• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

καταρρευση ιστορικης γεφυρας - αργοστολι

lastsupper

Member
Μηνύματα
37
Likes
39
Επόμενο Ταξίδι
unknown
Ταξίδι-Όνειρο
θιβετ-περου
Ένα μεγάλο τμήμα της ιστορικής γέφυρας De Bosset στην Κεφαλονιά, της μεγαλύτερης λίθινης γέφυρας της Ευρώπης με μήκος περίπου ένα χιλιόμετρο, που ενώνει το Αργοστόλι με την απέναντι ακτή, κατέρρευσε προχθές κάτω από το βάρος του σουρεαλιστικού κράτους και των δυσκίνητων μηχανισμών του.


Το θέμα του κινδύνου της κατάρρευσης του ιστορικού μνημείου είχε αναδείξει πρώτη η «Ε» με ρεπορτάζ το 2004 και 2005 αλλά από τότε μέχρι σήμερα οι αρμόδιοι μελετούσαν απλά τον τρόπο σωτηρίας της γέφυρας.
«Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανές και απαράδεκτο και δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού» - κατήγγειλε στο enet.gr ο πρώην δήμαρχος του Αργοστολίου και νυν περιφερειακός σύμβουλος Ιονίων Νήσων Μάκης Φόρτες. Οπως αποκάλυψε, το έργο για την προστασία και επισκευή της γέφυρας είχε ενταχθεί το 2008 στο Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, έγινε διαγωνισμός αλλά κηρύχθηκε άγονος και στην συνέχεια το έργο απεντάχθηκε για άγνωστους λόγους παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας. Στη συνέχεια το έργο εντάχθηκε το 2010 στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 3.100.000 ευρώ.
«Αφού πέρασε από 40 κύματα ο διαγωνισμός βρέθηκε τελικά ο εργολάβος που θα αναλάμβανε την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα στις 4.10.2011 υπέγραψε και την σχετική συμφωνία με τον κ. Γερουλάνο αλλά την επόμενη κιόλας ημέρα όλα σταμάτησαν διότι διαπιστώθηκε ότι έλειπαν οι σχετικές άδειες από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμενικό Ταμείο κλπ. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά» - τόνισε ο κ. Φόρτες και υπογράμμισε ότι για την σημερινή εικόνα της γέφυρας ευθύνονται και κάποιοι τοπικοί κομματικοί παράγοντες.
Η γέφυρα De Bosset ή Δεβοσέτου των αρχών του 19ου αιώνα έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο με την Υ.Α. 3842/2-3-1970 (ΦΕΚ 169/Β/10-3-1970) και ως εκ τούτου προστατεύεται από τις διεθνείς υπάρχουσες αρχές για τη διάσωση των μνημείων σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ελληνική νομοθεσία και τις διατάξεις του Ν. 3028/28-6-02 «για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».
Με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αργοστολίου (ΦΕΚ 274/Δ'/31-5-1985) η γέφυρα De Bosset χαρακτηρίζεται πεζόδρομος. Με την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού ΥΠΠΟ/ΔΑΒΜΜ/ 68105/ 3033/ 12-12-2001 και έπειτα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, αποφασίστηκε η πεζοδρόμηση της γέφυρας De Bosset και η απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων για λόγους προστασίας του μνημείου, όπως και η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών και η αποκατάσταση του μνημείου.
Τον Ιούνιο του 2004 (9 έως 20) διενεργήθηκαν στη γέφυρα ερευνητικές γεωτρήσεις από το ΑΠΘ και σύμφωνα με σχετική έκθεση προς το ΥΠΠΟ, διαπιστώθηκε ότι «το έδαφος θεμελίωσης είναι πολύ χαμηλής αντοχής και ιδιαίτερα συμπιεστό» και ότι «η πυκνή και βαριά κυκλοφορία οχημάτων επιδεινώνει καθημερινά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση της ιστορικής γέφυρας». πηγη: Κατέρρευσε από την αδιαφορία η Γέφυρα De Bosset στο Αργοστόλι | Τέχνες | Ελευθεροτυπία
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Ξεφτιλα θα ελεγα εγω.......
Το καλοκαιρι που μας περασε βρεθηκα στη συγκεκριμενη γεφυρα , εβγαζα φωτογραφιες και θαυμαζα το τοπιο .
Ετσι και καταρρευσει ολοσχερως θα λυπηθω πολυ!
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.494
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Ετσι και καταρρευσει ολοσχερως
χλωμό. το άρθρο ως συνήθως υπερβάλλει χάριν εντυπωσιασμού. μία καμάρα (η 2η) κατέρρευσε μερικώς. τα συνεργεία αποκατάστασης ξεκίνησαν από σήμερα. όχι φυσικά ότι η υπόλοιπη είναι σε καλή κατάσταση αλλά τουλάχιστον υπάρχουν ελπίδες ότι κατι θα κινηθεί τώρα..

a3.bp.blogspot.com__ZMMJ3e2LI5c_TuSpOHt_sqI_AAAAAAAADdk_g3FdRF38JgE_s640_L1030068.JPG
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Να κανω μια ερωτηση :
Το καλοκαιρι ειδα να εχουν μπαρες στην εισοδο της γεφυρας , μαλλον για να μην περνανε αυτοκινητα.
Ομως οσο βρισκομουν εκει , ειδα καποιους που τις σηκωναν και περνουσαν με τα αυτοκινητα τους.
Μηπως εχει καμια σχεση αυτο??
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.494
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Να κανω μια ερωτηση :
Το καλοκαιρι ειδα να εχουν μπαρες στην εισοδο της γεφυρας , μαλλον για να μην περνανε αυτοκινητα.
Ομως οσο βρισκομουν εκει , ειδα καποιους που τις σηκωναν και περνουσαν με τα αυτοκινητα τους.
Μηπως εχει καμια σχεση αυτο??
δεν ειμαι και ειδικός με το θέμα..η κατάρρευση πρέπει να οφείλεται στη χρόνια καταπόνηση, όχι σε 1-2 ΙΧ. περνούσαν ΙΧ?!!:xmas_eek: τι να πεις πλέον..όχι τρόικα, γερμανική κυβέρνηση μας χρειάζεται.
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Κανα μισαωρο κατσαμε και περασαν 5-6 :xmas_evil::xmas_evil:
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.344
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Η ζημιά δεν οφείλεται μόνο στην αδιαφορία του κράτους, αλλά κυρίως στην αναισθησία πολλών ντόπιων που επέμεναν να περνάνε με τα αυτοκίνητα τους από τη γέφυρα, αν και είχε απαγορευτεί.
Οι μεγαλύτερες αντιδράσεις για την πεζοδρόμηση της γέφυρας, ήρθαν από τους ίδιους τους κατοίκους και οι ενστάσεις από τοπικούς παράγοντες του Αργοστολίου.

in.gr - Τι λέει το Υπουργείο Τουρισμού για την κατάρρευση της γέφυρας Bosset στην Κεφαλλονιά; - Ταξίδια - Nέα

Πρώτο... κρακ στη γέφυρα του Αργοστολίου - Πολιτισμός

ΤΟ ΒΗΜΑ - Κεφαλλονιά: Κατέρρευσε τμήμα της ιστορικής γέφυρας Ντε Μποσέ - πολιτισμός
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.494
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
αλλά κυρίως στην αναισθησία πολλών ντόπιων που επέμεναν να περνάνε με τα αυτοκίνητα τους από τη γέφυρα, αν και είχε απαγορευτεί.
υπερβολή. ή μάλλον όχι ακριβής διατύπωση. από τη στιγμή που τοποθετήθηκαν μπάρες πόσοι ήταν αυτοί που θα σταματούσαν, θα τις μετακινούσαν και από τις 2 πλευρές για να περάσουν? αλίμονο. ελάχιστοι. και αν είχε γίνει, όπως λέει η ευαγγ, θα είχε γίνει σε περίοδο σύγκρουσης τοπικών παραγόντων. δεν είναι και κανένα χωριό, για το κέντρο της πόλης μιλάμε. η όποια ευθύνη βαρύνει τους τοπικούς παράγοντες. και τον κεντρικό μηχανισμό φυσικά που κάθεται και υπακούει στις εκκλήσεις του εκάστοτε δημαρχίσκου.
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.344
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
...πόσοι ήταν αυτοί που θα σταματούσαν, θα τις μετακινούσαν και από τις 2 πλευρές για να περάσουν? ελάχιστοι. ...δεν είναι και κανένα χωριό, για το κέντρο της πόλης μιλάμε.
Όσοι μετακινούσαν και τις μπάρες στα διόδια. Ήταν ελάχιστοι εκείνοι?
Και για να σε ευχαριστήσω, άντε να το διορθώσω. Ελάχιστοι.
Με ελάχιστους όμως δεν γίνεται τέτοια ζημιά. Ένας "ελάχιστος" που περνάει με το φορτηγό του, κάνει πολύ μεγαλύτερη ζημιά από 10 που περνάνε με τα Ι.Χ. ή 20 που περνάνε με μηχανάκια.
Και σιγά τη μεγαλούπολη ρε samion. 9.000 πληθυσμό έχει!
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.494
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Όσοι μετακινούσαν και τις μπάρες στα διόδια. Ήταν ελάχιστοι εκείνοι?
Και για να σε ευχαριστήσω, άντε να το διορθώσω. Ελάχιστοι.
Με ελάχιστους όμως δεν γίνεται τέτοια ζημιά. Ένας "ελάχιστος" που περνάει με το φορτηγό του, κάνει πολύ μεγαλύτερη ζημιά από 10 που περνάνε με τα Ι.Χ. ή 20 που περνάνε με μηχανάκια.
Και σιγά τη μεγαλούπολη ρε samion. 9.000 πληθυσμό έχει!
το θέμα είναι σχετικά πολύπλοκο. δεν ξέρω κατά πόσον ενδιαφέρει. η κυκλοφορία έχει απαγορευτεί από το 2005. η ζημιά δεν έγινε από τα πραγματικα ελάχιστα ΙΧ που περασαν από τότε. μιλάμε για μπάρες που πρεπει να σηκωθούν στα χέρια, όχι διοδίων. αν δεν έχεις φάει το σπανάκι σου, απλά δεν σηκώνονται. και μάλιστα 2 φορές ανά κατεύθυνση. ουδέποτε έχω δει τα καλοκαίρια που πάω ΙΧ να περνά. δεν αμφισβητώ βεβαια την ευαγγ, απλά όταν έγινε πρέπει να ήταν μορφή " επίδειξης δύναμης" από τοπικούς παραγοντίσκους παρά πραγματική ανάγκη κυκλοφορίας. επαναλαμβάνω οι μπαρες ήταν 2*2=4 και ασήκωτες από "μαλθακά χεράκια"..δεν είναι μπάρες, δεν ξέρω πώς λεγονται κιόλας, σιδεριές μετακινούμενες..χώρια που η παρουσία της τροχαίας είναι συχνή στο σημείο. η δε κυκλοφορία αφορά φυσικά όλο το νησί (35000) συν τους τουρίστες, αρκετή κυκλοφορία δηλ..
μα η απορία μου είναι το Κράτος τι έκανε τόσα χρόνια από το 2005 που διαπιστώθηκε η αναγκη διακοπής της κυκλοφορίας και της μεγάλης ζημιάς της γέφυρας-μνημείου? εμπιστεύθηκε μήπως την τύχη μνημείου 200ετών στον κ. Μήτσο χψ παράγοντα? κ τώρα βγαζει κ ανακοίνωση που του ρίχνει ευθύνες? έλεος δηλ. από τον Άννα στον Καιάφα και οι 2 μαζί θα τα ριξουν στους πολίτες που περνούσαν (νομιμα) τα προηγούμενα χρόνια. σύγχρονη νεολληνική ιστορία.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.495
Μέλη
39.404
Νεότερο μέλος
eiriniX

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom