• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Χιλή Χιλή, ομορφιά και αλαζονεία

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Valparaiso = Η κοιλάδα του παραδείσου

Και είναι,πιστέψτε το....
Ερωτικό,νοσταλγικό, πανέμορφο, εντυπωσικό, με μια λέξη, αξέχαστο.
Απλώνεται σε 45 λόφους και αγναντεύει τον Ειρηνικό.
Επάνω στους λόφους κρέμμεται το ρομαντικό κομμάτι, με τα στενά δρομάκια, τις ανηφοριές και τις κατηφοριές, τα σκαλάκια και τους κρεμμαστούς κήπους των σπιτιών. Τα σπίτια, αυτά του αποικιακού ρυθμού, αλλά και αυτά χωρίς στυλ, τα μικρόσπιτα, τα χαμόσπιτα, τα μοναδικά αρχοντικά, όλα όμως σε ένα σύνολο ασυναγώνιστης χρωματικής παλέτας προστατεύονται, όπως και το σύνολο του οικοδομικου πλέγματος, από την Ουνέσκο, ως πόλη παγκόσμιας κληρονομιάς.
Σε αυτή την περιοχή βρίσκεται ένα ακόμα σπίτι του Πάμπλο Νερούντα, η LaSebastiana.
To περπάτημα στους δρόμους αποκαλύπτει την αργή αφύπνηση από τη λήθη της εγκατάλειψης. Τα σπίτια αναπαλαιώνονται, βάφονται και μετατρέπονται είτε σε κατοικίες ευπόρων, είτε σε μικρά ρομαντικά ξενοδοχεία. Η άνω πόλη σιγά σιγά βρίσκει το ρυθμό της και κατηφορίζοντας, παίρνει το τελεφερίκ για να φτάσει στο παραθαλάσιο κομμάτι της.
Υπάρχουν 5 τελεφερίκ, ή ασανσέρ, όπως θέλετε πέστε τα, εκ των οποίων τα δύο συντηρήθηκαν και λειτουργούν μέχρι τώρα, περιμένοντας να ολοκληρωθεί και η αποκατάσταση των άλλων.
100 πέσος κάνει η διαδρομή 1 λεπτού. Δηλαδή το 1/10 του δολαρίου.
Μέσα σε 1 λεπτό φτάνεις στην καρδιά της πόλης.
΄Αλλη εικόνα. Νεοκλασικά κτίρια, οικονομική δύναμη, πολυκοσμία, αγορά, πλατείες με αγάλματα, μεγάλοι δρόμοι, το λιμάνι.
Αυτό το λιμάνι ήταν το πιο μεγάλο και το πιο ονομαστό της δυτικής νοτίου αμερικής, μέχρι που άνοιξε η διώρυγα του Παναμά.
΄Εδωσε πλούτη και φήμη στην πόλη που άρχισε να δημιουργείται το 1536 και οριστικοποίησε το όνομά της από τον ίδιο τον Pedro de Valdivia.
Valparaiso, Η κοιλάδα του παραδείσου. Από τους διεθνείς ταξιδευτές πήρε διάφορα ονόματα, όπως «το κόσμημα του Ειρηνικού», ή «το μικρό Σαν Φρανσίσκο».
Ο περιορισμός των εμπορικών δραστηριοτήτων λόγω της διώρυγας του Παναμά, έφερε την παρακμή, αλλά η πόλη δεν έσβυσε.
Το Valparaiso έχει πολλές πρωτιές.
Εδώ ιδρύθηκε το παλαιότερο Χρηματιστήριο της Νοτίου Αμερικής.
Εδώ και το πρώτο εθελοντικό τμήμα πυροσβεστικής της ηπείρου
Εδώ η πρώτη δημόσια βιβλιοθήκη
Εδώ και η πρώτη ισπανόφωνη εφημερίδα παγκοσμίως που συνεχίζει την έκδοσή της μέχρι σήμερα.
Η Χιλιανή ηγεσία το 2003 αποφάσισε να απονείμει στην πόλη τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Χιλής και να στεγάσει εδώ το νέο Υπουργείο Πολιτισμού της χώρας.
Η κάτω πόλη αποπνέει δύναμη και οικονομική ευμάρεια. Τα κτίρια στιβαρά, τεράστια, στεγάζουν τράπεζες κατά κύριο λόγο και μεγάλες εταιρείες.
Τα μαγαζιά επώνυμα, γεμάτα τουρίστες που πληρώνουν σε τιμές Ελλάδος και βάλε....
Λίγο πιο πέρα και το ελληνικό σχολείο, που διατηρεί το όνομά του στα ελληνικά ‘ΕΛΛΑΔΑ’ και ιδρύθηκε το 1957.
Λειτουργεί ακόμα, διατηρώντας όλο τον ελληνικό εσωτερικό του διάκοσμο, αλλά χωρίς ελληνόπουλα και χωρίς ελληνική γλώσσα.
Τα ισπανικά αντηχούν στο πρόσωπο του Ποσειδώνα και χάνονται στις πτυχές της εσθήτας της Αθηνάς.
Η πόλη, επειδή δεν αναπτύχθηκε ως πόλη αλλά μεγάλωσε γύρω από το λιμάνι, δεν έχει κεντρική πλατεία.
Παρ΄ όλα αυτά σε διάφορες πλατείες υπάρχουν αγάλματα και μνημεία.
Στην πιο κεντρική, θα λέγαμε, απέναντι από το γαλάζιο κτίριο του λιμενικού, ορθώνεται το μνημείο του ναυτικού. Λίγο πριν τη βάση του, ένα άνοιγμα στην πλατεία σε κατεβάζει με λίγα σκαλοπάτια στα απομεινάρια ενός ναυαγίου, ενός ξύλινου πλοίου που βρέθηκε όταν έφτιαχναν την πλατεία, η οποία δημιουργήθηκε πάνω σε εκτεταμένες προσχώσεις.
Εάν κάποιος έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει το ταξίδι του στη Χιλή πρέπει όπως δήποτε να συμπεριλάβει μια διανυκτέρευση στο Valparaiso.
Η νυκτερινή ζωή είναι καλή και μποέμικη και αυτό τα λέει όλα.
Για τους ταξιδευτές που θα ΄ρθουν εδώ την περιοχή των Χριστουγέννων, η πόλη του επιφυλάσει εκπλήξεις, χαρές και ατελείωτη κουλτούρα.
Το 2001 μια νέα φιέστα δημιουργήθηκε και ήδη έφτιαξε παράδοση.
Αρχίζει στις 28 Δεκεμβρίου. Οι δρόμοι γεμίζουν με καλλιτέχνες που δημιουργούν για τον κόσμο. Ομάδες παίζουν θεατρικά παντού και τα σκαλοπάτια μετατρέπονται σε κερκίδες για αυτούς που παρακολουθεί ελεύθερα τα δρώμενα. Ποιητές απαγγέλουν ποιήματα σε καφέ και μπιστρό.Δημοφιλείς τραγουδιστές, τραγουδούν σε πλατείες και πάρκα. Μουσική πανδεσία από όλα τα είδη, τέρπει τους επισκέπτες.
Οι εκδηλώσεις κορυφώνονται στις 31 Δεκεμβρίου με μεγάλη παρέλαση, η οποία διατρέχει την πόλη. Το βράδυ της πρωτοχρονιάς το Δημαρχείο προσφέρει ένα φαντασμαγορικό θέαμα με βεγγαλικά. Αυτό είναι και το σύνθημα για την έναρξη μια ξέτρελλης νύχτας. ΄Οποιος την ανακαλύψει θα είναι και τυχερός.....
Στο Valparaiso φτάνεις από το Σαντιάγκο σε 120 χιλιόμετρα, με έναν δρόμο άψογης ευρωπαϊκής κατασκευής, πληρώνοντας κάθε λίγο και λιγάκι διόδια.
Η διαδρομή είναι πανέμορφη. Δάση, πεδιάδες και αμπελώνες. Σ΄αυτούς θα σταματήσεις για να δοκιμάσεις κρασιά. Η δοκιμή πληρώνεται, επιβεβαιώνοντας ότι στη Χιλή τίποτε δεν προσφέρεται.
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Και πριν με μαλώσετε, τα βίντεο και οι φώτο ακολουθούν
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Vina del Mar = ο αμπελώνας της θάλασσας

8 χιλιόμετρα βόρεια του Valparaiso και ενωμένο πια μαζί του, βρίσκεται το θέρετρο των πλουσίων, η Vina del Mar ή αλλοιώς Garden City, όπως την αποκαλούν οι χιλιανοί, αντιγράφοντας την πασίγνωση κωμόπολη του Long Island της Νέας Υόρκης.
Οι ίδιοι οι χιλιανοί θεωρούν την πόλη resort, μιας και τέτοιο είναι. Πανάκριβες πολυτελέστατες πολυκατοικίες, με κήπους και φρουρούς, ξενοδοχεία, δρόμοι μεγάλοι με παρτέρια και λουλούδια, εστιατόρια, μπαρς, καφέ και μια μεγάλη παραλία που σου προσφέρει περιπάτους και βουτιές στον ωκεανό. Εδώ βρίσκεται και η πιο δημοφιλής ακτή της Χιλής και της δυτικής νοτιοαμερικανικής ακτής, η Renaca Beach, που είναι γεμάτη με χιλιανούς και τουρίστες, από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο.
Εάν περάσεις από αυτή την πόλη, πρέπει να κάνεις μια στάση υποχρεωτικά στο μουσείο The Fonck Museum, στην Cuatro Norte Street.
Στην είσοδο σε υποδέχεται ένα γνήσιο Moai από το νησί του Πάσχα.
Το μουσείο στεγάζεται σε ένα νεοκλασικό κτίριο και σε καλοσωρίζει σε διάφορες γλώσσες ανάμεσα στις οποίες και στα ελληνικά.
Στο ισόγειο αναπτύσσει εκπληκτικές περιγραφές από τον πολιτισμό στο νησί του Πάσχα, μεταφράζοντας τις καθημερινές φράσεις της πολυνησιακής γλώσσας.
Περιλαμβάνει εκθέματα προκολομβιανής τέχνης και πολιτισμών, καθώς και εκθέματα από την καθημερινή ζωή των ινδιάνων της Χιλής. Στέκεσαι μπρος στις φορεσιές των ινδιάνων και τις χόρτινες καλύβες τους και παίρνεις όρκο ότι βλέπεις φορεσιές και σκηνές των Βλάχων της Ελλάδας.
Στον δεύτερο όροφο βαλσαμωμένα ζώα και πουλιά σε καθηλώνουν. Ο κόνδορας θα σπάσει το γυαλί και θα επιτεθεί στους ιγουάρους, ενώ η θαλάσσια χελώνα φαντάζει τεράστια μέσα στο χώρο. Η συλλογή εντόμων και πεταλούδων είναι πραγματικά αξιόλογη.
Φερμένα από άλλες χώρες και πολιτισμούς, θα βρεις συρρυκνωμένα κρανία των φυλών του αμαζονίου και θα παρατηρήσεις έκπληκτος ότι μετά απο τη διαδικασία που αναλύεται, ένα κρανίο μπορεί να φτάσει τα 5 εκατοστά!!!
Αξίζει να το δεις.....
Η είσοδος μόνο 1,5 δολάριο.
 
Last edited by a moderator:

panta45

Member
Μηνύματα
75
Likes
24
Επόμενο Ταξίδι
Ταυλανδη
Στελλα…..Σκιζεις!!!!!!!

Ένα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ για την ζωντανια των γραπτων σου!
Αισθανομαι τις ταξιδιωτικες σου δονησεις, και το παθος σου, όταν διαβαζω τις αφηγησεις σου!
Το ζεις και το απολαμβανεις πραγματικα.
Είναι μεγαλο ταλεντο να μπορεις να ζωντανευεις εικονες και καταστασεις!

Περιμενουμε με ανυπομονησια τα υπολοιπα.:clap:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.783
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Συμφωνω και επαυξανω για τη γλαφυροτητα και ζωντανια των περιγραφων..τοσο που δε χρειαζονται φωτος Stella:clap:
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Τι λες τώρα Ζωή, μην κόβεις τη φόρα μου...
Τώρα που έμαθα να κάνω βίντεο, άντε να με σταματήσετε
Αλλα πρώτα τα κείμενα... πρώτα αυτά
Και σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια
Κοίτα ποιοι μιλάνε...
Μια κυρία που ζωντάνεψε τις ατόλες και ένας κύριος που μας έκανε να χορέψουμε τάγκο εξ αποστάσεως....
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Τα σπίτια-μουσεία του Πάμπλο Νερούντα

Ο Πάμπλο Νερούντα, ο χιλιανός ποιητής της πολιτικής και του έρωτα, έζησε κυρίως σε τρία σπίτια στη Χιλή, τα οποία γέμισε με ενθυμήματα και αναμνήσεις από τα πολλά ταξίδια του σε τόπους μακρινούς.
Ο Νερούντα, ως πρεσβευτής της Χιλής, είχε την ευκαιρία να γνωρίσει πολλά κράτη. Κυρίως όμως υπήρξε ένας μεγάλος ταξιδευτής που λάτρεψε τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς και τις τέχνες των χωρών που επισκεπτόταν.
Αψηφώντας τους αρχιτεκτονικούς σχεδιασμούς των ειδικών, ο Νερούντα συνήθιζε να δίνει τη δική του νότα στα σπίτια του, προσθέτοντας δωμάτια, παράθυρα, ανοίγματα, και ορόφους, και βεβαίως διακοσμώντας τους χώρους με τον δικό του μοναδικό τρόπο.
Παντού άφηνε διάσπαρτα τα αντικείμενα από τα ταξίδια, ζούσε μαζί τους, τους έδεινε πνοή, γιατί πίστευε πολύ στη δύναμη των αντικειμένων.
Σε μια Ωδή του έγραψε χαρακτηριστικά "...αγαπάω τα πράγματα, παράφορα, τρελλά...."
Όπως είχε εξομολογηθεί στον Carlos Martner, έναν φίλο του αρχιτέκτονα, εάν δεν ήταν ποιητής, θα ήθελε να κατασκευάζει σπίτια, γιατί του άρεσε η αίσθηση του ξύλου και της πέτρας.
Όλα τα σπίτια του, που είναι βεβαίως από ξύλο και πέτρα, κατά έναν περίεργο τρόπο μοιάζουν είτε με καράβια, είτε με τη Χιλή. Στενά και μακριά. Τα έφτιαξε έτσι για να ζει μέσα σε δυο αγάπες του. Τη θάλασσα και τη Χιλή.
Πάντα πίστευε ότι τα σπίτια δεν ήταν όπως ακριβώς τα ήθελε, και γι΄ αυτό ποτέ δεν θεώρησε ότι είχαν τελειώσει. Μέχρι το τέλος, προσέθετε νέα δωμάτια και εσωτερικά πατώματα.
Σε όλα τα σπίτια νοιώθεις ότι ο Νερούντα όπου να ΄ναι θα επιστρέψει για να σε κεράσει ένα ποτήρι κρασί στα πολύχρωμα ποτήρια του, μιας και ο ίδιος πίστευε ότι το κρασί παίρνει ξεχωριστή νοστιμάδα μέσα από τα χρώματα του γυαλιού
Σήμερα τα 3 αυτά σπίτια, η LaChascona στο Σαντάγκο, η LaSebastiana στο Valparaiso, και η IslaNegra στο ομώνυμο χωριό ανήκουν στο ΄Ιδρυμα Πάμπλο Νερούντα και είναι ανοικτά στο κοινό, δίνοντας μια ρεαλιστική εικόνα της ζωής του μεγάλου ποιητή. http://www.fundacionneruda.org/
Η είσοδος στα σπίτια, για την αγγλική ξενάγηση, ανέρχεται σε 3.500 πέσος (3,5 δολάρια) εκτός από το σπίτι στο Valparaiso, που η είσοδος είναι 2.500 πέσος
Παρά τα όσα αναφέρει στην ιστοσελίδα του το ΄Ιδρυμα, δεν απαιτείται προκράτηση για αγγλική ξενάγηση.
Και μια σημείωση. Δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση στο εσωτερικό των σπιτιών. Αν όμως θέλεις και μπορείς να φωτογραφήσεις απ΄ έξω προς τα μέσα, κανείς δεν σε αποτρέπει να το κάνεις....
 
Last edited by a moderator:

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
La Chascona

΄Ενα απόγευμα του 1951 ο Νερούντα και η τότε ερωμένη του Matilde Urrutia, περπατούσαν στην Bellavista, στο Σαντιάγκο όταν άκουσαν τον ήχο του νερού να πέφτει από το κανάλι, δίπλα σε ένα μικρό σπιτάκι. Αυτός ο ήχος τον μάγεψε και τον περιέγραψε αργότερα σε ένα ποίημά του, σαν «το νερό που τρέχει γράφοντας στη δική του γλώσσα».
Ο Νερούντα είπε το ποιήμα, La Chascona, από το όνομα που έδωσε στο σπιτάκι εκείνο που αγόρασε για να στεγάσει τον έρωτά του με την Ματίλντε, τότε ερωμένη του, αργότερα τρίτη του γυναίκα και μεγάλο έρωτα της ζωής του.
La Chascona, σημαίνει «Η ξεμαλιασμένη», και ήταν η περιπαικτική έκφρασή του για τα μαλλιά της Ματίλντε, όταν την έβλεπε να παλεύει με τη φύση στον μικρό κήπο του σπιτιού, φυτεύοντας με τα χέρια της λουλούδια και δέντρα.
Το σπίτι ήταν ένα δωμάτιο με ένα κρεββάτι και ένα μικρό καθιστικό. Αυτά αρκούσαν.
Αργότερα προστέθηκαν δωμάτια και χώροι, το ένα συνέχεια του άλλου, κατά τη συνήθεια του Νερούντα.
Γυαλιά, αναμνηστικά από τα ταξίδια του, πίνακες, γεμίζουν την τραπεζαρία και το μπαρ.Το Νόμπελ κοσμεί τη βιβλιοθήκη, ένας πίνακας της Ματίλντε στο καθιστικό και ξυλόγλυπτα αγάλματα από το νησί του Πάσχα.
Στο γραφείο του το ξύλινο κουτί που εναπόθετε όλα τα ποιήματά του στη Ματίλντε και τα οποία δημοσίευσε ανώνυμα το 1952. Τα ποιήματα ήταν γραμμένα σε δεκάδες σχισμένα κομματάκια από χαρτί, σε χαρτοπετσέτες, σε λογαριασμούς.
Στις 23 Σεπτεμβρίου του 1973, ο Νερούντα πεθαίνει από καρκίνο στην κλινική Σάντα Μαρία του Σαντιάγκο. Όπως και το σπίτι του στο Valparaiso, η La Chascona έγινε αντικείμενο σκληρών βανδαλισμών από τους άνδρες του Πινοσέτ.
Αποκαταστάθηκε μοναδικά και δεν έχασε τίποτε από την ενέργεια του Νερούντα...
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
La Sebastiana

Το 1958, ο Νερούντα αγοράζει στο Valparaiso ένα ατέλειωτο σπίτι από τον κτίστη Sebastian Collado

και το ονομάζει La Sebastiana
«Χτίζω το σπίτι», έγραψε ο Νερούντα στο ποίημα La Sebastiana, αφιερωμένο σε αυτό το σπίτι
«Πρώτα το δημιούργησα από τον αέρα
Μετά σήκωσα στον αέρα μια σημαία
Και την άφησα να κρέμμεται
Από το στερέωμα
Από τ' αστέρι
Από το φως και το σκοτάδι.»

Το σπίτι μοιάζει σαν την πόλη. Ψηλό, στενό, με απέραντη θέα. ΄Ενα τεράστιο κόσμημα σε μικρό περιτύλιγμα.
Η όψη προς το λιμάνι είναι όλη ένα ημικυκλικό ανοικτό παραθύρι στην απεραντωσύνη του ωκεανού.
Στενές ξύλινες σκάλες οδηγούν στους ορόφους. ΄Ενα βίντεο με τη φωνή του μεγάλου ποιητή σε ταξιδεύει στο παρελθόν μέσα από εικόνες της ζωής του, του αγώνα του, των φίλων του.
Τα παλαιικά βιτρό χρωματίζουν τον χρόνο.
Το καθιστικό στον ίδιο χώρο με την τραπεζαρία χωρίζεται από ένα κεντρικό τζάκι. Σε μια εσοχή το μπαρ που μόνο ο Νερούντα άγγιζε.
Στην τραπεζαρία, το τραπέζι του καπετάνιου στολίζει το κέντρο και αντίκες φερμένες από τα ταξίδια του αναπαύονται επάνω του. Η ξεθωριασμένη πολυθρόνα αιώνια ποτισμένη από την κηλίδα του πράσινου μελανιού, που άρεσε στον Νερούντα να χρησιμοποιεί.
Τα έπιπλα κλασικά, άνετα, χουχουλιάρικα, στραμμένα στη θέα.
Η κρεβατοκάμαρα βλέπει την απάνω πόλη και την Vina del Mar. Οι ένοικοι μόλις έφυγαν κι εσύ κρυφοκοιτάς την προσωπική τους ζωή και κρατιέσαι να μην αγγίξεις τα ατομικά τους είδη. ΄Ενα τηλεσκόπιο περιμένει τον Νερούντα στο κομοδίνο του....

Το γραφείο, στον τελευταίο όροφο, ένα μικρό σημάδι στην ωκεάνεια θέα. Ποιος δεν γράφει εδώ? Ποιος δεν εμπνέεται?
Ο παγκόσμιος χάρτης του 19ου αιώνα κοσμεί τον τοίχο και στα λιτά ερμάρια βιβλία περιμένουν τον ιδιοκτήτη του σπιτιού για να χαθεί στις σελίδες τους....
Ίσως εδώ ο Νερούντα έγραψε τους στοίχους του
«Ο Ειρηνικός ωκεανός ξεχύθηκε από τον χάρτη
Δεν υπήρχε μέρος να τον χωρέσει
Ήταν τόσο μεγάλος, χαώδης και μπλε
Που δεν μπορούσα να τον χωρέσω πουθενά
Να γιατί τον άφησαν μπροστά απ' το παραθύρι μου....»
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Isla Negra

H Isla Negra, το Μαύρο νησί, δεν είναι νησί.
Είναι ένα ψαροχώρι και στην άκρη του, πάνω στα μαύρα γρανιτένια βράχια που χτυπά μανιασμένα ο Ειρηνικός, ο Νερούντα έστησε το πιο εντυπωσιακό, το πιο τρελλό, το πιο αγαπημένο σπίτι.

Το αγόρασε μισοτελειώμενο από έναν γερόλυκο της θάλασσας και άρχισε τις προσθήκες κατά πώς του ερχόταν και σκεφτόταν.

Ξεκίνησε το 1939 χτίζοντας τον κυλινδρικό πέτρινο διόροφο πυργίσκο. Αργότερα προσέθεσε δωμάτια και αντικείμενα, μέσα και έξω από το σπίτι.
Μια ατμομηχανή τρένου κοσμεί την είσοδο, σπονδή στη μνήμη του σιδηροδρομικού υπαλλήλου πατέρα του.
Στο συντριβάνι κερνούν νερό τα πέτρινα αλογάκια της παναγιάς.
ʽΕξι καμπάνες προκαλούν την ορμή του ανέμου και δίπλα τους το άσπρο ψαροκάικο με τις κατακόκκινες πινελιές, λογχεύει με την πλώρη του την ωκεάνεια θέα.
Ένα ψάρι χαρωπό πλέει στα έγκατα της γης, σήμα πλέον κατατεθέν του Ιδρύματος Νερούντα.

Η ξενάγηση ξεκινά από το παλαιό σπίτι, κρατά μισή ώρα και στο τέλος μισείς την πολύ γλυκειά ξεναγό, που σου έκλεισε την πόρτα , που σου στέρησε τις ώρες γαλήνης που προσφέρει το σπίτι, που δεν σε άφησε εκεί να ζήσεις, να δημιουργήσεις, να ερωτευθείς...
Το καθιστικό και η πρώτη εντύπωση είναι γροθιά στο στομάχι.
Πέτρα, ξύλο και ωκεανός, ένα μείγμα ομορφιάς γεμίζει αυτό το δωμάτιο.
Τα τεράστια ακρόπρωρα, γοργόνες και κυράδες σμιλεμένες σε ξύλο και ζωγραφισμένες με χρώματα θαλασσινά , κρέμμονται, στέκονται, πετούν, γονατίζουν γύρω σου. Δυο άγγελοι ξύλινοι, περίτεχνη αντιγραφή των αγγέλων της Καπέλλα Σιστίνα, σε οδηγούν στα ενδότερα του χώρου. Το τζάκι εντυπωσιακό χτισμένο ολούθε με τεράστιες πέτρες φυσικά στρογγυλεμένες. Τα έπιπλα δείχνουν τόσο μοντέρνα, τόσο προχωρημένα μένουν εκεί όπως εκείνος τα τοποθέτησε, όπως εκείνος τα άφησε μέχρι να ξαναγυρίσει.
Στο μεσόροφο δεκάδες βιβλία συμπληρώνουν το γραφείο του.
Η κρεββατοκάμαρα στον επάνω όροφο, έτοιμη να αποπλεύσει σ΄ ένα ταξίδι στον ειρηνικό, στα πέρατα της γης. Μπροστά τίποτε... μόνο το άνοιγμα στον ωκεανό και πίσω ξύλο καραβίσιο.
Κι εδώ ένα μεγάλο τηλεσκόπιο σκοπεύει στα κύμματα αναζητώντας πλοία και ναυαγισμένα απομεινάρια.
Στις ντουλάπες τα ρούχα του, τόσο καινούρια, τόσο φρέσκα....Τα καπέλα του και το φράκο που το φόρεσε μόνο μια φορά, στην απονομή της μεγάλης του διάκρισης.
Τα γήινα φορέματα, τα όμορφα παπούτσια και οι καπελίνες της Ματίλντε στην άλλη πλευρά σε κάνουν να ντρέπεσαι που πάτησες τα απόκρυφά τους με τις σκονισμένες ελβιέλες σου και τα κοκαλάκια στα μαλλιά.
Είναι μια κρεββατοκάμαρα, ωδή στην αγάπη, την ζωή, τη Ματίλντε του και ίσως γι΄ αυτό έγραψε το ποιήμα του «Η νύχτα στο νησί».
Όλη τη νύχτα κοιμήθηκα μαζί σου
κοντά στη θάλασσα, στο νησί.
Ήσουν άγρια και γλυκιά ανάμεσα στην ηδονή και στον ύπνο
ανάμεσα στη φωτιά και στο νερό.

Ίσως πολύ αργά
ενώθηκαν τα όνειρά μας,
στα ψηλά ή στα βαθιά,
στα ψηλά σαν κλαδιά που κουνάει ο ίδιος άνεμος,
στα χαμηλά σαν κόκκινες ρίζες που αγγίζονται.


Η τραπεζαρία έχει ακόμα τα γυάλινα πολύχρωμα ποτήρια, έτοιμα να τα γεμίσει με το αγαπημένο του κρασί.
Στους στενούς διαδρόμους συλλογές από ξύλινες μάσκες και μπουκάλια με καράβια και άμμο.
Το νεώτερο σπίτι κοσμείται από ένα τεράστιο τζάκι με πέτρες λάπις λάζουλι, πράσινες, ημιπολύτιμες, άγρια σμιλεμένες.
Η μεγάλη ρόδα του αμαξιού στήθηκε πάνω στην πέτρα και παριστάνει το τραπέζι με τις αντίκες και τις παλιές πινελιές.
Στην τραπεζαρία με το ξύλινο μοναστηριακό τραπέζι, βρίσκονται ακόμα δυο εδώλια από το νησί του Πάσχα. Τον είχαν κάνει να πιστέψει ότι τα μάτια τους παρακολουθούσαν τα πάντα, γι΄ αυτό και τα αφαίρεσε. Και άλλες αντίκες, και άλλα αντικείμενα και παλιά κομμάτια από πλοία, σαν εκείνο το κομμάτι πόρτας, που έγινε γραφείο.
Το είδε ένα πρωινό απ΄ αυτό το παραθύρι να πλέει στον ωκεανό, μετά από μια νύχτα θαλασσοταραχής.
Το περίμενε με την Ματίλντη, μια ολόκληρη μέρα να ρθει. Το έβγαλε, το κανάκεψε και το ΄βαλε κάτω από το παραθύρι για να συνεχίζει να πλέει στη θάλασσα.
Καθόταν εκεί και έγραφε, αποκαλώντας τον εαυτό του «καπετάνιο», κι ας φοβόταν να πλεύσει στον ωκεανό που λάτρευε.
Κι άλλα δωμάτια και άλλοι στενοί διάδρομοι, και κάπου ανάμεσα, ένα άλογο, τεράστιο, περήφανο κοιτάζει κατά την πόρτα. Χρόνια το περίμενε να πωληθεί, αλλά ο κατασκευαστής του αρνιώταν. Τελικά το εργαστήρι έπιασε φωτιά και ο Νερούντα το απέκτησε. Το έφερε στο σπίτι και κάλεσε τους φίλους σε γιορτή, προτρέποντάς τους να φέρουν δώρα στο άλογό του.
Κάποιοι έφεραν δυο ουρές. ΄Ετσι είναι το μοναδικό άλογο, όπως έλεγε, που έχει δυο ουρές.
Το τελευταίο δωμάτιο, το ονειρεύτηκε, αλλά δεν πρόλαβε να το τελειώσει.
΄Ηθελε να τοποθετήσει εκεί τα θαλάσσια ενθυμήματα που έφερνε από τα ταξίδια του.
Το ΄Ιδρυμα άρχισε να δημιουργεί το δωμάτιο και εκεί βρήκαν τη θέση τους κοχλίες και αστερίες και τεράστιοι χαβλιώδοντες από θαλάσσια κήτοι, και κογχύλια και ότι άλλο φανταστείς.
Το μπαρ, ανεπανάλειπτο σε στυλ και ύφος. Καραβίσιο και ρετρό. Ποιος παραπονιέται για τη σμίξη των ρυθμών?
Το δωμάτιο με τα μπουκάλια και τις κανάνες και τα γυαλιά, σωστή μουσειακή συλλογή.
Στον τοίχο θα βρεις και ένα ταχυδρομικό κουτί.
Ρίχνεις την καρτποστάλ σου και παίρνει τη σφραγίδα του σπιτιού.
Το είδα, αλλά βιαζόμουν και δεν έστειλα καμμιά κάρτα.
Το μετάνοιωσα. Τι αξία έχει μισό λεπτό βραδυπορείας, μπρος στη χαρά για την υπόλοιπη ζωή μου?
Ακόμα και το εστιατόριο είναι ίδιο με το ύφος του σπιτιού.
Ωκεανός, ξύλο, πέτρα και ενθυμήματα και ένα τεράστιο μπαρ.
Όλα τα μπαρ των σπιτιών του τα λάτρευε ο Νερούντα, γιατί έδιναν ευχαρίστηση σε εκείνον και τους φίλους του. 'Ηταν γι΄ αυτόν πολύτιμα και μόνο εκείνος σέρβιρε και άγγιζε τα ποτά του.
Τούτο το σπίτι το αγαπούσε πιο πολύ.
Και έγραψε ποιήματα αρκετά, αναφερόμενος στην Isla Negra.
Σ΄ ένα από τα τελευταία ποιήματά του σημείωσε....
Εδώ θα επιστρέψω
Στην κίνηση του νερού,
στην αγριάδα της καρδιάς του
Εδώ θα χαθώ και θα βρεθώ
Εδώ ίσως θα συγκλονιστώ
και θα σιγάσω

Εδώ μεταφέρθηκε, το 1992, να αναπαυθεί για πάντα, δίπλα δίπλα με την μεγάλη του αγάπη, την Ματίλντε, κοιτάζοντας αντάμα την αγριωσύνη του ωκεανού.
Ένα διπλό μνήμα, πάνω στα γρανιτένια βράχια, στραμμένο στο γαλάζιο άπειρο,στην αιωνιότητα.
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Επίλογος

Επειδή αυτό το κέρατο της Χιλής πολύ με ενόχλησε, είπα να το γράψω κάπου, να το βγάλω από μέσα μου, να το ξεχάσω.
Το έγραψα εδώ, το είπα και το ξωμολογήθηκα, αλλά ησυχία δεν βρήκα.
Σκέφτηκα "γιατί δεν το γράφεις κάπου που να πιάσει τόπο?"
Και το 'γραψα.
Στην Πρέσβυρά μας στη Χιλή και στον υπουργό Τουρισμού της Χιλής.
Εάν θέλουν να φαίνονται πολιτισμένοι, κύριοι και δέκτες ποιοτικού τουρισμού, θα πρέπει να μάθουν να συμπεριφέρονται και ως πολιτισμένοι.
Και εάν και εμείς ως χώρα επιθυμούμε να είμαστε ανεπτυγμένοι και όχι υπ΄ ανάπτυξη, ας φροντίσουμε να προστατεύουμε τους πολίτες μας και να μεριμνούμε ώστε στη χώρα που είμαστε διαπιστευμένοι, τουλάχιστον να αναγνωρίζουν την ονομασία της πατρίδας μας.
΄Οταν θα πάρω απαντήσεις, αν πάρω, θα ενημερώσω.

Τέλος
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.637
Μηνύματα
905.209
Μέλη
39.375
Νεότερο μέλος
maria kou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom