Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.370
- Likes
- 28.773
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Κυριακή 3/11/2019
Helsingborg
Mετά από λίγη ώρα η πόλη του Helsingborg άρχισε να απλώνεται μπροστά μας.
Πλησιάζαμε στο λιμάνι μιας από τις παλαιότερες πόλεις της Σουηδίας. Ένα συνονθύλευμα παλαιών και νέων κτιρίων ήταν οι πρώτες εικόνες που ξεδιπλώνονταν στα μάτια μας, πριν καλά-καλά το πλοίο δέσει στο λιμάνι. Μεγάλα ογκώδη πέτρινα κτίρια αλλά και σύγχρονα μοντέρνα οικοδομήματα μπλέκονταν μεταξύ τους, δημιουργώντας μια λίγο μπερδεμένη αρχική εντύπωση. Ίσως αυτό το μπέρδεμα να έχει μια εξήγηση, αφού η παραλιακή αυτή πόλη ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πόλεις της Σουηδίας αυξάνοντας τον πληθυσμό της, από τους 4.000 κατοίκους το 1850, σε 56.000 το 1930 λόγω της εκβιομηχάνισης.
Εταιρείες-κολοσσοί έχουν εδώ τα κεντρικά τους γραφεία όπως, η ΙΚΕΑ ή η τσίχλα νικοτίνης Nicorette η οποία διαθέτει στην πόλη εργοστάσιο παραγωγής. Αλλά και άλλες μεγάλες εταιρείες βρίσκονται εδώ όπως, η Spectronic (εταιρεία κινητών τηλεφώνων), αλλά και η Zoégas (μεγάλη εταιρεία καφέ από το 1800).
Από το κατάστρωμα του πλοίου, μπαίνοντας στο λιμάνι είδαμε στα αριστερά μας το Dunkers Kulturhus, το οποίο ορθώνεται δίπλα στο νερό στο βόρειο λιμάνι της πόλης. Tο κτίριο στεγάζει εκθέσεις τέχνης και πολιτισμού, μουσικής και θεάτρου. Oι κυματιστές οροφές του στεφανώνουν το θέατρο και την αίθουσα συναυλιών του οικοδομήματος.
Dunkers Kulturhus
Το κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Henry Dunker λειτουργούσε ως το μεγαλύτερο εργοστάσιο ελαστικών, το οποίο ήταν παγκόσμιος ηγέτης σε μπότες από καουτσούκ, αλλά και μπαλάκια του τένις. O ιδιοκτήτης του δώρισε την περιουσία του στην πόλη και έτσι δημιουργήθηκε αυτό το Πολιτιστικό Κέντρο. Το Μουσείο που στεγάζεται στο κτίριο έχει θέμα τη θάλασσα, από την εποχή των Παγετώνων μέχρι και σήμερα.
Το πλοίο έδεσε στην προβλήτα. Περάσαμε πάλι μια κλειστή γέφυρα με τεράστια γυάλινα παράθυρα και μας έγινε έλεγχος ταυτοτήτων ή διαβατηρίων. Τυπικά πράγματα, όχι κάποια χρονοβόρα διαδικασία.
Πάλι έπρεπε να απαλλαγούμε από τα μπαγκάζια μας, οπότε κατευθυνθήκαμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος απέχει ελάχιστα από το λιμάνι. Βρήκαμε εύκολα τα lockers, τα οποία ήταν πιο μεγάλα σε σχέση με αυτά του Helsingør και βολέψαμε όλες τις αποσκευές σε ένα ντουλάπι. Η χρέωση ήταν μικρότερη σε σχέση με απέναντι (3-4 ευρώ για 24ωρη φύλαξη).
Δεν είχαμε και πολλές ώρες ημέρας στη διάθεσή μας, οπότε ο πρώτος και άμεσος στόχος ήταν να φτάσουμε στο ψηλότερο σημείο της παραλιακής πόλης, εκεί που βρίσκεται ο Πύργος Kårnan.
Ακολουθήσαμε για λίγο τον κεντρικό δρόμο Järnvägsgatan
και στη συνέχεια χωθήκαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης.
Υπενθυμίζω ότι ήταν Κυριακή, τα μαγαζιά κλειστά και λίγος κόσμος κυκλοφορούσε στα στενά σοκάκια.
Θέλαμε να συναντήσουμε στη διαδρομή μας προς τον Πύργο Kårnan, ένα από τα παλαιότερα κτίρια του Helsingborg, την εκκλησία St. Mary, που άρχισε να κατασκευάζεται στις αρχές του 14ου αιώνα και τελείωσε γύρω στο 1450.
Έτσι ακολουθήσαμε το πλακόστρωτο στενό δρομάκι Mariagatan, στο οποίο βρίσκονται κάποια ενδιαφέροντα κτίρια και μερικά όμορφα μαγαζάκια.
Mια σειρά από στοιχισμένα δέντρα περιβάλλουν την εκκλησία της Αγίας Μαρίας.
Δυστυχώς όμως, ενώ περιμέναμε να θαυμάσουμε την εξωτερική όψη του ναού, η οποία αποτελεί ένα καλό παράδειγμα δανικής αρχιτεκτονικής, με τη χρήση τούβλων, ένα υλικό που χαρακτηρίζει τα σκανδιναβικά κτίρια των περασμένων αιώνων, εμείς δεν είδαμε…. ούτε τούβλο….. και ιδού το γιατί.
Μας αποζημίωσε όμως το εσωτερικό της εκκλησίας και ειδικά ο υπέροχος ξυλόγλυπτος άμβωνας.
Αξιοσημείωτο το ανάγλυφο τρίπτυχο του 15ου αιώνα,
αλλά και το εκκλησιαστικό όργανο.
Δύο μόλις λεπτά μετά την εκκλησία εκτείνεται η ιστορική πλατεία Stortorget του Helsingborg.
Είναι το κέντρο της πόλης για πάνω από 1.000 χρόνια. Σε αντίθεση με τις κεντρικές πλατείες άλλων πόλεων, η Stortorget έχει το σχήμα μιας ευρείας λεωφόρου, αντί για ένα τυπικό τετράγωνο ή στρογγυλό σχήμα.
Έχει πλάτος 35 μέτρα και εκτείνεται από Ανατολή προς Δύση, σε μήκος 250 μέτρων. Στο ανατολικό άκρο καταλήγει στην σκάλα Terrasstrapporna και το μεσαιωνικό φρούριο Kårnan.
H μνημειώδης σκάλα λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της πλατείας Stortorget και του πάρκου Slottshagen.
Η σκάλα διαθέτει και βεράντες με στρογγυλούς Πύργους που συνδέονται με καμάρες. Καμάρες και Πύργοι είναι κατασκευασμένοι με τούβλα φυσικά, μοιάζοντας με μεσαιωνικούς Πύργους Κάστρων.
Στην αριστερή πλευρά της σκάλας είδαμε μια καμάρα και ένα τούνελ, που οδηγεί σε έναν ανελκυστήρα για τον ένα Πύργο, όμως η είσοδος ήταν κλειστή. Αυτός ο ανελκυστήρας είναι μια δημόσια συγκοινωνία και μολονότι η χρήση του δεν είναι δωρεάν χρησιμοποιείται από περίπου 30.000 επιβάτες. Δεν έμαθα όμως ποτέ, πόσο είναι το αντίτιμο του εισιτηρίου, αφού δεν είχα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω τον ανελκυστήρα.
Ανεβήκαμε την πομπώδη σκάλα σταματώντας διαρκώς για φωτογραφίες, αφού το θέαμα ήταν δελεαστικό.
40 μέτρα πάνω από την πλατεία Stortorget λοιπόν εκτείνεται το πάρκο Slottshagen, μεγάλα τμήματα του οποίου κατασκευάστηκαν από το 1909 έως το 1911, στην τοποθεσία του κατεδαφισμένου φρουρίου που υπήρχε εδώ. Τα τμήματα αυτά σχεδιάστηκαν σε στυλ αγγλικού κήπου, με γκαζόν, ψηλά δέντρα και θάμνους.
Το σύνολο του πάρκου βρίσκεται σε ένα σημείο της πόλης που ήταν το λίκνο της εποχής των Vikings. Στην αρχή ήταν μόνο ένας μικρός οικισμός στον λόφο προστατευμένος με τοίχους. Όσο όμως το Φρούριο στην κορυφή επεκτεινόταν, τόσο οι κατοικίες μετακινούνταν σιγά-σιγά προς τους πρόποδες του λόφου. Έτσι το Φρούριο κατέλαβε όλη την περιοχή της κορυφής. Μετά την κατεδάφιση του Φρουρίου το 1680, ο χώρος χρησιμοποιήθηκε ως γεωργική γη. Προς τα τέλη του 19ου αιώνα η περιοχή εξελίχθηκε σε δημοφιλή εκδρομικό προορισμό, για τους κατοίκους της πόλης. Εκείνη την εποχή ανακαινίστηκε ο παλιός Πύργος του Φρουρίου και δημιουργήθηκε η αντιπροσωπευτική σκάλα Terrasstrapporna, η οποία οδηγεί από την κεντρική πόλη στον λόφο.
Η θέα ήταν όμορφη από εκεί ψηλά. Ήταν και η ώρα που την έκανε πιο γλυκιά και πιο ειδυλλιακή, αφού ο ήλιος προχωρούσε προς τη δύση του.
Ήταν μια εξοχή με τα όλα της μέσα στην πόλη και το επίκεντρο όλων αυτών αποτελούσε ο μεσαιωνικός Πύργος, το μοναδικό κομμάτι που έχει απομείνει από ένα μεγάλο φρούριο, το οποίο μαζί με το Kronborg, στην απέναντι πλευρά ήλεγχαν το στενό πέρασμα του Öresund.
O Πύργος είναι επισκέψιμος, με έκθεση για την ιστορία του. Είχα σημειώσει ότι λειτουργεί: 5 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου, Σάββατα και Κυριακές, από τις 11:00 έως τις 15:00. Εμείς βρεθήκαμε λοιπόν εκεί την τελευταία μέρα της λειτουργίας του (Κυριακή 3 Νοεμβρίου), αλλά δυστυχώς η ώρα ήταν μετά τις 15:00, οπότε για πολύ λίγο χάσαμε την ευκαιρία να μπούμε στο εσωτερικό του.
Χαρήκαμε όμως μια υπέροχη θέα και μια απολαυστική βόλτα στο φθινοπωρινό πάρκο, με τα πανύψηλα δέντρα που πλαισιώνουν τον μεσαιωνικό Πύργο των 700 ετών.
Κατηφορίσαμε από τον λόφο
και "χαθήκαμε" πάλι στα δρομάκια της παλιάς πόλης με τα όμορφα σπίτια.
Συναντήσαμε και το Tycho Brahebrunnen, το γλυπτό-κρήνη με την ουράνια σφαίρα, αφιερωμένο στη μνήμη του Tycho Brahe (αστρονόμος παγκοσμίου φήμης).
Ο κύριος εμπορικός δρόμος της πόλης, ανάμεσα στην κεντρική πλατεία Stortorget και την πλατεία Sankt Jörgens Plats είναι ο πεζόδρομος Kullagatan.
Ο δρόμος έχει μακρά ιστορία που χρονολογείται από τον μεσαίωνα. Ήδη από το 1961 το μισό νότιο τμήμα του δρόμου μετατράπηκε σε πεζόδρομο. Έτσι ο Kullagatan ήταν ο πρώτος ιστορικός δρόμος της Σουηδίας, ο οποίος ήταν πεζόδρομος. Αργότερα και το βόρειο μισό τμήμα του δρόμου έγινε πεζόδρομος και έτσι πλέον ο εμπορικός αυτός δρόμος είχε πεζοδρομηθεί, με μήκος περίπου 500 μέτρων.
Τα μαγαζιά ήταν κλειστά, αλλά εμείς απολαύσαμε τη βόλτα μας στον όμορφα διακοσμημένο εμπορικό δρόμο της πόλης.
Ακολουθήσαμε τη λεωφόρο Drottninggatan με τα μεγάλα πομπώδη κτίρια.
Ένα από αυτά είναι και το Δημαρχείο στη γωνία Drottninggatan και Stortorget. Το Δημαρχείο είναι πλούσιο σε καλλιτεχνική διακόσμηση, με προσόψεις διακοσμημένες με χάλκινα γλυπτά. Αυτό το νεο-γοτθικό οικοδόμημα, με Πύργους και Καμπαναριό χρονολογείται από το 1897.
Έξω από το Δημαρχείο υπάρχουν δύο μνημεία, τα οποία ανεγέρθηκαν στη μνήμη της υποδοχής των Εβραίων προσφύγων στην πόλη, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (έχω κάνει εκτενή αναφορά για τα γεγονότα αυτά, στο κεφάλαιο του Helsingør).
Και επειδή όλες οι πλατείες συνήθως έχουν και το άγαλμά τους, η Stortorget δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Ο Count Magnus Gustafsson Stenbock ήταν Σουηδός στρατιωτικός, κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Βορείου Πολέμου. Εκπαιδεύτηκε στην Ουψάλα και στο Παρίσι και μεταξύ άλλων επιτυχιών του οδήγησε και τα σουηδικά στρατεύματα στη νίκη, κατά τη διάρκεια του πολέμου μεταξύ Δανίας και Σουηδίας, στη μάχη του Helsingborg στη Scania. Αυτή υπήρξε και η τελευταία μάχη μεταξύ των δύο χωρών.
Η γλυκιά ώρα του σούρουπου είχε έρθει. Μου αρέσει πολύ αυτή η ώρα. Μου αρέσουν και οι φωτογραφίες αυτής της ώρας, που ο ουρανός έχει αυτό το βαθύ μπλε χρώμα.
Είπαμε να αποχαιρετήσουμε το Helsingborg κάνοντας μια μεγάλη βόλτα στο λιμάνι. Το βόρειο λιμάνι, όχι εκεί που δένουν τα πλοία της γραμμής Helsingør-Ηelsingborg. Βόλτα στο λιμάνι όπου η θεά Mariner, κρατώντας ένα πλοίο στα χέρια της καλωσορίζει τους ναυτικούς και τους επισκέπτες που φτάνουν στο Ηelsingborg.
Περπατώντας δίπλα στη θάλασσα ρουφήξαμε τις τελευταίες θαλασσινές μυρωδιές της πόλης και γαληνέψαμε.
Είχε φτάσει η ώρα της επιστροφής προς τον σταθμό τρένων της πόλης και αφήνοντας πίσω μας το Δημαρχείο και το λιμάνι ξεκινήσαμε να περπατάμε προς τα εκεί....
Από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Helsingborg το τρένο ξεκίνησε με προορισμό το Malmö, την πόλη της διανυκτέρευσής μας.
Helsingborg
Mετά από λίγη ώρα η πόλη του Helsingborg άρχισε να απλώνεται μπροστά μας.
Πλησιάζαμε στο λιμάνι μιας από τις παλαιότερες πόλεις της Σουηδίας. Ένα συνονθύλευμα παλαιών και νέων κτιρίων ήταν οι πρώτες εικόνες που ξεδιπλώνονταν στα μάτια μας, πριν καλά-καλά το πλοίο δέσει στο λιμάνι. Μεγάλα ογκώδη πέτρινα κτίρια αλλά και σύγχρονα μοντέρνα οικοδομήματα μπλέκονταν μεταξύ τους, δημιουργώντας μια λίγο μπερδεμένη αρχική εντύπωση. Ίσως αυτό το μπέρδεμα να έχει μια εξήγηση, αφού η παραλιακή αυτή πόλη ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πόλεις της Σουηδίας αυξάνοντας τον πληθυσμό της, από τους 4.000 κατοίκους το 1850, σε 56.000 το 1930 λόγω της εκβιομηχάνισης.
Εταιρείες-κολοσσοί έχουν εδώ τα κεντρικά τους γραφεία όπως, η ΙΚΕΑ ή η τσίχλα νικοτίνης Nicorette η οποία διαθέτει στην πόλη εργοστάσιο παραγωγής. Αλλά και άλλες μεγάλες εταιρείες βρίσκονται εδώ όπως, η Spectronic (εταιρεία κινητών τηλεφώνων), αλλά και η Zoégas (μεγάλη εταιρεία καφέ από το 1800).
Από το κατάστρωμα του πλοίου, μπαίνοντας στο λιμάνι είδαμε στα αριστερά μας το Dunkers Kulturhus, το οποίο ορθώνεται δίπλα στο νερό στο βόρειο λιμάνι της πόλης. Tο κτίριο στεγάζει εκθέσεις τέχνης και πολιτισμού, μουσικής και θεάτρου. Oι κυματιστές οροφές του στεφανώνουν το θέατρο και την αίθουσα συναυλιών του οικοδομήματος.
Dunkers Kulturhus
Το κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Henry Dunker λειτουργούσε ως το μεγαλύτερο εργοστάσιο ελαστικών, το οποίο ήταν παγκόσμιος ηγέτης σε μπότες από καουτσούκ, αλλά και μπαλάκια του τένις. O ιδιοκτήτης του δώρισε την περιουσία του στην πόλη και έτσι δημιουργήθηκε αυτό το Πολιτιστικό Κέντρο. Το Μουσείο που στεγάζεται στο κτίριο έχει θέμα τη θάλασσα, από την εποχή των Παγετώνων μέχρι και σήμερα.
Το πλοίο έδεσε στην προβλήτα. Περάσαμε πάλι μια κλειστή γέφυρα με τεράστια γυάλινα παράθυρα και μας έγινε έλεγχος ταυτοτήτων ή διαβατηρίων. Τυπικά πράγματα, όχι κάποια χρονοβόρα διαδικασία.
Πάλι έπρεπε να απαλλαγούμε από τα μπαγκάζια μας, οπότε κατευθυνθήκαμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος απέχει ελάχιστα από το λιμάνι. Βρήκαμε εύκολα τα lockers, τα οποία ήταν πιο μεγάλα σε σχέση με αυτά του Helsingør και βολέψαμε όλες τις αποσκευές σε ένα ντουλάπι. Η χρέωση ήταν μικρότερη σε σχέση με απέναντι (3-4 ευρώ για 24ωρη φύλαξη).
Δεν είχαμε και πολλές ώρες ημέρας στη διάθεσή μας, οπότε ο πρώτος και άμεσος στόχος ήταν να φτάσουμε στο ψηλότερο σημείο της παραλιακής πόλης, εκεί που βρίσκεται ο Πύργος Kårnan.
Ακολουθήσαμε για λίγο τον κεντρικό δρόμο Järnvägsgatan
και στη συνέχεια χωθήκαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης.
Υπενθυμίζω ότι ήταν Κυριακή, τα μαγαζιά κλειστά και λίγος κόσμος κυκλοφορούσε στα στενά σοκάκια.
Θέλαμε να συναντήσουμε στη διαδρομή μας προς τον Πύργο Kårnan, ένα από τα παλαιότερα κτίρια του Helsingborg, την εκκλησία St. Mary, που άρχισε να κατασκευάζεται στις αρχές του 14ου αιώνα και τελείωσε γύρω στο 1450.
Έτσι ακολουθήσαμε το πλακόστρωτο στενό δρομάκι Mariagatan, στο οποίο βρίσκονται κάποια ενδιαφέροντα κτίρια και μερικά όμορφα μαγαζάκια.
Mια σειρά από στοιχισμένα δέντρα περιβάλλουν την εκκλησία της Αγίας Μαρίας.
Δυστυχώς όμως, ενώ περιμέναμε να θαυμάσουμε την εξωτερική όψη του ναού, η οποία αποτελεί ένα καλό παράδειγμα δανικής αρχιτεκτονικής, με τη χρήση τούβλων, ένα υλικό που χαρακτηρίζει τα σκανδιναβικά κτίρια των περασμένων αιώνων, εμείς δεν είδαμε…. ούτε τούβλο….. και ιδού το γιατί.
Μας αποζημίωσε όμως το εσωτερικό της εκκλησίας και ειδικά ο υπέροχος ξυλόγλυπτος άμβωνας.
Αξιοσημείωτο το ανάγλυφο τρίπτυχο του 15ου αιώνα,
αλλά και το εκκλησιαστικό όργανο.
Δύο μόλις λεπτά μετά την εκκλησία εκτείνεται η ιστορική πλατεία Stortorget του Helsingborg.
Είναι το κέντρο της πόλης για πάνω από 1.000 χρόνια. Σε αντίθεση με τις κεντρικές πλατείες άλλων πόλεων, η Stortorget έχει το σχήμα μιας ευρείας λεωφόρου, αντί για ένα τυπικό τετράγωνο ή στρογγυλό σχήμα.
Έχει πλάτος 35 μέτρα και εκτείνεται από Ανατολή προς Δύση, σε μήκος 250 μέτρων. Στο ανατολικό άκρο καταλήγει στην σκάλα Terrasstrapporna και το μεσαιωνικό φρούριο Kårnan.
H μνημειώδης σκάλα λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της πλατείας Stortorget και του πάρκου Slottshagen.
Η σκάλα διαθέτει και βεράντες με στρογγυλούς Πύργους που συνδέονται με καμάρες. Καμάρες και Πύργοι είναι κατασκευασμένοι με τούβλα φυσικά, μοιάζοντας με μεσαιωνικούς Πύργους Κάστρων.
Στην αριστερή πλευρά της σκάλας είδαμε μια καμάρα και ένα τούνελ, που οδηγεί σε έναν ανελκυστήρα για τον ένα Πύργο, όμως η είσοδος ήταν κλειστή. Αυτός ο ανελκυστήρας είναι μια δημόσια συγκοινωνία και μολονότι η χρήση του δεν είναι δωρεάν χρησιμοποιείται από περίπου 30.000 επιβάτες. Δεν έμαθα όμως ποτέ, πόσο είναι το αντίτιμο του εισιτηρίου, αφού δεν είχα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω τον ανελκυστήρα.
Ανεβήκαμε την πομπώδη σκάλα σταματώντας διαρκώς για φωτογραφίες, αφού το θέαμα ήταν δελεαστικό.
40 μέτρα πάνω από την πλατεία Stortorget λοιπόν εκτείνεται το πάρκο Slottshagen, μεγάλα τμήματα του οποίου κατασκευάστηκαν από το 1909 έως το 1911, στην τοποθεσία του κατεδαφισμένου φρουρίου που υπήρχε εδώ. Τα τμήματα αυτά σχεδιάστηκαν σε στυλ αγγλικού κήπου, με γκαζόν, ψηλά δέντρα και θάμνους.
Το σύνολο του πάρκου βρίσκεται σε ένα σημείο της πόλης που ήταν το λίκνο της εποχής των Vikings. Στην αρχή ήταν μόνο ένας μικρός οικισμός στον λόφο προστατευμένος με τοίχους. Όσο όμως το Φρούριο στην κορυφή επεκτεινόταν, τόσο οι κατοικίες μετακινούνταν σιγά-σιγά προς τους πρόποδες του λόφου. Έτσι το Φρούριο κατέλαβε όλη την περιοχή της κορυφής. Μετά την κατεδάφιση του Φρουρίου το 1680, ο χώρος χρησιμοποιήθηκε ως γεωργική γη. Προς τα τέλη του 19ου αιώνα η περιοχή εξελίχθηκε σε δημοφιλή εκδρομικό προορισμό, για τους κατοίκους της πόλης. Εκείνη την εποχή ανακαινίστηκε ο παλιός Πύργος του Φρουρίου και δημιουργήθηκε η αντιπροσωπευτική σκάλα Terrasstrapporna, η οποία οδηγεί από την κεντρική πόλη στον λόφο.
Η θέα ήταν όμορφη από εκεί ψηλά. Ήταν και η ώρα που την έκανε πιο γλυκιά και πιο ειδυλλιακή, αφού ο ήλιος προχωρούσε προς τη δύση του.
Ήταν μια εξοχή με τα όλα της μέσα στην πόλη και το επίκεντρο όλων αυτών αποτελούσε ο μεσαιωνικός Πύργος, το μοναδικό κομμάτι που έχει απομείνει από ένα μεγάλο φρούριο, το οποίο μαζί με το Kronborg, στην απέναντι πλευρά ήλεγχαν το στενό πέρασμα του Öresund.
O Πύργος είναι επισκέψιμος, με έκθεση για την ιστορία του. Είχα σημειώσει ότι λειτουργεί: 5 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου, Σάββατα και Κυριακές, από τις 11:00 έως τις 15:00. Εμείς βρεθήκαμε λοιπόν εκεί την τελευταία μέρα της λειτουργίας του (Κυριακή 3 Νοεμβρίου), αλλά δυστυχώς η ώρα ήταν μετά τις 15:00, οπότε για πολύ λίγο χάσαμε την ευκαιρία να μπούμε στο εσωτερικό του.
Χαρήκαμε όμως μια υπέροχη θέα και μια απολαυστική βόλτα στο φθινοπωρινό πάρκο, με τα πανύψηλα δέντρα που πλαισιώνουν τον μεσαιωνικό Πύργο των 700 ετών.
Κατηφορίσαμε από τον λόφο
και "χαθήκαμε" πάλι στα δρομάκια της παλιάς πόλης με τα όμορφα σπίτια.
Συναντήσαμε και το Tycho Brahebrunnen, το γλυπτό-κρήνη με την ουράνια σφαίρα, αφιερωμένο στη μνήμη του Tycho Brahe (αστρονόμος παγκοσμίου φήμης).
Ο κύριος εμπορικός δρόμος της πόλης, ανάμεσα στην κεντρική πλατεία Stortorget και την πλατεία Sankt Jörgens Plats είναι ο πεζόδρομος Kullagatan.
Ο δρόμος έχει μακρά ιστορία που χρονολογείται από τον μεσαίωνα. Ήδη από το 1961 το μισό νότιο τμήμα του δρόμου μετατράπηκε σε πεζόδρομο. Έτσι ο Kullagatan ήταν ο πρώτος ιστορικός δρόμος της Σουηδίας, ο οποίος ήταν πεζόδρομος. Αργότερα και το βόρειο μισό τμήμα του δρόμου έγινε πεζόδρομος και έτσι πλέον ο εμπορικός αυτός δρόμος είχε πεζοδρομηθεί, με μήκος περίπου 500 μέτρων.
Τα μαγαζιά ήταν κλειστά, αλλά εμείς απολαύσαμε τη βόλτα μας στον όμορφα διακοσμημένο εμπορικό δρόμο της πόλης.
Ακολουθήσαμε τη λεωφόρο Drottninggatan με τα μεγάλα πομπώδη κτίρια.
Ένα από αυτά είναι και το Δημαρχείο στη γωνία Drottninggatan και Stortorget. Το Δημαρχείο είναι πλούσιο σε καλλιτεχνική διακόσμηση, με προσόψεις διακοσμημένες με χάλκινα γλυπτά. Αυτό το νεο-γοτθικό οικοδόμημα, με Πύργους και Καμπαναριό χρονολογείται από το 1897.
Έξω από το Δημαρχείο υπάρχουν δύο μνημεία, τα οποία ανεγέρθηκαν στη μνήμη της υποδοχής των Εβραίων προσφύγων στην πόλη, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (έχω κάνει εκτενή αναφορά για τα γεγονότα αυτά, στο κεφάλαιο του Helsingør).
Και επειδή όλες οι πλατείες συνήθως έχουν και το άγαλμά τους, η Stortorget δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Ο Count Magnus Gustafsson Stenbock ήταν Σουηδός στρατιωτικός, κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Βορείου Πολέμου. Εκπαιδεύτηκε στην Ουψάλα και στο Παρίσι και μεταξύ άλλων επιτυχιών του οδήγησε και τα σουηδικά στρατεύματα στη νίκη, κατά τη διάρκεια του πολέμου μεταξύ Δανίας και Σουηδίας, στη μάχη του Helsingborg στη Scania. Αυτή υπήρξε και η τελευταία μάχη μεταξύ των δύο χωρών.
Η γλυκιά ώρα του σούρουπου είχε έρθει. Μου αρέσει πολύ αυτή η ώρα. Μου αρέσουν και οι φωτογραφίες αυτής της ώρας, που ο ουρανός έχει αυτό το βαθύ μπλε χρώμα.
Είπαμε να αποχαιρετήσουμε το Helsingborg κάνοντας μια μεγάλη βόλτα στο λιμάνι. Το βόρειο λιμάνι, όχι εκεί που δένουν τα πλοία της γραμμής Helsingør-Ηelsingborg. Βόλτα στο λιμάνι όπου η θεά Mariner, κρατώντας ένα πλοίο στα χέρια της καλωσορίζει τους ναυτικούς και τους επισκέπτες που φτάνουν στο Ηelsingborg.
Περπατώντας δίπλα στη θάλασσα ρουφήξαμε τις τελευταίες θαλασσινές μυρωδιές της πόλης και γαληνέψαμε.
Είχε φτάσει η ώρα της επιστροφής προς τον σταθμό τρένων της πόλης και αφήνοντας πίσω μας το Δημαρχείο και το λιμάνι ξεκινήσαμε να περπατάμε προς τα εκεί....
Από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Helsingborg το τρένο ξεκίνησε με προορισμό το Malmö, την πόλη της διανυκτέρευσής μας.
Last edited: