• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Aegean Airlines Νέα κ Πληροφορίες για Aegean

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Υποθέτω ότι έχεις μαντικές ικανότητες και διαβλέπεις το μέλλον του κλάδου για τον επόμενο χρόνο.
Κάνε τους υπολογισμούς σου θα δεις για τα ιδια κεφάλαια της Aegean έχουν μειωθεί δραματικά και τείνουν να είναι αρνητικά αν συνεχίσει έτσι χωρίς ΑΜΚ τα επόμενα 2 τρίμηνα, απλές πράξεις είναι.
0% μαντικές ικανότητες
100% αναλυτικές ικανότητες

Άκου τι έχει συμβεί στο παρελθόν με warrants ( κάτσε μην πέσεις από τα σύννεφα):
π.χ εξασκεί το κράτος τα warrants 10/02/2025 (τυχαία ημερομηνία), όλως τυχαίως 1 μήνα πριν, έχει ξεκινήσει να βουλιάζει η μετοχή , το κράτος δεν εξασκεί τα warrants. Αφού περάσει η ημερομηνία άσκησης , η τιμή ανεβαίνει με μεγάλο ράλλυ το επόμενο διάστημα.

Άρα οι μεγαλομέτοχοι:

- Δεν έχασαν ούτε 1 ευρώ από τα 60 και έβγαλαν και κέρδος
- Και κράτησαν το ποσοστό τους στην εταιρεία (άρα έχασε το κράτος)
- Και την χρηματοδότηση πήραν

Το κράτος πήρε...ένα τίποτα με μπόλικο καθόλου. Ενώ με μετοχές, περιμένει το διάστημα που θα έρθει το ράλλυ και πουλάει, χωρίς περιορισμό ημερομηνίας.

Πάμε στο παράλογο νο2

Κέρδη μετά φόρων 2019 78.5 μύρια
Κέρδη μετά φόρων 2018 67.9

Σύνολο = 146.4 μύρια,

120/146 = 82% περίπου

Άρα το κράτος θα έρθει να χρηματοδοτήσει το 82% των κερδών της τα προηγούμενα 2 έτη και επιπλέον έχει και όλα τα άλλα προνόμια ασφαλιστικές εισφορές κτλ.

Πες μου άλλες 2 -3 επιχειρήσεις που θα έρθει το ελληνικό κράτος να χρηματοδοτήσει το 82% των κερδών τους για τα προηγούμενα 2 χρόνια.

θα καίγεται να αποπληρώσει το δάνειο για να μην ενεργοποιηθούν τα warrents και χάσει και λεφτά και εταιρία.
Αν έχω καταλάβει καλά ΔΕΝ υπάρχει ΔΑΝΕΙΟ , απλά είναι τα warrants , που το ελληνικό κράτος θα εξασκήσει.
Ψάξε πολυεθνικές, που έχουν στείλει τιμές χρηματιστηρίου στον πάτο, για να χαθούν τα warrant, δεν μπορεί να γίνει στο ελληνικό χρηματιστήριο κάτι τέτοιο?
Δεν λέω ότι θα γίνει, λέω ότι μπορεί να γίνει.


Επίσης
https://el.about.aegeanair.com/-/me...0/a3-notes-30-06-20-greek.pdf?forceDownload=0
"Ο Όμιλος επιπρόσθετα κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, υπέβαλλε αιτήματα δανεισμού προς τις τέσσερεις ελληνικές συστημικές τράπεζες. Σύμφωνα με τις οριζόντιες προβλέψεις, η εγγύηση του κράτους ορίζεται στο 80% για δάνεια διάρκειας έως 5 ετών και ύψους έως του 25% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων. Ο Όμιλος αιτήθηκε και έχει πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις για συνολικό ποσό 150 εκατ. ευρώ, δηλαδή μόνο για το 11% του κύκλου εργασιών της χρήσης του 2019. Η διαδικασία βρίσκεται σε τελικό στάδιο για τη συμφωνία και υπογραφή των δανειακών συμβάσεων."

Εδώ να προσθέσω ότι η Aegean πήρε δάνειο με βάση του ΣΥΝΟΛΟΥ του κύκλου εργασιών του 2019, ενώ άλλες εταιρείες θα πάρουν
" υπό την προϋπόθεση ότι παρουσιάζουν μείωση τζίρου 20% τους μήνες αναφοράς (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο)"

Πίστεψε με φήμες λένε από την χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, κόπηκαν πολλές εταιρείες και θα μείνουν με την επιστρεπτέα προκαταβολή.

https://www.taxheaven.gr/news/51514...y-2020-anoixth-h-platforma-ypobolhs-aithsewn?
@Traveller όπως βλέπεις μιλάω με στοιχεία.
 
Last edited:

Nikos86

Member
Μηνύματα
569
Likes
4.259
Εξαιρετικος ο Νττ! Αναλυτικοτατος και σαφεστατος στις διατυπωσεις του, εχει διαβασει καλα την συμφωνια και ξερει τι λεει! Ματαια η καθε προσπαθεια αποδομησης των επιχειρηματων του και η ωραιοποιηση της καταστασης. Μπραβο Νττ!
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Εξαιρετικος ο Νττ! Αναλυτικοτατος και σαφεστατος στις διατυπωσεις του, εχει διαβασει καλα την συμφωνια και ξερει τι λεει! Ματαια η καθε προσπαθεια αποδομησης των επιχειρηματων του και η ωραιοποιηση της καταστασης. Μπραβο Νττ!
Δουλευόμαστε;
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Η μέχρι στιγμής ενημέρωση από επίσημα μέσα:

ATHENS, Nov 23 (Reuters) - The Greek state is considering a capital support programme for private carrier Aegean Airlines , government spokesman Stelios Petsas said on Monday.
Petsas put the total cost of support at 120 million euros ($142.55 million), with the state getting warrants in exchange for shares.
(Reporting By Renee Maltezou)

Πόσο πιο ξεκάθαρα να εξηγήσω ότι η Aegean δεν θα έχει ΚΑΜΙΑ σύμβαση δανείου για τα 120 εκατομμύρια?

Αν για τον Χ,Υ λόγο η μετοχή είναι στα τάρταρα την ημερομηνία άσκησης ,η λογική λέει ότι το δημόσιο ΔΕΝ θα εξασκήσει τα warrants, έτσι 120 εκ θα χαθούν.

Σε διαφορετική περίπτωση ας σκεφτούμε πόσο τοις % πρέπει να κάνει και σε πόσες μετοχές θα αντιστοιχούν τα warrants για να καλύψει τα 120 εκατ (αυτό σε 2η μοίρα όταν δημοσιευτούν οι όροι).

Με πρόχειρους υπολογισμούς τα ιδία κεφάλαια αυτή την στιγμή είναι περίπου 105 εκατομμύρια (έκατσα και τα υπολόγισα για να μην λες για αναλύσεις του tilestwra.gr).
Υπολόγισε ότι θα έχει ζημιά to δ τρίμηνο του 2020 και πιθανώς και το α τρίμηνο του 21.

Αν έμπαινε το κράτος χωρίς την ΑΜΚ 60 εκατομμύρια...τότε θα ήταν σαν να περνάει το 50%+ στο κράτος και αυτός είναι ο λόγος πιθανολογώ που πήγαν σε warrants και όχι απευθείας σε μετοχές.

Λογικά τα warrants ή θα καούν ή όταν εξαργυρωθούν τα 120 εκατομμύρια θα είναι πολύ λίγα μπροστά στην τότε μελλοντική της αξία (π.χ. αν έχει κεφαλαιοποίηση 1.5 δις , τα 120 εκατομμύρια δεν θα είναι σοβαρή αναλογία).

Η εταιρεία θα λάβει 120 εκατομμύρια, με κεφαλαιοποίηση μόλις 285 εκατομμύρια.

Σε όλες τις επιστρεπτέες προκαταβολές το κριτήριο ήταν "περσινό αντίστοιχο διάστημα" ή κάτι παρεμφερές.

Αυτό το κείμενο είναι από την 1η επιστρεπτέα που δόθηκε
α) σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει θετικό κύκλο εργασιών τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο του έτους 2019, ως κύκλος εργασιών αναφοράς λαμβάνεται το άθροισμα του κύκλου εργασιών των μηνών Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου του έτους 2019"

Παρόμοια κριτήρια υπάρχουν μέχρι στιγμής σε όλα τα κρατικά προγραμμάτα.

Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις γιατί να χρηματοδοτούναι με βάση το αντίστοιχο περσινό διάστημα και όχι με βάση τον συνολικό τζίρο του 2019?

Όλα τα παραπάνω είναι υπαρκτά (δεν έχουν δημοσιευτεί στο tilestwra.gr) πες μας που σε δουλεύουμε.

@Nikos86 σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
 
Last edited:

paefstra

Member
Μηνύματα
13.939
Likes
44.908
@Ntt χρειαστηκε να ξαναδιαβασω το ποστ του Τραβελλερ που μας κουνα το δαχτυλο γιατι η Aegean, γιατι το δανειο των 120 εκ χαχα. Καταλαβαμε, μια χαρα τα λες.
 
Last edited:

Nikos86

Member
Μηνύματα
569
Likes
4.259
Νττ τα εξηγησες ολα πολυ σωστα, οποιος ηθελε να καταλαβει καταλαβε. Αν τα 120 εκατομμυρια ειναι πολλα ή ψιχουλα οπως γραφτηκε μετριεται οπως και καθε χρηματοδοτηση με βαση την κεφαλαιοποιηση της εταιρειας ή με τα κερδη βασει των ισολογισμων των τελευταιων ετων οχι με βαση την αγορα νεου κεφαλαιουχικου εξοπλισμου (οπως ενα αεροπλανο). Τι μεταμοντερνα οικονομικα ειναι αυτα; Επισης δεν μπορει την μια να ειναι ψιχουλα και την αλλη να αντιπροσωπευουν ενα τετοιο ποσοστο της χρηματιστηριακης αξιας της εταιρειας που να δινουν θεση στο Δ.Σ της εταιρειας. Ουτε εχει λογικη το επιχειρημα οτι το ελληνικο κρατος δεν ηθελε να μπλεξει με μετοχες οποτε πηρε warrants που του δινουν το δικαιωμα να αγορασει μετοχες (με τις οποιες δεν θελει να μπλεξει). Δηλαδη να ξαναπληρωσει οπως ειπε σωστα η παεφστρα στο πολυ καλο ποστ της. Ουτε η αποπειρα βαφτισματος του warrant σε δανειο ή οτιδηποτε αντιληπτο αναλογο πηγε πολυ καλα. Ευγε ξανα Νττ, τα ειπες και τα εξηγησες ολα πολυ ωραια. Μιλησες με στοιχεια, αριθμους και το κυριοτερο σωστους οικονομικους ορους. Απο εδω και περα απλα η κουβεντα θα ανακυκλωνεται. Τα ξεδιαλυνες ολα για οποιον ηθελε να τα ξεδιαλυνει!
 
Last edited:

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Προς psilos3...

1. Ισχύει στο ακέραιο ότι η Α3 στην εικοσάχρονη ιστορία της δεν έχει λάβει άλλη κρατική ενίσχυση. Τα ποσά που αναφέρεις αφορούν την πρόσφατη πανδημία και θεωρώ ότι εντάσσονται σε ένα ενιαίο πακέτο μια που αφορούν τον ίδιο λόγο και φυσικά την ίδια περίοδο. Μην ξαναλέμε τα ίδια, μιλάμε για μια πρωτοφανή παγκόσμια καταστροφή, που δεν έχει καμία σχέση με το συνολικό τρέξιμο της εταιρίας. Η εταιρία προ κορονοιού δεν είχε κανένα οικονομικό πρόβλημα, τουναντίων είχε περίπου 500 μυρια ταμειακά διαθέσιμα και πραγματοποιούσε ένα πρωτόγνωρο για την Ελλάδα σχέδιο ανάπτυξης, βλέπε καινούργιοι προορισμοί καινούργια αεροσκάφη.

2. Καμία ανακολουθία στις θέσεις μου. Οι μέτοχοι ξηλώνονται καθημερινά ένα εκατομμύριο περίπου και καλούνται να βάλουν άλλα 60 από την τσέπη τους. Έχω την εντύπωση λοιπόν ότι μάλλον τους τσούζει και τους παρατσούζει. Ο νόμος της ελεύθερης αγοράς απαγορεύει τα μονοπώλια, γιαυτό και καμποτάζ δεν υπάρχει και σλοτς υπάρχουν αβέρτα και τα σκυλιά είναι δεμένα όπως είπα, συνεπώς η καραμέλα περί A3 και μονοπωλίων έχει λιώσει, έτσι δεν είναι? Πάμε στο ζουμί τώρα. Η Α3 χρειάστηκε 20 χρόνια να γιγαντωθεί και να γίνει μια εταιρία με ετήσιο τζίρο 1,2 δις, να δίνει δουλειά σε 3.500 ανθρώπους και να χώνει στο κράτος 400 περίπου μύρια σε φόρους. Ελπίζω όλα αυτά να δίνουν απάντηση στο ερώτημα γιατί το κράτος κάνει και θα κάνει τα αδύνατα δυνατά να κρατήσει όρθια την εταιρία. Σε αντίθετη περίπτωση η εταιρία ενδεχομένως να το παλέψει με τις δικές της δυνάμεις και ίσως να τα καταφέρει. Το ζητούμενο θα είναι το τίμημα. Οι υπάλληλοι από 3.500 θα γίνουν 500, τα αεροσκάφη και οι προορισμοί θα μειωθούν στο 1/3 και φυσικά οι φόροι σχεδόν θα μηδενιστούν. Ώσπου λοιπόν να λειτουργήσει ο νόμος της ελεύθερης αγοράς όπως σωστά είπες θα περάσουν άλλα 20 χρόνια και μέχρι τότε το κράτος θα μετράει σφαλιάρες σε όλα τα επίπεδα. Κοινωνικό, οικονομικό, εθνικό. Με άλλα λόγια όπως η Α3 έχει ανάγκη το κράτος άλλο τόσο έχει ανάγκη και το κράτος την Α3. Πιστεύω λοιπόν να έγινα απόλυτα αντιληπτός.

Προς Ntt...

Ήσουν απόλυτα κατατοπιστικός και σε ευχαριστώ για τα όσα προσπάθησες να μου/μας μεταλαμπαδέψεις. Οκ σε ορισμένα σημεία ξεπέρασες κάποια όρια και αδίκησες τον εαυτό σου αλλά σε αγαπάμε και έτσι. Ερώτηση. Ακόμη περιμένω μια πειστική απάντηση για το πως η όποια κυβέρνηση θα διαχειριστεί το θέμα των μετοχών, μια που για μένα αυτός και ένας άλλος ακόμη σοβαρότερος λόγος(τον αναφέρω παρακάτω) είναι και οι κύριοι λόγοι που η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά και να συζητήσει το θέμα μετοχές. Ποιος, πότε και πόσο... Πιστεύεις ειλικρινά ότι μπορεί να δουλέψει το όλο θέμα χωρίς να υπάρχουν κολοσσιαίες αντιδράσεις και κραυγές στην πολιτική ζωή του τόπου? Πιστεύεις ότι ανεξάρτητα το ποιος θα είναι στα πράγματα μπορεί να πάρει την πολιτική απόφαση και να διαχειριστεί με ταχύτητα , σαφήνεια και διαφάνεια το συγκεκριμένο θέμα? Λυπάμαι αλλά αν πιστεύει κάποιος ναι μάλλον είναι βαθιά νυχτωμένος.

Προς Nikos86...

Συνονόματε άριστα μας τα γράφεις αλλά για εξήγησέ μου 2-3 πραγματάκια. Γνωρίζεις ότι τα 120 μύρια που σου φαίνονται και πολλά, είναι ένα τρίμηνο από τα ετήσια κέρδη που αποδίδει η Α3 στο κράτος? Καταλαβαίνεις λοιπόν τι χάνει το κράτος αν αφήσει την Α3 να καταρρεύσει? Πάμε παρακάτω. Σωστά μεν γράφεις ότι η χρηματοδότηση μετριέται με την κεφαλαιοποίηση της κάθε εταιρίας αλλά στην περίπτωσή μας ξεχνάς ένα μικρό βασικούλι. Τα 120 μύρια ξέρεις σε τι ποσοστό μετοχών αντιστοιχεί? Περίπου στο 40%. Αυτό το 40% λοιπόν μαζί με τα αντίστοιχα δικαιώματα στη ΓΣ και στο ΔΣ., μάλλον σημαίνει defacto κρατικοποίηση, έτσι δεν είναι? Κατανοείς ότι ΚΑΝΕΝΑΣ λογικός άνθρωπος, εκτός ίσως από την φίλη σου την Paefstra και τον σύντροφο Κουτσούμπα, δεν θέλει ούτε καν να ακούσει για σενάριο κρατικοποίησης? Όσοι προτείνετε λοιπόν «εξασφάλιση» του δημοσίου με αυτόν τον τρόπο εννοείται κρατικοποίηση? Πείτε το καθαρά ρε παιδιά μην κρυβόσαστε, είναι κι αυτό μια κάποια λύση. Εξάλλου κρατικές εταιρίες υπάρχουν πολλές και απόλυτα πετυχημένες, η ένδοξη Cubana, και και ηρωική Air Koryo. Πολύ φοβάμαι όμως ότι περισσότεροι πελάτες θα προτιμήσουν τα πιτόγυρα της Paefstras από το να ταξιδέψουν με μια κρατική Aegean...
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.939
Likes
44.908
Ε λοιπον, απο τις πιο γραφικες φιγουρες που συναντα κανεις στη Μ Βρετανια ειναι κατι παπουδια που αναπολουν την κραταια Βρετανικη Κοινοπολιτεια. Η σαρωτικη μετα covid οικονομικη κριση θα επεκτεινει το φαινομενο ιδεοληπτικης νοσταλγιας σε συνδυασμο με υπαρξιακες κρισεις. Ειδικα αν εχει ταυτισει κανεις την προσωπικοτητα του με μυθικες/παραμυθικες διαστασεις ιδιωτικων εταιρειων. Λυσεις υπαρχουν για τους δυστυχεις, αρκει να το καταλαβει το περιβαλλον τους.
Το αμειλικτο ερωτημα της μετα covid περιοδου ειναι dublicate η transform ?
Το duplicate σε τετοια κρισαρα ειναι συνταγη αποτυχιας. Οταν επιχειρειται απο ανικανους ιδεοληπτικους, ειναι αποτυχια με παταγο.
Thank me later.
 

Nikos86

Member
Μηνύματα
569
Likes
4.259
Προς psilos3...

1. Ισχύει στο ακέραιο ότι η Α3 στην εικοσάχρονη ιστορία της δεν έχει λάβει άλλη κρατική ενίσχυση. Τα ποσά που αναφέρεις αφορούν την πρόσφατη πανδημία και θεωρώ ότι εντάσσονται σε ένα ενιαίο πακέτο μια που αφορούν τον ίδιο λόγο και φυσικά την ίδια περίοδο. Μην ξαναλέμε τα ίδια, μιλάμε για μια πρωτοφανή παγκόσμια καταστροφή, που δεν έχει καμία σχέση με το συνολικό τρέξιμο της εταιρίας. Η εταιρία προ κορονοιού δεν είχε κανένα οικονομικό πρόβλημα, τουναντίων είχε περίπου 500 μυρια ταμειακά διαθέσιμα και πραγματοποιούσε ένα πρωτόγνωρο για την Ελλάδα σχέδιο ανάπτυξης, βλέπε καινούργιοι προορισμοί καινούργια αεροσκάφη.

2. Καμία ανακολουθία στις θέσεις μου. Οι μέτοχοι ξηλώνονται καθημερινά ένα εκατομμύριο περίπου και καλούνται να βάλουν άλλα 60 από την τσέπη τους. Έχω την εντύπωση λοιπόν ότι μάλλον τους τσούζει και τους παρατσούζει. Ο νόμος της ελεύθερης αγοράς απαγορεύει τα μονοπώλια, γιαυτό και καμποτάζ δεν υπάρχει και σλοτς υπάρχουν αβέρτα και τα σκυλιά είναι δεμένα όπως είπα, συνεπώς η καραμέλα περί A3 και μονοπωλίων έχει λιώσει, έτσι δεν είναι? Πάμε στο ζουμί τώρα. Η Α3 χρειάστηκε 20 χρόνια να γιγαντωθεί και να γίνει μια εταιρία με ετήσιο τζίρο 1,2 δις, να δίνει δουλειά σε 3.500 ανθρώπους και να χώνει στο κράτος 400 περίπου μύρια σε φόρους. Ελπίζω όλα αυτά να δίνουν απάντηση στο ερώτημα γιατί το κράτος κάνει και θα κάνει τα αδύνατα δυνατά να κρατήσει όρθια την εταιρία. Σε αντίθετη περίπτωση η εταιρία ενδεχομένως να το παλέψει με τις δικές της δυνάμεις και ίσως να τα καταφέρει. Το ζητούμενο θα είναι το τίμημα. Οι υπάλληλοι από 3.500 θα γίνουν 500, τα αεροσκάφη και οι προορισμοί θα μειωθούν στο 1/3 και φυσικά οι φόροι σχεδόν θα μηδενιστούν. Ώσπου λοιπόν να λειτουργήσει ο νόμος της ελεύθερης αγοράς όπως σωστά είπες θα περάσουν άλλα 20 χρόνια και μέχρι τότε το κράτος θα μετράει σφαλιάρες σε όλα τα επίπεδα. Κοινωνικό, οικονομικό, εθνικό. Με άλλα λόγια όπως η Α3 έχει ανάγκη το κράτος άλλο τόσο έχει ανάγκη και το κράτος την Α3. Πιστεύω λοιπόν να έγινα απόλυτα αντιληπτός.

Προς Ntt...

Ήσουν απόλυτα κατατοπιστικός και σε ευχαριστώ για τα όσα προσπάθησες να μου/μας μεταλαμπαδέψεις. Οκ σε ορισμένα σημεία ξεπέρασες κάποια όρια και αδίκησες τον εαυτό σου αλλά σε αγαπάμε και έτσι. Ερώτηση. Ακόμη περιμένω μια πειστική απάντηση για το πως η όποια κυβέρνηση θα διαχειριστεί το θέμα των μετοχών, μια που για μένα αυτός και ένας άλλος ακόμη σοβαρότερος λόγος(τον αναφέρω παρακάτω) είναι και οι κύριοι λόγοι που η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά και να συζητήσει το θέμα μετοχές. Ποιος, πότε και πόσο... Πιστεύεις ειλικρινά ότι μπορεί να δουλέψει το όλο θέμα χωρίς να υπάρχουν κολοσσιαίες αντιδράσεις και κραυγές στην πολιτική ζωή του τόπου? Πιστεύεις ότι ανεξάρτητα το ποιος θα είναι στα πράγματα μπορεί να πάρει την πολιτική απόφαση και να διαχειριστεί με ταχύτητα , σαφήνεια και διαφάνεια το συγκεκριμένο θέμα? Λυπάμαι αλλά αν πιστεύει κάποιος ναι μάλλον είναι βαθιά νυχτωμένος.

Προς Nikos86...

Συνονόματε άριστα μας τα γράφεις αλλά για εξήγησέ μου 2-3 πραγματάκια. Γνωρίζεις ότι τα 120 μύρια που σου φαίνονται και πολλά, είναι ένα τρίμηνο από τα ετήσια κέρδη που αποδίδει η Α3 στο κράτος? Καταλαβαίνεις λοιπόν τι χάνει το κράτος αν αφήσει την Α3 να καταρρεύσει? Πάμε παρακάτω. Σωστά μεν γράφεις ότι η χρηματοδότηση μετριέται με την κεφαλαιοποίηση της κάθε εταιρίας αλλά στην περίπτωσή μας ξεχνάς ένα μικρό βασικούλι. Τα 120 μύρια ξέρεις σε τι ποσοστό μετοχών αντιστοιχεί? Περίπου στο 40%. Αυτό το 40% λοιπόν μαζί με τα αντίστοιχα δικαιώματα στη ΓΣ και στο ΔΣ., μάλλον σημαίνει defacto κρατικοποίηση, έτσι δεν είναι? Κατανοείς ότι ΚΑΝΕΝΑΣ λογικός άνθρωπος, εκτός ίσως από την φίλη σου την Paefstra και τον σύντροφο Κουτσούμπα, δεν θέλει ούτε καν να ακούσει για σενάριο κρατικοποίησης? Όσοι προτείνετε λοιπόν «εξασφάλιση» του δημοσίου με αυτόν τον τρόπο εννοείται κρατικοποίηση? Πείτε το καθαρά ρε παιδιά μην κρυβόσαστε, είναι κι αυτό μια κάποια λύση. Εξάλλου κρατικές εταιρίες υπάρχουν πολλές και απόλυτα πετυχημένες, η ένδοξη Cubana, και και ηρωική Air Koryo. Πολύ φοβάμαι όμως ότι περισσότεροι πελάτες θα προτιμήσουν τα πιτόγυρα της Paefstras από το να ταξιδέψουν με μια κρατική Aegean...
Οχι δεν το ηξερα αλλα αφου ο ετησιος κυκλος εργασιων της ειναι πανω απο 1 δις ευρω, λογικο μου φαινεται. Βεβαια υποθετω εχεις βαλει και το Φ.Π.Α. μεσα που η εταιρεια απλα το αποδιδει, ο πελατης το πληρωνει. Εχεις βαλει και τις ασφαλιστικες εισφορες που δεν ειναι 'καθαρο' οφελος για το κρατος,ειναι ανταποδοτικο, δηλαδη θα κληθει να τα πληρωσει σε συνταξεις. Αλλα οκ και ετσι ακομα καταλαβαινω το point of view σου. Και συμφωνω , ναι δεν πρεπει να χρεοκοπησει η Aegean, δεν διαφωνησα ποτε σε αυτο. Παμε παρακατω. Οκ δεν εχω διαβασει τους ορους αλλα ναι 40% σημαινει κρατικοποιηση εφ'οσον ο Βασιλακης εχει το 30κατι % αν δεν κανω λαθος. Αλλα εσυ τι μου λες; Για να μην γινει κρατικοποιηση να γραψουμε τα λεφτα στο χιονι, και ειμαι εγω ο ιδεοληπτικος; Λυσεις υπαρχουν, ας γραφαν ιδιωτικο συμφωνητικο που το κρατος παραιτειται απο καθε συμμετοχη στο Διοικητικο Συμβουλιο και γενικοτερα στην ληψη αποφασεων. Ή ας εδιναν το 29%(στην τυχη το 29) σε μετοχες και τα υπολοιπα σε warrant ωστε να εξασφαλιστει οτι ο μεγαλομετοχος θα εξακολουθησει να ειναι ιδιωτης. Υπαρχουν παραδειγματα επιτυχημενων εταιρειων με συμμετοχη του Δημοσιου οταν το μανατζμεντ ειναι ιδιωτικο. Ελα τωρα εισαι αρκετα εξυπνος για να μην το καταλαβαινεις αυτο. Μην πετας την μπαλα εκτος γηπεδου με παραδειγματα οπως η Cubana και η Air Conyo. Συμφωνω μαζι σου και στο οτι το μανατζμεντ πρεπει να ειναι ιδιωτικο και σε οτι αναφερεις για την Ολυμπιακη. Αλλα οχι να μου δικαιολογεις και το γεγονος οτι 'γραψαμε τα λεφτα στο χιονι' γιατι αυτο θα σου πει πολυ απλα καθε ανθρωπος που εχει μια καποια σχεση με την αγορα.
 
Last edited:

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
@Traveller με ποια κριτήρια θα αποφασιστεί η ημερομηνία εξάσκησης των warrants? με ποια κριτήρια θα αποφασιστεί σε πόσες μετοχές θα αντιστοιχεί κάθε warrant? με ποια κριτήρια αν γίνουν μετοχές, θα αποφασιστεί η πώληση τους αργότερα?

Όλοι όσοι θα αποφασίσουν για τα παραπάνω, θα αποφάσιζαν και για τις μετοχές.

Όπως δεν ξέρεις αν σε 5 χρόνια θα είναι κυβέρνηση η ΝΔ ή το ΣΥΡΙΖΑ και αν μετατραπούν τα warrants σε μετοχές, ποιος θα τις διαχειριστεί μετά?
Η υπεράσπιση που παρέχεις στα warrants --> καταλήγει στα ίδια ερωτήματα που μου θέτεις.

Εκτός αν υπονοείς ότι "τα warrants θα πάνε άπατα" άρα καλύτερα που έγινε έτσι μιας και το κράτος στο μέλλον δεν θα πάρει μετοχές άρα δεν θα έχει να διαχειριστεί κάτι.

Άλλωστε για αυτό τον λόγο πιστεύω ότι
1)Ή θα καούν τα warrants για να μην πάρει μετοχές το κράτος (παρατήρηση: ο ίδιος ο Βασιλάκης έχει πει ότι ΔΕΝ θέλει το κράτος να πάρει μετοχές)
2)Ή όταν εξαργυρωθούν θα έχουν πολύ μικρή % της κεφαλαιοποίησης της εταιρείας.

Γνώμη μου (χωρίς να ξέρω τις ομιλίες / συμφωνίες / νούμερα που έχουν γίνει πίσω από κλειστές πόρτες), κατά πάσα πιθανότητα θα έπρεπε να γίνει (όπως έχει γίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις), απευθείας πώληση μετοχών στο κράτος με ευνοικούς όρους επαναγοράς για την Aegean.

Ώστε και η Aegean να μπορούσε να επαναγοράσει τις μετοχές αυτές φτηνότερα αλλά και το κράτος να είχε μία εξασφάλιση. Επίσης με κάποιο όρο του τύπου: αν τα κέρδη των μετοχών ξεπεράσουν τα 120εκατομμύρια (ή ότι υπολοιπόμενο ποσό έχει μείνει από το buyback) τότε αυτόματη ρευστοποίηση. Mπορεί απλά να μπει όρος να μην έχει θέση το δημόσιο στο Δ.Σ.

Το παραπάνω έχει γίνει στο παρελθόν σε πολλές εταιρείες παγκοσμίως.

1) Η Aegean αγοράζει προνομιακά πίσω τις μετοχές της και το κράτος βγάζει τα 120 εκατ
2) Αν η Aegean πάει άπατη , χάνει το κράτος τα 120 εκατομμύρια και χάνουν και όλοι οι μεγαλομέτοχοι (κράτος - μέτοχοι στο ίδιο στρατόπεδο)

Παρατήρησες κάτι πιο πάνω? Δεν υπάρχει το 3ο σενάριο
"Το κράτος να χάσει και να μείνουν στην Aegean τα 120 εκατομμύρια"

Ή πέφτουν μαζί ή ανεβαίνουν μαζί.


Επίσης η χρηματοδότηση με βάση το σύνολο του 2019 όταν είναι επιλεκτική (σε 1 από 1000αδες εταιρείες) είναι άδικη και δείχνει κάποια εύνοια.
Χαίρομαι που συμφωνείς ότι η πραγματική χρηματοδότηση πάει στην κεφαλαιοποίηση αλλά στην Aegean έγινε μια εξαίρεση για να μην φανεί το χάλι στην οικονομική της κατάσταση.

Ένα buyback προγραμμα μετοχών με έναν όρο "πώληση εφόσον η αξία τους ξεπερνάει τα 120εκ ή οποία υπόλοιπη αξία δανείου" και χωρίς δικαίωμα στο Δ.Σ. θα ήταν ιδανικό.

Το βασικό σε μια τέτοια συμφωνία είναι να "κουμπώσεις" την εταιρεία με το δημόσιο, χωρίς όμως το δημόσιο να μπορεί να παρέμβει στην διοίκηση της εταιρείας. Κούμπωμα εννοώ τα κοιτά συμφέροντα.

Με βάση ότι έχει ακουστεί μέχρι τώρα, την Aegean την συμφέρει την ημερομηνία εξάσκησης να μην εξασκηθούν τα warrants, ενώ το δημόσιο το συμφέρει να εξασκηθούν.
Βλέπεις αντικρουόμενα συμφέροντα? Γιατί εγώ τα βλέπω.

Όλες οι Ευρωπαικές συμφωνίες, είχαν εγγυήσεις από assets, μετοχές, θέσεις στο ΔΣ και warrants. Στην Ελλάδα έχει μόνο warrants.

Υ.Γ Φαντάσου τον Πέτσα να έβγαινε και να έλεγε το κράτος θα βάλει το 40% της κεφαλαιοποίησης της Aegean, το σκάνδαλο θα ήταν χωρίς τέλος.
Για αυτό μίλησε για τζίρο του 2019 για να δώσει σανό στον λαό.
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.650
Likes
51.377
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Δε θα επεκταθώ περαιτέρω σε οικονομικές συζητήσεις καθώς δεν είμαι γνώστης, σίγουρα όχι σε τόσο βάθος όπως οι υπόλοιποι συμμετέχοντες. Τα εξηγεί και ο @Ntt αναλυτικότατα άλλωστε και εκεί μπορεί να γίνει συζήτηση με απτά επιχειρήματα.
Αυτό που έχω καταλάβει εγω (και συμφωνώ) είναι ότι οι περισσότεροι μιλάμε περί σκανδάλου εύνοιας.

@Traveller Δύο διευκρινήσεις μόνο.

Όταν μίλησα για μονοπώλιο δεν αναφέρομαι αναγκαστικά σε ποσοστό 100% αλλά σε αρκετά μεγάλο έλεγχο της εγχώριας κίνησης. Εκεί παίζονται πολιτικά παιχνίδια υπέρ μιας εταιρείας συνήθως.

Επίσης εφόσον μιλάς για προστασία θέσεων εργασίας που προκύπτει από τη χρηματοδότηση, να σου επισημάνω ότι δεν ισχύει κατά τα έως τώρα φαινόμενα.
Απολύσεις έγιναν και τον Οκτώβριο, μάλιστα παρανόμως πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (που το ίδιο το κράτος που ενισχύει την εταιρεία θέσπισε), απολύσεις έγιναν και τον Νοέμβριο παρόλο που έλαβε χρηματοδότηση. Επίσης αντιμετωπίζει σωρία καταγγελιών για καταπάτηση του κανόνα της εκ περιτροπής εργασίας αλλά και για αρκετό κόσμο που δούλευε με τηλεεργασία όντας σε αναστολή.

Διαφωνούμε με αγάπη παντα. Αν αυτό μας κάνει ιδεοληπτικούς κατά τη κρίση σου πάω πάσο. :) Εξάλλου απαγορεύονται οι πολιτικές συζητήσεις στο φορουμ.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.178
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom