Η βιομηχανία του τουρισμού (σκέψεις για το παρόν και το μέλλον)

MVSylvia

Member
Μηνύματα
730
Likes
3.020
Προ λοκο δεν θυμαμαι ποτε να εδινα 350αρια για Ευρωπη με μη λοκο. Κατι 150αρια με βαλιτσα κιολας θυμαμαι. Τωρα για πλακα θες 350αρικα μια απλη διαδρομη αμα κλεισεις γυρω στο 4μηνο πριν ακομα κ νωριτερα. Κατα μεσο ορο παντα. Τωρα για συγκεκριμενες ευκαιριες συγκεκριμεων ημερομιων κ δρομολογιων που λετε δεν ειναι δειγμα για το τι ισχυει γενικα. Παλια πηγαινα υπερατλαντικα με οσα δινω τωρα για Ευρωπη.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.134
Likes
45.616
Προ λοκο δεν θυμαμαι ποτε να εδινα 350αρια για Ευρωπη με μη λοκο. Κατι 150αρια με βαλιτσα κιολας θυμαμαι. Τωρα για πλακα θες 350αρικα μια απλη διαδρομη αμα κλεισεις γυρω στο 4μηνο πριν ακομα κ νωριτερα. Κατα μεσο ορο παντα. Τωρα για συγκεκριμενες ευκαιριες συγκεκριμεων ημερομιων κ δρομολογιων που λετε δεν ειναι δειγμα για το τι ισχυει γενικα. Παλια πηγαινα υπερατλαντικα με οσα δινω τωρα για Ευρωπη.
Ναι δεν ειναι δειγμα του τι ισχυει γενικα. Εχουν ανατιμηθει και τα ξενοδοχεια, τα τρενα, τα εστιατορια, τα μουσεια και οπως διαπιστωσα και τα flixbus (πριν εναν μηνα εκλεισα διαδρομη 4 ωρων ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ, με 15 ευρω, πηγα να κανω αλλαγη ωρας και εχει παει στα 35 ευρω ηδη δυο μηνες πριν, εκατσα στα αυγα μου).
Δεν το μαθαινετε απο μενα, αλλα τα ταξιδια γινονται πλεον χομπι πολυτελειας και θα κανουν λιγοτερα και οσοι το αντεχουν οικονομικα. Δεν θα εκπλαγω αν επιστρεψει και το ιντερειλ που ως τωρα ηταν κακο deal αφου οι πτησεις ηταν τζαμπα και αφου η καργια η flixbus εκοψε το εισιτηριο "99 ευρω για 5 ταξιδια απο πολη σε πολη" μετα την πανδημια που βολευε.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.750
Likes
52.167
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εχουν ανατιμηθει και τα ξενοδοχεια
Κυρίως αυτό αποτελεί και το πολύ μεγάλο πρόβλημα. Έχουμε φτάσει στο σημείο να βρίσκουμε φθηνά εισιτήρια και να μας κόβει προορισμούς το κόστος της διαμονής, επειδή οι Ευρωπαίοι την είδαν όλοι ξαφνικά ιδιοκτήτες ακινήτων στο Μανχάταν.
Δε ξέρω που θα πάει αυτή η κατάσταση ούτε πότε θα εξομαλυνθεί, είναι τα σπασμένα της πανδημίας, είναι οι γενικές ανατιμήσεις στο κόστος ζωής, και τα δυο μαζί ή κάτι άλλο; Δε ξέρω.

Συμπερασματικά συνιστώ και πάλι προσοχή σε όσους ψάχνουν, καθώς δεν αρκεί πλέον μόνο ένα οικονομικό αεροπορικό, πρέπει να τσεκάρουμε τα πάντα πριν επιλέξουμε.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.134
Likes
45.616
Κυρίως αυτό αποτελεί και το πολύ μεγάλο πρόβλημα. Έχουμε φτάσει στο σημείο να βρίσκουμε φθηνά εισιτήρια και να μας κόβει προορισμούς το κόστος της διαμονής, επειδή οι Ευρωπαίοι την είδαν όλοι ξαφνικά ιδιοκτήτες ακινήτων στο Μανχάταν.
Δε ξέρω που θα πάει αυτή η κατάσταση ούτε πότε θα εξομαλυνθεί, είναι τα σπασμένα της πανδημίας, είναι οι γενικές ανατιμήσεις στο κόστος ζωής, και τα δυο μαζί ή κάτι άλλο; Δε ξέρω.

Συμπερασματικά συνιστώ και πάλι προσοχή σε όσους ψάχνουν, καθώς δεν αρκεί πλέον μόνο ένα οικονομικό αεροπορικό, πρέπει να τσεκάρουμε τα πάντα πριν επιλέξουμε.
Εχεις παρει κωδικο thefork να κοψουμε κι ενα 20-50ρικο απο τα εστιατορια τουλαχιστον?
Ειναι το μονο που παει καλα για μας τους ταξιδιωτες στην Ευρωπη. Μεχρι -50% σε εστιατορια. Λεω να μην κανω εκπτωσεις και να αρχισω μαγειρεμα ΚΑΙ στα ταξιδια.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.364
Likes
5.228
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Δλδ ποσο ανοητο με θεωρουν, όταν προσπαθουν να με δελεασουν με ενα φθηνο εισητηριο ΜΟΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ, του οποιου η μονη "φθηνη" επιστροφη είναι την επομενη της αναχωρησης, ή μετα από 10-15 ημερες, που φυσικα είναι αχρηστη, αφου κανεις δεν κανει τοσο μικρα, ή τοσο μεγαλα ταξιδια;

Ακομη μεγαλυτερη όμως αποδεικνυεται η εξαπατηση τους, όταν διαπιστωνεις ότι οι τιμες των «βολικων» ημερων επιστροφης ειναι 4πλασιας αξιας.
Για αυτό που πολύ σωστά λες, τα παράπονά σου πρώτον σε όσους (ταξιδιωτικά πρακτορεία, δημόσιοι υπάλληλοι, συνταξιούχοι, φοιτητές κτλ) κλείνουν μήνες νωρίτερα εξαφανίζοντας τα φθηνά εισιτήρια και αφήνοντας διαθέσιμους τους ακριβότερους ναύλους, και δεύτερον σε όσους θέλουν σώνει και καλά να ταξιδεύουν μόνο την περίοδο που ταξιδεύουν και όλοι οι άλλοι, πχ τριήμερα 28ης-25ης, 01-20 Αυγούστου κτλ.
 
Last edited:

tripakias

Member
Μηνύματα
8.175
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Δυστυχώς για τους περισσότερους Έλληνες οι τιμές των εισιτηρίων, ξενοδοχείων και άλλων υπηρεσιών που σχετίζονται με τον τουρισμό δεν καθορίζονται από τα εισοδήματα τους. Η τουριστική κίνηση έχει επιστρέψει και στις περισσότερες χώρες ξεπεράσει τα επίπεδα της προ covid εποχής με τάσεις περαιτέρω αύξησης. Οι τιμές των τουριστικών υπηρεσιών αυξομειώνονται διαρκώς ανάλογα με τη ζήτηση και δεν είναι αποτέλεσμα μόνο πολιτικής κοστολόγησης του προϊόντος με ένα σταθερό ή περίπου σταθερό κέρδος. Όπως τα εισιτήρια για Ευρώπη των εκατοντάδων ευρώ έχουν σημαντικό κέρδος για τις αεροπορικές έτσι και τα εισιτήρια των λίγων δεκάδων ευρώ έχω μηδενικά έως καθόλου κέρδη (ειδικά σε περιπτώσεις που οι φόροι είναι σημαντικά μεγάλοι). Στα πλαίσια του καπιταλισμού, της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού οι εταιρίες αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους στοχεύοντας στο μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Και το πετυχαίνουν καθώς τα αεροπλάνα τους είναι γεμάτα. Και είναι γεμάτα γιατί υπάρχουν άνθρωποι που έχουν και μπορούν να διαθέσουν τα χρήματα για ακριβούς ναύλους. Δυστυχώς για τους Έλληνες οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έδωσαν αυξήσεις στους μισθούς των πολιτών τους που καλύπτουν όλο ή το μεγαλύτερο μέρος του πληθωρισμού (οπότε στους περισσότερους Ευρωπαίους δεν μοιάζει μεγάλη η άνοδος των τιμών του τουριστικού προϊόντος).

Όλα είναι θέμα μάρκετινγκ και δεν ανακαλύψαμε τις τεχνικές του τώρα. Καθημερινά αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες που πολλές φορές μας είναι άχρηστα γιατί απλά μας τα πάσαραν με έξυπνο τρόπο και μας έπιασαν σε καταναλωτική διάθεση, που αρκετοί άνθρωποι την έχουν πάντα. Και συνήθως είναι οι φτωχοί που την έχουν. Κι όσο πιο φτωχός τόσο πιο μεγάλη η επιθυμία να ξοδέψεις σε πράγματα που δεν τα έχεις ανάγκη. Και το ξέρουν πολύ καλά αυτό οι εταιρίες και στοχεύουν περισσότερο σε αυτό το κοινό (καθώς είναι και συντριπτικά το μεγαλύτερο). Αλλά όχι με σκοπό να σου χαρίσουν φθηνές διακοπές αλλά να σε κάνουν να διαθέσεις το μικρό σου περίσσευμα (ή και το υστέρημα) σε αυτές και όχι σε κάποιον άλλον.

Ορισμένοι (επειδή το βλέπω στην καθημερινότητα το λέω) κάνουν σαν να έχουν πλήρη άγνοια των όρων του παιχνιδιού της ελεύθερης αγοράς ή σαν βγήκαν χθες από τον υπαρκτό σοσιαλισμό.

*Από τα δικά μου στατιστικά στοιχεία εκτιμώ πως τα κέρδη των επιχειρήσεων από τον εγχώριο τουρισμό θα είναι σημαντικά μειωμένα σε σχέση με πέρυσι αν συνυπολογιστεί η αναπροσαρμογή των τιμών λόγω πληθωρισμού. Η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων μοιάζει να είναι σημαντικά χειρότερη από αυτή που παρουσιάζεται στα επίσημα στοιχεία (τρίτη χαμηλότερη στην ΕΕ πάνω από Σλοβακία και Βουλγαρία μόνο). Κι αυτό σε ένα καλοκαίρι που πιθανότατα θα είναι το καλύτερο όλων των εποχών.
 
Last edited:

Pierre_1976

Member
Μηνύματα
571
Likes
980
Επόμενο Ταξίδι
Barcelona
Ταξίδι-Όνειρο
Σεληνη
Με λιγα λογια, δεν ειμαστε ολοι καλεσμενοι στο παρτι.

Δυστυχώς ατυχησαμε και στο τομέα αυτό σαν Ελλάδα. Το τουρισμός για όλους έγινε τουρισμός για λίγους και αυτό το καλοκαίρι τουρισμός για πιο λίγους.
Η Ελλάδα ανήμπορη να ακολουθήσει το τραίνο της ανάπτυξης επένδυσε και επενδύει σε τουρισμό από έξω χώρες. Το επίπεδο παροχής υπηρεσιών είναι πολύ κάτω του μετρίου σε μέσο όρο και οι τιμές της μη ανταγωνκστικες άλλων χωρών.
Δυστυχώς θα το πληρώσει σε λίγο καιρό αυτό αφού θα φανούν τα αποτελέσματα την ανικανότητας της ελληνικής τουριστικής και οικονομικής πολιτικής σε λίγο καιρό.

Δεν είναι μόνο τα αεροπορικά εισιτήρια απλησίαστα αλλά και τα ακτοπλοϊκά.
Πριν τρία χρόνια πήγαινα Θάσο με 50€ ΙΧ και δύο άτομα. Εχθές πλήρωσα 80€!
Οι μισθοί έχουν μείνει στα ίδια....
Μόνο Ξένοι στην Ελλάδα πλέον ....
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.134
Likes
45.616
Δυστυχώς ατυχησαμε και στο τομέα αυτό σαν Ελλάδα. Το τουρισμός για όλους έγινε τουρισμός για λίγους και αυτό το καλοκαίρι τουρισμός για πιο λίγους.
Η Ελλάδα ανήμπορη να ακολουθήσει το τραίνο της ανάπτυξης επένδυσε και επενδύει σε τουρισμό από έξω χώρες. Το επίπεδο παροχής υπηρεσιών είναι πολύ κάτω του μετρίου σε μέσο όρο και οι τιμές της μη ανταγωνκστικες άλλων χωρών.
Δυστυχώς θα το πληρώσει σε λίγο καιρό αυτό αφού θα φανούν τα αποτελέσματα την ανικανότητας της ελληνικής τουριστικής και οικονομικής πολιτικής σε λίγο καιρό.

Δεν είναι μόνο τα αεροπορικά εισιτήρια απλησίαστα αλλά και τα ακτοπλοϊκά.
Πριν τρία χρόνια πήγαινα Θάσο με 50€ ΙΧ και δύο άτομα. Εχθές πλήρωσα 80€!
Οι μισθοί έχουν μείνει στα ίδια....
Μόνο Ξένοι στην Ελλάδα πλέον ....
Απανταω μονο γιατι με ταγκαρες. Αυτο το τοπικ μου προκαλει μεγαλη λυπη και σταματω.
Οι πολιτες αυτο επελεξαν. Η επιλογες τους ειναι σεβαστες. Τελος απο μενα.
 

evi01

Member
Μηνύματα
1.130
Likes
2.007
Ταξίδι-Όνειρο
Η γη ολάκερη!
Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έχουν πάει στο Θεό....
Πειραιάς- Σύρος με το Blue star 90 ευρώ με επιστροφή/άτομο χωρίς θέση.
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.524
Likes
9.556
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
οι τιμές της μη ανταγωνκστικες άλλων χωρών.
σαν ποιων χωρων δηλ? δοκιμασε να κλεισεις δωματιο στη Ρωμη, Βενετια η στα τουριστικα θερετρα του νοτου..εδω βρισκεις αξιοπρεπεστατο διαμερισμα σε νησι 15γουστο με 70€. εκει τοσο κανει το μπανιο μονο, το υπολοιπο ξεχωριστα..
δεν ειναι ακριβη χωρα απλα η αγοραστικη δυναμη των πολιτων της εχει πεσει στα ταρταρα οπως αναφερθηκε.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.175
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Η Ελλάδα ανήμπορη να ακολουθήσει το τραίνο της ανάπτυξης επένδυσε και επενδύει σε τουρισμό από έξω χώρες. Το επίπεδο παροχής υπηρεσιών είναι πολύ κάτω του μετρίου σε μέσο όρο και οι τιμές της μη ανταγωνκστικες άλλων χωρών.
Δυστυχώς θα το πληρώσει σε λίγο καιρό αυτό αφού θα φανούν τα αποτελέσματα την ανικανότητας της ελληνικής τουριστικής και οικονομικής πολιτικής σε λίγο καιρό.
Δεν υπάρχει κανένας επιχειρηματίας που να λέει "θα επενδύσω στους ξένους ή μόνο στους Έλληνες". Οι επιχειρήσεις στοχεύουν σε βαλάντια, ηλικίες, ενδιαφέροντα, ανάγκες κλπ. όχι σε εθνικότητες (με τις ελάχιστες εξαιρέσεις προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά σε συγκεκριμένες εθνικότητες). Αποκεί και πέρα λογικό είναι να κλείνονται κάποιες συμφωνίες με πρακτορεία και γραφεία που δουλεύουν με τουρισμό προερχόμενο από συγκεκριμένες αγορές.

Το επίπεδο υπηρεσιών είναι όχι μόνο πολύ ανώτερο του μετρίου αλλά σε όλες τις διεθνείς συγκρίσεις οι ελληνικές επιχειρήσεις βαθμολογούνται στις υψηλότερες θέσεις. Εκεί που υπάρχει μεγάλο πρόβλημα είναι στις συγκοινωνίες, στην ψηφιοποίηση, στις νέες τεχνολογίες, στη βιώσιμη ανάπτυξη, στην υψηλή φορολογία, στο χαμηλού μορφωτικού επιπέδου προσωπικό και στις υπηρεσίες των δήμων τις περισσότερες φορές. Δεν είμαστε όμως χειρότεροι από τους ανταγωνιστές και σε καμία περίπτωση δεν είμαστε από τους ακριβότερους.

Οι συνέπειες της ανεπαρκούς οικονομικής πολιτικής έχουν ήδη φανεί, πιο "σε λίγο καιρό"; Οι συνέπειες της τουριστικής πολιτικής επίσης έχουν φανεί, με τις τουριστικές επιχειρήσεις και όσες συνδέονται με αυτές να μπορούν να ανασαίνουν οικονομικά (σαφώς και υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως υπάρχουν και όσες ασχολούνται με εξαγωγές). Επίσης η αρκετά μεγάλη διαφορά της οικονομικής ανάπτυξης των τουριστικών περιοχών της χώρας σε σύγκριση με αυτήν των μη τουριστικών κάτι δείχνει.

Κι ευτυχώς ή δυστυχώς η τουριστική "πολιτική" εξαρτάται εν πολλοίς από την ιδιωτική πρωτοβουλία που έχει κάνει θαύματα την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα (αν αναλογιστεί κανείς τις πολύ δύσκολες οικονομικά και κοινωνικά συνθήκες). Και σε αυτό βοηθάει ο εξαιρετικά μεγάλος ανταγωνισμός (και εγχώριος και εξωτερικός) αλλά και το συνάλλαγμα που έρχεται στη χώρα. Λυπάμαι που το λέω αλλά δυστυχώς αν περίμεναν από τους Έλληνες οι ιδιωτικές υποδομές θα ήταν ακόμη στα επίπεδα του 2000 ή και χειρότερα (τουλάχιστον 15-20 χρόνια πίσω), θα συμβάδιζαν δηλαδή με τις δημόσιες. Ο Έλληνας έχει πεθάνει οικονομικά , μας πονάει όλους αλλά δεν βλέπω και κάποια προσπάθεια ή διάθεση να αλλάξει την τύχη του. ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα δεν ξανάρχεται, αυτό είναι το μόνο σίγουρο...
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.741
Μηνύματα
910.621
Μέλη
39.477
Νεότερο μέλος
Ann-Mar

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom