marstay
Member
- Μηνύματα
- 143
- Likes
- 223
- Επόμενο Ταξίδι
- Ακυρώθηκε!
- Ταξίδι-Όνειρο
- Μαδαγασκάρη
Επιστροφή λοιπόν στη Φες. Ανταλλάζουμε τηλέφωνα με τους Ιταλούς και κατευθύνομαι προς το Ριάντ για ξεκούραση και λίγο γράψιμο. Το ζευγάρι των Ιταλών ήταν πολύ φιλικά και ενδιαφέροντα άτομα. Τζόρτζιο και Γουλιελμίνο τα ονόματα τους και έμεναν στη Ρώμη. Κατεβαίνω λοιπόν μετά τη ξάπλα για φαγητό και κανένα πορτοκαλοχυμό. Κάπου εκεί ήταν που χτύπησε το τηλέφωνο και ήταν οι Ιταλοί όπου πήγαιναν στο cafe clock να με ρωτήσουν αν ήθελα να πάω. Εννοείται ότι ήθελα μιας και τόσα είχα ακούσει γι' αυτό το camel burger και δεν θα το έχανα με τίποτα. Έτσι βρίσκομαι στο cafe clock, στην ταράτσα. Αρκετοί τουρίστες στο μαγαζί αλλά και αρκετοί ντόπιοι κυρίως νεολαία. Για να βρεθείτε στο cafe clock θα πάρετε τον αριστερό κεντρικό δρόμο από την bab boujloud προς τα κάτω. Μετά από διακόσια μέτρα περίπου στα αριστερά σας θα δείτε μια πινακίδα με το όνομα του μαγαζιού. Αν δεν έχετε το νου σας θα το χάσετε. Δεν βγάζει και μάτι. Μπαίνετε στο στενάκι στα αριστερά και ανεβαίνετε σκαλάκια. Μόλις φτάσατε. Ωραίο μεγάλο μαγαζί με κόσμο όλη την ώρα. Αλκοόλ φυσικά δεν σερβίρει. Κάθομαι με τα παιδιά και τα λέμε περιμένοντας το burger. Ο Τζόρτζιο δουλεύει σε μια κατασκευαστική, του είχαν προτείνει να έρθει σε ένα project στην Ελλάδα για ένα χρόνο και αρνήθηκε η Γουλιελμίνο είναι δικηγόρος. Με τη κουβέντα ξεχαστήκαμε...να σου και τα burgers. Τόσα είχα ακούσει οπότε είχα μεγάλες προσδοκίες. Όπως γίνεται συνήθως όταν περιμένεις πολλά συνήθως απογοητεύεσαι. Κάπως έτσι έγινε και τώρα. Εντάξει δεν ήταν άσχημο αλλά όχι αυτό που περίμενα. Δεν ήταν ιδιαίτερα ζουμερό και οι πατάτες ψιλομπαγιάτικες, τέλος πάντων δεν κάνει να λέω και πολλά μιας και το κατασπάραξα...Με αργά βήματα κατευθύνομαι προς το Ριάντ μιας και είναι η τελευταία μου νύχτα στη Φες. Συναισθήματα ανάμεικτα. Όπως είπα και σε προηγούμενη ανάρτηση, η Φες δεν με κέρδισε (τουλάχιστον όχι με τη πρώτη). Από την άλλη οφείλω να πω πως πρόκειται για μία αυθεντική πόλη που σίγουρα θα τη θυμάστε για πολύ καιρό αν όχι για πάντα. Μια πόλη περίεργη με ανθρώπους πρόσχαρους, φιλόξενους και φιλότιμους. Ας κάνω μια παρένθεση. Όσοι ασχολούνται με τα τουριστικά είναι ψιλολαμόγια. Θα μου πείτε έτσι δεν είναι παντού; Ισχύει, αλλά σε κανά δυο περιστατικά με σκάσανε. Ένα με το δωμάτιο που μου βγάλανε τη πίστη με το κλιματιστικό και δεν δέχονταν να μου κάνουν καλύτερη τιμή, δεύτερον με τον οδηγό που αν και πολύ καλός με γύρισε σε όλα τα μαγαζάκια για να πάρει προμήθεια (και θα πήρε τελικά μιας και ψώνισα τα πάντα) και τέλος το γεγονός ότι κανείς (άντε σχεδόν κανείς) δεν σε βοηθάει με το αζημίωτο. Να δείτε τι γίνεται στο Μαρακές...Βέβαια αυτά τα περιστατικά όντως θα συνέβαιναν παντού και άλλωστε δεν μου χάλασαν ούτε στιγμή τη διάθεση. Αν αφεθείς στα στενάκια της μεδίνας, στις μυρωδιές και στα χρώματα θα σε ανταμείψει εκατό τοις εκατό. Άλλωστε όλο αυτό το χάος με τον κόσμο, το χάσιμο και τα παζάρια είναι μέρος της εμπειρίας, μέρος του παιχνιδιού.
Την επόμενη μέρα μαζεύω και κατευθύνομαι προς των σταθμό των τρένων. Επόμενος σταθμός Μαρακές. Αυτή τη φορά 1st class μιας και πρόκειται για 7 ώρες ταξίδι. Συνταξιδεύω με έναν τύπο ο οποίος όπως αποδείχτηκε στη πορεία ήταν ιδιοκτήτης της Air Arabia που έχει έδρα στο Μαρόκο. Κοίτα να δεις σκέφτομαι που από κει που τον είχα για κανέναν "που πεινάει" θα του δώσω και το CV μου σε λίγο. Κατεβαίνει αυτός και σκάνε δύο κοπέλες πιστεύω αρχικά πως είναι μητέρα – κόρη αλλά ήταν πολύ χύμα...άσε που η κόρη έχει κάτσει δίπλα μου, έχει βάλει τέρμα τη μουσική στο κινητό και μου ρίχνει ματιές ενώ ταυτόχρονα τραγουδάει τοπικά άσματα. Μάλιστα λέω και συνεχίζω να διαβάζω το βιβλιαράκι μου...Με τούτα και με εκείνα έφτασα στο Μαρακές. Τηλέφωνο στο Ριάντ όπου σε πέντε λεπτάκια ήταν εκεί. Το ριάντ που έκλεισα στο Μαρακές καμία σχέση με της Φες. Ήταν πιο πολύ σαν ξενοδοχείο. Αν και είχε τα παραδοσιακά στοιχεία, αυλή στη μέση, ταράτσα και τα σχετικά δεν του έλειπε τίποτα από μονάδα ξενοδοχείου. Μέχρι και πισίνα είχε. Όχι ότι τη χρησιμοποίησα αλλά κουβέντα να γίνεται. Το κλιματιστικό πάντως δούλευε και το τίμησα δεόντως. Τακτοποιώ τα πράγματα και κατεβαίνω για μια πρώτη γνωριμία με το Μαρακές. Ρωτάω, κλασσικά, στη ρεσεψιόν (βλέπεται τη διαφορά, στη Φες ρώταγα τον Μοχάμεντ) για τα διαθέσιμα day trips και κάποιες οδηγίες. Αφού με ενημερώνουν και είμαι ανάμεσα σε δύο εκδρομές – Essaouira ή Cascades d'Oujoude (νόμιζα πως ήμουν ανάμεσα σε δύο) φεύγω, για που αλλού; Μα για τη Djemma el Fnaa. Όσο πλησίαζα στη πλατεία τόσο ένοιωθα τον παλμό. Από μακριά βλέπω τον μιναρέ της Coutoubia mosque. Είναι το μεγαλύτερο τζαμί στο Μαρακές και ο μιναρές του φαίνεται από πολύ μακριά. Βοηθάει και στον προσανατολισμό. Ακόμα ήταν μέρα αλλά μόλις μπήκα στον χώρο της πλατείας ένοιωσα ένα μοναδικό συναίσθημα να με κατακλύζει. Ήταν το συναίσθημα που έχεις όταν συναντάς πρώτη φορά κάτι μοναδικό. Η συγκεκριμένη πλατεία με συνεπήρε με τη πρώτη. Δεν με ένοιαζε αν είχε τουρίστες, αν είχε ντόπιους, τίποτα. Ήταν το μέγεθος τέτοιο, ο κόσμος, οι πάγκοι, τα μηχανάκια, οι νερουλάδες, τα πορτοκάλια, τα φίδια και το κερασάκι η φωνή του ιμάμη που μου πείραν το μυαλό. Έκατσα σε μια γωνιά και χάζευα το μοναδικό θέαμα που ακούει στο όνομα Djemma el fna. Μια πλατεία χίλια πρόσωπα. Όσο πέρναγε η ώρα και νύχτωνε η πλατεία ζωντάνευε. Μέσα σε λίγη ώρα είχε γεμίσει πάγκους με φαγητά. Από καλαμάκια μέχρι θαλασσινά. Έκατσα σε έναν από τους πάγκους και έφαγα κουσκούς και σούπα για περίπου 30dhm. Αστείο δηλαδή. Ήπια δύο χυμούς πορτοκάλι και πείρα τον δρόμο για το ριάντ.
Ξάπλωσα και μέχρι να ηρεμήσω από τη σημερινή εμπειρία η ώρα είχε πάει μία και αύριο είχα πρωινό ξύπνημα μιας και θα γνώριζα το Μαρακές πιο διεξοδικά. Το δρομολόγιο που θα ακολουθούσα χοντρικά ήταν Bahia Pallace - συνοικία Mellah – Medersa - μουσείο Μαρακές, βιβλιοθήκη και στάση στο cafe Arab . Αυτά είχα στο νου μου για το πρωί μέχρι το μεσημέρι της επομένης. Έτσι λοιπόν με τη γλυκιά σκέψη της αυριανής ημέρας και κουκουλωμένος μέχρι τα μαλλιά, μιας και το γλυκό αεράκι του κλιματιστικού με προσέγγιζε απειλητικά προσπαθώντας να μου χαρίσει μια ωραιότατη ψύξη, με πήρε ο ύπνος...
Την επόμενη μέρα μαζεύω και κατευθύνομαι προς των σταθμό των τρένων. Επόμενος σταθμός Μαρακές. Αυτή τη φορά 1st class μιας και πρόκειται για 7 ώρες ταξίδι. Συνταξιδεύω με έναν τύπο ο οποίος όπως αποδείχτηκε στη πορεία ήταν ιδιοκτήτης της Air Arabia που έχει έδρα στο Μαρόκο. Κοίτα να δεις σκέφτομαι που από κει που τον είχα για κανέναν "που πεινάει" θα του δώσω και το CV μου σε λίγο. Κατεβαίνει αυτός και σκάνε δύο κοπέλες πιστεύω αρχικά πως είναι μητέρα – κόρη αλλά ήταν πολύ χύμα...άσε που η κόρη έχει κάτσει δίπλα μου, έχει βάλει τέρμα τη μουσική στο κινητό και μου ρίχνει ματιές ενώ ταυτόχρονα τραγουδάει τοπικά άσματα. Μάλιστα λέω και συνεχίζω να διαβάζω το βιβλιαράκι μου...Με τούτα και με εκείνα έφτασα στο Μαρακές. Τηλέφωνο στο Ριάντ όπου σε πέντε λεπτάκια ήταν εκεί. Το ριάντ που έκλεισα στο Μαρακές καμία σχέση με της Φες. Ήταν πιο πολύ σαν ξενοδοχείο. Αν και είχε τα παραδοσιακά στοιχεία, αυλή στη μέση, ταράτσα και τα σχετικά δεν του έλειπε τίποτα από μονάδα ξενοδοχείου. Μέχρι και πισίνα είχε. Όχι ότι τη χρησιμοποίησα αλλά κουβέντα να γίνεται. Το κλιματιστικό πάντως δούλευε και το τίμησα δεόντως. Τακτοποιώ τα πράγματα και κατεβαίνω για μια πρώτη γνωριμία με το Μαρακές. Ρωτάω, κλασσικά, στη ρεσεψιόν (βλέπεται τη διαφορά, στη Φες ρώταγα τον Μοχάμεντ) για τα διαθέσιμα day trips και κάποιες οδηγίες. Αφού με ενημερώνουν και είμαι ανάμεσα σε δύο εκδρομές – Essaouira ή Cascades d'Oujoude (νόμιζα πως ήμουν ανάμεσα σε δύο) φεύγω, για που αλλού; Μα για τη Djemma el Fnaa. Όσο πλησίαζα στη πλατεία τόσο ένοιωθα τον παλμό. Από μακριά βλέπω τον μιναρέ της Coutoubia mosque. Είναι το μεγαλύτερο τζαμί στο Μαρακές και ο μιναρές του φαίνεται από πολύ μακριά. Βοηθάει και στον προσανατολισμό. Ακόμα ήταν μέρα αλλά μόλις μπήκα στον χώρο της πλατείας ένοιωσα ένα μοναδικό συναίσθημα να με κατακλύζει. Ήταν το συναίσθημα που έχεις όταν συναντάς πρώτη φορά κάτι μοναδικό. Η συγκεκριμένη πλατεία με συνεπήρε με τη πρώτη. Δεν με ένοιαζε αν είχε τουρίστες, αν είχε ντόπιους, τίποτα. Ήταν το μέγεθος τέτοιο, ο κόσμος, οι πάγκοι, τα μηχανάκια, οι νερουλάδες, τα πορτοκάλια, τα φίδια και το κερασάκι η φωνή του ιμάμη που μου πείραν το μυαλό. Έκατσα σε μια γωνιά και χάζευα το μοναδικό θέαμα που ακούει στο όνομα Djemma el fna. Μια πλατεία χίλια πρόσωπα. Όσο πέρναγε η ώρα και νύχτωνε η πλατεία ζωντάνευε. Μέσα σε λίγη ώρα είχε γεμίσει πάγκους με φαγητά. Από καλαμάκια μέχρι θαλασσινά. Έκατσα σε έναν από τους πάγκους και έφαγα κουσκούς και σούπα για περίπου 30dhm. Αστείο δηλαδή. Ήπια δύο χυμούς πορτοκάλι και πείρα τον δρόμο για το ριάντ.
Ξάπλωσα και μέχρι να ηρεμήσω από τη σημερινή εμπειρία η ώρα είχε πάει μία και αύριο είχα πρωινό ξύπνημα μιας και θα γνώριζα το Μαρακές πιο διεξοδικά. Το δρομολόγιο που θα ακολουθούσα χοντρικά ήταν Bahia Pallace - συνοικία Mellah – Medersa - μουσείο Μαρακές, βιβλιοθήκη και στάση στο cafe Arab . Αυτά είχα στο νου μου για το πρωί μέχρι το μεσημέρι της επομένης. Έτσι λοιπόν με τη γλυκιά σκέψη της αυριανής ημέρας και κουκουλωμένος μέχρι τα μαλλιά, μιας και το γλυκό αεράκι του κλιματιστικού με προσέγγιζε απειλητικά προσπαθώντας να μου χαρίσει μια ωραιότατη ψύξη, με πήρε ο ύπνος...