lastsupper
Member
- Μηνύματα
- 37
- Likes
- 39
- Επόμενο Ταξίδι
- unknown
- Ταξίδι-Όνειρο
- θιβετ-περου
Ένα μεγάλο τμήμα της ιστορικής γέφυρας De Bosset στην Κεφαλονιά, της μεγαλύτερης λίθινης γέφυρας της Ευρώπης με μήκος περίπου ένα χιλιόμετρο, που ενώνει το Αργοστόλι με την απέναντι ακτή, κατέρρευσε προχθές κάτω από το βάρος του σουρεαλιστικού κράτους και των δυσκίνητων μηχανισμών του.
Το θέμα του κινδύνου της κατάρρευσης του ιστορικού μνημείου είχε αναδείξει πρώτη η «Ε» με ρεπορτάζ το 2004 και 2005 αλλά από τότε μέχρι σήμερα οι αρμόδιοι μελετούσαν απλά τον τρόπο σωτηρίας της γέφυρας.
«Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανές και απαράδεκτο και δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού» - κατήγγειλε στο enet.gr ο πρώην δήμαρχος του Αργοστολίου και νυν περιφερειακός σύμβουλος Ιονίων Νήσων Μάκης Φόρτες. Οπως αποκάλυψε, το έργο για την προστασία και επισκευή της γέφυρας είχε ενταχθεί το 2008 στο Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, έγινε διαγωνισμός αλλά κηρύχθηκε άγονος και στην συνέχεια το έργο απεντάχθηκε για άγνωστους λόγους παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας. Στη συνέχεια το έργο εντάχθηκε το 2010 στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 3.100.000 ευρώ.
«Αφού πέρασε από 40 κύματα ο διαγωνισμός βρέθηκε τελικά ο εργολάβος που θα αναλάμβανε την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα στις 4.10.2011 υπέγραψε και την σχετική συμφωνία με τον κ. Γερουλάνο αλλά την επόμενη κιόλας ημέρα όλα σταμάτησαν διότι διαπιστώθηκε ότι έλειπαν οι σχετικές άδειες από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμενικό Ταμείο κλπ. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά» - τόνισε ο κ. Φόρτες και υπογράμμισε ότι για την σημερινή εικόνα της γέφυρας ευθύνονται και κάποιοι τοπικοί κομματικοί παράγοντες.
Η γέφυρα De Bosset ή Δεβοσέτου των αρχών του 19ου αιώνα έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο με την Υ.Α. 3842/2-3-1970 (ΦΕΚ 169/Β/10-3-1970) και ως εκ τούτου προστατεύεται από τις διεθνείς υπάρχουσες αρχές για τη διάσωση των μνημείων σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ελληνική νομοθεσία και τις διατάξεις του Ν. 3028/28-6-02 «για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».
Με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αργοστολίου (ΦΕΚ 274/Δ'/31-5-1985) η γέφυρα De Bosset χαρακτηρίζεται πεζόδρομος. Με την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού ΥΠΠΟ/ΔΑΒΜΜ/ 68105/ 3033/ 12-12-2001 και έπειτα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, αποφασίστηκε η πεζοδρόμηση της γέφυρας De Bosset και η απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων για λόγους προστασίας του μνημείου, όπως και η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών και η αποκατάσταση του μνημείου.
Τον Ιούνιο του 2004 (9 έως 20) διενεργήθηκαν στη γέφυρα ερευνητικές γεωτρήσεις από το ΑΠΘ και σύμφωνα με σχετική έκθεση προς το ΥΠΠΟ, διαπιστώθηκε ότι «το έδαφος θεμελίωσης είναι πολύ χαμηλής αντοχής και ιδιαίτερα συμπιεστό» και ότι «η πυκνή και βαριά κυκλοφορία οχημάτων επιδεινώνει καθημερινά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση της ιστορικής γέφυρας». πηγη: Κατέρρευσε από την αδιαφορία η Γέφυρα De Bosset στο Αργοστόλι | Τέχνες | Ελευθεροτυπία
Το θέμα του κινδύνου της κατάρρευσης του ιστορικού μνημείου είχε αναδείξει πρώτη η «Ε» με ρεπορτάζ το 2004 και 2005 αλλά από τότε μέχρι σήμερα οι αρμόδιοι μελετούσαν απλά τον τρόπο σωτηρίας της γέφυρας.
«Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανές και απαράδεκτο και δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού» - κατήγγειλε στο enet.gr ο πρώην δήμαρχος του Αργοστολίου και νυν περιφερειακός σύμβουλος Ιονίων Νήσων Μάκης Φόρτες. Οπως αποκάλυψε, το έργο για την προστασία και επισκευή της γέφυρας είχε ενταχθεί το 2008 στο Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, έγινε διαγωνισμός αλλά κηρύχθηκε άγονος και στην συνέχεια το έργο απεντάχθηκε για άγνωστους λόγους παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας. Στη συνέχεια το έργο εντάχθηκε το 2010 στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 3.100.000 ευρώ.
«Αφού πέρασε από 40 κύματα ο διαγωνισμός βρέθηκε τελικά ο εργολάβος που θα αναλάμβανε την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα στις 4.10.2011 υπέγραψε και την σχετική συμφωνία με τον κ. Γερουλάνο αλλά την επόμενη κιόλας ημέρα όλα σταμάτησαν διότι διαπιστώθηκε ότι έλειπαν οι σχετικές άδειες από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμενικό Ταμείο κλπ. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά» - τόνισε ο κ. Φόρτες και υπογράμμισε ότι για την σημερινή εικόνα της γέφυρας ευθύνονται και κάποιοι τοπικοί κομματικοί παράγοντες.
Η γέφυρα De Bosset ή Δεβοσέτου των αρχών του 19ου αιώνα έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο με την Υ.Α. 3842/2-3-1970 (ΦΕΚ 169/Β/10-3-1970) και ως εκ τούτου προστατεύεται από τις διεθνείς υπάρχουσες αρχές για τη διάσωση των μνημείων σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ελληνική νομοθεσία και τις διατάξεις του Ν. 3028/28-6-02 «για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».
Με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αργοστολίου (ΦΕΚ 274/Δ'/31-5-1985) η γέφυρα De Bosset χαρακτηρίζεται πεζόδρομος. Με την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού ΥΠΠΟ/ΔΑΒΜΜ/ 68105/ 3033/ 12-12-2001 και έπειτα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, αποφασίστηκε η πεζοδρόμηση της γέφυρας De Bosset και η απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων για λόγους προστασίας του μνημείου, όπως και η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών και η αποκατάσταση του μνημείου.
Τον Ιούνιο του 2004 (9 έως 20) διενεργήθηκαν στη γέφυρα ερευνητικές γεωτρήσεις από το ΑΠΘ και σύμφωνα με σχετική έκθεση προς το ΥΠΠΟ, διαπιστώθηκε ότι «το έδαφος θεμελίωσης είναι πολύ χαμηλής αντοχής και ιδιαίτερα συμπιεστό» και ότι «η πυκνή και βαριά κυκλοφορία οχημάτων επιδεινώνει καθημερινά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση της ιστορικής γέφυρας». πηγη: Κατέρρευσε από την αδιαφορία η Γέφυρα De Bosset στο Αργοστόλι | Τέχνες | Ελευθεροτυπία