• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ερυθραία Μια άγνωστη στο κέρας της Αφρικής

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Πολύ ωραία και πάλι.
Από περιέργεια,καθόλου ΄Ελληνες πετύχατε;Υπήρχε Ελληνική κοινότητα στην Asmara όπως και στην Αιθιοπία.Κάπου είχα διαβάσει για έναν Ελληνό-Αυστραλό που επισκέπτεται ξεχασμένες και μικρές κοινότητες Ελλήνων στην Αφρική και Ασία.
Έχεις απόλυτο δίκιο σ'αυτό που γράφεις και μάλιστα υπάρχει κι ελληνορθόδοξη εκκλησία αλλά δεν την εντοπίσαμε. Έλληνες δεν συναντήσαμε και με την οικονομική κατάσταση εκεί δεν ξέρω αν είναι και το πλέον ευνοϊκό περιβάλλον για επιχειρηματικές δραστηριότητες.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Βόλτα με το καρβουνιάρικο

Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ερυθραία ξεκίνησε το φθινόπωρο του 1887 από τους Ιταλούς. Στρατηγική επιλογή με σκοπό την εξασφάλιση οδών εφοδιασμού για τις προηγμένες θέσεις του στρατού (τότε προσπαθούσαν να προελάσουν και προς τα ενδότερα της Αιθιοπίας), καθώς και τη μεταφορά των πρώτων υλών που προορίζονταν να εξορυχθούν στην Ερυθραία. Με το σύστημα είχε αρχικά προγραμματιστεί να συνδεθούν τα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Αιθιοπία και το Σουδάν.

IMG_2721.jpg


Mε την ιστορική σιδηροδρομική γραμμή καλύπτονταν 306.4 χλμ σε μια διαδρομή από το λιμάνι της Massawa μέχρι την μεσόγεια πόλη Agordat μέσω Asmara και Keren.

IMG_2874.jpg


Το έργο ήταν τιτάνιο. Υπήρχαν απότομες αυξομειώσεις σε υψόμετρο σε μικρή απόσταση κι από το επίπεδο της θαλάσσης έπρεπε να σκαρφαλώνει στους γκρεμούς πριν φτάσει στο οροπέδιο Ασμάρα στα 2394 μέτρα υψόμετρο. Εντούτοις οι ιταλοί μηχανικοί τα κατάφεραν. Μέσα στο γραφικό πανοραμικό τοπίο, σήραγγες και γέφυρες, κάνουν τη γραμμή θεαματική κι ένα από τα καλύτερα σήμερα τουριστικά αξιοθέατα του είδους στον κόσμο.

IMG_2646.jpg


IMG_2651.jpg


IMG_2859.jpg


IMG_2851.jpg


Η γραμμή έφερε μαζί και την ανάπτυξη: άνοιξε νέες αγορές για τα γεωργικά προϊόντα, και πόλεις όπως το Nefasit, το Keren και το Agordat ευημερούσαν. Το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν παράλληλα ο μεγαλύτερος εργοδότης.
Η γραμμή όμως ακολούθησε τη μοίρα της χώρας. Σταμάτησε τη λειτουργία του το 1975 κατά τη διάρκεια του πολέμου της απελευθέρωσης, όταν οι αιθιοπίκές δυνάμεις κατέστρεψαν το σιδηροδρομικό δίκτυο, και το τροχαίο υλικό του αφέθηκε στη φθορά του χρόνου.
Μετά από 20 χρόνια καταστροφής, η κυβέρνηση της Ερυθραίας ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού συστήματος το 1994, απορρίπτοντας προτάσεις για ξένες χρηματοδοτήσεις, βασιζόμενη σε ίδια μέσα και στη τεχνογνωσία των βετεράνων εργαζομένων (λέει κάτι αυτό;).
Η υπηρεσία μεταξύ Massawa - Αsmara ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2003.
Το τμήμα όμως μεταξύ Nefasit και Αsmara είναι το πιο αξιοσημείωτο.
Με πάνω από 20 σήραγγες, 65 γέφυρες και οδογέφυρες και κλίση 1:30 το τμήμα αυτό είναι ένας θρίαμβος της ιταλικής μηχανικής, τώρα ένα σύμβολο της εθνικής υπερηφάνειας και αυτοδυναμίας.
Μόνο που έμεινε εκεί... Σύμβολο. Τότε που επισκεφθήκαμε την Ερυθραία λειτουργούσε το κομμάτι Asmara – Nefasit μόνο κάθε Κυριακή κι αποκλειστικά για τουριστικούς λόγους.


Πουρνό πουρνό στηθήκαμε στο σταθμό για ν'ακούσουμε σε λίγο την υπέροχη αυθεντική ατμομηχανή του 1938 να φτάνει αργά και βαρειά στην αποβάθρα.

IMG_2569.jpg


IMG_2584.jpg


IMG_2586.jpg


Λιγοστοί οι επιβάτες, όλοι αλλοδαποί στο βαγόνι με τα ξύλινα ρετρό καθίσματα.

IMG_2593.jpg


Μαζί με μας κι ένας παλαίμαχος σιδηροδρομικός που ένοιωθε το μουτζούρη σα δικό του παιδί. Το διάβαζες στις κινήσεις του , στο πώς με το βλέμμα του χάιδευε κάθε γωνιά του βαγονιού και της ατμομηχανής. Μιλούσε ιταλικά κι έτσι μπόρεσε ν'ανταλλάξει δυό κουβέντες με τον babaduma.

IMG_2700.jpg


IMG_2720.jpg


Μαζί μας και μια αιθέρια παρουσία ντυμένη στα κατάλευκα. Ήταν για να μας σερβίρει τον φρεσκοψημμένο καφέ, προσφορά του καταστήματος.

IMG_2657.jpg


IMG_2723.jpg


Το τραίνο κινιόταν αργά μεσα στα σύννεφα ατμού που ξερνούσε κάθε τόσο.

Η θέα μοναδική από τα βαγόνια σ'όλες τις βουνοκορφές καθώς το υψίπεδο κατρακυλά στη θάλασσα.

IMG_2604.jpg


IMG_2666.jpg


IMG_2683.jpg


IMG_2647.jpg


IMG_2640.jpg


IMG_2692.jpg



Καθε λίγο και λιγάκι παύση. Μια για να την ταϊσουν κάρβουνο, μια για να πέσει η πίεση του ατμού, μια για να τη λαδώσουν. Ήταν μια συνεχής ενασχόληση.

IMG_2792.jpg


IMG_2831.jpg


IMG_2830.jpg


IMG_2889.jpg


IMG_2885.jpg

Ευκαιρία για τους απανταχού πιτσιρικάδες πλησίον του σταθμού να χαζολογήσουν.

IMG_2883.jpg


IMG_2880.jpg


Κάποιοι άλλοι εκμεταλλεύονται ότι μπορούν από το εβδομαδιαίο ραντεβού με την ατμομηχανή.

IMG_2890.jpg


IMG_2877.jpg



Φτάσαμε στο Nefasit όπου η ατμομηχανή ανασυντάχθηκε και πήρε τον ίδιο δρόμο προς τα πίσω.

IMG_2781.jpg


IMG_2770.jpg


IMG_2763.jpg


IMG_2793.jpg


Ευκαιρία να ρίξουμε και κάποιες κλεφτές ματιές μέσα στις αυλές των σπιτιών στα περίχωρα της πόλης.

IMG_2808.jpg


IMG_2812.jpg


IMG_2814.jpg


IMG_2852.jpg



Επιστρέψαμε στην Asmara απόγευμα πια.
Το ταξιδιωτικό γραφείο μας οργάνωσε το αποχαιρετιστήριο δείπνο σ'ένα τοπικό κλαμπ με παραδοσιακή μουσική. Μόνοι αλλοδαποί εμείς κι ένας... κινέζος, μάλλον για bussiness, που ενώ κοιμόταν όρθιος από τη νύστα, εντούτοις οι ντόπιοι συνοδοί του επέμεναν να τον τραβολογούν να κουνήσει το κορμάκι του σαν αρχίσαν οι χοροί. Πάντως από χορό οι Ερυθραίοι μάλλον περιορίζονται σ'ένα ομαδικό αργόσυρτο λίκνισμα…

IMG_2893.jpg


IMG_2899.jpg


IMG_2895.jpg


IMG_2911.jpg


IMG_2916.jpg


Μετά τον άρτον με παραδοσιακή injera κι όλα τα παρελκόμενα, μέσα στα μαύρα σκοτάδια πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο.
Εκεί με φρίκη συνειδητοποίησα ότι είχα χάσει το εισιτήριό μου, απαραίτητο για τον έλεγχο εισόδου. Έτρεμα σαν το ψάρι ότι θα ξεμείνω εκεί.
Ευτυχώς ο babaduma αποδείχθηκε ψυχραιμότερος διεκπεραιώνοντας διπλωματικά το πρόβλημα στο άψε σβήσε. Μπορούσα να γυρίσω στα πάτρια εδάφη!


IMG_2887.jpg




Επίλογος

Στρογγυλοκαθόμουν πια στο κάθισμα του airbus της Egypt Air για Κάιρο συναρμολογώντας το παζλ των εντυπώσεών μου.

Η Ερυθραία συνδυάστηκε μ'ενα εκπληκτικό ταξίδι στην Σοκότρα της Υεμένης κι ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσουμε μια γωνιά της Αφρικής που σπάνια βλέπουν τα μάτια ταξιδιώτη.
Δεν έχει τα αξιοθέατα, ούτε τη φύση, που απλόχερα προσφέρει η γειτονική Αιθιοπία.
Με κουλτούρα σχεδόν παραπλήσια, αμφιβάλλω αν κανείς θα προτιμήσει την Ερυθραία.
Εντούτοις ακόμα κι αυτή η σύντομη περιήγηση, παρά τους περιορισμούς στην μετακίνηση, μας πρόσφερε εικόνες και συγκινήσεις που θα μας συντροφεύουν μια ζωή.

Αυτή η Άγνωστη άφησε μέσα μας το αποτύπωμά της. Με την απλότητα και την αυθεντικότητά της.

- ΤΕΛΟΣ -​
 
Last edited:

duty_free

Member
Μηνύματα
963
Likes
3.817
βιαστικα και διαγωνια διετρεξα τα γραπτα και τις φωτος· ω λαλα και ουαου δυναμαι να ειπω, πολυ εκδρομαρα, καρακαταζουλεψα!
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.218
Likes
26.921
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Μπόρεσα και έβαλα δύο like στο βίντεο. :bleh:
Καταπληκτικό!!!!!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ποτέ μου φαίνεται δεν θα μπορέσω να σας ευχαριστήσω αρκετά.....ωστόσο....Ευχαριστώ πολύ.....
:icon_redface: ως προς τι ο πληθυντικός καλή μου φίλη;
Είναι από τα ομορφότερα πράγματα για μένα να μην κρατώ εικόνες κι εντυπώσεις από περιοχές του κόσμου λιγότερο γνωστές για τον εαυτό μου μόνο αλλά να τις μοιράζομαι με εκλεκτή παρέα!.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.610
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom