• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Πολεοδομια και ψυχογεωγραφια

lastsupper

Member
Μηνύματα
37
Likes
39
Επόμενο Ταξίδι
unknown
Ταξίδι-Όνειρο
θιβετ-περου
Επηρεασμενος απο καποιες μερες που εχω φαει πανω στο λαπτοπ διαβαζοντας για την καταστασιακη διεθνης(ενα ιδιαιτερο πολιτικο κινημα καλλιτεχνων) και πτυχες που αυτη ανεπτυξε την δραση της, θα ηθελα να προτεινω το εξης. Τι θα λεγατε στα πλαισια της ψυχογεωγραφιας( δηλαδη το πως η πολεοδομια μιας πολης επηρεαζει τον τροπο σκεψης και αλληλεπιδρα με αυτον) να γινει μια συζητηση για τις πολεις που ζουμε οπως και αυτες που αγαπαμε και εχουμε επισκεφτει. Να προτεινουμε τι θελουμε να αλλαξουμε σε αυτες, τι μας πνιγει, ποιες γωνιες τους μας αναζωογονουν, να παιξουμε και να της αναδομησουμε εστω και φαντασιακα. Για παραδειγμα η αθηνα στην οποια ζω. Ειναι μια μητροπολη με πολλες ταυτοτητες. ποιες ιδεες εχουμε για να γινει βιωσιμη με επικεντρο τον ανθρωπο? Ακομα περιμενουμε τον προγραμματισμο της πεζοδρομησης απο τις στυλες του ολυμπιου διος μεχρι την ομονοια, μεγιστη ιδεα για την πολη κατα την γνωμη μου. Τρανταχτο παραδειγμα η πεζοδρομηση της διονυσιου αρειοπαγιτου (η πιο ομορφη διαδρομη στην πρωτευουσα) . Επισης δεν μπορω να καταλαβω πως ενας κρυος τοπος οπως το γκαζι εχει γινει εδω και χρονια επικεντρο διασκεδασης. Τελος πρεπει να γινει μια ολικη ανακατασκευη της ομονοιας(ποσες ακομα?). Πιστευετε οτι υπαρχει θεση για ενα τετοιο θεμα στο φορουμ? Οπου ο καθενας θα πει για το πως θα ηθελε να ειναι ο τοπος που ζει. Αν ναι σε ποια ενοτητα? Αυτα τα λιγα.
Υγ. μπορει να ειμαι λιγο εκτος αντικειμενου του σαιτ, αλλα πιστευω πως οι πολεις ειναι μια αντανακλαση του πολιτισμου που ο καθενας κουβαλαει. Αυτα..
 

Clemence

Member
Μηνύματα
305
Likes
80
Πολύ ενδιαφέρον! Μήπως υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει περισσότερα σχετικά με ένα συνέδριο για το θόρυβο των πόλεων που είδα στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ πριν λίγες μέρες (νομίζω echosound);
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.150
Likes
45.712
Επισης δεν μπορω να καταλαβω πως ενας κρυος τοπος οπως το γκαζι εχει γινει εδω και χρονια επικεντρο διασκεδασης..
Μ' αρέσει πολύ αυτό το θέμα, αν και έχει ξανασυζητηθεί αλλού.
Θα μου επιτρέψεις να πω πως το Γκάζι έγινε κρύος τόπος τώρα που έγινε "διασκεδαστήριο". 10 χρόνια πριν που η μεγάλο ποσοστό των κατοίκων ήταν Έλληνες μουσουλμάνοι ήταν μια περιοχή με χαρακτηριστικά και ενδιαφέρον, αν και υποβαθμισμένη.
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. με βρίσκεις πάρα πολύ σύμφωνο αλλά πως μπορεί να υποστηρίξει μια πόλη σαν την Αθήνα ένα τέτοιο έργο; με μια Βασιλέως Κωνσταντίνου η οποία είναι πάντα πηγμένη από τη μία και μια παλιά πόλη από την άλλη. Η Αρεοπαγίτου ναι μεν πεζοδρομήθηκε αλλά υπήρχε ένας ισχυρότατος άξονας (Χαμοστέρνας) που, kind of, την εξυπηρετούσε. Άσε που ακόμα και ο συνδυασμός Κουκάκι- Πετράλωνα σπάει λίγο την κίνηση. Αν κλείσει η Πανεπιστημίου, τι ακριβώς θα παιχτεί με την Βασιλέως Κωνσταντίνου, την Αλεξάνδρας και την Ακαδημίας/ Σταδίου ή ακόμα και την (υπό αυτό το σενάριο) κολοβή Βασ. Σοφίας; Κανείς δε τα θέλει τ αμάξια κι όλοι είμαστε έτοιμοι να τα πετάξουμε στον Καιάδα. Αυτά έκανε το Amsterdam θα μου πείτε το οποίο όμως, μπροστά στην Αθήνα, είναι κεφαλοχώρι (από πλευρά μεγέθους και προσβασιμότητας πάντα, άσε που η δεύτερη έχει και τα κανάλια). Μια πόλη όμως τα χρειάζεται για πολλούς και διάφορους λόγους. Είμαι βέβαιος ότι οι πολεοδόμοι που ελπίζουν στην πραγματοποίηση των πλάνων τους, τα έχουν βάλει κάτω και έχουν δώσει τις λύσεις τους, το θέμα δεν το έχω ψάξει. Απλά το βρίσκω πολύ radical για μια πόλη που δεν πιστεύω ότι είναι έτοιμη.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.150
Likes
45.712
2 τρόποι υπάρχουν, kalspiros,να διώξεις τα αυτοκίνητα από το κέντρο των πόλεων (και να κάνεις πεζοδρομήσεις):
Ο άμεσος είναι να τα αποκλείσεις επιτρέποντας την κίνηση μόνο των ΜΜΜ.
Ο μακροπρόθεσμος είναι να καταστήσεις τις μετακινήσεις λιγότερο αναγκαίες αναμειγνύοντας τις χρήσεις, δηλαδή επιστρέφοντας την ποιοτική κατοικία στο κέντρο, κοντά στον τόπο εργασίας. Νυστάζω τώρα, μπορώ να το αναλύσω κι άλλο.
 
Μηνύματα
37
Likes
43
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρο Ελλάδας... το 1980!
Σε ευχαριστώ πολύ! Δε μου πήγε το μυαλό ότι θα ήταν αυτό το thread.
Στο θέμα μας τώρα. Όταν και άμα φτιαχτεί η γραμμή Νο. 4 του μετρό, τότε πιστεύω θα γίνουν και οι πιό βαρβάτες πεζοδρομήσεις και γενικά οι μεγάλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Δε ξέρω γιατί αλλά έχω την αίσθηση, ότι στο θέμα του σχεδιασμού των μελλοντικών μετακινήσεων στην Αθήνα, ( σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο θέμα) υπάρχει μία σοβαρότητα . Εύχομαι να μη διαψευσθώ.
Ωστόσο, ακόμα κι αν βελτιωθεί το κυκλοφοριακό, δε νομίζω ότι θα αλλάξουν και πολλά στη ψυχολογία των σχιζοφρενών Αθηναίων, που όσο πάνε και χειροτερεύουν, ειδικά τώρα με τη κρίση.
Το πρόβλημα είναι περισσότερο πολεοδομικό και η μεγαλύτερη έλλειψη, κατά τη γνώμη μου, είναι η έλλειψη του νερού. Ακόμη κι αν γκρεμίσουμε ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα και τα κάνουμε πλατείες, πάλι θα λείπει αυτή η "ισορροπία" που φέρνει το νερό ενός ποταμού, ή μίας λίμνης.
Η καλύτερη λύση για την Αθήνα, είναι να ισοπεδωθούν τα εκτρώματα πέριξ των Ιλισσού, Ηριδανού και Κηφισού και να αφήσουμε τα ρέματα και τα ποτάμια να κάνουν τη δουλειά τους.
Αυτό όμως δε πρόκειται να γίνει, οπότε............ ας ψάξουμε για άλλα (ημί)μετρα.
Paefstra η ποιοτική κατοικία τι εστί; Ενδιαφέρον ακούγεται.Όποτε έχεις χρόνο.....
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.150
Likes
45.712
Στο ερώτημά, σου, Βαγγέλη, για ποιοτική κατοικία στο κέντρο των πόλεων θα αναφέρω το βασικό επιχείρημα των κατοίκων των προαστίων ότι υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χώρος (και πράσινο ίσως).
Η εξασφάλιση ελευθερων χώρων στο κέντρο δυναμιτίστηκε από τους τεράστιους συντελεστές κάλυψης των οικοπέδων και την αντικατάσταση της εισφοράς σε γη με την εισφορά σε χρήμα. Η αλήθεια είναι ότι λίγα μπορούν να γίνουν πλέον, αλλα η επαναφορά χαμηλότερων συντελεστών κάλυψης και η επαναφορά της εισφοράς σε γη μπορεί να εξασφαλίσει περισσότερο χώρο.
Πιο άμεσα, υπάρχουν προτάσεις για ενοποίηση των ακάλυπτων των παλαιότερων πολυκατοικιών εντός του οικοδομικού τετραγώνου, ώστε να προκύψουν μεγαλύτεροι ελεύθεροι χώροι που θα μπορούσαν να αξοποιηθούν από τους κατοίκους, εφόσον οι παρεμβάσεις δεν στοιχίζουν πολύ.
Όσον αφορά τους υπάρχοντες λίγους ελεύθερους χώρους, η Αθήνα πάσχει και από το βαθμό οικειοποίησής τους από τους κατοίκους. Είτε περιορίζονται από κάγκελα και άλλων ειδών εμπόδια (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα πλαϊνά τοιχάκια που "παγιδεύουν" την Διονυσίου Αρεοπαγίτου, αποκόπτοντάς από το φυσικό περιβάλλον) καθώς και η κουλτούρα της αξιοποίησης των ελεύθερων χώρων με τραπεζοκαθίσματα, άρα όχι δωρεάν προς τους κατοίκους.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.749
Μηνύματα
911.118
Μέλη
39.490
Νεότερο μέλος
ElenaCcc

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom