Fanie
Member
Ναι, είναι γεγονός. Πήγαμε, είδαμε, γυρίσαμε. Αλλά ακόμα για εκείνη μιλάμε, για τις εικόνες και τους ήχους που μας πρόσφερε, για τις εμπειρίες που μας γέμισε. Δεν θα την ξεχάσουμε γρήγορα την Ισλανδία. Δεν λύνονται εύκολα τέτοια ξόρκια.
31 Μαΐου
Σήμερα πετάμε για Keflavik μέσω Φρανκφούρτης με την πτήση των 18:15 της Lufthansa. Το πρόγραμμα λέει πως θα προσγειωθούμε στον ενδιάμεσο σταθμό στις 20:20 (ώρα Γερμανίας) και μετά από μια αναμονή μιάμισης ώρας θα ξεκινήσουμε για το Keflavik όπου θα φτάσουμε στις 23:30 (ώρα Ισλανδίας). Κοντά οκτώ ώρες δηλαδή μας χωρίζουν από το να πατήσουμε τα άγνωστα χώματα ενός προορισμού διαφορετικού απ' όσους έχουμε συνηθίσει.
12 Ιουνίου
Έχουμε αφήσει πίσω μας το Keflavik καθ' οδόν για το Άμστερνταμ. Η Ισλανδία μάς αποχαιρέτισε σήμερα το μεσημέρι. Πριν ακόμα το αεροπλάνο τροχοδρομήσει είχαμε ξεκινήσαμε να κάνουμε σχέδια για την επιστροφή μας. Μαγική χώρα. Ούτε οι ιστορίες, ούτε οι φωτογραφίες, ούτε τα βίντεο αρκούν για να περιγράψουν το αληθινό της πρόσωπο. Πρέπει να έρθετε ως εδώ για να το δείτε. Και να μην χάσετε την ψυχραιμία σας όταν το πιάσετε να σας ανταποδίδει το βλέμμα.
Το ταξίδι
Είχαμε στη διάθεσή μας 11 γεμάτες ημέρες. Επειδή ο οδηγός θα ήταν μόνο ένας, δεν θα μας έφταναν για να κάνουμε τον γύρο του νησιού χωρίς να τον κουράσουμε. Έτσι αποφασίστηκε να περιορίσουμε τη διαδρομή μας σε ένα μόνο τμήμα της χώρας. Από το Ρέικιαβικ θα πηγαίναμε ανατολικά έως το Höfn και μετά δυτικά έως το Hellnar, έχοντας προσπαθήσει να καλύψουμε τον Νότο, τα Vestmannaeyjar και τις χερσονήσους Reykjanes και Snæfellsnes.
Οι διανυκτερεύσεις μοιράστηκαν ως εξής: 1+1 στην πρωτεύουσα (μία στην αρχή και μία στο τέλος του ταξιδιού), 2 στα Vestmannaeyjar, 1+1 στο Kirkjubæjarklaustur, 2 στο Höfn, 1 στο Selfoss, 1 στο Borgarnes και 1 στο Hellnar.
Εάν είχα μία διανυκτέρευση παραπάνω θα την έβαζα στο Stykkishólmur, για να μπορέσουμε να δούμε με μεγαλύτερη άνεση την χερσόνησο Snæfellsnes. Θεωρώ ότι εκείνη η μεριά της Ισλανδίας θέλει δύο ημέρες από μόνη της.
Οι μετακινήσεις
Το αυτοκίνητο που μας έδωσαν από την Blue Car Rental, ήταν ένα Toyota Yaris (2WD) χρώματος μπλε μεταλιζέ, του κουτιού, με μόλις 1200 km στο ενεργητικό του όταν το πήραμε. Όταν το παραδώσαμε είχε 2100 km επιπλέον και είχαμε ξοδέψει για το χατήρι του 26360 ISK σε βενζίνη (5 lt στα 100 km).
Στους F δρόμους φυσικά δεν μπήκαμε, αλλά διασχίσαμε κάμποσους χαλικόδρομους (gravel roads) για να φτάσουμε στα αξιοθέατα που θέλαμε να δούμε. Η εταιρεία ενοικίασης πρότεινε να πηγαίνουμε με 80 km/h στους χαλικόδρομους, αλλά κάποιες φορές τους διασχίζαμε ακόμα και με 20 km/h για να μην χαλάσουμε τα λάστιχα και για να μην μας χτυπήσει καμιά πέτρα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, καθώς η ασφάλεια δεν τις καλύπτει αυτές τις ζημιές και οι χαλικόδρομοι ήταν συχνά σε πολύ κακή κατάσταση. Επίσης η ασφάλεια δεν καλύπτει την οδική βοήθεια.
Στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους (paved roads), το όριο ταχύτητας ήταν 90 km/h.
Η στάση του αυτοκινήτου, για να απαθανατιστεί η ισλανδική φύση, γίνονταν μόνο στα ειδικά διαμορφωμένα parking. Υπήρχαν ειδικά σήματα (μια μπλε πινακίδα με ένα δεντράκι κι ένα παγκάκι) που έδειχναν που υπάρχει μέρος να σταματήσει κανείς. Στους επαρχιακούς δρόμους δεν υπήρχαν τόσες πολλές θέσεις για στάση όσες στον περιφερειακό τους, παρότι κι εκεί τα τοπία ήταν υπέροχα και θα θέλαμε να μπορούσαμε να σταματάμε περισσότερες φορές.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα να γνωρίζεται είναι πως το αλκοόλ στο αίμα του οδηγού πρέπει να είναι 0%, οπότε το “μια μπυρίτσα για τον δρόμο” ξεχάστε το.
Βενζίνη βάζαμε όταν βλέπαμε τον δείκτη να φτάνει κοντά στην μέση και συνήθως από τις αντλίες των Ν1, που ήταν και τα περισσότερα στην περιοχή του περιφερειακού. Εκεί μπορούσαμε επίσης να ψωνίσουμε, να χρησιμοποιήσουμε την τουαλέτα τους ή να ξεκουραστούμε στα ειδικά διαμορφωμένα σαλονάκια τους.
Το φαγητό
Κάποιες φορές τρώγαμε σε εστιατόρια και κάποιες φορές αγοράζαμε προμήθειες από καντίνες, βενζινάδικα ή σούπερ μάρκετ. Σε μία περίπτωση μαγειρέψαμε κιόλας. Σε γενικές γραμμές το φαγητό στην Ισλανδία είναι ακριβό, αλλά οι μερίδες χορταστικές. Από τα εστιατόρια που πήγαμε σας προτείνω το Eldstó Art Cafe, στο Hvolsvöllur και το Systrakaffi, στο Kirkjubæjarklaustur. Στο Reykjavik τιμήσαμε το Hamborgarabúlla Tómasar, για τα χάμπουργκερ και το Reykjavik Fish Restaurant, για τα fish & chips.
Η ιστορία
31 Μαΐου
Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα μαγιάτικο απόγευμα μετά τη δουλειά για να πάμε κι εμείς με τη σειρά μας στην μακρινή Ισλανδία.
Ο καιρός ήταν πολύ καλός, η πτήση απογειώθηκε στην ώρα της και το φαγητό που μας σέρβιραν ήταν σουτζουκάκια με κίτρινο ρύζι.
Οι ώρες πέρασαν γρήγορα και ξεκινήσαμε την προσγείωση στην Φρανκφούρτη. Η πόλη φαίνονταν πολύ όμορφη από ψηλά, με τον ποταμό της, τον Μάιν, να την διασχίζει. Δεν βγήκαμε καθόλου από το αεροδρόμιο γιατί ο χρόνος παραμονής μας εκεί ήταν μόνο μία ώρα και 20 λεπτά. Πήγαμε στην πύλη μας η οποία ήταν δίπλα στην πύλη για Μαδρίτη, στην πόλη όπου την επομένη θα γινόταν ο τελικός του Τσάμπιονς Λινγκ μεταξύ της Λίβερπουλ και της Τότεταμ και από την πύλη περνούσαν πολλοί Άγγλοι, μερικοί και με κασκόλ στα χρώματα των ομάδων τους.
Άνοιξε και η δική μας πύλη για το δεύτερο σκέλος της πτήσης μας και στην έξοδο μάς περίμενε ένα λεωφορείο που θα μας πήγαινε μέχρι στο αεροπλάνο, μετά από διαδρομή ενός τετάρτου.
Όταν ανεβήκαμε στο αεροπλάνο είδαμε ότι σε κάθε θέση υπήρχε από ένα μικρό, λευκό μαξιλαράκι και μια κουβερτούλα μέσα σε πλαστική θήκη. Δεν χρησιμοποιήσαμε την κουβερτούλα, αλλά το μαξιλαράκι πολύ μου άρεσε και πήρα και εκείνο του καλού μου κι όποτε ήθελα να κοιμηθώ ακουμπούσα στο παράθυρο με τα μαξιλαράκια και κοιμόμουν. Το φαγητό που μας σέρβιραν ήταν πένες με σάλτσα πέστο και είχε και γλυκάκι.
Είχε βασιλέψει κι είχε νυχτώσει όταν φύγαμε από την Γερμανία,
όμως καθώς πετούσαμε πάνω από τον συννεφιασμένο Ατλαντικό τα χρώματα στον ορίζοντα άλλαζαν και σιγά-σιγά ξημέρωνε και πάλι,
κι έπειτα, όταν πλησιάζαμε την Ισλανδία, ο ήλιος βασίλευε ξανά. Κι όλες αυτές οι αλλαγές έγιναν μέσα σε τρεις ώρες!
Καθώς λοιπόν φωτογραφίζαμε το ηλιοβασίλεμα, προσέξαμε κάτι που δεν ήταν σύννεφο. Ήταν ένας τεράστιος παγετώνας! Είχαμε φτάσει!
Προσγειωθήκαμε και μπήκαμε στο τέρμιναλ και περάσαμε μέσα από τα μαγαζιά για να φτάσουμε να παραλάβουμε την βαλίτσα μας. Ήταν 23:30 το βράδυ, έξω ο ήλιος μόλις είχε δύσει, αλλά το σούρουπο δεν θα τελείωνε ποτέ. Θα έμενε στη θέση του να φωτίζει τα πάντα, μέχρι να ανατείλει ξανά ο ήλιος γύρω στις 03:30 τα ξημερώματα. Αυτή είναι η καλοκαιρινή Ισλανδία.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο με μεταφορικό μέσο που είχαμε κλείσει όταν είχαμε κάνει την κράτηση. Τριγύρω στους δρόμους είδαμε νεαρόκοσμο μαζεμένο σε παρέες που ετοιμάζονταν να ξεκινήσει τις βόλτες του στα μπαρ της πρωτεύουσας. Μέχρι τις έξι το πρωί θα διαρκούσαν αυτές οι μπαρότσαρκες, μέχρι δηλαδή να κλείσουν τα μαγαζιά.
Εμείς όμως δεν ακολουθήσαμε το παράδειγμά τους. Κάναμε check in στο δωμάτιό μας και πέσαμε για ύπνο. Αύριο θα ξεκινούσε η πρώτη μας ημέρα σε μια χώρα που δεν νυχτώνει ποτέ.
31 Μαΐου
Σήμερα πετάμε για Keflavik μέσω Φρανκφούρτης με την πτήση των 18:15 της Lufthansa. Το πρόγραμμα λέει πως θα προσγειωθούμε στον ενδιάμεσο σταθμό στις 20:20 (ώρα Γερμανίας) και μετά από μια αναμονή μιάμισης ώρας θα ξεκινήσουμε για το Keflavik όπου θα φτάσουμε στις 23:30 (ώρα Ισλανδίας). Κοντά οκτώ ώρες δηλαδή μας χωρίζουν από το να πατήσουμε τα άγνωστα χώματα ενός προορισμού διαφορετικού απ' όσους έχουμε συνηθίσει.
12 Ιουνίου
Έχουμε αφήσει πίσω μας το Keflavik καθ' οδόν για το Άμστερνταμ. Η Ισλανδία μάς αποχαιρέτισε σήμερα το μεσημέρι. Πριν ακόμα το αεροπλάνο τροχοδρομήσει είχαμε ξεκινήσαμε να κάνουμε σχέδια για την επιστροφή μας. Μαγική χώρα. Ούτε οι ιστορίες, ούτε οι φωτογραφίες, ούτε τα βίντεο αρκούν για να περιγράψουν το αληθινό της πρόσωπο. Πρέπει να έρθετε ως εδώ για να το δείτε. Και να μην χάσετε την ψυχραιμία σας όταν το πιάσετε να σας ανταποδίδει το βλέμμα.
Το ταξίδι
Είχαμε στη διάθεσή μας 11 γεμάτες ημέρες. Επειδή ο οδηγός θα ήταν μόνο ένας, δεν θα μας έφταναν για να κάνουμε τον γύρο του νησιού χωρίς να τον κουράσουμε. Έτσι αποφασίστηκε να περιορίσουμε τη διαδρομή μας σε ένα μόνο τμήμα της χώρας. Από το Ρέικιαβικ θα πηγαίναμε ανατολικά έως το Höfn και μετά δυτικά έως το Hellnar, έχοντας προσπαθήσει να καλύψουμε τον Νότο, τα Vestmannaeyjar και τις χερσονήσους Reykjanes και Snæfellsnes.
Οι διανυκτερεύσεις μοιράστηκαν ως εξής: 1+1 στην πρωτεύουσα (μία στην αρχή και μία στο τέλος του ταξιδιού), 2 στα Vestmannaeyjar, 1+1 στο Kirkjubæjarklaustur, 2 στο Höfn, 1 στο Selfoss, 1 στο Borgarnes και 1 στο Hellnar.
Εάν είχα μία διανυκτέρευση παραπάνω θα την έβαζα στο Stykkishólmur, για να μπορέσουμε να δούμε με μεγαλύτερη άνεση την χερσόνησο Snæfellsnes. Θεωρώ ότι εκείνη η μεριά της Ισλανδίας θέλει δύο ημέρες από μόνη της.
Οι μετακινήσεις
Το αυτοκίνητο που μας έδωσαν από την Blue Car Rental, ήταν ένα Toyota Yaris (2WD) χρώματος μπλε μεταλιζέ, του κουτιού, με μόλις 1200 km στο ενεργητικό του όταν το πήραμε. Όταν το παραδώσαμε είχε 2100 km επιπλέον και είχαμε ξοδέψει για το χατήρι του 26360 ISK σε βενζίνη (5 lt στα 100 km).
Στους F δρόμους φυσικά δεν μπήκαμε, αλλά διασχίσαμε κάμποσους χαλικόδρομους (gravel roads) για να φτάσουμε στα αξιοθέατα που θέλαμε να δούμε. Η εταιρεία ενοικίασης πρότεινε να πηγαίνουμε με 80 km/h στους χαλικόδρομους, αλλά κάποιες φορές τους διασχίζαμε ακόμα και με 20 km/h για να μην χαλάσουμε τα λάστιχα και για να μην μας χτυπήσει καμιά πέτρα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, καθώς η ασφάλεια δεν τις καλύπτει αυτές τις ζημιές και οι χαλικόδρομοι ήταν συχνά σε πολύ κακή κατάσταση. Επίσης η ασφάλεια δεν καλύπτει την οδική βοήθεια.
Στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους (paved roads), το όριο ταχύτητας ήταν 90 km/h.
Η στάση του αυτοκινήτου, για να απαθανατιστεί η ισλανδική φύση, γίνονταν μόνο στα ειδικά διαμορφωμένα parking. Υπήρχαν ειδικά σήματα (μια μπλε πινακίδα με ένα δεντράκι κι ένα παγκάκι) που έδειχναν που υπάρχει μέρος να σταματήσει κανείς. Στους επαρχιακούς δρόμους δεν υπήρχαν τόσες πολλές θέσεις για στάση όσες στον περιφερειακό τους, παρότι κι εκεί τα τοπία ήταν υπέροχα και θα θέλαμε να μπορούσαμε να σταματάμε περισσότερες φορές.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα να γνωρίζεται είναι πως το αλκοόλ στο αίμα του οδηγού πρέπει να είναι 0%, οπότε το “μια μπυρίτσα για τον δρόμο” ξεχάστε το.
Βενζίνη βάζαμε όταν βλέπαμε τον δείκτη να φτάνει κοντά στην μέση και συνήθως από τις αντλίες των Ν1, που ήταν και τα περισσότερα στην περιοχή του περιφερειακού. Εκεί μπορούσαμε επίσης να ψωνίσουμε, να χρησιμοποιήσουμε την τουαλέτα τους ή να ξεκουραστούμε στα ειδικά διαμορφωμένα σαλονάκια τους.
Το φαγητό
Κάποιες φορές τρώγαμε σε εστιατόρια και κάποιες φορές αγοράζαμε προμήθειες από καντίνες, βενζινάδικα ή σούπερ μάρκετ. Σε μία περίπτωση μαγειρέψαμε κιόλας. Σε γενικές γραμμές το φαγητό στην Ισλανδία είναι ακριβό, αλλά οι μερίδες χορταστικές. Από τα εστιατόρια που πήγαμε σας προτείνω το Eldstó Art Cafe, στο Hvolsvöllur και το Systrakaffi, στο Kirkjubæjarklaustur. Στο Reykjavik τιμήσαμε το Hamborgarabúlla Tómasar, για τα χάμπουργκερ και το Reykjavik Fish Restaurant, για τα fish & chips.
Η ιστορία
31 Μαΐου
Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα μαγιάτικο απόγευμα μετά τη δουλειά για να πάμε κι εμείς με τη σειρά μας στην μακρινή Ισλανδία.
Ο καιρός ήταν πολύ καλός, η πτήση απογειώθηκε στην ώρα της και το φαγητό που μας σέρβιραν ήταν σουτζουκάκια με κίτρινο ρύζι.
Οι ώρες πέρασαν γρήγορα και ξεκινήσαμε την προσγείωση στην Φρανκφούρτη. Η πόλη φαίνονταν πολύ όμορφη από ψηλά, με τον ποταμό της, τον Μάιν, να την διασχίζει. Δεν βγήκαμε καθόλου από το αεροδρόμιο γιατί ο χρόνος παραμονής μας εκεί ήταν μόνο μία ώρα και 20 λεπτά. Πήγαμε στην πύλη μας η οποία ήταν δίπλα στην πύλη για Μαδρίτη, στην πόλη όπου την επομένη θα γινόταν ο τελικός του Τσάμπιονς Λινγκ μεταξύ της Λίβερπουλ και της Τότεταμ και από την πύλη περνούσαν πολλοί Άγγλοι, μερικοί και με κασκόλ στα χρώματα των ομάδων τους.
Άνοιξε και η δική μας πύλη για το δεύτερο σκέλος της πτήσης μας και στην έξοδο μάς περίμενε ένα λεωφορείο που θα μας πήγαινε μέχρι στο αεροπλάνο, μετά από διαδρομή ενός τετάρτου.
Όταν ανεβήκαμε στο αεροπλάνο είδαμε ότι σε κάθε θέση υπήρχε από ένα μικρό, λευκό μαξιλαράκι και μια κουβερτούλα μέσα σε πλαστική θήκη. Δεν χρησιμοποιήσαμε την κουβερτούλα, αλλά το μαξιλαράκι πολύ μου άρεσε και πήρα και εκείνο του καλού μου κι όποτε ήθελα να κοιμηθώ ακουμπούσα στο παράθυρο με τα μαξιλαράκια και κοιμόμουν. Το φαγητό που μας σέρβιραν ήταν πένες με σάλτσα πέστο και είχε και γλυκάκι.
Είχε βασιλέψει κι είχε νυχτώσει όταν φύγαμε από την Γερμανία,
όμως καθώς πετούσαμε πάνω από τον συννεφιασμένο Ατλαντικό τα χρώματα στον ορίζοντα άλλαζαν και σιγά-σιγά ξημέρωνε και πάλι,
κι έπειτα, όταν πλησιάζαμε την Ισλανδία, ο ήλιος βασίλευε ξανά. Κι όλες αυτές οι αλλαγές έγιναν μέσα σε τρεις ώρες!
Καθώς λοιπόν φωτογραφίζαμε το ηλιοβασίλεμα, προσέξαμε κάτι που δεν ήταν σύννεφο. Ήταν ένας τεράστιος παγετώνας! Είχαμε φτάσει!
Προσγειωθήκαμε και μπήκαμε στο τέρμιναλ και περάσαμε μέσα από τα μαγαζιά για να φτάσουμε να παραλάβουμε την βαλίτσα μας. Ήταν 23:30 το βράδυ, έξω ο ήλιος μόλις είχε δύσει, αλλά το σούρουπο δεν θα τελείωνε ποτέ. Θα έμενε στη θέση του να φωτίζει τα πάντα, μέχρι να ανατείλει ξανά ο ήλιος γύρω στις 03:30 τα ξημερώματα. Αυτή είναι η καλοκαιρινή Ισλανδία.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο με μεταφορικό μέσο που είχαμε κλείσει όταν είχαμε κάνει την κράτηση. Τριγύρω στους δρόμους είδαμε νεαρόκοσμο μαζεμένο σε παρέες που ετοιμάζονταν να ξεκινήσει τις βόλτες του στα μπαρ της πρωτεύουσας. Μέχρι τις έξι το πρωί θα διαρκούσαν αυτές οι μπαρότσαρκες, μέχρι δηλαδή να κλείσουν τα μαγαζιά.
Εμείς όμως δεν ακολουθήσαμε το παράδειγμά τους. Κάναμε check in στο δωμάτιό μας και πέσαμε για ύπνο. Αύριο θα ξεκινούσε η πρώτη μας ημέρα σε μια χώρα που δεν νυχτώνει ποτέ.
Last edited: