• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Δανία Σουηδία Στοκχόλμη και Κοπεγχάγη: εντυπώσεις, αναμνήσεις και όλη η ζωή... ένα ποδήλατο!

Triplover

Member
Μηνύματα
1.217
Likes
4.207
Υπέροχη ιστορία, καταπληκτικές εικόνες. Η Στοκχόλμη μπαίνει πια δυναμικά στη μάχη για τον επόμενο προορισμό της παρέας και κονταροχτυπιέται με το Αμστερνταμ
 

Capitals

Member
Μηνύματα
25
Likes
15
Επόμενο Ταξίδι
Βουκουρέστι - Ρουμανία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος της Ευρώπης
@vasnorth πολύ ωραία αφήγηση και ωραίες φωτογραφίες... νιώθω και εγω οτι ταξιδεύω μαζί... ανυπομονώ για τη συνέχεια, αντε αντε :D
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
606
Likes
1.862
Λόγω των δραματικών εξελίξεων που όλοι μας ζούμε τις τελευταίες μέρες είχα αποφασίσει να μην συνεχίσω την ιστορία γιατί το θεωρούσα εκτός τόπου και χρόνου να περιγράφω ένα ταξίδι από εποχές που όλα ήταν σχετικά ωραία.
Έχει φανεί άλλωστε και στη διάθεση των μελών του forum που τέτοιες μέρες τα προηγούμενα χρόνια είχαν πάρει φωτιά τα post με απορίες και ιστορίες για τις καλοκαιρινές διακοπές.
Τελικά όμως πιστεύω ότι καλό είναι, όσο είναι εφικτό, να είμαστε αισιόδοξοι και να ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα επιστρέψουμε και πάλι σε ήρεμα μονοπάτια, γι' αυτό συνεχίζω και εύχομαι σε όλους μας ότι καλύτερο.



4. μία μέρα στο Drottningholm

Το σημερινό πρωινό θα το αφιερώναμε σε μία εκδρομή λίγο έξω από την πόλη.
Στα δυτικά της Στοκχόλμης και συγκεκριμένα στο νησί Λούβεν και σε απόσταση γύρω στα 10 χλμ. βρίσκεται μία ήσυχη και καταπράσινη κωμόπολη,το Drottningholm.
Εκεί και λίγο έξω από το κέντρο, στην όχθη της λίμνης Μέλαρεν, βρίσκεται το ομώνυμο ανάκτορο του Ντρότνινγκχολμ, όπου ένα τμήμα του αποτελεί την κατοικία της βασιλικής οικογένειας.
Για να φτάσει κάποιος μέχρι εκεί μπορεί να πάρει το μετρό, όπου με την πράσινη γραμμή με κατεύθυνση δυτικά θα κατεβεί στο σταθμό Brommaplan και από εκεί με συχνή ανταπόκριση με τα λεωφορεία 301, 323, 177 ή 178 σε λίγα λεπτά θα φτάσει ακριβώς έξω από την είσοδο του Παλατιού.
Υπάρχει ακόμα και ο πιό γραφικός αλλά και αρκετά πιό ακριβός τρόπος παίρνοντας ένα από τα εναπομείναντα ιστορικά ατμόπλοια που αναχωρούν από την Stadshusbron (τη γέφυρα που ενώνει το νησί που βρίσκεται το Δημαρχείο με το κέντρο της πόλης) και μετά από μία ωραία διαδρομή μίας ώρας φτάνει άνετα στο μικρό λιμανάκι που βρίσκεται μπροστά στο ανάκτορο. Τα καραβάκια αναχωρούν γιά το Drottningholm κάθε μισή ώρα από τις 10:00' έως τις 19:00' και το εισιτήριο το απλό κοστίζει 150 SEK ενώ με επιστροφή 200 SEK

http://www.stromma.se/en/stockholm/excursions/day-trips/drottningholm-palace/

φτάνοντας στο Drottningholm




Το σύμπλεγμα αυτό με τα Ανάκτορα, τους Κήπους, το Αυλικό Θέατρο και το Κινέζικο Περίπτερο αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Αφού κάναμε ένα μικρό περίπατο μπροστά στο λιμανάκι και αφού βγάλαμε φωτογραφίες εξωτερικά του Παλατιού, προχωρήσαμε στα ενδότερα





άποψη του λιμανιού από τα σκαλιά του Παλατιού






Στην είσοδο πριν προχωρήσουμε, αφήσαμε τα σακίδια μας στο σχετικό γκισέ, γιατί έτσι που είχαμε φορτωθεί από την Στοκχόλμη με οτιδήποτε άχρηστο σε φαγώσιμο που κυκλοφορούσε στο σούπερ μάρκετ και από το βάρος που κουβαλάγαμε δεν το έκοβα να καταφέρναμε να περιηγηθούμε ούτε στο μισό Ντρότνινγκχολμ.
Φοβήθηκε βλέπετε η κουμπάρα ότι εκεί στις ερημιές που θα πηγαίναμε δεν θα βρούμε τίποτα και μπορεί να πεινάσουμε και να διψάσουμε μέχρι την επιστροφή μας στο κέντρο!!! :shock:
Έλα που της είχαμε εξηγήσει ότι δεν πάμε στην έρημο αλλά σε μία κωμόπολη λίγο έξω από τη Στοκχόλμη.
Απαλλαγμένοι λοιπόν από οτιδήποτε περιττό μας βάραινε, κρίμα που μαζί με αυτά ήταν και η φωτογραφική και η βιντεοκάμερα λόγω απαγορευτικού, ξεκινήσαμε την ξενάγηση.

Η οικοδόμηση του παλατιού άρχισε να φτιάχνεται στα 1662 ύστερα από εντολή της βασίλισσας Χέντβιγκ Ελεονώρας όταν το παλιό, που βρισκόταν στην ίδια θέση, κατέρρευσε από μία πυρκαγιά. Εδώ θέλω να σημειώσω ότι το Παλάτι ενώ εξωτερικά είναι υπερβολικά ογκώδες και εντυπωσιακό και κάτι ανάλογο περιμένεις ότι θα συναντήσεις και εσωτερικά, εν τούτοις κάνοντας την ξενάγηση στα διαμερίσματα εντύπωση μου έκανε ότι γενικά σε όλους τους χώρους του Παλατιού επικρατεί μία ισορροπία από άποψη χλιδής και εντυπωσιασμού και δεν προκαλεί με υπερβολικές και κραυγαλέες δημιουργίες όπως συμβαίνει με άλλα ανάλογα παλάτια της Ευρώπης . Φυσικά χωρίς να στερείται από σπουδαία έργα τέχνης, στο σύνολο του όμως, σου αφήνει την εντύπωση ενός πολύ λιτού παλατιού ( όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό!)

φωτογραφίες από το ίντερνετ της εισόδου και του εσωτερικού του Παλατιού



Παρόλο που κάποια τμήματα του Παλατιού του Ντρότνινγκχολμ χρησιμοποιούνται ως κατοικία από τη βασιλική οικογένεια εν τούτοις ένα πολύ μεγάλο τμήμα του είναι επισκέψιμο για το κοινό με κάπως όμως ακριβό εισιτήριο.
Η είσοδος μόνο για το Παλάτι κοστίζει 120 SEK (14€), ενώ υπάρχει και ο συνδυασμός εισιτηρίων μαζί με το Κινέζικο Περίπτερο που κοστίζει 180 SEK (20€).
Εμείς προτιμήσαμε το εισιτήριο που συνδύαζε και τα δύο εκθέματα γιατί το Κινέζικο Περίπτερο είναι πρωτότυπης και μοναδικής τέχνης, πολύ ξεχωριστό από τα υπόλοιπα οικοδομήματα και πιστεύω αξίζει, όταν βρεθεί κάποιος μέχρι εκεί να επισκεφθεί και το Περίπτερο.

Το ακολουθεί και μία ενδιαφέρουσα ιστορία για το πως φτιάχτηκε.
Όταν το 1753 η βασίλισσα Λόβισα Ούλρικα έγινε 33 ετών, ο σύζυγος της βασιλιάς Αδόλφος Φρειδερίκος, της έκανε δώρο έκπληξη για να την ευχαριστήσει ένα ξύλινο κινέζικο κιόσκι (πολύ γαλαντόμος ο άναξ!) και το τοποθέτησε σε απόσταση περίπου 100 μέτρων πίσω από το Παλάτι για να ξεκουράζεται η βασίλισσα όταν θα έβγαινε βόλτα στους κήπους. Μετά όμως από μιά δεκαετία αναγκάστηκαν να κατεδαφίσουν αυτό το κτίσμα γιατί είχε καταστραφεί από την υγρασία (μη ξεχνάμε ότι είμαστε στη Σκανδιναβία και μπροστά στη λιμνοθάλασσα) και στη θέση του έκτισαν το Κινέζικο Περίπτερο που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Ντρότνινγκχολμ. Το κτίσμα ολοκληρώθηκε το 1769 και περιλαμβάνει ένα μίγμα Ασιατικής και Ευρωπαϊκής τέχνης.

το Κινέζικο Περίπτερο


Πίσω και στα δεξιά του Παλατιού βρίσκεται και το Αυλικό Θέατρο, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1766. Αποτελεί το παλαιότερο εν λειτουργία θέατρο του κόσμου το οποίο διατηρείται σχεδόν στην αρχική του κατάσταση.
Η επίσκεψη μας στο Ντρότνινγκχολμ ολοκληρώθηκε με ένα περίπατο στους τεράστιους κήπους πίσω από το Παλάτι.







Παρόμοιους κήπους συναντάμε και σε άλλα Παλάτια της Ευρώπης. Ο συγκεκριμένος όμως μας φάνηκε περισσότερο φιλικός στον επισκέπτη.
Τρεις διαφορετικού στυλ κήποι αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Υπάρχουν πολλά φυσικά μονοπάτια, λίμνες με σιντριβάνια και αγάλματα από την ελληνική μυθολογία, ένα ποταμάκι, πανύψηλα δέντρα όπως καστανιές και αιωνόβιες φιλύρες αλλά και θάμνοι με υπέροχες συνθέσεις πολύχρωμων λουλουδιών και όλα αυτά δημιουργούν ανάσες ξεκούρασης και ηρεμίας.
Αν και μεγάλων διαστάσεων, δεν σε κουράζει να τον διασχίσεις και δεν μοιάζει για παράδειγμα με τους εξουθενωτικά τεράστιους των Βερσαλλιών ή ακόμα και με αυτούς του Σεμπρούν της Βιέννης (αν και νομίζω ότι οι τελευταίοι είναι αρκετά πιό ωραίοι).

αεροφωτογραφία των κήπων και του Παλατιού από το ίντερνετ


Το σημερινό πρωινό ήταν πολύ γεμάτο, ήταν ένα ταξίδι στη φύση αλλά και σε ένα κομμάτι της ιστορίας της Σουηδίας, στην πολιτιστική της κληρονομιά και ιδιαίτερα στην μακραίωνη ιστορία της βασιλικής δυναστείας, που θεωρείται από τις παλαιότερες της Ευρώπης.

Επιστρέφοντας νωρίς το απόγευμα πίσω στο κέντρο, όπως ήταν επόμενο μετά από ένα τόσο γεμάτο πρωινό, αρχίσαμε να πεινάμε και ψάχναμε για το που θα πάμε για φαγητό.
Είχα δει σε κάποιο τουριστικό οδηγό ότι σε ένα ύψωμα λίγο πιό πάνω από το λιμάνι, από όπου αναχωρούν τα καραβάκια για την περιήγηση στα κανάλια, υπάρχει η πλατεία Hörtorget (Λαχαναγορά) και εκεί κοντά βρίσκεται το συγκρότημα Kungshallen (ένα είδος Mall) με πολλά καταστήματα.
Στο ισόγειο αλλά και στο υπόγειο σε ένα είδος κλειστής πλατείας ο επισκέπτης θα βρει και πάρα πολλά μαγαζάκια με φαγητό από όλα τα μέρη του κόσμου (κινέζικο, μεξικάνικο, ταϊλανδέζικο, αραβικό, τούρκικο, φυσικά και ψησταριά με ελληνικές γεύσεις και πολλά άλλα). Εκεί μπορείς να φας πολύ καλά και σχετικά πολύ οικονομικά, αναλογικά με το πόσο ακριβό είναι το φαγητό σ΄αυτή την πόλη, ιδιαίτερα για έναν επισκέπτη από τον ευρωπαϊκό νότο. Παράδειγμα σε Pizza Hut και σε TGI Friday’s που φάγαμε κάποιες φορές, κατά μ.ο. στο μεν πρώτο ήλθε γύρω στα 25€ το άτομο και στο δεύτερο 30€ και κάτι.
Στην πλατεία Hörtorget στήνεται καθημερινά και μία υπαίθρια λαϊκή αγορά η οποία κρατά την πλατεία πολύ ζωντανή.
Υπάρχουν πολλά ωραία κτήρια γύρω από την πλατεία, εκείνο όμως που ξεχωρίζει είναι το κτήριο Konserthuset που στεγάζει την Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα και στο οποίο γίνεται κάθε χρόνο η απονομή των βραβείων Νόμπελ. Μπροστά στην πλατεία δεσπόζει και η Κρήνη με το σύμπλεγμα γλυπτών ''ο Ορφέας''.

Konserthuset (Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα)


η Κρήνη με τον ''Ορφέα''


λαχαναγορά Hörtorget


Από την πλατεία Χέρτοργετ περνά και ένας πολύ εμπορικός δρόμος , η Kungsgatan (η οδός του βασιλιά) η οποία και καταλήγει στην πλατεία Στούρεπλαν. Ο δρόμος όμως αυτός έχει και μία ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω του.
Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα το 1915 ο αρχιτέκτονας Σβεν Βάλαντερ είχε τη φαεινή ιδέα, ή την φιλοδοξία καλύτερα, να προτείνει στις δημοτικές αρχές ένα σχέδιο για το πως θα μπορούσε η Στοκχόλμη να αποκτήσει έναν μοντέρνο κεντρικό δρόμο επηρεασμένο από το στυλ της Αμερικής. Η πρόταση του έγινε δεκτή και έτσι ένας νέος δρόμος συνέδεσε την Χέρτοργετ με την Στούρεπλαν,η Κούνγκσγκαταν.
Στο μέσον της Κούνγκσγκαταν χτίστηκε και μία γέφυρα , ενώ αργότερα προστέθηκαν και οι δίδυμοι πύργοι Κούνγκστουρνεν / Kungstturnen (Πύργοι του Βασιλιά) για να ολοκληρωθεί η Αμερικάνικη πινελιά σε αυτό το σχέδιο. Οι δύο αυτοί δεκαεξαόροφοι πύργοι χρησιμοποιούνται πλέον μόνο για γραφεία και έχουν και αστείο όνομα να τα συνοδεύει, ο μεν βόρειος ονομάζεται ''αρσενικός'' ενώ ο πιό κομψός αλλά και λίγο μεγαλύτερος νότιος ονομάζεται ''θηλυκός''.

Έτσι γεμάτη με ωραίες εικόνες πέρασε και αυτή η μέρα. Όπου νάναι θα αποχαιρετούσαμε τη Στοκχόλμη, αλλά είχαμε ακόμα μπροστά μας κάποιες εκκρεμότητες.

χάρτης του μετρό (Tunellbana)






 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.813
Επόμενο Ταξίδι
?
Όαση Billy η ιστορία σου μέσα στην ξηρασία!
Το φόρουμ ερήμωσε και το έχουμε καταλάβει όλοι μας.Όταν και αν βγούμε ποτέ από αυτή την περιπέτεια ίσως μας έρθει η διάθεση. Υπομονή.

Ερωτηση: Απ οτι έχω δει η καλύτερη θέα της Στοκχόλμης είναι από τον πύργο του δημαρχείου. Δεν ανεβήκατε? Είναι επισκέψιμο σωστά? Ξέρεις πόσο κοστίζει?
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
606
Likes
1.862
Όαση Billy η ιστορία σου μέσα στην ξηρασία!
Το φόρουμ ερήμωσε και το έχουμε καταλάβει όλοι μας.Όταν και αν βγούμε ποτέ από αυτή την περιπέτεια ίσως μας έρθει η διάθεση. Υπομονή.

Ερωτηση: Απ οτι έχω δει η καλύτερη θέα της Στοκχόλμης είναι από τον πύργο του δημαρχείου. Δεν ανεβήκατε? Είναι επισκέψιμο σωστά? Ξέρεις πόσο κοστίζει?
Ο πύργος του Δημαρχείου είναι επισκέψιμος καθημερινά, αλλά επειδή ο χώρος είναι πολύ στενός δημιουργούνται γκρουπ των 30 ατόμων ανά επίσκεψη και περίπου κάθε 40 λεπτά.
Το εισιτήριο κοστίζει 50 SEK (5,50€) και αξίζει η επίσκεψη ιδιαίτερα γύρω στο απόγευμα την ώρα της δύσης του ηλίου. Η θέα είναι μοναδική γιατί έχεις την ευκαιρία να δεις όλη την πόλη και τα κανάλια της από ψηλά, ιδίως τα έξω περιμετρικά κτήρια της Γκάμλα Σταν.
Ένα άλλο σημείο για να έχεις θέα από ψηλά είναι και από τον πύργο της Τηλεόρασης (τον Kaknästornet) ο οποίος όμως είναι αρκετά μακρυά από το κέντρο, στα ανατολικά της πόλης και η θέα αφορά περισσότερο το πάρκο που βρίσκεται ο πύργος και από μακρυά την πόλη. Ενώ από τον πύργο του Δημαρχείου νομίζω ότι η θέα που έχεις είναι καλύτερη.

Σ΄ευχαριστώ και πάλι για το ενδιαφέρον σου για την ιστορία μου και όπως είπες μόνο η υπομονή και η ελπίδα μας κρατά δυνατούς.
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
606
Likes
1.862
5. Στο Αρχιπέλαγος - Τελευταίοι περίπατοι στην πόλη

Οι μέρες περνούσαν πολύ γρήγορα και χωρίς να το καταλάβουμε πλησιάζαμε προς το τέλος του πρώτου μέρους του ταξιδιού. Τις μέρες που μας έμεναν θα τις αφιερώναμε για να δούμε διεξοδικά τα σημεία εκείνα της πόλης που είχαμε παραλείψει αλλά και εκείνα τα μέρη που μας είχαν εντυπωσιάσει αρχικά και θέλαμε να τα ξαναδούμε, όπως για παράδειγμα την Γκάμλα Σταν.
Πριν όμως φύγουμε από την Στοκχόλμη είχαμε και μία εκκρεμότητα που έμενε να καλύψουμε.
Κάθε επισκέπτης αυτής της πόλης ''οφείλει'' να κάνει και μία περιήγηση της Στοκχόλμης μέσα από τα αμέτρητα κανάλια της για να έχει και μία διαφορετική εικόνα της πόλης αλλά και να γνωρίσει κάποια από τα πάμπολλα νησάκια που είναι σκορπισμένα στο Αρχιπέλαγος. Όπως και συμβαίνει και σε πολλές άλλες πόλεις του κόσμου που έχουν την τύχη κάποιο ποτάμι , κάποια λίμνη ή κάποια κανάλια να διασχίζουν ή να αποτελούν κομμάτι της πόλης.
Έτσι νωρίς το πρωί και πριν αρχίσει να καίει ο ήλιος βρεθήκαμε στο μικρό λιμάνι της Nybroplan για να ξεκινήσουμε την θαλάσσια βόλτα μας.
Τα σημεία αναχώρησης για τις θαλάσσιες βόλτες είναι τρία. 'Ενα βρίσκεται μπροστά από το Δημαρχείο (Stadshusbron), ένα άλλο από την αποβάθρα μπροστά στο Grand Hotel και τέλος από τον κόλπο της Nybroplan, όπου από εκεί ξεκινούν και τα περισσότερα δρομολόγια.






Ψάχνοντας στην προβλήτα είδαμε ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά τουρ που ξεκινούν κάθε μέρα και κάπου δυσκολευτήκαμε να αποφασίσουμε ποιό να διαλέξουμε.
Υπάρχει το μικρό τουρ που περνά κάτω από τις γέφυρες της Στοκχόλμης και σε περνά από τα σημαντικά χαρακτηριστικά αξιοθέατα της πόλης (θυμίζει τα αντίστοιχα του Παρισιού, του Άμστερνταμ, του Βερολίνου και άλλων πόλεων), δύο άλλα που σε πηγαίνουν λίγο πιό έξω από το κέντρο για να δεις και τη φύση και τέλος το μεγάλο που σε πηγαίνει μέχρι πέρα στο Αρχιπέλαγος.
Χαζεύοντας τα ενημερωτικά φυλλάδια αποφασίσαμε να κάνουμε το τουρ που περνά από τα νησιά του Αρχιπελάγους. Η εκδρομή αυτή είναι διάρκειας 3 ωρών και γίνεται με ένα από τα παραδοσιακά ατμόπλοια που υπάρχουν ακόμα στα νερά της Στοκχόλμης και οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μέσω μιάς ρομαντικής και γαλήνιας διαδρομής το ταξίδι στα νησιά του Αρχιπελάγους.
Τη μέρα εκείνη που κάναμε το τουρ το πλοίο ήταν πολύ γεμάτο, όχι μόνο με πολλούς τουρίστες αλλά και ντόπιους, όπου πολλοί σε πλήρη οικογενειακή απαρτία μαζί με καλαθάκια πικ νικ ξεκίναγαν για την ημερήσια εκδρομή τους.

αναχωρώντας από τον κόλπο της Nybroplan


Το πλοίο σταματά σε κάποια από τα πολλά νησάκια και αν θέλεις μπορείς να κατεβείς, να κάνεις ένα περίπατο και μπορείς να γυρίσεις πίσω είτε με το ίδιο πλοίο που ξαναπερνά επιστρέφοντας είτε με κάποιο άλλο δρομολόγιο αργότερα.
Κάποιοι είχαν διαλέξει και να διανυκτερεύσουν ιδίως στο τελευταίο νησί, το Vaxholm, που είναι και το μεγαλύτερο από όλα. 'Ενα καταπράσινο νησί στην έξοδο στη Βαλτική θάλασσα που είναι και δημοφιλής τόπος διακοπών για τους Σουηδούς. Στο νησί αυτό όλα τα κτήρια, εκτός του Τελωνείου και της εκκλησίας, είναι φτιαγμένα από ξύλο και αυτό γιατί η παράδοση λέει ότι σε περίπτωση πολέμου τα κτήρια να μπορούν να διαλυθούν και να συναρμολογηθούν και πάλι.
Δίπλα στο νησί υπάρχει και το Vaxholm Fortress, ένα ιστορικό φρούριο το οποίο φτιάχτηκε τον 17ο αιώνα για να προφυλάσσει την πόλη της Στοκχόλμης από εχθρικές επιθέσεις. Από τα μέσα όμως του 19ου αιώνα το φρούριο έχασε την αξία του ως αμυντικό δημιούργημα και μία εύθυμη ιστορία το επιβεβαιώνει. Υπάρχει ένας θρύλος που λέει ότι ο μεγάλος Πρώσσος στρατηγός von Moltke είχε χαμογελάσει στη ζωή του μόνο δύο φορές. Η πρώτη ήταν όταν πέθανε η πεθερά του και η άλλη όταν πρωτοαντίκρισε το φρούριο και κατάλαβε ότι δεν μπορεί να χρησιμεύσει στην άμυνα της πόλης.
Στις μέρες μας το φρούριο αυτό χρησιμοποιείται πλέον ως μουσείο και υπάρχει και η δυνατότητα διαμονής.
Στη διαδρομή αυτού του τουρ είχαμε την ευκαιρία να δούμε και πολλά αξιοθέατα της Στοκχόλμης από τη μεριά της θάλασσας, όπως τα κτήρια του νησιού Djurgården (τα μουσεία Νόρντισκα και Βάσα αλλά και το λούνα παρκ Γκρένα Λουντ).

μουσείο Nordiska


το πάρκο αναψυχής Gröna Lund


ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο φτάνει στο λιμάνι της Στοκχόλμης



φτάνοντας στο νησί Vaxholm - το μεγαλύτερο του Αρχιπελάγους, πνιγμένο φυσικά στο πράσινο.




Vaxholm Fortress


επιστρέφοντας στην Στοκχόλμη



Γιά να είμαι ειλικρινής όμως όλο αυτό το τρίωρο τουρ δεν με εντυπωσίασε και πολύ.
Στην αρχή είναι πολύ ενδιαφέρουσα όλη η διαδρομή, ενθουσιάζεσαι από το τοπίο και τη φύση στα νησάκια που συναντάς, αλλά μετά από κάποιο σημείο η τρίωρη διάρκεια κάπου σε κουράζει και χάνεις το ενδιαφέρον βλέποντας σχεδόν τα ίδια σε όλο το ταξίδι. Ιδιαίτερα για εμάς που έχουμε την τύχη να έχουμε στη διάθεση μας αυτή την εκπληκτική και πολυάριθμη ποικιλία νησιών γύρω μας.
Νομίζω ότι το τουρ στα κανάλια της Στοκχόλμης πρέπει να είναι πιό ενδιαφέρον γιατί έχεις την ευκαιρία να δεις από άλλη οπτική γωνία τα αξιοθέατα της πόλης αλλά είναι και πιό ισορροπημένο από άποψη χρόνου.

http://www.stromma.se/en/stockholm/excursions/Day-trips/Archipelago-tour-with-guide/

Αργά το μεσημέρι λίγο κουρασμένοι και λίγο ζαλισμένοι από τον δυνατό ήλιο, το πλοίο είχε πολύ κόσμο και δεν προλάβαμε θέσεις κάτω από στέγαστρο, επιστρέψαμε πίσω στο κέντρο της πόλης.

Βγαίνοντας από το πλοίο και διασχίζοντας την πλατεία Nybro που βρίσκεται μπροστά στο λιμανάκι φτάνουμε σε ένα πολύ δημοφιλή κήπο, στον Κούνγκστρεντγκόρντεν / Kungsträdgården (Ο Βασιλικός Κήπος).
Παλαιότερα ήταν ο κήπος των ανακτόρων και σήμερα αποτελεί τον αγαπημένο τόπο συνάντησης των ντόπιων αλλά και των επισκεπτών της πόλης, όπου όλες τις εποχές του χρόνου υπάρχουν πολλές εκδηλώσεις. Το πιό όμορφο σημείο όμως είναι η τεράστια λίμνη - συντριβάνι που την διασχίζει στο μεγαλύτερο σημείο του κήπου, όπου τον χειμώνα δημιουργείται και ένα απέραντο παγοδόμιο που συγκεντρώνει παιδιά και μεγάλους. Είναι ένας πολύ όμορφος κήπος όπου αξίζει να περάσεις κάποιες ώρες της μέρας σου.

το λιμάνι


Nybro plan


Kungsträdgården




Στο τέλος του κήπου προς την μεριά της λίμνης υπάρχει μία όμορφη πλατεία, η Καρλ ΙΒ’ Τόρι ( Karl XII Torg) με το άγαλμα του πολεμιστή βασιλιά , όπου από εκεί εκτός από την Όπερα έχεις την ευκαιρία να χαζέψεις από την απέναντι πλευρά την Γκάμλα Σταν.



Τελειώνοντας τον περίπατο στους δρόμους της πόλης φτάσαμε σε ένα άλλο κεντρικό και κάπως παράξενο σημείο, στην Σέργελς Τόρι / Sergels Torg. Η πλατεία αυτή βρίσκεται στη διασταύρωση πολλών λεωφόρων, της κεντρικής Κλάραμπεργκσγκαταν, της προέκτασης της Χάμναγκαταν και της μεγαλύτερης λεωφόρου της Στοκχόλμης, της Σβέαβεγκεν. Είναι φτιαγμένη σε δύο επίπεδα, το χαμηλότερο ημιυπόγειο είναι γιά τους πεζούς και το ψηλότερο για τα αυτοκίνητα. Ολοκληρώθηκε το 1972 με την προσθήκη ενός γυάλινου οβελίσκου, ο οποίος λάμπει όλη τη νύκτα.
Στην πλατεία αυτή σχεδόν καθημερινά συμβαίνουν πολλά χάπενιγκς , από συναυλίες νέων συγκροτημάτων μέχρι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας . Προσωπικά όμως δεν θα την έλεγα ωραία πλατεία, τα κτήρια που υπάρχουν περιμετρικά δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικά, μαζεύει όμως πάρα πολύ κόσμο, εκεί είναι και μία από τις εξόδους του κεντρικού σταθμού του μετρό του T-Centralen, υπάρχουν πολλά β’ διαλογής καταστήματα και φαγάδικα, υπάρχει αρκετή φασαρία από τους πιτσιρικάδες με τα skateboards και κάπου αρκετά βρώμικη. Έχει και η Στοκχόλμη τα άσχημα ή έστω αδιάφορα σημεία της.



Μιά που ήμασταν στο κέντρο είπαμε να κάνουμε και ένα πέρασμα και από τα καταστήματα για να δούμε και την αγορά της Στοκχόλμης. Η ποικιλία είναι πολλή μεγάλη αλλά δεν μας ενδιέφερε κάτι ιδιαίτερο γιατί και οι τιμές ήταν παρόμοιες με αυτές της Ελλάδας. Φυσικά και η Στοκχόλμη δεν διεκδικεί σημαντική θέση στον παγκόσμιο χάρτη του καταναλωτισμού, όπως για παράδειγμα η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι ή το Μιλάνο γιά παράδειγμα.
Από τα μεγάλα πολυκαταστήματα που συναντήσαμε ήταν το Ahlens, λίγο αδιάφορο κατά τη γνώμη μου και το εντυπωσιακό ΝΚ (Nordiska Kompaniet) ένα πολυτελές και αρκετά ακριβό κατάστημα στην Hamngatan (έναν δρόμο που τον περάσαμε πολλές φορές γιατί εδώ βρίσκονται και πολλά ενδιαφέροντα τουριστικά σημεία) όπου φιλοξενούνται δημιουργίες από γνωστούς διεθνείς σχεδιαστές αλλά και από Σουηδούς καλλιτέχνες. Το εσωτερικό είναι πολύ εντυπωσιακό και δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, κάπου μας θύμισε το εσωτερικό των Γκαλερί Λαφαγιέτ στο Παρίσι.
Ποιοτικά και πολύ πρωτότυπα σουβενίρ, όπως καλοφτιαγμένα αν και λίγο ακριβά T-Shirt με θέμα τη Στοκχόλμη, πήραμε από το Sweden House /Sverigehuset που είναι και το Τουριστικό Κέντρο Πληροφοριών στην Hamngatan 27.

Η μέρα όμως έφτανε στο τέλος της, αν και ακόμα ήταν πολύ νωρίς, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για την ετοιμασία της αυριανής αναχώρησης.
 

maraki86

Member
Μηνύματα
168
Likes
103
Τι όμορφη ιστορία και αναλυτικότατη περιγραφή. Τρεις φορές έχω πάει Στοκχόλμη και κάθε φορά μου φαίνεται όλο και πιο όμορφη και διαφορετική. Χαίρομαι που σας άρεσε τόσο πολύ!!! Όσο για την Σουηδική προφορά και μένα με δυσκολεύει κάποιες φορές αν και την έχω συνηθίσει στα τρία χρόνια που μένω εδώ!! Επίσης αναφέρθηκε στο κείμενο ότι δεν είχε πολλούς ντόπιους στον δρόμο. Αυτό είναι αλήθεια διότι τους θερινούς μήνες οι περισσότεροι Σουηδοί παίρνουν άδειες και τα σχολεία κλείνουν πολύ νωρίς. Ειδικά στο Midsommar (Γιορτή του θερινού ηλιοστασίου που είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές των Σουηδών) οι πόλεις είναι άδειες από κόσμο!
Αναμένουμε την συνέχεια για την Κοπεγχάγη!!! :clap::clap::clap:
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
606
Likes
1.862
Τι όμορφη ιστορία και αναλυτικότατη περιγραφή. Τρεις φορές έχω πάει Στοκχόλμη και κάθε φορά μου φαίνεται όλο και πιο όμορφη και διαφορετική. Χαίρομαι που σας άρεσε τόσο πολύ!!! Όσο για την Σουηδική προφορά και μένα με δυσκολεύει κάποιες φορές αν και την έχω συνηθίσει στα τρία χρόνια που μένω εδώ!! Επίσης αναφέρθηκε στο κείμενο ότι δεν είχε πολλούς ντόπιους στον δρόμο. Αυτό είναι αλήθεια διότι τους θερινούς μήνες οι περισσότεροι Σουηδοί παίρνουν άδειες και τα σχολεία κλείνουν πολύ νωρίς. Ειδικά στο Midsommar (Γιορτή του θερινού ηλιοστασίου που είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές των Σουηδών) οι πόλεις είναι άδειες από κόσμο!
Αναμένουμε την συνέχεια για την Κοπεγχάγη!!! :clap::clap::clap:
Χαίρομαι που σου αρέσει η ιστορία μου. Αλλά όπως είπα και στην αρχή σε βοηθά στην αφήγηση μιάς καλής ιστορίας και το υλικό που έχεις στα χέρια σου. Ιδιαίτερα αν το υλικό είναι τόσο δυνατό, όπως η γοητευτική πόλη της Στοκχόλμης!
Σ' ευχαριστούμε και για τις πρόσθετες πληροφορίες που μας δίνεις. Να υποθέσω ότι μένεις έξω από την Στοκχόλμη?
Ελπίζω να μην σας κουράζω με την λεπτομερή αφήγηση. Προσπαθώ να είμαι όσο γίνεται πιό συνοπτικός.
 

maraki86

Member
Μηνύματα
168
Likes
103
Χαίρομαι που σου αρέσει η ιστορία μου. Αλλά όπως είπα και στην αρχή σε βοηθά στην αφήγηση μιάς καλής ιστορίας και το υλικό που έχεις στα χέρια σου. Ιδιαίτερα αν το υλικό είναι τόσο δυνατό, όπως η γοητευτική πόλη της Στοκχόλμης!
Σ' ευχαριστούμε και για τις πρόσθετες πληροφορίες που μας δίνεις. Να υποθέσω ότι μένεις έξω από την Στοκχόλμη?
Ελπίζω να μην σας κουράζω με την λεπτομερή αφήγηση. Προσπαθώ να είμαι όσο γίνεται πιό συνοπτικός.
Όχι μένω σε μια μικρότερη πόλη που λέγεται Γιονσόπινγκ και είναι περίπου 3 ώρες με το αυτοκινητο για Στοκχόλμη. Δεν κουράζεις καθόλου με την περιγραφή σου ίσα ίσα που θέλω να επισκεφτώ και εγώ αυτά τα μέρη. Ίσως στην επόμενη επίσκεψη μου στην πόλη!! :xalara:;)
 

vasnorth

Member
Μηνύματα
606
Likes
1.862
6. Αναχώρηση για την Κοπεγχάγη

Έφτασε και η μέρα που θα αφήναμε την Στοκχόλμη, την πόλη με την πλούσια πολιτισμική κληρονομιά που για τον κάθε επισκέπτη πάντα θα ξεχωρίζει για την μεγαλόπρεπη αρχοντιά της, για την ποιότητα ζωής που σου προσφέρει αλλά και για την απαράμιλλη ομορφιά της φύσης που της χαρίστηκε χωρίς φειδώ.

Μπορεί να είχαμε τελειώσει με την Στοκχόλμη, οι λογαριασμοί μας όμως με τη Σουηδία γενικότερα δεν είχαν κλείσει. Στην πορεία του ταξιδιού θα ξαναβρισκόμασταν και πάλι.

Η πτήση μας γιά την Κοπεγχάγη ήταν νωρίς το απόγευμα και έτσι είχαμε αρκετό χρόνο για ένα τελευταίο περίπατο αλλά και για μερικές φωτογραφίες ακόμα.
Φτάνοντας πάλι στις αποβάθρες, απέναντι από την Γκάμλα Σταν και περπατώντας κατά μήκος της παραλιακής και αφού περάσαμε το Γκραν Οτέλ φτάσαμε στο Εθνικό Μουσείο. Εκεί ανάμεσα στα νησιά της Γκάμλα Σταν και του Γιούργκορντεν υπάρχει άλλο ένα νησί, το Σέπσχολμεν / Skeppsholmen. Στο νησί αυτό μπορεί να φτάσει κάποιος περνώντας μία ωραία περίτεχνη γέφυρα όπου πολλές βάρκες είναι δεμένες κατά μήκος της και φτιάχνουν μία μικρή μαρίνα.

το Skeppsholmen είναι το μεσαίο νησί ανάμεσα στην Gamla Stan και στο Djurgården


Κάποτε ήταν ναυτική βάση αλλά τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε κέντρο πολιτιστικών δραστηριοτήτων με πολλά κτήρια να έχουν μετατραπεί σε μουσεία.
Στο νησί αυτό μπορεί κάποιος να περάσει μία ξεκούραστη μέρα, να περιηγηθεί στα πολλά αξιοθέατα αλλά και να κάνει μία ήσυχη βόλτα στα πολλά πάρκα του νησιού. Τα σημαντικότερα μουσεία του νησιού είναι αυτό της Μοντέρνας Τέχνης και της Ανατολικής Ασίας.
Στην αρχή του νησιού είναι αγκυροβολημένο και ένα παλιό ιστιοφόρο των τελών του 19ου αι. το ''Af Chapman'' που σήμερα χρησιμοποιείται σαν Χόστελ για νέους, αλλά μπορείς απλά να το επισκεφθείς και για την καφετέρια στο κατάστρωμα από όπου έχεις μια υπέροχη θέα της πόλης.

το ιστορικό Grand Hotel



η γέφυρα - είσοδος για το νησί Skeppsholmen


το ιστιοφόρο ''Af Chapman''


το Ναυαρχείο




Αφού πέρασε έτσι ωραία και ο τελευταίος μας περίπατος στην Στοκχόλμη ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο για να ετοιμάσουμε την αναχώρηση μας γιά το αεροδρόμιο.
Έμενε όμως και λίγο χρόνος γιά ένα τελευταίο καφεδάκι.





στάση για ένα τελευταίο καφεδάκι










Ακολουθώντας το ίδιο δρομολόγιο φτάσαμε πάλι στο αεροδρόμιο Arlanda, όπου μετά από μία σύντομη πτήση φτάσαμε στην Κοπεγχάγη. Το ταξίδι ήταν το ίδιο βαρετό όπως αυτό του ερχομού, αλλά και λίγο χειρότερο γιατί αυτή τη φορά το αεροπλάνο ήταν τελείως γεμάτο και αισθανόσουν δυσφορία στριμωγμένος στα άβολα καθίσματα. Ευτυχώς η διάρκεια ήταν μόνο μίας ώρας.

Welcome to Copenhagen λοιπόν, ή καλύτερα Velkommen til København!



Φτάνοντας στην Κοπεγχάγη εντυπωσιάζεσαι από το εξαιρετικά μοντέρνο και πολυτελές αεροδρόμιο της, πρώτη φορά συνάντησα σε αεροδρόμιο ξύλινα καλογιαλισμένα πατώματα! Εντάξει, σαν το αεροδρόμιο Changhi της Σιγκαπούρης δύσκολα θα συναντήσει κάποιος κάτι παρόμοιο, αλλά εκείνο είναι μία κατηγορία από μόνο του. Νομίζω όμως ότι το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης πρέπει να έχει υψηλή θέση ανάμεσα στα καλύτερα αεροδρόμια, τουλάχιστον της Ευρώπης.
Όπως και γιά τη Στοκχόλμη έτσι και γιά την Κοπεγχάγη η αναζήτηση γιά ξενοδοχείο ήταν αρκετά πολύπλοκη υπόθεση.
Τα καλά ξενοδοχεία και με καλές κριτικές γύρω από το κέντρο ήταν υπερβολικά ακριβά και αυτά με κάπως λογική τιμή ήταν απαράδεκτα. Από τα πιό περίεργα που βρήκαμε ήταν και ένα που τα δωμάτια του έμοιαζαν με καμπίνες πλοίου, πολλά χωρίς παράθυρο, τα κρεβάτια ήταν σε κουκέτες και εννοείται σε υπερβολικά υψηλή τιμή για αυτό που προσφέρει.
Ευτυχώς όμως αυτή τη φορά σταθήκαμε περισσότερο τυχεροί. Ψάχνοντας στο ίντερνετ ανακάλυψα το ξενοδοχείο που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο αεροδρόμιο, το Hilton Copenhagen Airport.
Το όνομα Hilton σε προϊδεάζει κάπως θετικά ότι η επιλογή θα είναι καλή, χωρίς όμως να είναι και η απόλυτη εγγύηση γιατί έχω αρνητική εμπειρία από μερικά από αυτά. Αρχικά είχα επιφυλάξεις λόγω της θέσης του στο αεροδρόμιο μήπως υπάρχει θόρυβος από τις απογειώσεις και τις προσγειώσεις, αλλά και αν είναι κουραστικό το καθημερινό πήγαινε - έλα στο κέντρο της πόλης. Διαβάζοντας όμως τις εξαιρετικά θετικές κριτικές σε δίαφορα sites η απόφαση ήταν μονόδρομος.
Πραγματικά ήταν ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία που έχω μείνει, τουλάχιστον στην Ευρώπη.
Τα δωμάτια είναι πολύ ευρύχωρα, διακοσμημένα με εξαιρετική ποιότητα και γούστο, υπέροχη θέα της πόλης και του αεροδρομίου από τα δωμάτια, με εξαιρετική ηχομόνωση και ένα καταπληκτικό πρωινό να το συμπληρώνει. Το σημαντικότερο όμως από όλα είναι ότι συνδέεται με έναν κλειστό διάδρομο - στοά απευθείας με το αεροδρόμιο με το τέρμιναλ 3 , όπου από εκεί με το μετρό άνετα και σε 10 λεπτά είσαι στο κέντρο της πόλης.

η κάτοψη των ορόφων από το εσωτερικό του ξενοδοχείου


η θέα από το δωμάτιο




η θέα προς το αεροδρόμιο



ο διάδρομος που ενώνει το ξενοδοχείο με τους χώρους του αεροδρομίου αλλά και με το μετρό και το τραίνο



Το συνιστώ απόλυτα σε μελλοντικούς επισκέπτες που ψάχνουν ένα ποιοτικό ξενοδοχείο σε πολλή καλή τοποθεσία, μακριά από θορύβους και σε πολύ ανταγωνιστική τιμή για τα δεδομένα της πόλης. Μην ξεχνάμε ότι δίπλα στο ξενοδοχείο είναι και το εμπορικό κέντρο του αεροδρομίου για οτιδήποτε χρειαστείς να αγοράσεις.
Ενημερωτικά να αναφέρω ότι το δίκλινο με πρωινό κόστισε γύρω στα 140€ την ημέρα. Κοιτάζοντας όμως τώρα τις τιμές βλέπω ότι έχουν ανεβεί, ίσως τότε να ήταν σε προσφορά. Αλλά και πάλι για τα δεδομένα της Κοπεγχάγης οι τιμές είναι πολύ καλές.

http://www3.hilton.com/en/hotels/denmark/hilton-copenhagen-airport-CPHAPHI/index.html
 
Last edited:

maraki86

Member
Μηνύματα
168
Likes
103
Όταν ήσασταν στην Στοκχόλμη δοκιμάσατε τα περίφημα ψωμάκια κανέλας μαζί με τον καφέ σας??
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.741
Μέλη
39.480
Νεότερο μέλος
christinalkp

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom