• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Πολωνία Πολωνία, «έρωτας με την πρώτη ματιά»!!

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

Πρωί-πρωί μόλις είχε αρχίσει να σερβίρεται το πρωινό, ήμουν εκεί. Πήρα δυνάμεις και ξεκίνησα να γνωρίσω την πρωτεύουσα της χώρας. Πέρασα από το ArmiLudowej, το πάρκο Ujazdowski και ακολουθώντας την AlejeUjazdowskie, δρόμο με όμορφα παλιά κτίρια και πάρκα, κατευθύνθηκα προς το κέντρο και την παλιά πόλη με κατεύθυνση Β-ΒΔ κατά μήκος της Βασιλικής Οδού (TraktKrolewski, δηλ. τους τρεις συνεχόμενους δρόμους AlejeUjazdowskie, NowySwiat και KrakowskiePrzedmiescie) που έχει μήκος περίπου 4χμ. και εκτείνεται από την πλατεία του κάστρου μέχρι το παλάτι Lazienki, τη βασιλική θερινή κατοικία. Στην πλατεία Τριών Σταυρών (PlacTrzechKrzyzy) βρίσκεται ο κυκλικός ναός του Αγ. Αλεξάνδρου του 19ου αι., φτιαγμένος με πρότυπο το Πάνθεον στη Ρώμη.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQnmJrf_nI_AAAAAAAACbg_LROhWQ7QsP8_s640_DSC00317.JPG
Από εδώ ο δρόμος αλλάζοντας ελαφρά κατεύθυνση προς τα ΒΔ αλλάζει όνομα και λέγεται πια NowySwiat (Νέος Δρόμος). Τα όμορφα κτίρια συνεχίζονται. Γενικά η Βαρσοβία, με εξαίρεση την παλιά πόλη, έχει φαρδιές λεωφόρους με μεγάλα πεζοδρόμια και πολύ πράσινο σε αυτά. Και φυσικά όμορφα κτίρια. Συνάντησα τον κάθετο κεντρικό δρόμο AlJerozolimskie, που οδηγεί δυτικά στο σιδηροδρομικό σταθμό και συνέχισα.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQnrqJ1fzI_AAAAAAAACb0_oxfjuzEMk0I_s640_DSC00322.JPG
Το κομμάτι της NowySwiat από εδώ μέχρι να μετονομαστεί σε KrakowskiePrzedmiescie έχει στις δύο πλευρές μικρότερα και γραφικά κτίρια που όμως η συγκυρία τόθελε να μην μπορέσω να τα δω και να τα απολαύσω όσο θα ήθελα. Αιτία μια μεγάλη έκθεση μοτοσυκλέτας σε όλο το μήκος του δρόμου που δεν επέτρεπε την άνετη κίνηση και την απρόσκοπτη οπτική απόλαυση του δρόμου.
alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQnurDC7zI_AAAAAAAACcA_uezMv1BBheo_s640_DSC00325.JPG
Συνέχισα τον ίδιο δρόμο που σε λίγο αλλάζει όνομα σε KrakowskiePrzedmiescie. Σε ένα τριγωνικό άνοιγμα στα δεξιά του δρόμου δεσπόζει το άγαλμα του Νικόλαου Κοπέρνικου, του μεγάλου αυτού Πολωνού επιστήμονα.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQnysDpWnI_AAAAAAAACcU_YaAp2MnMYy8_s640_DSC00329.JPG
Αμέσως μετά είναι το κτίριο του Πανεπιστημίου της Βαρσοβίας. Στρίβοντας εκεί αριστερά έφτασα σε ένα υπέροχο πάρκο. Τους Σαξονικούς Κήπους. Ώρα για λίγη ξεκούραση.
Στην ανατολική πλευρά των κήπων υπάρχει ένα κτίσμα (ή μάλλον ότι έχει απομείνει απ’ αυτό). Είναι ότι επέζησε από το πρώην Βασιλικό Σαξονικό Παλάτι. Εκεί σήμερα είναι το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQn46qUIqI_AAAAAAAACco_fSnem876IN8_s640_DSC00334.JPG
Πολύ κοντά στο πάρκο είναι το Εθνογραφικό Μουσείο, το οποίο και επισκέφθηκα. Ενδιαφέρον αν και παλιομοδίτικο ως προς τον τρόπο έκθεσης. Γύρισα στην KrakowskiePrzedmiescie περνώντας μπροστά από το επιβλητικό μνημείο του Στρατάρχη Πιλσούντσκι. Απέναντι είναι η μπαρόκ εκκλησία των Καλογραιών του Ασπασμού. Στο εσωτερικό της πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ροκοκό άμβωνας του 1760 σε σχήμα πλοίου. Λίγο μετά βρίσκονται δύο εντυπωσιακά κτίρια με χρυσοποίκιλτα κάγκελα, το ένα απέναντι από το άλλο. Το Παλάτι Potockich στα δυτικά που στεγάζει σήμερα το Υπουργείο Πολιτισμού και το Παλάτι Radziwill με τα 4 λιοντάρια και τον έφιππο ανδριάντα του Πρίγκιπα Γιόζεφ Πονιατόφσκι στα ανατολικά που είναι σήμερα το Προεδρικό Μέγαρο.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQolnU9t_I_AAAAAAAACfg_BYSZwhRjJes_s640_DSC00377.JPG
Δίπλα του είναι η εκκλησία των Καρμελιτών και το μνημείο του ρομαντικού Πολωνού ποιητή Άνταμ Μίκιεβιτς. Εκεί που η Βασιλική Οδός τελειώνει (ή αρχίζει, ανάλογα από πού ξεκινάς) βρίσκεται μια από τις ομορφότερες μπαρόκ εκκλησίες της πόλης. Η εκκλησία της Αγ. Άννας. Την ώρα που μπήκα γινόταν ένας γάμος και χάζεψα λίγο το μυστήριο.
Έφτασα πια στην πλατεία του Κάστρου και την Παλιά Πόλη (StareMiasto). Από το 1980 είναι στη λίστα της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQo2Nbfw3I_AAAAAAAACgU_uGsFv71j394_s640_DSC00390.JPG
Η παλιά πόλη της Βαρσοβίας στο τέλος του Β΄Π.Π. ήταν ένας σωρός από μπάζα. Το 90% των κτιρίων είχε ισοπεδωθεί (!!). Από το 1949 ως το 1963 ξαναχτίστηκε ακριβώς όπως ήταν τον 17ο και 18ο αι. Έτσι σήμερα, παρ’ όλο που στην πραγματικότητα είναι ένα αντίγραφο, τίποτα δεν μοι’αζει να είναι νεώτερο των 200 ετών! Η αναστήλωση ήταν τόσο πειστική που έκανε την UNESCO να την περιλάβει στη γνωστή λίστα της.
Η PlacZamkowy (πλατεία του κάστρου) αποτελεί ουσιαστικά την είσοδο στην παλιά πόλη. Τον 19ο αι. τα τείχη κατεδαφίστηκαν και η πλατεία πήρε τη σημερινή της μορφή. Σήμερα έχουν αναστηλωθεί κάποια απομεινάρια των οχυρωμάτων, κυρίως η γοτθική γέφυρα του 14ου αι. στα δυτικά. Στο κέντρο της στέκει το μνημείο του Ζιγκμουντ Γ΄ Βάζα (KolumnaZygmountaIIIWazy) του βασιλιά που μετέφερε την πρωτεύουσα από την Κρακοβία στη Βαρσοβία. Το άγαλμα του βασιλιά με το σπαθί στο ένα χέρι και το σταυρό στο άλλο στέκεται στην κορυφή μιας στήλης ύψους 22 μέτρων.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQo7q9XtoI_AAAAAAAACgs_sBgt2fsn7Bg_s512_DSC00395.JPG
Στην ανατολική πλευρά της πλατείας είναι το Βασιλικό Κάστρο με ιστορία που ξεκινά τον 14ο αι. Το 1944 οι ναζί το ανατίναξαν. Από το 1971 ως το 1984 το κάστρο ανακατασκευάστηκε ακριβώς όπως ήταν. Σήμερα το κτίριο αυτό ποτελεί ορόσημο για την παλιά πόλη όσο και για ολόκληρη τη Βαρσοβία.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQo8oxPYRI_AAAAAAAACgw_v_rOYz9EWhs_s640_DSC00396.JPG
Από τη βόρεια πλευρά της πλατείας ξεκινά η κύρια αρτηρία της παλιάς πόλης, η ulSwietojanska. Στο δρόμο αυτό βρίσκεται η παλιότερη εκκλησία της πόλης, ο Καθεδρικός του Αγ. Ιωάννη του 15ου αι. Δίπλα της η εκκλησία των Ιησουιτών και λίγο μετά η κεντρική Πλατεία της Παλιάς Πόλης (RynekStaregoMiasta), μια από τις πιο όμορφες πλατείες που έχω δει. Δεν ξέρω γιατί αλλά από φωτογραφίες που είχα δει είχε σχηματιστεί στο μυαλό μου η εντύπωση ότι η πλατεία αυτή είναι τεράστια. Κάθε άλλο! Σχετικά μικρή με κτίρια γύρω-γύρω διαφορετικών αρχιτεκτονικών ρυθμών, χρωμάτων και διακοσμήσεων,
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQpdag4RZI_AAAAAAAACic_FW0gPdLSo_o_s640_DSC00421.JPG
που σήμερα είναι εστιατόρια, καφέ και γκαλερί ή μουσεία, όπως το Ιστορικό μουσείο στα βόρειά της. Στο κέντρο της πλατείας, στο σημείο που υπήρχε ένα Δημαρχείο που κατεδαφίστηκε το 1817, βρίσκεται το άγαλμα της Γοργόνας (Syrena) του 1855, που είναι το σύμβολο της Βαρσοβίας.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQpb_FMrPI_AAAAAAAACiY_lcbXsOMokxo_s512_DSC00420.JPG
Στην πλατεία και τα γύρω στενά πέρασε ένα δίωρο θαυμάζοντας, απολαμβάνοντας και φωτογραφίζοντας. Ο δρόμος βόρεια της πλατείας (συνέχεια της ulSwietojanska) είναι η ulNowomiejka που καταλήγει στο Barbakan. Πρόκειται για γοτθικό ημικυκλικό χτίσμα από κόκκινα τούβλα πάνω σε μια γέφυρα της τάφρου, τμήμα και ενίσχυση του μεσαιωνικού οχυρού.

alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQqYk9Ap1I_AAAAAAAAClg_Q8DyQ7Vfz04_s640_DSC00467.JPG


Πήγα μέχρι εκεί, το περιεργάστηκα και γύρισα πίσω στην πλατεία. Εκεί ένα γκρουπ μουσικών (οι περισσότεροι μιας κάποιας ηλικίας) με καρό σακάκια και τραγιάσκες έπαιζαν αυτό το μοναδικό είδος Πολωνικής τζαζ, τη γεμάτη χιούμορ. Είναι μια μουσική που πρωτάκουσα από ένα LP που έφερε κάποιος φίλος από Πολωνία 30 χρόνια πριν και που τη λάτρεψα από το πρώτο άκουσμα. Πραγματικά με ενθουσίασαν με το ταλέντο τους, το χιούμορ και το μπρίο τους. Έκατσα πάνω από μισή ώρα και τους απολάμβανα. Αγόρασα και ένα CD τους. Ένα από τα καλύτερα ενθύμια από αυτό το ταξίδι μου.
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQpgdRN64I_AAAAAAAACik_AyB5aGYdZxg_s640_DSC00423.JPG
Πίσω από τον Καθεδρικό υπάρχει μια μικρή τριγωνική πλατεία, η Kanonia που μέχρι τον 19ο αι. χρησίμευε ως νεκροταφείο της εκκλησίας. Η στοά στο νότιο άκρο της πρόσφερε σε αλλοτινούς καιρούς απευθείας πρόσβαση από το Κάστρο στον Καθεδρικό. Μια άλλη στοά όμως προσφέρει πρόσβαση στην ulBrzozowa και στη μικρή πλατεία που σχηματίζεται στο τέλος της. Από εκεί ο Βιστούλας φαίνεται ακριβώς από κάτω και η θέα προς το ποτάμι και τη σύγχρονη πόλη είναι απρόσκοπτη.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQp8kghawI_AAAAAAAACkM_bCWCUrj3bVg_s640_DSC00447.JPG
Αυτή ακριβώς η θέα αποτελεί πρώτης τάξεως φόντο για φωτογραφήσεις. Το νιόπαντρο ζεύγος που είχα δει να παντρεύεται στην εκκλησία της Αγ. Άννας νωρίτερα έβγαζε τώρα φωτογραφίες ντυμένο ακόμα με τα ρούχα του γάμου. Οι αφίσες των πολιτικών δίπλα τους δεν τους πτοούσαν (την άλλη μέρα, Κυριακή είχαν εθνικές εκλογές. Δεν είχα δει την παραμικρή προεκλογική δραστηριότητα εκτός από μερικές αφίσες. Ούτε καν στην τηλεόραση!).
Παίρνοντας τον δρόμο προς τα βόρεια και στρίβοντας αριστερά στην οδό Mostowa, βγήκα στην οδό Freta και πό εκεί στη Νέα Πόλη (NoweMiasto).
Νέα; Μόνο νέα δεν είναι. Ιδρύθηκε στα τέλη του 14ου αι. Απλά είναι νεώτερη από την παλιά. Είχε προνόμια δουκάτου και έτσι δική της διοίκηση. Οι κάτοικοί της ήταν άνθρωποι χαμηλότερης κοινωνικής τάξης γι αυτό και τα κτίρια είναι πιο μικρά, πιο απλά αλλά ωστόσο όμορφα. Δεν διέθετε οχυρή προστασία αλλά διαθέτει πλατεία (RynekNowegoMiasta). Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν να υπάρχουν δύο ανεξάρτητες πόλεις σε απόσταση 500μ (!!!). Ακολουθώντας τη Freta από το Barbakan συνάντησα αριστερά την εκκλησία του Αγ. Πνεύματος και δεξιά του Αγ. Υακίνθου. Στο Νο 16 του δρόμου είναι το Μουσείο της Μαρί Κιουρί, στο σπίτι που γεννήθηκε το 1867 η γυναίκα που ανακάλυψε το Ράδιο και το Πολώνιο και πήρε δύο φορές το Νόμπελ (1903-Φυσικής και 1911-Χημείας).Λίγο μετά στα δεξιά είναι η πλατεία.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQqPfBUpiI_AAAAAAAAClI_MJbWHyj1rag_s640_DSC00461.JPG
Είχε κι αυτή δημαρχείο που κατεδαφίστηκε στις αρχές του 19ου αι. και στη θέση του υπάρχει ένα μαντεμένιο πηγάδι. Στην ανατολική πλευρά της πλατείας υπάρχει η μπαρόκ εκκλησία των Καλογραιών και της Θείας Μετάληψης, έργο του Τίλμαν Βαν Γκάμερεν.
Εκεί στην πιο ήσυχη και ήρεμη πλατεία της Νέας Πόλης έκατσα και απόλαυσα μια κρύα μπύρα με μεζέ τις όμορφες εικόνες γύρω μου. Και τα χάρηκα πολύ και τα δύο. Μετά τη δροσερή μπυρίτσα πίσω στο Barbakan και από τα γύρω στενά ξανά στην πλατεία της παλιάς πόλης. Έκατσα λίγο ακόμα να απολαύσω το γκρουπ των «παππούδων» που συνέχιζαν απτόητοι να χαρίζουν υπέροχες στιγμές σε ντόπιου και ξένους. Και πάλι στην ulBrzozowa απ’ όπου παίρνοντας ένα μονοπάτι στην απότομη πλαγιά κατέβηκα στη λεωφόρο που βρίσκεται στην όχθη του Βιστούλα. Πήρα ένα λεωφορείο μέχρι τη γέφυρα AlK.S.Poniatowskiego και από εκεί διασχίζοντας ένα πολύ όμορφο πάρκο με ένα εντυπωσιακό μνημείο
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQqir_f8_I_AAAAAAAACmA_fgfj3qARWA0_s640_DSC00474.JPG
έφτασα στο ξενοδοχείο για έναν υπνάκο. Δύο ώρες αργότερα και λίγο πριν το σούρουπο ήμουν ξανά στις όχθες του ποταμού χαζεύοντας το ποτάμι, την απέναντι όχθη με τα κτίρια της σύγχρονης πόλης και κάποιους που ψάρευαν. Ανέβηκα στη γέφυρα να δω την πόλη την ώρα που έδυε ο ήλιος.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiQq4onpiYI_AAAAAAAACnU_h_FSXPSR4Tw_s640_DSC00494.JPG
Όλα βάφτηκαν πορτοκαλιά στην αρχή και σιγά-σιγά σκοτείνιασαν μέχρι που άρχισαν να ανάβουν τα φώτα δίνοντας έτσι μιαν άλλη εικόνα της πόλης. Έχοντας φτάσει σχεδόν στα όριά μου από την κούραση γύρισα και αφού κράτησα κάποιες σημειώσεις από την πολύ πλούσια μέρα μου, έκανα μερικά σχέδια για την άλλη, που ήταν και η τελευταία και έπεσα ξερός για ύπνο. Dobranoc! Καληνύχτα σας!!


Περισσότερες φωτογραφίες Picasa Web Albums - dimos 3 - POLAND, 17-25...
 

Attachments

Last edited by a moderator:

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Πολύ ωραίο Δήμο
Μπράβο
Είναι από τις χώρες που ακόμα δεν έχω πάει...
Το ξέρω... ντροπή μου
 

SARAH

Member
Μηνύματα
221
Likes
27
Αν και έχω πάει Κρακοβία,όχι όμως στα αλατωρυχεία,είχαμε τον μικρο μαζί και δεν το τολμήσαμε-βλακεία μας τώρα που διαβάζω την περιγραφή σου,έχουμε χρόνο εχεις δίκιο!!!
 

tzo

Member
Μηνύματα
63
Likes
20
Επόμενο Ταξίδι
θιβετ???
Ταξίδι-Όνειρο
γυρος του κοσμου
αντε......δεν αντεχω να περιμενω.....παμε παρακατω!!!!!!!!!!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Ταξίδι 1ο
ΜΕΡΟΣ Β΄(ΚΡΑΚΟΒΙΑ)

Ξεκίνησα λοιπόν από την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο. Την πρώην εβραϊκή συνοικία Kazimierz με το έντονο χρώμα των παλαιών κατοίκων της. Από το 1335 που την ίδρυσε ο βασιλιάς Kazimir ο Μέγας μέχρι το 1820 αποτελούσε ανεξάρτητη πόλη. Από τον 15ο αι. οι Εβραίοι της Κρακοβίας αναγκάστηκαν να μετακομίσουν σε ένα μικρό περιτοιχισμένο τμήμα του Kazimierz, το οποίο έγινε καταφύγιο κυνηγημένων εβραίων από όλη την Ευρώπη στη διάρκεια των επόμενων αιώνων. Η πλειοψηφία των 65.000 εβραίων (30% του συνολικού πληθυσμού) της Κρακοβίας έμεναν εκεί με την έναρξη του Βʼ Π.Π. Η πλειοψηφία τους κλείστηκε σε γκέτο και στη συνέχεια εξοντώθηκε από τους ναζί. Πολλά στοιχεία μπορεί να δει κανείς στην ταινία «Η λίστα του Σίντλερ».
Η συνοικία χωρίζεται σε δύο μέρη. Αυτό με τους Χριστιανικούς ναούς της Αγ. Αικατερίνης και της Θείας Κοινωνίας
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ5U9tSaYI_AAAAAAAAB08_pp2GVHnlXPI_s640_DSC00082.JPG
και το καθαρά εβραϊκό με τα στενά δρομάκι, τα όμορφα σπίτια τις πλατείες και τις συναγωγές. Η παλιά συναγωγή του 15ου αι. (το παλαιότερο εβραϊκό μνημείο της Πολωνίας) είναι σήμερα το Εβραϊκό Μουσείο και βρίσκεται στο κάτω μέρος μιας πολύ γραφικής πλατείας με εστιατόρια και καφέ. Στο αντίθετο άκρο της ίδιας πλατείας βρίσκεται η μικρή συναγωγή Remuh και το παρακείμενο κοιμητήριο Remuh. Φυσικά η περιοχή έχει και άλλες περισσότερο ή λιγότερες φανερές συναγωγές. Οι επιγραφές που σε πολλά από τα εστιατόρια ή τα καφέ είναι στα εβραϊκά κάνουν ακόμα πιο έντονη την αίσθηση της εβραϊκής παρουσίας.
Εγώ την πρώτη αυτή μέρα του ταξιδιού μου περιορίστηκα στο πρώτο κομμάτι της περιοχής που είναι κοντά στον ποταμό Βιστούλα, αφήνοντας το κυρίως εβραϊκό κομμάτι για την άλλη μέρα. Περπάτησα στα δρομάκια δίπλα στο ποτάμι, έβγαλα πολλές φωτογραφίες και ξεκίνησα για την παλιά πόλη της Κρακοβίας.
Η Κρακοβία χάρη σε ένα έξυπνο ελιγμό του Σοβιετικού Κόκκινου Στρατού κατά την επέλασή του στα τέλη το Βʼ Π.Π., γλίτωσε από την καταστροφή που σχεδιάζανε οι ναζί και έτσι σήμερα αποτελεί ένα αυθεντικό Μεσαιωνικό διαμάντι και όχι αντίγραφο.
Αν δει κανείς το χάρτη της παλιάς πόλης θυμίζει κάπως ανθρώπινο αυτί (!). Το νότιο μέρος είναι ο λόφος Wawel με το βασιλικό παλάτι-κάστρο. Το περίγραμμα της παλιάς πόλης σχηματίζεται από δρόμους που ακολουθούν το παλιό περιτοίχισμα της πόλης, λίγα ίχνη του οποίου υπάρχουν στη βόρεια πλευρά. Ανάμεσα στους περιφερειακούς δρόμους και την κυρίως παλιά πόλη υπάρχουν μεγάλα πάρκα. Άλλοι μεγάλοι και μικροί δρόμοι διασταυρώνονται με αυτούς και εισχωρώντας στην παλιά πόλη σχηματίζουν ένα πλέγμα οριζόντιων και κάθετων δρόμων και πολύ καλογραμμένα τετράγωνα. Καρδιά της παλιάς πόλης η κεντρική της πλατεία. Η RynekGlowny που είναι η μεγαλύτερη μεσαιωνική πλατεία της Ευρώπης! Μήκος 1200μ.και πλάτος 800μ. (!!!). Σχεδόν στη μέση ένα διώροφο κτίριο, η Αναγεννησιακή Αίθουσα των Ιματίων του 16ου αι. με το ισόγειο γεμάτο μαγαζιά με χειροτεχνήματα και τουριστικά είδη και τον πρώτο όροφο να αποτελεί την Γκαλερί της Πολωνικής Ζωγραφικής του 19ου αι.
alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ4kUuNZiI_AAAAAAAAByE_NIMG6RMTYU8_s640_DSC00100.JPG

Μέσα και γύρω από την πλατεία υπάρχουν πολλά σπουδαία μνημεία όπως ο Πύργος του Δημαρχείου του 15ου αι. στα δυτικά, η εκκλησία του Αγ. Αδαλβέρδου στα νοτιοδυτικά, το Ιστορικό Μουσείο στα βορειοδυτικά, το νεοκλασικό κτίριο του Εθνικού Θεάτρου πίσω από την εκκλησία προς τα ανατολικά κ.ά. Το «διαμάντι» όμως της πλατείας και ίσως όλης της πόλης είναι ο Ναός της Παναγίας (Kosciol Mariacki) του 14ου αι. στη βορειοανατολική γωνιά της πλατείας. Δύο άνισοι τεράστιοι πύργοι-κωδωνοστάσια στην πρόσοψη του ναού αποτελούν το σήμα κατατεθέν της πόλης. Από τον ψηλότερο κάθε ώρα ακούγεται ο ήχος μιας hejnat (σάλπιγγας). Η μελωδία που ακούγεται είναι πάντα η ίδια και κόβεται απότομα. Αποτελείται από πέντε νότες και ήταν το σήμα κινδύνου κατά τον Μεσαίωνα. Σύμφωνα με τον θρύλο το βέλος ενός Τάταρου τοξότη διαπέρασε το λαιμό του σαλπιγκτή κατά τη διάρκεια εισβολής των Τατάρων στην περιοχή το 13ο αι. και έτσι κόπηκε απότομα η μελωδία.
Από την βορειοανατολική άκρη της πλατείας ξεκινά η UlFlorianska που καταλήγει στην εντυπωσιακή πύλη του 14ου αι. Florian, τη μοναδική που έχει μείνει από τις οκτώ αρχικές πύλες. Αριστερά προς τα δυτικά έχει μείνει ένα μικρό μέρος των τειχών και στη βάση του καλλιτέχνες εκθέτουν και πουλάνε τα έργα τους. Περνώντας την πύλη απέναντι είναι ο εντυπωσιακός προμαχώνας Barbican του 1498. Φτιαγμένος από κόκκινα τούβλα χρησιμοποιείται σήμερα για εκθέσεις.
Έφτασα στην παλιά πόλη περνώντας από μικρούς και μεγάλους δρόμους με όμορφα κτίρια, άλλοτε απλά, άλλοτε εντυπωσιακά, μεγάλα ή μικρά.. Δρόμοι με περισσότερη ή λιγότερη κίνηση με αυτοκίνητα, τραμ ή ποδήλατα. Πολλά ποδήλατα. Στη μικρή πλατεία MalyRynek πίσω από την εκκλησία της Παναγίας μια ομάδα νεαρών έκανε ακροβατικά με τα skateboards τους σε μια μεγάλη πίστα που είχε στηθεί εκεί.
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ4f159FlI_AAAAAAAABxw_jutAzlQJOGE_s640_DSC00096.JPG
Ήταν πράγματι εντυπωσιακό το θέαμα. Βγήκα στην πλατεία και χρειάστηκα κάποια δευτερόλεπτα μέχρι να συνειδητοποιήσω την έκτασή της. Το κτίριο της Αίθουσας των Ιματίων στη μέση εμποδίζει τη ματιά να νοιώσει το μέγεθος της πλατείας. Ένα μεγάλο μέρος ήταν περιφραγμένο και γίνονταν ανασκαφές. Έτσι άργησα κάπως να καταλάβω τι ακριβώς έβλεπα. Προχωρώντας όμως άρχισε να ξεδιπλώνεται μπροστά μου με τα εστιατόρια και τα καφέ γύρω-γύρω, τις πολλές άμαξες (με ένα ή δύο άλογα) που έκαναν βόλτα τους τουρίστες και τον πολύ κόσμο που κυριολεκτικά γέμιζε την πλατεία. Πολλοί καλλιτέχνες παρουσίαζαν την τέχνη τους. Μίμοι, ζωντανά αγάλματα, μουσικοί παραδοσιακής, τζαζ ή κλασσικής μουσικής όλοι πολύ υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου.
Έχοντας περάσει δίπλα από την εκκλησία της Παναγίας δεν είχα μπορέσει να συλλάβω της εικόνα της, πράγμα που έγινε όταν έφτασα περίπου στο μέσο της πλατείας και γύρισα προς το μέρος της. Εντυπωσιακότατη!!!!
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ47BH3bGI_AAAAAAAABzo_XFv4zX9L29U_s512_DSC00119.JPG


Κυριολεκτικά δεσπόζει όχι μόνο στην πλατεία αλλά και σε ολόκληρη της πόλη. Έκατσα για ένα καφέ στη νότια πλευρά και συνέχισα να κοιτώ και να φωτογραφίζω τις θαυμάσιες εικόνες που περνούσαν μπροστά από τα μάτια μου. Είχε κιόλας σουρουπώσει και αποφάσισα να περπατήσω λίγο προς το

Barbican και να γυρίσω για ύπνο. Τα φώτα που άναβαν σιγά-σιγά έκαναν τα πάντα γύρω μου να μοιάζουν παραμυθένια. Πέρασα την Florian, έφτασα στο Barbican,
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ4weq7s2I_AAAAAAAABy8_EdrN5hMV6MQ_s640_DSC00111.JPG




έβγαλα πολλές φωτογραφίες και γυρίζοντας στην πλατεία πήρα την Ul Grodzka προς τα νότια. Πέρασα από την εκκλησία των Αγ. Πέτρου και Παύλου με τα αγάλματα των δώδεκα αποστόλων απέξω που είναι η πρώτη μπαρόκ εκκλησία της Πολωνίας και την εκκλησία του Αγ. Ανδρέα του 11ου αι. δίπλα της. Είναι το μοναδικό κτίριο που έμεινε άθικτο από την επίθεση των Τατάρων το 1241 μΧ. Ο δρόμος αυτός τελειώνει κάτω από το λόφο Wawel. Έφτασα στο ξενοδοχείο με το σώμα κυριολεκτικά κομμάτια αλλά το νου γεμάτο πανέμορφες, μοναδικές εικόνες και αμέσως έπεσα για ένα βαθύ, χωρίς όνειρα, ύπνο.
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
411
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Πολύ όμορφη ξενάγηση και στα αλατωρυχεία και στην πόλη της Κρακοβίας.
 

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.281
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
ωραια ιστορια και ενδιαφερον προορισμος..ελπιζω μια μερα να επισκεφτω ολα αυτα και σιγουρα μου εβαλες την ιδεα...καλα ταξιδια να χεις!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Ταξίδι 1ο
ΜΕΡΟΣ Γ΄(ΚΡΑΚΟΒΙΑ)


Η δεύτερη μέρα στην Κρακοβία ξεκίνησε με ένα πλούσιο πρωινό στη γεμάτη έργα τέχνης και αντικείμενα εβραϊκού πολιτισμού αίθουσα πρωινού. Ένας μεγάλος πίνακας στον τοίχο έδειχνε την περιοχή του Kazimierz όπως ήταν πριν από πολλά χρόνια.
Η μέρα καθαρή και ηλιόλουστη είχε κατʼ αρχήν στο πρόγραμμα Wawel.
Ο λόφος Wawel στα νότια της παλιάς πόλης βρίσκεται ακριβώς εκεί που ο ποταμός Βιστούλας κάνει μια μεγάλη καμπή. Εδώ σύμφωνα με τους θρύλους ο πρίγκιπας Κρακ ίδρυσε την πόλη τον 7ο αι. αφού πρώτα νίκησε το δράκο που λυμαινόταν την περιοχή. Το 1038 η πόλη έγινε η πρωτεύουσα του βασιλείου της δυναστείας Πιαστ, που από το κάστρο Wawel κυβερνούσε το βασίλειο της Πολωνίας μέχρι το 1596 που η πρωτεύουσα μετακινήθηκε στη Βαρσοβία. Και μετά όμως το 1596 οι βασιλείς της Πολωνίας στέφονταν εκεί και θάβονταν αυτοί και οι οικογένειές τους στα υπόγεια του Καθεδρικού της Wawel. Το κάστρο λοιπόν και ο Καθεδρικός αποτελούν σύμβολα και φύλακες της ιστορίας του Πολωνικού έθνους.
alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ8P1WDsNI_AAAAAAAAB2A_gvpSLGeiemg_s512_DSC00145.JPG
Υπάρχουν δύο είσοδοι για το κάστρο. Εγώ ανηφόρισα για την είσοδο που βρίσκεται απέναντι από την UlKanonicza. Ο τοίχος στα αριστερά ανεβαίνοντας είναι γεμάτος ονόματα. Μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει κάποια μεγάλων και διάσημων τέκνων της χώρας. Από πάνω ακριβώς είναι ο Καθεδρικός. Περνώντας την είσοδο και αφού πληρώσεις εισιτήριο έχοντας κανονίσει τι θέλεις να δεις (διαφορετικές ώρες επισκέψεων και διαφορετικό εισιτήριο για κάθε αξιοθέατο) στα αριστερά είναι η είσοδος του Καθεδρικού, που για να μπεις μέσα χρειάζεσαι ξεχωριστό εισιτήριο. Ο ναός του 14ου αι. είναι μεγαλοπρεπέστατος με τοιχογραφίες, ταπισερί και τάφους βασιλιάδων με μεγαλοπρεπή ανάγλυφα μαρμάρινα καλύμματα. Η πλειοψηφία των τάφων (100 συνολικά βασιλέων και βασιλισσών) είναι στην υπόγεια κρύπτη του ναού. Στη νότια πλευρά του ναού είναι το παρεκκλήσι του Sigmund του 1539 με τους χρυσούς τρούλους. Στον πύργο του κωδωνοστασίου βρίσκεται η μεγαλύτερη καμπάνα της χώρας που ζυγίζει 11 τόνους! Με το εισιτήριο της περιήγησης ακολουθείς τα σημάδια μέσα το ναό, στη συνέχεια στο κωδωνοστάσιο και τέλος στην κρύπτη.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ8bux5BhI_AAAAAAAAB2s_bTxeOsppXR8_s640_DSC00155.JPG
Μετά από όλα αυτά βγαίνεις στην αυλή του κάστρου. Φυσικά στην αυλή φτάνεις και χωρίς να χρειαστεί καν να μπεις στο ναό.
Μεγάλος επίπεδος χώρος στο κέντρο του οποίου υπάρχουν ερείπια από την αρχαία φάση του λόφου. Γύρω όμορφα κτίρια. Ο Καθεδρικός, το Παλάτι και άλλα που σήμερα στεγάζουν μουσεία, καταστήματα και εστιατόρια.

alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ8mRlpRbI_AAAAAAAAB3c_MK4AhufdLlk_s640_DSC00166.JPG


Δίπλα στον Καθεδρικό μια πύλη οδηγεί στην αυλή του παλατιού. Γύρω το κτίριο φιλοξενεί κατά πτέρυγες διάφορα τμήματα όπως οι βασιλικές αίθουσες και τα ιδιαίτερα βασιλικά διαμερίσματα.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ8d52u1iI_AAAAAAAAB20_6j4G1zmk6bg_s640_DSC00157.JPG
Στις περισσότερες αίθουσες κρέμονταν στους τοίχους μεγάλες ταπισερί και μικροί ή μεγάλοι πίνακες, όπως ο τεράστιος με τη ναυμαχία της Ναυπάκτου (!!). Εντυπωσιακές είναι η αίθουσα του θρόνου, η μεγάλη αίθουσα του χορού με τις ταπισερι που αφηγούνται την ιστορία του Νώε και η αίθουσα με τα ανάγλυφα κεφάλια σε φατνώματα της οροφής. Νομίζω όμως ότι από τις πιο ωραίες εικόνες είναι αυτές που βλέπει από τα παράθυρα των αιθουσών ή των κλιμακοστασίων. Η παλιά πόλη σε όλο της το μεγαλείο.
alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ80Mq_SxI_AAAAAAAAB4M_E4x_XABpSXI_s640_DSC00178.JPG
Δίπλα στο παλάτι επισκέφτηκα το «Χαμένο Wawel». Πρόκειται για έκθεση όπου ακολουθώντας ένα «μονοπάτι» βλέπεις αρχαιότητες που βρέθηκαν στο λόφο. Αρκετά ενδιαφέρουσα.
Ξανά στην αυλή και πηγαίνοντας προς τα νότια περνάς ανάμεσα από δύο κτίρια και βγαίνεις σε μια μικρότερη αυλή. Από κάτω ο Βιστούλας σε όλο του το μεγαλείο, πλατύς και ήρεμος κυλά προς τα βόρεια της χώρας. Στις όχθες του υπάρχουν κάποια πλωτά εστιατόρια.
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ8pbQf66I_AAAAAAAAB3o_5TDl61sl7A8_s640_DSC00169.JPG
Αριστερά μια γέφυρα με πολύ κίνηση και στο βάθος η νέα πόλη της Κρακοβίας. Στη βάση του κάστρου ένα όμορφο πάρκο και ένας ωραίος πεζόδρομος ανάμεσά στο πάρκο και το ποτάμι. Από εκεί που ήμουν ένα ασανσέρ σε κατεβάζει στη σπηλιά του δράκου. Μια σπηλαιώδης διαδρομή μερικών δεκάδων μέτρων σε βγάζει στο πάρκο στη ρίζα του κάστρου. Στην έξοδο ένα γλυπτό που παριστά ένα δράκο πάνω σε ένα βράχο και που κάθε λίγο βγάζει φλόγες από το στόμα του. Το σώου αναπαριστά προφανώς το θρύλο για την ίδρυση της πόλης. Άλλωστε μικρούς, χαριτωμένους δράκους σε όλα τα σχέδια, χρώματα και μεγέθη θα βρει κανείς σε όλα τα καταστήματα με τουριστικά και διακοσμητικά είδη σε όλη την πόλη.
Ακολούθησα την όχθη του ποταμού προς τα ανατολικά, είδα ένα πολύ όμορφο γλυπτό φιλοζωικού χαρακτήρα
alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ9tdQZTuI_AAAAAAAAB5M_bXAwhZdfRLE_s512_DSC00191.JPG
και χώθηκα στο Kazimierz γι άλλη μια φορά. Πρώτα πήγα στο πάρα πολύ ενδιαφέρον μεγάλο Εθνογραφικό Μουσείο που στεγάζεται στο παλιό δημαρχείο στην πλατεία Wolnica. Η ζωή προηγούμενων εποχών και τα έθιμα της περιοχής ζωντανεύουν στις αίθουσες του κτιρίου. Πολλά και ενδιαφέροντα έργα λαϊκής τέχνης γεμίζουν τους χώρους κάνοντας το μουσείο αυτό να είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα του είδους του που έχω δει.
alh5.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ9uqXcouI_AAAAAAAAB5Q_ygASKkB1yvY_s512_DSC00192.JPG
Απʼ έξω ακουγόταν παραδοσιακή μουσική. Στην πλατεία γινόταν ένα φεστιβάλ (Malopolskifestiwal) για την επαρχία στην οποία ανήκει και η Κρακοβία. Γύρω-γύρω στην πλατεία κιόσκια πούλαγαν φαΐ, κρασί, μπύρα αλλά και αντικείμενα λαϊκής τέχνης, την ίδια ώρα που σε μια μεγάλη εξέδρα ένα συγκρότημα από την περιοχή του Zakopane έπαιζε και χόρευε παραδοσιακούς χορούς των χωρικών και των ξυλοκόπων των βουνών Tatra. Βγήκα από το μουσείο και απόλαυσα για κάμποση ώρα τους χορούς. Το φεστιβάλ είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον γιατί ήταν κυρίως για τους ντόπιους και δεν ήταν καθόλου τουριστικό.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ92BZzXrI_AAAAAAAAB5w_wgcz_z_wTZw_s640_DSC00199.JPG
Περνώντας έξω από την εκκλησία της Θείας Κοινωνίας ακολούθησα το δρόμο Jozefa και έφτασα στο Εβραϊκό μουσείο στην πλατεία Szeroka. Η πλατεία έχει πολύ πράσινο και γύρω καφέ και εστιατόρια με εβραϊκά ονόματα αλλά και επιγραφές στα εβραϊκά. Στο πάνω μέρος βρίσκεται η Συναγωγή και το κοιμητήριο Remuh. Έκατσα στη σκιά των δέντρων για μια ανάσα χαζεύοντας την πλατεία και τη λίγη σχετικά κίνηση γύρω μου. Όμορφη εικόνα οι άμαξες που περνούσαν με τα πέταλα των αλόγων να ακούγονται στο πλακόστρωτο.
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ97otqi9I_AAAAAAAAB6A_opABKKQg08c_s640_DSC00204.JPG
Μέσα από τα γραφικά στενά της συνοικίας έφτασα στη συναγωγή Tempel που λειτουργεί σήμερα. Μπήκα μέσα και πραγματικά εντυπωσιάστηκα (πρώτη φορά έμπαινα σε συναγωγή) από τα χρυσοποίκιλτα ξύλινα ανάγλυφα παντού γύρω και τα πολύ όμορφα βιτρό με εβραϊκά σύμβολα και παραστάσεις.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ_GXPWXLI_AAAAAAAAB6k_kz3w7Ip96Jc_s512_DSC00213.JPG
Σε λίγο βγήκα και πάλι στον περιφερειακό τη παλιάς πόλης, πέρασα το πάρκο και έφτασα στην πλατεία RynekGlowny. Οι εικόνες διαφορετικές από την προηγούμενη καθώς τα πάντα λούζονταν στο φως του ήλιου.
Πρώτη μου επίσκεψη στο Ναό της Παναγίας. Έχει δύο εισόδους. Από την κεντρική μπορείς να μπεις χωρίς να πληρώσεις αλλά μπορείς να πας μέχρι ένα σημείο και έτσι βλέπεις τα ξυλόγλυπτα αριστουργήματα από μακριά. Από την πλαϊνή, απʼ όπου μπήκα κι εγώ , πληρώνεις και φτάνεις μέχρι το ιερό (ξεχωριστό αντίτιμο για να βγάλεις φωτογραφίες). Όλο το εσωτερικό του ναού είναι καλυμμένο με τοιχογραφίες (κυρίως διακοσμητικά μοτίβα), ξυλόγλυπτα και εικόνες. Απείρου κάλους, κατά τη γνώμη μου, αν και πολλοί θεωρούν «βαριά» μια τέτοια διακόσμηση. Το αριστούργημα βέβαια είναι η τεράστια, ξυλόγλυπτη Αγία Τράπεζα, έργο του Γερμανού WitStwosz από τη Νυρεμβέργη.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ_nBENr6I_AAAAAAAAB8E_8pLac7J3hvo_s512_DSC00235.JPG
Θεωρείται το σπουδαιότερο δείγμα γοτθικής γλυπτικής σε ολόκληρη την Πολωνία. Και πράγματι πρόκειται για ένα ανεπανάληπτο αριστούργημα. Σκηνές από τις γραφές σκαλισμένες στο ξύλο και χρωματισμένες μοιάζουν σα ζωντανές. Κάθεσαι στους πάγκους και θαυμάζεις το αριστούργημα αυτό με ανοικτό το στόμα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Τα στασίδια δεξιά κι αριστερά έχουν παρόμοια αριστουργηματικά ανάγλυφα. Πάνω από μισή ώρα έκατσα θαυμάζοντας και φωτογραφίζοντας όλες αυτές τις όμορφες εικόνες. Με γεμάτη καρδιά και νου βγήκα στο φως του ήλιου.
alh6.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ_JrM5HHI_AAAAAAAAB9o_uu5gpUdOyqk_s640_DSC00258.JPG
Άλλη μια βόλτα στην πλατεία και αφού ψώνισα μερικά δωράκια για φίλους και γνωστούς περπάτησα κατά μήκος τη Florianska,
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ_OoPu99I_AAAAAAAAB98_1IL5Gr5JPAk_s512_DSC00262.JPG
πέρασα την πύλη Florian και έφτασα στο Barbican που όμως ήταν κλειστό. Γύρισα στην πλατεία και επειδή η ώρα που είχα ραντεβού με τους Πολωνούς συναδέλφους που θα με έπαιρναν για να πάμε στο Rychwald (βλ 5 μέρες στη νοτιοδυτική Πολωνία) πλησίαζε άρχισα να κατηφορίζω. Στην πλατεία WszystkichSwietych με τους δύο ναούς του 13ου αι., των Δομινικανών στα ανατολικά και των Φραγκισκανών στα δυτικά, μπήκα να δω τον δεύτερο που είναι λιτός με υπέροχα βιτρό. Συνέχισα στην UlGrodzka, πέρασα από την εκκλησία των Αγ. Πέτρου και Παύλου και μπήκα να δω τη διπλανή Ρωμανική εκκλησία του Αγ. Ανδρέα. με τον εντυπωσιακό άμβωνα.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiJ_PTtMeVI_AAAAAAAAB7A_vwGznJcTkIE_s640_DSC00219.JPG
Έφτασα στο ξενοδοχείο, πήρα τα πράγματά μου και με ένα ταξί γύρισα στο Ναό της Παναγίας όπου ήταν το ραντεβού μου. Περίμενα αρκετά μέχρι να έρθει η Kasia να με πάρει. Είχε πάρει από το αεροδρόμιο και την αγγλίδα συνάδελφο και όλοι μαζί ξεκινήσαμε. Περάσαμε από το σπίτι μιας άλλης συναδέλφου για ένα τσάι και αργά το βράδυ φτάσαμε στο χωριό, στον ξενώνα των Φραγκισκανών στον οποίο θα μέναμε τις επόμενες πέντε μέρες.
Πέντε μέρες μετά με την Kasia και τον Jerek φτάσαμε στην Katowice. Αποχαιρέτησα την Kasia και ο Jerek με πήγε μέχρι το σταθμό του τρένου, ρώτησε από πού έφευγε για Κρακοβία και μου έβγαλε το εισιτήριο για το οποίο δε ήθελε με κανένα τρόπο να πάρει τα χρήματα. Αγκαλιές, φιλιά και μια ώρα αργότερα κατέβαινα στο σταθμό της Κρακοβίας, όπου άφησα τα πράγματα και βγήκα για άλλη μια φορά στη γνώριμη και αγαπημένη πόλη. Και πάλι στην πλατεία. Αυτή τη φορά πήγα να δω το Ιστορικό Μουσείο που όμως δεν μου έκανε καμιά εντύπωση σε αντίθεση με το αρχαιολογικό που πήγα μετά και το οποίο με ενθουσίασε. Υποδειγματικό!! Ειδικά οι αίθουσες με τις μινιατούρες που αναπαριστούσαν οικισμούς από την προϊστορία μέχρι την Αναγέννηση.
alh3.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiKKBMYIByI_AAAAAAAACXg_0CAiH63xwcU_s640_DSC00264.JPG
Γύρισα στην πλατεία και έκατσα για καφέ. Ξαφνικά ακούστηκαν μουσικές και τύμπανα που όλο και δυνάμωναν. Σε λίγο ένας θίασος, ο θίασος του θεάτρου Γκροτέσκ που γιόρταζε τα 60 του χρόνια, περνούσε από μπροστά μου με τους ηθοποιούς να φορούν αστεία κοστούμια και μάσκες αστείων τύπων αλλά και ζώων και να συνοδεύονται από ομάδες μουσικών με κρουστά.
alh4.ggpht.com__M0Ho53Ywz_c_SiKKX4fqpuI_AAAAAAAACZA_XoJioVVxYok_s640_DSC00282.JPG
Κρατούσαν και δύο τεράστια μπαλόνια σε σήμα δράκου (στην Κρακοβία ήμουνα!). Αφού έκαναν τον κύκλο της πλατείας αποχώρησαν αφήνοντας πίσω τους αστείες εικόνες.​
Η ώρα όμως πέρασε και από το σταθμό με ένα ταξί έφτασα στο αεροδρόμιο. Λίγες ώρες αργότερα με ένα άλλο ταξί έφτανα στο ξενοδοχείο μου στην πρωτεύουσα της χώρας, τη Βαρσοβία.

Περισσότερες φωτογραφίες Picasa Web Albums - dimos 3 - POLAND, 17-25...
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
H Kρακοβία είναι ψηλά στους Ευρωπροορισμούς μας. Συνδυάζεται όμορφα και με το Βερολίνο.
Δήμο η ιστορία σου θα ναι ο βασικός οδηγός μας.
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Κοίτα να δεις που την είχα υποτιμήσει!!!:shock:

Σ' ευχαριστώ πολύ, Δήμο, μου γνώρισες έναν πανέμορφο τόπο!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.138
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom