• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Γαλλία Κάστρα του Λίγηρα, σαν παραμύθι....

marilena

New Member
Μηνύματα
3
Likes
17
Επόμενο Ταξίδι
no plans
Ταξίδι-Όνειρο
Ν.ΑΦΡΙΚΗ

Αφορμή στάθηκαν δύο εισιτήρια για Παρίσι κλεισμένα μήνες πριν και μια διάθεση κάπως μελαγχολική και απροσδιόριστη με έκανε μερικές μέρες πριν την αναχώρηση, να αναζητώ εναλλακτική της γαλλικής πρωτεύουσας. Κάτι κοντινό αλλά εξίσου μαγευτικό. Πλάνη. Ταξίδεψα τόσο μακριά όσο από τις υπόγειες κουζίνες των παλατιών στις περιπέτειες του Ντ’ Αρτανιάν και από την καταπράσινη κοιλάδα του Λίγηρα στα άδυτα της αδελφότητας των Λύκων. Via Touronsiensis, λοιπόν την οποία αν και επέλεξα από ένστικτο, έμαθα αργότερα ότι επρόκειτο για γνωστή διαδρομή πιστών του Αγίου Ιακώβου στον δρόμο τους προς την Ισπανία για προσκύνημα.
Πρέπει να τονίσω ότι η επιλογή του αεροδρομίου Σ.ντε Γκώλ απεδείχθη μέγα λάθος μιας και έπρεπε να διασχίσουμε όλο το Παρίσι προκειμένου να ακολουθήσουμε τον αυτοκινητόδρομο προς την κατεύθυνσή μας. Αλλά όπως είπαμε ήδη τα σχέδια αρχικά ήταν για Παρίσι. Πρώτος προορισμός η ιστορική πόλη Tour και διαμονή μας το Manoir de Clairbois. Η επιτομή του αριστοκρατικού αρχοντικού, απόλυτα ρομαντικό, φιλόξενο και ένα ζευγάρι ηλικιωμένων για οικοδεσπότες που έμειναν στην καρδιά μας.
Διακόπτοντας την αφήγησή μου, πρέπει να πω ότι η επιλογή των σημείων διαμονής έγινε από το internet τυχαία και με βάσει φωτογραφίες και περιγραφές (σχετικό link Untitled Document) όπου αρκεί τις περισσότερες φορές μια επιβεβαίωση κράτησης χωρίς καν προκαταβολή.
Η ίδια η Tour διατηρεί ακόμα το μεσαιωνικό της στυλ χτισμένη σε τρία μέρη αριστερά δεξιά και σε ένα μικρό νησάκι μέσα στον Λίγηρα, είναι πια μια σύγχρονη πόλη και σε καμία περίπτωση δεν αξίζει περισσότερο από ένα πρωινό. Αποτελεί όμως ορμητήριο για όλα τα γύρω κάστρα. Θα αναφέρω ενδεικτικά τα παρακάτω: Chambord (το πιο επιβλητικό και μεγαλόπρεπο), Chenonceau (για τις γυναικείες δολοπλοκίες στην ιστορία του, λέγεται ότι το χάρισε ο βασιλιάς στην ερωμένη του και μετά το θάνατό του το διεκδίκησε η νόμιμη γυναίκα του, η Αικατερίνη των Μεδίκων), το Chaumont (παραμυθένιο), το Villandry (οι ομορφότεροι κήποι μετά τις Βερσαλλίες ), το Azay Le Rideau (απλά και μόνο για το σκηνικό του Βαλμόν). Δύο απαραίτητες στάσεις πρέπει να γίνουν στην Amboise και στην Blois. Ειδικά στην δεύτερη προτείνεται η ώρα του σούρουπου όπου η φωτισμένη γέφυρα συμπληρώνει την μαγεία του τοπίου. Για απίθανο φαγητό στην Blois συστήνω ανεπιφύλακτα το “les Baguettes rouges”. Η επιστροφή το βράδυ ήταν επεισοδιακή. Όσο μαγευτικός και αν είναι ο λίγηρας την ημέρα , το βράδυ δεν φαίνεται και τόσο φιλόξενος. Καταρχήν δεν κυκλοφορεί κανείς. Μόνο οι ήχοι του δάσους. Μέχρι ελαφάκι είδαμε στο δρόμο, μικρό, ελεύθερο, θαμπωμένο από τους προβολείς του αυτοκινήτου να μας κοιτάει στα μάτια, μια εικόνα που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Η σκέψη και μόνο ότι κυκλοφορούν στον δρόμο ελάφια περιορίζει την ταχύτητα στα 40-50. Την επόμενη μέρα με ενδιάμεση στάση στο μεσαιωνικό Chinon (ενδείκνυται για μεσημεριανό σε κάποια κάβα γευσιγνωσίας ειδικά αν βρέχει καταρρακτωδώς) κατευθυνθήκαμε προς το Saumur, μια πόλη γνωστή για δύο κυρίως λόγους: τα κρασιά της και τα άλογα. Είναι και αυτή χτισμένη κυριολεκτικά μέσα στο λίγηρα (έχει και αυτή νησάκι) με μια μοναδική γέφυρα να σε βάζει στην πόλη και στον κόσμο της. Στο Saumur φάγαμε στο Le pot du Lapin και ένα κόκκινο champigny συμπλήρωσε το τέλειο βράδυ μας. Πρέπει να πώ ότι το φαγητό στην Γαλλία είναι υπέροχο. Ακόμα και τις φορές που δεν θέλω να βλέπω τι βάζω στο στόμα μου, η γεύση με αποζημιώνει. Το βράδυ διανυκτερεύσαμε σε έναν αυθεντικό πύργο αυτή τη φορά με τον ίδιο τον κόμη να μας υποδέχεται. Chateau de Salvert. Η αλήθεια είναι ότι ο πύργος μας μια ανακαίνιση την χρειαζόταν αλλά το θεωρήσαμε λεπτομέρεια μπροστά στην ανατριχίλα που μας δημιουργούσαν οι ξύλινες σκάλες με τα οικόσημα, οι ταπετσαρίες του 15ου αιώνα αλλά και το τσουχτερό κρύο. Επόμενη στάση το ιστορικό Poitiers (γνωστό για τις εκκλησίες του σταθμός προσκυνητών γαρ αλλά και από τις αναφορές στο μυθιστόρημα του Χένρι Τζαίημς (διαβασμένο ειδικά για την περίσταση) «ο Αμερικάνος». Ενδιάμεσα «χτυπήσαμε» και δύο ακόμα κάστρα, το Breze με τις υπόγειες κατοικίες των τρωγλοδυτών και το Montreil-Ballay με κατεύθυνση προς Richelieu και Chatellereaux. Το ίδιο βράδυ και αξιολογικά το καλύτερο μείναμε στο Chateau de la Plante. Αν με ρωτούσατε τώρα θα σας έλεγα ότι αξίζει και μια εβδομάδα σε αυτό το μέρος. Ανακαινισμένο και φιλόξενο, οι ιδιοκτήτες τους εγκατέλειψαν καριέρες στο Παρίσι και επέστρεψαν στην εξοχή και στο αρχοντικό σπίτι της γιαγιάς Μαρίας-Αντουανέτας. Το πρωί μας υποδέχθηκε πρωινό με σπιτικές τάρτες και μαρμελάδες και αναφέρομαι ειδικά στο πρωινό γιατί λόγω πρωτομαγιάς ήταν κλειστά τα πάντα και έτσι έμεινε το κυριότερο γεύμα της ημέρας. To Poitiers αποτελεί εξαιρετικό ορμητήριο για τριγύρω εξορμήσεις, όπως το Sauvigny. Η διαδρομή στη συνέχεια πήρε κατεύθυνση προς τον Ατλαντικό και την παραθαλάσσια Rochelle. Λιμάνι με έμβλημα τους δύο πύργους και τον αρχαιότερο φάρο στην Γαλλία. Η πόλη είναι πόλος έλξης πολλών τουριστών – την αποκαλούν το st.Tropez του Ατλαντικού και έτσι χάσαμε λίγο την μαγεία της γαλλικής εξοχής και απομόνωσης. Ο καιρός όμως ήταν υπέροχος και έτσι χαρήκαμε ήλιο, θάλασσα και λίγα ψώνια (έχω και εγώ τις αδυναμίες μου). Το βράδυ φάγαμε στο Manger et Boirre, σε ένα μικρό στενό, καλά κρυμμένο, γεμάτο γάλλους. Και πάλι χωρίς να βλέπω απόλαυσα φιλέτο σε κόκκινη σάλτσα (αιμα!), απλά τέλειο. Την διαμονή μας στη La Rochelle δεν την προτείνω. Κεντρικό ξενοδοχείο, προδιαγραφών αλυσίδας που μας ξενέρωσε απίστευτα μετά τα προηγούμενα. Ίσως και γιατί την επομενή ξεκινούσαμε επιστροφή. Μια τελευταία ματιά στο Λίγηρα και πίσω στο Παρίσι (4 ώρες διαδρομή).
Κλέινοντας θέλω να σημειώσω ότι κάθε φορά η Γαλλία με κερδίζει όλο και πιο πολύ. Είτε επιλέξεις πόλη είτε φύση έχεις την αίσθηση ότι αυτή η χώρα σε σέβεται, σέβεται τον χρόνο σου, το βαλάντιό σου, την αισθητική σου. Και μια απορία : πως γίνεται η Γαλλία να είναι τόσο οργανωμένη και οι γάλλοι να δουλεύουν τόσο λίγο? Και όπως σε κάθε παραμύθι έζησαν αυτοί καλά και εμείς προσεχώς καλύτερα…
 

Attachments

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Μαριλένα, πολύ όμορφη η περιγραφή σου. Σε ευχαριστούμε
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.784
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Με το καλως ηρθες εχουμε και ταξιδιωτικη ιστορια! Ευχαριστουμε Μαριλενα!
 

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
Ομορφα τα γραφεις για ομορφα μερη Μαριλενα. Μπραβο.
 

pinelopi

Member
Μηνύματα
265
Likes
43
Επόμενο Ταξίδι
Βρεττάνη , Λίγηρας
Ταξίδι-Όνειρο
Παντού..αρκεί να φεύγω
Κλωσόρισες Μαριλένα...Δεν έχω πάει Λίγηρα αλλά είναι μία περιοχή που θέλω πολύ να πάω και με την ιστορία σου μου άνοιξες την όρεξη ξανα....
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.977
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ούτε εγώ έχω πάει, ωραία και μεστή περιγραφή, εύγε.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πολύ ωραία η περιγραφή:clap: Νάσαι καλά! Πριν πολλά χρόνια πήγα ημερήσια από Παρίσι σε Chambord και Chenonceau που πράγματι ήταν υπέροχα. Είναι ένα από τα πολλά (ατέλειωτα:haha::haha:) όνειρα μου η βόλτα σε αυτήν την περιοχή. Σε ευχαριστώ και πάλι!!
 

thanosal

New Member
Μηνύματα
1
Likes
2
Από την Πλευρά του Οδηγού

Αν και δεν με λένε Αρη (Σταθάκη), μόλις διάβασα την αφήγηση της Μαριλένας, ένοιωσα ότι χρειάζεται να προσθέσω λίγα πράγματα επιπλέον.
Κατ΄ αρχάς, το αυτοκίνητο νοικιάστηκε από την Avis, την οποία προτείνω γιατί είναι η μόνη που δίνει το συμβόλαιο αυτοκινήτου γραμμένο και στα ελληνικά, για να ξέρουμε τι μας βρίσκεται (μερικοί από εμάς δεν είναι τόσο καλοί στην γλώσσα του Βολταίρου, αν και τα κουτσοκαταφέρνουμε)! Πάρα πολύ καλό το αυτοκίνητο, με ελάχιστα χιλιόμετρα (11.000) – το αφήσαμε κοντά στα 14.000 – μόνο που λόγω του ήταν 1400 κ.ε. πάνω από τα 130 χλμ./ωρα έκαιγε πάρα πολύ!
Ναι, καλά διαβάσατε. Το όριο στους αυτοκινητοδρόμους της Γαλλίας είναι 130! (το οποίο κατεβαίνει στα 110 όταν βρέχει – και πολύ συχνά βρέχει). Φθάνοντας απόγευμα λοιπόν, με συννεφιασμένο ουρανό, καταφέραμε και πήραμε το αυτοκίνητο περίπου τρία τέταρτα μετά την τροχοδρόμηση του αεροπλάνου. Μόλις πατάμε όμως την άσφαλτο, άρχισε να βρέχει. Φάγαμε μία ώρα για να περάσουμε γύρω – γύρω από το Παρίσι, γιατί και εκεί σταματάνε όλοι όταν βρέχει, και μάλιστα στο σχόλασμα! Και συνέχισε με καταρρακτώδη βροχή, με διαλείμματα ψιχάλας μέχρι που φθάσαμε, μετά τρεισήμισι ώρες οδήγησης με ταχύτητες ελληνικής εθνικής οδού(130 – 150) στην Τούρ, και μάλιστα στο προάστιο με το όνομα που έφερνε στην μεγαλύτερη πόλη της Θεσσαλίας, με την σωστή προφορά εκφερόμενη (Larcay). Εκεί, μας περίμενε η πρώτη ευχάριστη έκπληξη, μπαίνοντας στο αρχοντικό που μας φιλοξένησε για δύο νύκτες. Οι οικοδεσπότες, είχαν τρόπους παλιάς εποχής και τρόπους κίνησης και ομιλίας πραγματικά αριστοκρατικούς, αν και εξαιρετικά θερμούς και προσιτούς. Έτσι, για να φαίνεται η διαφορά του αριστοκράτη από τους δήθεν!
Το επόμενο πρωί, ανοίγοντας το παράθυρο, έβλεπες στο ύψωμα τον πύργο του άρχοντα της περιοχής – κάτι όπως θα πρέπει να αισθάνονταν οι καλεσμένοι του Όθωνα όταν ανοίγανε το παράθυρο τους από την Μ. Βρετανία και βλέπανε το παλάτι – σήμερα βουλή. Μόνο που τους λυπάμαι σήμερα, γιατί την ομορφιά που αντικρίσαμε εμείς και το δέος που νοιώσαμε, δεν μπορούσαν να την δούνε στο φτωχικό παλάτι της χώρας που πήγε ο μικρός γιος του αυτοκράτορα της Βαυαρίας τότε.
Η μέρα κύλησε σαν νερό, με το ένα κάστρο να διαδέχεται το άλλο και εγώ να πιστεύω μερικές φορές ότι παίζω στο Timeline, δίπλα στον Gerald Butler και να εναλλάσσομαι, μεσαίωνας – σήμερα, μεσαίωνας – σήμερα.
Την επομένη και μεθεπομένη, με διαλείμματα φαγητού και γευσιγνωσίας κρασιών του σήμερα, βρισκόμουν στον χρόνο ταξιδεύοντας μεταξύ εκατονταετούς πολέμου, πριγκιπισσών του παραμυθιού, τριακονταετούς πολέμου, αγγλικού εδάφους σε γαλλική επικράτεια (η γαλλικού εδάφους σε αγγλική κατοχή), της μάχης της ημέρας του αγίου Κρισπιανού και της χαμένης μάχης του Πουατιέ (Poitiers), μαζί με την παρθένα της Λορένης (Orleans).
Αφήνοντας την ιστορική ονείρωξη όμως, γυρίζοντας στο τιμόνι, πρέπει να τονίσω την ιδιαιτερότητα των Γάλλων στις διασταυρώσεις, όπου παραφράζοντας την ρήση, έχουν κυκλώσει τα τετράγωνα. Εννοώ ότι εκτός του κέντρο των πόλεων, όλες οι διασταυρώσεις δρόμων γίνονται με κυκλικές πορείες γύρω από πλατεία, μετρίου μεγέθους, μερικές φορές διαμέτρου δύο μέτρων μόνο!!!! Προσοχή όμως, προτεραιότητα έχουν αυτοί που ήδη είναι σε κυκλική πορεία και όχι οι ερχόμενοι από δεξιά εισερχόμενοι! Βέβαια, οι Γάλλοι το γράφουν παντού,(cedez le passage) αυτό όμως δεν με εμπόδισε δύο φορές να μπω, ωραίος ως Έλλην, κόβοντας τους τον δρόμο (έψαχνα τον δικό μου). Αυτοί δε, με γαλατική αβρότητα, δεν κορνάρανε, αλλά με ρωτάγανε εάν ήμουν τρελός, την ώρα που με προσπέρναγαν.
Τέλος, θα προσέθετα ότι η σήμανση είναι τόσο καλή, που αποκλείεται κάποιος να χαθεί, ακολουθώντας τις πινακίδες των δρόμων, αλλά ένας καλός οδικός χάρτης είναι απαραίτητος. Στους αυτοκινητοδρόμους εισέρχεσαι παίρνοντας ένα εισιτήριο, το οποίο στην έξοδο καθορίζει τα διόδια σου (αρκετά τσουχτερά) βάσει της απόστασης που διένυσες . Η Γαλλία είναι μεγάλη χώρα και το οδικό της δίκτυο συγχωρεί λαθάκια κατεύθυνσης, που διορθώνονται γρήγορα και οι αστυνομικοί πολύ εξυπηρετικοί και με διάθεση να βοηθήσουν στα δύσκολα. (Περιπολικό μας οδήγησε και μας έδειξε το ξενοδοχείο μας, μόλις του είπαμε ότι είχαμε χαθεί στον δαίδαλο των δρόμων της La Rochelle).
 

babisp

New Member
Μηνύματα
4
Likes
0
Επόμενο Ταξίδι
Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα
Απίστευτο ταξίδι, το είχα κάνει κάνει και εγώ ως νιόπαντρος το 2001 και φέτος στα τέλη Ιουλίου θα ξαναπάω για να δει τα κάστρα ο γιός μου! Να προσθέσω οτι στην Αμπουαζ υπάρχει και το σπίτι όπου έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Ντα Βίντσι με εκθέματα κάποιες απο τις εφευρέσεις του. Οπωσδήποτε θα (ξανα)επισκεφθώ και το απίστευτο θεματικό πάρκο Futuroscope Futuroscope - Parc d'attractions - Dκοντα στο Πουατιέ.
 

liveloula

Member
Μηνύματα
60
Likes
26
Επόμενο Ταξίδι
Καραϊβική
Ταξίδι-Όνειρο
Καραϊβική
Εξαιρετική αφήγηση, περιέγραψες τέλεια τις εικόνες που κρατώ με θέρμη στο μυαλό μου αλλά δεν δύναμαι να αποδώσω σε κείμενο.
Ευχαριστουμε ! :p
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.456
Likes
17.526
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Μεταφέρθηκε στις Ταξιδιωτικές Ιστορίες της Ευρώπης. :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.161
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom