• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Τανζανία Τανζανία/σε αποστολή

xena

Member
Μηνύματα
9
Likes
28
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη
Ταξίδι-Όνειρο
Αγία Πετρούπολη

Η πρόταση για το ταξίδι στην Τανζανία, έγινε σε μία πολύ δύσκολη φάση της ζωής μου. Εργαζόμουν σε μία ανθρωπιστική οργάνωση για πολλά χρόνια, οπότε θεώρησαν ότι ένα "field visit" ήταν ό,τι χρειαζόμουν εκείνη την περίοδο (τους ευχαριστώ πολύ).
Είχαμε ένα πρόγραμμα HIV-AIDS, οπότε ήταν ευκαιρία να το επισκεφτώ και να μαζέψω μαρτυρίες. Ήδη εκεί βρισκόταν μία συνάδελφος, οπότε θα ταξίδευα μόνη. Έπρεπε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να κάνω όλα τα απαραίτητα εμβόλια, κάτι το οποίο δεν πρόλαβα τελικά, γιατί κάποια εμβόλια έπρεπε να γίνουν με διαφορά ημερών πράγμα το οποίο δεν γινόταν γιατί δεν είχα το χρόνο. Έκανα όμως τα πιο βασικά οπότε ήμουν οκ.

Το ταξίδι ξεκινούσε στις 29 Ιουλίου. Η πτήση ήταν αργά το βράδυ και το δρομολόγιο ήταν Αθήνα-Γιοχάνεσμπουργκ και μετά εσωτερική πτήση για Νταρ-Ελ-Σαλάμ. Φτάνοντας στο Ελ.Βενιζέλος συνάντησα μία από τις συνηθισμένες ιστορίες του τύπου "η πτήση είναι overbooked,οπότε δεν μπορείτε να ταξιδέψετε". Δε θα σταθώ σε αυτό, γιατί εννοείται ότι ταξίδεψα, απλά το αναφέρω ως σύνηθες γεγονός ειδικά της Ολυμπιακής. Μου έχει τύχει αρκετές φορές αλλά έχω πάντα την τύχη με το μέρος μου και είμαι από αυτούς που ταξιδεύουν πάντα.

Η πτήση ήταν μεγάλη, περίπου 9 ώρες μέχρι Γιοχάνεσμπουργκ. Μετά είχα αναμονή για περίπου 6 ώρες και πραγματικά ήμουν ένα ενδιαφέρον θέαμα, μόνη, να τριγυρίζω γύρω-γύρω σε ένα υπέροχο αεροδρόμιο με σκοπό να βρω κάπου να καθήσω και να καπνίσω. Τελικά κατέληξα σε ένα καφέ-μπαρ στο οποίο ήμουν η μόνη γυναίκα και συγκεκριμένα η μόνη λευκή γυναίκα καπνίστρια. Εγώ βέβαια απτόητη. Ήδη είχα αρχίσει και ένιωθα όμορφα. Τόσα χρόνια σε ανθρωπιστική οργάνωση και τώρα έφτανε η ώρα που θα έβλεπα με τα μάτια μου, αυτά για τα οποία δούλευα.

Όταν ήρθε η ώρα για την εσωτερική πτήση, επιβιβαστήκαμε σε ένα αεροπλάνο που όμοιό του δεν έχω ξαναδεί. Δεν θυμάμαι ποια εταιρία ήταν, αλλά το αεροπλάνο ήταν σίγουρα για απόσυρση. Ήμουν τόσο κουρασμένη, ώστε με το που κάθησα στη θέση μου αποκοιμήθηκα. Η εσωτερική πτήση ήταν περίπου 3 ώρες. Το μόνο που θυμάμαι από αυτήν την πτήση είναι ένα καρούμπαλο που απέκτησα καθώς ή είχε πολλά κενά αέρος ή ο πιλότος ήταν μεθυσμένος. Ήμουν όμως τόσο κουρασμένη που ούτε το χτύπημα στο παράθυρο δε με ξύπνησε (και ούτε και κανένας άλλος όμως). Κάποια στιγμή ανοίγω τα μάτια μου και βλέπω το αεροπλάνο , σταματημένο και σχεδόν άδειο. Όπως ήμουν από τον ύπνο δεν καταλάβαινα τι γινόταν. Κάποια στιγμή βλέπω μία αεροσυνοδό να ελέγχει τις ζώνες των επιβατών και τη ρωτάω τι συνέβη. Η αεροσυνοδός μου απαντά "Ξεκινάμε για Κιλιμάντζαρο". Τότε ξύπνησα για τα καλά. Το αεροπλάνο είχε φτάσει στο Νταρ, είχαν κατέβει οι επιβάτες αλλά εγώ είχα μείνει μέσα γιατί κοιμόμουν του καλού καιρού. Την κοιτάζω πανικόβλητη και της εξηγώ ότι εγώ δεν πάω Κιλιμάντζαρο και φυσικά το ίδιο πανικόβλητη και αυτή άρχισε να φωνάζει στον πιλότο να ειδοποιήσει να φέρουν πάλι τη σκάλα γιατί μια ξανθιά απλά είχε αποκοιμηθεί και δεν είχε κατέβει στον προορισμό της. anyway, το θέμα είναι ότι κατέβηκα και ας με κοιτούσαν όλοι γελώντας......

Στο αεροδρόμιο με περίμενε η συνάδελφος μαζί με τον οδηγό που θα είχαμε τις επόμενες μέρες, τον υπέροχο Χαμίντου. Ήταν πια αργά το απόγευμα όταν πρωτοπάτησα το πόδι μου στο Νταρ και είχε απίστευτη υγρασία. Επειδή βρισκόμουν εκεί λόγω δουλειάς οι κανόνες ασφαλείας μας επέβαλαν να πάμε κατευθείαν στο σπίτι που θα μέναμε, γιατί η ώρα πλησίαζε 22.00 και απαγορευόταν να κυκλοφορούμε έξω μετά από αυτήν την ώρα. Το σπίτι βρισκόταν για λόγους ασφαλείας πάλι, στην πιο ακριβή περιοχή του Νταρ (σαν να λέμε στη δική μας Εκάλη) και ήταν πραγματικά πολύ οξύμωρο γιατί λίγα τετράγωνα πιο πέρα τα σπίτια δεν ήταν παρά παραπήγματα. Έτσι είναι όμως σχεδόν σε όλες τις χώρες της Αφρικής. Υπάρχει ή πλούτος ή φτώχεια. Κοιμηθήκαμε νωρίς γιατί στις 7.00 είχε εγερτήριο γιατί θα πηγαίναμε οδικώς στην περιοχή που ήταν η αποστολή. Το Μακέτε βρισκόταν 12 ώρες οδικώς από την πρωτεύουσα και σε υψόμετρο περίπου 2.200 μέτρων. Ανήκει στην επαρχία της Ιρίνγκα και βρίσκεται στο νοτιότερο άκρο της Τανζανίας, εκεί όπου οι δρόμοι συνεχίζουν για Ζάμπια ή Μαλάουι.

Η διαδρομή προς Μακέτε ήταν μαγευτική. Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ήταν μέσα από ένα πάρκο όπου κάθε λίγο βλέπαμε ή ελέφαντες ή μπαμπουίνους ή καμηλοπαρδάλεις ή ζέβρες ή ή......
Ένιωσα τόσο άσχημα που καταπατούσα το χώρο τους!!!!!! Μέσα στη ζούγκλα αυτοκινητόδρομος. Ζαλίσαμε τον Χαμίντου κάθε λίγο και λιγάκι να σταματάει για να βλέπουμε τα διάφορα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον. Και η ίδια η φύση όμως οργίαζε. Δάση τροπικά στην παραθαλάσσια ζώνη εναλλάσονταν με επιβλητικά baobab, δέντρα με τεράστιους κορμούς και κλαδιά που μοιάζουν με ανθρώπινα χέρια, δημιουργώντας ένα τοπίο με διάσπαρτα γλυπτά της φύσης.
Η διαδρομή μεγάλη αλλά με τίποτα δεν κλείναμε τα μάτια μας. Κάποια στιγμή ο Χαμίντου μας πήγε σε ένα εστιατόριο για φαγητό το οποίο ήταν στη μέση του πουθενά. Οι περισσότεροι Έλληνες ίσως να πάθαιναν "εγκεφαλικό" σε αυτό το εστιατόριο αν σκεφτούμε ότι εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχουν μαχαιροπήρουνα στα εστιατόριά τους. Εγώ όμως το θυμάμαι και χαμογελάω. Τι παραγγέλνουμε? Οι οδηγίες προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων επέβαλλαν κοτόπουλο. Έτσι λοιπόν βρεθήκαμε να τρώμε με τα χέρια κοτόπουλο με μια υπέροχη καυτερή σως πιπεριάς. Το καλύτερο όλων βέβαια ήταν η ύπαρξη coca-cola. Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Αν είναι δυνατόν. Είναι παντού.....Ακόμα και σε μία περιοχή ό,που το κατακεφαλήν ετήσιο εισόδημα ανέρχεται στην καλύτερη περίπτωση στα 150 δολάρια. Ο Χαμίντου κάθησε σε άλλο τραπέζι και ας τον πιέζαμε να καθήσει μαζί μας. Δεν μας επέτρεψε ούτε να τον κεράσουμε. Αλλά έτσι είναι παντού οι ωραίοι και περήφανοι Άντρες.

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας γρήγορα, γιατί έπρεπε να είμαστε στο Μακέτε πριν τις 22.00 και όπως μας ενημέρωσε ο Χαμίντου οι τελευταίες 3 ώρες της διαδρομής θα ήταν off road. Το τοπίο άλλαξε πάλι. Τώρα περνούσαμε ατελείωτες φυτείες τσαγιού (γνωστής και στην Ελλάδα μάρκας). Τελευταία στάση πριν το Μακέτε μία "πόλη" της οποίας το όνομα δεν θυμάμαι, όπου εκεί είδαμε μία ομάδα Μασάι οι οποίοι είχαν πάει για κάποιες συναλλαγές. Τους κοιτούσαμε με το στόμα ανοιχτό. Ήταν υπέροχοι με τα πολύχρωμα μεταξωτά τους και τα τεράστια σκουλαρίκια τους.

Και πλέον είχαμε μπει στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής. Ακόμα το θυμάμαι και πονάω. Στην αρχή ήταν αστείο, αλλά μετά τη μία ώρα είχαμε αρχίσει και κουραζόμασταν. Ο Χαμίντου γελούσε μαζί μας. Οι "μουζούνγκου" (λευκοί) δεν ήταν μαθημένοι σε τέτοιου είδους διαδρομές. Όμως, όντως, μετά από περίπου 3 ώρες τελείωσε το βασανιστήριο μας και βρισκόμασταν πια στο Μακέτε.......
 

Attachments

chrikky

Member
Μηνύματα
1.122
Likes
274
Επόμενο Ταξίδι
Στη Μόσχα αδερφές μου...
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη ξανά...
τι όμορφες ιστορίες ξεκινήσανε σήμερα στο φόρουμ!

τι μαγευτικές εικόνες μας περιγράφεις xena!

περιμένουμε τη συνέχεια! :D
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.153
Likes
10.978
Αλλά έτσι είναι παντού οι ωραίοι και περήφανοι Άντρες.
Είσαι τόσο τυχερή που βρέθηκες σ' αυτή την τόσο ωραία και περήφανη ήπειρο! Το εννοώ!
Αλλά πάνω απ' όλα είσαι τυχερή που κάνεις μία τόσο ενδιαφέρουσα δουλειά! Συγχαρητήρια!:clap:
 

xena

Member
Μηνύματα
9
Likes
28
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη
Ταξίδι-Όνειρο
Αγία Πετρούπολη
Τανζανία/Μακέτε

Μακέτε......
Με τι λόγια να περιγράψω μία πόλη που για εμάς τους εκσυγχρονισμένους ευρωπαίους στην καλύτερη περίπτωση μοιάζει με χαλάσματα? Το μόνο νορμάλ κτίριο στην περιοχή και πάλι ήταν το δικό μας. (Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ο μόνος λόγος που επιλέγουμε τα συγκεκριμένα σπίτια, τα οποία όλα είναι περιτριγυρισμένα με ψηλούς τοίχους, είναι η ασφάλεια. Δυστυχώς, η φτώχεια είναι κακός σύμβουλος.) Βέβαια με την άφιξή μας δεν είδα πολλά, γιατί ήταν ήδη αργά το βράδυ.

Το μόνο που ένιωσα ήταν πολύ κρύο. Και αυτό γιατί καθώς ετοιμαζόμουν για το ταξίδι, ενημερώθηκα μεν ότι εκεί είναι χειμώνας, "αλλά πόσο χειμώνας μπορεί να είναι στην Αφρική?" Έτσι λοιπόν το πιο χοντρό ρούχο που είχα μαζί μου ήταν ένα ψιλό αδιάβροχο. Καλά να πάθω. Να σημειωθεί ότι η καταγωγή μου είναι από ένα χωριό, του οποίου το υψόμετρο είναι 1.150 μέτρα και το Δεκαπενταύγουστο φοράμε χειμωνιάτικα. Με ποια λογική λοιπόν εγώ, ξεκίνησα για μια περιοχή με υψόμετρο 2.200 μέτρων με τέτοια ρούχα? Κανείς δεν ξέρει. Και κανείς όμως δεν μπορούσε και να με βοηθήσει. Η συνάδελφός μου είναι ιδιαίτερα μικρόσωμη και εγώ με 1.75 ύψος δε χωρούσα με τίποτα στα ρούχα της. Έτσι λοιπόν, τα βράδια και τα πρωινά στο Μακέτε τα θυμάμαι επειδή έκανε πολύ κρύο.

Λίγο μετά αφού τακτοποιηθήκαμε στο σπίτι, ο αρχηγός της αποστολής ήρθε και μας βρήκε και μας πήρε για το άλλο σπίτι της αποστολής, ό, που έκαναν ένα πάρτυ για κάποιον εθελοντή που έφευγε. Παρ' όλη την κούρασή μας πήγαμε, γιατί σε τέτοια μέρη δεν πρέπει να αφήνεις λεπτό ανεκμετάλλευτο. Ήταν ένα υπέροχο πάρτυ αρμονικής συνύπαρξης τόσων διαφορετικών εθνικοτήτων και χρωμάτων. Στην επιστροφή μας πια στο σπίτι εξαντλημένες το μόνο που θέλαμε ήταν να κοιμηθούμε. Όμως από ένα παρακείμενο σπίτι ακούγαμε τραγούδια και γέλια. Πάρτυ θα κάνουν και εκεί σκεφτήκαμε. Με τα πολλά κοιμηθήκαμε, αλλά το επόμενο πρωί ήρθαμε σε πρώτη επαφή με τον πολιτισμό της Αφρικής.

Οι φύλακες του σπιτιού μας ενημέρωσαν όταν τους ρωτήσαμε, ότι δε γινόταν πάρτυ, αλλά αντιθέτως πενθούσαν κάποιον που είχαν χάσει από AIDS. Και εκεί πραγματικά σοκαριστήκαμε. Ήταν τόσο χαρούμενες οι μελωδίες τους, που πραγματικά για τα δικά μας δεδομένα ήταν απίστευτο ότι αυτοί οι άνθρωποι, με αυτές τις μουσικές αποχαιρετούσαν για πάντα ένα δικό τους άνθρωπο. Ίσως όμως, να έχουν πιο σωστή άποψη από τη δική μας. Κάποιος φεύγει μακρινό ταξίδι. Οφείλεις να τον αποχαιρετήσεις χαρούμενα.....

Το πρωινό που ξημέρωσε ήταν πολύ κρύο. Βγαίνοντας στην αυλή του σπιτιού δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε το υψόμετρο, γιατί η ομίχλη ήταν μέχρι τα πόδια μας και δεν βλέπαμε τίποτα. Ο Πάμπλο, ο αρχηγός της αποστολής, πρότεινε να μας ξεναγήσει στην πόλη. Ο όρος "πόλη" είναι λίγο λάθος, αλλά έτσι την χαρακτηρίζουν, οπότε σαν πόλη την αναφέρω κι εγώ. Τα σπίτια είναι χτισμένα από λάσπη και ο κεντρικός δρόμος είναι χωματόδρομος. Οι υπόλοιποι δρόμοι είναι απλώς μονοπάτια. Στην αρχή, λίγο, σοκαρίστηκα. Μελαγχόλησα λίγο με το θέαμα, αλλά ποια είμαι εγώ για να κρίνω? Τα γελαστά πρόσωπα των παιδιών που μας έπαιρναν από πίσω, μου θύμησαν ότι για να είσαι ευτυχισμένος δεν χρειάζεσαι τις τσιμεντένιες πολυκατοικίες.

Συναντήσαμε πολύ κόσμο στον περίπατό μας και όλοι ήξεραν τον Πάμπλο και τον χαιρετούσαν με σεβασμό. Κάποια στιγμή πιάσαμε την κουβέντα με ένα ντόπιο και με ρώτησε όλο περηφάνια "Σας αρέσει η πόλη μας?". Ένα τεράστιο χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπό μου ξεχνώντας ό,τι πέρασε από το μυαλό μου προς στιγμήν και του απαντώ "Είναι η πιο όμορφη πόλη του κόσμου". Το είπα και το εννοούσα. Αυτοί οι άνθρωποι, όπως ενημερώθηκα, δεν έχουν πάει ποτέ πουθενά πέρα από την πόλη τους. Δεν έχουν πάει καν στην πρωτεύουσα της Τανζανίας. Γι'αυτούς όλος ο κόσμος είναι ίδιος. Όλα τα σπίτια είναι ίδια. Άρα λοιπόν, έχουν μία πολύ όμορφη πόλη. Ειδικά από τη στιγμή που έχουν και νοσοκομείο (εκεί εμπλέκεται το δικό μας έργο) είναι και η πιο πλούσια πόλη. Πόσο απλή σκέψη και πόσο αληθινή.....
 

Attachments

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.784
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Σιγουρα πηρες πολυ περισσοτερα απο οσα προσφερες σε ανθρωπους το εχουν πραγματικα αναγκη :)
Περιμενουμε τη συνεχεια xena!Πολυ ομορφη αφηγηση :)
 

NTINA

Member
Μηνύματα
820
Likes
147
Επόμενο Ταξίδι
Άγραφα
Ταξίδι-Όνειρο
Γουατεμάλα
Αγαπητή xena και μόνο ο σκοπός του ταξιδιού σου μ έχει καθηλώσει.:)
 

xena

Member
Μηνύματα
9
Likes
28
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη
Ταξίδι-Όνειρο
Αγία Πετρούπολη
παιδιά, σας ευχαριστώ. Αγχωνόμουν λίγο γιατί ο xenos πρότεινε να γράψω μία ιστορία για την Τανζανία, αλλά δεν είχα να γράψω τίποτα τουριστικό. Ελπίζω να μην είναι αντίθετο με τους κανόνες του forum. Επίσης να σημειωθεί ότι δεν έχω ξαναγράψει κάτι με θέμα τα ταξίδια, οπότε συγχωρήστε με αν δεν είμαι και τόσο περιγραφική.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.784
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Μια χαρα ειναι η περιγραφη σου.Οπως λεει και η Ντινα και μονο ο σκοπος του ταξιδιου αρκει για να το κανει ιδιαιτερα ενδιαφερον.
Να τον ακους τον Xeno Xena :lol:
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Μπραβο xena η ιστορια σου διαβαζεται μονορουφι και εισαι αρκετα περιγραφικη.
Κανενας μας δεν ειναι συγγραφεας απο δω μεσα αλλα κατα καιρους ξεπηδανε μερικα ταλεντα στο φορουμ.
Εξαλλου ο σκοπος της επισκεψης σου στη Τανζανια ειναι μοναδικος και εισαι αξια συγχαρητηριων για το λογο που πηγες.;)

Ανυπομονω για τη συνεχεια.........:reading:xenos.
 

Leftris B

Member
Μηνύματα
1.824
Likes
1.200
Επόμενο Ταξίδι
τοσκάνη
Ταξίδι-Όνειρο
japan
νομίζω ότι κατάφερες να μας ταξιδέψεις και μας, ευχαριστούμε περιμένω την συνέχεια;)
 
Μηνύματα
245
Likes
897
Σε ένα ταξίδι, με τέτοοιο σκοπό, κανέίς δεν αναζητά περιγραφές. Πήγες εκεί για ένα λόγο.. Να βοηθήσεις, να συνδράμεις, να ανακουφίσεις...Γιά το τί έκανες για τούς ντόπιους, σ' αυτή την αποστολή, είναι το δικό μας ζητούμενο. ΄Ολοι εμείς, που δεν τολμούμε να κουνήσουμε από τον τόπο μας, θαυμάζουμε τούς ανθρώπους που εγκαταλείπουν τίς ανέσεις τους και την καλοπέρασή τους, για να προσφέρουν χείρα βοηθείας στον συνάνθρωπο, με όλους τούς κινδύνους που συνεπάγεται αυτό το εγχείρημα. Σε παρακαλώ, γράψε όλες τίς λεπτομέρειες τής αποστολής σου. Τί βίωσες, τί αντιμετώπισες, πώς σ' αντιμετώπισαν οι Τανζανοί, πώς σάς ευχαριστούσαν για τήν προσφορά σας...Γράψε...
Στέλλα
 

xena

Member
Μηνύματα
9
Likes
28
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη
Ταξίδι-Όνειρο
Αγία Πετρούπολη
Τανζανία/Μακέτε

Αυτοκίνητα πουθενά. Τα μόνα αυτοκίνητα στο Μακέτε ήταν τα 3 δικά μας τζιπ και κανά δυό άλλα, άλλων οργανώσεων. Κάποια στιγμή βλέπουμε ένα φορτηγό, ανοιχτό, με κόσμο να κρέμεται από παντού. "Λεωφορείο" με ενημερώνουν. Λεωφορείο, που εξυπηρετούσε τους λίγο πιο "προνομιούχους" για τη μετάβαση στις γύρω περιοχές του Μακέτε.

Η θερμοκρασία ευτυχώς είχε ανέβει. Στη βόλτα μας, αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν οι διαφημίσεις της coca-cola παντού. Πολλά εκατομμύρια σε διαφημιστικές καμπάνιες το αγαπημένο μας αναψυκτικό. Γίνομαι λίγο γραφική με το συγκεκριμένο θέμα, αλλά όσο σκέφτομαι τα χιλιάδες δολλάριο που ξοδεύτηκαν για να φτάσει η διαφημιστική καμπάνια σε ένα μέρος που τότε που ξεκινούσα να πάω δεν είχα μπορέσει να το βρω στο χάρτη, συγχίζομαι. Αν αντί για διαφήμιση τα δώριζαν για αγορά φαρμάκων δεν φαντάζομαι ότι θα είχαν την τρομερή απώλεια εσόδων. Πήγαμε στα γραφεία της οργάνωσης και όντως μας πρόσφεραν το συγκεκριμένο αναψυκτικό. Ήπιαμε λίγο στα γρήγορα για να ξεδιψάσουμε και φεύγοντας πήγαμε να χύσουμε ό,τι είχε απομείνει. Ο Πάμπλο μας σταμάτησε. Τον κοιτάξαμε έκπληκτες και μας λέει "Δεν πετάμε τίποτα. Κάποιος θα θέλει να πιει το υπόλοιπο". Τον κοίταξα με περιέργεια. Πήρε το μπουκάλι και το προσέφερε σε έναν οδηγό, ο οποίος το δέχτηκε με ευχαρίστηση. Μία κίνηση που δε θα σκεφτόμουν ποτέ να κάνω.

Στο δρόμο για το σπίτι, είδαμε πολλά παιδιά. Μόλις είχαν σχολάσει από το σχολείο, με τις ποδιές τους και τα βιβλία στα χέρια. Παρ'όλο που νομίζουμε ότι δεν τους ενδιαφέρει η μόρφωση, ειδικά στην Τανζανία, γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια και από την κυβέρνηση και από διάφορες οργανώσεις για να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο. Και οι λόγοι δεν είναι μόνο οι γνώσεις, αλλά και η αλλαγή νοοτροπίας.Σαν λαός έχουν πολλές προλήψεις και είναι μία ιδιαίτερα συντηρητική και θρησκόληπτη κοινωνία. Η μαγεία αποτελεί μέρος των κοινωνικών τους πιστεύω. Γνωρίζουν τι είναι το AIDS και μιλούν γι'αυτό, αλλά παράλληλα πιστεύουν ότι όποιος έχει AIDS δεν υπήρξε καλός άνθρωπος. Έτσι λοιπόν προκαλείται μία σύγχυση, όπου κάποιος πρέπει να τους μάθει πως να τη διαλευκάνουν. 1 στους 4 κατοίκους πάσχει από HIV. Ανάμεσά τους και πολλά παιδιά. Πρέπει λοιπόν να μάθουν πως να προσέχουν, πως να διαχειρίζονται την ασθένεια, πως να την αποφεύγουν μα και πως να στηρίζουν τους ασθενείς.

Ορφανοτροφεία δεν υπάρχουν. Αντίθετα με ότι πιστεύουμε για τους "απολίτιστους" της Αφρικής, όταν οι γονείς ενός παιδιού πεθάνουν, την ανατροφή του θα την αναλάβει η θεία, η γιαγιά ή αν δεν υπάρχουν, κάποιος γείτονας. Ανοίγουν την αγκαλιά τους και καλοδέχονται το νέο μέλος της οικογένειας. Και αντιμετωπίζουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο.

Δεν βλέπεις εικόνες με σκελετωμένα παιδιά ή βλέμματα δυστυχισμένα. Ζουν από την κτηνοτροφία και τα αγροτικά προϊόντα. Θα μπορούσαν φυσικά να έχουν καλύτερο βιωτικό επίπεδο, αλλά θέλει χρόνο ακόμα. Οι επόμενες γενιές σίγουρα θα πάνε τον πολιτισμό τους και την ανάπτυξη πιο μακριά.

Τα παιδιά μας κοιτάνε και γελούν. Τα πιο μικρά μας πλησιάζουν. Θέλω να τα φωτογραφίσω αλλά δεν θέλω να τα τρομάξω. Τραβάω μια φωτογραφία και τους τη δείχνω και πεθαίνουν στα γέλια. Ξεκινήσαμε ένα τρελλό πάρτυ φωτογραφιών. Έβγαζα μία και τους την έδειχνα. Όλη την ώρα η ίδια δουλειά. Τα πιο μεγάλα παιδιά μας κοιτούσαν με συστολή και χαμογελούσαν ντροπαλά.

Από το βάθος ακούσαμε τραγούδια. Πήγαμε προς τα εκεί και είδαμε πολύ κόσμο να τραγουδά και να χορεύει. Παρασυρθήκαμε και εμείς και ακολουθήσαμε τους ρυθμούς τους. Ήταν μια χριστιανική οργάνωση ό,που έκανε το κήρυγμά της μέσω τραγουδιού, όπως βλέπουμε στην τηλεόραση. Δεν καταλαβαίναμε τι έλεγαν, αλλά είχαμε γίνει ένα με τους ντόπιους και χορεύαμε και γελούσαμε και δε μας ένιαζε που η σκόνη που σηκωνόταν μας είχε κάνει όλους χάλια. Άλλωστε για να γνωρίσεις πραγματικά μία χώρα πρέπει να γίνεις ένα με τους ανθρώπους της.
Ήταν όλα τόσο πρωτόγνωρα για μένα. Τόσο μακριά από τα υπέροχα ξενοδοχεία,τις τουριστικές ατραξιόν κλπ. Όμως ένιωθα τόσο ευτυχισμένη. Οι μυρωδιές του χώματος, τα βλέμματα των ανθρώπων, τα πλατιά τους χαμόγελα ήταν τα καλύτερα σουβενίρ που έχω πάρει ποτέ από ταξίδι.
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.269
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom