dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.900
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
ΗΜΕΡΑ 6η
Την τελευταία μέρα μας στην Τυνησία, μετά το πρωινό, φορτώσαμε τα πράγματα στο πούλμαν και ξεκινήσαμε για ακόμα πιο βόρεια. Φεύγοντας από το ξενοδοχείο βλέπαμε το άλλο πρόσωπο της Τυνησίας. Αυτό των πλουσίων. Βίλες με απίθανους κήπους και πισίνες, πάρκα και δρόμοι με πολλά δέντρα και βέβαια παντού πεντακάθαρα. Η «Ευρωπαϊκή» Τυνησία σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια. Μπήκαμε πια και στον αυτοκινητόδρομο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, αρκετή έως πολύ κίνηση και φυσικά διόδια. Είχαν κάνει την εμφάνισή τους και οι αμπελώνες από τους οποίους παράγονται τα καταπληκτικά κρασιά που απολαύσαμε όλες αυτές τις μέρες. Όσο πηγαίναμε προς τα βόρεια ήταν και πιο μεγάλοι. Σε πολλά σημεία το τοπίο με τους αμπελώνες και τα κτίσματα μέσα σε αυτά θύμιζε Ιταλία μιας και όλη η διαδικασία της αμπελοκαλλιέργειας ήταν κάποτε στα χέρια πλούσιων Ιταλών και κατά δεύτερο λόγο, Γάλλων μεγαλοκτηματιών. Σιγά σιγά μπήκαμε στα προάστια της πρωτεύουσας, της Τύνιδας. Μεγαλούπολη με όλα τα συν και μείον των μεγάλων αστικών κέντρων με βασικότερο κακό βέβαια το κακό των ημερών μας, φοβερή κίνηση και καυσαέριο. Το λιμάνι της μεγάλο και το παλιό κομμάτι του απ’όσο μπορέσαμε να δούμε γραφικό. Πολύ μεγάλα έργα οδοποιίας βρίσκονταν σε εξέλιξη δυσκολεύοντας τα πράγματα ακόμα πιο πολύ. Σε κάποιο σημείο πήραμε τον Χακίμ, τον ξεναγό μας γι αυτή τη μέρα. Προσπεράσαμε την πόλη και κατευθυνθήκαμε προς τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Καρχηδόνας. Οι Φοίνικες τον 9ο π.Χ. αιώνα ίδρυσαν εκεί μια αποικία η οποία με την πάροδο του χρόνου έγινε μια μεγάλη εμπορική και οικονομική δύναμη. Στη διάρκεια των 3ου και 2ου π.Χ. αιώνα έγιναν οι Καρχηδονικοί πόλεμοι μεταξύ της Καρχηδόνας και της Ρώμης. Με τον μεγάλο της στρατηλάτη Αννίβα (Hannibal) τα έβαλε με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία φτάνοντας στο σημείο να πολιορκήσει τη Ρώμη!! Οι πόλεμοι αυτοί τέλειωσαν με την πτώση της Καρχηδόνας και την αναπόφευκτη καταστροφή της.
Φτάσαμε στον Αρχαιολογικό χώρο όπου στο λόφο της Βύρσα δεσπόζει ο Ναός του Αγ. Λουδοβίκου (!!!), του Γάλλου βασιλιά που πέθανε από πανώλη το 1270 στην περιοχή αυτή. Τα ερείπια της Αρχαίας Καρχηδόνας έχουν σήμερα ελάχιστα να διηγηθούν από την πολυτάραχη ιστορία της περιοχής. Την καταστρέψανε και την κάψανε τόσες φορές που δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα. Τα θεμέλια και οι βάσεις κάποιων κιόνων οριοθετούν τις θέσεις κάποιων κτιρίων. Και το ερώτημα έρχεται αυτόματα στα χείλη μας. Αυτή είναι η Καρχηδόνα, ο φόβος και ο τρόμος της εποχής της; Τι να απαντήσει κανείς; Μόνο να καταλάβει ποια είναι η μοίρα των ισχυρών και αλαζονικών δυνάμεων. Ευτυχώς το πολύ αξιόλογο μουσείο μας αποζημίωσε. Πολύ ενδιαφέροντα εκθέματα (ψηφιδωτά, τάφοι με κτερίσματα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, αρχαία μουσικά όργανα και άλλα πολλά) εκτεθειμένα με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο. Από τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας πόλης κατεβήκαμε στην σύγχρονη καταπράσινη Καρχηδόνα όπου βρίσκεται ένα ακόμα αρχαιολογικό αξιοθέατο. Το πολύ μεγάλο συγκρότημα των ρωμαϊκών λουτρών του Αντωνίνου. Σώζονται μεγάλα τμήματα της τοιχοποιίας και αυτό τα κάνει πολύ σημαντικά. Μετά την Καρχηδόνα σειρά είχε το παραθαλάσσιο χωριό SidiBouSaid, χτισμένο αμφιθεατρικά πάνω από τη θάλασσα με στενά πλακόστρωτα και σπίτια λευκά με γαλάζια πορτοπαράθυρα. Όλοι οι οδηγοί συγκρίνουν το SidiBouSaid με τις Κυκλάδες. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, οι ομοιότητες αρχίζουν και τελειώνουν στα χρώματα. Η αρχιτεκτονική και κυρίως η διακόσμηση των παράθυρων με τα καφασωτά και τα περίτεχνα κάγκελα και των θυρών με τα καρφιά είναι καθαρά αραβική. Ανεξάρτητα από τις ομοιότητες που πιθανά αναζητεί καθένας, το χωριό είναι πανέμορφο. Στενά δρομάκια, καμάρες, λουλούδια και πολύ κόσμο. Είναι από τα πιο κοσμικά σημεία της Τυνησίας. Φιλοξενεί όμως και ένα ερευνητικό κέντρο από τα πιο αξιόλογα στον κόσμο. Το κέντρο μελέτης της μουσικής της Μεσογείου και ειδικά της Αραβικής. Έχει και ένα μουσείο μουσικών οργάνων που δυστυχώς όση ώρα βρισκόμασταν στο χωριό ήταν κλειστό για μεσημέρι. Πραγματικά κρίμα!
Η επόμενη στάση ήταν πάλι Μουσείο. Αλλά τι Μουσείο. Από τα πιο αξιόλογα του κόσμου. Μουσείο Bardo (καμιά σχέση με την σταρ). Πρώτα απ’όλα το ίδιο το κτίριο είναι μοναδικό. Παλιό αρχοντικό της εποχής της αποικιοκρατίας (κατοικία του Μπέη της Τύνιδας), με πάρα πολλά αραβικά στοιχεία και στην αρχιτεκτονική και στη διακόσμηση. Οι κήποι γύρω του πανέμορφοι. Γιατί όμως είναι τόσο αξιόλογο; Φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή Ελληνιστικών και Ρωμαϊκών ψηφιδωτών στον κόσμο! Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψει κανείς αυτό που βλέπει. Εκατοντάδες ψηφιδωτά της ανώτερης τέχνης στους τοίχους, στα πατώματα, παντού. Από πολύ μικρά αλλά πανέμορφα, μέχρι ολόκληρα δάπεδα από τα δωμάτια των Ρωμαίων πλουσίων της Τυνησίας. Και όλα αυτά μέσα σε δωμάτια με αραβουργήματα στα ταβάνια και τους τοίχους, σιντριβάνια και χλιδή. Και εκεί που θαυμάζαμε με ανοικτό το στόμα αυτόν τον πλούτο ξαφνικά έσβησαν τα φώτα. Όχι από κάποια βλάβη αλλά απλά γιατί ήταν 4.30 μ.μ. και το Μουσείο έκλεινε!!! Χωρίς καμιά προειδοποίηση, μας έβγαλαν έξω και ας φωνάζαμε ότι αυτή δεν είναι συμπεριφορά. Μερικοί έβριζαν κιόλας την Τυνησία και την τύχη τους που τους έφερε εκεί! Μιας και δεν παίρνανε από λόγια αναγκαστήκαμε να φύγουμε χωρίς να ψωνίσουμε τίποτα (μέγα λάθος μιας και τα λευκώματα και τα βιβλία δεν θα τα βρίσκαμε πουθενά αλλού) από το πωλητήριο που συνέχισε να μένει ανοικτό. Με αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία φύγαμε από το, ίσως, σημαντικότερο αξιοθέατο αυτής της χώρας. Μπήκαμε στην πόλη της ώρα του σούρουπου που άρχισαν να ανάβουν τα φώτα. Κουρασμένοι κάναμε μια βόλτα και κάτσαμε για καφέ. Κάποιοι από την παρέα πετάχτηκαν μέχρι την Μεντίνα της Τύνιδας. Πολύ μεγάλη και πολύ τουριστική θύμιζε σύμφωνα με τα λεγόμενά τους της αντίστοιχη της Sousse.
Περίπου μια ώρα από την Τύνιδα είναι η πόλη Monastir. Εκεί βρίσκεται το μαυσωλείο του Χακίμπ Μπουργκίμπα (και όλης του της οικογενείας) και το αεροδρόμιο της αναχώρησής μας. Νύχτα πια σταματήσαμε έξω από το μαυσωλείο με τον θαυμάσιο διάκοσμο και τον υπέροχο φωτισμό που φυσικά ήταν κλειστό. Βγάζαμε φωτογραφίες όταν ένας φύλακας πίσω από τα κάγκελα της εισόδου μας είπε αν θέλουμε να μπούμε να δούμε το μνημείο από μέσα!!!! Απίστευτο και όμως αληθινό. Αν το συγκρίνει κανείς με το τι είχε συμβεί νωρίτερα στο Μουσείο νιώθει ότι είναι αδύνατο να κατανοήσει την αντιφατική συμπεριφορά αυτού του λαού. Μπήκαμε μέσα, είδαμε τον τάφο του Μπουργκίμπα αλλά και των συγγενών του, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες μέσα και έξω από το μνημείο και αφού δώσαμε το μπαξίσι του στον πρόθυμο φύλακα αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο. Στη 1.05 της νέας μέρας (περασμένα μεσάνυχτα δηλ.) το αεροπλάνο της TunisairHannibal απογειώθηκε και σε λιγότερο από δύο ώρες προσγειώθηκε στο Ελ. Βενιζέλος. Ήταν άγρια χαράματα όταν τα κουρασμένα μας κορμιά συνάντησαν τα γνώριμά τους κρεβατάκια και στα χέρια του Μορφέα πια, αιωρούμενοι κάπου πάνω από τη Μεσόγειο, δεν μπορούσαμε να συνειδητοποιήσουμε αν βρισκόμασταν ακόμα στη χώρα του Αννίβα ή στον τόπο μας!
Φωτο:Καφενείο σε Σουκ της πόλης Sousse
Την τελευταία μέρα μας στην Τυνησία, μετά το πρωινό, φορτώσαμε τα πράγματα στο πούλμαν και ξεκινήσαμε για ακόμα πιο βόρεια. Φεύγοντας από το ξενοδοχείο βλέπαμε το άλλο πρόσωπο της Τυνησίας. Αυτό των πλουσίων. Βίλες με απίθανους κήπους και πισίνες, πάρκα και δρόμοι με πολλά δέντρα και βέβαια παντού πεντακάθαρα. Η «Ευρωπαϊκή» Τυνησία σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια. Μπήκαμε πια και στον αυτοκινητόδρομο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, αρκετή έως πολύ κίνηση και φυσικά διόδια. Είχαν κάνει την εμφάνισή τους και οι αμπελώνες από τους οποίους παράγονται τα καταπληκτικά κρασιά που απολαύσαμε όλες αυτές τις μέρες. Όσο πηγαίναμε προς τα βόρεια ήταν και πιο μεγάλοι. Σε πολλά σημεία το τοπίο με τους αμπελώνες και τα κτίσματα μέσα σε αυτά θύμιζε Ιταλία μιας και όλη η διαδικασία της αμπελοκαλλιέργειας ήταν κάποτε στα χέρια πλούσιων Ιταλών και κατά δεύτερο λόγο, Γάλλων μεγαλοκτηματιών. Σιγά σιγά μπήκαμε στα προάστια της πρωτεύουσας, της Τύνιδας. Μεγαλούπολη με όλα τα συν και μείον των μεγάλων αστικών κέντρων με βασικότερο κακό βέβαια το κακό των ημερών μας, φοβερή κίνηση και καυσαέριο. Το λιμάνι της μεγάλο και το παλιό κομμάτι του απ’όσο μπορέσαμε να δούμε γραφικό. Πολύ μεγάλα έργα οδοποιίας βρίσκονταν σε εξέλιξη δυσκολεύοντας τα πράγματα ακόμα πιο πολύ. Σε κάποιο σημείο πήραμε τον Χακίμ, τον ξεναγό μας γι αυτή τη μέρα. Προσπεράσαμε την πόλη και κατευθυνθήκαμε προς τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Καρχηδόνας. Οι Φοίνικες τον 9ο π.Χ. αιώνα ίδρυσαν εκεί μια αποικία η οποία με την πάροδο του χρόνου έγινε μια μεγάλη εμπορική και οικονομική δύναμη. Στη διάρκεια των 3ου και 2ου π.Χ. αιώνα έγιναν οι Καρχηδονικοί πόλεμοι μεταξύ της Καρχηδόνας και της Ρώμης. Με τον μεγάλο της στρατηλάτη Αννίβα (Hannibal) τα έβαλε με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία φτάνοντας στο σημείο να πολιορκήσει τη Ρώμη!! Οι πόλεμοι αυτοί τέλειωσαν με την πτώση της Καρχηδόνας και την αναπόφευκτη καταστροφή της.
Φτάσαμε στον Αρχαιολογικό χώρο όπου στο λόφο της Βύρσα δεσπόζει ο Ναός του Αγ. Λουδοβίκου (!!!), του Γάλλου βασιλιά που πέθανε από πανώλη το 1270 στην περιοχή αυτή. Τα ερείπια της Αρχαίας Καρχηδόνας έχουν σήμερα ελάχιστα να διηγηθούν από την πολυτάραχη ιστορία της περιοχής. Την καταστρέψανε και την κάψανε τόσες φορές που δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα. Τα θεμέλια και οι βάσεις κάποιων κιόνων οριοθετούν τις θέσεις κάποιων κτιρίων. Και το ερώτημα έρχεται αυτόματα στα χείλη μας. Αυτή είναι η Καρχηδόνα, ο φόβος και ο τρόμος της εποχής της; Τι να απαντήσει κανείς; Μόνο να καταλάβει ποια είναι η μοίρα των ισχυρών και αλαζονικών δυνάμεων. Ευτυχώς το πολύ αξιόλογο μουσείο μας αποζημίωσε. Πολύ ενδιαφέροντα εκθέματα (ψηφιδωτά, τάφοι με κτερίσματα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, αρχαία μουσικά όργανα και άλλα πολλά) εκτεθειμένα με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο. Από τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας πόλης κατεβήκαμε στην σύγχρονη καταπράσινη Καρχηδόνα όπου βρίσκεται ένα ακόμα αρχαιολογικό αξιοθέατο. Το πολύ μεγάλο συγκρότημα των ρωμαϊκών λουτρών του Αντωνίνου. Σώζονται μεγάλα τμήματα της τοιχοποιίας και αυτό τα κάνει πολύ σημαντικά. Μετά την Καρχηδόνα σειρά είχε το παραθαλάσσιο χωριό SidiBouSaid, χτισμένο αμφιθεατρικά πάνω από τη θάλασσα με στενά πλακόστρωτα και σπίτια λευκά με γαλάζια πορτοπαράθυρα. Όλοι οι οδηγοί συγκρίνουν το SidiBouSaid με τις Κυκλάδες. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, οι ομοιότητες αρχίζουν και τελειώνουν στα χρώματα. Η αρχιτεκτονική και κυρίως η διακόσμηση των παράθυρων με τα καφασωτά και τα περίτεχνα κάγκελα και των θυρών με τα καρφιά είναι καθαρά αραβική. Ανεξάρτητα από τις ομοιότητες που πιθανά αναζητεί καθένας, το χωριό είναι πανέμορφο. Στενά δρομάκια, καμάρες, λουλούδια και πολύ κόσμο. Είναι από τα πιο κοσμικά σημεία της Τυνησίας. Φιλοξενεί όμως και ένα ερευνητικό κέντρο από τα πιο αξιόλογα στον κόσμο. Το κέντρο μελέτης της μουσικής της Μεσογείου και ειδικά της Αραβικής. Έχει και ένα μουσείο μουσικών οργάνων που δυστυχώς όση ώρα βρισκόμασταν στο χωριό ήταν κλειστό για μεσημέρι. Πραγματικά κρίμα!
Η επόμενη στάση ήταν πάλι Μουσείο. Αλλά τι Μουσείο. Από τα πιο αξιόλογα του κόσμου. Μουσείο Bardo (καμιά σχέση με την σταρ). Πρώτα απ’όλα το ίδιο το κτίριο είναι μοναδικό. Παλιό αρχοντικό της εποχής της αποικιοκρατίας (κατοικία του Μπέη της Τύνιδας), με πάρα πολλά αραβικά στοιχεία και στην αρχιτεκτονική και στη διακόσμηση. Οι κήποι γύρω του πανέμορφοι. Γιατί όμως είναι τόσο αξιόλογο; Φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή Ελληνιστικών και Ρωμαϊκών ψηφιδωτών στον κόσμο! Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψει κανείς αυτό που βλέπει. Εκατοντάδες ψηφιδωτά της ανώτερης τέχνης στους τοίχους, στα πατώματα, παντού. Από πολύ μικρά αλλά πανέμορφα, μέχρι ολόκληρα δάπεδα από τα δωμάτια των Ρωμαίων πλουσίων της Τυνησίας. Και όλα αυτά μέσα σε δωμάτια με αραβουργήματα στα ταβάνια και τους τοίχους, σιντριβάνια και χλιδή. Και εκεί που θαυμάζαμε με ανοικτό το στόμα αυτόν τον πλούτο ξαφνικά έσβησαν τα φώτα. Όχι από κάποια βλάβη αλλά απλά γιατί ήταν 4.30 μ.μ. και το Μουσείο έκλεινε!!! Χωρίς καμιά προειδοποίηση, μας έβγαλαν έξω και ας φωνάζαμε ότι αυτή δεν είναι συμπεριφορά. Μερικοί έβριζαν κιόλας την Τυνησία και την τύχη τους που τους έφερε εκεί! Μιας και δεν παίρνανε από λόγια αναγκαστήκαμε να φύγουμε χωρίς να ψωνίσουμε τίποτα (μέγα λάθος μιας και τα λευκώματα και τα βιβλία δεν θα τα βρίσκαμε πουθενά αλλού) από το πωλητήριο που συνέχισε να μένει ανοικτό. Με αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία φύγαμε από το, ίσως, σημαντικότερο αξιοθέατο αυτής της χώρας. Μπήκαμε στην πόλη της ώρα του σούρουπου που άρχισαν να ανάβουν τα φώτα. Κουρασμένοι κάναμε μια βόλτα και κάτσαμε για καφέ. Κάποιοι από την παρέα πετάχτηκαν μέχρι την Μεντίνα της Τύνιδας. Πολύ μεγάλη και πολύ τουριστική θύμιζε σύμφωνα με τα λεγόμενά τους της αντίστοιχη της Sousse.
Περίπου μια ώρα από την Τύνιδα είναι η πόλη Monastir. Εκεί βρίσκεται το μαυσωλείο του Χακίμπ Μπουργκίμπα (και όλης του της οικογενείας) και το αεροδρόμιο της αναχώρησής μας. Νύχτα πια σταματήσαμε έξω από το μαυσωλείο με τον θαυμάσιο διάκοσμο και τον υπέροχο φωτισμό που φυσικά ήταν κλειστό. Βγάζαμε φωτογραφίες όταν ένας φύλακας πίσω από τα κάγκελα της εισόδου μας είπε αν θέλουμε να μπούμε να δούμε το μνημείο από μέσα!!!! Απίστευτο και όμως αληθινό. Αν το συγκρίνει κανείς με το τι είχε συμβεί νωρίτερα στο Μουσείο νιώθει ότι είναι αδύνατο να κατανοήσει την αντιφατική συμπεριφορά αυτού του λαού. Μπήκαμε μέσα, είδαμε τον τάφο του Μπουργκίμπα αλλά και των συγγενών του, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες μέσα και έξω από το μνημείο και αφού δώσαμε το μπαξίσι του στον πρόθυμο φύλακα αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο. Στη 1.05 της νέας μέρας (περασμένα μεσάνυχτα δηλ.) το αεροπλάνο της TunisairHannibal απογειώθηκε και σε λιγότερο από δύο ώρες προσγειώθηκε στο Ελ. Βενιζέλος. Ήταν άγρια χαράματα όταν τα κουρασμένα μας κορμιά συνάντησαν τα γνώριμά τους κρεβατάκια και στα χέρια του Μορφέα πια, αιωρούμενοι κάπου πάνω από τη Μεσόγειο, δεν μπορούσαμε να συνειδητοποιήσουμε αν βρισκόμασταν ακόμα στη χώρα του Αννίβα ή στον τόπο μας!
Φωτο:Καφενείο σε Σουκ της πόλης Sousse
Attachments
-
255,2 KB Προβολές: 554
-
237,7 KB Προβολές: 607
-
254,9 KB Προβολές: 606