Pandora
Member
- Μηνύματα
- 2.803
- Likes
- 961
- Επόμενο Ταξίδι
- θα δείξει...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Μεγάλη πόλη και λιμάνι της Ιαπωνίας, μια από τις μεγαλύτερες αν όχι η μεγαλύτερη πόλη του κόσμου, κτισμένη στα παράλια του νησιού Χονσού στον Ειρηνικό ωκεανό. Είναι η πρωτεύουσα του νησιωτικού συγκροτήματος των Ιαπωνικών νήσων. Ο πληθυσμός του φτάνει, σύμφωνα με τις σημερινές εκτιμήσεις, τα 13.000.000 κατ. και οι τάσεις αύξησης του αριθμού αυτού, εξαιτίας του έντονου ρεύματος της αστυφιλίας που επικρατεί στην Ιαπωνία και τον ψηλό δείκτη γεννήσεων, είναι σημαντικές.
Πόλη με ιστορία μεγαλύτερη των 500 ετών το Τόκιο, επιλέχτηκε λόγω της θέσης του να καταστεί έδρα του αυτοκράτορα από το 1590. Η πόλη γνωστή τότε με το όνομα Ιέντο, όνομα που διατήρησε ως το 1868, γνωρίζει μεγάλη οικονομική άνθηση και εξελίσσεται σε τέτοιο σημείο πληθυσμιακά, ώστε, κατά την εποχή της μετονομασίας της, αριθμεί 1.500.000 και θεωρούνταν ακόμα και τότε, ως μία από τις πολυαριθμότερες πόλεις του κόσμου.
Το 1923 μεγάλος σεισμός, ο οποίος σάρωσε τα ανατολικά παράλια των Ιαπωνικών νήσων, καταστρέφει πάνω από τη μισή πόλη. Η ανοικοδόμηση, που ακολούθησε, άλλαξε ριζικά σχεδόν τη μορφή της πόλης παρεμβάλλοντας ανάμεσα στις παραδοσιακές γιαπωνέζικες παγόδες, τους τσιμεντένιους όγκους των σύγχρονων αντισεισμικών ουρανοξυστών. Το μόνο θετικό ίσως στοιχείο είναι οι πραγματικά άνετες λεωφόροι που διανοίχτηκαν κι ο πολλαπλασιασμός των δημόσιων πάρκων. Η νέα ανοικοδόμηση, η οποία ακολούθησε στους βομβαρδισμούς του Β' Παγκόσμιου πολέμου, "εξαμερικάνισε" τελείως τον πολεοδομικό χαρακτήρα της πόλης.
Σήμερα το Τόκιο αποτελεί το εμπορικό κέντρο της Ιαπωνίας και τον Πυρήνα της βιομηχανικής της παραγωγής. Τα εργοστάσια βαριάς βιομηχανίας, ηλεκτρικών συσκευών, αυτοκινήτων, ειδών διατροφής, υφαντουργίας κλπ. τα κτισμένα κατά μήκος της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής, αποτελούν γενεσιουργό αιτία εισροής συναλλάγματος για την ιαπωνική οικονομία.
Από το Τόκιο, με προορισμό του τη Νότιο Ιαπωνία ξεκινάει και το σύγχρονο τραίνο "βολίδα", ένα από τα γρηγορότερα του κόσμου, με μέση ωριαία ταχύτητα 200 χλμ.
πηγή : Τόκιο - Live-Pedia.gr
Πόλη με ιστορία μεγαλύτερη των 500 ετών το Τόκιο, επιλέχτηκε λόγω της θέσης του να καταστεί έδρα του αυτοκράτορα από το 1590. Η πόλη γνωστή τότε με το όνομα Ιέντο, όνομα που διατήρησε ως το 1868, γνωρίζει μεγάλη οικονομική άνθηση και εξελίσσεται σε τέτοιο σημείο πληθυσμιακά, ώστε, κατά την εποχή της μετονομασίας της, αριθμεί 1.500.000 και θεωρούνταν ακόμα και τότε, ως μία από τις πολυαριθμότερες πόλεις του κόσμου.
Το 1923 μεγάλος σεισμός, ο οποίος σάρωσε τα ανατολικά παράλια των Ιαπωνικών νήσων, καταστρέφει πάνω από τη μισή πόλη. Η ανοικοδόμηση, που ακολούθησε, άλλαξε ριζικά σχεδόν τη μορφή της πόλης παρεμβάλλοντας ανάμεσα στις παραδοσιακές γιαπωνέζικες παγόδες, τους τσιμεντένιους όγκους των σύγχρονων αντισεισμικών ουρανοξυστών. Το μόνο θετικό ίσως στοιχείο είναι οι πραγματικά άνετες λεωφόροι που διανοίχτηκαν κι ο πολλαπλασιασμός των δημόσιων πάρκων. Η νέα ανοικοδόμηση, η οποία ακολούθησε στους βομβαρδισμούς του Β' Παγκόσμιου πολέμου, "εξαμερικάνισε" τελείως τον πολεοδομικό χαρακτήρα της πόλης.
Σήμερα το Τόκιο αποτελεί το εμπορικό κέντρο της Ιαπωνίας και τον Πυρήνα της βιομηχανικής της παραγωγής. Τα εργοστάσια βαριάς βιομηχανίας, ηλεκτρικών συσκευών, αυτοκινήτων, ειδών διατροφής, υφαντουργίας κλπ. τα κτισμένα κατά μήκος της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής, αποτελούν γενεσιουργό αιτία εισροής συναλλάγματος για την ιαπωνική οικονομία.
Από το Τόκιο, με προορισμό του τη Νότιο Ιαπωνία ξεκινάει και το σύγχρονο τραίνο "βολίδα", ένα από τα γρηγορότερα του κόσμου, με μέση ωριαία ταχύτητα 200 χλμ.
πηγή : Τόκιο - Live-Pedia.gr