Ινδονησία Ινδονησία, καμιά εικοσαριά χρόνια αργότερα

poised

Member
Μηνύματα
1.058
Likes
8.858
Στο Βιετνάμ δεν το χρησιμοποιεί σχεδόν κανείς. Είναι γνωστό σαν goviet, έχει μόνο μοτοταξι ("ταξί αγκαλιά" όπως χαρισματικά το αποκαλούν), μόνο μετρητά, μόνο στις δύο μεγάλες πόλεις με μικρή διαθεσιμότητα οδηγών και επικοινωνία στα βιετναμέζικα.

Γενικά το grab τα έχει σαρώσει όλα.
 

Laloa

Member
Μηνύματα
67
Likes
434
Το Grab στην Ινδονησία ουσιαστικά εξαγόρασε την Uber. Κάποιες διαφορές είναι ότι στο Grab μπορείς να προγραμματίσεις μια μεταφορά σου ή να επιλέξεις οδηγούς με υψηλή βαθμολογία. Είναι όμως πιο ακριβή από το Gojek. Επίσης σε κάποιες πολύ δημοφιλείς περιοχές του Μπαλί(νότια) ίσως υπάρχουν προβλήματα με οδηγούς Grab, που τους κυνηγάει η μαφια των ταξί γιατί προφανώς τους έχουν πάρει όλη την δουλειά.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο

To gojek μας έφερε το ταξάκι στην ώρα του το πρωί ώστε να μεταβούμε στο αεροδρόμιο για την πτήση μας με την -άγνωστη για μας ακόμη- Lion Air προς Makassar. Όπου Makassar είναι πόλη στην Κελέβη, μεγαλούτσικη κιόλας, αλλά δε θα τη βλέπαμε αυτή τη φορά, αφού ο στόχος μας ήταν να πάμε στην Tana Toraja, άρα θα έπρεπε να πετάξουμε για το Palopo, δεδομένο ότι κανένα από τα δύο αεροδρόμια της περιοχής δε βρισκόταν σε λειτουργία μετά τον κορωνοιό.

Η πτήση προς Makassar ήταν χωρίς απρόοπτα και η Lion Air μας φάνηκε αξιοπρεπέστατη, ενώ εντύπωση μας προκάλεσε ότι το λεωφορειάκι στο αεροδρόμιο του Makasssar ήταν πολυτελείας με δερμάτινα καθίσματα. Στο Μakassar όμως μας ανακοινώθηκε ότι η πτήση θα είχε καθυστέρηση τριών ωρών. Ευτυχώς δεν πήγαμε καμία βόλτα γιατί δέκα λεπτά αργότερα μας ενημέρωσαν πως... ξεκινάει η επιβίβαση και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες. Η θέα από το παράθυρο πριν την προσγείωση πρωινιάτικα ήταν πανέμορφη, όλο το Sulawesi φαινόταν καταπράσινο, ενώ εντύπωση μου προκάλεσαν οι ορυζώνες που φτάνουν μέχρι τη θάλασσα.

Προσγειωθήκαμε λοιπόν στο παγκοσμίως άγνωστο αλλά πρόσφατα ανακαινισμένο αεροδρόμιο Bua, απ'όπου έπρεπε να πάμε στο Rantepao, τη μεγαλύτερη πόλη της διάσημης για τα περίεργα ταφικά έθιμα ευρύτερης περιοχής της Tana Toraja. Παζαρέψαμε λίγο με ένα συμπαθή ταξιτζή, τα βρήκαμε στα 600 χιλιάρικα ρουπίες (δηλαδή περίπου 40 ευρώ), που μας φάνηκε μια χαρά τιμή για διαδρομή 2,5 ωρών και ξεκινήσαμε μια διαδρομή καταπράσινη αλλά και γεμάτη στροφές, αναμενόμενες ααφού από το επίπεδο της θάλασσας θα ανεβαίναμε σχεδόν στα χίλια μέτρα υψόμετρο.

Ο Πάνος είχε κλείσει ένα hotel Banua στο κέντρο της πόλης, που για 25€/δίκλινο αποδείχθηκε παραπάνω από αξιοπρεπές, αλλά το βασικότερο είναι ότι με την άφιξη μάς βρήκαν οδηγό προκειμένου να φύγουμε άμεσα για τον πραγματικό στόχο της επίσκεψης, δηλαδή τη γνωριμία με τα περίφημα (ή διαβόητα) ταφικά έθιμα της περιοχής, για τα οποία και είναι γνωστή ανά τον κόσμο. Ο κυριούλης ονομαζόταν Astro, μιλούσε αρκετά καλά Αγγλικά και συμφωνήσαμε να μας κάνει ένα διήμερο τουρ για 45€/άτομο, ξεκινώντας... άμεσα.

Μπήκαμε λοιπόν στο αυτοκίνητό του Astro κι αρχίσαμε να περνάμε από αμέτρητα tongkonan, αυτά τα πατροπαράδοτα ξύλινα σπίτια σε σχήμα πλοίου, που αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό της Κελέβης (και όχι μόνο, τα έχω δει κι αλλού στην Ινδονησία), σε διάφορα χωριά. Εντυπωσιάστηκα γιατί περίμενα ότι θα έχουν διατηρηθεί λίγα, κι αυτά για τουριστικούς λόγους. Διαψεύστηκα, μιλάμε για πολλούς οικισμούς, ορισμένοι εντελώς εκτός βασικών διαδρομών, ενώ είδαμε ότι, εκτός από όσα παλιά συντηρούνται, κτίζονται και αρκετά νέα στο ίδιο στιλ, από νιόπαντρα ζευγάρια όπως μας είπε ο Astro. Πρόκειται για περίεργες κατασκευές με πολλή δουλειά από ξυλοτεχνίτες, ενώ την κορυφή της οροφής που θυμίζει... μοϊκάνα πολλές φορές, κοσμούν κέρατα και κρανία από νεροβούβαλους που έχουν θυσιαστεί μετά από κάποια τελετουργική κηδεία.

Πολύ περισσότερο από την αρχιτεκτονική όμως, την παράσταση έκλεβε η φύση με πανέμορφους ορυζώνες, μπόλικους νεροβούβαλους και διάσπαρτους αγρότες να εργάζονται και παιδάκια να μας χαιρετούν. Η ωραιότερη θέα ήταν στο χωριό Batutumonga, ενώ όλο το ταξίδι διανθιζόταν από τις πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες του Astro για τη γλώσσα, την οικονομία και φυσικά τα ταφικά έθιμα της περιοχής, με μας να ρωτάμε εναγωνίως αν αύριο θα είχαμε την τύχη να παραστούμε σε κάποια τελετή, γνωρίζοντας πως δε βρισκόμαστε και στην καρδιά της “ταφικής” περιόδου. O Astro μας καθησύχασε λέγοντας ότι “κατά πάσα πιθανότητα” θα καταφέρναμε να βρεθούμε σε κάποια κηδεία και κάπου εδώ να πούμε συνοπτικά δυο πράγματα για τα ταφικά έθιμα αυτής της εθνότητας:

Οι Τoraja, που μάλλον αρχικά ήταν ναυτικός λαός (εξ ου και τα tongkonan που ομοιάζουν με πλοία), που αναγκάστηκε να “κρυφτεί” στο εσωτερικό της Κελέβης λόγω σύγκρουσης με τους Bugis αλλά και τους Ολλανδούς αργότερα. Παρότι σήμερα οι περισσότεροι είναι προτεστάντες, εξακολουθούν να διατηρούν πολλές από τις παραδοσιακές τους δοξασίες, η βασικότερη εκ των οποίων είναι ότι χωρίς την αρμόζουσα κηδεία ούτε η ψυχή του νεκρού θα αναπαυθεί, αλλά ούτε και η οικογένειά του θα ζήσει εν ειρήνει. Το οποίο δε θα ήταν τόσο τραγικό αν η κηδεία δεν ήταν μια κολοσσιαία και πανάκριβη υπερπαραγωγή, με διάφορες διαβαθμίσεις, αναλόγως και του στάτους του αποθανόντος στην κοινωνία. Μετά λοιπόν τον πρώτο “θρήνο” ή την πρώτη μίνι κηδεία που λαμβάνει χώρα αμέσως μετά το θάνατο, ακολουθεί η υπερπαραγωγή: ένας πολυήμερος εορτασμός κατά τον οποίον λαμβάνουν χώρα χοροί, απαγγελίες, βουβαλομαχίες, γεύματα για τους εκατοντάδες καλεσμένους και φυσικά θυσίες ζώων, ειδικά χοίρων αλλά και νεροβούβαλων. Οι οποίοι νεροβούβαλοι όμως είναι πανάκριβοι, με ορισμένους να κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ και, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αριθμός που θα θυσιαστεί συνήθως είναι μεγάλος, πολλές φορές η οικογένεια δε διαθέτει τους πόρους για να κάνει την τελετή αμέσως μετά το θάνατο... πολλές φορές και για χρόνια. Τι κάνουν επομένως μέχρι να συγκεντρωθούν τα χρήματα για να αγοραστούν όλα τα ζωντανά που απαιτούνται για μια αξιοπρεπή κηδεία; Ταριχεύουν το νεκρό και τον κρατάνε στο σπίτι της οικογένειας μέχρι να συγκεντρωθούν οι πόροι για την πολυήμερη, πολυέξοδη και...πολυαίματη κηδεία.

Όταν κάποιος θάβεται, θα πρέπει μαζί να ταφούν τα ζωντανά του αλλά και πολλά προσωπικά αντικείμενα. Με δεδομένο ότι δυστυχώς υπάρχουν και τυμβωρύχοι, οι Toraja άρχισαν να κρύβουν τους νεκρούς στις εσοχές βράχων, να τοποθετούν φέρετρα στα βάθη των σπηλαίων (η περιοχή έχει άπειρα) και κάπως έτσι εξελίχθηκε και το έθιμο το οποίο ήρθαμε να δούμε. Επίσης οι νεκροί υποτίθεται ότι ζουν μετά θάνατον, οπότε σε πολλές περιπτώσεις τα ταφικά μνημεία κοσμούνται από ξύλινα ομοιώματά τους που κοιτούν τους περαστικούς ολίγον διαπεραστικά.

Οι τάφοι έχουν αρκετές ιδιαιτερότητες, για παράδειγμα κάποιοι ουσιαστικά αποτελούν εσοχές μέσα σε τεράστιους βράχους, άλλοι βρίσκονται ομαδικά μέσα σε σπηλιές, άλλους τους κοσμούν ομοιώματα των νεκρών ονόματι tau tau κλπ. Εμείς θα ξεκινούσαμε από το Pana' , που θεωρείται ο παλαιότερος βρεφικός τάφος στην περιοχή. Ιδιαίτερα σηματοδοτημένος δεν είναι, παρκάραμε στη μέση του πουθενά και σκαρφαλώσαμε ένα λοφίσκο για να δούμε και τον περί ου ο λόγος τάφο αλλά και αρκετούς ακόμη που βρίσκονταν σε εσοχές ενός επιβλητικού βράχου, σε πολλούς μάλιστα ήταν εμφανή τα οστά, μέσα από τα “παράθυρα” των τάφων. Ακολούθησε η τοποθεσία Loko Mata, όπου μας περίμεναν πολύ περισσότεροι τάφοι, τοποθετημένοι σε ακόμη μεγαλύτερα βράχια, ορισμένοι μάλιστα με ξύλινες πόρτες και ακολούθησε μια αλληλουχία από χωριουδάκια με φοβερά tongkonan, γύρω από τα οποία η ζωή εξελισσόταν κανονικά: γιαγιάδες μαγείρευαν σε κοινή θέα, παιδιά έπαιζαν βόλεϊ, παππούδες κουβαλούσαν αγριόχορτα.

Κάναμε και μια στάση σε ένα καφέ με πανοραμική θέα όπου ήπια πραγματικά καλή ζεστή σοκολάτα πάνω σε κάτι ανακυκλωμένα καθίσματα από λάστιχα αυτοκινήτων, ενώ επισκεφθήκαμε και τον ιδιοκτήτη ενός αλμπίνου νεροβούβαλου, που λόγω χρώματος και ιδιαιτερότητας κοστολογείται γύρω στις... 30 χιλιάδες ευρώ αντί για τα συνήθη έξι χιλιάρικα. Είναι τρελοί αυτοί οι Toraja, τους οποίους θυμάμαι να κοροϊδεύουν οι Ινδονήσιοι φίλοι μου, γενικώς θεωρούνται περίπου ό,τι και οι Πόντιοι στην Ελλάδα, οι Βάσκοι στην Ισπανία κλπ.

Σε όλη τη διαδρομή έσπαγα το κεφάλι μου να θυμηθώ πού αλλού στη χώρα έχω δει tongkonan και τελικώς ο Astro μου θύμισε πως ήταν στη Σουμάτρα, όπου έχουν ξεμείνει κάποια πολιτιστικά ξαδέρφια των Toraja. Ε, πού να θυμάμαι κι εγώ 23 χρόνια μετά; Συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο ενώ έπεφτε το σούρουπο και οι εικόνες ήταν πανέμορφες: ορυζώνες, φοβερά λουλούδια, πεντακάθαρα χωριά και μια αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα είδους ασιατικό Hobbiton, ειδικά από την ώρα που άρχισαν να μαγειρεύουν και οι καπνοί έβγαιναν αρμονικά από τα tongkonan με φόντο τις καταπράσινες φυτείες.

Επιστρέψαμε στο Rantepao και πεινούσαμε σα λύκοι. Ο Astro μας πρότεινε να πάμε στο Aras cafe και να δοκιμάσουμε ένα φαγητό που θέλει ένα δίωρο προετοιμασίας και προπαραγγελίας, σιγομαγειρεμένο κοτόπουλο με τζίντζερ μέσα σε μπαμπού. Ήταν πολύ νόστιμο, η δε σαλάτα με αβοκάντο και γαρίδες που πήρα ήταν η γασριμαργική αποκάλυψη του ταξιδιού, οπότε αποφασίσαμε να επιστρέψουμε και την επόμενη στο συγκεκριμένο μισκροσκοπικό, πεντακάθαρο και πανέμορφο cafe-εστιατόριο.

Πριν πάμε στο ξενοδοχείο αποφασίσαμε να κάνουμε και μια βόλτα στην κεντρική πλατεία, που πρακτικά ήταν ένα γήπεδο ποδοσφαίρου με γκαζονάκι, περιμετρικά του οποίου υπήρχαν καρεκλίτσες και stands που σερβιραν απλό φαγητό αλλά και ποτάκια χωρίς αλκοόλ, αφού αυτό απαγορεύεται εκτός επιλεγμένων εστιατορίων. Κάτσαμε, ήπιαμε τους χυμούς μας και τα τσάγια μας, τα είπαμε και αναρωτηθήκαμε αν και η αυριανή μέρα θα ξεπερνούσε τις προσδοκίες, όπως η σημερινή. Θα καταφέρναμε να παραστούμε σε κάποια κηδεία; In Astro we trusted.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Θέα των ορυζώνων πριν την προσγείωση στο εξωτικό Palopo.
20220926_113945.jpg


Καταπράσινη η διαδρομή, ελάχιστα αυτοκίνητα.
20220926_132125.jpg

20220926_132130.jpg


Τα πρώτα tongkonan.
20220926_135744.jpg

20220926_135933.jpg
20220926_151649.jpg


Αγροτική η περιοχή, ιδανικός ο καιρός.
20220926_152102.jpg
20220926_152845.jpg


Ο τάφος του ανήλικου.
20220926_154134.jpg


Σε ορισμένους από τους τάφους ήταν ορατά τα οστά.
20220926_154214.jpg


Κάποια από τα φέρετρα ήταν υπό διάλυση.
20220926_154250.jpg


Η βλάστηση ήταν πλούσια.
20220926_154311.jpg


Δεν κουραζόμασταν να βλέπουμε tongkonan.
20220926_155144.jpg


Ωραίοι και οι ορυζώνες.
20220926_155643.jpg
20220926_155728.jpg


Αυτοκίνητα δεν είδαμε σχεδόν καθόλου, πεζοί και συχνά ξιπόλιτοι ήταν οι ντόπιοι.
20220926_155903.jpg

20220926_160851.jpg
20220926_160857.jpg


Σε αυτό το ταφικό σύμπλεγμα είχε και μίνι tongkonan.
20220926_160944.jpg


Και ορισμένα tau tau.
20220926_161023.jpg


Οι πόρτες είχαν διαφορετική διακόσμηση η καθεμιά.
20220926_161104.jpg
20220926_161230.jpg

Οι συγγενείς περνούν συχνά για να αφήσουν τσιγάρα στους νεκρούς.
20220926_161533.jpg


Όμορφες εικόνες στα χωριά.
20220926_161947.jpg
20220926_162713.jpg
20220926_162811.jpg
20220926_163507.jpg


Οι καρέκλες από λάστιχα αυτοκινήτων στο καφέ με τηην πανοραμική θέα.
20220926_164803.jpg
20220926_164943.jpg


Ταίστε με, στοιχίζω 30.000 ευρώ.
20220926_170140.jpg


Και η ζωή ανάμεσα στα tongkonan συνεχίζεται κανονικά.
20220926_170816.jpg
20220926_171700.jpg
20220926_173945.jpg
20220926_174107.jpg


Το cafe Aras και το κοτόπουλο με τζίντζερ μαγειρεμένο σε μπαμπού.
20220926_181109.jpg
20220926_182909.jpg
 

Attachments

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια

Το πρωινό ήταν ανώτερο του αναμενομένου, όπως ήταν γενικώς όλο το ξενοδοχειάκι, που αν θυμάμαι καλά μας στοίχισε 11€/άτομο. Ο Astro ήταν στην ώρα του, ο Στέλιος ως συνήθως όχι, αλλά τελικώς φύγαμε, με πρώτη στάση την αγορά με τους νεροβούβαλους, το μεγάλο ανοιχτό χώρο δηλαδή όπου γίνονται τα deal για αυτό το τόσο priced commodity. Οι αγοραστές ήταν σχετικοί λίγοι, αλλά είχαμε την ευκαιρία να δούμε πολλούς βουβάλους με τεράστια κέρατα, να μάθουμε για τις τιμές τους και πώς καθορίζονται, αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν το πόσο καθαρός ήταν ο χώρος.

Φεύγοντας είδαμε πολλούς Ινδονήσιους ντυμένους στα μαύρα να στιβάζονται πάνω σε αγροτικά οχήματα και ήταν φανερό πως πήγαιναν σε κηδεία. Ο Astro τους πλησίασε, του είπαν πού γίνονταν... τρεις από τις κηδείες σήμερα και πλέον ήταν επίσημο: θα πηγαίναμε σε κηδεία! Μας πήρε περίπου ένα μισάωρο να φτάσουμε στο χωριουδάκι της κηδείας, με τη διαδρομή να είναι διανθισμένη από ορυζώνες, παιδάκια ντυμένα με τις στολές τους για το σχολείο (με γραβατούλες τα αγόρια παρακαλώ!) κι εν τέλει φτάνοντας παρκάραμε περίπου ενάμησι χιλιόμετρο από το χώρο της τελετής, αφού δεν υπήρχε χώρος πιο κοντά λόγω κοσμοσυρροής, ένδειξη πως ο αποθανών αποτελούσε εξέχουσα μορφή της τοπικής κοινωνίας. Εκεί που παρκάραμε μάλιστα ήταν λόφος, οπότε είχαμε και πανοραμική θέα των εκατοντάδων μαυροντυμένων που κατευθύνονταν προς το χώρο.

Στην είσοδο είχε αναρτηθεί κι ένα πανό με τη φωτογραφία του νεκρού, για τον οποίο μάθαμε πως απεβίωσε πριν από δέκα μήνες, ενώ δεκάδες άνθρωποι κατέφθαναν κουβαλώντας ζωντανά γουρούνια σε μπαμπού, που προφανώς θα πήγαιναν για σφάξιμο. Στην είσοδο του κεντρικού (υπαίθριου) χώρου της τελετής είχε στηθεί κι ένα γραφείο όπου δυο κυριούλες εισέπρατταν και τον τοπικό φόρο για κάθε ζωό που θα θυσιαζόταν, και τον οποίο φάνηκαν να πληρώνουν όλοι ευλαβικά.

Στο... ξέφωτο λοιπόν όπου λάμβανε χώρα η τελετή υπήρχαν 3-4 μεγάλα παραπήγματα, όπου στο πάτωμα του καθενός είχαν πάρει θέση οι μαυροντυμένοι καλεσμένοι, ενώ ένα από αυτά προοριζόταν μόνο για τους συγγενείς. Μια σειρά από εγγονές (όπως πληροφορηθήκαμε) παρέλασαν μπροστά μας ντυμένες με φαντασμαγορικές ροζ και κόκκινες στολές, πηγαίνοντας στο βωμό όπου προσευχήθηκαν κι άφησαν κάποιες προσφορές προς τιμήν του νεκρού. Όλοι φαίνονταν να είναι ευδιάθετοι και να πίνουν το τσαγάκι της παρηγοριάς συζητώντας και κοιτώντας τους εκατοντάδες επισκέπτες που κατέφθαναν για να αποτίσουν φόρο τιμής.

Σε κεντρικό σημείο σε όλη αυτή την πολυκοσμία υπήρχε κι ένας κυριούλης με μικρόφωνο που γκάριζε, κάνοντας παρουσίαση α λα ΝΒΑ του κάθε επισκέπτη, με ειδική μνεία σε όσους ερχόντουσαν από μακριά: “Και τώρα, η οικογένεια Χ που ήρθε σύσσωμη από τοοοοοοοοο Βόρνεοοοοοοοοοοο” κι ακολουθούσε μια κακόφωνη περιγραφή της οικογένειας και της σχέσης της με το νεκρό. Μας προσέφεραν θέση ανάμεσα σε κάποιους καλεσμένους και η αλήθεια είναι πως στην αρχή νιώσαμε λίγο άβολα, αλλά μας προσέφεραν τηγανητές μπανανες και τα παραδοσιακά toraja cakes (ψιλοαπαίσια) και αναλωθήκαμε στο να βλέπουμε τη φαινομενικά ατελείωτη προσέλευση συγγενών, γουρουνιών κι επισκεπτών.

Κάποια στιγμή ανακοινώθηκε πως ήρθε η ώρα να αποφασιστεί ποια από τα παιδιά του αποθανόντος θα έπαιρναν ποιο γουρουνάκι (τα σημάδευαν με μπογιά μάλιστα για να ξέρουν σε ποιον θα πάει το καθένα), το οποίο σήμαινε πως όλα τα υπόλοιπα θα σφάζονταν επιτόπου. Ή τέλος πάντων όχι ακριβώς επιτόπου, αλλά σε ένα άλλο ξέφωτο λίγα λεπτά περπάτημα παρακάτω. Εκεί λοιπόν υπήρχε ένας “χασάπης” ο οποίος δεξιοτεχνικά τους έκοβε την αορτή, μετά τα ξεκοίλιαζε και στη συνέχεια τα έκαιγε με ένα φλογοβόλο, αφού τους είχε αφαιρέσει με συνοπτικές διαδικασίες τα σωθικά. Φυσικά τα γουρούνια στρίγγλιζαν υστερικά, γνωρίζοντας τι τα περιμένει, το οποίο προσέθετε ένα τόνο δράματος και αγωνίας στο όλο σκηνικό.

“Αύριο θα σφάξουν και τους νεροβούβαλους, είναι η κορύφωση!” μας ανακοίνωσε ο Astro καθώς αποχωρούσαμε σιγά σιγά, διασχίζοντας όμορφους ορυζώνες στο δρόμο προς το αυτοκίνητο και βλέποντας βουκολικές εικόνες, όπως έναν αγρότη να πλένει το νεροβούβαλό του. Γενικώς η όλη εμπειρία ήταν φοβερή, ανεπιτήδευτη και πολύ ενδιαφέρουσα, νιώσαμε πολύ τυχεροί που μπορέσαμε να βρεθούμε σε μια κηδεία και μάλιστα “εκτός περιόδου”.

Σειρά – μέσω άλλης μιας καταπράσινης διαδρομής- είχε το Lemo, ένα χωριουδάκι γνωστό για τους σκαλισμένους σε βράχο τάφους του. Το τοπίο ήταν γαλήνιο, φυσικά ήμασταν πάλι οι μόνοι επισκέπτες, αλλά το πιο εντυπωσιακό ήταν τα tau tau, με αποκορύφωμα ένα εντελώς spooky μιας γιαγιάς που φαινόταν ολοζώντανη και με κοψοχόλιασε.

Οι βιβλικές αγροτικές σκηνές στον περίγυρο συνεχίζονταν, σε βαθμό που αναρωτιόμασταν πόσο διαφορετικές θα ήταν οι εικόνες πριν τρεις αιώνες. Κάπου είχαν στηθεί και δυο τραπεζάκια όπου πωλούνταν κάποια ψιλοσουβενίρ για τους λιγοστούς (εγχώριους) τουρίστες. Άλλωστε, όπως μας είπε ο Astro “οι βομβες του Μπάλι έχουν σκοτώσει το διεθνή τουρισμό”, που με εξέπληξε, με δεδομένο ότι έχουν περάσει 20+ χρόνια. Βέβαια από τότε είχαμε SARS, τσουνάμι, γρίπη των πτηνών, κορωνοιό κι άλλες καταστροφές, θα περίμενε κανείς το σοκ να είναι μικρότερο, έχουμε συνηθίσει πια τις σοκαριστικές εικόνες. Ανεξαρτήτως αιτιών πάντως, η Tana Toraja παραμένει μια περιοχή με λίγο τουρισμό πλην των δυο μηνών της -σχετικής- high season, αφού συνολικά δε φτάνουν ούτε 50.000 αλλοδαποί ετησίως στην περιοχή, η μεγάλη πλειοψηφία στο δίμηνο του καλοκαιριού.

Περάσαμε κι από ένα μεγάλο άγαλμα του Ιησού, που μας υπενθύμισε πως βρισκόμαστε σε χριστιανικό έδαφος, πράγμα εύκολο να λησμονήσει κανείς δεδομένων ττων “εξωτικών” ταφικών εθίμων, και φτάσαμε στο Londa, ένα σπήλαιο μέσα σε ένα πανέμορφο καταπράσινο τοπίο. Μέσα στο σπήλαιο συνωστίζονται φέρετρα, tau tau σε διάφορες καταστάσεις συντήρησης, αφού αν μια οικογένεια δε διαθέτει χρήματα να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το φέρετρο με το πέρασμα των ετών, αυτό λιώνει και τα οστά πλέον είναι σε κοινή θέα.

Η τελευταία μας στάση για τη μέρα ήταν στο Kete Kesu, ίσως το καλύτερο παράδειγμα αντικρυστών tongkanan, που ήταν όμως τόσο τέλεια συντηρημένα που έδιναν την αίσθηση -για πρώτη φορά- τουριστικού θεάματος, παρότι εν τέλει είδαμε πως κάποια όντως κατοικούνταν. Μπήκαμε σε δυο-τρία για να διαπιστώσουμε πως ουσιαστικά είναι χωρισμένα σε τρεις χώρους, στους δύο κοιμούνταοι ζωντανοί και στον τρίτο... ο νεκρός, έως ότου συγκεντρωθούν οι απαραίτητοι πόροι για τη διεξαγωγή της κηδείας.

Επιστρέψαμε στην πόλη και ξαναπήγαμε στο Aras Cafe, ξαναφάγαμε εξαιρετικό φαγητό (ίσως το καλύτερο σε όλο το ταξίδι) κι εγώ τίμησα τις γαρίδες με το κάρι. Οι άλλοι δυο λεβέντες αποφάσισαν να συνεχίσουν τη -μάταιη τελικά- αναζήτηση μπύρας σε μια περιοχή που έχει κάνει σαφέστατη στροφή προς το συντηρητισμό κι εγώ πήγα να ξεκουραστώ.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Η αγορά με τους βούβαλους, όπου υπήρχαν και μερικοί αλμπίνοι του πανακρίβου.
20220927_085407.jpg


Μας έκανε εντύπωση η καθαριότητα σε ένα τέτοιο χώρο.
20220927_085839.jpg


Όλοι αυτοί οι μαυροντυμένοι κατευθύνονταν προς κάποια κηδεία.
20220927_090446.jpg


Για μένα ήταν έκπληξη η ομορφιά του τομπίου γενικώς.
20220927_094714.jpg


Αγαπάμε tongkanan.
20220927_100011.jpg


Τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολα να βρεις πού έχει κηδεία, αρκεί να ακολουθείς όποιο δύστυχο γουρουνάκι είναι ζαλωμένο.
20220927_100131.jpg


Πρώτη θέα του χωριού με την κηδεία.
20220927_101322.jpg


Ο αποθανών. Συμπαθητικός φαίνεται.
20220927_101852.jpg


Ουσιαστικά μιλάμε για 4 διαφορετικούς σκεπαστούς χώρους για τους καλεσμένους, ανάλογα με το βαθμό συγγένειας.
20220927_101921.jpg


Υπέφεραν τα δύσμοιρα, πολύ πριν πάνε για σφάξιμο.
20220927_101948.jpg


Είσοδος στο παράπηγμα των "επισήμων".
20220927_102203.jpg


Εδώ ο... παρουσιαστής κηδείας.
20220927_102320.jpg


Και οι μαυροντυμένες καλεσμένες.

20220927_102512.jpg


Εδώ οι εγγονές.
20220927_102609.jpg


... που εξυπηρετούσαν τους παριστάμενους.
20220927_102723.jpg


Εντάξει, μας κέρασαν κι εμάς τους ξέμπαρκους, αλλά τα σνακ ήταν κάπως, καμία σχέση με τα αγαπημένα μου κόλυβα.
20220927_103725.jpg


Και πάμε για τη σφαγή. Προσοχή οι ευαισθητούληδες.
20220927_105133.jpg


Μιλάμε για πάρα πολλά άτομα ουρά, όσο μείναμε εμείς παίζει να πέρασαν και 400 άτομα.
20220927_105205.jpg


Αφού το θανάτωσε με συνοπτικές/χειρουργικές διαδικασίες, έβγαλε και τα έντερα.
20220927_110216.jpg


Και σειρά είχε το φλογοβόλο.
20220927_110349.jpg
20220927_110434.jpg


Επειδή είναι και νοματαγείς οι Ινδονήσιοι, υπάρχει ειδικό γραφείο καταβολής φόρου για κάθε γουρουνάκι.
20220927_110754.jpg


Οι βιβλικές εικόνες που λέγαμε.
20220927_110947.jpg


Είπαμε, η κηδεία είναι οηγή χαράς, οπότε έσκασε μύτη και ο μπαλονοπώλης.
20220927_112254.jpg


Πολλά σχολεία, πολλά παιδάκια.
20220927_112931.jpg


Άλλο ένα χωριουδάκι, δεν είναι όλα με tongkonan.
20220927_114710.jpg


Κι από μακριά η θέα του ταφικού συμπλέγματος.
20220927_120506.jpg


Άπλωμα ρυζιού μπροστά από tongkanan.
20220927_120719.jpg


Πολλά tau tau έχουν δει τα μάτια μου...
20220927_121628.jpg


... μα αυτό μου έφερε τρόμο. Με κοψοχόλιασε!
20220927_121856.jpg


Υπάρχουν και τάφοι σε σχήμα tongkonan.
20220927_122050.jpg

Kαι μερικές ακόμη:
20220927_122240.jpg

20220927_122607.jpg
20220927_122850.jpg


Και οι τρεις καμπαλέρος.
20220927_124112.jpg
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Να πω την αλήθεια, τρόμαξα στην αρχή.
20220927_133316.jpg


Ο Ιησούς φαινόταν παράταιρος, αλλά Χριστιανοί είναι οι άνθρωποι.
20220927_134802.jpg


Πολύ όμορφα τα τοπία.
20220927_141923.jpg


Και το ελαφρώς κορεσμένο σπήλαιο.
20220927_142101.jpg


Με...spooky περιεχόμενο.
20220927_142236.jpg
20220927_143536.jpg
20220927_143859.jpg


Και το Kete Kesu, που φας φάνηκε ότι παραήταν μακιγιαρισμένο.
20220927_150206.jpg
20220927_150811.jpg


Ο λόφος παρά πίσω όμως ήταν όλα τα λεφτά.
20220927_151818.jpg
20220927_152112.jpg


Εντός ενός tongkanan.
\
20220927_154353.jpg


Υποθέτω πως τα κερατα στο στύλο είναι από κηδείες.
20220927_155002.jpg


Και κάπου εδώ μέναμε, πολύ ευχάριστη η πόλη.
20220927_173735.jpg
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο

Η μέρα αναμενόταν αδιάφορη. Λόγω άβολων πτήσεων θα έπρεπε να “διανυκτερεύσουμε” (που λέει ο λόγος, τρεις το πρωί θα είχαμε την πτήση για τον επόμενο προορισμό μας) στο Makassar, το μεγάλο λιμάνι στο νότιο Sulawesi, του 1,5 εκατομμυρίου κατοίκων και των σχεδόν μηδαμινών αξιοθέατων βάσει όλων των πληροφοριών.

Φυσικά έπρεπε πρώτα να πάμε στο συγκλονιστικό αεροδρόμιο του Palop, περνώντας από όλες εκείνες τις στροφές και πάλι, απολαμβάνοντας όμως -και πάλι- την οργιώδη βλάστηση. Η Lion Air αποδείχθηκε πάλι αξιόπιστη και φτάσαμε στο Makassar, όπου έκανα το λάθος αντί για goride να ζητήσω gojek και άργησα να καταλάβω ότι αυτό είναι υπηρεσία που αφορά μόνο μηχανάκια. Τέλος πάντων, όλα καλά, φτάσαμε στο ξενοδοχείο Swiss Belhotel, με το πομπώδες όνομα και την εξαιρετική τοποθεσία πάνω στην παραλιακή, που είχε κλείσει ο -απαιτητικός- Πάνος που εκνευρίστηκε και στην ρεσεψιόν με τις ευγενέστατες -αλλά όντως εντελώς αναποτελεσματικές- κοπελίτσες.

Πήγαμε στην τράπεζα για να κάνουμε κατάθεση στον Sem, αυτόν τον τυπάκο με τα αστεία Αγγλικά που βρήκα στα σόσιαλ μύδια (!) και ο οποίος θα μας πήγαινε να κολυμπήσουμε με τους φαλαινοκαρχαρίες στο Nabire. Η τράπεζα τελικώς δεν άλλαζε χρήματα, μας παρέπεμψε στο ταχυδρομείο που ομοίως δεν έχει τετοια υπηρεσία και τελικώς μας συνέστησαν ένα αξιοπρεπές ανταλλακτήριο που έμοιαζε περισσότερο με τράπεζα από... την τράπεζα όπου η ισοτιμία εήταν κι εξαιρετική. Κάναμε λοιπόν επιπλέον ρουπίες, έκανα και την κατάθεση της προκαταβολής στο Sem κι ήμασταν έτοιμοι για την ανακάλυψη του Makassar, το οποίο και δε θα είχαμε επισκεφθεί ποτέ αν δεν ήταν υποχρεωτικό stopover.

Το βασικό αξιοθέατο (λέμε τώρα) της πόλης είναι το Οχυρό Ρότερνταμ, το οποίο ήταν μόλις 10 λεπτά από το ξενοδοχείο μας με τα πόδια. Η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ καλά συντηρημένο, σαφώς μεγαλύτερο απ' ό,τι το περίμενα και για κτίρια που κατά πλειοψηφία είναι του 17ου αιώνα στέκεται πολύ καλά. Δυστυχώς το μουσείο στο εσωτερικό έχει μέτρια εκθέματα και δε λέει πολλά. Στο προαύλιο όμως του οχυρού είχε μια “γαστρονομική” έκθεση κι ετοιμαζόταν και μια συναυλία με εξέδρες επισήμων, πολλούς χορευτές που προβάριζαν τις στολές τους και τηλεοπτικά συνεργεία. Αποφασίσαμε να πάμε να φάμε κάπου εκτός (μιας και η “γαστρονομική” expo είχε το μαύρο της το χάλι) και να επιστρέψουμε αργότερα, όταν θα είχαν ξεκινήσει οι εορτασμοί.

Είδαμε στο γούγλη πως κοντά μας ένα food court ονόματι kampoengκάτι με αξιοπρεπείς κριτικές και κινήσαμε για εκεί, μέσα σε ψιλόβροχο. Τελικώς επρόκειτο όντως για ένα μικρό συγκρότημα από φαγάδικα σε εξέδρα πάνω στο λιμάνι όπου φάγαμε λίγο από σουπιές καλαμάκι, σουπίτσα, ρυζάκι και ψαράκι και ήταν τέλος πάντων βρώσιμο. Ας μην κοροϊδευόμαστε, το φαγητό δεν είναι το φόρτε της Ινδονησίας, αλλά δε θα πεινάσεις κιόλας.

Με την επιστροφή μας στο οχυρό διαπιστώσαμε πως οι εορτασμοί είχαν ξεκινήσει και πως επρόκειτο για υπερπαραγωγή: δεκάδες χορευτές, πολυπληθή συγκροτήματα, κουστούμια, χορογραφίες, πλήθη κόσμου, από το πουθενά μας ήρθε όλο αυτό κι ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη στα ξεκούδουνα. Να το Makassar.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο κι ανεβήκαμε στο roof garden που είχε πολύ όμορφη θέα του ηλιοβασιλέματος, ενώ μας γνωστοποίησαν πως είχαμε δικαίωμα και μια δωρεάν πίτσα (!) η οποία αποδείχθηκε ένα κομματάκι που φαινόταν να έχει υποστεί επίθεση από πεινασμένες γάτες, αλλά τέλος πάντων όταν σου χαρίζουν κάτι δεν το κοιτάς και στα δόντια (ή στη ζύμη). Η θέα πάντως ήταν υπέροχη, πάνω από τα δύο νησάκια που βρίσκονται απέναντι από το λιμάνι, ενώ από την άλλη πλευρά είχαμε πανοραμική άποψη του τζαμιού με τους 99 μιναρέδες και δίπλα μας ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο με τρελό potential και παλιακή αρχιτεκτονική.

Μην παραλείψω να πω πως απέναντι από το ξενοδοχείο είχε τουλάχιστον δύο ευαγή ιδρύματα (δηλαδή κωλόμπαρα) όπου συμπαθείς jineteros προσπάθησαν να μας προσελκύσουν. Η αλήθεια είναι πως ειδικά το “happy puppy” φαινόταν να σκοράρει ψηλά στο cultόμετρο, αλλά έπρεπε να κοιμηθούμε. Χαράματα θα φεύγαμε για το αεροδρόμιο ώστε να ξεκινήσουμε την Οδύσσεια για τον επίγειο παράδεισο-νησάκι Kri, για τον οποίο οι προσδοκίες ήταν μεγάλες. Για να δούμε τι θα δούμε...
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Το αεροδρόμιο του Palop. Not bad για μέση του πουθενά.
20220928_092535.jpg


Και η Wings θυγατρική της Lion είναι.
20220928_110807.jpg


Λεωφορειάρες με δερμάτινα καθίμσατ περικαλώ η Lion.
20220928_121507.jpg


Aυτό είναι ανταλλακτήριο, σα να μου έπαιρναν συνέντευξη για δάνειο ένιωσα.
20220928_140639.jpg


Απ΄τα λιγοστά ενδιαφέροντα εκθέματα σε ένα από τα μουσεία του οχυρού.
20220928_145512.jpg


Το εσωτερικό του οχυρού.
20220928_151108.jpg


Και το ωραίο ήταν ότι μπορούσες να το περπατήσεις και από ψηλά.
20220928_151551.jpg


Προετοιμασίες για το event.
20220928_152410.jpg


Άρχισαν να καταφτάνουν και οι VIP, με μια εσάνς Φλωρινιώτη.
20220928_152817.jpg


Και πρόβες ελπιδοφόρες φαίνονταν.
20220928_153032.jpg


Ωραία η τοποθεσία του food court.
20220928_154551.jpg


To φαγητό την έπιασε τη βάση. Οριακά.
20220928_161252.jpg


Ας αρχίσουν οι χοροί.
20220928_165235.jpg
20220928_165432.jpg


Α ναι, το ξενοδοχείο μας διέθετε και πισίνα. Και γυμναστήριο όπου δε δούλευε τίποτε, να τα λέμε αυτά.
20220928_172143.jpg


Το διπλανό μας, spooky abandoned hotel.
20220928_172259.jpg


Τζαμί με 99 μιναρέδες, δεν κάθισα να τους μετρήσω.
20220928_172316.jpg


Το οχυρό Ρότερνταμ από ψηλά.
20220928_172715.jpg


Είχε πάντως και άνετο σαλόνι στο rooftop.
20220928_172905.jpg


Υπάρχουν δυο μικρά νησάκια απέναντι από το Makassar, απ' ό,τι κατάλαβα αρκετά δημοφιλή για εκδρομούλες.
20220928_175023.jpg
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο

Επιτέλους, έφτασε η μέρα που θα πηγαίναμε στο Raja Ampat. Όπου Raja Ampat είναι ένα αρχιπέλαγος στην ινδονησιακή επαρχία της νοτιοδυτικής Παπούα, γνωστό λόγω της βιοποικιλότητάς του και της εκπλητικής φύσης, με τις φωτογραφίες -ειδικά από το Piaynemo- να έχουν γίνει viral και τον τουρισμό σιγά-σιγά να κάνει δειλά βήματα στην περιοχή. Η πρόσβαση δεν είναι άμεση, γι αυτό κι εμείς αναγκαστήκαμε να περάσουμε τη μέρα στο Makassar, μετά θα έπρεπε να πάρουμε άλλη πτήση, καράβι και στο τέλος ταχύπλοο. Μια μικρή Οδύσσεια δηλαδή, από αυτές που κάνουν τα ταξίδια μαγικά γιατί δεν είναι μόνο η Ιθάκη αλλά και η γλυκιά ταλαιπωρία αυτό που αναζητά κανείς, ειδικά στις εσχατιές του κόσμου.

Καλέσαμε λοιπόν χαράματα ένα ταξάκι με την αγαπημένη μας εφαρμογή, όντως -γιατί είχαμε μια αμφιβολία από την προηγούμενη- κληθήκαμε να πληρώσουμε τα διόδια και φύγαμε από την πόλη θαυμάζοντας μερικές δεκάδες πόρνες και κωλόμπαρα στο δρόμο για το αεροδρόμιο του Makassar, αποχαιρετώντας το Sulawesi, θεωρώντας που θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να επιστρέψω (spoiler: μεγάλη μπουκιά φάε!).

Η πτήση μέχρι το Sorong έγινε απρόσκοπτα και προσγειωθήκαμε εντός δύο ωρών, όπου πήραμε ένα ταξάκι που είχαμε κανονίσει με το κατάλυμά μας και μας μετέφερε στο ελαφρώς παρακμιακό λιμάνι. Ήταν 6.50, τα γραφεία της ακτοπλοϊκής εταιρείας άνοιγαν στις 8 και το πλοίο αναχωρούσε στις 9, οπότε είχαμε το χρόνο να κάνουμε μια βολτίτσα και να δούμε μερικά σάπια πλοία, κάποια φτωχόσπιτα πάνω στο νερό, ένα μεθύστακα, μια κυριούλα που από τα χαράματα είχε στήσει το περιπτεράκι της για να πουλήσει instant soups σε εξευτελιστική τιμή, ένα αδέσποτο γουρούνι και να θαυμάσουμε και ολούθε αμέτρητες κόκκινες φτυσιές, υπέθεσα από το αηδιαστικό beetlenut που μασάνε σε τόσα μέρη στην Ωκεανία, καταστρέφοντας τα δόντια τους.

Το πλοίο μας ήταν ένα εξαιρετικό χρέπι που μπροστά του φάνταζαν κρουαζιερόπλοια οι σκυλοπνίχτρες του Αγούδημου, έγραφε όμως “executive class” κι έδινε μια εσάνς ντεμέκ γκλαμουριάς. Πήραμε τα εισιτήριά μας και μπήκαμε, για να διαπιστώσουμε πως η μπόχα ήταν αφόρητη. Πραγματικά αφόρητη, δεν ήταν δυνατό να καθίσει κανείς στον εσωτερικό χώρο στα καθίσματα λεωφορείου, οπότε πιάσαμε θέση έξω, όπου και γνωρίσαμε ένα συμπαθέστατο ζευγαράκι μεσηλίκων Γεμρανών free divers καθώς κι ένα ζευγαράκι Γάλλων που είχαν πάρει ως sabbatical 5 μήνες. Να, αυτά μου λείπουν! Οι Γερμανοί μάλιστα έρχονταν από τον επόμενο σταθμό μας, το Nabire, όπου όντως κολύμπησαν με φαλαινοκαρχαρίες, μας είπαν ότι ήταν εκπληκτικά αλλά μας επιβεβαίωσαν ότι λόγω ελάχιστων επιβατών οι πτήσεις προς τα κει ακυρώνονται πιο συχνά από ό,τι πραγματοποιούνται κι ότι οι ίδιοι έχασαν τρεις ημέρες. Ελπίζαμε να μη μας συμβεί διότι το δικό μας πρόγραμμα ήταν σφιχτό και με συνεχείς πτήσεις, αλλά αυτό που προείχε τώρα ήταν να φτάσουμε στον παράδεισο του νησιού Kri.

To σαπιοκάραβό μας καθυστερησε πολύ να φτάσει στο Wasai, αν και δε μας χάλασε αφού ειχαμε καλή μουσική (κάτι Ινδονήσιους ράστα από πίσω μας) και την εξωτική Γαλλίδα θα μπορούσα να την κοιτάω για ώρες. Φτάσαμε πάντως μετά από 2,5 ώρες και βρήκαμε εύκολα το μικροσκοπικό τυπάκο που θα πήγαινε τους Γερμανούς κι εμάς στο Kri, με μια μικρή βάρκα με εξωλέμβια αν και ήταν σαφές πως θα μέναμε σε διαφορετικά μέρη του νησιού: αυτοί θα έμεναν στο Turtle Guesthouse κι εμείς στο Nus Homestay.

Όσα νησιά περάσαμε ήταν κατάφυτα, καταπράσινα, απλά πανέμορφα, η διαδρομή ήταν εκπληκτική σε μια από τις πιο όμορφες χώρες του κόσμου κατ' εμέ. Είχε λίγο κύμα με αποτέλεσμα να βρεχόμαστε λιγάκι, αλλά είχε κι αυτό την πλάκα του. Φτάσαμε πρώτα στο κατάλυμα των Γερμανών: καμιά δεκαριά καλύβες με στέγη από φύλλα φοίνικα και τοίχους από ψάθα στέκονταν πάνω στο νερό, και τρεις-τέσσερις ακόμη στέκονταν πάνω στην άμμο σε μια παραλία με οργιώδη βλάστηση, όπου δεν έπρεπε να ζει πάνω από μία ή δύο οικογένειες. Ο κύριος που τους υποδέχθηκε ήταν ένας συμπαθής, χαμογελαστός ιθαγενής χωρίς Αγγλικά, μπλουζάκι ή δόντια, αλλά με χαμόγελο που σε καλωσόριζε από τα μάτια. Όνειρο το μέρος και ο τουρισμός στα σπάργανα. Ευχηθήκαμε να είναι έτσι και το δικό μας. “Α, η δική σας κοινότητα είναι πιο μικρή!”, μας είπε ο βαρκάρης μας. Απόρησα. Πόσο πιο μικρή; Δηλαδή αντί για δυο οικογένειες έχει μόνο μία;

Θα το μαθαίναμε εντός είκοσι λεπτών, αφού έπρεπε να πλευρίσουμε όλο το νησί, το Nus είναι από την άλλη πλευρά. Εντάξει, τι να πει κανείς για την πρώτη θέα, ήταν τόσο ειδυλλιακό όλο αυτό που ούτε να βγάλω φωτογραφίες δεν ήθελα: τέσσερις καλύβες πάνω στο νερό, συνδέονταν με μια γεφυρούλα από σανίδες και το background ήταν πυκνή τροπική βλάστηση που έφτανε σχεδόν μέχρι την ήρεμη θάλασσα. Τι μέρος ρε φίλε! Τσιμπηθήκαμε, αν κι ενδόμυχα ευχήθηκα να ήταν και η Χ. κι εκεί, που τέτοια ώρα εργαζόταν σε ένα μακρινό μέρος ονόματι Αθήνα.

Μας υποδέχθηκε ένας νεαρός ονόματι Indra, με καλούτσικα Αγγλικά, μας έδειξε τις δυο καλύβες μας, που ουσιαστικά δε διέθεταν πόρτα, μας είπε πως θα είχαμε ρεύμα από τις 6 το πρωί ως τις 6 το βράδυ, ότι “κάποιες φορές μέσα στη μέρα” θα είχαμε και δεδομένα και μας έδειξε και το μικροσκοπικό εστιατόριο όπου θα είχαμε μπουφέ πρωί-μεσημέρι-βράδυ “με λίγα αλλά καλά πραγματάκια”, που περιλαμβανόταν στην καταπληκτική τιμή των 35€/καλύβα/βραδιά, αφού το κατάλυμα λειτουργεί με πλήρη διατροφή, δεν υπάρχει άλλωστε και κάποιο άλλο μέρος για φαγητό. Μας εξήγησε πως οι ντόπιοι σε αυτή την πλευρά του νησιού είναι μια οικογένεια (τους οποίους και γνωρίσαμε αργότερα), οι οποίοι είχαν παραχωρήσει το management των τεσσάρων καλύβων στο Ringa, τον Indra και τον Uli, που έμεναν σε άλλο νησί και είχαν ξεκινήσει την “επιχείρηση” λίγο πριν τον κορωνοϊό, που τους έβαλε χαλινάρι. Νέα παιδιά δηλαδή από το διπλανό νησί (που είχε 5-6 οικογένειες) που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον τουρισμό.

Η καλύβες μας ήταν πολύ απλές: η δική μου και του Στέλιου είχε ένα διπλό κρεβάτι με το απαραίτητο δίχτυ για τα κουνούπια, δύο παράθυρα από ψάθα που ουσιαστικά δεν έκλειναν κι ένα τραπεζάκι για να αφήσουμε τα πράγματά μας. Ντουσιέρα δεν υπήρχε εντός της καλύβας, υπήρχαν όμως κάποια υποτυπώση ντους στην ξηρά, που μας φάνηκαν επαρκή για τις τρεις ημέρες της διαμονής μας.

Ήταν ήδη ώρα για μεσημεριανό, οπότε αφήσαμε τους σάκους μας στην καλύβα μας και καθίσαμε στο ένα από τα δύο τραπέζια, αφού σερβιριστήκαμε από το μικροσκοπικό αλλά νοστιμότατο μπουφέ. Ψιλοπιάσαμε κουβέντα με μια παρέα νεαρών Ιταλών, όλοι τους γιατροί, που στεγάζονταν στις υπόλοιπες καλύβες και κάτσαμε να μιλήσουμε με τον Indra για τις εκδρομές με τη βάρκα που διοργανώνουν. Η βασική μας επιθυμία ήταν να πάμε βέβαια στο Piaynemo, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε κάποιος άλλος για να μοιραστούμε το κόστος της μετάβασης, που λόγω απόστασης ήταν στα 480€, ήτοι 160€ για τον καθένα μας, δυστυχώς οι Ιταλοί είχαν πάει ήδη την προηγούμενη. Οι υπόλοιπες εκδρομές πάντως είχαν λογική τιμή, από 30-90€/βάρκα, άλλωστε η αποστάσεις ήταν πολύ μικρότερες.

Αφού φάγαμε, βάλαμε τα μαγιό μας, πήραμε τις δωρεάν (και πολύ καλές!) μάσκες που διέθετε το κατάλυμα, περπατήσαμε μέχρι τη μεγάλη πλατφόρμα και βουτήξαμε για να δούμε το βυθό. Ω ΛΑ ΛΑ. Φοβερός βυθός ρε παιδιά, δεν περιγράφεται με λόγια. Με εντυπωσίασαν κάτι μεγάλα πλακέ ψάρια που δε σκιάζονταν καθόλου από την παρουσία μας στα λημέρια τους, δυο σκορπίνες για τις οποίες με προειδοποίησε ο Πάνος (που την κατέχει τη θάλασσα) και όοοοοολα αυτά τα χρώματα, ψάρια, κοράλια που βρίσκονταν μόλις 50 μέτρα από το κρεβάτι μας. Είχε λίγο ρεύμα, αλλά ήταν διαχειρίσιμο και συνεχίσαμε το snorkeling μέχρι το σούρουπο. Θα κατέτασσα την ποιότητα μόλις ένα σκαλί κάτω από τον ανυπέρβλητο βυθό του Palau.

Στο δείπνο ξαναρωτήσαμε τα παιδιά μήπως και βρήκαν κάποιον ακόμη για το Piaynemo, αλλά δυστυχώς ούτε στα καταλύματα από τα γύρω νησιά φαίνεται να υπήρχε κάποιος, οπότε κατόπιν διαβούλευσης με τους Ιταλούς αποφασίσουμε να κλείσουμε για το Friwen wall και την ομώνυμη παραλία, ελπίζοντας ότι θα βρίσκαμε παρέα για το Piaynemo τη μεθεπόμενη. Το ηλιοβασίλεμα ήταν απίθανο από τις καλύβες μας, με ένα βαρκάρη που έκανε κουπί να το κάνει ακόμη πιο όμορφο και το βράδυ κάτσαμε στο μπουφέ με τους 5 Ιταλούς μέχρι αργά, ανταλάσσοντας γνώμες, εμπειρίες και κάνοντας χαβαλέ, εξαιρετικά παιδιά ήταν όλοι και κάναμε πολύ καλή παρέα.

Δεν είχαμε κοιμηθεί σχεδόν καθόλου την προηγούμενη, οπότε κοιμηθήκαμε νωρίς. Είχα διαβάσει κάτι περίεργα για ποντίκια που τρέχουν πάνω στις σκεπές, αλλά κοιμήθηκα σαν πουλάκι. Τουλάχιστον το πρώτο βράδυ...
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Σταση στο αεροδρόμιο του Sorong.
20220929_062710.jpg


Οι τρεις καμπαλερος.
20220929_063132.jpg


Ενα καραβι παλιο σαπιοκαραβο.
20220929_064954.jpg


Γραφικο το λιμανάκι
20220929_070404.jpg


Απλά και χαριτωμένα τα σπίτια των ντόπιων.
20220929_070852.jpg


Τα γουρουνάκια έκοβαν βόλτες
20220929_071923.jpg


Παντου ροχαλες απο αυτη την κοκκινη αηδια.
20220929_072238.jpg


Exclusive class, όχι παίξε γέλασε.
20220929_080554.jpg


Κριμα που δε μεταφέρεται η μπόχα.
20220929_080733.jpg


Ειχε και σνακς εν πλω.
20220929_090748.jpg


Εξω δε βρωμουσε
20220929_094611.jpg


Το λιμανάκι του Wasai
20220929_115421.jpg


O μικροσκοπικος βαρκαρης.
20220929_121858.jpg


Καταπρασινα τα νησιά.
20220929_125824.jpg


Το Turtle Guesthouse.
20220929_125959.jpg
20220929_130243.jpg


Υποδοχη απο τους ντόπιους.
20220929_130338.jpg


Και η δική μας πλευρά του νησιού .
20220929_131801.jpg
20220929_131838.jpg
20220929_144054.jpg
20220929_144106.jpg
20220929_144904.jpg
20220929_145650.jpg


Χωρις καν να μπεις στο νερο εβλεπες τα ψαρια και τα κοραλια.
20220929_150018.jpg


Οι λιγοστοί ντόπιοι, ουσιαστικά μια οικογένεια.
20220929_160239.jpg


Ωρες ανάπαυσης για τον Πανο.
20220929_170113.jpg


Σουρουπο.
20220929_181557.jpg


το βράδυ υπήρχε ρεύμα από τη γεννήτρια. μου έκανε εντύπωση η έλλειψη κουνουπιών.
20220929_182301.jpg


το εστιατόριο.
20220929_182540.jpg
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.086
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom