GTS
Member
- Μηνύματα
- 7.061
- Likes
- 20.472
Ούτε εξωγήινοι, ούτε βόμβα για σκοτώσουν το πρίγκηπα της Ζαμούντα....απλά ατζαμής πιλότος, τόσο άσχετος που η Air France οφείλει να απολογηθεί για τα χάλια του και τα χάλια της...αν είναι δυνατόν, στο πιλοτήριο πρέπει να ήταν ο Mr Bean!
in.gr - Σωρεία λαθών έφερε την πτώση του Airbus της Air France, δείχνει το πόρισμα - Ειδήσεις - Κόσμος
Παρίσι, Γαλλία
Στους λανθασμένους χειρισμούς στο πιλοτήριο αποδίδει το προκαταρκτικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων την πτώση του αεροσκάφους Airbus A330 της Air France τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό στα ανοιχτά της Βραζιλίας.
Η γαλλική υπηρεσία ερευνών και αναλύσεων για τα αεροπορικά δυστυχήματα (BEA), αναμένεται να ανακοινώσει επισήμως το απόγευμα της Παρασκευής τα συμπεράσματά της, όμως τα βασικά στοιχεία του πορίσματος έχουν δημοσιευτεί στον γαλλικό Τύπο. Η τελική έκθεση θα δημοσιευτεί το 2012.
Όπως δείχνει η ανάλυση των στοιχείων, τα μοιραία λεπτά πριν από την συντριβή από το πιλοτήριο απουσίαζε ο κυβερνήτης που είχε πάει να ξεκουραστεί, αφήνοντας το αεροσκάφος στους δύο συγκυβερνήτες. Το αεροπλάνο ήταν στον αυτόματο πιλότο, μία συνήθης κατάσταση για τις υπερατλαντικές πτήσεις.
Δύο ώρες και δέκα λεπτά μετά την απογείωση οι αισθητήρες ταχύτητας Pitot, που δίνουν τις αερομετρικές πληροφορίες, πάγωσαν με συνέπεια να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος.
Αμέσως μετά ο (λιγότερο έμπειρος) πιλότος στα δεξιά έδωσε ώθηση ανυψώνοντας το ρύγχος του αεροσκάφους και οδηγώντας το στα 37.500 πόδια. Στο πιλοτήριο ο πιλότος που κάθεται δεξιά είναι ο λιγότερο έμπειρος και έχει την ευθύνη να αναλάβει τους χειρισμούς, ενώ ο δεύτερος πιλότος αριστερά έχει την αρμοδιότητα να αντιμετωπίζει τις βλάβες και να δίνει τις πληροφορίες στον συνάδελφό του.
Σύμφωνα όμως με τους εμπειρογνώμονες αυτό ήταν το πρώτο λάθος γιατί στο ύψος αυτό και με τέτοιου είδους ανύψωση, ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος είναι πολύ μεγάλος. Δεν φαινόταν μάλιστα να δίνει σημασία στα προειδοποιητικά μηνύματα.
Παρ’ όλα αυτά, σε αυτό το σημείο, οι αισθητήρες Pitot επαναλειτούργησαν και θα μπορούσε ο πιλότος να επαναφέρει το σκάφος στην κανονική πορεία και τη σωστή ταχύτητα. Αντίθετα όμως συνέχισε την ανοδική του πορεία.
Ο δεύτερος πιλότος, στα αριστερά, έχασε πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τον συναγερμό για να ειδοποιηθεί ο κυβερνήτης ώστε να επανέλθει στο πιλοτήριο.
Έτσι δεν συνειδητοποίησε ότι ο συνάδελφός του χειριζόταν τη μανέτα αντίστροφα απ’ ό,τι έπρεπε συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του αεροπλάνου.
Όταν ο κυβερνήτης επανήλθε στο πιλοτήριο, ήταν ήδη πολύ αργά.
Οι δύο πιλότοι δεν ήταν σε θέση να του δώσουν σωστές πληροφορίες και σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες δεν είχαν καν καταλάβει ότι το αεροσκάφος ήταν ήδη εκτός πορείας, ανεξέλεγκτο και σε πτώση.
Υπογραμμίζεται ότι σε΄όλο αυτό το διάστημα δεν ενημερώθηκαν καθόλου οι επιβάτες.
Πάντως ο επικεφαλής της υπήρεσίας ερευνών υπογραμμίζει ότι το αεροσκάφος ήταν πιθανό να διασωθεί.
Από την πτώση του Airbus σκοτώθηκαν και οι 228 επιβαίνοντες.
Στο πόρισμα της BEA αναφέρεται επίσης ότι το εν λόγω πλήρωμα δεν είχε παρακολουθήσει τη ειδική εκπαίδευση ΙΑS που αφορά στην αντιμετώπιση των καταστάσεων όταν γίνεται βλάβη στους αισθητήρες ταχύτητας και χάνονται οι ανεμομετρικές πληροφορίες.
Το θέμα αυτό υποχρεώνει τη διοίκηση της Air France να αναθεωρήσει το σύστημα εκπαίδευσης των πιλότων της, παράλληλα με την αναδιοργάνωση του πληρώματος της νύχτας στις υπερατλαντικές πτήσεις, όπου η ανάληψη των χειρισμών από τον λιγότερο έμπειρο πιλότο δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη.
Παραταύτα, η εταιρεία σε μία πρώτη ανακοίνωση υπερασπίστηκε την κατάρτιση των πιλότων της υποστηρίζοντας ότι οι αντιφατικές ενδείξεις των οργάνων έκαναν για τους πιλότους δυσκολότερη την ανάλυση των δεδομένων.
in.gr - Σωρεία λαθών έφερε την πτώση του Airbus της Air France, δείχνει το πόρισμα - Ειδήσεις - Κόσμος
Παρίσι, Γαλλία
Στους λανθασμένους χειρισμούς στο πιλοτήριο αποδίδει το προκαταρκτικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων την πτώση του αεροσκάφους Airbus A330 της Air France τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό στα ανοιχτά της Βραζιλίας.
Η γαλλική υπηρεσία ερευνών και αναλύσεων για τα αεροπορικά δυστυχήματα (BEA), αναμένεται να ανακοινώσει επισήμως το απόγευμα της Παρασκευής τα συμπεράσματά της, όμως τα βασικά στοιχεία του πορίσματος έχουν δημοσιευτεί στον γαλλικό Τύπο. Η τελική έκθεση θα δημοσιευτεί το 2012.
Όπως δείχνει η ανάλυση των στοιχείων, τα μοιραία λεπτά πριν από την συντριβή από το πιλοτήριο απουσίαζε ο κυβερνήτης που είχε πάει να ξεκουραστεί, αφήνοντας το αεροσκάφος στους δύο συγκυβερνήτες. Το αεροπλάνο ήταν στον αυτόματο πιλότο, μία συνήθης κατάσταση για τις υπερατλαντικές πτήσεις.
Δύο ώρες και δέκα λεπτά μετά την απογείωση οι αισθητήρες ταχύτητας Pitot, που δίνουν τις αερομετρικές πληροφορίες, πάγωσαν με συνέπεια να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος.
Αμέσως μετά ο (λιγότερο έμπειρος) πιλότος στα δεξιά έδωσε ώθηση ανυψώνοντας το ρύγχος του αεροσκάφους και οδηγώντας το στα 37.500 πόδια. Στο πιλοτήριο ο πιλότος που κάθεται δεξιά είναι ο λιγότερο έμπειρος και έχει την ευθύνη να αναλάβει τους χειρισμούς, ενώ ο δεύτερος πιλότος αριστερά έχει την αρμοδιότητα να αντιμετωπίζει τις βλάβες και να δίνει τις πληροφορίες στον συνάδελφό του.
Σύμφωνα όμως με τους εμπειρογνώμονες αυτό ήταν το πρώτο λάθος γιατί στο ύψος αυτό και με τέτοιου είδους ανύψωση, ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος είναι πολύ μεγάλος. Δεν φαινόταν μάλιστα να δίνει σημασία στα προειδοποιητικά μηνύματα.
Παρ’ όλα αυτά, σε αυτό το σημείο, οι αισθητήρες Pitot επαναλειτούργησαν και θα μπορούσε ο πιλότος να επαναφέρει το σκάφος στην κανονική πορεία και τη σωστή ταχύτητα. Αντίθετα όμως συνέχισε την ανοδική του πορεία.
Ο δεύτερος πιλότος, στα αριστερά, έχασε πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τον συναγερμό για να ειδοποιηθεί ο κυβερνήτης ώστε να επανέλθει στο πιλοτήριο.
Έτσι δεν συνειδητοποίησε ότι ο συνάδελφός του χειριζόταν τη μανέτα αντίστροφα απ’ ό,τι έπρεπε συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του αεροπλάνου.
Όταν ο κυβερνήτης επανήλθε στο πιλοτήριο, ήταν ήδη πολύ αργά.
Οι δύο πιλότοι δεν ήταν σε θέση να του δώσουν σωστές πληροφορίες και σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες δεν είχαν καν καταλάβει ότι το αεροσκάφος ήταν ήδη εκτός πορείας, ανεξέλεγκτο και σε πτώση.
Υπογραμμίζεται ότι σε΄όλο αυτό το διάστημα δεν ενημερώθηκαν καθόλου οι επιβάτες.
Πάντως ο επικεφαλής της υπήρεσίας ερευνών υπογραμμίζει ότι το αεροσκάφος ήταν πιθανό να διασωθεί.
Από την πτώση του Airbus σκοτώθηκαν και οι 228 επιβαίνοντες.
Στο πόρισμα της BEA αναφέρεται επίσης ότι το εν λόγω πλήρωμα δεν είχε παρακολουθήσει τη ειδική εκπαίδευση ΙΑS που αφορά στην αντιμετώπιση των καταστάσεων όταν γίνεται βλάβη στους αισθητήρες ταχύτητας και χάνονται οι ανεμομετρικές πληροφορίες.
Το θέμα αυτό υποχρεώνει τη διοίκηση της Air France να αναθεωρήσει το σύστημα εκπαίδευσης των πιλότων της, παράλληλα με την αναδιοργάνωση του πληρώματος της νύχτας στις υπερατλαντικές πτήσεις, όπου η ανάληψη των χειρισμών από τον λιγότερο έμπειρο πιλότο δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη.
Παραταύτα, η εταιρεία σε μία πρώτη ανακοίνωση υπερασπίστηκε την κατάρτιση των πιλότων της υποστηρίζοντας ότι οι αντιφατικές ενδείξεις των οργάνων έκαναν για τους πιλότους δυσκολότερη την ανάλυση των δεδομένων.