taver
Member
- Μηνύματα
- 12.610
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
(φωτογραφίες μέσα από το πούλμαν)
Επόμενη στάση, η πόλη της Kaesong. Εδώ, ξεκινήσαμε με μια βόλτα στο κέντρο, προτού καταλήξουμε στο εστιατόριο που σερβιρίστηκε το μεσημεριανό φαγητό. Η πρώτη έκπληξη, ήταν ο σουρεαλιστικότερος τροχονόμος που έχει υπάρξει στην ιστορία… Σε ένα κύκλο στη μέση μιας διασταύρωσης, στέκεται όλο παράστημα, και με τις χαρακτηριστικές κινήσεις που επιβάλει το καθήκον του, κατευθύνει την κυκλοφορία…. που απλώς δεν υπάρχει. Επί χιλιόμετρα, σε όλες τις κατευθύνσεις, αυτοκίνητο δεν υπάρχει. Μάλλον ο ηγέτης κάποτε φρόντισε να υπάρχουν θέσεις εργασίας για όλους, και έτσι δημιούργησε και τη συγκεκριμένη θέση εργασίας, που θυμίζει κάτι από σκοπιές σε κάποια Ελληνικά στρατόπεδα.
Προχωρώντας προς το εστιατόριο, το σχέδιο που οργανώσαμε το προηγούμενο βράδυ κατά τη μπυροκατάνυξη, τέθηκε σε εφαρμογή. Κάποιοι από μας πιάσαμε κουβέντα με τη μια συνοδό που προπορεύόταν και την ωθούσαμε να πηγαίνει γρήγορα, κάποιοι άλλοι πιάσαμε αντίστοιχη κουβέντα με την άλλη συνοδό που ακολουθούσε στο τέλος και την ωθούσαμε να πηγαίνει αργά, και οι υπόλοιποι, κάπου ενδιάμεσα, αντί να προχωρούν στην προκαθορισμένη διαδρομή, πρακτικά βολτάρανε στην πόλη, πρακτικά ανενόχλητοι.
Είδαμε διάφορα με αυτό το σύστημα (αλλά φωτογραφίες, λυπάμαι, δε μπορώ να ανεβάσω). Δρομάκια μέσα στη λασπουριά, μόλις απομακρυνθείς λίγο από τον κεντρικό δρόμο. Παιδάκια που κρατάγανε αυτόματα όπλα (ή αντίγραφα αυτών, θέλω να ελπίζω…). Και βέβαια, ακόμα περισσότερες αγιογραφίες του ηγέτη (χρησιμοποιώ τον όρο αυτό, καθώς τεχνικά ταιριάζει: Οι ηγέτες απεικονίζονται πάντα με συγκεκριμένο τρόπο, με βάση τις «επίσημες» φωτογραφίες και μόνο, και με συγκεκριμένες οδηγίες προς τους καλλιτέχνες). Αλλά και κόσμο που δε δυσανασχετούσε που μας έβλεπε, αλλά αντίθετα χαμογελούσε και χαιρετούσε πρόσχαρα. Περίμενα πως η επαρχία θα ήταν λιγότερο συνηθισμένη στους ξένους, πιο απομονωμένη και φοβική. Αλλά φαίνεται πως η Kaesong δεν είναι τυπική Βορειοκορεάτικη επαρχιακή πόλη…
Η είσοδος στο ξενοδοχείο, όπου σερβιρίστηκε το γεύμα, είναι σαν είσοδο σε αρχοντικό σπίτι. Σύμφωνα με την ξεναγό μας, κάποια στιγμή τη δεκαετία του 80, οι αρχές μετέφεραν όλους τους κατοίκους της πόλης σε διαμερίσματα πολυκατοικιών, και μετέτρεψαν τα σπίτια τους σε «πολυτελές» ξενοδοχείο. Σε ένα χώρο του ξενοδοχείου, λοιπόν, που παρότι πολυτελές δε διαθέτει τρεχούμενο νερό στην τουαλέτα (έχει σωληνώσεις, απλά είναι μάλλον κομμένο…), μας παρασχέθηκε το «βασιλικό» γεύμα, όπως τρώνε παραδοσιακά οι Κορεάτες. Αυτό, πρακτικά σημαίνει ότι καθήσαμε οκλαδόν, και σε ένα χαμηλό τραπεζάκι μπροστά μας βρισκόταν διάφορες τροφές, σε δυο σειρές από μικρά δοχεία. Το γεύμα περιλάμβανε και μια σούπα με νούντλς, αλλά όποιος ήθελε, μπορούσε με ένα επιπλέον ποσό, να αντικαταστήσει τη σούπα του με το «παραδοσιακό γεύμα της περιοχής, που είναι τόσο εκλεκτό που προοριζόταν για να το τρώνε οι Βασιλιάδες»: Σκυλόσουπα. Ναι, στην Κορέα (και στο Βορρά και στο Νότο), το σκυλίσιο κρέας αποτελεί έδεσμα, και εκτρέφουν ειδικά σκυλιά από μια συγκεκριμένη ράτσα ειδικά για το σκοπό αυτό. Ομολογώ πως η περιέργειά μου νίκησε τις αναστολές μου, και το παρήγγειλα. Το δοκίμασα κιόλας. Δε μπορώ να πω πως το έφαγα, όμως, καθώς η γεύση του ήταν επιεικώς άθλια. Κάτι ανάμεσα σε εντόσθια και λάστιχο, θα τη χαρακτήριζα.