Traveller
Member
- Μηνύματα
- 3.938
- Likes
- 3.932
Τελικά η μύηση ήταν σχετικά εύκολη. Το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να εγκαταλείψω βιβλία, περιοδικά, τηλεοράσεις και με μόνο, πολύτιμο σύμμαχο το youtube, να αφοσιωθώ σε εντατική Θαρθουελαθεραπεία. Καταλαβαίνω πως πολλοί προπετείς θα μιλήσουν για ιδιοτυπία χαρακτήρα, για τζάμπα χάσιμο χρόνου, για ψύλλους στα άχυρα, αλλά για μένα ήταν θέμα τιμής, δεν θα μπορούσα να απολαύσω τις βόλτες μου στα στενοσόκακα της Τσουέκα αν δεν έμπαινα πρώτα στο κλίμα της Θαρθουέλα. Μετά από εντατική μελέτη 2-3 ημερών μπορούσα πλέον να αντιμετωπίσω την πραγματικότητα. Ο μπάρμπα Φεδερίκο Τσουέκα είχε την μουσική στο αίμα του. Ήταν χαρισματικός άνθρωπος, ταλαντούχος και γρήγορα έπιασε τον σφυγμό της εποχής του. Πράγματι, εκεί γύρω στα τέλη του 19ου αιώνα, ο απλός κόσμος, η φτωχολογιά, ζητούσε ένα δικό της λαϊκό τρόπο διασκέδασης, που θα συνδύαζε την κωμωδία και τον χορό με την ανάλαφρη μουσική και θα διακωμωδούσε τις σχέσεις των τάξεων και τα προβλήματα της καθημερινότητας. Κάπως έτσι λοιπόν γεννήθηκε ή σωστότερα αναγεννήθηκε, η Ισπανική Οπερέτα, η περίφημη Θαρθουέλα. Και λέω αναγεννήθηκε γιατί σαν είδος υπήρχε από τον 17ο αιώνα, αλλά ο Τσουέκα την αναβίωσε, την ανέπτυξε και την έκανε μόδα χαρίζοντας στην κόσμο σπουδαία έργα που παίζονται ακόμη και σήμερα. Πραγματικά παρότι Θαρθουέλες έχουν να γραφούν εδώ και δεκαετίες, το κοινό τους παραμένει φανατικό και παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσήλωση τις εντυπωσιακές αυτές παραστάσεις που συχνότατα παρουσιάζονται στα θέατρα της Μαδρίτης. Φυσικά ο Τσουέκα ήταν δεν ήταν μόνος του σε αυτό το μουσικό ταξίδι αναβίωσης, μια που και άλλοι σύγχρονοί του καλλιτέχνες, υπηρέτησαν με συνέπεια το είδος, αλλά σίγουρα πρέπει ήταν ο καλύτερος και ο αγαπητότερος. Το γιατί απλούστατο. Χάρη στις Θαρθουέλες του κέρδισε μια θέση στην αιωνιότητα δίνοντας το όνομά του σε μια από τις πιο δημοφιλείς γειτονιές της Μαδρίτης, την Τσουέκα.
Μόλις είχα βγει από τον σταθμό του μετρό και βρισκόμουν πλέον στην καρδιά της Τσουέκα, στην ομώνυμη πλατεία. Κάθισα σε ένα μικρό καφέ και παρατήρησα με ενδιαφέρον τα κτήρια που την πλαισίωναν. Γουστόζικες πολυκατοικίες των αρχών του 20ου αιώνα, καταστήματα, μπαράκια. Αν το ξεχειλώσεις λίγο και αφήσεις την φαντασία σου να κάνει άλματα, μπορεί και να βρεις ομοιότητες με του Ψυρρή. Παλιές λαϊκές συνοικίες και οι δύο, στο κέντρο της πόλης, γεμάτες εργαστήρια, σιδηρουργεία, παλιατζήδικα, υποβαθμισμένες, γνώριζαν την απαξίωση και την παρακμή μέχρι τα τέλη του 80. Οι καιροί όμως έχουν γυρίσματα και μοιραία η ανάγκη για νέα, ατμοσφαιρικά και καθημερινά στέκια τις ανέσυρε από την λήθη και τις επανέφερε στο προσκήνιο, χαρίζοντάς τους μια άνευ προηγουμένου δημοφιλία. Κάπου εδώ όμως οι ομοιότητες σταματούν. Σήμερα του Ψυρρή αργοπεθαίνει ενώ η Τσουέκα συνεχώς ανανεώνεται και επιβιώνει μια χαρά. Στην αρχή σαν στέκι πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών και ψυχή της μεταδικτατορικής Μαδρίτης, μετά κέντρο της γκέι σκηνής της πόλης και τώρα σαν ένας ζωντανός καλόγουστος αχταρμάς νεολαίας, γεμάτος μπαράκια, εστιατόρια, μαγαζιά…
Μόλις είχα βγει από τον σταθμό του μετρό και βρισκόμουν πλέον στην καρδιά της Τσουέκα, στην ομώνυμη πλατεία. Κάθισα σε ένα μικρό καφέ και παρατήρησα με ενδιαφέρον τα κτήρια που την πλαισίωναν. Γουστόζικες πολυκατοικίες των αρχών του 20ου αιώνα, καταστήματα, μπαράκια. Αν το ξεχειλώσεις λίγο και αφήσεις την φαντασία σου να κάνει άλματα, μπορεί και να βρεις ομοιότητες με του Ψυρρή. Παλιές λαϊκές συνοικίες και οι δύο, στο κέντρο της πόλης, γεμάτες εργαστήρια, σιδηρουργεία, παλιατζήδικα, υποβαθμισμένες, γνώριζαν την απαξίωση και την παρακμή μέχρι τα τέλη του 80. Οι καιροί όμως έχουν γυρίσματα και μοιραία η ανάγκη για νέα, ατμοσφαιρικά και καθημερινά στέκια τις ανέσυρε από την λήθη και τις επανέφερε στο προσκήνιο, χαρίζοντάς τους μια άνευ προηγουμένου δημοφιλία. Κάπου εδώ όμως οι ομοιότητες σταματούν. Σήμερα του Ψυρρή αργοπεθαίνει ενώ η Τσουέκα συνεχώς ανανεώνεται και επιβιώνει μια χαρά. Στην αρχή σαν στέκι πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών και ψυχή της μεταδικτατορικής Μαδρίτης, μετά κέντρο της γκέι σκηνής της πόλης και τώρα σαν ένας ζωντανός καλόγουστος αχταρμάς νεολαίας, γεμάτος μπαράκια, εστιατόρια, μαγαζιά…