να λέω ότι είδα τί;νά με κυνηγούν οι λεπροί ζητιανεύοντας(αυτή την εικόνα μου την περιέγραψε συνάδελφος πριν λίγα χρόνια),να τους αντιμετωπίσω πώς;τι συναίσθημα θα βιώσω εκείνη την ώρα;λύπησης;θυμό για την αδικία στον κόσμο;να κάνω τι;
Δεν είναι το θέμα της σιχασιάς (γιατί ίσως παρεξηγήθηκαν τα γραφόμενα μου από κάποιους αλλά και ποσώς μ ενδιαφέρει)και του κινδύνου που σαφώς ελοχεύει παντού(ούτε του φόβου γιατί στη δουλειά μας η λέξη φόβος δεν πρέπει να υπάρχει) αλλά και το συναίσθημα στη θέα όλων αυτών...
Εχω αντιμετωπίσει λεπρό(από τα σπάνια κρούσματα εν Ελλάδι)και μάλιστα ΜΗ γνωρίζοντας όταν πρωτοήρθε σε μας ότι έπασχε από την νόσο(επί χρόνια πήγαινε από νοσοκομείο σε νοσοκομείο χωρίς να μπεί διάγνωση)..τι εννοώ;ότι αν πάω στην Ινδία τους ανθρώπους αυτούς τους ταλαιπωρημένους με τα δεινά προβλήματα υγείας και τι προβλήματα!!με την φτώχια θα τους δώ πώς;σαν τουριστική ατραξιόν;;
Μίλησες για την υπέρβαση,για τον¨δρόμο΄που κάποιος προσπαθεί ίσως να βρεί μέσα από ένα τέτοιο ταξίδι...
Την υπέρβαση και το πνευματικό ταξίδι μπορείς να το κάνεις ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε,κάποιο παράδειγμα έθεσες και μόνη σου..
Να σου απαριθμήσω άπειρα...υπέρβαση και προσφορά και εθελοντισμό κάνει πχ ο καθένας όταν πάει να δώσει αίμα για κάποιον άγνωστο,υπέρβαση κάνει ο γιατρός η η νοσηλεύτρια όταν πέραν του ωραρίου κάθεται και πιάνει απλή κουβέντα και κυρίως ακούει τον πόνο ενός βαρέως πάσχοντα στο κατώφλι του θανάτου ασθενούς που είναι ΜΟΝΟς χωρίς κανέναν συνοδό,κανέναν να τον αποχαιρετήσει....,το λέω αυτό επειδή μιλήσαμε και για θάνατο και νεκρώσιμες τελετές και τελετουργικά και όλα αυτά,μα για να εντρυφήσω σε μια φιλοσοφία πρέπει να πάω και να παρακολουθήσω το αντίστοιχο τελετουργικό;
Πότε είνάι μεγαλύτερο το όφελος για κάποιον;;;όταν χωρίς να έχει διαβάσει τίποτε,χωρίς να ξέρει την ανάλογη θρησκεία και φιλοσοφία πέφτει κατά τύχη πάνω σε μια κηδεία και απλά τη βλέπει σαν τουριστική και πάλι ατραξιόν,ή όταν διαβάζοντας,μελετώντας και παρακολουθώντας τη ζωή και τo θάνατο στην κυριολεξία μαθαίνει;;
Μην απομονώνουμε λοιπόν,αυτή είναι η δική μου άποψη,το ταξίδι στην Ινδία ως καταλυτικό παράγοντα για ωρίμανση και πνευματική εξέλιξη,οι ευκαιρίες για κάτι τέτοιο είναι δίπλα μας και κάθε μέρα όχι μόνο τις 15 μέρες στην Ινδία.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Μίλησες για την υπέρβαση,για τον¨δρόμο΄που κάποιος προσπαθεί ίσως να βρεί μέσα από ένα τέτοιο ταξίδι...
Την υπέρβαση και το πνευματικό ταξίδι μπορείς να το κάνεις ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε,κάποιο παράδειγμα έθεσες και μόνη σου..

Πότε είνάι μεγαλύτερο το όφελος για κάποιον;;;όταν χωρίς να έχει διαβάσει τίποτε,χωρίς να ξέρει την ανάλογη θρησκεία και φιλοσοφία πέφτει κατά τύχη πάνω σε μια κηδεία και απλά τη βλέπει σαν τουριστική και πάλι ατραξιόν,ή όταν διαβάζοντας,μελετώντας και παρακολουθώντας τη ζωή και τo θάνατο στην κυριολεξία μαθαίνει;;

Μην απομονώνουμε λοιπόν,αυτή είναι η δική μου άποψη,το ταξίδι στην Ινδία ως καταλυτικό παράγοντα για ωρίμανση και πνευματική εξέλιξη,οι ευκαιρίες για κάτι τέτοιο είναι δίπλα μας και κάθε μέρα όχι μόνο τις 15 μέρες στην Ινδία.
Συμφωνω στην αποψη σου, παραπλησια αμηχανια νιωθω και εγω οταν εχω να αντιμετωπισω τετοιες καταστασεις, ομως το ερωτημα παραμενει, ισως πιο γενικα και εκτος Ινδιας:

Ποια ειναι τα κινητρα του ταξιδιου; Γιατι ταξιδευουμε; Τι ειναι αυτο που μας ωθει να φυγουμε και τι ειναι αυτο που βρισκουμε, αν τελικα το βρισκουμε εκει ;(οπου και αν ειναι αυτο το εκει: ειτε σε χωρες με υψηλοτερο βιωτικο επιπεδο, ειτε σε χωρες φτωχοτερες) Τι ειναι αυτο που μας ικανοποιει; Εχουμε βιωσει καποια απογοητευση σε ταξιδι μας; Αλλα να περιμεναμε και αλλα να βρηκαμε;
 

FAMEK

Banned
Μηνύματα
418
Likes
45
Επόμενο Ταξίδι
στουτγκαρδη
Ταξίδι-Όνειρο
γαλλικη πολυνησια
η εσωτερικευση.. η βελτιωση σου σαν ατομο σαφως βοηθιεται απο ερεθισματα αλλα ξεκινα αποκλειστικα και μονο απο βαθια θεληση και απο μεσα μας...
μπορει πολλοι να δουμε το ιδιο θεαμα αλλα ο καθενας απο αυτο παιρνει τελειως διαφορετικο ερεθισμα και το επεξεργαζεται διαφορετικα...
ετσι το ταξιδι στην ινδια για τον καθενα ειναι τελειως διαφορετικο..
επισης εχει σχεση και με τη φαση ζωης που περναει.. κανεις...πχ αν εχει ζησει προσφατα εναν θανατο αλλιως θα βιωσει την τελετη του καψιματος των νεκρων απο καποιον αλλον που δεν εχει τετοια προσφατη εμπειρια
 

maris-lou

Member
Μηνύματα
134
Likes
46
Επόμενο Ταξίδι
Ρωμη-Φλωρεντια
Ταξίδι-Όνειρο
περου
Ενδιαφερον θεμα και πολλες αξιολογες τοποθετησεις.
Για μενα, ταξιδευω σημαινει ειμαι ετοιμη να δω,να ακουσω,να συμμετεχω, να αντεξω
και να συν-κινηθω με ο,τι συναντησω στον δρομο μου.
Ειμαι ετοιμη να συναντηθω με το ξαφνικο,το διαφορετικο,το απολυτο, ακομα και το βιαιο και να μετρησω τον εαυτο μου.Δηλαδη συναντηση με την Γνωση. Και στη Γνωση δεν χωραει ενοχη!
Ξερω πως η πραγματικοτητα ειναι εκει και χωρις την παρουσια μου,το βλεμμα η τον φακο μου.
Η ταξιδιωτικη μου ηθικη ειναι μια εσωτερικη διεργασια "πολυτελειας", περιττη στους αλλους, που πλαθεται ερημην μου.Απλα η υπαρξη της ειναι η αποδειξη ο,τι το ταξιδι με θεραπευει!
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.629
Μηνύματα
904.840
Μέλη
39.371
Νεότερο μέλος
ippolytostrk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom