renata
Member
- Μηνύματα
- 5.544
- Likes
- 1.965
- Επόμενο Ταξίδι
- μαλαισία
Η πόλη Βάλιεβο (70 χλμ νοτιοδυτικά του Βελιγραδίου), στη Σερβία, απέκτησε μία καινούργια "μασκότ", πολύ διαφορετική από άλλες του είδους της, που η ιστορία της χάνεται στα βάθη των αιώνων, εμπνευσμένη από τις λαϊκές δοξασίες.
Το Βάλιεβο άρχισε να προβάλλει ως "μασκότ", σε μία προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες, τον Σάβα Σαβάνοβιτς, ο οποίος, σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, αποτέλεσε έναν από τους πρώτους βρικόλακες στη Σερβία.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων, DPA, ο Σάβα Σαβάνοβιτς "ξαναζωντάνεψε", για πρώτη φορά, στην τουριστική έκθεση του Βελιγραδίου, τον Φεβρουάριο, όταν οι δημοτικές αρχές στο Βάλιεβο, οι τουριστικοί πράκτορες και εταιρίες τροφοδοσίας αποφάσισαν να τον χρησιμοποιήσουν ως "μασκότ", για να προωθήσουν τον τουρισμό στην περιοχή.
Ο θρύλος του βρικόλακα (βαμπίρ), σε μία προσπάθεια προώθησης του τουρισμού, μετεμψυχώθηκε σ' έναν Σέρβο χωρικό, κουρασμένο, χλωμό, μ' ένα ανεπαίσθητο χαμόγελο, που αποκαλύπτει δύο κοφτερούς κυνόδοντες. Οι διαφημιστές θέλουν τον βρικόλακα να εκσυγχρονίζεται και να σβήνει τη δίψα του, μ' ένα ποτήρι μπύρα, ντόπιας παραγωγής, αντί για το παραδοσιακό αίμα.
Το τουριστικό γραφείο Kasper Travel (Kasper Travel - Agence touristique en Serbie), στο Βάλιεβο, προσφέρει για τους τολμηρούς ταξιδιώτες "Περιπέτειες με τζιπ, με τον Σάβα"" ή "Σαββατοκύριακα χαλάρωσης με τον Σάβα". Οι... τολμηροί τουρίστες, που θα τα επιλέξουν, θα επισκεφθούν τοποθεσίες μυστηρίου, στα δάση και σε βουνά κοντά στο Βάλιεβο, γεύματα "μαγειρεμένα από τον Σάβα" κι έναν παλιό νερόμυλο, όπου φέρεται να έζησε ο Σάβα Σαβάνοβιτς, στραγγαλίζοντας τους περαστικούς που ζητούσαν καταφύγιο.
Οι προσπάθειες, ωστόσο, των αρχών και των τουριστικών πρακτόρων, να χρησιμοποιήσουν τον θρύλο του Σάβα Σαβάνοβιτς για να προσελκύσουν τουριστικό ενδιαφέρον, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις.
Η σερβική εκκλησία, τον περασμένο Ιούνιο, εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της στην απόφαση των αρχών, να υιοθετήσουν έναν βρικόλακα ως "μασκότ", ενώ η γειτονική πόλη Μπαγίνα Μπάστα έχει απειλήσει να κινηθεί νομικά, καθώς ο Σάβα Σαβάνοβιτς αποτελεί επίσης τμήμα της δικής της πολιτιστικής και λαϊκής παράδοσης.
Η διαμάχη για τον Σάβα Σαβάνοβιτς παραμένει αμφίρροπη-καθώς για πολλούς μελετητές δεν είναι σίγουρο αν ήταν υπαρκτό πρόσωπο ή όχι.
Η επικρατέστερη θεωρία θέλει τον θρύλο του μυλωνά-βαμπίρ να έχει επινοηθεί τον 19ο αιώνα από τον Σέρβο συγγραφέα Μίλοβαν Γκλίσιτς, για το βιβλίο του "90 χρόνια μετά". Το βιβλίο στάθηκε αφορμή για να γυριστεί η πρώτη σερβική ταινία τρόμου, με τίτλο "Leptirica" και να περάσει ο Σαβάνοβιτς στη σφαίρα των μύθων.
Η κακή φήμη του Σάβα Σαβάνοβιτς ξεπέρασε ακόμη κι αυτή του "αντιπάλου" του, Σέρβου ... βρικόλακα, Πέταρ Μπλαγκόγιεβιτς, του πρώτου και μοναδικού βρικόλακα στον κόσμο, όπως λέει η παράδοση.
Ο Πέταρ Μπλαγκόγιεβιτς πέθανε ξαφνικά το 1725, αλλά ακόμη και μετά το θάνατό του, οι συγγενείς του και πολλοί χωρικοί ανέφεραν ότι τον είδαν να τριγυρίζει στο χωριό Κισίλιεβο. Σε μια εβδομάδα πέθαναν ορισμένοι χωρικοί στην περιοχή και τελικά οι αρχές αποφάσισαν να ανοιχτεί ο τάφος του. Το σώμα του Μπλαγκόγιεβιτς δεν ήταν μέσα, αλλά βρέθηκε σε άλλο σημείο, σε καλή κατάσταση, όπως όταν πέθανε. Τελικά, τρύπησαν το σώμα με έναν πάσσαλο, τον αποκεφάλισαν και τον έκαψαν και πέταξαν τις στάχτες στο Δούναβη. Η υπόθεση ερευνήθηκε εκείνη την εποχή επίσημα από τις αυστριακές αρχές, αφού η Σερβία ανήκε προσωρινά στην Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία. Οι αναφορές του τότε στρατιωτικού διοικητή Φρομπαλντ εστάλησαν στη Βιέννη και δόθηκαν στη δημοσιότητα. Τα δημοσιεύματα του βιενέζικου Τύπου φιλοξένησαν τα πορίσματα των ερευνών, που αποτελούν και την παλαιότερη υπόθεση βαμπίρ. Σήμερα, στο παλαιότερο τμήμα του νεκροταφείου του Κισίλιεβο δεν υπάρχει κανένα ίχνος του τάφου του Μπλαγκόγιεβιτς, ωστόσο αυτό οφείλεται ίσως στο γεγονός ότι έγινε εκταφή πριν τοποθετηθεί επιτύμβια στήλη.
Στο Κισίλιεβο έζησε ο "μοναδικός βαμπίρ", λέει η σερβική παράδοση, αλλά οι εκεί αρχές δεν έχουν μέχρι στιγμής εκμεταλλευτεί τις σχετικές λαϊκές δοξασίες, για να προβάλλουν τουριστικά την περιοχή, όπως το Βάλιεβο.
Οι κάτοικοι στη Σερβία πιστεύουν ακόμη στις λαϊκές δοξασίες που σχετίζονται με τα βαμπίρ, που στοιχειώνουν την ύπαιθρο και αναζητούν τα θύματά τους στο σκοτάδι, σύμφωνα με τους μύθους.
Οι λάτρεις της περιπέτειας δεν έχουν παρά να επισκεφθούν το Βάλιεβο και να ζήσουν μία "τρομακτική" εμπειρία με τον Σάβα Σαβάνοβιτς…
ana-mpa.gr
Το Βάλιεβο άρχισε να προβάλλει ως "μασκότ", σε μία προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες, τον Σάβα Σαβάνοβιτς, ο οποίος, σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, αποτέλεσε έναν από τους πρώτους βρικόλακες στη Σερβία.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων, DPA, ο Σάβα Σαβάνοβιτς "ξαναζωντάνεψε", για πρώτη φορά, στην τουριστική έκθεση του Βελιγραδίου, τον Φεβρουάριο, όταν οι δημοτικές αρχές στο Βάλιεβο, οι τουριστικοί πράκτορες και εταιρίες τροφοδοσίας αποφάσισαν να τον χρησιμοποιήσουν ως "μασκότ", για να προωθήσουν τον τουρισμό στην περιοχή.
Ο θρύλος του βρικόλακα (βαμπίρ), σε μία προσπάθεια προώθησης του τουρισμού, μετεμψυχώθηκε σ' έναν Σέρβο χωρικό, κουρασμένο, χλωμό, μ' ένα ανεπαίσθητο χαμόγελο, που αποκαλύπτει δύο κοφτερούς κυνόδοντες. Οι διαφημιστές θέλουν τον βρικόλακα να εκσυγχρονίζεται και να σβήνει τη δίψα του, μ' ένα ποτήρι μπύρα, ντόπιας παραγωγής, αντί για το παραδοσιακό αίμα.
Το τουριστικό γραφείο Kasper Travel (Kasper Travel - Agence touristique en Serbie), στο Βάλιεβο, προσφέρει για τους τολμηρούς ταξιδιώτες "Περιπέτειες με τζιπ, με τον Σάβα"" ή "Σαββατοκύριακα χαλάρωσης με τον Σάβα". Οι... τολμηροί τουρίστες, που θα τα επιλέξουν, θα επισκεφθούν τοποθεσίες μυστηρίου, στα δάση και σε βουνά κοντά στο Βάλιεβο, γεύματα "μαγειρεμένα από τον Σάβα" κι έναν παλιό νερόμυλο, όπου φέρεται να έζησε ο Σάβα Σαβάνοβιτς, στραγγαλίζοντας τους περαστικούς που ζητούσαν καταφύγιο.
Οι προσπάθειες, ωστόσο, των αρχών και των τουριστικών πρακτόρων, να χρησιμοποιήσουν τον θρύλο του Σάβα Σαβάνοβιτς για να προσελκύσουν τουριστικό ενδιαφέρον, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις.
Η σερβική εκκλησία, τον περασμένο Ιούνιο, εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της στην απόφαση των αρχών, να υιοθετήσουν έναν βρικόλακα ως "μασκότ", ενώ η γειτονική πόλη Μπαγίνα Μπάστα έχει απειλήσει να κινηθεί νομικά, καθώς ο Σάβα Σαβάνοβιτς αποτελεί επίσης τμήμα της δικής της πολιτιστικής και λαϊκής παράδοσης.
Η διαμάχη για τον Σάβα Σαβάνοβιτς παραμένει αμφίρροπη-καθώς για πολλούς μελετητές δεν είναι σίγουρο αν ήταν υπαρκτό πρόσωπο ή όχι.
Η επικρατέστερη θεωρία θέλει τον θρύλο του μυλωνά-βαμπίρ να έχει επινοηθεί τον 19ο αιώνα από τον Σέρβο συγγραφέα Μίλοβαν Γκλίσιτς, για το βιβλίο του "90 χρόνια μετά". Το βιβλίο στάθηκε αφορμή για να γυριστεί η πρώτη σερβική ταινία τρόμου, με τίτλο "Leptirica" και να περάσει ο Σαβάνοβιτς στη σφαίρα των μύθων.
Η κακή φήμη του Σάβα Σαβάνοβιτς ξεπέρασε ακόμη κι αυτή του "αντιπάλου" του, Σέρβου ... βρικόλακα, Πέταρ Μπλαγκόγιεβιτς, του πρώτου και μοναδικού βρικόλακα στον κόσμο, όπως λέει η παράδοση.
Ο Πέταρ Μπλαγκόγιεβιτς πέθανε ξαφνικά το 1725, αλλά ακόμη και μετά το θάνατό του, οι συγγενείς του και πολλοί χωρικοί ανέφεραν ότι τον είδαν να τριγυρίζει στο χωριό Κισίλιεβο. Σε μια εβδομάδα πέθαναν ορισμένοι χωρικοί στην περιοχή και τελικά οι αρχές αποφάσισαν να ανοιχτεί ο τάφος του. Το σώμα του Μπλαγκόγιεβιτς δεν ήταν μέσα, αλλά βρέθηκε σε άλλο σημείο, σε καλή κατάσταση, όπως όταν πέθανε. Τελικά, τρύπησαν το σώμα με έναν πάσσαλο, τον αποκεφάλισαν και τον έκαψαν και πέταξαν τις στάχτες στο Δούναβη. Η υπόθεση ερευνήθηκε εκείνη την εποχή επίσημα από τις αυστριακές αρχές, αφού η Σερβία ανήκε προσωρινά στην Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία. Οι αναφορές του τότε στρατιωτικού διοικητή Φρομπαλντ εστάλησαν στη Βιέννη και δόθηκαν στη δημοσιότητα. Τα δημοσιεύματα του βιενέζικου Τύπου φιλοξένησαν τα πορίσματα των ερευνών, που αποτελούν και την παλαιότερη υπόθεση βαμπίρ. Σήμερα, στο παλαιότερο τμήμα του νεκροταφείου του Κισίλιεβο δεν υπάρχει κανένα ίχνος του τάφου του Μπλαγκόγιεβιτς, ωστόσο αυτό οφείλεται ίσως στο γεγονός ότι έγινε εκταφή πριν τοποθετηθεί επιτύμβια στήλη.
Στο Κισίλιεβο έζησε ο "μοναδικός βαμπίρ", λέει η σερβική παράδοση, αλλά οι εκεί αρχές δεν έχουν μέχρι στιγμής εκμεταλλευτεί τις σχετικές λαϊκές δοξασίες, για να προβάλλουν τουριστικά την περιοχή, όπως το Βάλιεβο.
Οι κάτοικοι στη Σερβία πιστεύουν ακόμη στις λαϊκές δοξασίες που σχετίζονται με τα βαμπίρ, που στοιχειώνουν την ύπαιθρο και αναζητούν τα θύματά τους στο σκοτάδι, σύμφωνα με τους μύθους.
Οι λάτρεις της περιπέτειας δεν έχουν παρά να επισκεφθούν το Βάλιεβο και να ζήσουν μία "τρομακτική" εμπειρία με τον Σάβα Σαβάνοβιτς…
ana-mpa.gr