themischar
Member
- Μηνύματα
- 504
- Likes
- 4.766
11η μέρα, Marmaris - Bodrum & 163 Km
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=10mysIgRPAD3XeQyUDeu0meJhRTQNr642&usp=sharing
Οι κουβέντες και τα πειράγματα έδιναν και έπαιρναν, και από τους δυό μας, πρωί-πρωί. Η ψυχολογία μας ήταν ανεβασμένη, δεν κρυβόταν με τίποτα. Ολοφάνερο, πλέον, πως ζούσαμε το ταξίδι !
Κατά τις 11πμ, αναχωρήσαμε με πρώτο προορισμό την περιοχή της Yatagan που καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από πευκοδάση και δεν έχει σχέση -ιδιαίτερη- με το yatagan το γνωστό σπαθί-λεπίδα που κυμαίνεται από 60cm έως 80 cm σε μήκος και είναι καμπυλωμένo προς τα εμπρός με το αιχμηρό άκρο του να είναι κατασκευασμένο, για αντοχή, από σκληρό ατσάλι
Ήταν απομεσήμερο όταν φθασαμε, όλοι οι μαγαζἀτορες την είχαν ¨κἀνει¨ για την προσευχή τους και εμείς πάλι δεν είχαμε καμιά μα καμιά όρεξη να αρκεστούμε στις ορέξεις τους και να περιμένουμε πότε θα ξανανοίξουν.
Έτσι, κατευθυνθήκαμε προς την αρχαία Στρατονίκη, που βρίσκεται 1 χλμ από τον υπεραστικό δρόμο (D330) και είναι αυτός που συνδέει το Yatagan με το Bodrum και πολύ κοντά στο εξάμβλωμα του σταθμού ενέργειας Yata Yan.
H Stratoniki, ήταν μια από τις πιο σημαντικές πόλεις στο εσωτερικό της αρχαίας Καρίας, Μείναμε για λίγο και για να πάρουμε μια ανάσα δροσιάς μέσα στο λιοπύρι που δεν μπορώ να πώ έκανε για άλλη μια φορά καλά τη δουλειά του.
Ο χώρος δεν ήταν τελείως παραμελημενος, αλλά . . .
Συνομιλώντας (μέσω bluetooth) σχεδόν ακατάπαυστα, σε όλη τη διαδρομή, αποφασίσαμε ότι θα αρχίσουμε το ψάξιμο για τη διαμονή μας, ακόμη και από τα περίχωρα μήπως και τελειώσουμε μια ώρα αρχίτερα.
Σιγά που θα τα καταφέρναμε. Ψάχνουμε δεξιά-ζερβά μέσα στα στενά της πόλης (χωρίς να κατέβουμε από τη moto) και δώστου να ανεβοκατεβαίνουμε τους μικρούς αλλά γεμάτους από τροχοφόρα λόφους για να καταλήξουμε επιτέλους κάπου εδώ σχετικά κοντά στην πόλη.
Δεν το λογαριάσαμε και σπουδαίο αλλά σίγουρα θα μας εξυπηρετούσε για τα επόμενα δυό βράδυα.
Η πασίγνωστη αρχαία Αλικαρνασσός (τουρκικά Bodrum) της αρχαίας Καρίας και ήταν γνωστή και από το περίφημο Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, ένα από τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου. Αναπτύχθηκε στη θέση μιας μικρής πόλης που ονομαζόταν Ζεφύρια στη χερσόνησο όπου βρίσκεται το κάστρο. Οι Αίολοι, οι Ίωνες και έπειτα οι Δωριείς που ήρθαν στις ακτές του νότιου Αιγαίου δημιούργησαν μια ένωση με έξι πόλεις στην περιοχή.
Το Μαυσωλείο χτίστηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. για να ταφεί ο σατράπης Μαύσωλος, με εντολή της γυναίκας του Αρτεμισίας και ήταν κατασκευασμένο από λευκό μάρμαρο, στολισμένο από πλούσιο γλυπτό διάκοσμο.
Έκτοτε, τα μεγαλειώδη ταφικά οικοδομήματα επικράτησε να ονομάζονται Μαυσωλεία.
Το 16ο αιώνα. οι (Hospitaller) Ιωαννίτες ιππότες της Ρόδου "αρχαιολάτρες χριστιανοί" το γκρέμισαν και το χρησιμοποίησαν ως οικοδομικό υλικό για το κάστρο της πόλης.
Δυστυχώς, λίγα κομμάτια μαρμάρων, κιόνων και αγαλμάτων έχουν διασωθεί και σχεδόν τίποτα δε θυμίζει "αρχαίο θαυμα" και πολλά από τα αριστοτεχνικά γλυπτά τελικά βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
Εμείς πάλι, λουσμένοι στον ιδρώτα, πριν και μετά από το ντους, νομίσαμε ότι μεταξύ των άλλων καταφέραμε να διαιρέσουμε τον υπόλοιπο χρόνο της μέρας ανάμεσα στην συναρπαστική αρχαιολογία και μιας ξαπλώστρας σε έναν από τους λαμπερούς όρμους, όπου και καταφύγαμε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Όταν ο ήλιος έδειχνε να γέρνει προς τη δύση του, τότε σηκωθήκαμε για το δευτέρο σκέλος υλοποίησης, αυτό της αρχαιολογίας.
Σε ένα ακρωτήριο ανατολικά του λιμανιού της Αλικαρνασσού βρίσκεται το Κάστρο, που χτίστηκε στις αρχές του 15ου αιώνα από τους Ιωαννίτες ιππότες της Ρόδου. Η βραχώδης περιοχή μεταξύ των δύο λιμανιών όπου βρίσκεται ήταν ένα νησί στην αρχαιότητα. Αργότερα, έγινε μια χερσόνησος που συνέδεσε την πόλη.
Μέσα στο εσωτερικό του κάστρου βρίσκονται πύργοι με ονόματα από διαφορετικές χώρες. Ο ψηλότερος πύργος είναι ο Γαλλικός, ο οποίος είναι 47,50μ πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Οι άλλοι πύργοι αναφέρονται ως Ιταλικός, Γερμανικός και Αγγλικός Πύργος.
Στα τέλη του 1800, όταν το κάστρο χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή, προστέθηκε μια κατασκευή λουτρών και απέκτησε οθωμανικό χαρακτήρα. Ωστόσο, μερικά τμήματά του είναι ανοιχτά για τους επισκέπτες λόγω αποκατάστασης. Διάφορα αντικείμενα εκτίθενται στις περιοχές του κάστρου, το οποίο ιδρύθηκε σε μια έκταση 33,5 στρεμμάτων.
Το Μουσείο Υποβρύχιας Αρχαιολογίας της Αλικαρνασσού (Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi), το οποίο έλαβε «Ειδική Έπαινο» στο Διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς το 1995, βρίσκεται στο Κάστρο της Αλικαρνασσού Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μέρη και διαθέτει 14 αίθουσες εκθέσεων με την πλουσιότερη συλλογή αμφορέων της Ανατολικής Μεσογείου.
Στο δεύτερο σκέλος, της ημέρας, αποτύχαμε παταγωδώς, ήταν κλειστό, ακόμη και αν ξεκινούσαμε εξ´αρχής από αυτό.
Αγάλματα του ιστορικού Ηρόδοτου (που η αρχαία Αλικαρνασσός είναι η γενέτειρα του), του πολύκροτου ζεύγους της εποχής Αρτεμισίας και Μαύσωλου, είναι εκτεθειμένα γύρω από τον εξωτερικό χώρο,
Φύγαμε χωρίς μιλιά. Στο δρόμο, την ώρα που κοιτούσαμε τον πάγκο του μικροπωλητή με τα φραγκόσυκα κάποιος άλλος συναδελφός του, έσπρωχνε με τα χέρια ένα καρότσι γεμάτο καρπούζια. Σταμάτησε ξαφνικά και έκατσε να ξεκουραστεί στις σκάλες ενός σπιτιου. Πήρε ένα καρπούζι, το έβαλε δίπλα του, έδωσε μια με την μπουνιά του και το κομμάτιασε. Έφαγε την καρδιά και άφησε το υπόλοιπο, παίρνοντας το καρότσι του εξακολούθησε το δρόμο του μόχθου. Φτωχός ο καημένος αλλά και ασυνείδητος, άφησε τα σκουπίδια στις σκάλες αλλουνού.
Καθώς προχωρούσαμε ένα περίεργο βουητό γέμισε τον ουρανό. Ήταν ένα διόλου ευκαταφρόνητο σμήνος πουλιών (δεν ήμουνα και δεν είμαι σε θέση να τα αναγνωρίσω) που έκαναν έναν ολόκληρο κύκλο πάνω από το λιμάνι και εξαφανίσθηκαν εν συνεχεία στον μακρινό ορίζοντα.
Επίσης, δε γνωρίζω και τελικά δεν έμαθα, αν αυτή τους η κίνηση και η γυροβολιά τους δώθε κείθε, ήταν κάποιο καιρικό σημάδι.
Ο κόσμος ήδη είχε αρχίσει να κάνει τον περίπατό του, στην προβλήτα και στους γύρω δρόμους, μαζί τους και εμείς
Προσπαθούσαμε να μην ακολουθούμε πιστά το πλήθος αλλά ήταν εμφανώς αδύνατο να γίνει πράξη κάτι τέτοιο, γι´ αυτό όταν ήλθαμε σε οπτική επαφή με ένα sea food ξενερώσαμε και ενδώσαμε πηγαίνοντας στα παραθαλάσσια τραπέζια του.
Λίγο αργότερα, με ένα επιπλέον γλυκό στο χέρι (το κερασμένο πριν δεν μας γλύκανε επαρκώς) από το γειτονικό ζαχαροπλαστείο συνεχίσαμε τη βόλτα μας.
Το σκοτάδι ήταν υπεραρκετό στην πλευρά της πόλης που περπατούσαμε αλλά και η περιέργειά μας, μεγάλη για αυτό που λαμπίριζε και ξεχώριζε στο βάθος.
Φθάσαμε χωρίς εμπόδια στα παιχνιδιάρικα φώτα νέον που ανήκαν στο Halikarnas nightclub -στην αδιαμφισβήτητη ¨Μεκκα¨ της διασκέδασης της πόλης- όπου στην κυριολεξία δεν έπεφτε καρφίτσα. Μπήκαμε και γρήγορα βυθιστήκαμε σε ρέμβη -ίσως να ήταν και νάρκη από το αλκοόλ- και μείναμε όσο βαστούσαν τα πόδια μας.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=10mysIgRPAD3XeQyUDeu0meJhRTQNr642&usp=sharing
Οι κουβέντες και τα πειράγματα έδιναν και έπαιρναν, και από τους δυό μας, πρωί-πρωί. Η ψυχολογία μας ήταν ανεβασμένη, δεν κρυβόταν με τίποτα. Ολοφάνερο, πλέον, πως ζούσαμε το ταξίδι !
Κατά τις 11πμ, αναχωρήσαμε με πρώτο προορισμό την περιοχή της Yatagan που καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από πευκοδάση και δεν έχει σχέση -ιδιαίτερη- με το yatagan το γνωστό σπαθί-λεπίδα που κυμαίνεται από 60cm έως 80 cm σε μήκος και είναι καμπυλωμένo προς τα εμπρός με το αιχμηρό άκρο του να είναι κατασκευασμένο, για αντοχή, από σκληρό ατσάλι
Ήταν απομεσήμερο όταν φθασαμε, όλοι οι μαγαζἀτορες την είχαν ¨κἀνει¨ για την προσευχή τους και εμείς πάλι δεν είχαμε καμιά μα καμιά όρεξη να αρκεστούμε στις ορέξεις τους και να περιμένουμε πότε θα ξανανοίξουν.
Έτσι, κατευθυνθήκαμε προς την αρχαία Στρατονίκη, που βρίσκεται 1 χλμ από τον υπεραστικό δρόμο (D330) και είναι αυτός που συνδέει το Yatagan με το Bodrum και πολύ κοντά στο εξάμβλωμα του σταθμού ενέργειας Yata Yan.
H Stratoniki, ήταν μια από τις πιο σημαντικές πόλεις στο εσωτερικό της αρχαίας Καρίας, Μείναμε για λίγο και για να πάρουμε μια ανάσα δροσιάς μέσα στο λιοπύρι που δεν μπορώ να πώ έκανε για άλλη μια φορά καλά τη δουλειά του.
Ο χώρος δεν ήταν τελείως παραμελημενος, αλλά . . .
Συνομιλώντας (μέσω bluetooth) σχεδόν ακατάπαυστα, σε όλη τη διαδρομή, αποφασίσαμε ότι θα αρχίσουμε το ψάξιμο για τη διαμονή μας, ακόμη και από τα περίχωρα μήπως και τελειώσουμε μια ώρα αρχίτερα.
Σιγά που θα τα καταφέρναμε. Ψάχνουμε δεξιά-ζερβά μέσα στα στενά της πόλης (χωρίς να κατέβουμε από τη moto) και δώστου να ανεβοκατεβαίνουμε τους μικρούς αλλά γεμάτους από τροχοφόρα λόφους για να καταλήξουμε επιτέλους κάπου εδώ σχετικά κοντά στην πόλη.
Δεν το λογαριάσαμε και σπουδαίο αλλά σίγουρα θα μας εξυπηρετούσε για τα επόμενα δυό βράδυα.
Η πασίγνωστη αρχαία Αλικαρνασσός (τουρκικά Bodrum) της αρχαίας Καρίας και ήταν γνωστή και από το περίφημο Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, ένα από τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου. Αναπτύχθηκε στη θέση μιας μικρής πόλης που ονομαζόταν Ζεφύρια στη χερσόνησο όπου βρίσκεται το κάστρο. Οι Αίολοι, οι Ίωνες και έπειτα οι Δωριείς που ήρθαν στις ακτές του νότιου Αιγαίου δημιούργησαν μια ένωση με έξι πόλεις στην περιοχή.
Το Μαυσωλείο χτίστηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. για να ταφεί ο σατράπης Μαύσωλος, με εντολή της γυναίκας του Αρτεμισίας και ήταν κατασκευασμένο από λευκό μάρμαρο, στολισμένο από πλούσιο γλυπτό διάκοσμο.
Έκτοτε, τα μεγαλειώδη ταφικά οικοδομήματα επικράτησε να ονομάζονται Μαυσωλεία.
Το 16ο αιώνα. οι (Hospitaller) Ιωαννίτες ιππότες της Ρόδου "αρχαιολάτρες χριστιανοί" το γκρέμισαν και το χρησιμοποίησαν ως οικοδομικό υλικό για το κάστρο της πόλης.
Δυστυχώς, λίγα κομμάτια μαρμάρων, κιόνων και αγαλμάτων έχουν διασωθεί και σχεδόν τίποτα δε θυμίζει "αρχαίο θαυμα" και πολλά από τα αριστοτεχνικά γλυπτά τελικά βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
Εμείς πάλι, λουσμένοι στον ιδρώτα, πριν και μετά από το ντους, νομίσαμε ότι μεταξύ των άλλων καταφέραμε να διαιρέσουμε τον υπόλοιπο χρόνο της μέρας ανάμεσα στην συναρπαστική αρχαιολογία και μιας ξαπλώστρας σε έναν από τους λαμπερούς όρμους, όπου και καταφύγαμε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Όταν ο ήλιος έδειχνε να γέρνει προς τη δύση του, τότε σηκωθήκαμε για το δευτέρο σκέλος υλοποίησης, αυτό της αρχαιολογίας.
Σε ένα ακρωτήριο ανατολικά του λιμανιού της Αλικαρνασσού βρίσκεται το Κάστρο, που χτίστηκε στις αρχές του 15ου αιώνα από τους Ιωαννίτες ιππότες της Ρόδου. Η βραχώδης περιοχή μεταξύ των δύο λιμανιών όπου βρίσκεται ήταν ένα νησί στην αρχαιότητα. Αργότερα, έγινε μια χερσόνησος που συνέδεσε την πόλη.
Μέσα στο εσωτερικό του κάστρου βρίσκονται πύργοι με ονόματα από διαφορετικές χώρες. Ο ψηλότερος πύργος είναι ο Γαλλικός, ο οποίος είναι 47,50μ πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Οι άλλοι πύργοι αναφέρονται ως Ιταλικός, Γερμανικός και Αγγλικός Πύργος.
Στα τέλη του 1800, όταν το κάστρο χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή, προστέθηκε μια κατασκευή λουτρών και απέκτησε οθωμανικό χαρακτήρα. Ωστόσο, μερικά τμήματά του είναι ανοιχτά για τους επισκέπτες λόγω αποκατάστασης. Διάφορα αντικείμενα εκτίθενται στις περιοχές του κάστρου, το οποίο ιδρύθηκε σε μια έκταση 33,5 στρεμμάτων.
Το Μουσείο Υποβρύχιας Αρχαιολογίας της Αλικαρνασσού (Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi), το οποίο έλαβε «Ειδική Έπαινο» στο Διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς το 1995, βρίσκεται στο Κάστρο της Αλικαρνασσού Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μέρη και διαθέτει 14 αίθουσες εκθέσεων με την πλουσιότερη συλλογή αμφορέων της Ανατολικής Μεσογείου.
Στο δεύτερο σκέλος, της ημέρας, αποτύχαμε παταγωδώς, ήταν κλειστό, ακόμη και αν ξεκινούσαμε εξ´αρχής από αυτό.
Αγάλματα του ιστορικού Ηρόδοτου (που η αρχαία Αλικαρνασσός είναι η γενέτειρα του), του πολύκροτου ζεύγους της εποχής Αρτεμισίας και Μαύσωλου, είναι εκτεθειμένα γύρω από τον εξωτερικό χώρο,
Φύγαμε χωρίς μιλιά. Στο δρόμο, την ώρα που κοιτούσαμε τον πάγκο του μικροπωλητή με τα φραγκόσυκα κάποιος άλλος συναδελφός του, έσπρωχνε με τα χέρια ένα καρότσι γεμάτο καρπούζια. Σταμάτησε ξαφνικά και έκατσε να ξεκουραστεί στις σκάλες ενός σπιτιου. Πήρε ένα καρπούζι, το έβαλε δίπλα του, έδωσε μια με την μπουνιά του και το κομμάτιασε. Έφαγε την καρδιά και άφησε το υπόλοιπο, παίρνοντας το καρότσι του εξακολούθησε το δρόμο του μόχθου. Φτωχός ο καημένος αλλά και ασυνείδητος, άφησε τα σκουπίδια στις σκάλες αλλουνού.
Καθώς προχωρούσαμε ένα περίεργο βουητό γέμισε τον ουρανό. Ήταν ένα διόλου ευκαταφρόνητο σμήνος πουλιών (δεν ήμουνα και δεν είμαι σε θέση να τα αναγνωρίσω) που έκαναν έναν ολόκληρο κύκλο πάνω από το λιμάνι και εξαφανίσθηκαν εν συνεχεία στον μακρινό ορίζοντα.
Επίσης, δε γνωρίζω και τελικά δεν έμαθα, αν αυτή τους η κίνηση και η γυροβολιά τους δώθε κείθε, ήταν κάποιο καιρικό σημάδι.
Ο κόσμος ήδη είχε αρχίσει να κάνει τον περίπατό του, στην προβλήτα και στους γύρω δρόμους, μαζί τους και εμείς
Προσπαθούσαμε να μην ακολουθούμε πιστά το πλήθος αλλά ήταν εμφανώς αδύνατο να γίνει πράξη κάτι τέτοιο, γι´ αυτό όταν ήλθαμε σε οπτική επαφή με ένα sea food ξενερώσαμε και ενδώσαμε πηγαίνοντας στα παραθαλάσσια τραπέζια του.
Λίγο αργότερα, με ένα επιπλέον γλυκό στο χέρι (το κερασμένο πριν δεν μας γλύκανε επαρκώς) από το γειτονικό ζαχαροπλαστείο συνεχίσαμε τη βόλτα μας.
Το σκοτάδι ήταν υπεραρκετό στην πλευρά της πόλης που περπατούσαμε αλλά και η περιέργειά μας, μεγάλη για αυτό που λαμπίριζε και ξεχώριζε στο βάθος.
Φθάσαμε χωρίς εμπόδια στα παιχνιδιάρικα φώτα νέον που ανήκαν στο Halikarnas nightclub -στην αδιαμφισβήτητη ¨Μεκκα¨ της διασκέδασης της πόλης- όπου στην κυριολεξία δεν έπεφτε καρφίτσα. Μπήκαμε και γρήγορα βυθιστήκαμε σε ρέμβη -ίσως να ήταν και νάρκη από το αλκοόλ- και μείναμε όσο βαστούσαν τα πόδια μας.