• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ισπανία Το Ισπανικό ντέρμπι! Madrid - Barcelona! Guest star Toledo & Girona!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Από το κινητό εμφανίζει πρόβλημα φόρτωσης των φωτογραφιών όταν χρησιμοποιώ chrome.
Όταν μπαίνω με mozilla τις ανοίγει όλες κανονικά.
Το ίδιο θέμα είχα αντιμετωπίσει και εγώ με την ιστορία μου του Λονδίνου και είχα μιλήσει με το boss.
Κατά πάσα πιθανότητα είναι θέμα browser (πάντα αναφέρομαι για το κινητό).
Από υπολογιστή δεν μπήκα στην ιστορία σου για να έχω άποψη.
Στη δική μου περίπτωση πάντως δεν υπήρχε πρόβλημα όταν έμπαινα στην ιστορία μου από τον υπολογιστή (όλες οι φωτογραφίες άνοιγαν κανονικά).
Κι εγώ με chrome απ' το κινητό έχω πρόβλημα. Όμως και στον υπολογιστή δοκίμασα δύο browser και υπάρχει πρόβλημα στη φόρτωση. Άλλες τις εμφανίζει άλλες όχι. Γενικά αυτή η σελίδα τα 'παιξε με τις αμέτρητες φωτογραφίες. Αν και δεν μου έχει ξανατυχει. Ας πούμε στην ιστορία σου που ανέφερες, μου τις άνοιγε όλες δεν υπήρχε θέμα. Μάλλον είναι με τα φεγγάρια του!:rolleyes:
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Στην αρχή δεν εμφάνιζε καμία. Τώρα όποια του αρέσει περισσότερο.:haha::haha:
Ελπίζω σιγά σιγά να τις εμφανίζει όλες. Κρίμα είναι να μην τις δείτε :(
Προφανώς όταν θα ολοκληρωθεί και είναι σε ξεχωριστά κεφάλαια δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Πάντως τώρα ο Mozilla από υπολογιστή μου τις εμφάνισε όλες. Αμήν!

Εμένα όταν έκανα τη σύγκριση με την Αθήνα με έπιασε κατάθλιψη.:(
Εγώ να δεις. Όταν περπατάω την παραλία της Θεσσαλονίκης, πάντα κάνω την σύγκριση με την Barceloneta και το παλιό λιμάνι της Βαρκελώνης. Έχω γίνει γραφικός στην παρέα μου:D Όμως πραγματικά μου φαίνεται τόσο λίγη και τόσο απλή σε σύγκριση με την απαστράπτουσα Barceloneta!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Barcelona: Παλιά πόλη / Ciutat Vella (La Ribera & El Born)

Αφού τριγυρίσαμε πολλή ώρα στην γοτθική συνοικία, περάσαμε την κεντρική Via Laietana και σε ένα βήμα στην κυριολεξία βρεθήκαμε στην Carrer de l'Argenteria, στην συνοικία La Ribera όπου αυτό το κομμάτι στα νότια της περιοχής αναφέρεται απλά ως El Born που είναι από τις πιο trendy και τουριστικές περιοχές της Βαρκελώνης. Από αυτή τη συνοικία δεν έχω ακριβή άποψη γιατί η αλήθεια είναι πως δεν την γνωρίσαμε λεπτομερώς. Όμως από το λίγο που την είδαμε μου άρεσε πάρα πολύ γιατί είναι γραφική, έχει κτίρια που χρονολογούνται από τους μεσαιωνικούς χρόνους, έχει ενδιαφέροντα καταστήματα τέχνης και πολλά tapas bar. Ένα πέρασμα κάναμε λοιπόν αλλά μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις.

Μπαίνοντας στην οδό Carrer de l'Argenteria


Ο δρόμος μας έβγαλε στην πλατεία Plaça de Santa Maria , στο σημαντικότερο αξιοθέατο της περιοχής,
τον Ναό Παναγίας της θάλασσας - Basílica de Santa Maria del Mar.
page.jpg


Η επιβλητική μεσαιωνική εκκλησία Santa Maria del Mar είναι χτισμένη μεταξύ 1329 και 1383 και αποτελεί εξαίρετο παράδειγμα της Καταλανικής γοτθικής αρχιτεκτονικής. Επειδή η εκκλησία είναι στριμωγμένη και περιβάλλεται από τα στενά δρομάκια της συνοικίας Ribera, είναι δύσκολο να την αποτυπώσεις και να καταλάβεις πόσο μεγαλειώδης είναι. Δυστυχώς δεν υπήρχε χρόνος να δούμε το εσωτερικό της, αν ήταν ανοιχτή βέβαια εκείνη την ώρα.




Συνεχίσαμε από το στενό Carrer dels Sombrerers, δίπλα από την εκκλησία




Υπέροχα γραφικά στενά στην El Born
page1.jpg


Passeig del Born
page2.jpg


Placeta de Montcada


Ακριβώς εδώ κάναμε στάση για μια μπύρα και απίστευτα tapas στο Euskal Etxea, όμως αποφάσισα τα φαγοπότια να αναλυθούν όλα σε ένα ξεχωριστό κεφάλαιο που θα είναι το τελευταίο. Μη το χαλάσω τώρα! Μετά λοιπόν την εξαιρετική γαστρονομική εμπειρία, συνεχίσαμε και σε άλλους δρόμους. Στην El Born υπάρχουν πολλές στοές και κρυμμένες αυλές και στενά που ανακαλύψαμε τυχαία. Υπέροχα όλα!










Βγήκαμε στην κεντρική Carrer de la Princesa, και περιπλανηθήκαμε για λίγο και στο βορειότερο τμήμα της συνοικίας La Ribera στην περιοχή Sant Pere που είναι μια σχετικά φτωχική γειτονιά αλλά τη βρήκα ενδιαφέρουσα και μάλιστα δεν πολύ κυκλοφορούν τουρίστες.


page3.jpg


Carrer del Rec


Plaça de la Puntual




Carrer de l'Allada-Vermell




Από την Carrer de la Princesa, μπήκαμε στο μεγάλο πάρκο της Βαρκελώνης Σιουταντέλα, Parc de la Ciutadella, που είναι στην βορειοανατολική άκρη της παλιάς πόλης Ciutat Vella.




Το πάρκο Σιουταντέλα 70 στρεμμάτων όπως σχεδόν όλα τα αστικά πάρκα που σέβονται τον εαυτό τους, διαθέτει ιστορικά κτίρια και μουσεία, λίμνη, σιντριβάνια, αγάλματα αλλά και ζωολογικό κήπο. Όλη τη μέρα στο πόδι σχεδόν σερνόμασταν από την κούραση οπότε δεν υπήρχε διάθεση να γυρίσουμε το πάρκο. Όπως έχω πει τα αστικά πάρκα δεν είναι το ατού μου! Άλλωστε εκείνη την ώρα είχε βγάλει έναν απότομο δυνατό αέρα, συννέφιασε και φαινόταν πως ερχόταν ένα δυνατό μπουρίνι. Το πάρκο βέβαια ήταν γεμάτο κόσμο και είπαμε να κάνουμε κι εμείς μια στάση και να καθίσουμε μαζί τους στο γρασίδι.




Το κατάλυμα μας ήταν αρκετά κοντά και ήταν πειρασμός. Εγώ ο ίδιος πρότεινα να πάμε να ξεκουραστούμε και να βγούμε το βράδυ. Ποιος εγώ! Καλά ο Rose ενθουσιάστηκε με την πρόταση μου, οπότε εκσφενδονίστηκε από τη θέση του κι έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Βγήκαμε από την Passeig de Lluís Companys ενώ ο δυνατός αέρας και οι φοίνικες δημιούργησαν μια τροπική ατμόσφαιρα!




Στο τέλος του δρόμου είναι η αψίδα του θριάμβου της Βαρκελώνης του 1888




Το κατάλυμα μας Pensio Cerdanya στην οδό Carrer de Girona 35 ήταν πολύ κοντά από την αψίδα. Λείπουμε από το πρωί, ξέραμε έναν συγκεκριμένο τρόπο να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας και εκείνη τη στιγμή το κινητό μου σβήνει από μπαταρία που σημαίνει ότι δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω το gps ώστε να μας κατευθύνει στο ξενοδοχείο. Βάλαμε το μυαλό μας να δουλέψει και προσπαθήσαμε να προσανατολιστούμε. Η γειτονιά μας ήταν υπερβολικά ήσυχη και έρημη με κλειστά καταστήματα προφανώς λόγω Μεγάλης Παρασκευής. Για άλλη μια φορά θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική της Eixample μέχρι που εντοπίσαμε το Pensio Cerdanya.








Καθώς βράδιασε βγήκαμε για τη νυχτερινή μας βόλτα σε μέρη που τριγυρνούσαμε υπό το φως της ημέρας. Ξεκινήσαμε από την Gran Via de les Corts Catalanes και μετά την Passeig de Gràcia.




Η Casa Milà στην Passeig de Gràcia ακόμα πιο εντυπωσιακή φωτισμένη


Η Casa Batlló την νύχτα αναδεικνύει περισσότερο τα έντονα χρώματα και σχήματα της!




Μετρό και μεταφερόμαστε στην La Rampla η οποία για βράδυ την περίμενα πιο ζωηρή. Από το σταθμό Liceu και μετά από την Carrer del Cardenal Casañas, μπήκαμε στην παλιά πόλη. Η γοτθική συνοικία το βράδυ είναι μυστήρια. Αλλού είναι έρημη και αλλού σφύζει από ζωή. Περπατήσαμε λίγα σημεία που είχαμε δει το μεσημέρι και κατευθυνθήκαμε στην μεγάλη πλατεία του Καθεδρικού ναού , Pla de la Seu.

Η Plaça de Sant Josep Oriol με την Basílica de Santa Maria del Pi


Carrer del Bisbe
page4.jpg




Carrer de Montjuïc del Bisbe
page5.jpg


Plaça de Sant Felip Neri




Φτάνοντας στον Καθεδρικό ναό είδαμε μια πλατεία γεμάτη κόσμο. Η Semana Santa η Μεγάλη βδομάδα των Καθολικών ήταν στο αποκορύφωμα της με τα pasos (άρματα) να είναι έτοιμα για περιφορά και τους μετανοημένους κουκουλοφόρους nazarenos να ακολουθούν από πίσω. Τα άρματα με τον Χριστό και την Παναγία ήταν πραγματικά εντυπωσιακά και ρεαλιστικά . Ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή για μας γιατί πρώτη φορά βλέπαμε αυτή την Καθολική τελετουργία. Κι ενώ εγώ είχα την προσοχή μου να βγάλω καλές φωτογραφίες, ο Rose το έζησε πιο εσωτερικά και με αληθινή αίσθηση του πένθους της Μεγάλης Παρασκευής και δάκρυσε με το θέαμα! Ευαίσθητο παιδί! Τα της Μεγάλης Εβδομάδας (Semana Santa) του ταξιδιού μας στην Ισπανία, και της συγκεκριμένης τελετουργίας τα έχω αναλύσει σε ξεχωριστό κεφάλαιο. Όποιος θέλει μπορεί να μεταφερθεί εκεί!










Τα άρματα αποχώρησαν υπό τους ήχους της saeta, κι εμείς αποχωρήσαμε αναζητώντας το επόμενο tapas bar!
 

panius

Member
Μηνύματα
668
Likes
2.744
Τώρα αν αυτά τα διαβάσει ο @panius θα ανεβάσει πίεση,
Χαχαχαχαχα!!!
Φιλε Γιαννη τις φωτογραφίες σου τις Μαδρίτης τις απόλαυσα! Υπέροχες! Βγάζουν τον χαρακτήρα, την ατμόσφαιρα και το μεγαλείο μιας πραγματικής πρωτεύουσας! Τα κείμενα σου για τη Μαδρίτη τα διάβασα με πολύ προσοχή. Πολύ ενδιαφέροντα γιατι μιλάνε για μια σημαντική πόλη που, όπως όλες οι πρωτεύουσες, αντικατοπτρίζουν και ολόκληρη τη χώρα την οποία αντιπροσωπεύουν. Εύχομαι να ξαναπάς και να την δεις με άλλο μάτι!

(Να πω για Βαρκελώνη τώρα; Άσε γιατί είμαι ακόμα με το υπογλώσσιο και ο γιατρός είπε να παραμείνω ήρεμος χαχαχαχαχα!!! :haha::haha::haha:)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Χαχαχαχαχα!!!
Φιλε Γιαννη τις φωτογραφίες σου τις Μαδρίτης τις απόλαυσα! Υπέροχες! Βγάζουν τον χαρακτήρα, την ατμόσφαιρα και το μεγαλείο μιας πραγματικής πρωτεύουσας! Τα κείμενα σου για τη Μαδρίτη τα διάβασα με πολύ προσοχή. Πολύ ενδιαφέροντα γιατι μιλάνε για μια σημαντική πόλη που, όπως όλες οι πρωτεύουσες, αντικατοπτρίζουν και ολόκληρη τη χώρα την οποία αντιπροσωπεύουν. Εύχομαι να ξαναπάς και να την δεις με άλλο μάτι!

(Να πω για Βαρκελώνη τώρα; Άσε γιατί είμαι ακόμα με το υπογλώσσιο και ο γιατρός είπε να παραμείνω ήρεμος χαχαχαχαχα!!! :haha::haha::haha:)
Φυσικά. Η Μαδρίτη αυτό η Μαδρίτη εκείνο και μπλα μπλα και ούτε λόγος για την Βαρκελώνη. Αλλά τι να πεις σε αποστόμωσα με τις φωτογραφίες :D:D Μα να λες τον κόσμο η γοτθική συνοικία δεν αξίζει και μη σπαταλήσετε το χρόνο σας? Κρίμα γιατί έγραψες ωραία ιστορία :p Αλλά παραπλανείς τον κόσμο. Ελπίζω να ακούσουν εμένα:lol: Πάρε τώρα ένα υπογλώσσιο χαχαχα
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Barcelona: Sagrada Familia & Gracia

Ανεβαίνοντας από τον σταθμό μετρό Sagrada Familia, την αντικρίσαμε για πρώτη φορά! Είναι ένα κτίσμα που άκουγα και διάβαζα για χρόνια, ένα αριστουργήματα που έχει γίνει μύθος, μια κατασκευή αμφιλεγόμενη που είναι ανολοκλήρωτη εδώ και 136 έτη. Για όλα αυτά και για ακόμα περισσότερα, με το που την είδα με έπιασε ένα δέος! Η Basilica i Temple Expiatori de la Sagrada Familia, η Βασιλική και Εξαγνιστική Εκκλησία της Αγίας Οικογενείας, είναι η γιγαντιαία Βασιλική της Βαρκελώνης και το πρώτο πράγμα που αντικρίσαμε ήταν το η νατουραλιστική πρόσοψη της Γέννησης που χτίστηκε πριν η κατασκευή διακοπεί το 1935 και φέρει την πιο άμεση επιρροή από τον Γκαουντί.


Η σκηνή της γέννησης του Ιησού


Λεπτομέρειες της μπροστινής πρόσοψης της Γέννησης
page.jpg


Η έναρξη της ανέγερσης της εκκλησίας ξεκίνησε το 1882. Ο Αντόνι Γκαουντί ανέλαβε το έργο ένα χρόνο μετά το 1883, και τη μεταμόρφωσε με το αρχιτεκτονικό και μηχανικό στυλ του συνδυάζοντας το γοτθικό ρυθμό και μορφές Μοντερνισμού. Μια ιδιαίτερη και πολύπλοκη μακροχρόνια κατασκευή για την οποία ο Γκαουντί λέγεται ότι είπε "Ο πελάτης μου δεν βιάζεται"! Ο τρόπος που προσέγγισε ο Γκαουντί την κατασκευή ήταν ανορθόδοξος καθώς δεν χρησιμοποιούσε ποτέ σχέδια, αλλά εργαζόταν κατά τον μεσαιωνικό τρόπο, δηλαδή σχεδίαζε καθώς η κατασκευή προχωρούσε. Αυτή η εσκεμμένη έλλειψη λογικής προκάλεσαν μετά το θάνατό του αξεπέραστες δυσκολίες στην ολοκλήρωση του τελευταίου έργου του, του Καθεδρικού της Σαγράδα Φαμίλια.

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ζούσε σαν ερημίτης. Η εμμονή του με τη Σαγράδα Φαμίλια είχε γίνει τόσο μεγάλη, που όταν δεν είχε πλέον πόρους για τη χρηματοδότηση, πούλησε τα υπάρχοντά του και ζητιάνευε από τους φίλους του. Η ζωή αυτής της εκκεντρικής ιδιοφυΐας τελείωσε με έναν τραγικό τρόπο: Όταν το 1926 τον χτύπησε ένα τραμ, ο Γκαουντί έμοιαζε με άστεγο, που κανένας δεν τον αναγνώρισε. Από τότε το αστέρι του λάμπει και η μισοτελειωμένη Sagrada Familia έχει γίνει το αρχιτεκτονικό σύμβολο της Βαρκελώνης. Αν και ημιτελής, η εκκλησία αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Όταν ο Γκαουντί απεβίωσε το 1926, η βασιλική είχε ολοκληρωθεί κατά 15 με 25 τοις εκατό. Η κατασκευή διακόπηκε από τον Ισπανικό Εμφύλιο το 1936. Τμήματα της ημιτελούς βασιλικής και τα μοντέλα του Γκαουντί καθώς και το εργαστήριό του καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το σημερινό σχέδιο είναι βασισμένο σε ανακατασκευασμένες εκδοχές των χαμένων σχεδίων καθώς και σε μοντέρνες προσαρμογές. Η Σαγράδα Φαμίλια έχει διχάσει τους πολίτες της Βαρκελώνης για το σχέδιο του Γκαουντί και την πιθανότητα ότι η δουλειά που έγινε μετά το θάνατό του δεν βασίστηκε στο σχέδιό του.

Τα εισιτήρια κλείστηκαν από το ίντερνετ για την πρώτη πρωινή είσοδο με κόστος 15€ το απλό εισιτήριο χωρίς ανάβαση στον πύργο και χωρίς ακουστικά, και στις 9 ακριβώς χωρίς πολλές καθυστερήσεις μπήκαμε στο εσωτερικό της! Μπορεί η Σαγράδα Φαμίλια να είναι 70% ολοκληρωμένη και να έχει μπει στην τελική φάση της κατασκευής των έξι τεράστιων πύργων με αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2026 - επέτειος 100 χρόνων από το θάνατο του Γκαουντί, όμως το εσωτερικό της μάλλον είναι ολοκληρωμένο 100%. Και είμαστε πολύ τυχεροί που το θαυμάσαμε με όλη του την μεγαλοπρέπεια. Δεν υπήρχαν στο εσωτερικό του ούτε γερανοί, ούτε γινόντουσαν εργασίες αλλά όλα μέσα ήταν στην εντέλεια και όλα φεγγοβολούσαν και άστραφταν!
page1.jpg








page2.jpg


Οι στήλες φέρνουν τον μοναδικό σχεδιασμό του Γκαουντί και μοιάζουν με κορμοί δέντρων. Ουσιαστικά καμία από τις εσωτερικές επιφάνειες δεν είναι επίπεδη ενώ η διακόσμηση είναι πλούσια, και αποτελείται σε μεγάλο μέρος της από αφηρημένα σχήματα. Τα βιτρό και οι φωτισμοί είναι εκπληκτικά ενώ στο πάτωμα της αψίδας υπάρχουν κενά, προσφέροντας θέα κάτω στην κρύπτη κάτω.
page3.jpg








Η οροφή του κυρίου κλίτους ολοκληρώθηκε και ένα εκκλησιαστικό όργανο εγκαταστάθηκε στα μέσα του 2010. Το Νοέμβριο του 2010 εγκαινιάστηκε και καθαγιάστηκε από τον Πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ΄ μπροστά σε 6.500 άτομα ενώ περισσότεροι από 100 επίσκοποι και 300 ιερείς ήταν σε ετοιμότητα για να προσφέρουν τη θεία κοινωνία σε 50.000 άτομα που ήταν έξω από την Βασιλική και παρακολουθούσαν την καθαγίαση.


Αφού χορτάσαμε αρκετή ώρα το εντυπωσιακό εσωτερικό της εκκλησίας, η έξοδος μας έγινε από την δυτική πρόσοψη των Παθών. Σε αντίθεση με την εξαιρετικά διακοσμημένη πρόσοψη Γεννήσεως, η πρόσοψη των Παθών είναι λιτή, απλή και αμφιλεγόμενη, σκαλισμένη με ευθείες γραμμές που μοιάζουν με τα οστά ενός σκελετού! Όμως και η πρόσοψη των Παθών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή με το κωδωνοστάσιο της, και τους βασανισμένους χαρακτήρες που συμπεριλαμβάνουν και φιγούρες του Χριστού καθώς και τον Χριστό εσταυρωμένο.







Η κατασκευή της πρόσοψης των Παθών ξεκίνησε το 1954, μετά από τα σχέδια και τις οδηγίες που άφησε ο Γκαουντί για μελλοντικούς αρχιτέκτονες και γλύπτες. Υπάρχει βέβαια μια αντίθεση στο χρώμα της πέτρας μεταξύ του εμπρός και του πίσω τμήματος του κτιρίου κι επίσης το πραγματικό στυλ κατασκευής είναι διαφορετικό μεταξύ των νέων και των παλαιών τμημάτων του κτιρίου.


Λεπτομέρειες από την πρόσοψη των Παθών
page4.jpg


Πάντως η μεγαλύτερη και η πιο μνημειώδης πρόσοψη της Σαγράδα Φαμίλια, θα είναι η πρόσοψη της Δόξας η οποία κατασκευάζεται από το 2002. Θα είναι η κύρια πρόσοψη που θα προσφέρει πρόσβαση στο κεντρικό κλίτος, θα είναι αφιερωμένη στην ουράνια δόξα του Ιησού, και θα αντιπροσωπεύει το δρόμο προς το Θεό. Επίσης το αρχικό σχέδιο του Γκαουντί περιλάμβανε 18 κωδωνοστάσια, που αντιπροσώπευαν τους Δώδεκα Αποστόλους, τους Τέσσερις Ευαγγελιστές, την Παναγία και τον Ιησού Χριστό. Οκτώ κωδωνοστάσια έχουν κατασκευαστεί μέχρι στιγμής. Η ολοκλήρωση των κωδωνοστασίων θα κάνουν τη Σαγράδα Φαμίλια την υψηλότερη εκκλησία στον κόσμο καθώς και την εκκλησία με το υψηλότερο κωδωνοστάσιο στον κόσμο, 170 μέτρα ακριβώς!

Εγώ πάντως θα ξανά επιστρέψω στη Βαρκελώνη γύρω στο 2028 για να δω αυτό το τεράστιο έργο ολοκληρωμένο μετά από περίπου 146 χρόνια! Μέχρι τότε μπορούμε να δούμε ψηφιακά μέσα από βίντεο και μακέτες πως θα είναι η Sagrada Familia ολοκληρωμένη! Ιδού!

Πηγαίνοντας προς το πάρκο της Placa de la Sagrada Familia




page5.jpg


Ενώ η μέρα είχε ξεκινήσει αρκετά ψυχρά και με πολύ αέρα, σιγά σιγά η θερμοκρασία ανέβαινε και ο καιρός έφτιαχνε. Πριν αποχωρήσουμε από τη Σαγράδα Φαμίλια την οποία ομολογώ λιώσαμε, πήγαμε ξανά μπροστά στην πρόσοψη της Γέννησης και την φωτογράφισα από το παρκάκι της Placa de Gaudi.


page6.jpg


page7.jpg


Την προηγούμενη ημέρα είχαμε περπατήσει την εκπληκτική λεωφόρο Passeig de Gracia. Φτάσαμε και πάλι εκεί, αλλά αυτή τη φορά στο τέλος της, εκεί που διασταυρώνεται με την άλλη μεγάλη λεωφόρο της Eixample την Avinguda Diagonal. Κόβει την πόλη στα δύο, διαγώνια όπως λέει και το όνομά της! Δεν είχαμε σκοπό φυσικά να περπατήσουμε τα 11 χλμ. της αλλά να πάρουμε μια γεύση της σημαντικότερης λεωφόρου της Βαρκελώνης και να δούμε ακόμα ένα διάσημο κτίριο που δεν είναι του Γκαουντί!


Το κομμάτι που περπατήσαμε ήταν αριστοκρατικό σαν την Passeig de Gracia. Είδαμε πολλά κτίρια αρ νουβό όπως τα La Casa Comalat και Palau del Baro de Quadrasπου που θα μπορούσαν να είναι του Γκαουντί αλλά δεν είναι!
page8.jpg


Στον αριθμό 420 της Avinguda Diagonal, είναι το Casa de les Punxes ένα κτήριο αρ νουβό που σχεδιάστηκε από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα του μοντερνισμού Josep Puig i Cadafalch. Το 1905 ο Bartomeu Terradas Brutau ανέθεσε στον διάσημο αρχιτέκτονα να σχεδιάσει ένα σπίτι για κάθε μία από τις τρεις αδερφές του. Το κτίριο θυμίζει παλιά μεσαιωνικά κάστρα, με στοιχεία από διαφορετικές αρχιτεκτονικές τάσεις, με έξι μυτερούς πύργους που είναι ένα από τα διακριτικά χαρακτηριστικά που έδωσε το όνομα Casa de les Punxes. Ο αρχιτέκτονας δημιούργησε ένα ενδιαφέρον έργο με μια μεσαιωνική αίσθηση, και έκανε τα τρία κτίρια να μοιάζουν με ένα ενιαίο σπίτι.




Αυτό το εντυπωσιακό κτίριο είναι ένα από τα πιο εμβληματικά της Βαρκελώνης, καθώς μας κάνει να κατανοήσουμε το κίνημα του Καταλανικού Μοντερνισμού. Όταν η αρ νουβό σάρωνε το δυτικό κόσμο, η Καταλανική της εκδοχή, ο modernismo έγινε η πιο ακραία μορφή της. Το σπίτι είναι επισκέψιμο για το κοινό από το 2016 και το απλό εισιτήριο κοστίζει 12,50€. Εμείς απλά το είδαμε από έξω.


page10.jpg


Αρκετά όμως με την Eixample. Η επόμενη συνοικία που γνωρίσαμε ήταν η Vila de Gracia. Πήραμε το αστικό 24 και λίγες στάσεις μετά κατεβήκαμε στην στάση Travessera de Gracia στην οδό Carrer Gran de Gracia.


page11.jpg


Το πέρασμα από αυτήν εδώ τη γειτονιά δεν είχε κάποια ουσία. Ίσως είχε να κάνει με την επιθυμία μου να δούμε μια περιοχή ενδιαφέρουσα και μη τουριστική. Γυρίσαμε ένα πολύ μικρό κομμάτι της και επικεντρωθήκαμε στην Plaza Del Sol και την Placa de la Vila de Gracia. Η Placa de la Vila de Gracia αν και είναι από τα πολυσύχναστα σημεία στην περιοχή της Gracia, την πετύχαμε με πολύ λίγο κόσμο. Το κύριο αξιοθέατο βέβαια είναι ο πύργος με το ρολόι που αναφέρεται και ως το καμπαναριό της Gracia του 1864.
31-03-18.jpg


page12.jpg


Και η Plaza Del Sol είναι μια όμορφη μικρή πλατεία και απ’ ότι διάβασα αγαπημένο στέκι για τους κατοίκους της συνοικίας της Gracia. Είναι ένα καλό σημείο για να πάρεις μια γεύση από την πραγματική ζωή των ανθρώπων στη Βαρκελώνη καθώς είναι ένα μέρος όχι ιδιαίτερα γνωστό στους τουρίστες. Όμως εμείς την πετύχαμε απόλυτα έρημη γιατί προφανώς παίρνει ζωή τα βράδια. Τα περισσότερα καφέ και εστιατόρια στην πλατεία ήταν κλειστά κι έτσι απλά την παρατηρήσαμε για λίγο και αποχωρήσαμε.
Untitled_Panorama1.jpg






page13.jpg


Και να μην ερχόμασταν εδώ δεν θα χάναμε τίποτα συγκλονιστικό αλλά δεν μετάνιωσα γιατί είδαμε και ένα μέρος της Βαρκελώνης χωρίς τα πλήθη των τουριστών. Ήμασταν οι μοναδικοί τουρίστες που τριγυρνούσαμε στην περιοχή! Θα ήθελα όμως ιδανικά να δω αυτές τις πλατείες το βράδυ που έχουν κίνηση. Η επιλογή πάντως της Gracia δεν ήταν τελείως τυχαία. Πήραμε και πάλι το αστικό νούμερο 24 από την ίδια στάση με κατεύθυνση το διασημότερο αξιοθέατο της συνοικίας της Gracia και ένα από τα δημοφιλέστερα όλης της Βαρκελώνης, το Parc Guell.

Το λεωφορείο ήταν φυσικά γεμάτο από τουρίστες και καθ’ όλη την διαδρομή ήμασταν όρθιοι. Μετά από 20 λεπτά περίπου κατεβήκαμε στη στάση Ctra del Carmel - Parc Guell. Για το διάσημο πάρκο που φέρει την υπογραφή του Γκαουντί, δεν είχα κάνει καμία έρευνα και προγραμματισμό. Γιατί εξ αρχής είπα πως δεν θα το επισκεφτούμε εσωτερικά αλλά θα κάνουμε μια βόλτα περιμετρικά του λόφου και ότι δούμε από ψηλά. Παρ’ ότι το Parc Guell είναι το αποκορύφωμα της φαντασίας του Γκαουντί και η UNESCO ανακήρυξε το Πάρκο σε μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, ως μέρος του συνόλου ''Έργα του Άντονι Γκαουντί'', δεν μου έκανε κλικ και δεν έκλεισα εισιτήρια από το ίντερνετ από τη στιγμή που θα μπορούσαμε να δούμε μέρος του πάρκου από το λόφο δωρεάν. Αμ δε!

Το σημείο που μας άφησε το αστικό 24 είναι πλευρικά του λόφου και όχι στην κεντρική είσοδο του πάρκου. Δυσκολεύτηκα να προσανατολιστώ στον χάρτη του gps, κι έτσι στην τύχη ανεβήκαμε κάτι σκαλιά που βρήκαμε μπροστά μας.


Το Πάρκο Γκουέλ βρίσκεται στη νότια πλαγιά του όρους Carmelo, στους πρόποδες της οροσειράς sierra de Collserola - στη βορεινή πλευρά του βρίσκεται το Parc del Carmelo. Και τι να καταλάβει κανείς μ’ αυτό? Το σίγουρο είναι πως δεν μπορούσα να καταλάβω πόσο μεγάλο είναι το Πάρκο του Καρμέλο και να προσανατολιστώ προς τα πού είναι το Πάρκο Γουέλ. Καθώς ανεβαίναμε τα σκαλιά που ήταν λίγο ζόρικα τα άτιμα, είχαμε πανοραμική θέα, πιάτο τη Βαρκελώνη!


Untitled_Panorama2.jpg




Όταν ανεβήκαμε όλα τα σκαλιά βρεθήκαμε στο Mirador de Joan Sales - Mirador del Virolai και η θέα ήταν σχεδόν η ίδια που είδαμε λίγο πριν. Τη θέα την είδαμε αλλά το Parc Guell πουθενά!




ζούμ στη Σαγράδα Φαμίλια


Το πάρκο ψυχαγωγίας Tibidabo στο βουνό του Tibidabo


Οι περισσότεροι ψαχνόντουσαν πως μπορούν να κατηφορίσουν τον λόφο ώστε να δουν το Parc Guell από ψηλά. Κάναμε κι εμείς μια προσπάθεια αλλά μάταια. Κάποια μονοπάτια έβρισκαν συρματοπλέγματα και δεν υπήρχε πρόσβαση. Εδώ το Πάρκο Γκουέλ εκεί το Πάρκο Γκουέλ που είναι το Πάρκο Γκουέλ? Μα εγώ θυμάμαι που είχα διαβάσει πως υπάρχει μονοπάτι και ελεύθερη πρόσβαση να δεις το Parc Guell πανοραμικά. Τελικά διαπιστώσαμε πως υπάρχει μια πόρτα δίπλα στα σκαλιά που ανεβήκαμε η οποία είναι το σημείο που οδηγεί στο μονοπάτι του λόφου που βλέπεις από ψηλά το πάρκο. Όμως προς απογοήτευση όλων ήταν κλειστή. Έτσι μείναμε με την όρεξη και δεν είδαμε ούτε εκατοστό από το Parc Guell. Όταν κατεβήκαμε κάτω είδαμε επισκέπτες να ρωτάνε τις υπαλλήλους τι συμβαίνει. Δεν έδωσαν εξηγήσεις. Αυτό που πήρε το αυτί μας είναι ότι τους είπαν να γράψουν στο χαρτί παραπόνων! Και πράγματι πολλοί μπήκαν σ’ αυτή τη διαδικασία!

Δεν ξέρω αν αυτό συνέβη τυχαία την περίοδο που ήμασταν εμείς εκεί ή αν πλέον οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να κλείσουν την είσοδο ελεύθερης πρόσβασης ώστε να μη μπορείς να δεις μέρος του πάρκου ούτε από το λόφο! Αυτό προφανώς θα επιφέρει εκτός από παράπονα και πολλά έσοδα παραπάνω! Αν εγώ ήξερα ότι δεν υπάρχει τρόπος να δεις το πάρκο ελεύθερα, τότε πιθανότατα θα έκλεινα το εισιτήριο των 7,5€ από το ίντερνετ. Αν το πάρεις όμως από τα εκδοτήρια στην είσοδο κοστίζει 8,50€. Δεν ασχοληθήκαμε άλλο.

Μας περίμενε άλλωστε το Camp Nou!
 
Last edited:

panius

Member
Μηνύματα
668
Likes
2.744
Φυσικά. Η Μαδρίτη αυτό η Μαδρίτη εκείνο και μπλα μπλα και ούτε λόγος για την Βαρκελώνη.
A, πήγες και Βαρκελώνη; Δεν το κατάλαβα... με απορρόφησε πλήρως η Μαδρίτη που είναι τόσο ωραία πόλη με τις πλατείες της, τα μουσεία της, τις γειτονιές της, τα παλάτια και τα πάρκα της, την έντονη ισπανική ατμόσφαιρα που σου βγάζει, οι γεμάτες κόσμο αγορές τηςκαι μπλα μπλα μπλα.... χαχαχαχαχαχαχα!!! :p:haha::p:haha: (κάτσε να φορτώσω λίγο ακόμα και θα στην περιποιηθώ τη Βαρκελώνη κατάλληλα χαχαχα!!!)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
A, πήγες και Βαρκελώνη; Δεν το κατάλαβα... με απορρόφησε πλήρως η Μαδρίτη που είναι τόσο ωραία πόλη με τις πλατείες της, τα μουσεία της, τις γειτονιές της, τα παλάτια και τα πάρκα της, την έντονη ισπανική ατμόσφαιρα που σου βγάζει, οι γεμάτες κόσμο αγορές τηςκαι μπλα μπλα μπλα.... χαχαχαχαχαχαχα!!! :p:haha::p:haha: (κάτσε να φορτώσω λίγο ακόμα και θα στην περιποιηθώ τη Βαρκελώνη κατάλληλα χαχαχα!!!)
χαχαχα ναι πήγα και Βαρκελώνη! Την Βαρκελώνη την γράφω με όρεξη. Τη Μαδρίτη την έγραψα σχεδόν αγγαρεία :D Για τους λίγους φαν της Μαδρίτης σαν κι εσένα! Πάω να πάρω τώρα κι εγώ τα υπογλώσσια μου γιατί με φούντωσες :mad::D
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.218
Likes
6.191
Α είσαι κι εσύ απ' τους άλλους?
Όχι ακριβώς. Μέχρι στιγμής είμαι φαν της Σεβίλλης! :)
Περί Βαρκελώνης: Μου άρεσε σαν πόλη, τουλάχιστον ότι είδα, καμία πενηνταριά φορές ωραιότερη από Αθήνα.
Σύμφωνα με το μικρό μου ανηψιό είναι και εκατό φορές καλύτερη από τον Πειραιά.
Όμορφη λοιπόν, ζωντανή, μιλάς με κόσμο, έχει ωραία μαγαζιά, μπύρες,κοκτέιλ, tapas, γενικώς έχει ότι χρειάζεσαι για να περάσεις καλά ακόμη και αν πας μόνος. :)
Θεωρώ όμως ότι πάσχει από αξιοθέατα, σύμφωνα τουλάχιστον με τις δικές μου προτιμήσεις και ειδικά αν δεν είσαι Γκαουντικός.
Εντυπωσιακή η Σαγράδα, συμπαθητικό το κάστρο, ωραίο το Γοτθικό κομμάτι να κόβεις βόλτες και να ανακαλύπτεις ωραία μαγαζάκια άντε να βάλω και τον Καθεδρικό αλλά μέχρι εκεί. Από εκεί και πέρα.....:)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Ε δεν είναι και λίγα τα θετικά που είπες. Ξέχασες την απίστευτη Μπαρτσελονέτα! Εγώ θα πρόσθετα και τα πολλά σημεία με πανοραμική θέα, την Plaza Espana μαζί με το μαγικό σιντριβάνι και το Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Καταλονίας, όλο τον λόφο Μοντζουίκ και το ολυμπιακό πάρκο, όλη την παλιά πόλη και όχι μόνο την γοτθική συνοικία.

Συμφωνώ πως τα μεγάλα αξιοθέατα είναι γύρω από τον Γκαουντί. Δεν είμαι τρελά Γκαουντικός αλλά δεν με αφήνει και αδιάφορο το συνολικό έργο του. Πάντως στο ότι δεν έχει μεγάλα αξιοθέατα ισχύει και για τη Μαδρίτη. Απλά η Μαδρίτη έχει το ατού του σπουδαίου Prado. Γειτονιές με ωραία μαγαζιά, ζωή, κοινωνικότητα και μέρη για βόλτες έχουν και οι δυο. Αλλά προτιμώ τη Βαρκελώνη για να μη ξεχνιόμαστε:cool:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.161
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom