• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Κίνα Στη Κίνα του Μάο...(Ο γύρος του κόσμου)

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Στις παραπάνω εντυπώσεις από την Ιαπωνία δεν μπορώ να μην αναφερθώ για το παιχνίδι Πατσίνγκο. Είναι μια οθόνη όρθια που μοιάζει μα τα φλιπεράκια. Με ένα μοχλό πετάς μια μπίλια η οποία όταν μπει στην κατάλληλη υποδοχή βγάζει κι άλλες μπίλιες. Tην μπίλια δεν μπορείς να την χτυπήσεις δεύτερη φορά όπως στα φλιπεράκια. Οι Γιαπωνέζοι είχαν ψύχωση με τούτο το παιχνίδι. Γυναίκες, άνδρες, παιδιά, άλλοι από το πρωί μέσα στις μεγάλες αίθουσες των πατσίγκο. Το δοκιμάζαμε κι εμείς και ήταν αρκετά διασκεδαστικό.

Αυτό το παιχνίδι που δεν το είδα σε καμιά άλλη χώρα, είναι νομίζω ένας τρόπος εκτόνωσης από το καθημερινό στρες που δέχεται εδώ ο κάτοικος της πόλης, στη δουλειά του, στα γραφεία κ.α., και δεν είναι λίγες οι φορές που συναντάς στα πατσίγκο άτομα κουστουμαρισμένα ασχολούνται με τις μπίλιες.

Οι αίθουσες των πατσίγκο ήταν τεράστιες, και οι συσκευές τοποθετημένες η μια δίπλα στην άλλη. Έπαιζες ενώ καθόσουν. Ένας συνεχής θόρυβος από το κτύπημα της μπίλιας που προξενούσαν τα ηλεκτρονικά μέρη της συσκευής, σκέπαζε όλο το χώρο. Αρκετοί είχαν δίπλα τους κασελάκια των 500 τεμαχίων γεμάτα. Υπήρχαν βέβαια οι ειδήμονες, οι οποίοι πριν καθίσουν έλεγχαν το μοχλό που τον προτιμούσαν μαλακό για να ρυθμίζουν την ταχύτητα εκτόξευσης. Εκατό γιεν κόστιζαν οι τριάντα μπίλιες. Τα τυχόν κέρδη ανταλλάσσονταν μόνο με γλυκά, αναψύχτηκα, τσιγάρα και άλλα είδη περιπτέρου που είχε το κατάστημα. Στα κρυφά όμως, αυτός που είχε κερδίσει μια μεγάλη ποσότητα την πούλαγε σε κάποιον άλλο πελάτη σε καλή γι’ αυτόν τιμή απ’ ότι αν την αγόραζε από το κατάστημα

Στον εμπορικό δρόμο του Κόμπε συνάντησα μια άλλη αίθουσα με κουλοχέρηδες, μπλάκ τζακ ρουλέτα κ.α. Κι εδώ με χίλια γιεν αγόραζες είκοσι μάρκες , περνούσες λίγη ώρα από τον χρόνο σου και αισθανόσουν σαν να βρισκόσουν σε καζίνο… Ξανά κι΄ εδω τα κέρδη ανταλλάσσονταν με διάφορα είδη περιπτέρου.

Η παραμικρή θολούρα του ορίζοντα της Ιαπωνίας έχει τώρα χαθεί. Ήμασταν ξανά περιτριγυρισμένοι από το όμορφο βαθύ μπλε. Ο καιρός ήταν πολύ καλός και η θάλασσα ήρεμη. Η πορεία μας ήταν προς το νότο και κάθε μέρα ήταν πιο καλοκαιρινή από την προηγούμενη. Ήταν Φεβρουάριος όταν αναχωρήσαμε από τον Πειραιά, Πάσχα κάναμε στην Κίνα και τώρα είχαμε Ιούνιο.
Στην Μανίλα θα φορτώναμε κοντέινερς τα οποία θα δενόταν πάνω στο κατάστρωμα και πάνω από τα αμπάρια. Έτσι ο χρόνος παραμονής μας στη χώρα αυτή θα ήταν πολύ περιορισμένος. Με πλοία Ro-Ro, Containers ή τάνκερ, δεν ήμουν ποτέ φίλος.

Από τη δεξιά μας πλευρά σε απόσταση λίγων ημερών βρισκόταν μια άλλη Κίνα. Η Taiwan ή Φορμόζα. Το νησί που δεν πέρασε τα επαναστατική θύελλα του Μάο. Είχα την τύχη και την επισκέφτηκα δυο φορές, και τις δυο στα σπουδαιότερα λιμάνια της το Keloong και το Kaousioung. Σε μια απ’ τις δύο αυτές φορές κάναμε και μια επίσκεψη με διανυκτέρευση στην Ταϊπέι την πρωτεύουσα. Ήταν μοντέρνα και μεγαλούπολη από τότε. Στην Ταιβάν βλέπαμε μια μικρή Ιαπωνία ως προς τον εκσυγχρονισμό, (την εργατικότητα, την καθαριότητα, την τάξη), μόνο που εδώ ήταν παντρεμένος με τον κινέζικο πολιτισμό. Τα κινέζικα προϊόντα εντυπωσίαζαν με τη λεπτότητα και το γούστο τους, ιδίως τα πολυάριθμα και περίτεχνα φαναράκια. Πάλι εδώ υπήρχαν οι στενοί εμπορικοί δρόμοι, με τα μικρομάγαζα, τα χρώματα, τις περίεργες πραμάτειες, τις παράξενες επιγραφές, και τις μυρουδιές από τα μικρομαγειρεία. Ήμασταν, (ή ήμουν), οι μόνοι ξένοι που ανάμεσα σε χιλιάδες Κινέζους, απολαμβάναμε αυτή την καθημερινή εμποροπανήγυρη, όπου κανείς δεν σε ενοχλούσε για οποιονδήποτε λόγο …Αυτό το γνωρίζαμε πριν ακόμα πάμε. Χαιρόμασταν όταν πηγαίναμε σε τέτοια μέρη, όπου ήμασταν σίγουροι για την ασφάλεια μας, που ήταν και η πρώτη μας σκέψη στις χώρες που πηγαίναμε. Στην Ιαπωνία, στην Κίνα του Μάο αλλά και στην Εθνικιστική Κίνα, μπορούσες να κυκλοφορείς χωρίς πρόβλημα μόνος, στα στενοσόκακα, στα σκοτάδια, δεν θα σε «έκλεβε» ο ταξιτζής, ο οποίος κι’ εδώ φορά τα άσπρα του γάντια και την στολή του, ούτε ο έμπορας. Δεν χρειαζόταν να έκρυβες κάπου πάνω σου τα περισσότερα χρήματα που κρατούσες, όπως κάναμε συχνά σε άλλα μέρη κυρίως στα λιμάνια των ΗΠΑ, μην τύχει και σε ληστέψουν. Απεναντίας μάλιστα, στο Καουσιούνγκ που τύχαμε στην κινέζικη πρωτοχρονιά, μια οικογένεια μας κάλεσε στο μεσημεριανό πρωτοχρονιάτικο γεύμα τους. Πήγαμε τέσσερα άτομα, ήταν κι αυτοί αρκετοί, με τις κινέζικες ενδυμασίες τους, ένα μεγάλο χαμηλό στρογγυλό τραπέζι και γύρω απ’ αυτό όλοι μας καθίσαμε σταυροπόδι στο έδαφος. Μια μεγάλη πιατέλα γεμάτη με μεγάλα βραστά ψάρια ήταν στη μέση του τραπεζιού, μια άλλη με άσπρο ρύζι, τα γνωστά μικρά ποτηράκια από πορσελάνη με τις σάλτσες, αλλά και άλλα είδη ψαριών διαφορετικά μαγειρεμένα και οστρακοειδή. Εδώ υπήρχαν μόνο τα γνωστά ξυλάκια αλλά δεν ήταν πρώτη μας φορά. Η χαρά τους που πραγματοποίησαν σε μας το έθιμο της πρωτοχρονιάς τους, ήταν ισάξια με τη δική μας που γνωρίσαμε από τόσο κοντά ένα κινέζικο σπιτικό με το έθιμο τους.

Εν αντιθέσει με την Κίνα του Μάο όπου ακούγαμε μόνο εμβατήρια, εδώ παίρναμε μια ιδέα της κινέζικης μουσικής και των τραγουδιών. Οι λέξεις έρχονται δύσκολα στην ακοή, αλλά η μουσική τους καλλιεργημένη εδώ και χιλιάδες χρόνια δεν της λείπει το εξωτικό ύφος.

Ταξιδεύαμε τώρα στη περιοχή μεταξύ Ταιβάν και Β. Φιλιππίνων που ονομάζεται Λουζόν. Το ίδιο ονομάζεται και η Β.Α. θαλάσσια περιοχή των Φιλιππίνων. Η Λουζόν είναι γνωστή από τους τυφώνες οι οποίοι συχνά περνούν από εδώ και ταλαιπωρούν τις γύρω κατοικημένες περιοχές.

Πέντε μέρες μετά την αναχώρηση μας από Γιοκοχάμα φτάσαμε στην Μανίλα που βρίσκεται στο 14ο βόρειο. Το κλίμα είναι τροπικό κλίμα με πολύ ζέστη. Όπως περιμέναμε η παραμονή μας στην Μανίλα κράτησε είκοσι ώρες. Την Μανίλα τη γνώρισα μερικά χρόνια πριν απ’ αυτό το ταξίδι και ήταν πρωτοχρονιά. Ήταν μια μεγαλούπολη με αρκετό πράσινο, λεωφόρους, γέφυρες, μνημεία, ποτάμια, αλλά πολύ κουραστική για να την περπατάς λόγω της πολυκοσμίας και της αφόρητης ζέστης την ημέρα. Μας αποζημίωσε όμως το νησάκι Σεμπού που βρίσκεται μέσα σε ένα σύμπλεγμα από άλλα νησιά ακόμα πιο νότια. Το ταξίδι ανάμεσα από αυτά τα καταπράσινα νησάκια ήταν ονειρεμένο. Η πόλη Cebu ήταν πνιγμένη στο πράσινο, και είχε αρκετά μνημεία των πρώτων Ισπανών θαλασσοπόρων.

Ήταν ημέρα των Θεοφανείων όταν μαζί με τον Μ…Κ… από Χίο, και με μοτοσικλέτες (παπάκια) αγορασμένες δεύτερο χέρι από την Ιαπωνία, οδηγήσαμε στους δρόμους δίπλα στους καταπράσινους κάμπους, μέχρι που φτάσαμε σε φοινικόδεντρα που έφταναν μέχρι τη παραλία. Λαχταρούσαμε μια επαφή με τη κοραλλένια θάλασσα που τόσους μήνες ζούσαμε κοντά της αλλά δεν την απολαμβάναμε. Για να περπατήσεις όμως στο βυθό, έπρεπε να ήσουν φακίρης. Τα κοράλλια βρίσκονταν παντού και ήταν κοφτερά σαν μαχαίρια. Βρήκαμε τελικά μια διέξοδο προς τα βαθιά και απολαύσαμε τα ζεστά νερά, κοιτάζοντας προς την ερημική παραλία τους τεράστιους κοκκοφοίνικες πυκνοί σαν δάσος. Κοιτάζαμε όμως και δυο άτομα που μας παρακολουθούσαν επίμονα και ενοχλητικά από την ακτή. Σ’ αυτή τη χώρα ήταν ενοχλητική η αδιακρισία των ντόπιων. Τελικά εξ αιτίας ίσως της ντόπιας παρέα μας δεν μας δημιούργησαν πρόβλημα.

Το άλλο μεγάλο νησί που πήγαμε μετά τη Σεμπού, ήταν το Μιντανάο. Πρώτα στο λιμάνι Ίλιγκαν, και μετά στο Νταβάο. Το λιμάνι του Ίλιγκαν ήταν μια απλή αποβάθρα κοντά σε εργοστάσιο υλοτομίας στη άκρη ενός δάσους. Η πόλη απείχε μισή ώρα με το αυτοκίνητο. Εδώ φορτώσαμε κόντρα πλακέ. Μπροστά από το πλοίο βλέπαμε ένα απέραντο δάσος με πανύψηλα δένδρα. Στο εργοστάσιο δίπλα ήταν ποτάμι γεμάτο από κορμούς δένδρων διαμέτρου μέχρι τριών μέτρων. Τους κορμούς αυτούς τους έριχναν στο νερό από άλλες περιοχές του δάσους, με τη ροή του νερού κατέληγαν εδώ, και με ένα απλό φράγμα τους συγκρατούσαν. Τεράστια μηχανήματα τους σήκωναν και μεγάλα δυνατά πριόνια τους έκοβαν σε σανίδες. Όλη η περιοχή εδώ του δάσους ήταν ένα εργοτάξιο.

Στο Νταβάο έμπαινες στην πόλη κάτω από μια μεγάλη αψίδα ή οποία έγραφε ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη (largest) πόλη στον κόσμο. Για τις Φιλιππίνες ήταν πράγματι η μεγαλύτερη σε έκταση. Βρίσκεται στα νότια του νησιού Μιντανάο. Είχε πολύ αναπτυγμένες όλες τις υπηρεσίες, και το εμπόριο. Εν συγκρίσει με το μέγεθος της, το κέντρο της ήταν μικρό. Καλή ρυμοτομία αλλά τα καλά καφέ-εστιατόρια ήταν ελάχιστα. Εδώ ήταν που έκανα το μοναδικό γνήσιο μασάζ που έχω κάνει σε ασιατικές χώρες. Τη διεύθυνση την πήρα από ένα ντόπιο υπεύθυνο του φορτίου μας και σ’ ένα σημείωμα έγραψε λίγα λόγια για να το δείξω. Βρέθηκα μπροστά σε ένα ισόγειο κουρείο με τρεις κουρείς να κουρεύουν, το οποίο βρισκόταν στο κέντρο της πόλης. Μπαίνω διστακτικά μήπως έγινε λάθος, δείχνω το χαρτάκι, και με στέλνουν στο επάνω όροφο στα ιδιαίτερα…
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.967
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Α ρε Σουδιανέ...
μιά ζωή δεν φτάνει να μας διηγείσαι!!!και έχεις έναν τρόπο!!!!....
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Μάλιστα τυχαία άραγε η ιστορία κόβεται πάνω που είμαστε έτοιμοι να μπούμε στα ιδιαίτερα;
 
Last edited by a moderator:

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μάλιστα τυχαία άραγε η ιστορία κόβεται πάνω που είμαστε έτοιμοι να μπούμε στα ιδιαίτερα;
:haha::haha: άτιμο παιδί...άσε τον άνθρωπο...θα το επεξεργαστεί, για να μας το αφηγηθεί με τον δικό του τρόπο....;)

Καπετάνιε μου, ανεκτίμητες οι πληροφορίες...στην Ιαπωνία έμεινα, αλλά αν πω ότι δεν με καίει και το παρακάτω, θα είναι ψέμα...:lol:
 
Last edited by a moderator:

coccobill

Member
Μηνύματα
326
Likes
348
Ταξίδι-Όνειρο
Σανγκρι-Λα
Δεν εχω ξαναζηλεψει ετσι διαβαζοντας ταξιδιωτικη ιστορια..
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
sorry για την απότομη διακοπή. έγινε κατάληψη... στο pc.
συνεχίζουμε...
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Τα δωμάτια τα οποία είχαν ένα δερμάτινο πάγκο στη μέση ήταν το ένα δίπλα στο άλλο, οι τοίχοι τους δεν έφταναν μέχρι πάνω στο ταβάνι, αλλά άφηναν ένα κενό ενός μέτρου, για να υπάρχει μια επικοινωνία μεταξύ τους για την περίπτωση που παρεκτραπεί κάποιος πελάτης…Οι κοπέλες μασέρ ήταν ντυμένες με ένα γκρι παντελόνι και ένα σακάκι άχαρο σε στυλ Μάο, κλειστό μέχρι πάνω στο λαιμό. Ήταν όλες γεροδεμένες. Ίσως να ήμουν ο πρώτος λευκός που πέρασε από κει, γι’ αυτό αυτή που με ανέλαβε με φρόντισε περισσότερο ελπίζοντας σε ένα καλό φιλοδώρημα, δηλαδή δίνοντας μου περισσότερα κτυπήματα και ζύμωμα. Αλλά αυτό που σε αναζωογονούσε περισσότερο από καθετί ήταν το μασάζ στο κεφάλι. Η όλη η διαδικασία δεν μου κόστισε πάνω από 2,5 δολάρια γιατί ένεκα του φίλου, πλήρωσα όσο και οι ντόπιοι.



Οι Αμερικανοί έχουν διαβρώσει τα πάντα σ αυτές τις χώρες. Εμάς μας αποκαλούσαν Αμερικανούς. Οι ντόπιοι από νήπια μαθαίνουν αγγλικά. Το βιοτικό επίπεδο αισθητά χαμηλότερο από της Ταιβάν. Πριν ακόμα οι Φιλιππινέζες οικιακές βοηθοί φτάσουν στην Αθήνα, οι άνδρες είχαν μπει στα κατώτερα πληρώματα των ελληνικών πλοίων, και αργότερα στους αξιωματικούς. Ο μισθός του ήταν το ένα τέταρτο από αυτόν των Ελλήνων και σε περιόδους κρίσης οι εφοπλιστές είχαν δικαίωμα ναυτολόγησης ξένων κατά ένα ποσοστό. Έτσι μπόρεσα να γνωρίσω καλλίτερα αυτή τη φυλή. Οι περιπτώσεις εξαγωγής θετικών συμπερασμάτων ήταν σπάνιες. Το μόνιμο χαμόγελο δεν χαρακτήριζε καθόλου τον εσωτερικό κόσμο. Μέθυσοι, εκδικητικοί, ύπουλοι, αφιλότιμοι.


Ας επιστρέψουμε όμως στο «Ποσειδών» που φορτωμένο πάνω στα αμπάρια του τα κοντέινερς, του έδιναν ένα παράξενο όγκο. Τα κοντέινερς δεν γνωρίζαμε τι περιείχαν. Μπορεί να ήταν ρολόγια, τρόφιμα ή ακόμη και ρούχα. . Θα το μαθαίναμε σε μερικές μέρες κάτω υπό ειδικές συνθήκες… Αφήσαμε τα καταπράσινα νησιά των Φιλιππίνων και βρεθήκαμε για μια ακόμη φόρα στο ανοικτό πέλαγος. Βάλαμε πορεία για τον Ινδικό ωκεανό. Ήταν ο τρίτος ωκεανός που θα διαπλέαμε μετά την αναχώρηση μας από τον Πειραιά. Οι συνθήκες καιρού ήταν ιδανικές, οι μέρες ζέστες και οι θάλασσες ήρεμες. Ήμασταν στη Σινική θάλασσα. Δεξιά μας στο βάθος βρισκόταν το Βιετνάμ.

Μόλις τρία χρόνια μετά τον πόλεμο έτυχε να το επισκεφτώ στο λιμάνι Hai Phong. O πλοηγός μας ταξίδεψε μέσα σ΄ ένα ποτάμι όπου δεν χορταίναμε να βλέπουμε το τοπίο γύρω μας, όπως τις καταπράσινες βραχονησίδες μέσα στο ποτάμι, εμείς να περνάμε ανάμεσα τους κι αυτές σαν κάποιος γίγαντας να τις είχε πετάξει εκεί. Ερχόμασταν από την Αυστραλία, και είχαμε κάνει ένα θαυμάσιο αλλά μονότονο ταξίδι. Είχαμε μείνει στο αγκυροβόλιο αρκετά μακριά από το λιμάνι, κι επειδή μερικοί χρειαστήκαμε γιατρό, ήλθε μια λάντζα και μας πήρε για την πόλη όπου θα διανυχτερεύαμε σε ξενοδοχείο μέχρι να συμπληρωθούν οι εξετάσεις όλων μας. Η κατάσταση ήταν δραματική. Χιλιάδες ποδηλάτες στους μεγάλους δρόμους, μικροπωλητές καθισμένοι στο δρόμο με τρόφιμα που μόνο για ζώα έκαναν. Χρειάστηκα οδοντίατρο για εξαγωγή. Στο νοσοκομείο οι καρέκλες η μια δίπλα στην άλλη, τα εργαλεία σκουριασμένα, καλαθάκια γεμάτα από βαμβάκι με αίματα, με έβαλαν υποτίθεται σε ειδικό ξεχωριστό χώρο από τους άλλους, αλλά το μόνο που διέφεραν από τα άλλα ήταν ότι είχαν νερό για να ξεπλένεσαι. Δεν μπορούσα να αποφύγω όλα αυτά. Ο φρονιμίτης με είχε τρελάνει σε όλο το ταξίδι από την Αυστραλία. Αλλά μέσα σ΄ αυτό το ρημαδιό η μόνη μου παρηγοριά ήταν τα όμορφα μαύρα μάτια της νεαρής βιετναμέζας γιάτρισσας απ’ όπου αντλούσα όλο το κουράγιο…-Μπορεί να πονέσετε.. –Κάνε ότι θέλεις. Θυμάμαι ακόμη τον διάλογο.


Το ξενοδοχείο μόνο σαν ξενοδοχείο δεν έμοιζε. Το βραδινό που μας έφεραν ήταν ρύζι ανακατεμένο με κονσέρβα κρέας. Μου θύμισε την Κούβα . Τόσα χρόνια πόλεμο είχαν δίκιο οι άνθρωποι. Τι περιμέναμε ; Δεν ήταν λίγες οι φορές που αισθανόμουν ενοχή όταν βρισκόμουν ανάμεσα τους. Γι΄ αυτούς δεν ήμουν ο Έλληνας, αλλά ο λευκός που φέρνει τους πολέμους…


Φτάσαμε για πολλοστή φορά κοντά στην Σιγκαπούρη, το μεγάλο αυτό ναυτιλιακό και εμπορικό λιμάνια της Ασίας. Το περάσαμε χωρίς να πάρουμε εφόδια. Μπήκαμε στο στενό της Μαλαισίας ή Malacca strait, και σε λίγες μέρες, ανοιχτήκαμε στον Ινδικό ωκεανό.
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Αισθάνομαι ιδιαίτερα περιφανή που έχουμε ήδη περάσει τρεις ωκεανούς, είμαστε πλέον παλιοί θαλασσόλυκοι, αυτές οι "ειδικές συνθήκες" με ανησυχούν λίγο...
 
Last edited by a moderator:

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
υπάρχει και μια κωμικοτραγική ισtοριούλα...:D στο Davao, αλλά κάποια φορά προφορικά..
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Ήταν επτά μέρες μετά τη αναχώρηση από την Μανίλα. Ο προορισμός μας ήταν το Ειλάτ του Ισραήλ στην Ερυθρά θάλασσα. Εκεί θα παραδίναμε το φορτίο, δηλαδή τα αυτοκίνητα και τα κοντέινερς . Στη αρχή χαράξαμε πορεία για την νότια ακτή της Κεϋλάνης. Δεξιά μας ήταν ο μεγάλος κόλπος της Βεγγάλης που βρέχει την Ινδοκίνα, το Μπαγκλαντές και την Ινδία. Ο καιρός ήταν σταθερός γύρω στα 5-6 μποφόρ. Ήταν η εποχή των Μουσώνων. Τα Μουσώνια προκαλούν πολλά προβλήματα κυρίως στις ακτές του Μπαγκλαντές, με βροχές και πλημμύρες.


Μετά από τέσσερις μέρες ταξίδι είδαμε τις νότιες ακτές της Κεϋλάνης, και αμέσως χαράξαμε πορεία για τον κόλπο του Άντεν. Τώρα δεξιά είχαμε την Αραβική θάλασσα. Ο αέρας δυνάμωνε την ήμερα και έφτανε τα επτά με οκτώ μποφόρ. Τη νύχτα ήταν πιο χαμηλής έντασης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα δικά μας μελτέμια τα οποία είναι παρακλάδια των Μουσώνων. Τρεις μέρες πριν φτάσουμε στην Σοκότρα που βρίσκεται στην είσοδο του κόλπου του κόλπου Άντεν, οι άνεμοι γίνηκα σταθερά εννέα μποφόρ. Τα εννέα μποφόρ δεν είναι κάτι το σοβαρό για το ποντοπόρο πλοίο. Όμως σ΄ αυτή την περιοχή επικρατούν ρεύματα, άλλα από το Άντεν, άλλα από τον Κόλπο ή από το Κέρας της Αφρικής. Έτσι είχαμε κύματα από διάφορες διευθύνσεις που μας ταλαιπωρούσαν αρκετά. Όσο μεγάλο και να είναι το κύμα, εφ΄ όσον έχει σταθερή κατεύθυνση με κατάλληλες ενέργειας μπορείς να το αντιμετωπίσεις. Τώρα όμως γινόταν ένα αναβρασμός της θάλασσας, σε όλη την περιοχή που βρισκόμασταν. Κίνδυνος βέβαια δεν υπήρχε, απλά ταρακουνιόμασταν άσχημα.


Ώσπου ένα πρωί γύρω στις έξη η ώρα, τα κοντέινερς, της επάνω σειράς λύθηκαν, μετακινήθηκαν, χτύπαγε το ένα πάνω στο άλλο, και μερικά άρχισαν σιγά-σιγά να πέφτουν στην θάλασσα. Ορισμένα άνοιξαν και είδαμε ότι μέσα είχαν σακιά από ρύζι. Ένα έπεσε γύρω στις οκτώμιση η ώρα, πρόλαβα να δω πάνω από τη γέφυρα την θεαματική του πτώση, και αργότερα ένα άλλο που είχε κάπως ισορροπήσει πάνω στην κουπαστή αλλά το αφήσαμε να πέσει για να μην μας προξενήσει τυχόν ζημιά στο πλοίο. Συνολικά χάσαμε επτά κοντέινερς. Τα βλέπαμε τα ταξιδεύουν πλέον μόνα τους χωρίς τη βοήθεια μας… Τα αυτοκίνητα δεν έμεινα κι αυτά χωρίς προβλήματα. Γύρω στα 15 απ’ αυτά είχαν μικρά ή μεγάλα κτυπήματα. Το φορτίο πάντα είναι ασφαλισμένο, ας τα βρουν οι έμποροι.



Αρκεί που δεν χτύπησε κάποιος από το πλήρωμα. Σε μια τέτοια περίπτωση τι γίνεται όταν βαπόρι ταξιδεύει; Υπάρχει φαρμακείο με όλα τα φάρμακα πρώτης ανάγκης. Οι αξιωματικοί της γέφυρας έχουν πάρει βασικές γνώσεις νοσοκομειακής περίθαλψης για κάθε περίπτωση. Αν η κατάσταση του ασθενούς είναι σοβαρή και χρειάζεται γιατρός, τότε εφόσον το ταξίδι είναι κοντά σε ακτές, το πλοίο πιάνει το πιο κοντινό λιμάνι. Αν όμως είναι στη μέση ενός ωκεανού, τότε μέσω ασυρμάτου ζητείται πλοίο που να έχει πάνω γιατρό. Η θετική απάντηση θα έλθει μόνο από κάποιο Σοβιετικό πλοίο. Αυτά πάντα έχουν γιατρό που ταξιδεύει μαζί με το πλήρωμα Θα έλθουν τα πλοία κοντά σε κάποιο σημείο του ωκεανού, και με τη Ρωσική βενζινοκίνητη βάρκα θα ανέβει ο γιατρός μαζί με τον κομισάριο στο πλοίο που βρίσκεται ο ασθενής.


Την επόμενη μέρα περάσαμε το Κέρας της Αφρικής και μπήκαμε στο κόλπο του Άντεν όπου επικρατούσε μπουνάτσα. Μετά από μιάμιση μέρα ταξίδι περάσαμε το στενό που χωρίζει την Αφρική με την Αραβική χερσόνησο και μπήκαμε στην Ερυθρά θάλασσα. Είναι η θάλασσα που ταξίδεψα όταν για πρώτη φορά βγήκα έξω από την Μεσόγειο, και το πρώτο λιμάνι εκτός Μεσογείου ήταν η Τζέντα, και κατόπιν η ταλαίπωρη με τους πολέμου; σήμερα Βασόρα. Επίσης στον ποταμός Τίγρη ήταν η πρώτη μου φορά που ταξίδεψα μέσα σε ποτάμι, και πρώτη φορά που αντίκριζα μεγάλο δάσος από φοίνικες δεξιά κι αριστερά του ποταμού.


Τη σκοτεινή νύχτα εδώ απολαμβάνεις ένα μοναδικό θέαμα. Αν κάποιο ψάρι ή ένα αντικείμενο ταράξει την επιφάνεια του νερού και σηκώσει κύμα, το κύμα αυτό φαίνεται φωτεινό σαν φωτιά. Το ίδιο βλέπεις αν πας κοντά στην πλώρη του καραβιού, και δεις στο σκοτάδι το κύμα που σηκώνει η πλώρη. Η Ερυθρά θάλασσα και ο Περσικός κόλπος είναι οι πιο ζεστές θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη. Κι όπως τότε τα πλοία δεν είχαν κλιματισμό, αλλά σκέτο αέρα, έχω εμπειρίες από ανυπόφορες καταστάσεις. Η Ερυθρά έχει επίσης ένα άλλο πρωτείο. Έχει ένα απίθανο θαλάσσιο πλούτο σε ψάρια κάθε είδους. Σκυλόψαρα, καρχαρίες, μικρότερα κάθε μεγέθους, αλλά και τροπικά κάθε χρώματος και σχήματος. Αξέχαστη μου έχει μείνει η εικόνα, όταν ένα πρωινό γύρω στις επτά, στη ήρεμη επιφάνεια της θάλασσας, περάσαμε δίπλα από πέντε τεράστια καρχαριοειδή, πλατυκέφαλα χρώματος καφετί, τα οποία ακίνητα απολάμβαναν τον ύπνο χωρίς να τους ενοχλεί η παρουσία μας. Είναι γνωστά σήμερα τα καταδυτικά κέντρα στα παράλια τουριστικά θέρετρα της Αιγύπτου που σου δίνουν τη δυνατότητα να θαυμάσεις το θαλάσσιο πλούτο. Εμείς όμως με την πρώτη ευκαιρία το ρίχναμε στο ψάρεμα με πλούσια αποτελέσματα. Ο πιο ανίδεος εδώ γίνεται ψαράς.



Από τη μέρα που μπήκαμε στην Ερυθρά θάλασσα, ο ορίζοντας και η ατμόσφαιρα έχουν συνεχώς το κίτρινο χρώμα από την σκόνη της ερήμου. Μετά από τέσσερις μέρες ταξίδι στη Ερυθρά, μπήκαμε στο στενό κόλπο της Άκαμπα.

Οι φωτό που πήρα από τη γέφυρα όταν ηρέμησε ο καιρός.
εδώ η δεξιά πλευρά του πλοίου.βλέπετε το πρώτο δεξιά πως έχει φουσκώσει από τα κτυπήματα. είναι αυτό που το στείλαμε ταξιδάκι....
aimg37.imageshack.us_img37_9285_674859df.jpg


κι εδώ η ανακατωσούρα.. στη αριστερή πλευρά
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.777
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom