• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Aegean Airlines Νέα κ Πληροφορίες για Aegean

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Η εταιρεία πάντως έχει επιταχύνει τις επιστροφές χρημάτων και μιλίων, έχει φαίνεται ρευστό να δώσει. Τα μίλια εμένα μου τα επέστρεψε όλα, χρήματα χρωστάει σχετικά λίγα και είναι γενικά συνεπέστατη και αξιόπιστη. Είναι η μόνη αεροπορική στην οποία δεν έκανα αμφισβήτηση συναλλαγής και αυτό λέει πολλά για τη φήμη της και τη προσωπική μου γνώμη για την εταιρεία, η οποία είναι άριστη. Αγαπάμε Aegean, είναι εταιρεία κόσμημα. 'Οταν όμως ζητάς κρατικό χρήμα, σόρρυ φίλε, θα το πάρεις, βεβαίως, αλλά με αυστηρούς όρους, όπως το πήραν όλες οι αντίστοιχες εταιρείες σε σοβαρές χώρες της ΕΕ. Αλλιώς βγες δανείσου, τα επιτόκια είναι στο ναδίρ ή βάλε το χέρι τη τσέπη αν δε θες να δώσεις μετοχές, κάνε ότι γουστάρεις. Όχι όμως τσάμπα, ντροπή.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
@Traveller

1) Μεγάλες αεροπορικές π.χ. LUFTHANSA, SWISS, KLM, AIR FRANCE, RYANAIR, QATAR, EMIRATES και γενικά σχεδόν όλες όσες μου έρχονται στο μυαλό έχουν επιστρέψει τα χρήματα στο ακέραιο η Aegean τα παρακαραταει παράνομα (η ΕΕ το λέει όχι εγώ) που σημαίνει ότι "δεν πήρε μόνο 120 εκατομμύρια" αλλά και ΟΛΗ την αξία των vouchers. Άρα η πραγματική ενίσχυση είναι αξια vouchers + 120 εκατομμύρια. Έχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο για τα voucher?
Όλες οι εταιρίες αρχικά μοίραζαν vouchers αντί χρημάτων και το ίδιο έκανε και η Α3. Τι εννοώ με αυτό, ότι τα voucher δεν ήταν πατέντα της Α3 απλά κι αυτή ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με όλους τους άλλους. Επί της ουσίας φυσικά και η παρακράτηση είναι παράνομη αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας. Πως σχετίζεται η κρατική επιχορήγηση με τα vouchers ρε παιδιά? Ναι έχει αργήσει η Α3 να επιστρέψει τα χρήματα στον κόσμο αλλά αυτό σημαίνει ότι η επιχορήγηση που θέλει να πάρει είναι παράνομη? Το κράτος τι σχέση έχει με τα vouchers? Τα χρήματα των vouchers είναι κρατικά χρήματα?

2) Ας μην γελιομαστε , κανένας άλλος επιχειρηματίας δεν θα είχε το προνόμιο να δώσει μόνο warrants και να πάρει 120 εκατομμύρια. Τουλάχιστον όχι χωρίς κάποια άλλη εξασφάλιση και από όσες συμφωνίες έχω δει μέχρι στιγμής (Γαλλίας - Air France, Γερμανίας - Lufthansa, Ελβετίας - Swiss κτλ) κανένα κράτος δεν έμεινε με warrants μόνο (και αυτό είναι ανεξαρτήτως ποσού) και 1000 ευρώ να δώσω είναι αναφθαίρετο δικαίωμα μου αντί για warrant να πάρω μετοχές.
Να το ξαναπώ γιατί δεν έγινα κατανοητός μου φαίνεται. Αν η εταιρία φουντάρει το κράτος είτε μετοχές πάρει είτε warrants μένει με τον μουτζούρη στο χέρι ή όχι? Δεν την καταλαβαίνω την εμμονή σας με τις μετοχές. Αν όλα πάνε καλά το κράτος χρησιμοποιεί τα warrants και παίρνει πίσω τα χρήματά του αν όχι γράφονται όλα στο χιόνι γιατί κρατικοποιημένη Α3 δεν επιβιώνει και πιστεύω ότι εκτός από τους εμμονικά ιδεοληπτικούς όλοι συμφωνούμε σε αυτό.. Υποθέτω λοιπόν ότι στο συγκεκριμένο θέμα έγινε κάποιος συμβιβασμός και έγιναν αμοιβαίες υποχωρήσεις. Η Α3 κέρδισε το δικαίωμα να μην δώσει μετοχές και το κράτος της "επέβαλε" την υποχρέωση οι μέτοχοι να βάλουν 60 μύρια. Εσείς το λέτε όροι παιδικής χαράς εγώ το λέω έξυπνο συμβιβασμό. Και μια και χρησιμοποιείτε σαν παράδειγμα τις κρατικές επιχορηγήσεις για τις μεγάλες εταιρίες του χώρου, έχουμε αλήθεια προηγούμενο να έχει τεθεί σαν όρος να βάλουν οι μέτοχοι τα χρήματα της μισής επιχορήγησης? Η LH πήρε περίπου 10 δις και έδωσε 25% των μετοχών της. Τι νομίζετε ότι θα την συνέφερε καλύτερα να κάνει? Να δώσει τις μετοχές και να κρατήσει τα 5 δις ή να βάλουν οι μέτοχοι από την τσέπη τους 5 δις και να κρατήσουν τις μετοχές? Όπως βλέπετε στις συμφωνίες τίποτε δεν είναι άσπρα μαύρο και κυρίως κανένας δεν ξέρει τις συζητήσεις που έγιναν.

3) Την ΕΕ δεν την αφορά αν το ελληνικό κράτος αργότερα έχει ζημιά απο τα warrants. Ειδικά όταν έχει κάνει τα στραβά μάτια για άλλες αεροπορικές. Η ΕΕ είναι για γέλια, τα έχει κάνει μαντάρα σχεδόν στα πάντα. Όταν μπαίνουν στην μέση συστημικές εταιρείες, η ΕΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι.
Η Ε.Ε σε τέτοια θέματα δεν κάνει καθόλου τα στραβά μάτια, κάνει απλά έντιμους συμβιβασμούς και τηρεί κανόνες. Φυσικά και δεν την ενδιαφέρει αν το κράτος έχει ζημιά από τα warrants αλλά την ενδιαφέρει και πολύ μάλιστα αν η συμφωνία είναι νόμιμη και όχι έωλη.

4) Έπρεπε να μπει όρος ότι θα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα από τα vouchers, όταν λάβει την χρηματοδότηση.
Οκ ίσως έπρεπε αλλά δεν μπήκε και δεν μπήκε γιατί η κατάσταση έχει αρχίσει και ομαλοποιείται. Τα χρήματα σιγά σιγά επιστρέφονται.

5) Δεν υπάρχει άλλος κυβερνητικός εκπρόσωπος (σοβαρού κράτους) να βγει και να πει σε δημοσιογράφο "Γιατί θα υπάρχει αύξηση της μετοχής" και με μεγάλη σιγουριά. Αν είναι τόσο σίγουρος, γιατί δεν μαζεύει όσους πιστεύουν το ίδιο με αυτόν να βάλουν 1 million ο κάθε βουλευτής (με 120 βουλευτές, μαζεύτηκε το ποσό).
Έλα τώρα μην είσαι αφελής. Η δουλειά των πολιτικών σε όλο τον κόσμο είναι να ωραιοποιούν καταστάσεις. Το τι παπαριές έχουν ειπωθεί ανά τον κόσμο από τους πολιτικούς δεν περιγράφεται. Ποιος σοβαρός άνθρωπος πιστεύει στα σοβαρά ότι η όλη συμφωνία δεν εμπεριέχει ρίσκο. Απλά όλοι πιστεύουν και εύχονται ο κλάδος να μην καταρρεύσει και η εταιρία να μην εξαφανιστεί.

ΥΓ Η σύγκριση και μόνο ενός σεισμοπαθούς ή πλημμυροπαθούς που έχασε το σπίτι του, το βιος του με την Aegean αποτελεί το λιγότερο ύβρη. Όπως και να μοιράζει μπόνους χρεωκοπημένη εταιρεία τον Αύγουστο του 2020, ενώ έχει βγει με το χέρι απλωμένο για ζητιανιά στο κράτος. Είναι ηθικό το θέμα και όχι νομικό, όποιος δε το αντιλαμβάνεται, λυπάμαι.
Μιλάμε για ακριβώς ίδια περίπτωση. Πανδημία, λουκέτο σε εταιρία στο δρόμο 3.500 άνθρωποι.

Εξακολουθώ να μην αντιλαμβάνομαι πως εννοείς το θέμα του μπόνους. Ευτυχώς ή δυστυχώς στα χρόνια μας το να είναι κερδοφόρα μια νόμιμη ιδιωτική επιχείρηση και να διαθέτει όπως θέλει τα κέρδη της δεν είναι ποινικά κολάσιμο. Τα χρήματα είναι της εταιρίας και τα κάνει ότι θέλει, είναι απολύτως νόμιμα και φορολογημένα μέχρι δεκάρας. Σκάνδαλο συνεπώς ΔΕΝ υπάρχει. Τώρα που ξεκαθαρίσαμε ότι δεν υπάρχει τίποτε το νομικά επιλήψιμο πάμε και στο ηθικό. Ηθικό για μένα είναι να διαχειρίζεται ο καθένας τα χρήματά του όπως γουστάρει. Νόμιμα κέρδη είναι και κανένας δεν μπορεί να επιβάλει σε κανέναν το πως θα τα διαθέσει. Οι μέτοχοι της Α3 έδωσαν από τα δικά τους χρήματα 1,2 10 μύρια στους ανθρώπους που δημιούργησαν μια εταιρία και που τόσα χρόνια τους εξασφάλιζαν κέρδη. Εσύ το βλέπεις ηθικά κολάσιμο εγώ αναγνώριση υπηρεσιών. Στην ίδια Γ.Σ εξάλλου αποφασίστηκε πως για την χρήση του 2020 οι ίδιοι άνθρωποι παραιτήθηκαν από τον μισθό τους. Και κάτι τελευταίο. Λες και ξαναλές ότι η Α3 είναι χρεωκοπημένη. Κάνεις λάθος, η εταιρία έχει ταμιακά διαθέσιμα και εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις της, απλά παίρνει χρήματα για να μην χρεωκοπήσει. Χρεωκοπημένη ήταν η παλιά Ο.Α που συσσώρευε επί χρόνια ζημιές, μισθοδωτούσε κηφήνες και το κράτος έχωνε δις δραχμές για να διατηρεί στη ζωή ένα ζόμπι για πολιτικούς καθαρά λόγους.
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Δεν την καταλαβαίνω την εμμονή σας με τις μετοχές. Αν όλα πάνε καλά το κράτος χρησιμοποιεί τα warrants και παίρνει πίσω τα χρήματά του
Δεν την καταλαβαίνεις, γιατί δεν μπορείς να καταλάβεις την διαφορά ότι τα warrants έχουν ημερομηνία εξάσκησης, ενώ οι μετοχές μπορούν να υπάρχουν στους αιώνες των αιώνων όσο υπάρχει μία εταιρεία.

Γιατί αν όταν έρθει η τιμή να εξασκηθούν, αν έχουν χάσει το 90% της αξίας τους, τότε θα πάνε άπατα.
Αν όμως έχει μετοχές το κράτος και η μετοχή χτυπήσει ένα 100% , τις πουλάει και ξεφορτώνεται όποτε θέλει και όχι σε συγκεκριμένη ημερομηνία.

Γιατί στα warrants υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ κράτους - μετόχων.Η υποχρέωση εκπίπτει από την εταιρεία για την εξάσκηση των warrants, όχι από τους άλλους μετόχους.

Εδώ είσαι και εδώ είμαι, δεν νομίζω ότι μπορεί το κράτος με warrants να καλύψει την χρηματοδότηση που θα δώσει η Aegean.


Λες και ξαναλές ότι η Α3 είναι χρεωκοπημένη. Κάνεις λάθος, η εταιρία έχει ταμιακά διαθέσιμα και εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις της, απλά παίρνει χρήματα για να μην χρεωκοπήσει.
Αυτό το λέει ο @GTS , αλλά από αρχαιοτάτων χρόνων μία εταιρεία λαμβάνει χρηματοδότηση για 3 λόγους:

- Έναρξη (αγορά εξοπλισμού, αρχικά έξοδα κτλ)
- Επέκταση (νέα αεροπλάνα, νέα αεροδρόμιο, επιπλέον προσλήψεις κτλ)
- Λουκέτο (για να μην βάλει λουκέτο)

Μην κοροιδευόμαστε, η Aegean χωρίς χρηματοδότηση και ΑΜΚ, σε 1-2 τρίμηνα θα είχε αρνητικά ιδία κεφάλαια, άρα εν δυνάμει θα είχε χρεοκοπήσει.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.826
Likes
18.206
Δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς οτι με κάποιο τρόπο υγιείς εταιρείες, που προσφέρουν στην οικονομία της χώρας, πρεπει να βοηθηθούν για να μην πτωχευσουν εν μεσω πανδημίας και σε μια χωρα οπως εμεις όπου τις ψαχνεις με το κυαλι.. δεν ειμαστε στις υγιεις οικονομιες και οι επιπτωσεις απο μια πτώχευση δεν θα ειναι πχ 0,001 του ΑΕΠ οπως πιθανον να ειναι σε Γερμανία ή ΗΠΑ ή Γαλλία αλλά σιγουρα το 1 σε μας θα ειναι πιο κοντα στην υποδιαστολή..

Οι όροι είναι το θέμα μας σίγουρα και πως αυτο θα γινει χωρίς να επιβαρυνθει η οικονομία .. Ευτυχως υπάρχει και ο κέρβερος της ΕΕ.. Αλλά όπως και ναχει σιγουρα η όποια βοήθεια θα εμπεριέχει κάποιο ρισκο..

Παντως ούτε και γω θεωρώ ηθικό να αποφασιζει το ΔΣ για διανομή κερδων και μπονους εν μεσω πανδημιας και όταν ειναι ηδη γνωστο ότι η εταιρεια θα εχει τεραστιες ζημιές που μπορει να την οδηγήσουν σε πτωχευση αν δεν καταφερει με κάποιο τροπο να εξασφαλίσει κεφαλαια.. νόμιμο ναι αλλά ηθικό οχι..

ΥΓ.. έωλο= μπαγιάτικο, παλιό και αίολο=αστηρικτο, αβάσιμο deja vous;;; εχουμε ξαναπει γι αυτό ;; κάτι θυμάμαι..
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.941
Likes
44.933

psilos3

Member
Μηνύματα
6.651
Likes
51.418
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εγώ πάλι δε μπορώ να καταλάβω γιατι για την Aegean πάντα «λεφτά υπάρχουν» και πάντα βρίσκονται ευκαιρίες χρηματοδότησης, δανειοδότησης με εγγυητή το δημόσιο, αποζημίωσης θέσης (θεϊκό), επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και πολλά τέτοια όμορφα, σε μια συγκυρία μάλιστα που δεν έχει γίνει το παραμικρό για αμέτρητες επιχειρήσεις που βουλιάζουν, η ακόμα περισσότερο για τον πάντα υποστελεχωμένο και υποβαθμισμένο τομέα της υγείας.
Πόσο ιδεοληπτική είναι αυτή η σκέψη άραγε; Πόσο λαϊκίστικη;

Και όχι δε θέλω να αναλύσουμε τα της κακιάς ΟΑ, που από εταιρεία κόσμημα κατάντησε αυτό που κατάντησε και τη «ξεφορτωθήκαμε» όσο-όσο προκειμένου να μην τη πληρώνουμε, φτάνοντας τώρα να πληρώνουμε συνεχώς μια εταιρεία που είχε/έχει σχεδόν μονοπωλιακή θέση στην Ελληνική αγορά, όπως και ταμειακά διαθέσιμα άνω των 500 εκ. ευρώ , που ούτε μπήκαν υποθήκη ούτε στην εταιρεία έως τώρα.

Υποθήκη μπήκαν πάλι τα δικά μας χρήματα, χωρίς καμιά εγγύηση ότι θα επιστρέψουν όταν με το καλό επανέλθει η κερδοφορία και οι μέτοχοι συνεχίσουν να θησαυρίζουν χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό. Ή μήπως εκεί θα σκεφτούν τα όσα έλαβαν όλο αυτό το καιρό από το δημόσιο; Η μήπως η κυβέρνηση σκέφτηκε τις θέσεις εργασίας;

Το κλείνω εδώ γιατί πάλι θα ξεφύγουμε καθώς η συζήτηση είναι καθαρά πολιτική. Θέλω να επισημάνω πως τα πράγματα δεν είναι άσπρα ή μαύρα όπως παρουσιάζονται, αλλά έχουν πολλές αναγνώσεις. Άλλο στήριξη με εγγυήσεις, άλλο σκανδαλώδης αντιμετώπιση εις βάρος των πολλών.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.941
Likes
44.933
Σε πιτογυρα:
120 εκατομμύρια είναι πολλά λεφτά, με 120 μύρια παίρνεις 48 εκατομμύρια πιτόγυρα και ταϊζεις 32,877 ανθρώπους από τέσσερα πιτόγυρα τη μέρα για έναν χρόνο... Το ποσό το κάνουμε σε πιτόγυρα για να έχουμε εικόνα των μεγεθών, θα μπορούσε να γινει αγέννητα λεωφορεία ή ΜΕΘ, ή νοσοκομεία όπως έλεγε ο Χατζηδάκης ότι θα κάνει με τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν όταν πουλήθηκε η Ολυμπιακή... Αυτά τα λεφτά λοιπόν, τα 120 μύρια, εμείς τα δίνουμε τώρα και παίρνουμε warrants... Οχι μετοχές όπως παίρνουν τα υπόλοιπα κράτη που διασώζουν τις αεροπορικές εταιρίες τους, πράγμα λογικό, αλλά το δικαίωμα να πάρουμε μετοχές, τις οποίες για να τις πάρουμε θα πρέπει να ξαναπληρώσουμε... Δηλαδή δίνεις 48 εκατομμύρια πιτόγυρα και για να αποκτήσεις το δικαίωμα να αγοράσεις κάτι του οποίου την αγορά θα ξαναπληρώσεις... Είναι περίπου σαν να σε χρεώνει ο σουβλατζής για το δικαίωμα να μπεις στο μαγαζί του και να αγοράσεις σουβλάκια πριν πληρώσεις για τα σουβλάκια που θα αγοράσεις... ή σαν να πληρώνεις εισιτήριο για να μπεις να ψωνίσεις στον Κωτσόβολο...Σκέψου τώρα ότι αυτό το εισιτήριο το βάζει κάποιος που υποτίθεται έχει ανάγκη για τη βοήθεια σου, για τα λεφτά σου... Είναι σαν να έχει ανάγκη ο Κωτσόβολος να μπεις να ψωνίσεις γιατί έχει πρόβλημα ρευστότητας και να θεωρεί ότι είναι συμφέρον για εσένα να μπεις αν σε χρεώσει την είσοδο. Και το πιο γαμάτο, ΕΣΥ ΛΕΣ ΟΚ, ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙΣ! Είσαι κορόιδο ή δεν είσαι; Αν είσαι λέει;... Το ακόμα πιο γαμάτο ξέρεις ποιο είναι; Ότι αυτό το υπερασπίζονται άνθρωποι οι οποίοι σου λένε "δεν καταλαβαίνεις πώς λειτουργεί η αγορά"... Πώς λειτουργεί η αγορά; Με χάρες; Αν εγώ βάλω λεφτά σε μια επιχείρηση υπάρχει περίπτωση να μην ζητήσω ποσοστό ή να δεχθώ ως αντάλλαγμα απλά το δικαίωμα να ξαναβάλω λεφτά για να πάρω ποσοστό; Πότε ακριβώς έγινε τόσο ανιδιοτελής και λαρτζ η αγορά και εγώ δεν το πήρα πρέφα; Απλά είναι τα πράγματα εδώ, και για να είμαστε δίκαιοι σε αυτή την περίπτωση ούτε ο καπιταλισμός φταίει, ούτε η αγορά ούτε τίποτα... Αν λειτουργούσαν καπιταλιστικά και με όρους αγοράς θα είχαν πάρει μετοχές. Εδώ φταίει ότι αυτοί όλοι είναι ένα παρεάκι που ο ένας κάνει χάρες στον άλλο και ο λογαριασμός έρχεται και τον πληρώνεις εσύ γιατί είσαι κορόιδο.
Θα γελασουμε πολυ πικρα αν η Aegean φαλιρησει κι απο πανω.
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Εδώ είσαι και εδώ είμαι, δεν νομίζω ότι μπορεί το κράτος με warrants να καλύψει την χρηματοδότηση που θα δώσει η Aegean.
Εκεί που στηρίζονται όλοι αυτοί για να επιβάλλουν επαίσχυντες "συμφωνίες" (βλέπε χάρες - ρουσφέτια), όχι τώρα αλλά ανέκαθεν, είναι ότι όοοοταν έρθει η ώρα, κανείς δε θα θυμάται, κανείς δε θα ασχοληθεί. Απλά θα έρθει ο λογαριασμός στα κορόιδα και ουδείς θα θυμάται γιατί.
Και όλα αυτά, σήμερα, περνάνε με κραυγές ότι η εταιρεία πρέπει να βοηθηθεί και δεν είμαστε Σοβιετία κτλ κτλ, λες κι αυτό είναι το θέμα και όχι με τι όρους θα γίνει αυτό, πράγμα που απασχολεί κάθε πολιτισμένο και σοβαρό κράτος κι όχι τη μπανανία όπου πρωθυπουργοί και ιδιοκτήτες αεροπορικών εταιρείων είναι κολλητοί και συζητούν για το ψιλικατζίδικο της εκλογικής τους περιφέρειας.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.941
Likes
44.933
Μα υπαρχει αλλη μπανανοεταιρεια που αραζεις στον καναπε σου και σου στελνει δωρεαν εισιτηρια για να πετας ενα χρονο χωρις να αγορασεις ΠΟΤΕ εισιτηριο? Εγω πχ αραζω, ψωνιζω αλλα πραγματα η και τιποτε και μου στελνει 10 εισιτηρια τον χρονο για εξωτερικο, οταν ο νησιωτης που εχει αναγκη να απεγκλωβιστει απο το νησι του δινει 300ρια. Δεν ειμαι καν πελατισσα της Aegean, δεν αγοραζω εισιτηρια. Φυσικα και δεν τα αρνουμαι, γνωριζω πολυ καλα πως δεν προκειται για υγιη εταιρεια αλλα για εταιρεια βαλκανικης ποδαριλας, κατι που καλο ειναι οι συνταξιδιωτες της κοινοτητας να μην το κρυβουμε αλλα το να λεμε στους υπολοιπους οτι ειναι "υγιης" εταιρεια και δουλευει σωστα ειναι κοροιδια. Αμε τωρα να πληρωσει ο καθενας και απο τους φορους του για να αραζω εγω στον καναπε και να τσιμπαω εισιτηριακια γιατι ετσι. Γιατι δεν "ειμαστε Σοβιετια". Φυσικα αν φαλιρησει, θα ψωνιζω απο υγιεις εταιρειες, no problem.
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
@GTS πάντως να ξέρεις αυτό που λες για φιλίες, ακούγεται πολύ σε επενδυτικούς κύκλους, ότι η οικογένεια της Aegean έχει από παλιά καλή φιλία με την οικογένεια του πρωθυπουργού (από το 1985).

Επίσης καθως ο πρωθυπουργός είναι από την Κρήτη και η οικογένεια της Aegean είναι από την Κρήτη είναι φυσικό και επόμενο να στηριχθεί (με όρους παιδικής χαράς)

Εν τω μεταξύ θα το ξαναγράψω, τα warrants θεωρούνται επενδυτικά προϊόντα για "high risk profile". Και το ελληνικό κράτος δίνει 120 δικα μας χρήματα για να πάρει ένα ρίσκο υψηλού κινδύνου.

Να διευκρινίσω ότι η Aegean σε 1 τρίμηνο το αργότερο θα είχε φτάσει να έχει αρνητικα ίδια κεφάλαια.

Επίσης έχει κεφαλαιοποίηση 276εκ αυτή την στιγμή που μιλάμε και θα λάβει 120 εκ. Όποιος θέλει κάνει τις πράξεις να δει πόσο μικρό είναι το ποσό (όπως λένε κάποιοι πιο πάνω).

Άρα χάρη της κάνουμε, αλλιώς σε 1-2 τρίμηνα το κανόνι θα ακουγόταν στην Αυστραλία.
 
Last edited:

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Δεν την καταλαβαίνεις, γιατί δεν μπορείς να καταλάβεις την διαφορά ότι τα warrants έχουν ημερομηνία εξάσκησης, ενώ οι μετοχές μπορούν να υπάρχουν στους αιώνες των αιώνων όσο υπάρχει μία εταιρεία.

Γιατί αν όταν έρθει η τιμή να εξασκηθούν, αν έχουν χάσει το 90% της αξίας τους, τότε θα πάνε άπατα.
Αν όμως έχει μετοχές το κράτος και η μετοχή χτυπήσει ένα 100% , τις πουλάει και ξεφορτώνεται όποτε θέλει και όχι σε συγκεκριμένη ημερομηνία.

Γιατί στα warrants υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ κράτους - μετόχων.Η υποχρέωση εκπίπτει από την εταιρεία για την εξάσκηση των warrants, όχι από τους άλλους μετόχους.

Εδώ είσαι και εδώ είμαι, δεν νομίζω ότι μπορεί το κράτος με warrants να καλύψει την χρηματοδότηση που θα δώσει η Aegean.
Ορισμένες σκέψεις...

1. Ισχύει ότι αν στραβώσει το πράγμα είτε warrents έχει το κράτος είτε μετοχές είναι το ίδιο και το αυτό, δηλαδή θα μείνει με τον μουτζούρη στο χέρι? Αν έχει απλά μετοχές θα τις κάνει ταπετσαρία ενώ αν έχει warrents θα έχει μεν μια χρεωκοπημένη εταιρία αλλά έστω και κάτι ψιλά θα βγάλει αν την πουλήσει. Το παράδειγμα της Πειραιώς είναι τόσο πρόσφατο.

2.Έστω ότι το κράτος απαιτούσε και έπαιρνε μετοχές. Στο πολιτικό σκηνικό που υπάρχει στην χώρα ποιος πολιτικός και με τι κόστος θα αποφάσιζε να αναλάβει τον πώληση των μετοχών? Σε τι ποσό θα αποφάσιζε την πώληση και τι πολιτικές αντιδράσεις θα υπήρχαν. Σου φαίνεται ρεαλιστικό το σενάριο να αποφασιστεί σε κυβερνητικό επίπεδο ή άμεση πώληση μετοχών σε μια συγκεκριμένη τιμή με μια αντιπολίτευση στα κάγκελα να κραυγάζει για σκάνδαλο?? Πόσο απίθανο σου φαίνεται το σενάριο ο όποιος υπεύθυνος να κατηγορείτο για απιστία, να είχαμε υπαναχωρήσεις και η μετοχή στο τέλος να έχανε πάλι την αξία της? Είναι πασιφανές λοιπόν για μένα γιατί το κράτος δεν θέλει να μπλέξει με μετοχές.

3.Βοηθησέ με να καταλάβω. Ο Βασιλάκης θέλει η εταιρία να σωθεί ή θέλει να φουντάρει? Η συμφωνία περιλαμβάνει τον όρο οι μέτοχοι να βάλουν 60 μύρια, συνεπώς αν η εταιρία φουντάρει, το κράτος θα κλαίει μεν τα 120 αλλά και οι μέτοχοι αυτά που είχαν και άλλα 60 ακόμη. Το φτωχό μου το μυαλό μου λέει συνεπώς ότι ο Βασιλάκης θα καίγεται να αποπληρώσει το δάνειο για να μην ενεργοποιηθούν τα warrents και χάσει και λεφτά και εταιρία. Τα warrents στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον μου φαίνονται σαν μοχλός πίεσης στην εταιρία να πληρώσει παρά σαν όρος παιδικής χαράς.

Μην κοροιδευόμαστε, η Aegean χωρίς χρηματοδότηση και ΑΜΚ, σε 1-2 τρίμηνα θα είχε αρνητικά ιδία κεφάλαια, άρα εν δυνάμει θα είχε χρεοκοπήσει.
Υποθέτω ότι έχεις μαντικές ικανότητες και διαβλέπεις το μέλλον του κλάδου για τον επόμενο χρόνο. Φυσικά και αν συνεχιστεί έτσι η κατάσταση για τον επόμενο χρόνο θα χρεωκοπήσει το σύμπαν, αλλά λέω μήπως υπάρχει μια και έστω μικρή πιθανότητα να ανακάμψει ο κλάδος το επόμενο καλοκαίρι και οι εταιρίες να γυρίσουν στα κέρδη?

Εγώ πάλι δε μπορώ να καταλάβω γιατι για την Aegean πάντα «λεφτά υπάρχουν» και πάντα βρίσκονται ευκαιρίες χρηματοδότησης, δανειοδότησης με εγγυητή το δημόσιο, αποζημίωσης θέσης (θεϊκό), επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και πολλά τέτοια όμορφα, σε μια συγκυρία μάλιστα που δεν έχει γίνει το παραμικρό για αμέτρητες επιχειρήσεις που βουλιάζουν, η ακόμα περισσότερο για τον πάντα υποστελεχωμένο και υποβαθμισμένο τομέα της υγείας.
Πόσο ιδεοληπτική είναι αυτή η σκέψη άραγε; Πόσο λαϊκίστικη;

Και όχι δε θέλω να αναλύσουμε τα της κακιάς ΟΑ, που από εταιρεία κόσμημα κατάντησε αυτό που κατάντησε και τη «ξεφορτωθήκαμε» όσο-όσο προκειμένου να μην τη πληρώνουμε, φτάνοντας τώρα να πληρώνουμε συνεχώς μια εταιρεία που είχε/έχει σχεδόν μονοπωλιακή θέση στην Ελληνική αγορά, όπως και ταμειακά διαθέσιμα άνω των 500 εκ. ευρώ , που ούτε μπήκαν υποθήκη ούτε στην εταιρεία έως τώρα.

Υποθήκη μπήκαν πάλι τα δικά μας χρήματα, χωρίς καμιά εγγύηση ότι θα επιστρέψουν όταν με το καλό επανέλθει η κερδοφορία και οι μέτοχοι συνεχίσουν να θησαυρίζουν χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό. Ή μήπως εκεί θα σκεφτούν τα όσα έλαβαν όλο αυτό το καιρό από το δημόσιο; Η μήπως η κυβέρνηση σκέφτηκε τις θέσεις εργασίας;

Το κλείνω εδώ γιατί πάλι θα ξεφύγουμε καθώς η συζήτηση είναι καθαρά πολιτική. Θέλω να επισημάνω πως τα πράγματα δεν είναι άσπρα ή μαύρα όπως παρουσιάζονται, αλλά έχουν πολλές αναγνώσεις. Άλλο στήριξη με εγγυήσεις, άλλο σκανδαλώδης αντιμετώπιση εις βάρος των πολλών.
Πολύ φοβάμαι ότι η συγκεκριμένη άποψη είναι πολύ λαϊκίστικη. Πρώτα απόλα η Aegean παίρνει πρώτη φορά λεφτά από το κράτος. Ούτε υπο επιτήρηση είναι, ούτε έχει προβλήματα κακοδιοίκησης, απλά ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΛΟΣ ο κλάδος λόγω κορωνοιού έχει τεράστια προβλήματα. Άντε να τα ξαναπώ ακόμη μια φορά. Η Aegean αποτελεί μια από της τουριστικές ναυαρχίδες του τόπου. Δίνει δουλειά σε 3.500 κόσμο, το κράτος από φόρους είχε έσοδα 400 μύρια μόνο το 2019 και επίσης συνδέει την χώρα μεταξύ της. Αν όλα αυτά σου φαίνονται λίγα τότε ναι δεν αξίζει χρηματοδότησης και πρέπει να αναστήσουμε την παλιά ΟΑ να τα τρώνε οι παρακοιμώμενοι.

Δεύτερον η παλιά Ο.Α δεν ήταν ποτέ εταιρία κόσμημα, ΠΟΤΕ!! Από τότε που την έδωσε ο Ωνάσης ήταν πάντα προβληματική και ζημιογόνα, δέσμια πολιτικών συμφερόντων.

Τρίτον αυτό το θησαυρίζουν οι μέτοχοι πραγματικά δεν το καταλαβαίνω. Από πότε είναι κακό να κερδίζει μια ιδιωτική εταιρία. Για να θησαυρίζουν οι μέτοχοι όπως λες πληρώθηκαν στο ακέραιο προμηθευτές, τζιραρίστηκαν χρήματα, πληρώθηκαν υπάλληλοι, καταβλήθηκαν φόροι και στο τέλος ναι έμειναν χρήματα για να τα φάνε όπως γουστάρουν οι μέτοχοι, που είναι το κακό ρε παιδιά? Επίσης αυτό με το μονοπώλιο πάλι δεν το καταλαβαίνω. όποιος είναι μάγκας να πάει να αγοράσει 1,2 102 αεροπλάνα και να κάνει εταιρία για να σπάσει το μονοπώλιο. Σλοτς έχουμε, ελεύθερη αγορά έχουμε και τα σκυλιά είναι δεμένα...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.651
Likes
51.418
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πολύ φοβάμαι ότι η συγκεκριμένη άποψη είναι πολύ λαϊκίστικη.
Ήμουν σίγουρος ότι θα χαρακτηριστεί έτσι, το έγραψα κιόλας, θέλοντας να καταδείξω άκομψα ίσως την ανισονομία που διακρίνω.
η Aegean παίρνει πρώτη φορά λεφτά από το κράτος.
Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς έλαβε 115εκ. στα πλαίσια μέτρων στήριξης του Μαρτίου 2020, αποζημίωση πτήσεων/κενών θέσεων, μείωση μισθολογικού κόστους κτλ. Επίσης δανειοδοτήθηκε δύο φορές τον Αύγουστο, με εγγυητή φυσικά το Ελληνικό δημόσιο, την δεύτερη μάλιστα με ανακυκλούμενη πίστωση. Ξαναγράφω, δεν εγγυήθηκαν οι μέτοχοι ως όφειλαν έχοντας 500+ εκατομμύρια ρευστότητα αλλά το Ελληνικό δημόσιο.
Αν όλα αυτά σου φαίνονται λίγα τότε ναι δεν αξίζει χρηματοδότησης και πρέπει να αναστήσουμε την παλιά ΟΑ να τα τρώνε οι παρακοιμώμενοι.
Η ΟΑ πωλήθηκε στον ευεργέτη Βγενόπουλο και αποτελεί ιστορία. Είναι άλλη συζήτηση και δε μπορώ να καταλάβω γιατί μπαίνει στην εξίσωση. Δηλαδή είναι άσπρο ή μαύρο;
δέσμια πολιτικών συμφερόντων
Αυτό το τελευταίο νομίζω ισχύει σε κάθε μεγάλη εταιρεία (και στην Aegean σίγουρα) που δραστηριοποιείται στη χώρα και όχι μόνο. Το βλέπω και σε μικρότερες. Επίσης άλλη κουβέντα...
Τρίτον αυτό το θησαυρίζουν οι μέτοχοι πραγματικά δεν το καταλαβαίνω. Από πότε είναι κακό να κερδίζει μια ιδιωτική εταιρία.
Μα που υποστηρίζει κάποιος ότι είναι κακό αγαπητέ Νίκο; Κανένα πρόβλημα, εφόσον έτσι λειτουργεί η αγορά κι εφόσον είναι πρώτοι στα κέρδη σε περίοδο ευμάρειας, να φροντίσουν να ξηλωθούν πρώτοι και καλύτεροι για την εταιρεία τους και να έχουν σαν ύστατη λύση τη βοήθεια απ' το κράτος, με τους όρους που συμφέρει το κράτος.
Επίσης αυτό με το μονοπώλιο πάλι δεν το καταλαβαίνω
Εννοώ τη σχεδόν μονοπωλιακή θέση που απολαμβάνει η aegean στην Ελληνική αγορά, για ένα σωρό από λόγους.
ελεύθερη αγορά έχουμε και τα σκυλιά είναι δεμένα...
Συμφωνώ κι επαυξάνω. Εσύ όμως αυτοαναιρείσαι στο ίδιο σου το ποστ και προσπαθώ να καταλάβω το λόγο. Αν κάνω λάθος παρακαλώ να το ακούσω.
Αφού (με τη λογική πάντα της ελεύθερης αγοράς, όχι της δικής μου) λοιπόν ο κανόνας λέει ότι οι εταιρείες που πλήττονται από τη κρίση πτωχεύουν, απομακρύνονται για να δημιουργήσουν χώρο σε άλλες που μπορούν να αντέξουν τη κρίση. Έτσι δε πάει;
Στην ελεύθερη αγορά δεν υπάρχουν αδιέξοδα...
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.213
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom