• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Σταθμοί τρένων του κόσμου

Grerena

Member
Μηνύματα
1.382
Likes
18.955
Επόμενο Ταξίδι
Μαδρίτη πάλι :)
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Δεν είναι μουσείο, δεν είναι εκκλησία, δεν είναι παλάτι αλλά ένας … σιδηροδρομικός σταθμός.

20211203_215110.jpg


20211203_215118.jpg


Πρόκειται για το σταθμό Messe/Deutz της Κολωνίας, που παρά το εντυπωσιακό του παρουσιαστικό δεν είναι ο κεντρικός σταθμός της πόλης. Ο κεντρικός σταθμός Köln Hauptbahnhof βρίσκεται στην απέναντι όχθη του Ρήνου λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά, του οποίου προσφέρει κάποια ανακούφιση, αφού πολλά τρένα τερματίζουν στον Messe προκειμένου να “ξεμπλοκάρουν” τον Hauptbahnhof.
Το πολύ όμορφο αυτό κτίριο κατασκευάστηκε το 1913.

IMG_8264.JPG


IMG_8519.JPG


Δυστυχώς έπαιξε μεγάλο και θλιβερό ρόλο κατά τις μεταφορές κρατουμένων προς το στρατόπεδο συγκέντρωσης Buchenwald από το 1940 έως το 1944. Οι χώροι του χρησιμοποιήθηκαν ως καταυλισμός διέλευσης. Μεγάλο μέρος του καταστράφηκε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, το οποίο και ανακατασκευάστηκε αμέσως μετά τον πόλεμο. Μέρη του συστήματος των σηράγγων και ολόκληρος ο προαύλιος χώρος του σταθμού είναι εγγεγραμμένα στον κατάλογο μνημείων της πόλης της Κολωνίας.
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.382
Likes
18.955
Επόμενο Ταξίδι
Μαδρίτη πάλι :)
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Σιδηροδρομικός σταθμός της Πολωνικής πόλης Piotrków Trybunalski ...

IMG_7969.JPG


Μια από τις πολλές όμορφες Πολωνικές πόλεις στην οποία βρέθηκα τυχαία κατά τη διάρκεια ενός οδοιπορικού. Τον σιδηροδρομικό σταθμό τον είχα θέα κατά τη διάρκεια του πρωινού μου φαγητού ένα πρωινό του Ιουλίου του ‘21. :)

20210705_115617.jpg


20210705_120119.jpg
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.382
Likes
18.955
Επόμενο Ταξίδι
Μαδρίτη πάλι :)
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Ένα κομμάτι ιστορίας συναντάς στη στάση Hejaz Railway στην έρημο της Ιορδανίας.

20230628_095928.jpg


20230628_101309.jpg


Μια ατμομηχανή κάθεται σε αυτόν τον σταθμό για να θυμίζει τις συγκρούσεις του προηγούμενου αιώνα που οδήγησαν στη διαμόρφωση της σύγχρονης Μέσης Ανατολής.

20230628_101319.jpg


Οι κυρίαρχοι Οθωμανοί από τη μία και ο αντάρτικος πόλεμος των Αράβων από την άλλη. Το καταλυτικό «όπλο» των Αράβων ήταν οι επιθέσεις στις σιδηροδρομικές γραμμές που διέκοπταν τις διόδους των τρένων και τις μεταφορές προκαλώντας όλεθρο στις τουρκικές επικοινωνίες συμβάλλοντας έτσι στην ήττα των Τούρκων.
Η προέλευση της σύγχρονης Μ. Ανατολής ανάγεται στις επιθέσεις στα τρένα του σιδηροδρόμου Hejaz.

20230628_101332.jpg


20230628_101411.jpg


20230628_100823.jpg


Σήμερα το ανακαινισμένο τρένο (με την τούρκικη σημαία - για να μην ξεχνιόμαστε) είναι επισκέψιμο στη στάση Heiaz Wadi Rum, το οποίο τρένο μπορεί και να «ταξιδέψει» παίρνοντας μέρος και σε μια εικονική παράσταση μάχης (που εγώ δυστυχώς δεν είδα :( )

20230628_101529.jpg
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
8.056
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Στον ήσυχο και πεντακάθαρο σταθμό του Σανκτ Γκάλεν Ελβετίας, πριν έναν μήνα
 

Attachments

Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.371
Likes
28.792
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Νομός Μαγνησίας
Το τρενάκι του Πηλίου

Το τρενάκι του Πηλίου, ο θρυλικός "Μουτζούρης", εδώ και έναν αιώνα περίπου, με μια διακοπή 25 χρόνων, σημαδεύει την ιστορία του τόπου καθώς υπήρξε δυναμικό στοιχείο πολιτισμού και ανάπτυξης. Στην περίοδο της μεγάλης ακμής του Βόλου και του Πηλίου, περίπου το 1890, με την εντυπωσιακή οικονομική αλλά και πολιτιστική ανάπτυξη ήρθε και ο σιδηρόδρομος που έδωσε τις λύσεις στη συγκοινωνία και τις μεταφορές όλης της περιοχής, ωθώντας την σε μεγάλα άλματα προόδου. Από το 1878 είχαν αρχίσει οι συζητήσεις στη Βουλή για την αναγκαιότητα της συγκοινωνίας της χερσονήσου του Πηλίου, το οποίο την εποχή εκείνη είχε περισσότερους από 60.000 κατοίκους και πλούσια παραγωγή πάμπολλων προϊόντων τα οποία έμεναν αδιάθετα λόγω της ανυπαρξίας συγκοινωνιακών έργων.

Η κατασκευή του σιδηροδρόμου ξεκίνησε το 1894 και ολοκληρώθηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρα του διάσημου ζωγράφου Τζιόρτζιο ντε Κίρικο. Για 80 χρόνια υπήρξε σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή. Είναι η στενότερη σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα και μια από τις στενότερες στον κόσμο, με πλάτος μόλις 60 εκατοστών. Λόγω της μορφολογίας του εδάφους, η 60αρα γραμμή θα ελισσόταν πολύ πιο εύκολα, θα ήθελε μικρότερης έκτασης και προϋπολογισμού τεχνικά έργα και επομένως θα ήθελε και μικρότερους χρόνους αποπεράτωσης.

IMG_9556.jpg


Σήμερα λειτουργεί ως τουριστικό τρένο, από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο, κάνοντας μια ημερήσια διαδρομή από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι, περίπου, 90 λεπτά. Από τα Άνω Λεχώνια ξεκινάει στις 10:00 το πρωί και επιστρέφει στις 16:30 το απόγευμα. Το εισιτήριο μετ' επιστροφής κοστίζει για τους ενήλικες 18 ευρώ και για τα παιδιά 10 ευρώ.

IMG_9580.jpg



IMG_9584.jpg



IMG_9268.JPG


Φτάνοντας στον σταθμό της Άνω Γατζέας κάνει στάση διάρκειας 15 λεπτών και στο "πήγαινε" και στο "έλα".

IMG_9546.jpg



IMG_9281.jpg



IMG_9545.jpg



IMG_9540.JPG


Καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής, ο επιβάτης μπορεί να απολαύσει τη μοναδική φυσική ομορφιά, τα χωριά που "πνίγονται" από τη βλάστηση, αλλά και τη θέα προς τον Παγασητικό Κόλπο.

IMG_9322.JPG



IMG_9553.jpg



IMG_9310.jpg


Το 1985, το τρένο του Πηλίου χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο ιστορικό μνημείο. Το 1996, και μετά από μια σειρά επισκευών στα μέρη που είχαν διαβρωθεί, τέθηκε ξανά σε λειτουργία καλύπτοντας συνολικά μια διαδρομή 15 χιλιομέτρων, προσφέροντας στον επιβάτη την ευκαιρία να απολαύσει τη μοναδική φυσική ομορφιά του τοπίου και τις περίτεχνες αρχιτεκτονικές κατασκευές. Η οργιώδης βλάστηση, τα φαράγγια, η θέα στον Παγασητικό, τα τοξωτά πέτρινα γεφύρια, οι μικρές σήραγγες και η μεταλλική γέφυρα "ντε Κίρικο", μια σπάνιας κατασκευής γέφυρα, αποτελούν τα βασικά συστατικά για μια από τις ωραιότερες διαδρομές στην Ευρώπη.

IMG_9307.JPG



IMG_9291.jpg



IMG_9516.jpg



IMG_9518.jpg



IMG_9522.jpg



IMG_9525.jpg



IMG_9559.jpg



IMG_9565.jpg



IMG_9570.jpg



IMG_9572.jpg


Ο σταθµός των Μηλεών είναι και το τέρµα της διαδροµής.

IMG_9470.JPG



IMG_9509.jpg



IMG_9513.jpg



IMG_9472.jpg


Κατά την άφιξη στις Μηλιές, και αφού κατέβει όλος ο κόσμος, λαμβάνει χώρα μια πολύ ενδιαφέρουσα "ατραξιόν". Η κατεύθυνση της μηχανής του τρένου αναστρέφεται χειροκίνητα, πάνω σε μια περιστροφική πλάκα, παίρνοντας φορά για την επιστροφή στα Άνω Λεχώνια.

Ο οδηγός αποκολλά τη μηχανή του τρένου

IMG_9333.jpg


η οποία προχωράει πάνω στις ράγες ελεύθερη, πλέον, από το "φορτίο" της,

IMG_9337.jpg


στη συνέχεια ανεβαίνει πάνω στην περιστροφική πλάκα

IMG_9468.jpg


όπου ο οδηγός, οι εργαζόμενοι στον συρμό, αλλά και κάποιοι επιβάτες την περιστρέφουν αλλάζοντάς της κατεύθυνση για το ταξίδι της επιστροφής


Η μηχανή απομακρύνεται από τον σταθμό, αράζοντας μόνη της λίγο πιο μακριά, και περιμένοντας να πάει 14:30 η ώρα οπότε και θα "κολλήσει" ξανά στα βαγόνια για την αναχώρηση των 15:00 προς τα Άνω Λεχώνια.

IMG_9477.jpg



IMG_9482.jpg



IMG_9500.JPG


Δύο φωτογραφίες από το εσωτερικό του τρένου

IMG_9510.jpg



IMG_9542.jpg


και ένα video από ένα όμορφο κομμάτι της διαδρομής:



Πληροφορίες και κρατήσεις εισιτηρίων:

Τηλέφωνο Τουριστικών Τρένων Hellenic Train: 213 012 10 10

Ιστοσελίδα Κρατήσεων/Έκδοσης εισιτήριων: Δρομολόγια HELLENIC TRAIN

Έκδοση & Παραλαβή Εισιτηρίων απο Σταθμό Άνω Λεχωνίων (δείτε οδηγίες εδώ)
 
Last edited:

thanosth

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
8.056
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Σιδηροδρομικός σταθμός Ζυρίχης
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.772
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom