romantic woman
Member
- Μηνύματα
- 2.521
- Likes
- 3.323
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΙΑΠΩΝΙΑ
Χθές και σήμερα είδα τα "NΥMPHOMANIAC 1 και 2...(που μου λείπανε από τη λίστα μου των ταινιών του Τριερ..)Θα την ψάξω αν κ δύσκολο να μου έχει ξεφύγει είμαι μανιακ με τις γαλλικές και ιταλικές.
Επίσης υπάρχει κανείς αρκετά βαρεμενος σαν εμένα που να έχει δει θρίλερ παράξενων σκηνοθετών τύπου Λαρς Φον Τρίερ? Το Δαμαζοντας τα κύματα, Dogville και το Αντίχριστος αν έχετε γερό στομάχι. Με τα θρίλερ έχω πολύ καλή σχέση αλλά ομολογώ ότι στο τελευταίο γονάτισα από.την σκληρότητα των σκηνων
Συνολικά 4 ώρες(απ ότι διαβασα κομμένες οι ταινίες ..η αυθεντική συνολική ταινία είναι 5,μιση ώρες αλλα΄δεν ξέρω κατά πόσο είχε παιχτεί στους ελληνικούς κινηματογράφους η πραγματική ιστορία ..)
Δεν μπορείς να πείς καλή η κακή ταινία μου αρέσει δεν μου αρέσει(όπως και γενικά για τις ταινίες του Τρίερ)αλλά σίγουρα αρκετά ενδιαφέρουσες που προσφέρουν ¨"τροφή"για σκέψη και συζήτηση..
Στο επίκεντρο και πάλι η γυναικεία φύση,η γυναίκα σαν θύτης αλλά και θύμα ταυτόχρονα.
Η Τζό μια΄γυναίκα στην ώριμη πλέον ηλικία χτυπημένη και παρατημένη σε κάτι άθλια σοκκάκια περιμαζεύεται από έναν φιλησυχο ...ανέραστο 70άρη ο οποίος εν είδει ψυχαναλυτή ακούει την ιστορία της Τζό η οποία από πολύ νωρίς εκδηλώνει αυτή την εξάρτηση της απο το σέξ ,,
πολύ σέξ επί σκηνής σκηνές άκρως τολμηρές έως και χυδαίες(όλες γυρίστηκαν όχι από τους ηθοποιούς αλλα΄από επαγγελματίες πορνοστάρ)και ο λόγος επίσης απροκάλυπτος -βρώμικος...
παρ όλα αυτά ο Τρίερ καταφέρνει και δεν κάνει πορνοταινία αλλά με την ευφυή μοναδική του ικανότητα σε κάνει να βλέπεις πέρα απ αυτό..κάτω από την επιφάνεια,στα κίνητρα ,στα καταπιεσμένα συναισθήματα,στις απωθημένες ανάγκες,στη μοναξιά των ανθρώπων,στην πάλη μεταξύ καλού και κακού εαυτού που πολλές φορές μας συμβαίνει..
Η Τζό αποφεύγει την αγάπη (που την θεωρεί ανεξέλεγκτη)και καταφεύγει στο εφήμερο,ζωώδες και χωρίς μέτρο σεξ όπου έχει τον έλεγχο και την κυριαρχία παίζοντας όμως έτσι με τη φωτιά ...
και όταν η αγάπη την πλησιάσει και της δίνεται η ευκαρία να σωθεί..,
την φοβίζει τόσο πολύ που αρχίζει και "χάνεται"και χάνει και το μοναδική της όπλο που είχε μέχρι τότε την απόλαυση και την δύναμη που ασκούσε μέσω του σέξ...!οπότε παλινδρομεί και πάλι στο γνωριμο μοτίβο των εφήμερων απολαύσεων με πιό ακραίους τρόπους αυτή τη φορά και καταστρέφοντας ό,τι καλό της είχε προκύψει.
Θύτης και θύμα λοιπόν των περιστάσεων φτάνει κάπου στη μεσήλικη της ζωή νάρθει αντιμέτωπη με μιά κατάσταση που δεν περίμενε...(τυχαίο συμπτωματικό γεγονός)η οποία της έβγαλε συναισθήματα που επίσης δεν περίμενε να της προκύψουν...μιά περίπλοκη συναισθηματική κατάσταση αποτέλεσμα της οποίας ήταν να βρεθεί ταπεινωμένη και κακοποιημένη στο δρόμο..
Εκεί την περιμαζεύει ο αθώος γηραλέος Στέλιγκμαν(ο μόνος άνθρωπος που θα μπορούσε να την δεί ουδέτερα λόγω της αθωότητας και απειρίας του..)που την ακουει υπομονετικά σε μιά κατάθεση ψυχής...
Το φινάλε πολύ καλό αν και ολίγον προβλέψιμο..
Στον αντίποδα και για να ξαναθυμηθώ είδα την παλιά ταινία του (1995)
ΔΑΜΑΖΟΝΤΑς ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ!!!
όπου πρωταγωνιστούσε επίσης ο Stelan Starsgard (o γηραιός Στελιγκμαν του Νυμφομάνιακ)κατά 17 χρόνια περίπου νεότερος.
Εξαιρετική ταινία!
βατή,πολύ δυνατή,πολύ συγκινητική ταινία,τελείως άλλου ύφους.
Εδώ έχουμε πάλι στο επίκεντρο μιά γυναίκα μιά απλή όμως χωριατοπούλα αγαθή,αθώα,ψυχικά ευάλωτη εν δυνάμει και όπως εξελίσσεται στην ταινία ψυχικά διαταραγμένη...
Εδώ έχουμε την μοναξιά της ηρωίδας και την εξάρτηση της από την αγάπη,αυτήν κυνηγά αυτήν θέλει και την βρίσκει στο πρόσωπο του Γιάν ...και όταν ο Γιάν μένει παραπληγικός εξ αιτίας ενός ατυχήματος ειναι σε θέση να κάνει τα πάντα για να τον σώσει και να τον επαναφέρει στην ζωή...
Σημαντικό αρνητικό ρόλο στη ζωή της παίζει η εκκλησία με τα σκληρά απάνθρωπα πρέπει και τους κανόνες που της ποτίζουν το μυαλό οπότε η αγαθή ηρωίδα χάνει τον εαυτό της βρισκόμενη στη μέση αφ ενός μεν των κανόνων της θρησκόληπτης κοινωνίας μεσα στην οποία ζεί και αφ ετέρου των περίεργων"αιτημάτων"που της θέτει ο ανήμπορος σύζυγος...
Με την εξαιρετική του πάλι μαεστρία ο Τρίερ διαχωρίζει την πίστη και την δύναμη της αληθινής πίστης από την "εκκλησία"και την υποκρισία των κανόνων που την διέπουν .
Η ηρωίδα στο βωμό της άνευ όρων αγάπης της για τον σύζυγο χάνει κάπου και την λογική της..παραπαίει μεταξύ λογικής και ψύχωσης...αυτοκαταστρέφεται...η αγνή της όμως πίστη στο θεό σώζει τον άντρα της ...
Last edited: