Με έφεση στις ξένες γλώσσες οι Έλληνες

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Εφεση στις ξένες γλώσσες, είτε για να αποκτήσουν πλεονέκτημα στην απαιτητική αγορά εργασίας του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου είτε από χόμπι, παρουσιάζουν σταθερά οι Ελληνες. Το γεγονός αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα ειδικά όταν, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, το 83% των Ευρωπαίων αναγνωρίζει μεν τη σημασία της γνώσης ξένων γλωσσών, περίπου ένας στους δύο (44%) όμως παραδέχεται ότι δεν μπορεί να κάνει ολοκληρωμένη συζήτηση σε άλλη γλώσσα, πέραν της μητρικής. Παρ΄ όλα αυτά, υπάρχουν και ορισμένοι Ευρωπαίοι οι οποίοι ανεξάρτητα από τις κλασικές ή όχι σπουδές τους επιδιώκουν να μάθουν Ελληνικά.

Η τάση αυτή των Ελλήνων τούς οδηγεί και στην εκμάθηση πιο... σπάνιων γλωσσών. Η ιστορικός κυρία Κατερίνα Χάλκου αγαπά το θέατρο. Πριν από δύο χρόνια άρχισε μαθήματα ρωσικής γλώσσας. «Αισθανόμουν ότι διαβάζοντας και βλέποντας ρωσικό θέατρο σε μετάφραση κάτι έχανα» είπε στο «Βήμα». Αρχισε εντατικά μαθήματα, έξι ώρες την εβδομάδα τον πρώτο χρόνο και τέσσερις, τον δεύτερο. Γνωρίζει ήδη αγγλικά και γαλλικά και ομολογεί ότι τα ρωσικά τη δυσκόλεψαν στην αρχή. «Χρειάστηκαν τρεις μήνες να εξοικειωθώ με το αλφάβητο και να μπορώ να διαβάσω στα ρωσικά». Μπορεί πλέον να κάνει μια απλή συζήτηση στα ρωσικά και φιλοδοξεί κάποια στιγμή να μπορεί να απολαύσει τον «Γλάρο» του Τσέχοφ στο πρωτότυπο. Στο μεταξύ έδωσε εξετάσεις για την απόκτηση του πρώτου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στα ρωσικά. «Θέλω να έχω και κάποιο πτυχίο που να πιστοποιεί τις γνώσεις μου. Θεωρώ ότι μια τρίτη γλώσσα, και μάλιστα κάποια που δεν συγκαταλέγεται στις “κλασικές” ευρωπαϊκές γλώσσες που μαθαίναμε συνήθως, αποτελεί δεξιότητα που εμπλουτίζει το βιογραφικό μου».

«Είναι γλωσσομαθείς οι Ελληνες,με ενδιαφέρον και μεγάλη επιτυχία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών.Υπάρχουν σπουδαστές στο Διδασκαλείο που παρακολουθούν ταυτόχρονα τέσσερις ξένες γλώσσες» ανέφερε ο κ. Ιωάννης Κογκετσίδης , γραμματέας του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο οποίο παραδίδονται μαθήματα ξένων γλωσσών από το 1931. Εφέτος διδάσκονται 21 γλώσσες, ανάμεσα στις οποίες ιαπωνικά, κορεατικά, περσικά και αραβικά. Δημοφιλέστερη είναι τα ισπανικά. «Είναι σταθερά η πρώτη γλώσσα τα τελευταία επτά χρόνια, με δεύτερη τα αγγλικά και τρίτη τα ιταλικά» σύμφωνα με τον κ. Κογκετσίδη. Ακολουθούν τα γερμανικά, τα ιαπωνικά, τα αραβικά, τα κινεζικά και τα ρωσικά. Συνολικά εφέτος έχουν εγγραφεί στο Διδασκαλείο 3.220 σπουδαστές, αριθμός περίπου σταθερός τα τελευταία τρία χρόνια.

Η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των χωρών-μελών της ΕΕ όπου καταγράφονται τα υψηλότερα ποσοστά γλωσσομάθειας. Το 44,8% των Ελλήνων ηλικίας 25-64 ετών δηλώνει ότι μιλάει μια ξένη γλώσσα (35,7%, ο αντίστοιχος μέσος όρος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης), το 33,4% δήλωσε ότι δεν μιλάει καμία ξένη γλώσσα (36,2%, ο μέσος όρος στην ΕΕ) και το 21,9% δήλωσε ότι μιλάει δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες (28,1%, ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ). Από τα ίδια στοιχεία φαίνεται ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά μαθητών που διδάσκονται τουλάχιστον μια ξένη γλώσσα καταγράφονται στην Ελλάδα (92%), στην Ιταλία (74%) και στην Ιρλανδία (73%).

Στη χώρα μας, και σε πιλοτική εφαρμογή, λειτουργεί από τις αρχές του σχολικού έτους πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου σε 800 ολοήμερα σχολεία της χώρας, όπου, μεταξύ άλλων, παρέχεται η δυνατότητα διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, ήδη από την Α΄ τάξη του Δημοτικού καθώς και δεύτερης γλώσσας.

Εκ παραλλήλου με τις πιο δημοφιλείς γλώσσες οι Ελληνες επιδιώκουν να μάθουν γλώσσες-εργαλεία της δουλειάς τους. Η κυρία Αλεξία Μπούκα, καθηγήτρια σουηδικών σε ιδιωτικό φροντιστήριο, παρατηρεί εφέτος αύξηση του ενδιαφέροντος για τα σουηδικά. Η οικονομική κρίση περιορίζει τα έξοδα, μαζί με αυτά και τις δαπάνες για ξένες γλώσσες; «Πιστεύω ότι ακριβώς λόγω της κρίσης μαθαίνουν τη γλώσσα για να μπορέσουν να φύγουν για τη Σουηδία και να αναζητήσουν δουλειά εκεί». Στο φροντιστήριο φοιτούν συνολικά 30 σπουδαστές, όλοι ενήλικοι, και γνωρίζουν ήδη αγγλικά, αρκετοί και γερμανικά. «Οι περισσότεροι έχουν ηλικία μεταξύ 20-35 ετών. Μαθαίνουν τη γλώσσα για να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη Σουηδία. Πάρα πολλοί είναι οι γιατροί που προγραμματίζουν να κάνουν την ειδικότητά τους και να δουλέψουν στη Σουηδία διότι εκεί υπάρχει έλλειψη γιατρών».

ΙΝFΟ
Ανοιχτή συζήτηση με θέμα τους νέους και τις ξένες γλώσσες διοργανώνει η ΕUΝΙC Ελλάδας, το ελληνικό Τμήμα του Συνδέσμου Ινστιτούτων Ξένων Γλωσσών, στο Ινστιτούτο Γκαίτε στην Αθήνα (Ομήρου 14-16), την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου, στις 16.00-19.45. Η ιδέα προέκυψε κατά τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, που γιορτάζεται στην Ευρώπη κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου από το 2001.







Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=365303&dt=06/11/2010#ixzz14V9dUlac
 

galat

Member
Μηνύματα
851
Likes
2.126
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Στη χώρα μας, και σε πιλοτική εφαρμογή, λειτουργεί από τις αρχές του σχολικού έτους πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου σε 800 ολοήμερα σχολεία της χώρας, όπου, μεταξύ άλλων, παρέχεται η δυνατότητα διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, ήδη από την Α΄ τάξη του Δημοτικού καθώς και δεύτερης γλώσσας.
Δεν πιστεύω να υπάχει ούτε ένας Έλληνας/ίδα που να έχει μάθει μία έστω ξένη γλώσσα από τα μαθήματα του σχολείου. Ας είναι καλά τα παχυλά δίδακτρα που σκάνε οι γονείς στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα.
Η Ελλάδα είναι μάλλον η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα, που βρίθει από φροντιστήρια ξένων γλωσών, κάτι που είναι σχεδόν άγνωστο στις περισσότερες χώρες. Εκεί, σε αντίθεση με μας, μαθαίνουν ξένες γλώσσες στο σχολείο!!!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.543
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Αφου στο σχολειο εχουν το συστημα να μαθαινεις τη ξενη γλωσσα αναλογα με το τμημα της ελληνικης. Ειναι καποιος στην 1η Γυμνασιου ειτε ειναι προχωρημενος, ειτε ειναι πιο πισω θα μεινει στο ιδιο τμημα. Δεν δημιουργουνται τμηματα αναλογα με το επιπεδο γνωσης της ξενης γλωσσας (πραγμα που το ζητουν μετ' επιτασεως ολοι οι συλλογοι καθηγητων ξενων γλωσσων) αλλα βαση της ταξης που φοιτα ο καθε μαθητης. Επισης να πουμε κιολας οτι μια ταξη ξενης γλωσσας δεν πρεπει να ειναι πολυπληθης, και στα δημοσια σχολεια οι ταξεις των ξενων γλωσσων ειναι το ιδιο πολυπληθεις οσο οι ταξεις των κανονικων μαθηματων.
Η προσωπικη μου εμπειρια εχει ως εξης: Πηγαινα σε ιδιωτικο σχολειο και εκει εμαθα τα αγγλικα. Δεν χρειαστηκα ουτε ιδιαιτερα, ουτε φροντιστηρια για να παρω το lower του Cambridge. (Ως φοιτητρια αργοτερα πηρα και το Proficiency ως σπουδαστρια στο British Council). Αλλα στο σχολειο υπηρχαν ολιγομελεστερα τμηματα απο τις κανονικες ταξεις μας, και αναλογα με το επιπεδο που ειχαμε (υπηρχαν παιδια που ηδη ηξεραν αγγλικα οταν ξεκινουσε το προγραμμα) καταταχθηκαμε σε τμηματα και κατοπιν, αναλογα με τις επιδοσεις μας, μας ανεβαζαν η μας κατεβαζαν επιπεδο. Θυμαμαι μαλιστα οτι σε καποια φαση με ειχαν κατεβασει επιπεδο, γιατι τα ειχα φορτωσει στον κοκορα.
Ετσι οπως γινεται το πραγμα ακομη και σημερα, τα παιδια που εχουν ενα καποιο επιπεδο στη γλωσσα να βαριουνται και να διαταρασσουν τα υπολοιπα παιδια με συνεπεια οι καθηγητες των ξενων γλωσσων να τραβουν τον παθων τους τον ταραχο προκειμενου να μπορεσουν να εχουν μια καποια ισοροπια στο τμημα και να τραβουν το ενδιαφερον των παιδιων που ηδη γνωριζουν την ξενη γλωσσα και να μαθουν αυτο που επιτασσει το προγραμμα σπουδων στα υπολοιπα παιδια.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
"Do you have weather for a coffee??"
"Ah you have very nice leather miss"
(οξφορδιανά αγγλικά ελληνικών καμακιών)
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.492
Likes
8.049
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Η Ελλάδα είναι μάλλον η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα, που βρίθει από φροντιστήρια ξένων γλωσών, κάτι που είναι σχεδόν άγνωστο στις περισσότερες χώρες. Εκεί, σε αντίθεση με μας, μαθαίνουν ξένες γλώσσες στο σχολείο!!!
Γενικά βρίθει η χώρα μας από φροντιστήρια, ξένων γλωσσών και μη...
Και φαντάσου τα υψηλά ποσοστά ανεργίας στον κλάδο των καθηγητών ξένης γλώσσσας και όχι μόνο, αν δεν υπήρχαν τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα.
 

amantab

Member
Μηνύματα
133
Likes
47
Επόμενο Ταξίδι
Όπου γης και πατρίς...
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρος
Πολύ καλά τα λέει η Έρση!!!Και να συμπληρώσω ότι πολύ καλό και ωραίο να ξέρεις ξένες γλώσσες, αλλά στην Ελλάδα αυτό κυρίως οφείλεται στον πανικό τον γονέων να αποκτήσουν τα παιδιά τους εφόδια.Και δικαιολογημένα βέβαια, αλλά πως περιμένουμε από ένα παιδάκι 6-7 χρονών να μάθει κατά βάση σωστά ελληνικά όταν από αυτή ήδη την ηλικία το μήνυμα που παίρνει είναι ότι τα ελληνικά δεν θα του είναι τόσο χρήσιμα όσο κάποια άλλη γλώσσα..Βλέπουμε λοιπόν 25ρηδες που ξέρουν 3 γλώσσες και δεν ξέρουν βασικούς κανόνες σύνταξης ή ορθογραφίας στα Ελληνικά.
Αν είναι αστέρια δε επεκτείνουν το ταλέντο και στα αγγλικά..όπως υπέδειξε ο hydronetta:D
 

maska_29

Member
Μηνύματα
381
Likes
788
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Να δω το Σέλας...
Εφεση στις ξένες γλώσσες, είτε για να αποκτήσουν πλεονέκτημα στην απαιτητική αγορά εργασίας του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου είτε από χόμπι, παρουσιάζουν σταθερά οι Ελληνες.
Τελικά η τάση μας είναι η γλωσσομάθεια ή η συλλογή πτυχίων για βιογραφικό?
Για να μην παρεξηγηθώ, φυσικά και είμαι υπέρ του να γνωρίζει κάποιος μια ξένη γλώσσα αλλά από αυτό μέχρι να φτάσουμε στην παράνοια που συμβαίνει υπάρχει μεγάλη απόσταση...

Στη χώρα μας, λειτουργεί από τις αρχές του σχολικού έτους πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου σε 800 ολοήμερα σχολεία της χώρας, όπου, μεταξύ άλλων, παρέχεται η δυνατότητα διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, ήδη από την Α΄ τάξη του Δημοτικού καθώς και δεύτερης γλώσσας.
Γιατί πρέπει να διδάσκονται τα πρωτάκια Αγγλικά δεν μπορώ να το καταλάβω...
 

Bahari

Member
Μηνύματα
1.848
Likes
1.483
Και να συμπληρώσω ότι πολύ καλό και ωραίο να ξέρεις ξένες γλώσσες, αλλά στην Ελλάδα αυτό κυρίως οφείλεται στον πανικό τον γονέων να αποκτήσουν τα παιδιά τους εφόδια.
Τελικά η τάση μας είναι η γλωσσομάθεια ή η συλλογή πτυχίων για βιογραφικό?
Για να μην παρεξηγηθώ, φυσικά και είμαι υπέρ του να γνωρίζει κάποιος μια ξένη γλώσσα αλλά από αυτό μέχρι να φτάσουμε στην παράνοια που συμβαίνει υπάρχει μεγάλη απόσταση...
Αυτό ακριβώς συμβαίνει. Ελάχιστοι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται να μάθουν μια ξένη γλώσσα. Το πιο σημαντικό είναι αυτή η "συλλογή πτυχίων" που λέει η maska_29. Γνωρίζω πάρα πολλά παιδιά που στην κυριολεξία σκοτώνονται για να πάρουν μέχρι την Α' Λυκείου δυο-τρία πτυχία στις ξένες γλώσσες και όταν τους επισημαίνω ότι βασικό είναι μετά το πτυχίο να προσπαθούν με κάποιο τρόπο να διατηρήσουν ή και να βελτιώσουν αυτά που ήδη ξέρουν, η απάντηση που παίρνω είναι σχεδόν ομόφωνη: Το σημαντικό είναι να έχεις το πτυχίο και όχι να ξέρεις. Κανείς δεν θα ελέγξει τις γνώσεις σου (τουλάχιστον στο δημόσιο τομέα), αλλά φυσικά ένα πτυχίο ακόμα μετράει στον ΑΣΕΠ.

Γνωρίζω, δυστυχώς, πάρα πολλά νέα παιδιά που ενώ πήραν ένα πτυχίο πριν 2-3 ή περισσότερα χρόνια, αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να διαβάσουν ούτε το πιο απλό κείμενο στη γλώσσα στην οποία έχουν πτυχίο C2 (επίπεδο proficiency).
 

Bahari

Member
Μηνύματα
1.848
Likes
1.483
Δεν πιστεύω να υπάχει ούτε ένας Έλληνας/ίδα που να έχει μάθει μία έστω ξένη γλώσσα από τα μαθήματα του σχολείου.
Σωστά! Στο σχολείο όταν είχαμε μάθημα γαλλικών και μας ρωτούσαν οι συμμαθητές "τι μάθημα έχετε αυτήν την ώρα;", η απάντηση ήταν μία: "τώρα είναι η ώρα του παιδιού"!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.543
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Γιατί πρέπει να διδάσκονται τα πρωτάκια Αγγλικά δεν μπορώ να το καταλάβω...
Οσο πιο νωρις μαθαινεις μια ξενη γλωσσα τοσο καλυτερα τη μαθαινεις. Τα γερμανικα μου, για παραδειγμα, που τα ξεκινησα ως φοιτητρια ειναι πολυ μετρια, τα αγγλικα μου, που τα ξεκινησα τεταρτη δημοτικου, συμπαθητικα (βοηθα και το γεγονος οτι ειναι μια γλωσσα που ετσι και ανοιξω τηλεοραση θα την ακουω απο το πρωι ως το βραδι) και τα γαλλικα μου που τα αρχισα πριν παω σχολειο ειναι η γλωσσα την οποια αισθανομαι καλυτερα απο ολες. Εννοω οτι μπορω ευκολα να σκεφτομαι στα γαλλικα. Επισης μου εχει τυχει να ονειρευομαι και στα γαλλικα. (και χωρις υποτιτλους! :haha:)
Το ιδιο ισχυει για την κορη μου. Εξαιτιας της δικιας μου εμπειριας μετα γαλλικα, φροντισα να ξεκινησει τα αγγλικα απο πολυ νωρις πριν παει σχολειο. Τωρα πλεον οταν τυχει να βρεθει στην Αγγλια, οι Αγγλοι προσπαθουν να καταλαβουν απο ποια περιοχη της Αγγλιας ειναι η καταγεται και αδυνατουν να πιστεψουν οτι δεν ειναι native speaker.
Και για να μην παρεξηγηθω: το "μαθημα" της αγγλικης συνιστατο επι χρονια στο να παιζει η κορη μου με την αγγλιδα δασκαλα της και να κανoυν μαζι διαφορες χειροτεχνιες. (Ακομη ενας παραγοντας που αγνοουν τα ελληνικα σχολεια= ποσες χειροτεχνιες- οχι ζωγραφιες- φερνουν τα παιδια στο σπιτι τους;). Η προσπαθεια ηταν δηλαδη το παιδι να μαθει καταρχην τη φυσιολογικη προφορικη λειτουργια της γλωσσας. Το γραψιμο και το διαβασμα το αρχισε πολυ αργοτερα, προς το τελος του δημοτικου.
Και ναι στοιχισε αυτη η διαδικασια. Αλλα δεν λυπηθηκαμε ουτε πενταρα απο τα χρηματα που δωσαμε. Αξιζαν τον κοπο και με το παραπανω.
 

SkullFlower

Member
Μηνύματα
518
Likes
97
Επόμενο Ταξίδι
Barcelona- Perpignan
Ταξίδι-Όνειρο
Peru
Σωστά! Στο σχολείο όταν είχαμε μάθημα γαλλικών και μας ρωτούσαν οι συμμαθητές "τι μάθημα έχετε αυτήν την ώρα;", η απάντηση ήταν μία: "τώρα είναι η ώρα του παιδιού"!
όπως και σε πολλά άλλα μαθήματα...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.740
Μηνύματα
910.520
Μέλη
39.474
Νεότερο μέλος
Dio1985

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom