• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Πεζοπορία στην Αμοργό

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Γουρουνακι δεν εχω παει στην Αμοργο ,αλλα ειναι σα να την γυρισα ολη μεσα απο τις υ-πε-ρο-χες φωτογραφιες και την αφηγηση σου!

ΥΓ.Ερεψες χριστιανε μου στο περπατημα !!!!Δεν παμε για κανενα φαι να γουρουνιασουμε?
Μα φυσικά και στον επίλογο θα κάνω αναφορά στα γουρουνιάσματά μου στις ταβέρρνες του νησιού
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Επιτέλους, αξιώθηκα να τη διαβάσω. Τι να πώ...υπέροχη! Και οι φωτογραφίες φυσικά, ειδικά το πορτραίτο των κατσικιών!
Κανένα κιλό χασαμε με τόση πεζοπορία ή...δε μας άφησε η ρακή και οι μεζέδες;
Ένα σου λέω για όταν έρθεις Κάρπαθο: ετοιμάσου για πολύ αέρα, είναι το 3ο-4ο μέρος στην Ελλάδα απο πλευράς έντασης ανέμων...
 

Eftichia

Member
Μηνύματα
861
Likes
1.305
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
υπέροχη η ιστορία και φυσικά οι φωτογραφίες .......όπως πάντα άλλωστε!!!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Επιτέλους, αξιώθηκα να τη διαβάσω. Τι να πώ...υπέροχη! Και οι φωτογραφίες φυσικά, ειδικά το πορτραίτο των κατσικιών! Κανένα κιλό χασαμε με τόση πεζοπορία ή...δε μας άφησε η ρακή και οι μεζέδες; Ένα σου λέω για όταν έρθεις Κάρπαθο: ετοιμάσου για πολύ αέρα, είναι το 3ο-4ο μέρος στην Ελλάδα απο πλευράς έντασης ανέμων...
Αχά. Γιατί στην Αμοργό, στη Χώρα, ενώ η Αθήνα ψηνόταν, το βράδυ ήθελες πουλόβερ διότι ο δυνατός αέρας ερχόταν και ψυχρός και πάγωνες στη κυριολεξία. 15 μέρες δεν χρειάστηκε ούτε στιγμή να ανάψω κλιματιστικό
Πάντως και να έχασα κιλό το ανέκτησα πάραυτα με την αμοργιανή κουζίνα που τιμά δεόντως τα τετράποδα.
Η φωτό των κατσικιών είναι του φίλτατου galat, εγώ ούτε που πήρα χαμπάρι ότι τη δεδομένη στιγμή μας κατασκόπευαν. Είχα το νου μου μη ροβολήσω στο γκρεμό.
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Σπορτιβ γρουνι (οπως το λενε στη Μανη) πρωτη φορα βλεπω:bleh::haha:
Τους χαλας την πιατσα βρε...
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Αχά. Γιατί στην Αμοργό, στη Χώρα, ενώ η Αθήνα ψηνόταν, το βράδυ ήθελες πουλόβερ διότι ο δυνατός αέρας ερχόταν και ψυχρός και πάγωνες στη κυριολεξία. 15 μέρες δεν χρειάστηκε ούτε στιγμή να ανάψω κλιματιστικό
Πάντως και να έχασα κιλό το ανέκτησα πάραυτα με την αμοργιανή κουζίνα που τιμά δεόντως τα τετράποδα.
Η φωτό των κατσικιών είναι του φίλτατου galat, εγώ ούτε που πήρα χαμπάρι ότι τη δεδομένη στιγμή μας κατασκόπευαν. Είχα το νου μου μη ροβολήσω στο γκρεμό.
Πουλόβερ δε θα θές, αλλά ίσως είναι χειρότερο να αισθάνεσαι τον ζεστό δυνατό αέρα πάνω σου.

Καλά, εννοείται πως όλες οι φώτος είναι ωραίες, αλλά ήθελα να ξεχωρίσω, μη σχολιάσω και εγώ εκείνη με τη δύση του ηλίου και το ιστιοφόρο... :lol:
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Σπορτιβ γρουνι (οπως το λενε στη Μανη) πρωτη φορα βλεπω:bleh::haha:
Τους χαλας την πιατσα βρε...
Στη Μάνη είστε εξελιγμένοι, εμείς εις την Λέσβον το απλοποιούμε περισσότερο: γρουν
Μπα του καναπέως είμαι, αλλά΄σαν είμαι σε ξένο τόπο με πιάνει μια λύσσα, παλουκωμό δεν έχω
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
To απόλυτο αμοργιανό trekking: Μονή Χοζοβιώτισσας – Αιγιάλη (Μέρος 2ο)



afarm7.static.flickr.com_6186_6130700876_388f88c34d_b.jpg


Ασφοντυλίτης.

Πώς να περιγράψει κανείς αυτόν το οικισμό φάντασμα, με την μοναδική παραδοσιακή αρχιτεκτονική που θα μπορούσε να διεκδικήσει το χαρακτηρισμό μνημείου πολιτιστικής κληρονομιάς (κι ας είναι πλήρως εγκαταλελειμμένος). Αν τα κουρασμένα ήδη πόδια μας κι ο χρόνος δεν ήταν ανελέητοι εχθροί, ο Ασφοντυλίτης άξιζε μιας εκτενέστερης επίσκεψης ώστε ο επισκέπτης να αναπλάσει με τη φαντασία του τη μοναδικότητα του χώρου περιφερόμενος στα κακοτράχαλα στενά και τα ερείπια των σπιτιών. Συνεπώς προτείνω ακόμα κι αν δεν κάνετε το οδοιπορικό να επισκεφθείτε την περιοχή μέσω της ασφαλτοστρωμένης παράκαμψης στο δρόμο Χώρας-Αιγιάλης.

Το όνομά του ο Ασφοντυλίτης λέγεται ότι το πήρε από τους ασφοδέλους. Στην ουσία ήταν εποχικός οικισμός όπου οι βοσκοί παρέμεναν οδηγώντας τα κοπάδια τους στα ορεινά βοσκοτόπια για περισσότερους από έξη μήνες κάθε χρόνο, μετά το πανηγύρι του Αγίου Γεωργίου. Η θέση του έχει ρίζες ήδη στην πρωτοκυκλαδική εποχή αλλά και στους ιστορικούς χρόνους, όπως μαρτυράνε αρχαιολογικά ευρήματα.

afarm7.static.flickr.com_6202_6130701092_4ffd3cf9fc_b.jpg

Πρόκειται για έναν πρότυπο οικιστικό αγροτικό σχηματισμό με αρχιτεκτονικές καταβολές χιλιετιών. Μεγάλες ακατέργαστες πέτρες, άφθονες στη περιοχή, είναι το υλικό που γέννησε τον Ασφοντυλίτη και τον διατηρεί άθικτο στο χρόνο. Από τα οικήματα διατηρούνται οι εξωτερικοί τοίχοι, στο φυσικό χρώμα της πέτρας, καθώς και εσωτερικοί χώροι. Μόνο οι στέγες από κυπαρισσόδεντρο, λάσπη και φύκια έχουν καταρρεύσει πλήρως. Όπως αναφέρεται μέσα στα σπίτια σώζονται επίσης φούρνοι, χτιστά πέτρινα κρεβάτια και λίθινοι πάγκοι τα οποία δεν στάθηκε δυνατό να εντοπίσουμε λόγω έλλειψης χρόνου. Δίπλα από κάθε σπίτι υπάρχουν πολλά μικρότερα, που προορίζονταν για τα οικόσιτα ζώα ή ως αποθήκες των λιγοστών γεωργικών προϊόντων που παρήγαγε ο άγονος τόπος.

afarm7.static.flickr.com_6209_6130701746_da6d70caba_b.jpg

afarm7.static.flickr.com_6090_6130150773_8586d37116_b.jpg

afarm7.static.flickr.com_6191_6130701448_d56a970856_b.jpg


Κάτσαμε να πάρουμε μια ανάσα στο μοναδικό οικοδόμημα του Ασφοντυλίτη που είναι σοβαντισμένο, την εκκλησία του Αγίου Νικολάου (η μόδα με τα λευκά αιγαιοπελαγίτικα σπιτάκια είναι μεταγενέστερη).

afarm7.static.flickr.com_6185_6130700640_94eef28cf7_b.jpg
Άγιος Νικόλαος στον Ασφοντυλίτη


Εκεί πίνοντας μια γουλιά νερό, το μάτι πλανιόταν σε εγκαταλελειμμένα χωράφια με ξερολιθιές να χάνονται στην απεραντοσύνη του Αιγαίου. Από δω ξεκινά και μια εναλλακτική οδοιπορική διαδρομή προς τη πλαγιά που ανοίγεται στο πέλαγος, τα Χάλαρα (εκκρεμότης για την επόμενη φορά).

afarm7.static.flickr.com_6182_6130151019_bc32cf90d8_b.jpg


Σ’ αυτόν τον οικισμό-φάντασμα τις περισσότερες ώρες της ημέρας δεν κινείται άνθρωπος, εκτός ίσως από κάποιους κτηνοτρόφους που διατηρούν εκεί στάνες. Περπατήσαμε ανάμεσα στα χαλάσματα, συναντώντας μόνο ένα ντόπιο πάνω στο γαϊδούρι του, γεννημένο στη χάση του φεγγαριού, τον οποίο ρωτήσαμε καταπούθε πέφτει ο δρόμος για την Αιγιάλη. Στάθηκε, μας κοίταζε επίμονα κι αφού μας τον υπέδειξε βάλθηκε να ρωτά αν τα γαϊδούρια στο τόπο μου είναι πιο ψηλά από το δικό του, πλέκοντας ταυτόχρονα εγκώμιο για την ανθεκτικότητα του τετράποδου που μπορούσε να κουβαλήσει 100 κιλά στις πλάτες του.

Ακολουθώντας τις οδηγίες βρεθήκαμε στην άκρη του οικισμού στο σημείο όπου βρίσκονταν πέτρινα πηγάδια, με νερό που αναβλύζει ολοχρονίς, τα οποία υποδέχονταν παλιότερα τους καταπονημένους περαστικούς.

afarm7.static.flickr.com_6202_6130151249_70dbde9720_b.jpg

afarm7.static.flickr.com_6073_6130703136_a0243a4dac_b.jpg



Εκεί θα δει κανείς και τις βραχογραφίες του Ασφοντυλίτη.
Φιγούρες σκαλισμένες σε πέτρες της περιοχής. Αυτές τις φιλοτέχνησε κάποιος Μιχάλης Ρούσσος, που έζησε στις αρχές 20ού αιώνα και ήταν καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα (προφανώς παραπληγικός). Λόγω της αναπηρίας του οι οικείοι του όταν είχαν δουλειές, τον πήγαιναν και τον εναπόθεταν σε κάποιο σημείο του οικισμού. Εκεί για να περνάει η ώρα του (αυτοδίδακτος) σκάλιζε με ένα σφυρί και ένα καλέμι τις πέτρες λαξεύοντας πάνω τους σκηνές από τη ζωή των ανθρώπων στον Ασφοντυλίτη: πανηγύρια με μουσικούς και χορευτές, ζώα, φιγούρες γυναικών και ονόματα ανθρώπων (κυρίως γυναικών). Εξ’ού και προκύπτει ότι. άγνωστο πώς, γνώριζε γραφή. Έργα του θεωρείται ότι υπάρχουν διάσπαρτα στον οικισμό και κυρίως σε υπέρθυρα.

afarm7.static.flickr.com_6192_6130151439_046ec24175_b.jpg

afarm7.static.flickr.com_6183_6130151683_97a95cb96d_b.jpg
Στη βραχογραφία αναγράφεται και το όνομα μιας Ανθούλας


Εγκαταλείψαμε τον οικισμό ακολουθώντας τα ανηφορικά λείψανα του παλιού μονοπατιού προς την ερημική Όξω Μεριά διασχίζοντας τις απότομες λαγκαδιές προς το κόλπο της Αιγιάλης με το νησί της Νικουριάς να ξεμυτίζει πίσω από τις κορφές σαν γυναικεία φιγούρα.

afarm7.static.flickr.com_6080_6130703478_73d63e5515_b.jpg
Στο δρόμο για τον Άγιο Μάμα (Όξω Μεριά)



Η επόμενη στάση μας ήταν στο ξωκλήσι του Αγίου Μάμα, κάτι που χρονικά σηματοδοτούσε ότι μας απέμενε μια ώρα ακόμα πριν φθάσουμε στο τελικό μας προορισμό.

afarm7.static.flickr.com_6067_6130703704_dd4ac75ca3_b.jpg
Απομεινάρια της "παλιάς στράτας" κοντά στον Άγιο Μάμα


afarm7.static.flickr.com_6202_6130152723_ffdbcf40d7_b.jpg
Άγιος Μάμας



Κοντά στο ξωκλήσι κάναμε μια μακροσκελέστερη στάση. Ξαπλώσαμε πάνω στα βράχια με στεναγμούς πόνου. Οι αρθρώσεις μου στα πόδια διαμαρτύρονταν εντόνως, όμως όλους μας αποζημίωνε η πανοραμική θέα. Από τη μια ο κόλπος και τα χωριά της Αιγιάλης και από την άλλη το νησί της Νικουριάς να αχνοφαίνεται καθώς το φως του ήλιου το αγκάλιαζε πορεύοντας στη δύση του. Και βέβαια οι πανταχού παρόντες αυτόπτες μάρτυρες, τα ερίφια σκαρφαλωμένα στα βράχια.

afarm7.static.flickr.com_6071_6130153045_aff0c3e288_b.jpg

Η θέα προς τον κόλπο της Αιγιάλης

afarm7.static.flickr.com_6061_6130703990_6146547cdd_b.jpg
Η θέα προς τη Νικουριά



Η ανάπαυση αποδείχθηκε τελικά μάλλον κακή ιδέα.
Ξεκινήσαμε να περπατάμε σκεβρωμένοι, σέρνοντας τα πόδια μας. Ευτυχώς που το μονοπάτι ξεκινούσε τη κατωφέρεια προς το χωριό του Άνω Ποταμού. Το τοπίο με τ'αντερείσματα, τα κάτασπρα ορεινά χωριά φωλιασμένα σαν περιστέρια πάνω στους λόφους του κόλπου, ήταν λουσμένο σε ένα χρυσοπορφυρό χρώμα.

afarm7.static.flickr.com_6195_6130153299_6b922c31e4_b.jpg

afarm7.static.flickr.com_6210_6130153489_f58c6513be_b.jpg


Φτάσαμε στα όρια του Άνω Ποταμού (180 μέτρα από το επίπεδο της θάλασσας) όπου ξεκίνησε μια επίπονη κάθοδος από τα τσιμεντοστρωμένα σοκάκια. Κατεβαίναμε μηχανικά λαχταρώντας να φτάσουμε στο τέρμα. Οι μυς των ποδιών πια άρχισαν να τρέμουν από τη κόπωση και τα συνεχή σκαλοπάτια. Μια μεγάλη κατηφόρα τελικά από τον Κάτω Ποταμό μας οδήγησε με ανακούφιση στη παραλία της Αιγιάλης.

afarm7.static.flickr.com_6076_6130704848_751d0ab7ba_b.jpg

Στη κάθοδο για την Αιγιάλη


Προσωπικά η παραλία δεν ήταν καθόλου του γούστου μου αν και πολλάκις καλύτερη των Καταπόλων. Προτίμησα να δροσίσω ποδαράκια μου πλατσουρίζοντας στη θάλασσα καθήμενος επί της προβλήτας.
Μόνο που ένα κύμα ήρθε απότομα… Κι εγώ προσπάθησα να αποφύγω να βραχεί το σορτσάκι ανασηκώνοντας τις άκρες του. Κίνηση μοιραία. Διότι σε λίγο είδα να επιπλέει στο νερό του λιμανιού μια μηχανή. «Για δες» είπα. «Μια μηχανή φτυστή η δική μου». Μόνο που δεν ήταν αλλουνού, αλλά όντως η δική μου, που στη απότομη κίνησή μου να αποφύγω να βραχώ γλίστρησε από τη τσέπη και έπεσε στο νερό. Εκεί λοιπόν ολοκληρώθηκαν οι μέρες, άδοξα, της ταπεινής μου Panasonic που πρόσφερε ρίγη συγκινήσεως στους αναγνώστες με τις λήψεις της στην ιστορία αυτή. Ευτυχώς που σώθηκε η κάρτα μνήμης…

Πεινώντας ως λύκοι μετά από τόσο περπάτημα αποφασίσαμε να δειπνήσουμε λουκούλλεια στη Λαγκάδα, όπου μετά από έρευνα στο φόρουμ, επιλέξαμε τη ταβέρνα του «Λουδάρου» με την ελπίδα να καταβροχθίσουμε τα ντόπια κρέατα. Άνθρακες ο θησαυρός. Μετριότατη κουζίνα και χωρίς ίχνος ντόπιου εριφίου να το ξεκοκαλίσουμε. Κατά πως φαίνεται το μαγαζί γνωρίζει ακμή και παρακμή…..

Η επιστροφή μας στο πάρκινγκ της Μονής όπου είχαμε αφήσει το αμάξι μας έγινε με ταξί (έναντι τιμήματος 28 ευρώ). Στη διάρκεια της διαδρομής ο ταξιτζής μας ενημέρωσε ότι μετά το Πάσχα η εικόνα της Παναγιάς της Χοζοβιώτισσας λιτανεύεται σ’όλη τη διαδρομή που ήδη περπατήσαμε.
Να μια ευκαιρία λοιπόν για όσους βρεθείτε στην Αμοργό την περίοδο εκείνη να ακολουθήσετε μαζί με το χριστεπώνυμο πλήρωμα το μακρύ οδοιπορικό της «παλιάς στράτας» στη καρδιά του νησιού.
Καλό κουράγιο!

afarm7.static.flickr.com_6206_6130153821_db3ea8cf39_b.jpg
Ηλιοβασίλεμα στην Αιγιάλη


YΓ. Ευχαριστίες στον galat για την οργάνωση και μαζί με τον travelogatos για τη παρέα τους στο οδοιπορικό.
Ας είναι αιωνία στο διαδίκτυο η μνήμη της μηχανούλας μου...
:cry:
 
Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Αχ αυτο μου αρεσει στα μικρα νησακια.Ανεβαινεις στα ψηλα και βλπεις γυρω γυρω σχεδον ολο το νησι κ την απεραντοσυνη της θαλασσας.
 

Eftichia

Member
Μηνύματα
861
Likes
1.305
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
τι υπέροχες φωτογραφίες!!!!!!!!!!!!
η θέα προς τη Νικουριά είναι μαγική!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
H Aμοργός με τα μάτια ενός ροζ γουρουνιού!

Αποφάσισα να γράψω και μερικές εντυπώσεις, προτάσεις και πληροφορίες σχετικά με την Αμοργό εκτός των οδοιπορικών μου εμπειριών στο νησί αλλά αντανακλούν τα προσωπικά μου γούστα (που δεν είναι αναγκαίο να συμπίπτουν με όλων, άρα δεκτές οι ενστάσεις).


Μετακίνηση προς/από Αμοργό:
Το καλοκαίρι 2011 που πήγα, τα μόνα καράβια που έπιαναν Αμοργό ήταν της Blue Star και το Superjet από Πειραιά.
Προσωπικά δεν συνιστώ το καταμαράν. Είναι ακριβότερο, κλειστοφοβικό όπως το έκοψα, δεν παίρνει αυτοκίνητα και το κυριότερο δεν είναι σημαντικά γρηγορότερο.
Τα Blue Star είναι μεν συμβατικά σκάφη (και οι 9.30 ώρες δεν παλεύονται) αλλά υπάρχει άνεση. Μην κλείσετε πρώτη θέση. Είναι παντελώς άβολη και το κλιματιστικό δημιουργεί συνθήκες πολικού ψύχους. Μείον η άφιξη στα Κατάπολα μέσα στο μαύρο βράδυ και η αναχώρηση στις 6 το πρωί. Η ανταπόκριση δεν είναι πάντα καθημερινή προς Κατάπολα.
Αντιθέτως για την αναχώρησή σας από το νησί συνιστώ το Blue Star 2 που έρχεται από Δωδεκάνησα και κάνει μόνο 5.30 ώρες για να φτάσει Πειραιά χωρίς να δέσει σε άλλο λιμάνι. Ατυχώς ελλιμενίζεται στα Κατάπολα κάθε Σάββατο και για την υψηλή περίοδο μόνο.
Υπάρχουν επίσης και άλλες εναλλακτικές αν συνδυάσετε την Αμοργό με άλλα Κυκλαδονήσια (Express Skopelitis, Artemis…).

Τα Κατάπολα είναι επίσης εξαιρετική βάση για ημερήσιες εκδρομές στις γειτονικές Μικρές Κυκλάδες με το Σκοπελίτη.


Μετακίνηση εντός Aμοργού:
Το νησί είναι μεγάλο και απαιτεί μέσο μετακίνησης.
Συνιστώ ανεπιφύλακτα να έχετε δικό σας μέσο καθώς οι διαδρομές είναι υπέροχες και απαιτούν συχνές στάσεις για φωτογραφίες. Παράλληλα πολλά μέρη δεν είναι εύκολα προσεγγίσιμα με τοπική συγκοινωνία.
Η οδήγηση απαιτεί προσοχή λόγω των συνεχών στροφών, ενώ στα ψηλά η χαμηλή νέφωση μπορεί να ελαττώσει σημαντικά την ορατότητα (κυρίως το χειμώνα όμως).
Ή θα χρεωθείτε κανά 150άρι ευρώ και θα φέρετε το δικό σας αυτοκίνητο με το καράβι ή θα νοικιάσετε εκεί. Γραφεία ενοικίασης υπάρχουν παντού. Σκεφτείτε το διπλά για μηχανάκι καθώς φυσά δυνατά στη Χώρα. Αν πάρετε το δικό σας αμάξι, καλό πλύσιμο στην επιστροφή στην Αθήνα. Το νησί έχει πολλή υγρασία και σκόνη (άπλωνες πετσέτα και το πρωί ήταν μούσκεμα).
Τα ΚΤΕΛ είναι καλά, φθηνά έχουν αξιοπρεπή δρομολόγια (αν έχετε την υπομονή).
Taxis on call υπάρχουν. Αν ξεμείνετε κάπου μέχρι αργά και είστε παρέα συμφέρουν.


Διαμονή
Παρότι αισθητικά αδιάφορα τελικά τα Κατάπολα είναι το βολικότερο κατ’εμέ μέρος να μείνετε. Παρότι ως φυσική ομορφιά με γοήτευσε περισσότερο ο κόλπος της Αιγιάλης, εντούτοις οικιστικά κανένα από τα χωριά της περιοχής (Θολάρια, Λαγκάδα) δεν μου έκανε «κλικ».

afarm7.static.flickr.com_6202_6134139870_1ccd6bcde3_b.jpg
Κόλπος Αιγιάλης


Τα Θολάρια τα βρήκα άχρωμα εντελώς με μόνο αβαντάζ την εκπληκτική θέα προς το κόλπο της Αιγιάλης, τη δε Λαγκάδα απλώς γραφικότερη και πιο πράσινη. Άνω Κάτω Ποταμός κι Αιγιάλη συμπαθητικά.

afarm7.static.flickr.com_6088_6134140402_24a56c495a_b.jpg
Θολάρια


afarm7.static.flickr.com_6166_6134140634_9ed7f988be_b.jpg
Λαγκάδα


Παράλληλα τα Κατάπολα σε σχέση με την Αιγιάλη είναι μόλις 6 χιλιόμετρα από τη Χώρα και επίσης κοντύτερα προς τις παραλίες που αξίζει κανείς να κάνει μπάνιο (Αγ.Άννα, Μούρος κλπ).

Διαμονή στη Χώρα, αν και είναι έτη φωτός ο καλύτερος και παραδοσιακότερος οικισμός, δεν την συνιστώ, γιατί μονίμως φυσάει και μπορεί να κάνει κρύο. Εντούτοις βρίσκεται στο στρατηγικότερο σημείο για μετακινήσεις.

afarm7.static.flickr.com_6062_6133596525_2c07872fd5_b.jpg
Χώρα Αμοργού
(photo by travelogatos)


Παραλίες
Αν θα μπορούσα να κάνω μια αξιολόγηση θα έλεγα ότι το top 3 μου ήταν:

Καμπί: Στην Αγία Άννα κοντά στη Χώρα. Κατεβαίνετε στη παραλία κάτω από τη καντίνα, ακολουθείτε το δυσδιάκριτο και σχετικά δύσβατο μονοπάτι δεξιά, πάνω στα βράχια, και καταλήγετε σε μια μικρή παραλία με βότσαλο. Λόγω του δύσβατου της προσέγγισης δεν προτιμάται από οικογένειες, αντιθέτως μαζεύει γυμνιστές. Είναι η μόνη που έχει θέα προς το Μοναστήρι και η αίσθηση ότι κολυμπάς και βλέπεις αυτή την εικόνα είναι μοναδική. Προσοχή είναι για μπάνιο μέχρι τις 5-6μμ. Μετά ο ήλιος πέφτει κι αν φυσάει θα κρυώνετε.

afarm7.static.flickr.com_6166_6133594027_2bf7074b91_b.jpg
Καμπί


Γραμβούσα: Αυτή η παραλία βρίσκεται σε ένα νησάκι απέναντι από τη Καλοταρίτισσα στο νότιο άκρο της Αμοργού και πάτε αναγκαστικά με βαρκάκι. Ψιλό βοτσαλάκι, υπέροχα νερά, με ικανό μήκος και πλάτος. Στα μείον ότι μαζεύει αρκετό κόσμο (και ρακέτες) την υψηλή περίοδο. Τις άλλες περιόδους τα δρομολόγια είναι πιο αραιά. Δεν έχει υποδομές άρα πάρτε μαζί σας όλα τα απαραίτητα αν σκοπεύετε να μείνετε ώρες

Μούρος: Ωραίος αλλά δεν κέρδισε τη πρωτιά. Δυστυχώς λόγω της καλής οδικής πρόσβασης μαζεύει πολύ κόσμο την υψηλή περίοδο (ελάτε νωρίς). Ενδιαφέρουσες οι σπηλιές και οι μικρές παραλίες παραδίπλα. Δεν είναι από τις καλύτερες παραλίες για να μπεις και να βγεις από το νερό και υπάρχουν βράχια μέσα στη θάλασσα. Στα συν ότι μπορείτε να βρείτε κάποια γωνιά όπου οι υπερκείμενοι βράχοι προσφέρουν σκιά αναλόγως της ώρας. Διαθέτει 2 παρκινγκ καθώς και ταβέρνα

Από τις υπόλοιπες παραλίες:

Οι παραλίες της Αιγιάλης δεν μου είπαν τίποτα. Τόσο η κεντρική όσο και η Λεβρωσός. Ελεεινή ψιλή άμμος

Νικουριά: Πας με καραβάκι από Αγ.Παύλο. Διαθέτει καντίνα. Παραδίπλα ακολουθώντας μονοπάτι υπάρχει και δεύτερη παραλία πιο απομονωμένη.
Μου είπαν ότι είναι καλή, δυστυχώς δεν πρόκαμα να την επισκεφθώ.

Αγ. Παύλος: Απαράδεκτη και δε νομίζω να βουτάει κανείς εκεί. Χαλαρό το pool bar του ξενοδοχείου δίπλα από τη παραλία

Αγ. Άννα: Πολύ μικρές παραλίες με βότσαλο. Πρακτικά την αράζετε στα βράχια. Η θέα μοναδική προς την απόκρημνη ακτή που είναι το μοναστήρι. Όλα τα λεφτά η καντίνα με την ευγενέστατη κυρία που την διαχειρίζεται. Ποικιλία και καλές τιμές.

Κατάπολα: Απλώς ανεκτή και λύση απελπισίας. Φύκια, σκάφη, ο δρόμος πάνω από το κεφάλι σου…

Μαλτέζι (Κατάπολα): Με βάρκα ή με τα πόδια είναι η αξιοπρεπέστερη και κυρίως απάνεμη λύση κοντά στα Κατάπολα. Άμμος και ψιλό βοτσαλάκι. Υπάρχει beach bar και ομπρέλες αλλά όταν πήγαμε δεν λειτουργούσε. Μαζεύει κόσμο με τα γνωστά παρατράγουδα (ρακέτες)

Πλάκες (Κατάπολα): Βράχια με ότι αυτό σημαίνει και συνεπάγεται. Πηγαίνετε μόνο με βάρκα.

Αμμούδι: Ακολουθείτε παράκαμψη πριν την Αρκεσίνη. Παρκάρετε στο τέλος του δρόμου και μετά είναι κανά μισάωρο ποδαρόδρομος. Μικρή παραλία με βότσαλα. Δυστυχώς δεν έχω ιδία άποψη

Παραδείσια: Κοντά στην Αρκεσίνη. Μικρή παραλία. Την επηρεάζει ο βοριάς. Δεν με εντυπωσίασε αν και η θάλασσα εκεί είχε όμορφα χρώματα.

afarm7.static.flickr.com_6192_6133684521_115f9eecff_b.jpg
Παραδείσια
(photo by galat)

Καλοταρίτισσα: Παρά τις συστάσεις δεν μου άρεσε. Μόνο θετικό μπορείς να μείνεις μέχρι αργά καθώς ο ήλιος δεν κρύβεται πίσω από βουνά. Κάκιστη κι ακριβή η καντίνα της. Καλύτερα πάτε Γραμβούσα εκτός αν θέλετε ομπρέλες, ξαπλώστρες και μουσική από την καντίνα.

afarm7.static.flickr.com_6065_6133684803_0889a0e96e_b.jpg
Καλοταρίτισσα
(photo by galat)

Διάσπαρτες θα βρείτε κι άλλες παραλίες τόσο στη περιοχή της Αιγιάλης ή των Καταπόλων. Σ’αυτό θα σας βοηθήσει ένας καλός χάρτης (Ανάβαση ή ΣΚΑΪ) Η πρόσβαση όμως σ’αυτές είναι δυσκολότερη (χωματόδρομοι + περπάτημα ή αποκλειστικά περπάτημα), ενώ οι περισσότερες είναι εκτεθειμένες στα μελτέμια.

afarm7.static.flickr.com_6177_6134141754_2b5b4eb261_b.jpg
Παραλία Αγίας Θέκλας, ανατολικά των Καταπόλων. Οδήγηση σε χωματόδρομο και ποδαρόδρομος θα σας οδηγήσει εκεί


Τέλος αν μείνετε αρκετές μέρες, κάντε μια μονοήμερη στο Άνω Κουφονήσι να φχαριστηθεί η ψυχούλα σας μπάνιο σε παραλίες.

afarm7.static.flickr.com_6168_6134139400_75f76a55f7_b.jpg
Κουφονήσι beach



Φαγητό
Αδύνατο να έχω γευματίσει στο σύνολο των ταβερνών του νησιού. Υπάρχουν πάμπολλα κυρίως στη Χώρα, τα Κατάπολα και υποθέτω στο κόλπο της Αιγιάλης και γενικά οι τιμές τους ήταν σχετικά φθηνές. Θα μεταφέρω απλά την εμπειρία μου από αυτά που δοκίμασα. Γενικά στην Αμοργιανή κουζίνα τα κρεατικά έχουν την τιμητική τους και λιγότερο τα θαλασσινά. Δεν φείδονται μπαχαρικών στα κοκκινιστά…

Κατάπολα:

Corner: Το πρώτο στη σειρά από τα εστιατόρια στο λιμάνι των Κατάπολων ερχόμενος από τη Χώρα. Ήταν το στέκι μου καθώς ήταν κοντά στο κατάλυμά μου και είχα εξασφαλίσει …προνομιακές τιμές. Εξαιρετικό μαγειρευτό φαγητό: αρνάκι με πατάτες στο φούρνο ή φρικασέ, κουνέλι στιφάδο, πατατάτο, σουτζουκάκια σμυρνέικα.

Βιτσέντζος: Αξιοπρεπές φαγητό και προνομιούχος θέση στο Ξυλοκερατίδι δίπλα στη θάλασσα. Πάτε νωρίς να βρείτε τραπέζι δίπλα στο κύμα να το απολαύσετε

Αρμυρίκι: Στο Ξυλοκερατίδι πάνω κι αυτό στο κύμα. Δεν μου άρεσε η κουζίνα του. Τα λεφτά όλα το ψωμί παραγωγής τους

Μουράγιο: Δεν το δοκίμασα, αλλά μου έφαγαν τα αυτιά ότι έχει τα καλύτερα και φρεσκότερα ψαρικά. Άθλια θέση ακριβώς εκεί που δένει το καράβι.

Χώρα:
Λιοτρίβι: Στα υπέρ η θέα από τη ταράτσα του το δειλινό. Από τη μια το κάστρο της Χώρας κι από την άλλη το ηλιοβασίλεμα. Αξιοπρεπής κουζίνα αλλά δεν με κέρδισε αν και το τίμησα επανειλημμένα

Τσαγκαράδικο: Έφαγα ένα μεσημέρι μουσακά σε πήλινο. Δεν ενθουσιάστηκα…

Λεωνίδας: Παλιός καφενές. Εστιατόριο με υπόκρουση ρεμπέτικη μουσική. Συμπαθητική κουζίνα. Έμφαση σε τι άλλο;;; κρεατικά!

Κόλπος Αιγιάλης:
Μου έπεφτε μακριά και το μόνο που δοκίμασα ήταν ο Λουδάρος στην Λαγκάδα (σκέτη απογοήτευση).
Μου σύστησαν το Πανόραμα στα Θολάρια. Δεν το δοκίμασα αλλά τι πανόραμα είναι αυτό με θέα στους ηλιακούς του απέναντι κτηρίου;;; Χαλάστηκα με το που το είδα κι ας μου γαργάλαγαν τον οσφρητικό βλεννογόνο οι μυρωδιές.

Νότια Αμοργός (Αρκεσίνη και πέριξ):
Το Νο1 μου στην Αμοργό ήταν η ταβέρνα Γεωργαλίνης στη Βρούτση. Ντόπια κρεάτα και ζαρζαβατικά. Εξαιρετικά παϊδάκια και λαχταριστό κοκκινιστό μοσχάρι να λιώνει στο στόμα. Όμορφη αυλή με δροσερή πέργκολα. Μετά από μια βουτιά στο Μούρο ή τη Γραμβούσα ενδείκνυται.
Δεν πήγα στη Μαρουσώ στην Αρκεσίνη. Να τρώω πίσω από παραπέτασμα πλαστικού διαφανούς ανεμοφράκτη μου τη σπάει κι έτσι δεν μπήκα στο κόπο.

afarm7.static.flickr.com_6074_6134231132_e1c4075716_b.jpg
Tαβέρνα Γεωργαλίνης στη Βρούτση
(photo by galat)

Όσον αφορά τώρα το γλυκοπωλείον Καλλιστώ στη Χώρα θα έλεγα ότι η διάσημη πορτοκαλόπιτα και σοκολατόπιτα δεν με ικανοποίησαν. Αντίθετα τσάκισα τη μηλόπιτα με παγωτό κανέλα. Τουλάχιστον όμως τα γλυκά της ήταν φρεσκότατα… Εκεί έμαθα το γλυκό μπανόφι (!)


Μπαράκια

Τώρα βρήκατε άνθρωπο….
Δοκίμασα το Τρίπορτο που είχε τη καλύτερη ψημένη ρακί και μου άρεσε το αίθριό του, το Botiglia, το Γιασεμί και το Καθ’οδόν (ωραίο…τσάι). Όλα στη Χώρα. Μη το σκέφτεστε δε λέει να πάτε κάπου αλλού. Εδώ χτυπάει η καρδιά της νυχτερινής ζωής….
Για την Αιγιάλη δεν παίρνω όρκο τι γίνεται το βράδυ.

afarm7.static.flickr.com_6191_6075310785_f6b08cc7c7_b.jpg
Καφεμπαρ "Καθ'Οδόν", Χώρα



Περί ψημένης ρακής
Η ψημένη ρακή θυμίζει πολύ το ρακόμελο μόνο που περιέχει κι άλλα μυρωδικά. Πιείτε την εγγυημένα στο Τρίπορτο κι αν σας ενδιαφέρει να πάρετε καμιά νταμιτζάνα, αποταθείτε στο μαγαζί Οίκοθεν. Εκεί την ψωνίζετε είτε χύμα είτε σε ωραία μπουκάλια ζωγραφισμένα στο χέρι. Έμαθα πολλά για την ψημένη ρακή της Αμοργού. Δυστυχώς όπως μας εκμυστηρεύτηκαν, το νησί δεν έχει αρκετά αμπέλια που να παράγουν ικανή ποσότητα ρακής ώστε να καλύπτει τις ανάγκες ζήτησης. Ως εκ τούτου πολλοί καταφεύγουν στην φθηνή αλλά επικίνδυνη επιλογή του ξυλοπνεύματος (μεθυλική αλκοόλη) την οποία παστώνουν στα μυρωδικά έως και δαμάσκηνο για να κουκουλώσουν τη γεύση… Η ψημένη ρακή που πουλά το μαγαζί "Οίκοθεν" εισάγει τη ρακή του από τη Βέροια από αμπελοπαραγωγό και προσθέτει τα μυρωδικά και το μέλι στη συνέχεια.


Ψώνια
Άμα ντε και καλά θέλετε να ψωνίσετε, αγοράστε κάτι με στυλ… Υπέροχα φωτιστικά από ξύλο και φυσητό γυαλί, μοναδικές δημιουργίες του Ρομπέρτο που έχει το μαγαζί Οίκοθεν (φτιάχνει και τη ρακή). Έφυγα με ένα υπέροχο φωτιστικό για την κρεβατοκάμαρα μου και αναμένω τα λαμπατέρ! Πάντως στη Χώρα υπάρχουν μερικά μαγαζάκια που πουλάνε δημιουργίες ντόπιων καλλιτεχνών.


Λοιπά χρηστικά
ΑΤΜ της ΑΤΕ Βank στα Κατάπολα και τη Χώρα. Για Αιγιάλη δεν γνωρίζω.

Φαρμακεία στη Χώρα και την Αιγιάλη (πιο οργανωμένο είδα το δεύτερο)

Κέντρο Υγείας με 6 νοσηλευτές (!) στη Χώρα. Περιφερειακά Ιατρεία στην Αιγιάλη, Αρκεσίνη και Κατάπολα. Όλο το νησί εξυπηρετούσαν όσο ήμουν εκεί 3 ταλαίπωροι αγροτικοί, αλλά ουδείς εξειδικευμένος ιατρός πλήν….3 οδοντιάτρων!!! Τα σχόλια δικά σας….


Αξιομνημόνευτες στιγμές…

- Κάθε φορά που αντίκριζα τη θέα που απλώνεται προς τις απόκρημνες ακτές και το απέραντο γαλάζιο στο δρόμο από τη Χώρα προς το Μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας

- Η ενατένιση του υπέροχου έναστρου ουρανού όντας στο μπαλκόνι στη περιοχή Καλογερικό στη Χώρα (αν αντέχεται ο αέρας που λυσσομανά)

- Κάνοντας μπάνιο στο Καμπί με θέα το Μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας

- Η θέα της Νικουριάς που κέρδισε το τίτλο του κυκλαδίτικου ισοδύναμου των νορβηγικών Lofoten

afarm7.static.flickr.com_6065_6133595497_fc72a3e57b_b.jpg
Hλιοβασίλεμα με φόντο τη Νικουριά

- Η θέα του κόλπου της Αιγιάλης, είτε φτάνοντας από τη «παλιά στράτα», είτε από τα Θολάρια, είτε από το βραχοσκεπές ξωκλήσι της Αγίας Τριάδας στη Λαγκάδα

afarm7.static.flickr.com_6177_6133595279_e4824c6af9_b.jpg
Ο κόλπος της Αιγιάλης από το ξωκλήσι της Αγίας Τριάδας


afarm7.static.flickr.com_6175_6134140124_16b97cb9d9_b.jpg
Από τα Θολάρια ατενίζοντας τη Λαγκάδα


-Στα σοκάκια της Χώρας πρωί, με το παιχνίδισμα του φωτός και τη πλήρη απουσία κόσμου

- Όλα ανεξαιρέτως τα ηλιοβασιλέματα (από τη Χώρα, στα Κατάπολα, ή στο δρόμο από τη Χώρα για τα Κατάπολα

afarm7.static.flickr.com_6168_6134141508_9e804e5d75_b.jpg
Δειλινό από το κάστρο στη Χώρα


-Στο στενό δρομάκι του γλυκοπωλείου Καλλιστώ στη Χώρα, με το ηλιοβασίλεμα να πυρώνει τους τοίχους των σπιτιών και τα ηχεία να παίζουν την «Προσωπογραφία της μητέρας μου» (το αγαπημένο μου από το Χαμόγελο της Τζοκόντα)

afarm7.static.flickr.com_6070_6134141362_33b0854e1c_b.jpg
Λείπει μόνο η μουσική του Χατζηδάκι


- Όλα τα οδοιπορικά μου στο νησί, αλλά κυρίως η διαδρομή Μονή Χοζοβιώτισσας - Αιγιάλη με καλή παρέα

- Η αίσθηση της μοναδικής γοητείας του Ασφοντυλίτη και η συγκίνηση βλέποντας τις βραχογραφίες

- Μασουλώντας τα παϊδάκια ή το κοκκινιστό μοσχάρι στη ταβέρνα του Γεωργαλίνη στη Βρούτση (τι γουρούνι θα ήμουν αν δεν το ανέφερα) :lol:
 
Last edited by a moderator:

pigi_dikaiou

Member
Μηνύματα
550
Likes
521
Επόμενο Ταξίδι
......
Ταξίδι-Όνειρο
Αγιο Ορος
Για τις τελευταιες φωτογραφιες τα λογια περιττα και ασημαντα!!!!!!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.553
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom