Christos_Gkir.
Member
- Μηνύματα
- 159
- Likes
- 43
Οδικές πληροφορίες για Βελιγράδι.
Μετά από μία ολιγοήμερη εκδρομή μας στο Βελιγράδι κατά τις διακοπές του Πάσχα, θα δώσω μερικά στοιχεία για όποιον θέλει να πάει με αυτοκίνητο.
Η έξοδος από την Ελλάδα έγινε από τον μεθοριακό σταθμό Ευζώνων και μέσω FYROM φτάσαμε Βελιγράδι, χωρίς να αντιμετωπίσουμε κανένα απολύτως πρόβλημα, κινούμενοι πάντα στον οδικό άξονα Ε75. Ειδικά σε όλα τα σύνορα το μόνο που χρειάστηκε ήταν να δώσουμε τα διαβατήρια και κατά την είσοδο και την πράσινη κάρτα και περνούσαμε ελεύθερα χωρίς κανέναν άλλο έλεγχο και χωρίς να πληρώσουμε τίποτα.
Από την είσοδο στη FYROM μέχρι τα σύνορα με τη Σερβία είναι 183 χιλ.
Τα πρώτα 17 χιλ. είναι αυτοκινητόδρομος.
Τα επόμενα 34 χιλ. είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
Τα επόμενα 115 χιλ. είναι αυτοκινητόδρομος.
(Στο κομμάτι αυτό μετά τα πρώτα 58 χιλ. ο δρόμος της μίας
κατεύθυνσης απομακρύνεται πολύ από το δρόμο της άλλης
κατεύθυνσης και δημιουργεί την λανθασμένη αίσθηση ότι πρόκειται
για δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Μετά από 23 χιλ. οι δρόμοι
ξαναπλησιάζουν και συνεχίζουν για άλλα 34 χιλ.).
Τα τελευταία 17 χιλ. είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
Μέσα στη FYROM στον Ε75 υπάρχουν τρείς σταθμοί διοδίων, οι οποίοι δέχονται και Ευρώ. Η τιμή για τα αυτοκίνητα ΙΧ είναι 1.00 € στον καθένα, δηλ. στη FYROM 3 € συνολικά.
Από την είσοδο στη Σερβία μέχρι την είσοδο στο Βελιγράδι είναι 382 χιλ.
Τα πρώτα 98 χιλ. είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
Τα επόμενα 284 χιλ. μέχρι το Βελιγράδι είναι αυτοκινητόδρομος.
Μέσα στη Σερβία στον Ε75 για μέχρι το Βελιγράδι υπάρχουν δύο σταθμοί διοδίων, οι οποίοι επίσης δέχονται και Ευρώ. Η τιμή για τα ΙΧ είναι στον πρώτο (Leskovac – Nis) 2.00 € και στον δεύτερο (Nis – Beograd) 7.50 €.
Σε μερικά σημεία των αυτοκινητοδρόμων και των δύο χωρών γίνεται εκτροπή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, λόγω εκτέλεσης έργων, αλλά για λίγα μόνο χιλιόμετρα.
Η κατάσταση του οδοστρώματος είναι αρκετά καλή έως πολύ καλή, με εξαίρεση μερικά μικρά τμήματα που είναι όμως υποφερτή.
Η οδική σήμανση είναι γενικά πολύ καλή, με πινακίδες τοποθετημένες σωστά και με σήμανση του τέλους των πληροφοριών.
Η παρουσία της αστυνομίας ήταν έντονη και σε πάρα πολλά σημεία χρησιμοποιούσαν ραντάρ, αλλά πουθενά δεν σε σταματούσαν, απ’ ότι διαπίστωσα, αν δεν έκανες κάποια παράβαση.
Τα φώτα και στις δύο χώρες πρέπει να είναι αναμμένα στην μεσαία σκάλα πάντοτε, εφόσον το αυτοκίνητο κινείται (δηλαδή και την ημέρα).
Στις κυκλικές διασταυρώσεις προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται εντός της κυκλικής διαδρομής, εκτός φυσικά των περιπτώσεων που υπάρχει διαφορετική σήμανση.
Η βενζίνη και στις δύο χώρες είναι φθηνότερη από τη δική μας. Στη FYROM είχε αντιστοιχία 1.10 € το λίτρο και στη Σερβία από 1.187 έως 1.218 €.
Σε όλα σχεδόν τα βενζινάδικα, τα κιλικία και τα φαγάδικα που υπάρχουν επάνω στον δρόμο, παίρνουν Ευρώ και μας έκανε εντύπωση το ότι όλοι όσοι έπαιρναν Ευρώ έδιναν και ρέστα σε Ευρώ.
Εφιστώ όμως την προσοχή σε όσους δεν έχουν τοπικά νομίσματα, πριν βάλουν βενζίνη ή πριν φάνε κάτι, να ρωτούν αν δέχονται Ευρώ, για να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα εκ των υστέρων.
Όλες οι αναφερόμενες πληροφορίες είναι από διαπιστώσεις που έκανα εγώ κατά το ταξίδι μου και νομίζω ότι πρέπει να κάλυψα όλα όσα χρειάζεται κάποιος για να πάει στο Βελιγράδι οδικώς. Αν κάποιος θέλει κάτι παραπάνω ευχαρίστως να του απαντήσω.
Μετά από μία ολιγοήμερη εκδρομή μας στο Βελιγράδι κατά τις διακοπές του Πάσχα, θα δώσω μερικά στοιχεία για όποιον θέλει να πάει με αυτοκίνητο.
Η έξοδος από την Ελλάδα έγινε από τον μεθοριακό σταθμό Ευζώνων και μέσω FYROM φτάσαμε Βελιγράδι, χωρίς να αντιμετωπίσουμε κανένα απολύτως πρόβλημα, κινούμενοι πάντα στον οδικό άξονα Ε75. Ειδικά σε όλα τα σύνορα το μόνο που χρειάστηκε ήταν να δώσουμε τα διαβατήρια και κατά την είσοδο και την πράσινη κάρτα και περνούσαμε ελεύθερα χωρίς κανέναν άλλο έλεγχο και χωρίς να πληρώσουμε τίποτα.
Από την είσοδο στη FYROM μέχρι τα σύνορα με τη Σερβία είναι 183 χιλ.
Τα πρώτα 17 χιλ. είναι αυτοκινητόδρομος.
Τα επόμενα 34 χιλ. είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
Τα επόμενα 115 χιλ. είναι αυτοκινητόδρομος.
(Στο κομμάτι αυτό μετά τα πρώτα 58 χιλ. ο δρόμος της μίας
κατεύθυνσης απομακρύνεται πολύ από το δρόμο της άλλης
κατεύθυνσης και δημιουργεί την λανθασμένη αίσθηση ότι πρόκειται
για δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Μετά από 23 χιλ. οι δρόμοι
ξαναπλησιάζουν και συνεχίζουν για άλλα 34 χιλ.).
Τα τελευταία 17 χιλ. είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
Μέσα στη FYROM στον Ε75 υπάρχουν τρείς σταθμοί διοδίων, οι οποίοι δέχονται και Ευρώ. Η τιμή για τα αυτοκίνητα ΙΧ είναι 1.00 € στον καθένα, δηλ. στη FYROM 3 € συνολικά.
Από την είσοδο στη Σερβία μέχρι την είσοδο στο Βελιγράδι είναι 382 χιλ.
Τα πρώτα 98 χιλ. είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
Τα επόμενα 284 χιλ. μέχρι το Βελιγράδι είναι αυτοκινητόδρομος.
Μέσα στη Σερβία στον Ε75 για μέχρι το Βελιγράδι υπάρχουν δύο σταθμοί διοδίων, οι οποίοι επίσης δέχονται και Ευρώ. Η τιμή για τα ΙΧ είναι στον πρώτο (Leskovac – Nis) 2.00 € και στον δεύτερο (Nis – Beograd) 7.50 €.
Σε μερικά σημεία των αυτοκινητοδρόμων και των δύο χωρών γίνεται εκτροπή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, λόγω εκτέλεσης έργων, αλλά για λίγα μόνο χιλιόμετρα.
Η κατάσταση του οδοστρώματος είναι αρκετά καλή έως πολύ καλή, με εξαίρεση μερικά μικρά τμήματα που είναι όμως υποφερτή.
Η οδική σήμανση είναι γενικά πολύ καλή, με πινακίδες τοποθετημένες σωστά και με σήμανση του τέλους των πληροφοριών.
Η παρουσία της αστυνομίας ήταν έντονη και σε πάρα πολλά σημεία χρησιμοποιούσαν ραντάρ, αλλά πουθενά δεν σε σταματούσαν, απ’ ότι διαπίστωσα, αν δεν έκανες κάποια παράβαση.
Τα φώτα και στις δύο χώρες πρέπει να είναι αναμμένα στην μεσαία σκάλα πάντοτε, εφόσον το αυτοκίνητο κινείται (δηλαδή και την ημέρα).
Στις κυκλικές διασταυρώσεις προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται εντός της κυκλικής διαδρομής, εκτός φυσικά των περιπτώσεων που υπάρχει διαφορετική σήμανση.
Η βενζίνη και στις δύο χώρες είναι φθηνότερη από τη δική μας. Στη FYROM είχε αντιστοιχία 1.10 € το λίτρο και στη Σερβία από 1.187 έως 1.218 €.
Σε όλα σχεδόν τα βενζινάδικα, τα κιλικία και τα φαγάδικα που υπάρχουν επάνω στον δρόμο, παίρνουν Ευρώ και μας έκανε εντύπωση το ότι όλοι όσοι έπαιρναν Ευρώ έδιναν και ρέστα σε Ευρώ.
Εφιστώ όμως την προσοχή σε όσους δεν έχουν τοπικά νομίσματα, πριν βάλουν βενζίνη ή πριν φάνε κάτι, να ρωτούν αν δέχονται Ευρώ, για να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα εκ των υστέρων.
Όλες οι αναφερόμενες πληροφορίες είναι από διαπιστώσεις που έκανα εγώ κατά το ταξίδι μου και νομίζω ότι πρέπει να κάλυψα όλα όσα χρειάζεται κάποιος για να πάει στο Βελιγράδι οδικώς. Αν κάποιος θέλει κάτι παραπάνω ευχαρίστως να του απαντήσω.
Last edited by a moderator: