themischar
Member
- Μηνύματα
- 503
- Likes
- 4.765
9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1sKFbov25w5Noka89JCuPvZcr9H8kMYS4&usp=sharing
Πρωί, πρωί και πριν ο αλέκτωρ λαλήσει επανήλθε το θέμα που είχε ξεχασθεί γιατί δήθεν νομίσαμε ότι το είχαμε, διάβολε, λυμένο από μήνες ! Ποιός το ξέθαψε δεν έχει και μεγάλη σημασία, σημασία έχει ότι σπαστήκαμε και ήταν κακή αρχή για μέρα ταξιδιού.
Στον αρχικό σχεδιασμό μας η συνέχεια του ταξιδιού από εδώ και πέρα προέβλεπε (αχνά) τόσο την πρωτεύουσα Rabat όσο και την πόλη της Casablanca. Το πως, δηλαδή, θα μοιράζονταν αφενός οι χιλιομετρικές αποστάσεις και αφετέρου σε ποια από τις δυό πόλεις θα είχαμε τη μια διανυκτέρευση (κάποια επειπλέον διαθέσιμη διανυκτέρευση ούτως ή άλλως δεν υπήρχε). Βεβαίως τα επιχειρήματα ήταν πολλά υπερ της μιας και της άλλης πόλης και τελικά καταλήξαμε για τη Rabat !
Τι, πως και γιατί ξεκίνησε πάλι το θέμα, ο κοινός μας Θεσσ/νικιός φίλος Κρίτων ως Ιστορικός του μέλλοντος ίσως-πιθανόν να το επιλύσει αν διαθέσει χρόνο κι´αυτός !
Τα πράγματα μαζεύτηκαν μηχανικά σχεδόν από μόνα τους, κανένας μας δε συμμετείχε σ´αυτό με ψυχή. Αργότερα κατά τη διάρκεια που παίρναμε στη σάλα το πρωϊνό μας, ερωτοαπαντούσαμε με το ζευγάρι των ιδιοκτητών του καταλύματος και μεταξύ των άλλων και για το πια διαδρομή θα ήταν καλύτερη να ακολουθήσουμε προς την πρωτεύουσα. Είχε πολύ πλάκα, οι γνώμες των διίσταντο, δεν μπορώ παρά να πω <<Τι γλυκό κι´αυτό !>>
Με την πράσινη διαδρομή του Ν13 ήλθαμε και συνεχίζουμε με την καταπράσινη διαδρομή του R410 μονολόγησα και τους αποχαιρέτησα ευχαριστώντας τους μαζί βεβαίως και το λουλακί Λααγιούν, όπως το γράφουν κάποιοι ΅εξυπνοι¨ χάρτες.
Αρχικά, για κάποια χιλιόμετρα ακολουθήσαμε τον Ν13 μέσω του οποίου και ήλθαμε, στη συνέχεια όταν διασταυρωθήκαμε με τον Ρ410 τον ακολουθήσαμε έτσι όπως πήγαινε προς τα Νοτιοδυτικά.
Ο Ρ410, δεν το έδειχνε αλλά ήταν ολίγον φιδίσιος και με σχετικά καλή ασφαλτόστρωση. Ένα πράσινο όλων των αποχρώσεων τον αγκάλιαζε, από άκρη σε άκρη, σαν παιδί του.
Η καταπράσινη διαδρομή ανεβοκατέβαινε σε μικρό υψόμετρο αλλά δεν έχανε σε ομορφιά. Τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοιχτά ως τη μέση γιατί το παραπάνω άνοιγμά τους δρόσιζε περισσότερο από αυτό που αντέχαμε.
Άνθρώπινο ίχνος σχεδόν πουθενά, δυο τρία αυτοκίνητα και αραιά που και που κάποιο σπίτι το οποίο διακρινόταν μέσα στο πράσινο να λάμπει με τα δικά του ξεχωριστά χρώματα (σαν την μύγα μες το γάλα).
Ό,τι ανεβαίνει συνήθως κατεβαίνει λένε.
Έτσι ξεχυνόταν ένας νέος και μακρύς κατήφορος που οδηγούσε προς την κοιλάδα που πότε την βλέπαμε και πότε την χάναμε, με πάνω-κάτω τις ίδιες καλές κυκλοφροριακές συνθήκες.
Ώσπου γειτνιάσαμε στην κοιλάδα και τα μάτια μας λούστηκαν στον Oued Loukos, που είναι ένας σημαντικός ποταμός, ο τρίτος μεγαλύτερος στο Μαρόκο συνολικού μήκους 176 χλμ.
Η πηγές του ποταμού Loukos βρίσκονται στα Όρη Rif (αυτά που έχουμε αφήσει ήδη πίσω μας) και εκβάλλει, στον Ατλαντικό Ωκεανό, στην πόλη Larache.
Όμως είναι γνωστό πως τα καλά, κάποια στιγμή, τελειώνουν και κάπου κοντά στο ύψος της περιοχής Hamma Sidi Othmane άρχισαν τα όργανα.
Τον καλό ασφαλτοστρωμένο δρόμο διαδέχτηκε ένας χιλιοπατημένος χωματόδρομος, που το χώμα του είχε γίνει πούδρα και σηκωνόταν σύννεφο. Κάποιες φορές μου ήταν αδύνατο να ξεχωρίσω άκρη, μέση, στροφή.
Αργήσαμε να καταλάβουμε ότι παρακάτω υπήρχε εργοτάξιο με έργα οδοποιίας και ασφαλτικών έργων και ότι η αιωρούμενη σκόνη ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τα φορτηγά του εργοταξίου που πηγαινοερχόντουσαν.
Τι να λέμε, μας κόπηκε η χαρά και έδωσε τη θέση της στην κατήφεια του άγνωστου. Τα παράθυρα έκλεισαν, το A/C έπιασε δουλειά και στο κιβώτιο ταχυτήτων ¨κάρφωσα¨ τη δεύτερη ταχύτητα μέχρι νεωτέρας !
Μπροστα πηγαίνει ο Ιρλανδός πίσω πηγαίνει ο Ιουδαίος λέει ο στίχος του Ν. Γκάτσου κι´εδώ για Χ χιλιόμετρα μπροστά πηγαίνει ο φορτηγατζής και πίσω πηγαίνει η αφεντιά μας . . .
Και δεν νομίζω βέβαια να τον ενδιέφερε τον φορτηγατζή, είναι εξ´άλλου κοινό χαρακτηριστικό όλων τους, αν ερχόταν πίσω του άλλο όχημα. Είχε κεντραριστεί ο μπαγάσας στο χωματόδρομο και πήγαινε με το δικό του ΅ήρεμο¨ τέμπο.
Ήταν φανερό πως μπλέξαμε, όπως ήταν φανερό πως δεν θα μπορούσα εύκολα να του ξεφύγω όσο και αν διακαώς το ήθελα. Έ, όταν εδέησε, με επαναλαμβανόμενα γκαπ γκουπ στην αριστερη μεριά περισσότερο και λιγότερο στη δεξιά -σε ένα ίσιωμα- με χίλια ζόρια προσπέρασα τον αλαζόνα του χωματόδρομου. Tσίμα - τσίμα με πήρε, μια τρίχα από τον δεξιό καθρέφτη !
Επιτέλους, τι καλά έγινε κι´αυτό!
Αέρααα, ανοίγω παράθυρα τώρααα.
Δεν κράτησε κι´αυτό πολύ. Ούτε ένα χιλιόμετρο δεν απομακρυνθήκαμε όταν στο επόμενο χωμάτινο ¨chicane¨ είδαμε και το προπορευόμενο φορτηγό, τότε συνηδητοποιήσαμε πως την βάψαμε και μας είναι άγνωστο μέχρι που θα έχουμε υποχρεωτικά συντροφιά μας την δική τους παλιοπαρέα.
Ναι, μας ήταν δύσκολο να το ¨χωνέψουμε¨ ότι μας έλαχε κάτι τέτοιο αφού ζήτημα ήταν αν είχαμε διασταυρωθεί, έως εκείνη την ώρα, με πέντε αυτοκίνητα.
<<Αγάλια>> έκραξα, για να το ακούσω κι´εγώ. Άστον να φύγει γμτ, μην το πλησιάζεις το ρημάδι, κρατήσου αλάργα.
Κάπως έτσι νομίζαμε ότι κατορθώσαμε και τη σκαπουλάραμε και συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε το καταπληκτικό μέρος που απλωνόταν όσο πήγαινε το μάτι μας !
Η σκνίπα της χαράς μας, η μαγεία των λίγων λεπτών, χάλασε όταν διασταυρωθήκαμε με το αντίθετα κινούμενο φορτηγό με τα τεράστια ζάντολάσιχα των 22,5᾽᾽ που μας παίδεψε με τη σειρά του φτιάχνοντας το δικό του νεφέλωμα σκόνης πίσω του στο οποίο, θέλοντας και μη, εγκλωβιστήκαμε γρήγορα αποκωμένοι για ακόμη μια φορά από το υπόλοιπο περιβάλλον.
Η δεύτερη ταχύτητα είχε ξεχαστεί, από πλευράς μου στο κιβώτιο ταχυτήτων και το κατάλαβα όταν θέλησα να σταματήσω κατεβάζοντας μηχανικά ταχύτητα.
Δεν γέλασα, μειδίασα από μέσα μου και φρενάρισα μέχρι να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο. Και τότε, χωρίς να βγω έξω, αποθανάτισα αυτό που με έκανε να σταματήσω !
Δεν κρατήσαμε λογαριασμό στο πόσα ήταν τα χιλιόμετρα της χωμάτινης έντασης όπως επίσης και πόση χρονοκαθυστέρηση μας έφερε αλλά μπροστά μας ξανοιγόταν και πάλι ο ασφάλτινος ¨παράδεισος¨ που ωσονούπω θα μας έβγαζε στο Κsar El Kebir.
Δεν ανησυχοὐσαμε πλέον για αυτό που αντικρύζαμε δηλαδή τα γαιδουράκια που πάλευαν να πορευτούν με καβάλα τους ιδιοκτήτες τους στις άκρες του δρόμου, ήμασταν σίγουροι ότι βρισκόμασταν σε καλό δρόμο.
Τα τζάμια του αυτοκινήτου παρέμεναν βρώμικα (θολά και σκονισμένα) αφού το πιτσιλιστήρι μαζί με τους υαλοκαθαριστήρες δεν έκαναν καλά τη δουλειάς τους και κάποια βοήθεια από εμάς δεν είχαν γιατί μας έλειπαν, ένα καθαρό μπουκάλι με καπάκι στο οποίο θα ανακατεύαμε τρία φλιτζάνια βότκα + τέσσερα φλιτζάνια νερό + δυο κουταλάκια του γλυκού υγρό απορρυπαντικό πιάτων !
Δεν μας καλωσόρισε ανθρώπινη ψυχή μπαίνοντας στην πόλη, μόνο ο καλοκαιριάτικός ήλιος που έκανε σωστή δουλειά, με τα πάντα να γυάλιζαν από τις βιτρίνες των μαγαζιών, τα φύλλα των δέντρων ακόμα και οι πλάκες του πεζοδρομίου.
Η πόλη Ksar el Kebir (το Μεγάλο Κάστρο) βρίσκεται περίπου 160 χλμ βόρεια της Rabat με πληθυσμό +126.000 κατοίκους. Είναι κοντά στον ποταμό Loukos που κάνει την πόλη μία από τις πλουσιότερες γεωργικές περιοχές του Μαρόκου.
Το Ksar el-Kebir παρέχει σχεδόν το 20% της απαιτούμενης ζάχαρης της χώρας.
Προκαλεί εντύπωση σε ποιο βαθμό τα γαιδουράκια έξακουθούν και λύνουν σε αρκετούς το πρόβλημα της μετακίνησης και της μεταφοράς αγαθών. Τύφλα να´χουν τα ¨δικά μας¨ Nissan Navara και τα Toyota Hilux (και δεν κράζω, δεν απαξιώνω γιατί δεν έλαχε να´χω κάποιο απ´όλα ποτέ μου).
Τα σύννεφα στον ορίζοντα βλέπουμε να πληθαίνουν παράλληλα με τη ζέστη που την νιώθουμε ότι αισθητά έχει υποχωρήσει.
Το αεράκι είναι δροσερό και βέβαια ευπρόσδεκτο και μυρίζει θάλασσα. Τα σημάδια δείχνουν πως πλησιάζουμε ολοένα προς τις ακτές του Ατλαντικού στα Δυτικά σύνορα της χώρας.
Δεν είχαμε λόγο και δε θα κάναμε κάποια στάση και στο μυαλό μας ήταν η έξοδος από την πόλη για να πάρουμε τον αυτοκινητόδρομο Α5 μέσω του επόμενου επαρχιακού δρόμου Ρ4208 μήπως έτσι κερδίσουμε το χαμένο χρόνο του χωματόδρομου και των έργων.
Προχωρόντας φθάσαμε στη διασταύρωση με τους επαρχιακούς δρόμους Ρ4216 και Ρ406 και άμεσα πήραμε τον Ρ406 προς τα Δυτικά.
Με την κυκλοφοριακή κίνηση κάπως να ζωντανεύε, λίγο αργότερα, φθάσαμε στη διακλάδωση με τον αυτοκινητόδρομο και τους ανισσόπεδους δαχτύλιους.
Στη δική μας κατεύθυνση έπρεπε να εκτελέσουμε ένα μόνο μέρος των, κάτι σαν το λογότυπο
του AIDS .
Μπαίνω σ´αυτό με 50χλμ, αντάμα σχεδόν με ένα λευκό Citroen C4 που αμέσως με προσπερνά.
Μπροστά το Citroen C4 και πίσω του εγώ, βγαίνουμε και βρίσκόμαστε στον αυτοκινητόδρομο.
Και τότε, έγινε το κού_κου !
Με την έξοδό μας στον αυτοκινητόδρομο καραδοκούσε ένα μπλόκο της Τροχαίας, οι οποίοι σταματούν βέβαια το Citroen C4 αλλά μαζί και εμένα !
Τα γνωστά αργά διαδικαστικά (δεν τα έχουμε λησμονήσει) με τον Αστυνομικό που πλησίασε, ο οποίος όμως δεν είχε αρμοδιότητες. Γι´αυτό με οδήγησε στο παραπέρα παρκαρισμένο βανάκι όπου είχε το ¨Γραφείο¨ του ο Αξιωματικός των, το ίδιο είχε προηγηθεί και με τον προπορευόμενό μου όμως από άλλο Αστυνομικό.
Την ώρα που πλησιάζαμε το βανάκι ο ιδιοκτήτης του Citroen C4 τα είχε βρει στα γρήγορα, γηγενής γαρ, και έφευγε φουριόζος αλλά και χαμογελαστός !
Αφού, αφού . . .
Παραδέχθηκα ενώπιόν του ότι έτρεχα ακολουθώντας πιστά τον προπορευόμενό μου, κατάφερα όμως να τον πείσω ότι δεν είναι δίκαιο να διώχνουν ατιμωρητί τον πατριώτη τους που με προσπέρασε μάλιστα πριν μέσα στο δαχτυλίδι και άρα έτρεχε ακόμη περισσότερο απ´ότι εγώ.
Ο Αξιωματικός, ήπιε μια γουλιά από αυτό που έπινε και έγνεψε ανόρεχτα στον Αστυνομικό (μια κίνηση τύπου άι σιχτίρ) και με άφησε να φύγω δίνοντάς μου πίσω τη χαρτούρα, χωρίς νουθεσία και επιβολή ποινής.
Γυρίζω στο αυτοκίνητο και βλέπω την Μάτα να έχει βγάλει και να κρατά στο χέρι της όσα χαρτονομίσματα σε DH κυκλοφορύσαν στα πορτοφόλια μας και με το που με βλέπει ρωτάει :
<<Πόσα θα πάει το μαλλί ; >>.
Ανοίγω πόρτα, τις δίνω τη χαρτούρα για τακτοποίηση και βάζω εμπρός το αυτοκίνητο λέγοντας της <<ΜΗΔΕΝ>>.
Την κοιτούσα, δεν καταλάβαινε και κουνούσε σαστισμένη το κεφάλι της !
Έλα μου, μπήκαμε πάλι στον πολιτισμό της είπα και έκανα ένα μικρό σπινάρισμα φεύγοντας.
Να κάνουμε ένα καφεδάκι εδω γύρω στο πως το είπαμε, Forest Maamora, που δείχνει και εν δυνάμει ωραίος χώρος, έπεσε η ερώτηση τραβόντας ταυτόχρονα το χειρόφρενο.
Αρκετά τα πεταμένα αντικείμενα που οι αράχνες τα είχαν μετατρέψει σε κατοικίες τους και πολλά τα σκουληκοφαγωμένα ξύλα από τους τερμίτες και καμιά ζώσα ύπαρξη.
Εντός ολίγου, πίναμε τη φραπεδιά της ημέρας κρύα μεν αλλά χωρίς παγάκια δε (το´χουμε ειεπί βέβαια και δεν θα το θυμάστε, πάντα έχουμε τα γνωστά φακελάκια μαζί μας, συγκαταλέγονται στα must που πρέπει να κουβαλήσουμε μαζί μας, όπως άλλοι με τα πέντε-έξι ειδών παυσίπονα).
Η στάση ήταν σύντομη και συνεχίσαμε την πορεία μας στον καλοφτιαγμένο αυτοκινητόδρομο που πότε είχε διπλή διαχωριστική γραμμή και πότε χαμηλό στηθαίο στη μέση. Στην μεγαλούπολη Kenitra ο αυτοκινητόδρομος δεν προσκυνά, περνάει από έξω, έτσι η απόσταση μαζεύτηκε γρήγορα αλλά με την νέα μας τροχαιοκαθυστέρηση ήλθε πάλι, μία η άλλη !
Έλα λίγο ακόμη και φθάσαμε, είπα όταν το GPS λάλησε ράθυμα <<Bettana>>, που είναι μία από τις πέντε περιοχές της πόλης Salé, λίγα μόνον χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Rabat.
Πλησιάζοντας στην ευρύτερη περιοχή της Rabat, πήραμε και ένα δελτίο καιρού για να´χουμε να λέμε πως αν και ήταν κατακαλόκαιρο οι θερμοκρασίες, στο σύνολό τους, δε θα μπορούσαν να είναι και καλύτερες για αυτό το ταξίδι μας.
Η καλή ρυμοτομία που συναντήσαμε, από τα περίχωρα, συνεχίστηκε έως το κέντρο της πόλης.
Παρ´όλο τον κόντρα ήλιο το GPS, άξιο, μας οδήγησε στον προορισμό μας
Και έπειτα από ένα καθ´υπόδειξη παρκάρισμα στην άκρη του δρόμου, λόγω παρκαδόρου που έκοψε μέχρι και την κίνηση, έναντι των 30DH για 24 ώρες και χωρίς απόδειξη η άφιξή μας στο από το έτος 1918 ξενοδοχείο, έγινε γύρω στις 15.00 μ.μ
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1sKFbov25w5Noka89JCuPvZcr9H8kMYS4&usp=sharing
Πρωί, πρωί και πριν ο αλέκτωρ λαλήσει επανήλθε το θέμα που είχε ξεχασθεί γιατί δήθεν νομίσαμε ότι το είχαμε, διάβολε, λυμένο από μήνες ! Ποιός το ξέθαψε δεν έχει και μεγάλη σημασία, σημασία έχει ότι σπαστήκαμε και ήταν κακή αρχή για μέρα ταξιδιού.
Στον αρχικό σχεδιασμό μας η συνέχεια του ταξιδιού από εδώ και πέρα προέβλεπε (αχνά) τόσο την πρωτεύουσα Rabat όσο και την πόλη της Casablanca. Το πως, δηλαδή, θα μοιράζονταν αφενός οι χιλιομετρικές αποστάσεις και αφετέρου σε ποια από τις δυό πόλεις θα είχαμε τη μια διανυκτέρευση (κάποια επειπλέον διαθέσιμη διανυκτέρευση ούτως ή άλλως δεν υπήρχε). Βεβαίως τα επιχειρήματα ήταν πολλά υπερ της μιας και της άλλης πόλης και τελικά καταλήξαμε για τη Rabat !
Τι, πως και γιατί ξεκίνησε πάλι το θέμα, ο κοινός μας Θεσσ/νικιός φίλος Κρίτων ως Ιστορικός του μέλλοντος ίσως-πιθανόν να το επιλύσει αν διαθέσει χρόνο κι´αυτός !
Τα πράγματα μαζεύτηκαν μηχανικά σχεδόν από μόνα τους, κανένας μας δε συμμετείχε σ´αυτό με ψυχή. Αργότερα κατά τη διάρκεια που παίρναμε στη σάλα το πρωϊνό μας, ερωτοαπαντούσαμε με το ζευγάρι των ιδιοκτητών του καταλύματος και μεταξύ των άλλων και για το πια διαδρομή θα ήταν καλύτερη να ακολουθήσουμε προς την πρωτεύουσα. Είχε πολύ πλάκα, οι γνώμες των διίσταντο, δεν μπορώ παρά να πω <<Τι γλυκό κι´αυτό !>>
Με την πράσινη διαδρομή του Ν13 ήλθαμε και συνεχίζουμε με την καταπράσινη διαδρομή του R410 μονολόγησα και τους αποχαιρέτησα ευχαριστώντας τους μαζί βεβαίως και το λουλακί Λααγιούν, όπως το γράφουν κάποιοι ΅εξυπνοι¨ χάρτες.
Αρχικά, για κάποια χιλιόμετρα ακολουθήσαμε τον Ν13 μέσω του οποίου και ήλθαμε, στη συνέχεια όταν διασταυρωθήκαμε με τον Ρ410 τον ακολουθήσαμε έτσι όπως πήγαινε προς τα Νοτιοδυτικά.
Ο Ρ410, δεν το έδειχνε αλλά ήταν ολίγον φιδίσιος και με σχετικά καλή ασφαλτόστρωση. Ένα πράσινο όλων των αποχρώσεων τον αγκάλιαζε, από άκρη σε άκρη, σαν παιδί του.
Η καταπράσινη διαδρομή ανεβοκατέβαινε σε μικρό υψόμετρο αλλά δεν έχανε σε ομορφιά. Τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοιχτά ως τη μέση γιατί το παραπάνω άνοιγμά τους δρόσιζε περισσότερο από αυτό που αντέχαμε.
Άνθρώπινο ίχνος σχεδόν πουθενά, δυο τρία αυτοκίνητα και αραιά που και που κάποιο σπίτι το οποίο διακρινόταν μέσα στο πράσινο να λάμπει με τα δικά του ξεχωριστά χρώματα (σαν την μύγα μες το γάλα).
Ό,τι ανεβαίνει συνήθως κατεβαίνει λένε.
Έτσι ξεχυνόταν ένας νέος και μακρύς κατήφορος που οδηγούσε προς την κοιλάδα που πότε την βλέπαμε και πότε την χάναμε, με πάνω-κάτω τις ίδιες καλές κυκλοφροριακές συνθήκες.
Ώσπου γειτνιάσαμε στην κοιλάδα και τα μάτια μας λούστηκαν στον Oued Loukos, που είναι ένας σημαντικός ποταμός, ο τρίτος μεγαλύτερος στο Μαρόκο συνολικού μήκους 176 χλμ.
Η πηγές του ποταμού Loukos βρίσκονται στα Όρη Rif (αυτά που έχουμε αφήσει ήδη πίσω μας) και εκβάλλει, στον Ατλαντικό Ωκεανό, στην πόλη Larache.
Όμως είναι γνωστό πως τα καλά, κάποια στιγμή, τελειώνουν και κάπου κοντά στο ύψος της περιοχής Hamma Sidi Othmane άρχισαν τα όργανα.
Τον καλό ασφαλτοστρωμένο δρόμο διαδέχτηκε ένας χιλιοπατημένος χωματόδρομος, που το χώμα του είχε γίνει πούδρα και σηκωνόταν σύννεφο. Κάποιες φορές μου ήταν αδύνατο να ξεχωρίσω άκρη, μέση, στροφή.
Αργήσαμε να καταλάβουμε ότι παρακάτω υπήρχε εργοτάξιο με έργα οδοποιίας και ασφαλτικών έργων και ότι η αιωρούμενη σκόνη ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τα φορτηγά του εργοταξίου που πηγαινοερχόντουσαν.
Τι να λέμε, μας κόπηκε η χαρά και έδωσε τη θέση της στην κατήφεια του άγνωστου. Τα παράθυρα έκλεισαν, το A/C έπιασε δουλειά και στο κιβώτιο ταχυτήτων ¨κάρφωσα¨ τη δεύτερη ταχύτητα μέχρι νεωτέρας !
Μπροστα πηγαίνει ο Ιρλανδός πίσω πηγαίνει ο Ιουδαίος λέει ο στίχος του Ν. Γκάτσου κι´εδώ για Χ χιλιόμετρα μπροστά πηγαίνει ο φορτηγατζής και πίσω πηγαίνει η αφεντιά μας . . .
Και δεν νομίζω βέβαια να τον ενδιέφερε τον φορτηγατζή, είναι εξ´άλλου κοινό χαρακτηριστικό όλων τους, αν ερχόταν πίσω του άλλο όχημα. Είχε κεντραριστεί ο μπαγάσας στο χωματόδρομο και πήγαινε με το δικό του ΅ήρεμο¨ τέμπο.
Ήταν φανερό πως μπλέξαμε, όπως ήταν φανερό πως δεν θα μπορούσα εύκολα να του ξεφύγω όσο και αν διακαώς το ήθελα. Έ, όταν εδέησε, με επαναλαμβανόμενα γκαπ γκουπ στην αριστερη μεριά περισσότερο και λιγότερο στη δεξιά -σε ένα ίσιωμα- με χίλια ζόρια προσπέρασα τον αλαζόνα του χωματόδρομου. Tσίμα - τσίμα με πήρε, μια τρίχα από τον δεξιό καθρέφτη !
Επιτέλους, τι καλά έγινε κι´αυτό!
Αέρααα, ανοίγω παράθυρα τώρααα.
Δεν κράτησε κι´αυτό πολύ. Ούτε ένα χιλιόμετρο δεν απομακρυνθήκαμε όταν στο επόμενο χωμάτινο ¨chicane¨ είδαμε και το προπορευόμενο φορτηγό, τότε συνηδητοποιήσαμε πως την βάψαμε και μας είναι άγνωστο μέχρι που θα έχουμε υποχρεωτικά συντροφιά μας την δική τους παλιοπαρέα.
Ναι, μας ήταν δύσκολο να το ¨χωνέψουμε¨ ότι μας έλαχε κάτι τέτοιο αφού ζήτημα ήταν αν είχαμε διασταυρωθεί, έως εκείνη την ώρα, με πέντε αυτοκίνητα.
<<Αγάλια>> έκραξα, για να το ακούσω κι´εγώ. Άστον να φύγει γμτ, μην το πλησιάζεις το ρημάδι, κρατήσου αλάργα.
Κάπως έτσι νομίζαμε ότι κατορθώσαμε και τη σκαπουλάραμε και συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε το καταπληκτικό μέρος που απλωνόταν όσο πήγαινε το μάτι μας !
Η σκνίπα της χαράς μας, η μαγεία των λίγων λεπτών, χάλασε όταν διασταυρωθήκαμε με το αντίθετα κινούμενο φορτηγό με τα τεράστια ζάντολάσιχα των 22,5᾽᾽ που μας παίδεψε με τη σειρά του φτιάχνοντας το δικό του νεφέλωμα σκόνης πίσω του στο οποίο, θέλοντας και μη, εγκλωβιστήκαμε γρήγορα αποκωμένοι για ακόμη μια φορά από το υπόλοιπο περιβάλλον.
Η δεύτερη ταχύτητα είχε ξεχαστεί, από πλευράς μου στο κιβώτιο ταχυτήτων και το κατάλαβα όταν θέλησα να σταματήσω κατεβάζοντας μηχανικά ταχύτητα.
Δεν γέλασα, μειδίασα από μέσα μου και φρενάρισα μέχρι να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο. Και τότε, χωρίς να βγω έξω, αποθανάτισα αυτό που με έκανε να σταματήσω !
Δεν κρατήσαμε λογαριασμό στο πόσα ήταν τα χιλιόμετρα της χωμάτινης έντασης όπως επίσης και πόση χρονοκαθυστέρηση μας έφερε αλλά μπροστά μας ξανοιγόταν και πάλι ο ασφάλτινος ¨παράδεισος¨ που ωσονούπω θα μας έβγαζε στο Κsar El Kebir.
Δεν ανησυχοὐσαμε πλέον για αυτό που αντικρύζαμε δηλαδή τα γαιδουράκια που πάλευαν να πορευτούν με καβάλα τους ιδιοκτήτες τους στις άκρες του δρόμου, ήμασταν σίγουροι ότι βρισκόμασταν σε καλό δρόμο.
Τα τζάμια του αυτοκινήτου παρέμεναν βρώμικα (θολά και σκονισμένα) αφού το πιτσιλιστήρι μαζί με τους υαλοκαθαριστήρες δεν έκαναν καλά τη δουλειάς τους και κάποια βοήθεια από εμάς δεν είχαν γιατί μας έλειπαν, ένα καθαρό μπουκάλι με καπάκι στο οποίο θα ανακατεύαμε τρία φλιτζάνια βότκα + τέσσερα φλιτζάνια νερό + δυο κουταλάκια του γλυκού υγρό απορρυπαντικό πιάτων !
Δεν μας καλωσόρισε ανθρώπινη ψυχή μπαίνοντας στην πόλη, μόνο ο καλοκαιριάτικός ήλιος που έκανε σωστή δουλειά, με τα πάντα να γυάλιζαν από τις βιτρίνες των μαγαζιών, τα φύλλα των δέντρων ακόμα και οι πλάκες του πεζοδρομίου.
Η πόλη Ksar el Kebir (το Μεγάλο Κάστρο) βρίσκεται περίπου 160 χλμ βόρεια της Rabat με πληθυσμό +126.000 κατοίκους. Είναι κοντά στον ποταμό Loukos που κάνει την πόλη μία από τις πλουσιότερες γεωργικές περιοχές του Μαρόκου.
Το Ksar el-Kebir παρέχει σχεδόν το 20% της απαιτούμενης ζάχαρης της χώρας.
Προκαλεί εντύπωση σε ποιο βαθμό τα γαιδουράκια έξακουθούν και λύνουν σε αρκετούς το πρόβλημα της μετακίνησης και της μεταφοράς αγαθών. Τύφλα να´χουν τα ¨δικά μας¨ Nissan Navara και τα Toyota Hilux (και δεν κράζω, δεν απαξιώνω γιατί δεν έλαχε να´χω κάποιο απ´όλα ποτέ μου).
Τα σύννεφα στον ορίζοντα βλέπουμε να πληθαίνουν παράλληλα με τη ζέστη που την νιώθουμε ότι αισθητά έχει υποχωρήσει.
Το αεράκι είναι δροσερό και βέβαια ευπρόσδεκτο και μυρίζει θάλασσα. Τα σημάδια δείχνουν πως πλησιάζουμε ολοένα προς τις ακτές του Ατλαντικού στα Δυτικά σύνορα της χώρας.
Δεν είχαμε λόγο και δε θα κάναμε κάποια στάση και στο μυαλό μας ήταν η έξοδος από την πόλη για να πάρουμε τον αυτοκινητόδρομο Α5 μέσω του επόμενου επαρχιακού δρόμου Ρ4208 μήπως έτσι κερδίσουμε το χαμένο χρόνο του χωματόδρομου και των έργων.
Προχωρόντας φθάσαμε στη διασταύρωση με τους επαρχιακούς δρόμους Ρ4216 και Ρ406 και άμεσα πήραμε τον Ρ406 προς τα Δυτικά.
Με την κυκλοφοριακή κίνηση κάπως να ζωντανεύε, λίγο αργότερα, φθάσαμε στη διακλάδωση με τον αυτοκινητόδρομο και τους ανισσόπεδους δαχτύλιους.
Στη δική μας κατεύθυνση έπρεπε να εκτελέσουμε ένα μόνο μέρος των, κάτι σαν το λογότυπο
του AIDS .
Μπαίνω σ´αυτό με 50χλμ, αντάμα σχεδόν με ένα λευκό Citroen C4 που αμέσως με προσπερνά.
Μπροστά το Citroen C4 και πίσω του εγώ, βγαίνουμε και βρίσκόμαστε στον αυτοκινητόδρομο.
Και τότε, έγινε το κού_κου !
Με την έξοδό μας στον αυτοκινητόδρομο καραδοκούσε ένα μπλόκο της Τροχαίας, οι οποίοι σταματούν βέβαια το Citroen C4 αλλά μαζί και εμένα !
Τα γνωστά αργά διαδικαστικά (δεν τα έχουμε λησμονήσει) με τον Αστυνομικό που πλησίασε, ο οποίος όμως δεν είχε αρμοδιότητες. Γι´αυτό με οδήγησε στο παραπέρα παρκαρισμένο βανάκι όπου είχε το ¨Γραφείο¨ του ο Αξιωματικός των, το ίδιο είχε προηγηθεί και με τον προπορευόμενό μου όμως από άλλο Αστυνομικό.
Την ώρα που πλησιάζαμε το βανάκι ο ιδιοκτήτης του Citroen C4 τα είχε βρει στα γρήγορα, γηγενής γαρ, και έφευγε φουριόζος αλλά και χαμογελαστός !
Αφού, αφού . . .
Παραδέχθηκα ενώπιόν του ότι έτρεχα ακολουθώντας πιστά τον προπορευόμενό μου, κατάφερα όμως να τον πείσω ότι δεν είναι δίκαιο να διώχνουν ατιμωρητί τον πατριώτη τους που με προσπέρασε μάλιστα πριν μέσα στο δαχτυλίδι και άρα έτρεχε ακόμη περισσότερο απ´ότι εγώ.
Ο Αξιωματικός, ήπιε μια γουλιά από αυτό που έπινε και έγνεψε ανόρεχτα στον Αστυνομικό (μια κίνηση τύπου άι σιχτίρ) και με άφησε να φύγω δίνοντάς μου πίσω τη χαρτούρα, χωρίς νουθεσία και επιβολή ποινής.
Γυρίζω στο αυτοκίνητο και βλέπω την Μάτα να έχει βγάλει και να κρατά στο χέρι της όσα χαρτονομίσματα σε DH κυκλοφορύσαν στα πορτοφόλια μας και με το που με βλέπει ρωτάει :
<<Πόσα θα πάει το μαλλί ; >>.
Ανοίγω πόρτα, τις δίνω τη χαρτούρα για τακτοποίηση και βάζω εμπρός το αυτοκίνητο λέγοντας της <<ΜΗΔΕΝ>>.
Την κοιτούσα, δεν καταλάβαινε και κουνούσε σαστισμένη το κεφάλι της !
Έλα μου, μπήκαμε πάλι στον πολιτισμό της είπα και έκανα ένα μικρό σπινάρισμα φεύγοντας.
Να κάνουμε ένα καφεδάκι εδω γύρω στο πως το είπαμε, Forest Maamora, που δείχνει και εν δυνάμει ωραίος χώρος, έπεσε η ερώτηση τραβόντας ταυτόχρονα το χειρόφρενο.
Αρκετά τα πεταμένα αντικείμενα που οι αράχνες τα είχαν μετατρέψει σε κατοικίες τους και πολλά τα σκουληκοφαγωμένα ξύλα από τους τερμίτες και καμιά ζώσα ύπαρξη.
Εντός ολίγου, πίναμε τη φραπεδιά της ημέρας κρύα μεν αλλά χωρίς παγάκια δε (το´χουμε ειεπί βέβαια και δεν θα το θυμάστε, πάντα έχουμε τα γνωστά φακελάκια μαζί μας, συγκαταλέγονται στα must που πρέπει να κουβαλήσουμε μαζί μας, όπως άλλοι με τα πέντε-έξι ειδών παυσίπονα).
Η στάση ήταν σύντομη και συνεχίσαμε την πορεία μας στον καλοφτιαγμένο αυτοκινητόδρομο που πότε είχε διπλή διαχωριστική γραμμή και πότε χαμηλό στηθαίο στη μέση. Στην μεγαλούπολη Kenitra ο αυτοκινητόδρομος δεν προσκυνά, περνάει από έξω, έτσι η απόσταση μαζεύτηκε γρήγορα αλλά με την νέα μας τροχαιοκαθυστέρηση ήλθε πάλι, μία η άλλη !
Έλα λίγο ακόμη και φθάσαμε, είπα όταν το GPS λάλησε ράθυμα <<Bettana>>, που είναι μία από τις πέντε περιοχές της πόλης Salé, λίγα μόνον χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Rabat.
Πλησιάζοντας στην ευρύτερη περιοχή της Rabat, πήραμε και ένα δελτίο καιρού για να´χουμε να λέμε πως αν και ήταν κατακαλόκαιρο οι θερμοκρασίες, στο σύνολό τους, δε θα μπορούσαν να είναι και καλύτερες για αυτό το ταξίδι μας.
Η καλή ρυμοτομία που συναντήσαμε, από τα περίχωρα, συνεχίστηκε έως το κέντρο της πόλης.
Παρ´όλο τον κόντρα ήλιο το GPS, άξιο, μας οδήγησε στον προορισμό μας
Και έπειτα από ένα καθ´υπόδειξη παρκάρισμα στην άκρη του δρόμου, λόγω παρκαδόρου που έκοψε μέχρι και την κίνηση, έναντι των 30DH για 24 ώρες και χωρίς απόδειξη η άφιξή μας στο από το έτος 1918 ξενοδοχείο, έγινε γύρω στις 15.00 μ.μ