delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.196
“Εκουαδοράκι”, το “διαμαντάκι”
(Τουλκάν, Ιμπάρρα) Κίτο, Κουένκα, Γκουαγιακίλ, Μονταñίτα, Μάντα, Μπαΐα ντε Καράκες, Γκουαγιακίλ, Κίτο, Ιμπάρρα (πίσω στην Κολομβία). Αυτός είναι ο... χαρταετός (τραβώντας γραμμές σε έναν χάρτη από τη μία πόλη στην άλλη, με το Κίτο-Τουλκάν να είναι η ουρά) που... ζωγράφισα στο Εκουαδόρ, ο μήνας μου εκεί, ένας από τους πιο ξέγνοιαστους μήνες που έχω περάσει από τις αρχές του 2009, όταν, υπό συνθήκες που έχω αναφέρει σε άλλη ιστορία, βρέθηκα ξαφνικά άνεργος, κι ελεύθερος να ξοδέψω τα λεφτά μου και να περάσω τον χρόνο μου όπως διάολο ήθελα, δηλαδή ταξιδεύοντας, ταξιδεύοντας ασταμάτητα, εγωιστικά, άπληστα, και τώρα πλέον, πέντε χρόνια αργότερα, μάλλον καταχρηστικά... (μ' αρέσει που γράφω και “μάλλον”, ο ξεδιάντροπος)
Ρίχνοντας κανείς μια ματιά στον χάρτη της Νότιας Αμερικής, βλέπει ότι με εξαίρεση την Ουρουγουάη (την οποία ως “Αργεντινός στην καρδιά” δε θεωρώ ξεχωριστή χώρα, αλλά... επαρχία της Αργεντινής “μου”) και τις τρεις που είναι στριμωγμένες μεταξύ της Βενεζουέλας και της Βραζιλίας, το Εκουαδόρ είναι η μικρότερη χώρα. Αν ήταν ποδοσφαιριστής, θα ήταν ο πιο κοντούλης παίκτης της ομάδας, όμως...
Όμως θα είχε την ίδια με τον πιο πολυδιαφημισμένο επιθετικό της ομάδας δεινότητα στο σκοράρισμα, θα είχε την ίδια φαρμακερή σκαφτή πάσα στην πλάτη της άμυνας με το “δεκάρι-βεντέτα” της ομάδας, και το ίδιο χάρισμα με τον κεντρικό αμυντικό-αρχηγό της να “καθαρίζει φάσεις”, "εξαφανίζοντας" τον γκολτζή της αντίπαλης ομάδας. Με άλλα λόγια, θα τα... έκανε όλα, και θα συνέφερε, επιπλέον επειδή (σημαντική λεπτομέρεια), θα ήταν κι ο χαμηλότερα αμειβόμενος παίκτης του συλλόγου. Το όνειρο κάθε προπονητή (ΚΑΙ προέδρου).
Αυτή η “χωρούλα” (για τα δεδομένα της Νότιας Αμερικής, επαναλαμβάνω ότι αναφέρομαι στο μέγεθός της), έχει σχεδόν τα πάντα. Αμαζόνιο-Άνδεις-παράλια Ειρηνικού-Γκαλάπαγκος (στο... πακέτο “φύση”), αυτόχθονες-μεστίσος-μαύρους-μεταξύ τους συνδυασμούς (στο πακέτο “κόσμος”), την πιο γραφική-όμορφη (κατ' εμέ) αμερικάνικη Πρωτεύουσα από το... αυλάκι του Παναμά και κάτω (αν και πιο πάνω, μόνο την Αβάνα μπορώ προσωπικά να βάλω δίπλα της να μοιράζεται τον θρόνο), άλλες πόλεις που είναι (στην κατηγορία τους) μεταξύ των κορυφαίων δειγμάτων σε όλη τη Νότια Αμερική (Κουένκα σαν “πόλη μεσαίου μεγέθους με όμορφη αρχιτεκτονική και χαλαρή ατμόσφαιρα”, Οταβάλο σαν “πόλη-αγορά”, Μονταñίτα σαν “παραθαλάσσιο χίπικο βασίλειο”, Γκουαγιακίλ σαν “πολύχρωμο, πολύβουο, decadent λιμάνι”, Μπαΐα ντε Καράκες σαν “μία τρύπα και μισή, αλλά ιδανική για να αποσυρθεί κανείς αφού βγει στη σύνταξη”), κι όλα αυτά, σε... οικονομικό πακέτο, οικονομικό χρονικά (μια και οι αποστάσεις είναι μικρές, και καλύπτονται σύντομα), οικονομικό και... budget-ικά, μια και είναι σημαντικά πιο affordable από όλες -σχεδόν- τις υπόλοιπες χώρες της Νότιας Αμερικής. Μόνο αν αποφασίσεις να πας στα Γκαλάπαγκος “ματώνει” η τσέπη σου στο Εκουαδόρ.
Η Βραζιλία είναι τεράστια και “αλμυρούτσικη”, η Αργεντινή επίσης τεράστια κι έχει βαλθεί να γίνει ακόμα πιο “αλμυρή” κι από τη Βραζιλία, η Χιλή είναι ένα ατελείωτο “μακρινάρι” που επίσης “τσιμπάει” την τσέπη σου, κι επιπλέον προσφέρεται για λιγότερο “χάζι” κόσμου, μια και δεν έχει μαύρο πληθυσμό (όχι ότι έχει η Αργεντινή). Η Βολιβία είναι μία sweetheart και μισή, ο μήνας μου εκεί με βοήθησε ΤΟΣΟ πολύ ψυχολογικά, που τη σκέφτομαι και μου έρχεται να... αγκαλιάσω δέντρα και κολόνες της ΔΕΗ, όμως δεν έχει δίοδο στον ωκεανό (θέμα για το οποίο σχεδόν “αρπάχτηκα” με κατά τα άλλα πολύ ανοιχτόμυαλο Χιλιανό), ενώ κάθε φορά που ανέβαινα σε λεωφορείο, κανείς δεν μπορούσε με βεβαιότητα να μου πει τι ώρα πραγματικά θα φεύγαμε, τι ώρα θα άνοιγε ο μπλοκαρισμένος δρόμος, και τι ώρα θα φθάναμε στον προορισμό μας, μια και ακόμα κι αν το πρώτο μπλόκο από διαμαρτυρόμενους ντόπιους διαλυόταν, πάντα υπήρχε ένα μπλόκο έξω κι από τον προορισμό μας...
Το Περού (δέχομαι ότι) έχει χίλια καλά, αλλά κι εκεί οι αποστάσεις για να πεις ότι “γύρισες όλη τη χώρα” είναι ατελείωτες (όχι φυσικά ότι καλά και ντε πρέπει να γυρίσεις ΟΛΟΚΛΗΡΗ μία χώρα), η Κολομβία είναι σημαντικά ακριβότερη από το Εκουαδόρ κι οι... ψυχοβγαλτικές μετακινήσεις με λεωφορεία στους καταγέλαστους “αυτοκινητοδρόμους” τους (αν και διαβάζω ότι η κατάσταση βελτιώθηκε τα τρία τελευταία χρόνια) με κάνουν να ιδρώνω και μόνο που τις σκέφτομαι, ενώ η Βενεζουέλα μπορεί κι εκείνη να έχει χίλια-μύρια καλά, αλλά στον τομέα “ασφάλεια” είναι μία τεράστια μαύρη τρύπα, όπως θα σας πουν... έντεκα στους δέκα ντόπιους και επισκέπτες της. Το Καράκας είναι η μόνη πόλη στα μέχρι στιγμής ταξίδια μου στην οποία από τη δύση του ήλιου και μετά, περπατώντας στον ξενώνα μου από τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό, περπατούσα πάνω στη διπλή γραμμή στη μέση του δρόμου, κι όχι σε ένα από τα δύο πεζοδρόμια, στα οποία έβλεπες μόνο... “ύποπτες” φιγούρες. Όταν δε, με επέστρεφαν στον ξενώνα οι Ελληνοβενεσολάνοι που γνώρισα εκεί, επέμεναν να με αφήσουν στην πόρτα του ξενώνα, κι όχι στην πλησιέστερη γωνία, έστω κι αν αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να κάνουν έναν τεράστιο κύκλο σε μονόδρομους. No further comment...
Όσο για τις δύο “ουάες”, την Ουρουγουάη και την Παραγουάη, επαναλαμβάνω, η Ουρουγουάη δεν είναι χώρα, αλλά μία αξιοζήλευτα λειτουργούσα επαρχία του λατρεμένου μου μπουρδελοκράτους που λέγεται Αργεντινή, ενώ η Παραγουάη (στην οποία έχω περάσει λιγότερο χρόνο από οπουδήποτε αλλού στη Νότια Αμερική) έχει μπόλικο... ταξιδιωτικό “ψωμί” αν ξύσεις την επιφάνεια, όμως, όπως και η Βολιβία, στερείται πρόσβασης στη θάλασσα, δεν έχει ΜΙΑ πόρνη παραλία, κάτι που από μόνο του αφαιρεί πόντους στη βαθμολογία που βάζω σε κάθε χώρα, ή μάλλον που θα έβαζα αν έκανα μία σχετική λίστα, όπως κάποιος συγκεκριμένος τραβελστορίτης που έχω στο μυαλό μου, ο καλύτερος γραφιάς ιστοριών σε αυτό το σάιτ, και last but most definitely not least, ορκισμένος θαυμαστής και promoter του Περού(...).
Μπορώ σχεδόν να... ακούσω (αυτό μου λείπει για να έρθει να δέσει το γλυκό, να αρχίσω να... “ακούω φωνές”) τον ίδιο φίλο που μόλις ανέφερα, να λέει “σαν το Περού, πουθενά”. Έχω κατά νου δύο τουλάχιστον φίλους που πίνουν νερό στο όνομα της Κολομβίας, και δε τη βάζουν δεύτερη να βλέπει την πλάτη καμίας άλλης χώρας. Φαντάζομαι πολλούς να είναι έτοιμους να βάλουν το χέρι τους στη φωτιά ότι ο “απόλυτος ταξιδιωτικός προορισμός” στη Νότια Αμερική δεν μπορεί να είναι άλλη χώρα από τη “μια κατηγορία μόνη της” Βραζιλία. Ναι μεν, αλλά...
Ναι, η “Βραζιλιάρα” δεν μπορεί να συγκριθεί με το “Εκουαδοράκι”, το διαμάντι-χώρα που λέγεται Κολομβία γυαλίζει περισσότερο από το διαμαντάκι-χώρα στα νοτιοδυτικά της, το Περού μπορεί να είναι ο τοπ προορισμός που παρουσιάζεται να είναι από ένθερμους λάτρες του (προσωπικά δεν έχω γνώμη, αν και έχω περάσει έναν μήνα εκεί. Στο επόμενο κείμενο θα εξηγήσω γιατί... προτιμώ να μην έχω ακόμα γνώμη για μία χώρα στην οποία πέρασα τέσσερις εβδομάδες), όμως επιμένω ότι με βάση το μέγεθός του, το Εκουαδόρ είτε βάζει τα γυαλιά σε άλλες χώρες, είτε απλά δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από εκείνες.
Καταλήγοντας εκεί που έκλεισα και το χθεσινό κείμενο, επιμένω στο πόσο “ξέγνοιαστα” ταξιδεύεις στο Εκουαδόρ. Σε έναν μήνα, πήρα μόλις δύο βραδινά λεωφορεία, τα οποία σε άλλες χώρες της... γειτονιάς αποτελούν κανόνα, και όχι εξαίρεση. Επιπλέον, οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία ήταν από τις πιο value for money που έχω κάνει στη Νότια Αμερική. Στον τομέα “διαμονή”, για δικό μου δωμάτιο στο Εκουαδόρ έδινα λιγότερα απ' ότι για κρεβάτι σε κοιτώνα στην Κολομβία, ενώ στο δικό μου... ποδοσφαιροδιεστραμμένο μυαλό, “κάθισε πολύ καλά” το ότι στο Εκουαδόρ έδινα λιγότερα χρήματα για να δω αγώνα του Λιμπερταδόρες (του Τσάμπιονς Λιγκ της Νότιας Αμερικής), από εκείνα που έδινα στην Κολομβία για να βλέπω αγώνες του πρωταθλήματός τους. Στο Εκουαδόρ έδινα 6-7 ευρώ για να δω το... Τσέλσι-Μπαρσελόνα της ηπείρου, και στην Κολομβία έδινα περισσότερα για να δω το τοπικό... Παναιτωλικός-Λεβαδειακός. Μεγάλη υπόθεση το να είσαι σε μία χώρα και να αισθάνεσαι ότι αν και με περιορισμένο μπάτζετ, ΔΕ χρειάζεται να ανησυχείς για το τι θα φας, πού θα μείνεις, πώς θα μετακινηθείς, πώς θα διασκεδάσεις... Ξεγνοιασιά...
Ακόμα και στον τομέα “ασφάλεια”, προσωπικά το Εκουαδόρ το βρήκα παράδειγμα προς μίμηση (για τα δεδομένα της Νότιας Αμερικής), παρά τις ιστορίες που είχα ακούσει -κυρίως- για το Κίτο, παρά την... “ύποπτη” ατμόσφαιρα σε κομμάτια του Γκουαγιακίλ, ακόμα και στο κέντρο, ακόμα και μέρα-μεσημέρι. Συγκρίνοντας το Εκουαδόρ με άλλες χώρες της Νότιας Αμερικής, στον τομέα “ασφάλεια” η παραμονή μου εκεί ήταν... “βόλτα στο πάρκο”. Μία ακόμη πηγή άντλησης ξεγνοιασιάς, ένας ακόμη λόγος που με κάνει να λέω ότι στο... Εκουαδοράκι “ταξιδεύεις πιο ξέγνοιαστα από οπουδήποτε αλλού στη Νότια Αμερική”. Κάθε λογής ενστάσεις, αντιρρήσεις, καλοδεχούμενες και απόλυτα σεβαστές.
Συνεχίζοντας νοερά τη φορά με την οποία θα ταξιδέψω από αρχές Φεβρουαρίου μέχρι τέλη Μαΐου, το επόμενο κείμενο θα το αφιερώσω στο “control+A, delete, διαγράφω τον φάκελο των αναμνήσεων του 2012 και ανοίγω νέο φάκελο”, Περού.
(Τουλκάν, Ιμπάρρα) Κίτο, Κουένκα, Γκουαγιακίλ, Μονταñίτα, Μάντα, Μπαΐα ντε Καράκες, Γκουαγιακίλ, Κίτο, Ιμπάρρα (πίσω στην Κολομβία). Αυτός είναι ο... χαρταετός (τραβώντας γραμμές σε έναν χάρτη από τη μία πόλη στην άλλη, με το Κίτο-Τουλκάν να είναι η ουρά) που... ζωγράφισα στο Εκουαδόρ, ο μήνας μου εκεί, ένας από τους πιο ξέγνοιαστους μήνες που έχω περάσει από τις αρχές του 2009, όταν, υπό συνθήκες που έχω αναφέρει σε άλλη ιστορία, βρέθηκα ξαφνικά άνεργος, κι ελεύθερος να ξοδέψω τα λεφτά μου και να περάσω τον χρόνο μου όπως διάολο ήθελα, δηλαδή ταξιδεύοντας, ταξιδεύοντας ασταμάτητα, εγωιστικά, άπληστα, και τώρα πλέον, πέντε χρόνια αργότερα, μάλλον καταχρηστικά... (μ' αρέσει που γράφω και “μάλλον”, ο ξεδιάντροπος)
Ρίχνοντας κανείς μια ματιά στον χάρτη της Νότιας Αμερικής, βλέπει ότι με εξαίρεση την Ουρουγουάη (την οποία ως “Αργεντινός στην καρδιά” δε θεωρώ ξεχωριστή χώρα, αλλά... επαρχία της Αργεντινής “μου”) και τις τρεις που είναι στριμωγμένες μεταξύ της Βενεζουέλας και της Βραζιλίας, το Εκουαδόρ είναι η μικρότερη χώρα. Αν ήταν ποδοσφαιριστής, θα ήταν ο πιο κοντούλης παίκτης της ομάδας, όμως...
Όμως θα είχε την ίδια με τον πιο πολυδιαφημισμένο επιθετικό της ομάδας δεινότητα στο σκοράρισμα, θα είχε την ίδια φαρμακερή σκαφτή πάσα στην πλάτη της άμυνας με το “δεκάρι-βεντέτα” της ομάδας, και το ίδιο χάρισμα με τον κεντρικό αμυντικό-αρχηγό της να “καθαρίζει φάσεις”, "εξαφανίζοντας" τον γκολτζή της αντίπαλης ομάδας. Με άλλα λόγια, θα τα... έκανε όλα, και θα συνέφερε, επιπλέον επειδή (σημαντική λεπτομέρεια), θα ήταν κι ο χαμηλότερα αμειβόμενος παίκτης του συλλόγου. Το όνειρο κάθε προπονητή (ΚΑΙ προέδρου).
Αυτή η “χωρούλα” (για τα δεδομένα της Νότιας Αμερικής, επαναλαμβάνω ότι αναφέρομαι στο μέγεθός της), έχει σχεδόν τα πάντα. Αμαζόνιο-Άνδεις-παράλια Ειρηνικού-Γκαλάπαγκος (στο... πακέτο “φύση”), αυτόχθονες-μεστίσος-μαύρους-μεταξύ τους συνδυασμούς (στο πακέτο “κόσμος”), την πιο γραφική-όμορφη (κατ' εμέ) αμερικάνικη Πρωτεύουσα από το... αυλάκι του Παναμά και κάτω (αν και πιο πάνω, μόνο την Αβάνα μπορώ προσωπικά να βάλω δίπλα της να μοιράζεται τον θρόνο), άλλες πόλεις που είναι (στην κατηγορία τους) μεταξύ των κορυφαίων δειγμάτων σε όλη τη Νότια Αμερική (Κουένκα σαν “πόλη μεσαίου μεγέθους με όμορφη αρχιτεκτονική και χαλαρή ατμόσφαιρα”, Οταβάλο σαν “πόλη-αγορά”, Μονταñίτα σαν “παραθαλάσσιο χίπικο βασίλειο”, Γκουαγιακίλ σαν “πολύχρωμο, πολύβουο, decadent λιμάνι”, Μπαΐα ντε Καράκες σαν “μία τρύπα και μισή, αλλά ιδανική για να αποσυρθεί κανείς αφού βγει στη σύνταξη”), κι όλα αυτά, σε... οικονομικό πακέτο, οικονομικό χρονικά (μια και οι αποστάσεις είναι μικρές, και καλύπτονται σύντομα), οικονομικό και... budget-ικά, μια και είναι σημαντικά πιο affordable από όλες -σχεδόν- τις υπόλοιπες χώρες της Νότιας Αμερικής. Μόνο αν αποφασίσεις να πας στα Γκαλάπαγκος “ματώνει” η τσέπη σου στο Εκουαδόρ.
Η Βραζιλία είναι τεράστια και “αλμυρούτσικη”, η Αργεντινή επίσης τεράστια κι έχει βαλθεί να γίνει ακόμα πιο “αλμυρή” κι από τη Βραζιλία, η Χιλή είναι ένα ατελείωτο “μακρινάρι” που επίσης “τσιμπάει” την τσέπη σου, κι επιπλέον προσφέρεται για λιγότερο “χάζι” κόσμου, μια και δεν έχει μαύρο πληθυσμό (όχι ότι έχει η Αργεντινή). Η Βολιβία είναι μία sweetheart και μισή, ο μήνας μου εκεί με βοήθησε ΤΟΣΟ πολύ ψυχολογικά, που τη σκέφτομαι και μου έρχεται να... αγκαλιάσω δέντρα και κολόνες της ΔΕΗ, όμως δεν έχει δίοδο στον ωκεανό (θέμα για το οποίο σχεδόν “αρπάχτηκα” με κατά τα άλλα πολύ ανοιχτόμυαλο Χιλιανό), ενώ κάθε φορά που ανέβαινα σε λεωφορείο, κανείς δεν μπορούσε με βεβαιότητα να μου πει τι ώρα πραγματικά θα φεύγαμε, τι ώρα θα άνοιγε ο μπλοκαρισμένος δρόμος, και τι ώρα θα φθάναμε στον προορισμό μας, μια και ακόμα κι αν το πρώτο μπλόκο από διαμαρτυρόμενους ντόπιους διαλυόταν, πάντα υπήρχε ένα μπλόκο έξω κι από τον προορισμό μας...
Το Περού (δέχομαι ότι) έχει χίλια καλά, αλλά κι εκεί οι αποστάσεις για να πεις ότι “γύρισες όλη τη χώρα” είναι ατελείωτες (όχι φυσικά ότι καλά και ντε πρέπει να γυρίσεις ΟΛΟΚΛΗΡΗ μία χώρα), η Κολομβία είναι σημαντικά ακριβότερη από το Εκουαδόρ κι οι... ψυχοβγαλτικές μετακινήσεις με λεωφορεία στους καταγέλαστους “αυτοκινητοδρόμους” τους (αν και διαβάζω ότι η κατάσταση βελτιώθηκε τα τρία τελευταία χρόνια) με κάνουν να ιδρώνω και μόνο που τις σκέφτομαι, ενώ η Βενεζουέλα μπορεί κι εκείνη να έχει χίλια-μύρια καλά, αλλά στον τομέα “ασφάλεια” είναι μία τεράστια μαύρη τρύπα, όπως θα σας πουν... έντεκα στους δέκα ντόπιους και επισκέπτες της. Το Καράκας είναι η μόνη πόλη στα μέχρι στιγμής ταξίδια μου στην οποία από τη δύση του ήλιου και μετά, περπατώντας στον ξενώνα μου από τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό, περπατούσα πάνω στη διπλή γραμμή στη μέση του δρόμου, κι όχι σε ένα από τα δύο πεζοδρόμια, στα οποία έβλεπες μόνο... “ύποπτες” φιγούρες. Όταν δε, με επέστρεφαν στον ξενώνα οι Ελληνοβενεσολάνοι που γνώρισα εκεί, επέμεναν να με αφήσουν στην πόρτα του ξενώνα, κι όχι στην πλησιέστερη γωνία, έστω κι αν αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να κάνουν έναν τεράστιο κύκλο σε μονόδρομους. No further comment...
Όσο για τις δύο “ουάες”, την Ουρουγουάη και την Παραγουάη, επαναλαμβάνω, η Ουρουγουάη δεν είναι χώρα, αλλά μία αξιοζήλευτα λειτουργούσα επαρχία του λατρεμένου μου μπουρδελοκράτους που λέγεται Αργεντινή, ενώ η Παραγουάη (στην οποία έχω περάσει λιγότερο χρόνο από οπουδήποτε αλλού στη Νότια Αμερική) έχει μπόλικο... ταξιδιωτικό “ψωμί” αν ξύσεις την επιφάνεια, όμως, όπως και η Βολιβία, στερείται πρόσβασης στη θάλασσα, δεν έχει ΜΙΑ πόρνη παραλία, κάτι που από μόνο του αφαιρεί πόντους στη βαθμολογία που βάζω σε κάθε χώρα, ή μάλλον που θα έβαζα αν έκανα μία σχετική λίστα, όπως κάποιος συγκεκριμένος τραβελστορίτης που έχω στο μυαλό μου, ο καλύτερος γραφιάς ιστοριών σε αυτό το σάιτ, και last but most definitely not least, ορκισμένος θαυμαστής και promoter του Περού(...).
Μπορώ σχεδόν να... ακούσω (αυτό μου λείπει για να έρθει να δέσει το γλυκό, να αρχίσω να... “ακούω φωνές”) τον ίδιο φίλο που μόλις ανέφερα, να λέει “σαν το Περού, πουθενά”. Έχω κατά νου δύο τουλάχιστον φίλους που πίνουν νερό στο όνομα της Κολομβίας, και δε τη βάζουν δεύτερη να βλέπει την πλάτη καμίας άλλης χώρας. Φαντάζομαι πολλούς να είναι έτοιμους να βάλουν το χέρι τους στη φωτιά ότι ο “απόλυτος ταξιδιωτικός προορισμός” στη Νότια Αμερική δεν μπορεί να είναι άλλη χώρα από τη “μια κατηγορία μόνη της” Βραζιλία. Ναι μεν, αλλά...
Ναι, η “Βραζιλιάρα” δεν μπορεί να συγκριθεί με το “Εκουαδοράκι”, το διαμάντι-χώρα που λέγεται Κολομβία γυαλίζει περισσότερο από το διαμαντάκι-χώρα στα νοτιοδυτικά της, το Περού μπορεί να είναι ο τοπ προορισμός που παρουσιάζεται να είναι από ένθερμους λάτρες του (προσωπικά δεν έχω γνώμη, αν και έχω περάσει έναν μήνα εκεί. Στο επόμενο κείμενο θα εξηγήσω γιατί... προτιμώ να μην έχω ακόμα γνώμη για μία χώρα στην οποία πέρασα τέσσερις εβδομάδες), όμως επιμένω ότι με βάση το μέγεθός του, το Εκουαδόρ είτε βάζει τα γυαλιά σε άλλες χώρες, είτε απλά δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από εκείνες.
Καταλήγοντας εκεί που έκλεισα και το χθεσινό κείμενο, επιμένω στο πόσο “ξέγνοιαστα” ταξιδεύεις στο Εκουαδόρ. Σε έναν μήνα, πήρα μόλις δύο βραδινά λεωφορεία, τα οποία σε άλλες χώρες της... γειτονιάς αποτελούν κανόνα, και όχι εξαίρεση. Επιπλέον, οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία ήταν από τις πιο value for money που έχω κάνει στη Νότια Αμερική. Στον τομέα “διαμονή”, για δικό μου δωμάτιο στο Εκουαδόρ έδινα λιγότερα απ' ότι για κρεβάτι σε κοιτώνα στην Κολομβία, ενώ στο δικό μου... ποδοσφαιροδιεστραμμένο μυαλό, “κάθισε πολύ καλά” το ότι στο Εκουαδόρ έδινα λιγότερα χρήματα για να δω αγώνα του Λιμπερταδόρες (του Τσάμπιονς Λιγκ της Νότιας Αμερικής), από εκείνα που έδινα στην Κολομβία για να βλέπω αγώνες του πρωταθλήματός τους. Στο Εκουαδόρ έδινα 6-7 ευρώ για να δω το... Τσέλσι-Μπαρσελόνα της ηπείρου, και στην Κολομβία έδινα περισσότερα για να δω το τοπικό... Παναιτωλικός-Λεβαδειακός. Μεγάλη υπόθεση το να είσαι σε μία χώρα και να αισθάνεσαι ότι αν και με περιορισμένο μπάτζετ, ΔΕ χρειάζεται να ανησυχείς για το τι θα φας, πού θα μείνεις, πώς θα μετακινηθείς, πώς θα διασκεδάσεις... Ξεγνοιασιά...
Ακόμα και στον τομέα “ασφάλεια”, προσωπικά το Εκουαδόρ το βρήκα παράδειγμα προς μίμηση (για τα δεδομένα της Νότιας Αμερικής), παρά τις ιστορίες που είχα ακούσει -κυρίως- για το Κίτο, παρά την... “ύποπτη” ατμόσφαιρα σε κομμάτια του Γκουαγιακίλ, ακόμα και στο κέντρο, ακόμα και μέρα-μεσημέρι. Συγκρίνοντας το Εκουαδόρ με άλλες χώρες της Νότιας Αμερικής, στον τομέα “ασφάλεια” η παραμονή μου εκεί ήταν... “βόλτα στο πάρκο”. Μία ακόμη πηγή άντλησης ξεγνοιασιάς, ένας ακόμη λόγος που με κάνει να λέω ότι στο... Εκουαδοράκι “ταξιδεύεις πιο ξέγνοιαστα από οπουδήποτε αλλού στη Νότια Αμερική”. Κάθε λογής ενστάσεις, αντιρρήσεις, καλοδεχούμενες και απόλυτα σεβαστές.
Συνεχίζοντας νοερά τη φορά με την οποία θα ταξιδέψω από αρχές Φεβρουαρίου μέχρι τέλη Μαΐου, το επόμενο κείμενο θα το αφιερώσω στο “control+A, delete, διαγράφω τον φάκελο των αναμνήσεων του 2012 και ανοίγω νέο φάκελο”, Περού.
Last edited: